Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gaarde6 » 26. jun 2015, 16:12

Gamen skrev:
Gaarde6 skrev: Fantastisk at skrive det er svært at tage mig seriøst og Å sammenligner du AaB's situation med at køre i en bil model :-D
Jeg tror godt du forstod hvad jeg skrev ik? Alt det du skriver er jo ikke noget man kan argumentere i mod. For ja det er sådan! At, hvis ikke vi smider flere penge i spillertruppen så kan vi ende som det grå midterhold (selvom vi tog mesterskabet og pokal med de midler som vi debattere nu)
Personligt tror jeg bare at det er vigtigt (som også Schoors og Gaarde har udtalt) at økonomien skal balancere først og fremmest. Så må vi leve med målsætningen er top 6. De år der så kommer spillersalg, kan der investeres i truppen.
Jeg synes lidt det er den samme debat som kørte herinde for 10 år siden da vi var en masse, som synes AaB skulle invistere flere penge end de havde i udenoms aktiviteter. Det kunne også ha været muligheden for at rejse sig fra den grå midtermasse. Det kunne også være det modsatte, hvilket var tilfældet.
Jeg håber og tror AaB har lært af den historie. At man kun bruger penge man har og kan undvære.
Som jeg startede med at skrive i mit første indlæg. Så har jeg fuld forståelse for at nogen gerne ser man inviterer i truppen. Det er også fristende med de overskud der er skabt på det seneste.
Økonomien balancerer. Modsat flere af vores konkurrenter fik vi hurtigt og effektivt skåret administrationen ned til et minimum, og strategi- og handlingsplanen skal så bruges til at øge den gradvist, men langt mere målrettet denne gang. Ingen tvivl om, at man har gjort et rigtigt godt stykke arbejde på direktionsgangen.

Det er fint at budgettere med top 8, men de manglende ambitioner giver os ikke flere tilskuere (mindre penge i kassen), og de giver heller ikke særlig mange TV-penge (placeringspuljen). AaB er i en situation nu, hvor de skal genoprette deres image og med troværdighed signalere at der er styr på økonomien, samtidig med at de er nødt til at øge de sportslige investeringer. De kan ikke kun skrue på den ene knap, når nu vi er relativt velkonsoliderede økonomisk. Det er også begrænset hvor længe man kan trække "fattigdoms-kortet".

Det er langtfra samme debat, og det var en helt anden tid med nogle helt andre (mindre ansvarsbevidste) folk i spidsen.

Og nu behøver det jo ikke føre til øgede udgifter at investere i truppen... det kan jo også betyde øgede indtægter.
Nu skriver jeg lige med stort igen (Sorry) Men du skriver jo lige præcis sandheden i aller nederste linje! Det KAN betyde øgede indtægter.
Det er slet ikke det samme som at det er en garanti.
Det er fint nok at du mener vi skal genoprette image via spillet på banen og signalet i vi viser handlekraft.
Jeg tror det er lige modsat. Jeg tror helt ærligt vores sponsore har givet sig en sidste gang og bakket op om at få økonomien i balance.
Jeg tror de vægter økonomien (Efter 20 år med underskud) Meget højere end vi går og tror. Tror sgu de først og fremmet, vil se klubben køre stabilt frem for at lave endnu et underskud, fordi vi satser på en højere placering.
Tingene kan se anderledes ud om 2-3 år med stabile regnskaber. Men vi er lige blevet færdige med at samle regnskabs puslespillet, så der er styr på udgifter og indtægter. Så er det i min verden alt for tidligt at åbne tegnebogen til store lønforhøjelser og dyre indkøb.
Jeg håber dog stadig at Gaarde kan lande Helenius, AK og Dalle, selvom jeg tror det bliver svært med alle 3.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 26. jun 2015, 20:27

KlaskmyggenNoah skrev:Det må selvfølgelig være et mål at kunne hæve spillerbudgettet, men i min verden hæver man først sine indtægter, og derefter sine udgifter og ikke omvendt, det er vist den nordjyske måde at gøre tingende på. :D
Jeg ved sgu godt jeg kan kaldes ambitionsløs, men lad nu bare FCK,BIF og FCM lave budget efter champions League fatamorganaet, og lad os så snakkes ved når de opdager de står midt i en ørken.
Det kan selvfølgelig stadig lykkes at nå CHL for et dansk hold, men gad godt vide hvilke odds Benhams computer spytter ud på det...

