Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Kunji » 31. jul 2015, 10:01

Jeg er helt enig i, at Ahlmann burde have haft en 3-årig. Det ville langt mere ro på. Spiller han en god sæson, så står vi i en træls situation til sommer. Jeg er sikker på, at Gaarde har gjort alt for at holde på Dalsgaard og AK, men der er jo for pokker ikke nogen grund til at stille sig i den samme situation igen og igen. Selvfølgelig er der muligheden for, at Ahlmann har sagt: "Niks, kun 2 år, så vil jeg se, om jeg kan komme videre!", men jeg synes sgu, det virker mærkeligt.

Jeg forstår ikke princippet i, at vi tænker så kortsigtet, når vi nu endelig har fået pengetanken, der gør, at vi ved, at vi eksisterer om 5 år også.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2015, 10:03

le Cid skrev:
white splash skrev:
AllanPedersen skrev:Så er Jakob forlænget...

Igen en 2 årig kontrakt...
Jeg vil fraholde mig fra denne tråd.. for ikke at gøre den negativ og bare konstatere at i 2017.. skal vi have et helt nyt fodbold hold.
Enig i at det er en alt for kort kontrakt! Måske de har tænkt sig at lukke og slukke i 2017?
Det ville have været dejligt med en lidt længere kontrakt, men på den anden side... Han er jo endnu ikke 100% tilbage efter et års skadespause, og vi ved jo reelt ikke, om han nogensinde kommer tilbage på sit gamle niveau...
Men det er jo lige præcis problemet...

Hvis han ikke kommer sig ordenligt over skaden er kontrakten for lang. Hvis han kommer tilbage til samme niveau er den for kort. Begge dele er skidt.
Vi er nødt til at tro på det vi gør.

Jeg er fint tilfreds med den måde vi supplerer truppen på, selvom mange mener vi skal købe ind fra en lidt højere hylde. MEN det økonomiske råderum vi så har, skal vi klart bruge på at satse lidt mere langsigtet. Jeg ved godt der er historiske grunde til at vi er forsigtige på den led. Inden koncernen kom til, var vi lige ved at knække nakken på lidt for mange lange kontrakter, med spillere som blev skadede eller ikke rigtig gav valuta.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 31. jul 2015, 10:10

Det er godt han har forlænget så vi er garderet en smule på sigt, men også surt at den ikke er længere. Der er naturligvis altid den mulighed at han absolut ikke ville blive længere, og ligesom alle de andre vil prøve udlandet. Men så er det jo bare ikke ham man skal satse på. I det tilfælde burde man nok have ladet hans kontrakt udløbe, og finde en erstatning.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Freddie » 31. jul 2015, 10:13

Pastorius skrev:quote]

Men det er jo lige præcis problemet...

Hvis han ikke kommer sig ordenligt over skaden er kontrakten for lang. Hvis han kommer tilbage til samme niveau er den for kort. Begge dele er skidt.
Vi er nødt til at tro på det vi gør.

Jeg er fint tilfreds med den måde vi supplerer truppen på, selvom mange mener vi skal købe ind fra en lidt højere hylde. MEN det økonomiske råderum vi så har, skal vi klart bruge på at satse lidt mere langsigtet. Jeg ved godt der er historiske grunde til at vi er forsigtige på den led. Inden koncernen kom til, var vi lige ved at knække nakken på lidt for mange lange kontrakter, med spillere som blev skadede eller ikke rigtig gav valuta.
Det er ganske klart at parterne hver for sig er interesseret i en forlængelse, men af ikke for lang varighed. AaB fordi Ahlmann er et lidt usikker kort på grund af den lange skade og forløbet af den. Til gengæld vil Ahlmann jo gerne til udlandet, og hvis skaden ikke havde sat en stopper for det, ville han jo for længst være i Holland eller Belgien.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2015, 10:52

En spiller, som der er 24 år og været skadet 2 gange 1 år i sin seniorkarriere må siges at være et usikkert kort.

Men enig i, at det bliver lidt mellem to stole med 2 år.
white splash skrev:Måske de har tænkt sig at lukke og slukke i 2017?
De eneste, som har kontraktudløb i 2017 er Helenius, Enevoldsen og Ahlmann, så er det altså ikke værre.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Funky » 31. jul 2015, 11:15

Det ligger vel i kortene nu mht. Ahlmann at han har et år til at vise, han kan nå sit gamle niveau igen, og så kan han sælges med rimelig fortjeneste til sommer. Hvis AaB så er fremsynede og holder fast i den ganske udmærkede Jukka, så er afløseren allerede på plads, og et skifte skulle ikke destabilisere holdet alt for meget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af white splash » 31. jul 2015, 11:16

FlæskeFrank skrev:En spiller, som der er 24 år og været skadet 2 gange 1 år i sin seniorkarriere må siges at være et usikkert kort.

