Kamptråd AaB-OB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Buzz Killington » 24. okt 2011, 09:52

le Cid skrev:
astonvilla skrev:BIF har iø netop fyret Henrik Jensen. Auri ny træner. Ikke så godt med henblik på vort møde næste weekend.
Giver altid et boost med en ny træner osv...De kunne sku godt lige have ventet en runde mere med at fyre ham..
Det er altså ikke en naturlov, at en ny træner giver et boost...
Ikke en naturlov, men jeg mener at have læst på et tidspunkt (har forsøgt google det, men uden held) at der gennemsnitligt er en optur på ca. 10 kampe efter en trænerfyring, hvor holdet i gennemsnit klarer sig 2-3 point bedre* end i de foregående 10 kampe. Den gode nyhed - for os - er at der herefter gennemsnitligt kommer et dyk hvor holdet præsterer dårligere end før fyringen som dermed udligner gevinsten. Den sammenlagte langsigtede gevinst ved en trænerfyring er - så hut jeg visker - ikke eksisterende.


EDIT *altså, ikke per kamp, men blot 2-3 point set over 10 kampe
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Pastorius » 24. okt 2011, 10:22

MHJ skrev:
le Cid skrev:
astonvilla skrev:BIF har iø netop fyret Henrik Jensen. Auri ny træner. Ikke så godt med henblik på vort møde næste weekend.
Giver altid et boost med en ny træner osv...De kunne sku godt lige have ventet en runde mere med at fyre ham..
Det er altså ikke en naturlov, at en ny træner giver et boost...
Ikke en naturlov, men jeg mener at have læst på et tidspunkt (har forsøgt google det, men uden held) at der gennemsnitligt er en optur på ca. 10 kampe efter en trænerfyring, hvor holdet i gennemsnit klarer sig 2-3 point bedre* end i de foregående 10 kampe. Den gode nyhed - for os - er at der herefter gennemsnitligt kommer et dyk hvor holdet præsterer dårligere end før fyringen som dermed udligner gevinsten. Den sammenlagte langsigtede gevinst ved en trænerfyring er - så hut jeg visker - ikke eksisterende.


EDIT *altså, ikke per kamp, men blot 2-3 point set over 10 kampe
Ja, statistik er taknemmelig.

Brøndby har nok underpræsteret lidt, og det er stadig ingen walkover at vinde på Brøndby stadion.

Jeg mener dog ikke at Brøndbys problemer kan tilskrives deres trænersituation (jeg er ikke imponeret over Henrik JEnsen, men tror ikke at Auri er meget bedre), men derimod hele deres ledelsesstruktur. Der er noget ravende galt i BIF, og har været det siden de fyrede ham islændingen. Jeg vil vove den påstand at de i forhold til deres potentiale som klub i den nuværende tilstand har overpræsteret de to seneste sæsoner inden denne. I år ligger de så lidt under, og det tror jeg ikke ændrer sig af at de skifter træner.

Det altafgørende er nu hvordan vi selv præsterer. Spiller vi og kæmper vi godt, og sørger for at presse spillet op på deres halvdel af banen, så har vi en rigtig god chance for 3 point. Får vi det ikke til at hænge sammen, og kommer til at stå lidt lavt, og ikke formår at spille os ud af deres genpres, så bliver det rigtig svært.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Reto » 24. okt 2011, 10:51

astonvilla skrev:BIF har iø netop fyret Henrik Jensen. Auri ny træner. Ikke så godt med henblik på vort møde næste weekend.
Giver altid et boost med en ny træner osv...De kunne sku godt lige have ventet en runde mere med at fyre ham..
Jeg er mere nervøs ved, at 2/3 af det danske landsholdsangreb ikke var med i går for Brøndby.
De er vel tilbage til kampen mod os...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Brodernumsi » 24. okt 2011, 10:54

astonvilla skrev:BIF har iø netop fyret Henrik Jensen. Auri ny træner. Ikke så godt med henblik på vort møde næste weekend.
Giver altid et boost med en ny træner osv...De kunne sku godt lige have ventet en runde mere med at fyre ham..
Så lad os håbe de får det boost i Pokalen mod FCK på torsdag, og falder i niveau til søndag.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af NIN » 24. okt 2011, 12:03

Auri har dog den helt store fordel, at han går fra at skal redde et bundhold fra nedrykning til det næste. Han kender gamet. samt har haft sin gang i første division, og kan vel relativt hurtigt få Brøndby op igen? Det man vist nok kalder en GF-raket. Modsat en Esbjerg redning. Forståes.