1: Ro på med 'den nordjyske måde at gøre tingene på' . .vi har kørt en elendig forretning i mange mange år.
Først de sidste par år der er kommet lidt styr på det..

2: hæve indtægterne og så derefter sin udgifter.. enig.. vi fik 40mill ind i klubben ren overskud for et par måneder siden..
I får det til at lyde som om jeg beder os skrive med Ronaldo?.. jeg vil bare gerne beholde vores stamspillere.. og ja de bliver nok dyrer
men det skal dalsgaard da også være? han er pisse dygtig og fortjener en bedre kontrakt

Det her er altså en cirkel.. ikke lige linje.. du kan ikke bare forvente indtægter, indtægter og indtægter. hvis du ikke vil bruge penge..
Det kaldes en investering.. og jeg mener absolut Dalsgaard er noget vi skal investere i..
Faktisk er der ikke ret mange spillere på banen lige nu, jeg hellere vil give en lang dyr kontrakt end Dalsgaard..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 26. jun 2015, 20:30

AnyFellow skrev:
Gamen skrev:Og nu behøver det jo ikke føre til øgede udgifter at investere i truppen... det kan jo også betyde øgede indtægter.
Det er netop det der var grobund for tidligere tiders uansvarlighed - at øgede investeringer KAN betyde øgede indtægter.

Vil vi have AaB til at blive en topklub må vi væbne os med tålmodighed og afvente det lange seje træk. Der kan sagtens gå 5-10 år inden vi ser AaB kommer i den øverste halvdel mere permanent.

Så længe klubber som Brøndby, FCK og FCM kan bruge penge som de gør i øjeblikket vil det være tåbeligt at forsøge at vinde kapløbet, idet risikoen for at ende med at have spildt alle pengene er alt for stor.
<

Lad os sige vi ikke forlænger med en spiller som dalsgaard fordi han vil have 100k mere om måneden..
Det er bare noget jeg hiver ud af røven, og er ret mange penge. 1.2mil mere om året.

Vi kan ikke erstatte dalsgaard med en u19 spiller.. vi skal da ud og finde en der koster for det første også penge i en god kóntrakt.
Og muligvis skal vi købe ham fri..

Jeg forstår ikke det skulle være så ubegribeligt at forstå det godt kan betale sig at holde på vores bedste spillere.. også selvom det koster mere i løn.
Vi kan risikere at skulle smide penge for en erstatning.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gaarde6 » 26. jun 2015, 21:32

AllanPedersen skrev:
AnyFellow skrev:
Gamen skrev:Og nu behøver det jo ikke føre til øgede udgifter at investere i truppen... det kan jo også betyde øgede indtægter.
Det er netop det der var grobund for tidligere tiders uansvarlighed - at øgede investeringer KAN betyde øgede indtægter.

Vil vi have AaB til at blive en topklub må vi væbne os med tålmodighed og afvente det lange seje træk. Der kan sagtens gå 5-10 år inden vi ser AaB kommer i den øverste halvdel mere permanent.

Så længe klubber som Brøndby, FCK og FCM kan bruge penge som de gør i øjeblikket vil det være tåbeligt at forsøge at vinde kapløbet, idet risikoen for at ende med at have spildt alle pengene er alt for stor.
<

Lad os sige vi ikke forlænger med en spiller som dalsgaard fordi han vil have 100k mere om måneden..
Det er bare noget jeg hiver ud af røven, og er ret mange penge. 1.2mil mere om året.

Vi kan ikke erstatte dalsgaard med en u19 spiller.. vi skal da ud og finde en der koster for det første også penge i en god kóntrakt.
Og muligvis skal vi købe ham fri..

Jeg forstår ikke det skulle være så ubegribeligt at forstå det godt kan betale sig at holde på vores bedste spillere.. også selvom det koster mere i løn.
Vi kan risikere at skulle smide penge for en erstatning.
Jamen for pokker da!
Hvad tror du der sker når næste mand skal ind og forhandle, hvis man giver Dalsgaard 100 k i lønforhøjelse ?
Hvad ville der ske på din arbejdsplads, hvis din kollega fik en 3 dobling af sin løn?
På min arbejdsplads ville næste mand stå på kontoret 5 min efter første mand kom ud, for at forlange samme lønstigning!
Derfor kan det sommetider betale sig at sige farvel og tak (Selvom jeg beder guderne om hjælp til at få forlænget med Dalsgaard) Vi er altså nød til at holde løn niveauet på et plan, hvor tingene løber rundt.
Så ved jeg godt vi måske skal give penge for en ny højre back (Sådan er gamet) Men så henter man selvfølgelig den bedste mand man kan få til den løn vi kan betale uden at vælte hele læsset.
I øvrigt tror jeg man lader PK og Gilli om den højre back, hvis missionen ikke lykkes.
Jeg er meget mere bekymret på venstre back og på kanterne. I sær, hvis Dalle smutter. Så er behovet for fart endnu større.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jun 2015, 21:38