Men enig i, at det bliver lidt mellem to stole med 2 år.
white splash skrev:Måske de har tænkt sig at lukke og slukke i 2017?
De eneste, som har kontraktudløb i 2017 er Helenius, Enevoldsen og Ahlmann, så er det altså ikke værre.
Måske den skulle have været med pink... :cool:

Er enig med AP i at kontrakten er for kort, men han får det til at lyde som om vi er dødsdømte om et par år...
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Søgaard » 31. jul 2015, 11:23

Enig med de fleste betragtninger herinde.

Jeg er meget glad for man forlænger. Så er der en chance for at få en transfer for Ahlmann, der forhåbentlig snart er tilbage på VB. Tvivlede faktisk på, om han ville forlænge, så det er da et rigtig positivt signal.

Men 2 år er lidt en sjov periode. Hvis man ikke tror på han kommer tilbage, så skal man slet ikke forlænge nu. Hvis man tror på han kommer tilbage på niveau, så skal man da lave 3 år - vel vidende at han helst skal skydes af næste sommer.

Jeg vælger at se positivt på det. Vi har en fin VB situation, med Raitala på prøve nu, hvor vi så til vinter enten kan sige det er ham vi satser på efter Ahlmann på VB, når han skal sendes videre næste sommer, eller også kan vi hente en ung spiller, som har et ½års tilvænning inden Ahlmann forsvinder - for en transfersum, modsat hvis vi ikke havde forlænget. For vi har vist ikke nogen på vej op, gennem ungdomsrækkerne?
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Funky » 31. jul 2015, 11:25

white splash skrev:
FlæskeFrank skrev:En spiller, som der er 24 år og været skadet 2 gange 1 år i sin seniorkarriere må siges at være et usikkert kort.

Men enig i, at det bliver lidt mellem to stole med 2 år.
white splash skrev:Måske de har tænkt sig at lukke og slukke i 2017?
De eneste, som har kontraktudløb i 2017 er Helenius, Enevoldsen og Ahlmann, så er det altså ikke værre.
Måske den skulle have været med pink... :cool:

Er enig med AP i at kontrakten er for kort, men han får det til at lyde som om vi er dødsdømte om et par år...
Den er vel lige netop så lang eller kort, som parterne kunne blive enige om. Mindst EN af parterne må mene, at det er den helt rigtige længde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2015, 12:06

Raitala gjorde det også OK på højreback mod HSV, så mon ikke der snart kommer en længere kontrakt med ham.
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 31. jul 2015, 12:20

Til jul.. kan følgende spillere forhandle frit med andre klubber..


Rasmus Würtz
Kenneth Emil Petersen
Patrick Kristensen
Carsten Christensen
Rasmus Jönsson
Mathias Thrane

Jeg er med på Wurtz er på en dyr løn, men han bliver heller ikke yngre, tvivler på han vil kræve endnu mere i en forlængelse.
Så lad os da bare give ham et år mere ? .. en 2årig kontrakt til en i hans alder synes jeg såmænd er fin.
KEP skal vel også forlænges, ham kan vi da ikke miste til sommer. ser gerne en 3 årig der.

Hvad med Thrane? skal vi bare sige det var et elendigt køb og lade den løbe ud?.. så ser jeg hellere vi skibber ham væk nu.
Jønsson har vi snakket om.. jeg ser gerne vi forlænger med ham nu..

Er der nogen der derudover ved hvornår Børsting har udløb?
Andreas Bruun har næste år.. de er tydeligvis spillere vi satser på... så de bør vel forlænges nu?..
Det giver ingen mening hvis vi også lige skal vente og se om de slår igennem.. vi satser på dem..de starter inde.. forlæng dem.
Vi har forlænget Kasper Pedersen med 5 år..
Så kan vi også skrive med Bruun og Børsting i 4..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Reyad » 31. jul 2015, 12:45

Jeg havde også gerne set en længere kontrakt med Jakob Ahlmann. Han har vist rigeligt til, at det ville være godt for AaB, men måske han ikke kunne overtales til mere - indenfor budgettets rammer.