Spøg til side eller noget. Det må være en temmelig hovedkulds situation for ham at blive smidt ind i. Søndag et point med HB Køge, mandag træner for Brøndby. Fordelen er vel, at han ikke skal se på en vrissen Mike Jensen.

Blog Spot Movie Madness: Godzilla
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Yngvesson » 24. okt 2011, 12:23

Er der en status på Nikolaj og Jeppe efter igår?

Andreas
Superliga
Superliga
Indlæg: 613
Tilmeldt: 28. jun 2007, 11:20
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Andreas » 24. okt 2011, 12:34

Yngvesson skrev:Er der en status på Nikolaj og Jeppe efter igår?
Curth ude i en måned :(

Har ikke hørt nyt om Nikolaj
"I do not play against a particular team, I play against the idea of losing"

- Eric Cantona

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af budo » 24. okt 2011, 14:16

astonvilla skrev:Forstå nu vi spillede over evne i starten og vi kommer til at ligge og kæmpe hele sæsonen med at holde Køge og Lyngby bag os.
Her er jeg slet ikke enig med dig. Kampen i går viste jo netop at der ikke bare var tale om en lang optursperiode i starten af sæsonen, hvor holdet spillede over evne. Det vi så i går og i starten af sæsonen, er det niveau som holdet kan spille på og som vi som fans med rette kan forvente af de spiller på.

For mig at se, er det nu at vores trænerteam for alvor skal bevise deres værd. Der er vel ingen her på forum der har været i tvivl om vores unge talenters potentiale. Nu har Kent og Kuhn fået bevist at holdet med mange unge spillere kan klare opgaven, men også at holdet svinger meget i præstationerne, måske netop fordi de fleste spillere er meget unge.

Så den store prøve for vores trænerteam bliver om de kan bringe stabilitet til holdet og få alle de unge spillere til at præsterer på samme niveau som vi så i går og i starten af sæsonen, hele vejen frem til sommerpausen. Hvis det lykkes, så efterlader vi Køge og Lyngby (og en del andre hold) tilbage i støvet. Hvis det derimod ikke lykkes at skabe stabilitet, så giver jeg dig helt ret i, at vi går endnu et nervepirrende forår i møde, med kamp til slutfløjtet om at redde røveren.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af budo » 24. okt 2011, 14:24

Andreas skrev:Curth ude i en måned :(

Har ikke hørt nyt om Nikolaj
Dælme noget skidt hvis Curth er ude en måned, så hænger vi på Trætte Helenius som Kaykes makker :( Jeg ved godt at det var Helenius der lagde bolden til Rolfe i går, men ud over den ene aflevering, så var det godt nok ikke noget imponerende indhop. Det virker virkelig som om han trænger til at blive sulten efter at spille igen.

Mht. Nikolaj Larsen, så vil jeg selvfølgelig gerne have ham på banen igen, men jeg er knap så bekymret efter Carsten Christensens godkendte indhop i går.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 407
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Magnussen » 24. okt 2011, 14:28

MHJ skrev:
le Cid skrev:
astonvilla skrev:BIF har iø netop fyret Henrik Jensen. Auri ny træner. Ikke så godt med henblik på vort møde næste weekend.
Giver altid et boost med en ny træner osv...De kunne sku godt lige have ventet en runde mere med at fyre ham..
Det er altså ikke en naturlov, at en ny træner giver et boost...
Ikke en naturlov, men jeg mener at have læst på et tidspunkt (har forsøgt google det, men uden held) at der gennemsnitligt er en optur på ca. 10 kampe efter en trænerfyring, hvor holdet i gennemsnit klarer sig 2-3 point bedre* end i de foregående 10 kampe. Den gode nyhed - for os - er at der herefter gennemsnitligt kommer et dyk hvor holdet præsterer dårligere end før fyringen som dermed udligner gevinsten. Den sammenlagte langsigtede gevinst ved en trænerfyring er - så hut jeg visker - ikke eksisterende.