AllanPedersen skrev:Lad os sige vi ikke forlænger med en spiller som dalsgaard fordi han vil have 100k mere om måneden..
Det er bare noget jeg hiver ud af røven, og er ret mange penge. 1.2mil mere om året.

Vi kan ikke erstatte dalsgaard med en u19 spiller.. vi skal da ud og finde en der koster for det første også penge i en god kóntrakt.
Og muligvis skal vi købe ham fri..

Jeg forstår ikke det skulle være så ubegribeligt at forstå det godt kan betale sig at holde på vores bedste spillere.. også selvom det koster mere i løn.
Vi kan risikere at skulle smide penge for en erstatning.
Vi kan vel godt blive enige om, at klubben også godt kan det regnestykke?!

Du kan ingen steder finde udtryk for, at AaB prøve at gøre løn/transferbudgettet mindre. Det er vi forbi.

Hvis vi tager udgangspunkt i dit tænkte eksempel. Giv Dalsgaard 100.000 kr. mere om måneden. Hvis han i dag får f.eks. 80.000 kr. Altså snakker vi en årsløn på nu 2.15 mio kr. Det tror jeg godt vi kan finde en højreback til, også en, som får fansene til at glemme Dalsgaard.

Dernæst kan man ikke kigge på det isoleret. For hvis Würtz er lønnet med f.eks. 150.000 kr. om måneden, så mener han nok også han skal hæves. Kaptajnen er vigtig. Så alle følgeregningerne er rigtig dyre. Og betaler du en højreback 180.000 kr. om måneden, hvad skal AK som vores mest målfarlige angriber ikke have(det er jo dem, som bliver solgt dyrt).

Vi skal ikke kigge på FCK eller de to statsbankerot'er FCM og BIF. Vi er økonomisk laget under. Men der kan vi sagtens være den bedste. Og når vi er det, så er mesterskabet også vores.
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 26. jun 2015, 22:28

Er Dalsgaard ikke en vigtig spiller for os? Det der "hvis vi giver han en ny kontrakt vil andre også bare have"
.
Det er da det mest latterlige gejl jeg længe har læst.. Hvad er planen.. At stoppe med at skrive kontrakter?
Er det ikke tilladt at se på enkelt sagerne?? Skal alle så have en pose penge?

Det du siger er så kommer vikthor ahlman ind på kontoret og forlanger det samme bagefter og så kan vi ikke sige nej?

Prøv dog at kigge på sagerne enkeltvis.. Det her er en af ligaens bedste backs.. Og en fast Aalborg mand.. Hvis ikke han kan få en ny kontrakt hvordan tror i så de andre spillere vio tænke om os? Kan sku godt forstå vores spillere flygter fra klubben


Og lige til den næste der med wurtz.. Så vidt jeg husker placerede aviserne ham i top 10 lønnet i ligaen for ikke længe siden ned omkring 350k om måneden.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. jun 2015, 22:55

AllanPedersen skrev:Er Dalsgaard ikke en vigtig spiller for os? Det der "hvis vi giver han en ny kontrakt vil andre også bare have"
.
Det er da det mest latterlige gejl jeg længe har læst.. Hvad er planen.. At stoppe med at skrive kontrakter?
Er det ikke tilladt at se på enkelt sagerne?? Skal alle så have en pose penge?

Det du siger er så kommer vikthor ahlman ind på kontoret og forlanger det samme bagefter og så kan vi ikke sige nej?