Vi kan og skal ikke give alle vores talenter lange kontrakter. Det skal kun være med dem, som vi tror allermest på. Er Bruhn og Børsting det? Ikke som jeg kan se det. Ingen af dem er faste i start-11 og har ikke vist et ekstraordinært potentiale. Derfor skal de efter min mening ikke have 4-5 års kontrakter. Alle vores talenter kan ikke slå igennem, og så er det fint, at deres kontrakter udløber, så de kan få nogenlunde karrierer andetsteds, som det er sket med bl.a. DC, Kortegaard, Wichmann, Stenild, osv. Alle kan ikke slå igennem, men hvis alle fik 5-års kontrakter, så ender vi på røven. Både sportsligt og økonomisk.

Det er (for) nemt at kræve lange kontrakter til alle kontrakter. Det er en økonomisk afvejning og alle spillerne er sikkert heller ikke villige til at binde sig for længere tid. Vi må acceptere, at vi, ligesom de fleste andre danske klubber, er en udviklingsklub.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2015, 13:04

Nu snakkede kommentator Jan Kalborg om, at han kunne se, at sulten var kommet tilbage til FCK.

Det er jo tit det, som kan være problemet ved at holde på de samme spillere for længe og ikke forny truppen. Hvilket jo oftest er et af problemerne ved sæsonen efter mesterskabet - sulten er simpelthen ikke den samme for de samme spillere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 31. jul 2015, 13:09

Det er bare ikke rigtigt, Reyad. Vi går ikke på røven over lidt ekstra dødvægt i truppen. For det første kan man som regel altid finde en løsning. Vi har historisk vel kun haft Krüger og Chanko, der virkelig var en belastning over længere tid. Alle andre fejlsatsninger er blevet hjulpet videre på fornuftig vis med begrænsede tab.

For det andet er længere kontrakter en forudsætning for at lave større spillersalg. Hvis vi bare havde solgt lige så godt som OB de sidste ti år ville vi have råd til konstant at have 2-3 Chanko'er gående.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Søgaard » 31. jul 2015, 13:33

AllanPedersen skrev:Til jul.. kan følgende spillere forhandle frit med andre klubber..


Rasmus Würtz
Kenneth Emil Petersen
Patrick Kristensen
Carsten Christensen
Rasmus Jönsson
Mathias Thrane

Jeg er med på Wurtz er på en dyr løn, men han bliver heller ikke yngre, tvivler på han vil kræve endnu mere i en forlængelse.
Så lad os da bare give ham et år mere ? .. en 2årig kontrakt til en i hans alder synes jeg såmænd er fin.
KEP skal vel også forlænges, ham kan vi da ikke miste til sommer. ser gerne en 3 årig der.

Hvad med Thrane? skal vi bare sige det var et elendigt køb og lade den løbe ud?.. så ser jeg hellere vi skibber ham væk nu.
Jønsson har vi snakket om.. jeg ser gerne vi forlænger med ham nu..

Er der nogen der derudover ved hvornår Børsting har udløb?
Andreas Bruun har næste år.. de er tydeligvis spillere vi satser på... så de bør vel forlænges nu?..
Det giver ingen mening hvis vi også lige skal vente og se om de slår igennem.. vi satser på dem..de starter inde.. forlæng dem.
Vi har forlænget Kasper Pedersen med 5 år..
Så kan vi også skrive med Bruun og Børsting i 4..
Enig med Würtz. Augo stopper og PK virker ikke til at være vores næste def. midt. Så er der Bust i pipelinen, men han skal have et par år. Så giv endelig Würtz nogle år, han bliver 32 og jeg tror sagtens han kan spille til han bliver 34-35.

KEP. Ham får vi nok ingen problemer med at forlænge. Vi er lidt tynde i midterforsvaret og alternativet er vi skal ud og hente en hylde a midterforsvarer. Det sker ikke, så kan ikke sen andet end en forlængelse. Det samme med CC, vil han blive, så er det også en no-brainer, jo mindre man vil til at gøre en ung mand klar.

Jönsson tror jeg ikke bliver. Det vil være meget imponerende hvis vi formår at holde på ham - selvom jeg tror han kunne have gavn af det.

Thrane skal man vist bare afvente og se. Thomsen ryger, så skal der gå en kant-kabale op. Hvis ikke han holder sig skadesfri denne halvsæson og kommer tættere på holdet, så vil jeg da give dig ret, så kan man godt begynde at se på, om han skal have lov at finde et sted, hvor han kan få spilletid. Synes dog han har set spændenden ud og han er kun snart 22. Pt. er Bruhn og Børsting foran Thrane og jeg giver dig ret i, at der skal forlænges der. Vi satser på dem, og så skal vi også sørge for de har kontrakt, hvis de slår igennem. Men jeg tror Gaarde holder igen med kanterne, til vi ved hvad der sker med Thomsen og om vi kan hente noget kvalitet ind til kanten. For der skal også være plads i truppen til, at de slår igennem, hvis vi skal give dem nye 3'årige kontrakter. Og jeg vil egentlig ikke have noget i mod at de fik 4 år eller at vi fik flettet en option ind om et 4. år mod en god lønstigning.
Aalborg BK 1885!