EDIT *altså, ikke per kamp, men blot 2-3 point set over 10 kampe
Hvis vi nu går ud fra, at man ikke fyrer sin træner mens det går ufatteligt godt.
Er det så ikke ret sandsynligt, at man efter periode så ringe at man vælger at fyre træneren, er i stand til at skrabe 2-3 point mere sammen over 10 kampe end de forrige 10?

Jeg vil nok vove den påstand, at hvis man efter 10 virkeligt ringe runder vælger at skifte sortimentet i boderne, nok kunne se en tilsvarende effekt på pointhøsten. ;)

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af fish » 24. okt 2011, 15:45

budo skrev:
Andreas skrev:Curth ude i en måned :(

Har ikke hørt nyt om Nikolaj
Dælme noget skidt hvis Curth er ude en måned, så hænger vi på Trætte Helenius som Kaykes makker :( Jeg ved godt at det var Helenius der lagde bolden til Rolfe i går, men ud over den ene aflevering, så var det godt nok ikke noget imponerende indhop. Det virker virkelig som om han trænger til at blive sulten efter at spille igen.

Mht. Nikolaj Larsen, så vil jeg selvfølgelig gerne have ham på banen igen, men jeg er knap så bekymret efter Carsten Christensens godkendte indhop i går.
Jeg vil til enhver tid vælge Curth foran Helenius, men når det er sagt forstår jeg ikke den generelle negative stemning omkring Helenius. Jeg synes han gør det godt og har spillet nogle store kampe for os. Som andre unge spillere må vi forvente at der kan være store udsving i præstationerne, det synes jeg også vi har set ved Lucas. Sidste år var det vel Lasse Nielsen der var ynglings-syndebukken, men se det præstationer han leverer nu. Jeg synes det er en synd og skam at høre AaB "fans" stå og komme med svinske tilråb til Helenius under kampen, det er ihvertfald misforstået hvis man tror det hjælper den unge mand.

Ovenstående ikke nødvendigvis møntet på dig 'budo', din kommentar gav bare et godt afsæt for min mening.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jonas386 » 24. okt 2011, 16:35

Jeg tror faktisk Helenius/Kayke kan blive en spændende duo... Helenius holder godt på bolden, og jeg synes generelt han skiller sig godt af med den. Kayke kunne være den rigtige makker.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Gentleman Finn » 24. okt 2011, 16:45

fish skrev:
budo skrev:
Andreas skrev:Curth ude i en måned :(

Har ikke hørt nyt om Nikolaj
Dælme noget skidt hvis Curth er ude en måned, så hænger vi på Trætte Helenius som Kaykes makker :( Jeg ved godt at det var Helenius der lagde bolden til Rolfe i går, men ud over den ene aflevering, så var det godt nok ikke noget imponerende indhop. Det virker virkelig som om han trænger til at blive sulten efter at spille igen.

Mht. Nikolaj Larsen, så vil jeg selvfølgelig gerne have ham på banen igen, men jeg er knap så bekymret efter Carsten Christensens godkendte indhop i går.
Jeg vil til enhver tid vælge Curth foran Helenius, men når det er sagt forstår jeg ikke den generelle negative stemning omkring Helenius. Jeg synes han gør det godt og har spillet nogle store kampe for os. Som andre unge spillere må vi forvente at der kan være store udsving i præstationerne, det synes jeg også vi har set ved Lucas. Sidste år var det vel Lasse Nielsen der var ynglings-syndebukken, men se det præstationer han leverer nu. Jeg synes det er en synd og skam at høre AaB "fans" stå og komme med svinske tilråb til Helenius under kampen, det er ihvertfald misforstået hvis man tror det hjælper den unge mand.

Ovenstående ikke nødvendigvis møntet på dig 'budo', din kommentar gav bare et godt afsæt for min mening.
Findes der virkeligt nogle SÅ retarderede fans der kan få sig til det. Manden har ikke engang spillet en hel sæson endnu, og vist et pænt potentiale, svingende formmæssigt, ja, men det bliver bedre som han får kampe under bæltet

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Funky » 24. okt 2011, 17:19

Gentleman Finn skrev: Findes der virkeligt nogle SÅ retarderede fans der kan få sig til det. Manden har ikke engang spillet en hel sæson endnu, og vist et pænt potentiale, svingende formmæssigt, ja, men det bliver bedre som han får kampe under bæltet
Selvfølgelig gør der det. Abelyde, bananer på banen og 'sjove' sange om Mette Laudrup har Aalborg Stadion også kunnet præstere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Gentleman Finn » 24. okt 2011, 17:35

Funky skrev:
Gentleman Finn skrev: Findes der virkeligt nogle SÅ retarderede fans der kan få sig til det. Manden har ikke engang spillet en hel sæson endnu, og vist et pænt potentiale, svingende formmæssigt, ja, men det bliver bedre som han får kampe under bæltet
Selvfølgelig gør der det. Abelyde, bananer på banen og 'sjove' sange om Mette Laudrup har Aalborg Stadion også kunnet præstere.
Its a disgrace...
Men fodbold appellerer både til hel og halvhjerner.

De må dog være i et fåtal, står selv normalt nede bag mål og ligger ikke mærke til dem.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af A_Strandfelt » 24. okt 2011, 17:49

Gentleman Finn skrev:
Funky skrev:
Gentleman Finn skrev: Findes der virkeligt nogle SÅ retarderede fans der kan få sig til det. Manden har ikke engang spillet en hel sæson endnu, og vist et pænt potentiale, svingende formmæssigt, ja, men det bliver bedre som han får kampe under bæltet
Selvfølgelig gør der det. Abelyde, bananer på banen og 'sjove' sange om Mette Laudrup har Aalborg Stadion også kunnet præstere.
Its a disgrace...
Men fodbold appellerer både til hel og halvhjerner.

De må dog være i et fåtal, står selv normalt nede bag mål og ligger ikke mærke til dem.
Jeg havde "fornøjelsen" af at stå foran en, der konstant svinede Helenius, selv for aktioner, hvor Helenius ikke havde en ærlig chance for at nå en bold, før målmanden havde den.

seamann

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af seamann » 24. okt 2011, 18:17

... og abelydene kørte efter Utaka. Kan kun konstatere at man burde følge op på FCK's glimrende udebanetiltag med et tilsvarende hjemmebanetiltag. Og jeg ved godt at det er kollektiv afstraffelse osv, men jeg fatter simpelthen ikke at AaB vil ligge navn til det.

I øvrigt en ok kamp med flere gode præstationer. Ahlmann må have taget backen foreløbigt - og Due kan ikke slå Dalsgaard af. Curth spillede også glimrende indtil han røg ud, så bekymringen er lidt Curth og i høj grad reservemålmanden. Han var voldsomt usikker.

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af JLB » 24. okt 2011, 18:36

seamann skrev:... og abelydene kørte efter Utaka. Kan kun konstatere at man burde følge op på FCK's glimrende udebanetiltag med et tilsvarende hjemmebanetiltag. Og jeg ved godt at det er kollektiv afstraffelse osv, men jeg fatter simpelthen ikke at AaB vil ligge navn til det.
.
Ja, og forbyd biler, fordi en kører for stærkt. Kollektiv afstraffelse, ude af proportioner. FTW.
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Dot Bot » 24. okt 2011, 18:53

seamann skrev:... og abelydene kørte efter Utaka. Kan kun konstatere at man burde følge op på FCK's glimrende udebanetiltag med et tilsvarende hjemmebanetiltag. Og jeg ved godt at det er kollektiv afstraffelse osv, men jeg fatter simpelthen ikke at AaB vil ligge navn til det.
Det er en joke, ik?

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af PeterS » 24. okt 2011, 19:34

seamann skrev:... og abelydene kørte efter Utaka. Kan kun konstatere at man burde følge op på FCK's glimrende udebanetiltag med et tilsvarende hjemmebanetiltag. Og jeg ved godt at det er kollektiv afstraffelse osv, men jeg fatter simpelthen ikke at AaB vil ligge navn til det.

I øvrigt en ok kamp med flere gode præstationer. Ahlmann må have taget backen foreløbigt - og Due kan ikke slå Dalsgaard af. Curth spillede også glimrende indtil han røg ud, så bekymringen er lidt Curth og i høj grad reservemålmanden. Han var voldsomt usikker.
Så du mener simpelthen stadion skal være tomt når vi spiller? Du sidder og skriver på et debatforum for AaB fans, kæft hvor er det dumt.

Besvar