Prøv dog at kigge på sagerne enkeltvis.. Det her er en af ligaens bedste backs.. Og en fast Aalborg mand.. Hvis ikke han kan få en ny kontrakt hvordan tror i så de andre spillere vio tænke om os? Kan sku godt forstå vores spillere flygter fra klubben


Og lige til den næste der med wurtz.. Så vidt jeg husker placerede aviserne ham i top 10 lønnet i ligaen for ikke længe siden ned omkring 350k om måneden.
Jeg har haft diskussioner med min væg som har været på et højere plan end dem du deltager i herinde Allan, jeg tror såmænd også den har gjort sig mere umage for at forstå hvad jeg sagde end du gør når du fyrer dine rants af... én ting er helt sikkert, min væg har en retorik som er noget mere udholdelig end din er, og jeg synes i virkeligheden også dens argumenter tit er betydeligt bedre end dine.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 26. jun 2015, 22:58

Ærgeligt din væg ikke har lært dig at holde dig til emnet og sende dit person fnidder tilbage til den chat du kommer fra..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af NIN » 26. jun 2015, 23:01

Gaarde6 skrev:
AllanPedersen skrev:
AnyFellow skrev:
Gamen skrev:Og nu behøver det jo ikke føre til øgede udgifter at investere i truppen... det kan jo også betyde øgede indtægter.
Det er netop det der var grobund for tidligere tiders uansvarlighed - at øgede investeringer KAN betyde øgede indtægter.

Vil vi have AaB til at blive en topklub må vi væbne os med tålmodighed og afvente det lange seje træk. Der kan sagtens gå 5-10 år inden vi ser AaB kommer i den øverste halvdel mere permanent.

Så længe klubber som Brøndby, FCK og FCM kan bruge penge som de gør i øjeblikket vil det være tåbeligt at forsøge at vinde kapløbet, idet risikoen for at ende med at have spildt alle pengene er alt for stor.
<

Lad os sige vi ikke forlænger med en spiller som dalsgaard fordi han vil have 100k mere om måneden..
Det er bare noget jeg hiver ud af røven, og er ret mange penge. 1.2mil mere om året.

Vi kan ikke erstatte dalsgaard med en u19 spiller.. vi skal da ud og finde en der koster for det første også penge i en god kóntrakt.
Og muligvis skal vi købe ham fri..

Jeg forstår ikke det skulle være så ubegribeligt at forstå det godt kan betale sig at holde på vores bedste spillere.. også selvom det koster mere i løn.
Vi kan risikere at skulle smide penge for en erstatning.
Jamen for pokker da!
Hvad tror du der sker når næste mand skal ind og forhandle, hvis man giver Dalsgaard 100 k i lønforhøjelse ?
Hvad ville der ske på din arbejdsplads, hvis din kollega fik en 3 dobling af sin løn?
På min arbejdsplads ville næste mand stå på kontoret 5 min efter første mand kom ud, for at forlange samme lønstigning!
Derfor kan det sommetider betale sig at sige farvel og tak (Selvom jeg beder guderne om hjælp til at få forlænget med Dalsgaard) Vi er altså nød til at holde løn niveauet på et plan, hvor tingene løber rundt.
Så ved jeg godt vi måske skal give penge for en ny højre back (Sådan er gamet) Men så henter man selvfølgelig den bedste mand man kan få til den løn vi kan betale uden at vælte hele læsset.
I øvrigt tror jeg man lader PK og Gilli om den højre back, hvis missionen ikke lykkes.
Jeg er meget mere bekymret på venstre back og på kanterne. I sær, hvis Dalle smutter. Så er behovet for fart endnu større.
Nemlig. Får en spiller lønstigning eller vælger klubben at skrive en ny kontrakt før den anden er udløbet for at holde på spilleren, så får alle andre i klubben det samme tilbud for at undgå sure miner. Sådan fungerer den kommercielle fodboldverden nemlig. Det er lige som i Netto eller hos Tømrermester Jensen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gaarde6 » 27. jun 2015, 07:30

NIN den fromme skrev:
Gaarde6 skrev:
AllanPedersen skrev:
AnyFellow skrev:
Gamen skrev:Og nu behøver det jo ikke føre til øgede udgifter at investere i truppen... det kan jo også betyde øgede indtægter.
Det er netop det der var grobund for tidligere tiders uansvarlighed - at øgede investeringer KAN betyde øgede indtægter.

Vil vi have AaB til at blive en topklub må vi væbne os med tålmodighed og afvente det lange seje træk. Der kan sagtens gå 5-10 år inden vi ser AaB kommer i den øverste halvdel mere permanent.

Så længe klubber som Brøndby, FCK og FCM kan bruge penge som de gør i øjeblikket vil det være tåbeligt at forsøge at vinde kapløbet, idet risikoen for at ende med at have spildt alle pengene er alt for stor.
<

Lad os sige vi ikke forlænger med en spiller som dalsgaard fordi han vil have 100k mere om måneden..
Det er bare noget jeg hiver ud af røven, og er ret mange penge. 1.2mil mere om året.

Vi kan ikke erstatte dalsgaard med en u19 spiller.. vi skal da ud og finde en der koster for det første også penge i en god kóntrakt.
Og muligvis skal vi købe ham fri..

Jeg forstår ikke det skulle være så ubegribeligt at forstå det godt kan betale sig at holde på vores bedste spillere.. også selvom det koster mere i løn.
Vi kan risikere at skulle smide penge for en erstatning.
Jamen for pokker da!
Hvad tror du der sker når næste mand skal ind og forhandle, hvis man giver Dalsgaard 100 k i lønforhøjelse ?
Hvad ville der ske på din arbejdsplads, hvis din kollega fik en 3 dobling af sin løn?
På min arbejdsplads ville næste mand stå på kontoret 5 min efter første mand kom ud, for at forlange samme lønstigning!
Derfor kan det sommetider betale sig at sige farvel og tak (Selvom jeg beder guderne om hjælp til at få forlænget med Dalsgaard) Vi er altså nød til at holde løn niveauet på et plan, hvor tingene løber rundt.
Så ved jeg godt vi måske skal give penge for en ny højre back (Sådan er gamet) Men så henter man selvfølgelig den bedste mand man kan få til den løn vi kan betale uden at vælte hele læsset.
I øvrigt tror jeg man lader PK og Gilli om den højre back, hvis missionen ikke lykkes.
Jeg er meget mere bekymret på venstre back og på kanterne. I sær, hvis Dalle smutter. Så er behovet for fart endnu større.
Nemlig. Får en spiller lønstigning eller vælger klubben at skrive en ny kontrakt før den anden er udløbet for at holde på spilleren, så får alle andre i klubben det samme tilbud for at undgå sure miner. Sådan fungerer den kommercielle fodboldverden nemlig. Det er lige som i Netto eller hos Tømrermester Jensen.
Jeg tror godt du ved hvad jeg mente (går ud fra dit indlæg var ironisk)
Vi har brugt 2-3 år på at få lønningerne. Så giver vi pludselig giver en spiller det 3 dobbelte. Så mener du ikke det sender et signal til nye spiller/spillere der skal forlænge? Så vil alle da presse citronen næste gang de sidder på kontoret.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamling » 27. jun 2015, 10:00

Ingen tvivl om vi har en ok trup med spillere der kan steppe ind og lave en acceptabel præstation. Men de unge og efterhånden rutinerede (Blåbjerg, Børsting og bruhn) mangler at steppe helt op og også Enevoldsen, Jønsson og Helenius har været for svingende. Så vi mangler altså 1-2 spillere til toppen af kransekagen, som kan noget på egen hånd og løfte spillet som kusk gjorde det i mesterskabssæsonen.

Alt i alt er bredden altså ok, men nok ikke så meget bedre end konkurrenterne, så vi skal bruge top erstatninger for alle spillere vi evt måtte miste + 1-2 nye "holdløftere" hvis vi vil være mere end midten af ligaen.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af NIN » 27. jun 2015, 11:22

Gaarde6 skrev:
NIN den fromme skrev:
Gaarde6 skrev:
AllanPedersen skrev:
AnyFellow skrev:
Gamen skrev:Og nu behøver det jo ikke føre til øgede udgifter at investere i truppen... det kan jo også betyde øgede indtægter.
Det er netop det der var grobund for tidligere tiders uansvarlighed - at øgede investeringer KAN betyde øgede indtægter.

Vil vi have AaB til at blive en topklub må vi væbne os med tålmodighed og afvente det lange seje træk. Der kan sagtens gå 5-10 år inden vi ser AaB kommer i den øverste halvdel mere permanent.

Så længe klubber som Brøndby, FCK og FCM kan bruge penge som de gør i øjeblikket vil det være tåbeligt at forsøge at vinde kapløbet, idet risikoen for at ende med at have spildt alle pengene er alt for stor.
<

Lad os sige vi ikke forlænger med en spiller som dalsgaard fordi han vil have 100k mere om måneden..
Det er bare noget jeg hiver ud af røven, og er ret mange penge. 1.2mil mere om året.

Vi kan ikke erstatte dalsgaard med en u19 spiller.. vi skal da ud og finde en der koster for det første også penge i en god kóntrakt.
Og muligvis skal vi købe ham fri..

Jeg forstår ikke det skulle være så ubegribeligt at forstå det godt kan betale sig at holde på vores bedste spillere.. også selvom det koster mere i løn.
Vi kan risikere at skulle smide penge for en erstatning.
Jamen for pokker da!
Hvad tror du der sker når næste mand skal ind og forhandle, hvis man giver Dalsgaard 100 k i lønforhøjelse ?
Hvad ville der ske på din arbejdsplads, hvis din kollega fik en 3 dobling af sin løn?
På min arbejdsplads ville næste mand stå på kontoret 5 min efter første mand kom ud, for at forlange samme lønstigning!
Derfor kan det sommetider betale sig at sige farvel og tak (Selvom jeg beder guderne om hjælp til at få forlænget med Dalsgaard) Vi er altså nød til at holde løn niveauet på et plan, hvor tingene løber rundt.
Så ved jeg godt vi måske skal give penge for en ny højre back (Sådan er gamet) Men så henter man selvfølgelig den bedste mand man kan få til den løn vi kan betale uden at vælte hele læsset.
I øvrigt tror jeg man lader PK og Gilli om den højre back, hvis missionen ikke lykkes.
Jeg er meget mere bekymret på venstre back og på kanterne. I sær, hvis Dalle smutter. Så er behovet for fart endnu større.
Nemlig. Får en spiller lønstigning eller vælger klubben at skrive en ny kontrakt før den anden er udløbet for at holde på spilleren, så får alle andre i klubben det samme tilbud for at undgå sure miner. Sådan fungerer den kommercielle fodboldverden nemlig. Det er lige som i Netto eller hos Tømrermester Jensen.
Jeg tror godt du ved hvad jeg mente (går ud fra dit indlæg var ironisk)
Vi har brugt 2-3 år på at få lønningerne. Så giver vi pludselig giver en spiller det 3 dobbelte. Så mener du ikke det sender et signal til nye spiller/spillere der skal forlænge? Så vil alle da presse citronen næste gang de sidder på kontoret.
Jeg siger ikke, vi skal tabe hovedet og give hverken det dobbelt eller tredobbelt i løn, det er dit eksempel der er skudt helt ved siden af. Fodbold er måske et arbejde hvor du teoretisk laver det samme som sidemanden, som var det på en fabrik og derfor kunne forvente løndemokrati. Men resultatet af anstrengelserne ved samlebåndet og ikke mindst talentet er som ofte vidt forskelligt. Lad os antage vi fødte en ny Laudrup eller blot Grønkjær, så var der ikke et sekunds tvivl om, at han vil stå i en situatioen der var helt anderledes end i forhold til 85% af de spillere i truppen som kan udskiftes i morgen. De vil de vide det, spilleren selv vil vide det og ikke mindst klubben. Fodbold og sport generelt er om noget hver mand for sig og løncheck og bonus afspejler som ofte værdien på banen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gaarde6 » 27. jun 2015, 16:00

Jeg tog nu bare Allans eksempel ;-)
Men det er jo fuldstændig lige meget, hvordan lønsystemet fungerer.
Om de fik det samme, om der var 1 million i forskel. Det er signalet, som bliver sendt.
Vi behøver slet ikke at sætte noget beløb på. Hvis en spiller (efter klubben har nedjusteret løn gennem ca 2 år) pludselig kan få en lønstigning på 50%.
Så tror jeg det er svært at forklare næste mand at han ikke kan få lønforhøjelse.
Jeg er selv kæmpe stor tilhænger af vi beholder Dalsgaard! Han er sindssyg vigtig for vores spil.
Men jeg kan nu sagtens se problemet det kan give ved at give ham en stor lønforhøjelse, selvom jeg synes han har fortjent det.
Derfor tror jeg Gaarde overvejer meget nøje om det er bedre at satse på en anden og beholde lønningerne, hvor de er.
Tror jeg har tærsket nok langhalm i emnet nu :-D

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jun 2015, 16:31

AllanPedersen skrev:Er Dalsgaard ikke en vigtig spiller for os? Det der "hvis vi giver han en ny kontrakt vil andre også bare have"
.
Det er da det mest latterlige gejl jeg længe har læst.. Hvad er planen.. At stoppe med at skrive kontrakter?
Er det ikke tilladt at se på enkelt sagerne?? Skal alle så have en pose penge?

Det du siger er så kommer vikthor ahlman ind på kontoret og forlanger det samme bagefter og så kan vi ikke sige nej?

Prøv dog at kigge på sagerne enkeltvis.. Det her er en af ligaens bedste backs.. Og en fast Aalborg mand.. Hvis ikke han kan få en ny kontrakt hvordan tror i så de andre spillere vio tænke om os? Kan sku godt forstå vores spillere flygter fra klubben


Og lige til den næste der med wurtz.. Så vidt jeg husker placerede aviserne ham i top 10 lønnet i ligaen for ikke længe siden ned omkring 350k om måneden.
Nu antager du jo nærmest at AaB tilbyder Dalsgaard en lønnedgang. Vi tror vel begge, at han tilbydes en lønstigning i den nye kontrakt.

Det kunne jo være, at de tilbyder ham 50.000 kr. lønstigning, men han vil have 100.000 kr.

Der er ingen tvivl om, at Dalsgaard helst så dig som modpartens forhandler i stedet for Gaarde.

Når Thomsen kommer til lønforhandlinger til dig, så beder du ham bare selv udfylde papirerne og indsætte lønbeløbet. For han er jo en lokal dreng og stamspiller og har snart kontraktudløb.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jun 2015, 23:52

Jeg undrer mig over at der ikke er mere kildekritik blandt de debatterende i denne tråd, end at Dennis Søndergaards ord uden videre tages som sandhed... det ville jeg personligt være temmelig påpasselig med at gøre, mildt sagt.

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 28. jun 2015, 15:11

Jesper Schmidt skrev:Jeg undrer mig over at der ikke er mere kildekritik blandt de debatterende i denne tråd, end at Dennis Søndergaards ord uden videre tages som sandhed... det ville jeg personligt være temmelig påpasselig med at gøre, mildt sagt.
Det er vel ikke værre, end at tage Gaardes ord som sandhed, når han også har en agenda med at udtale det han gør. Hvornår har en sportschef sidst kritiseret sine egne dispositioner? :-)

Søndergaard Jr. har altid vist sig at have gode kilder i AaB, særligt efter Lynge smuttede. De havde, efter sigende, ikke det bedste forhold efter farmands afgang.

kristiangolf@hotmail.com
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 1. dec 2005, 11:24

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af kristiangolf@hotmail.com » 28. jun 2015, 18:07

Hvis der er nogen der har fortjent en lønforhøjelse, så er det Dalle, men han tjener heller ikke alverden pt. Skal vi ikke sige hans løn er på niveau med en Folkeskolelærer, og det er der forøvrigt mange der har i AaB.. Problemet er bare at der kun er 5-10% til lønstigninger i budgettet, så hvis dalle skal op på 100.000 så har vi brugt ca halvdelen af vores ekstra bevilling. Godt jeg ikke står i Gaardes sko i denne sag..
_______________________________________________________
"Der er kun én mulighed: Sejr, nederlag eller uafgjort" - Franz Beckenbauer
"Når manden i sort fløjter, kan dommeren ikke længere ændre noget" - Andreas Brehme

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jun 2015, 02:44

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg undrer mig over at der ikke er mere kildekritik blandt de debatterende i denne tråd, end at Dennis Søndergaards ord uden videre tages som sandhed... det ville jeg personligt være temmelig påpasselig med at gøre, mildt sagt.
Det er vel ikke værre, end at tage Gaardes ord som sandhed, når han også har en agenda med at udtale det han gør. Hvornår har en sportschef sidst kritiseret sine egne dispositioner? :-)

Søndergaard Jr. har altid vist sig at have gode kilder i AaB, særligt efter Lynge smuttede. De havde, efter sigende, ikke det bedste forhold efter farmands afgang.
Du tror ikke at spilleren (eller spillerne) ret hurtigt ville komme på banen med deres side af historien, hvis Gaarde ikke fortalte sandheden i denne sag? Det ville da i hvert fald være det logiske at gøre, og det virker da mere end mærkeligt at spillerne eller deres agenter ikke har været på banen med et dementi, hvis det ikke passer. Derudover anser jeg Gaarde for at være et mere troværdigt menneske end Søndergaard Jr., som efter min opfattelse udelukkende har sin egen vinding i tankerne hver gang han pipper diverse AaB rygter. Hans lille vendetta mod AaB efter farmands fyring, mens han var på Nordjyske, kan jeg iøvrigt godt forstå bragte ham i Lynges sorte bog, den bragte ham i hvert fald i min. Det er muligt mine holdninger til hans små "gratis" fortællinger på twitter er farvet af det, men ikke desdomindre er der vel altid grund til at være kritisk overfor journalister hvis udgangspunkt er "jeg har hørt fra en anonym kilde...", og i særdeleshed når det drejer sig om twitter opdateringer, og noget som end ikke bringes i den mere seriøse journalistiske andedam.

Jeg siger ikke nødvendigvis at han lyver, eller har kilder der lyver, i denne sag, ligesom jeg da er enig i at det ofte (ikke altid) virker til at han har en god kilde i AaB - jeg siger bare at jeg synes der er god grund til at have kildekritik, og at der i mine øjne er endnu større grund til at have en kritisk indgangsvinkel når rygterne kommer fra Søndergaard Jr. og i særdeleshed hans twitterkonto.

Iøvrigt kan sandheden sagtens være at hans udsagn om at Dalsgaard (eller var det AK) og AaB er langt fra hinanden økonomisk bliver overfortolket, for det er vel langtfra utænkeligt at han, hvis han har den der insider-kilde, både kender til Dalsgaard's (eller AK's) lønkrav, og samtidig kender til hvilket spektrum AaB vil bevæge sig i rent lønmæssigt. Det er ikke utænkeligt at det er Søndergaards egen konklusion, når han siger de er langt fra hinanden, og ikke nødvendigvis ensbetydende med at der har foregået forhandlinger... som jeg husker hans tweet om ikke andet.

Forresten kan jeg ikke rigtigt få øje på hvad Gaardes agenda for at lyve når han siger spillerne ikke har ønsket at indlede forhandlinger skulle være. Det er jo skudt ned i det øjeblik spilleren eventuelt meldte ud at man har forhandlet men ikke kunne blive enige.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 29. jun 2015, 09:37

1: Ro på med 'den nordjyske måde at gøre tingene på' . .vi har kørt en elendig forretning i mange mange år.
Først de sidste par år der er kommet lidt styr på det..
Jeg påstår bestemt ikke ikke AaB før i tiden kørte på "den nordjyske måde" jeg glæder mig bare over at det ser ud til vi er begyndt på det nu, og at det giver succes, og mener at nu gælder det om at fortsætte den linie.
2: hæve indtægterne og så derefter sin udgifter.. enig.. vi fik 40mill ind i klubben ren overskud for et par måneder siden..
I får det til at lyde som om jeg beder os skrive med Ronaldo?.. jeg vil bare gerne beholde vores stamspillere.. og ja de bliver nok dyrer
men det skal dalsgaard da også være? han er pisse dygtig og fortjener en bedre kontrakt
Det er vi ikke uenige om, jeg synes også han fortjener en god lang kontrakt, jeg ved bare ikke hvad han forlanger og hvad andre på hans position på banen hæver i løn, det er vel dybest set det det handler om..

Mht til hans vilje til at forlænge, ku det jo være han slet ikke havde lyst, og at der skal en kæmpe pose penge til at overtale ham, og i det tilfælde er det jo bare at sige farvel og tak, og så håbe at se ham i AaB trøjen om nogle år igen.
Det her er altså en cirkel.. ikke lige linje.. du kan ikke bare forvente indtægter, indtægter og indtægter. hvis du ikke vil bruge penge..
Det kaldes en investering.. og jeg mener absolut Dalsgaard er noget vi skal investere i..
Faktisk er der ikke ret mange spillere på banen lige nu, jeg hellere vil give en lang dyr kontrakt end Dalsgaard..
Men den cirkel hvor øgede indtægter altid følger efter øgede investeringer virker bare ikke altid, og i en klub som AaB må man være bedre på andre parametre end lønnen.. så må man acceptere at nogle spillere tager videre, og betragte det som endnu en positiv historie for AaB, der gør at det næste talent fra Roum tager til AaB og ikke FCM :D
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Kristian60 » 2. jul 2015, 10:15

Beklager min uvidenhed, men lige for en opklarings skyld - hvem fanden er dennis søndergaard?

Besvar