AaBanno1885
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31. jul 2015, 15:11

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AaBanno1885 » 31. jul 2015, 15:13

AllanPedersen skrev:Til jul.. kan følgende spillere forhandle frit med andre klubber..


Rasmus Würtz
Kenneth Emil Petersen
Patrick Kristensen
Carsten Christensen
Rasmus Jönsson
Mathias Thrane

Jeg er med på Wurtz er på en dyr løn, men han bliver heller ikke yngre, tvivler på han vil kræve endnu mere i en forlængelse.
Så lad os da bare give ham et år mere ? .. en 2årig kontrakt til en i hans alder synes jeg såmænd er fin.
KEP skal vel også forlænges, ham kan vi da ikke miste til sommer. ser gerne en 3 årig der.

Hvad med Thrane? skal vi bare sige det var et elendigt køb og lade den løbe ud?.. så ser jeg hellere vi skibber ham væk nu.
Jønsson har vi snakket om.. jeg ser gerne vi forlænger med ham nu..

Er der nogen der derudover ved hvornår Børsting har udløb?
Andreas Bruun har næste år.. de er tydeligvis spillere vi satser på... så de bør vel forlænges nu?..
Det giver ingen mening hvis vi også lige skal vente og se om de slår igennem.. vi satser på dem..de starter inde.. forlæng dem.
Vi har forlænget Kasper Pedersen med 5 år..
Så kan vi også skrive med Bruun og Børsting i 4..
Lovede du ikke at blive væk fra den her tråd?

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af KJ » 31. jul 2015, 15:53

[quote="Yankee"]Det er bare ikke rigtigt, Reyad. Vi går ikke på røven over lidt ekstra dødvægt i truppen. For det første kan man som regel altid finde en løsning. Vi har historisk vel kun haft Krüger og Chanko, der virkelig var en belastning over længere tid. Alle andre fejlsatsninger er blevet hjulpet videre på fornuftig vis med begrænsede tab.

For det andet er længere kontrakter en forudsætning for at lave større spillersalg. Hvis vi bare havde solgt lige så godt som OB de sidste ti år ville vi have råd til konstant at have 2-3 Chanko'er gående.[/quote]

Yankee: OB's model er ikke holdbar. De har IKKE, og har aldrig haft, råd til at have dødvægt løbende rundt. OB's påståede større spillersalg har været for små til at få deres forretning til at løbe rundt. Her er OB's 4 seneste årsresultater: 2014: -29 mio. 2013: -34 mio. 2012: -26 mio. 2011: -22 mio. Jeg mener også, at AaB's historiske årsresultater - både før og efter ejendomseventyrene - bevidner om, at vi ikke har været specielt gode til at komme af med fejlsatsningerne.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Patmand » 31. jul 2015, 20:23

AllanPedersen skrev:Så er Jakob forlænget...

Igen en 2 årig kontrakt...
Jeg vil fraholde mig fra denne tråd.. for ikke at gøre den negativ og bare konstatere at i 2017.. skal vi have et helt nyt fodbold hold.
Nej nej nej, du skal ikke tage det personligt for rigtigt mange taler om en 2-årig kontrakt. Han har forlænget sin kontrakt med 1 år.

Du holdt dig i øvrigt væk fra tråden i 27 minutter. Man kan da heller aldrig stole på dig hva? ;)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 2. aug 2015, 09:28

KJ skrev:OB's påståede større spillersalg
Påståede? Jeg har flere gange på dette forum peget på kilder til dette faktum.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Kunji » 25. aug 2015, 09:33

Her er lige en oversigt over de kontrakter, som står til udløb i løbet af denne og næste sæson:

31/12-2015
Henrik Dalsgaard
Jukka Raitala

30/6-2016
Asger Bust
Carsten Christensen
Kenneth Emil Petersen
Mathias Thrane
Oliver Abildgaard
Patrick Kristensen
Rasmus Jönsson
Rasmus Würtz
Thomas Augustinussen

31/12-2016
Andreas Bruhn
Kasper Risgård
Nicolaj Thomsen

30/6-2017
Frederik Børsting
Jakob Ahlmann
Jannik Pohl
Nicklas Helenius
Thomas Enevoldsen

Kilde: Superstats - Kontrakter i AaB
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar