Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14748
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 27. mar 2024, 14:02

9520AaB skrev:
27. mar 2024, 12:23
Moen skrev:
9520AaB skrev:
26. mar 2024, 18:19
Jakobsen skrev:
le Cid skrev:
26. mar 2024, 10:57
Raptorr skrev:
26. mar 2024, 10:52


Det ærgrer mig umiddelbart med Ross, men på den anden side, så er han heller ikke for alvor braget igennem (endnu). Der er vel grænser for, hvor høje krav han kan stille til en kontrakt?
Det kan jo også være, at kontrakten skal se lidt anderledes ud, når først oprykningen er matamatisk sikret.
Synes den er svær med Ross. Jeg synes godt man kan se et eller andet som offensiv midt/hængende angriber og modsat mange andre unge har han jo faktisk bidraget med mål.
Omvendt synes jeg måske, at vi stadig mangler at se lidt mere der kan retfærdiggøre han kan forlange mere end tilbudt medmindre AaBs bud er decideret latterligt. Jeg håber, at man får forlænget på nogle realistiske og fornuftige kår.
Som jeg kan se det har han i 55 turneringskampe for seniorholdet(mange som indskifter) bidraget med 5 mål og 5 assist. Den statistik lyder ikke af lønforhøjelse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
10 målinvolveringer fordelt på 2.025 minutters spilletid i ligasammenhæng. 202 minutter pr målinvolvering er meget fint som 19-årig, når man har været med siden man var 17.

I denne sæson har han en målinvolvering hvert 143. minut. 4 assists i de sidste 6 kampe. Det er meget fint som førsteårssenior.

Og husk, at kontraktforhandlinger også handler om andet end løn. Der skal jo være en plan for ens udvikling, som man tror på og kan se sig selv i. Jeg kan godt forstå, hvis han er lidt skeptisk over sin nuværende rolle som nødangriber.
Nuvel at det var en anden tid, men gør dig selv den tjeneste at sammenligne med Peter Møller eller andre 17-19 årige, der gennembrød førsteholdet i tidlig alder, så ser tallene for Ross altså ikke pæne ud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
At Oliver Ross begyndte at få kampe på førsteholdet i en tidligere alder end de fleste, skal vel næppe ligge ham til last. Når jeg sammenligner med spillere som Marcus Ingvartsen, Alexander Lind, Mathias Kvistgaarden osv. så har de det til fælles at de først for alvor brød igennem statsmæssigt som 20-21 årige.

Der er helt sikkert også spillere der i en tidligere alder har fået deres store gennembrud, og Ross' talent er næppe så stort at han skal sammenlignes med Peter Møller (kunne du evt. gå længere tilbage?), men det skal i hvert fald ikke være statsne der gør at Oliver Ross afskrives. For mig at se skal det nærmere være, at man ikke har set ham tage store nok skridt i sin udvikling det seneste 1-1½ års tid. Men det kan pludselig komme, som man f.eks. så med Ingvartsen og Lind.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5187
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jakobsen » 27. mar 2024, 15:01

Hanga skrev:
27. mar 2024, 14:02
9520AaB skrev:
27. mar 2024, 12:23
Moen skrev:
9520AaB skrev:
26. mar 2024, 18:19
Jakobsen skrev:
le Cid skrev:
26. mar 2024, 10:57

Det kan jo også være, at kontrakten skal se lidt anderledes ud, når først oprykningen er matamatisk sikret.
Synes den er svær med Ross. Jeg synes godt man kan se et eller andet som offensiv midt/hængende angriber og modsat mange andre unge har han jo faktisk bidraget med mål.
Omvendt synes jeg måske, at vi stadig mangler at se lidt mere der kan retfærdiggøre han kan forlange mere end tilbudt medmindre AaBs bud er decideret latterligt. Jeg håber, at man får forlænget på nogle realistiske og fornuftige kår.
Som jeg kan se det har han i 55 turneringskampe for seniorholdet(mange som indskifter) bidraget med 5 mål og 5 assist. Den statistik lyder ikke af lønforhøjelse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
10 målinvolveringer fordelt på 2.025 minutters spilletid i ligasammenhæng. 202 minutter pr målinvolvering er meget fint som 19-årig, når man har været med siden man var 17.

I denne sæson har han en målinvolvering hvert 143. minut. 4 assists i de sidste 6 kampe. Det er meget fint som førsteårssenior.

Og husk, at kontraktforhandlinger også handler om andet end løn. Der skal jo være en plan for ens udvikling, som man tror på og kan se sig selv i. Jeg kan godt forstå, hvis han er lidt skeptisk over sin nuværende rolle som nødangriber.
Nuvel at det var en anden tid, men gør dig selv den tjeneste at sammenligne med Peter Møller eller andre 17-19 årige, der gennembrød førsteholdet i tidlig alder, så ser tallene for Ross altså ikke pæne ud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
At Oliver Ross begyndte at få kampe på førsteholdet i en tidligere alder end de fleste, skal vel næppe ligge ham til last. Når jeg sammenligner med spillere som Marcus Ingvartsen, Alexander Lind, Mathias Kvistgaarden osv. så har de det til fælles at de først for alvor brød igennem statsmæssigt som 20-21 årige.

Der er helt sikkert også spillere der i en tidligere alder har fået deres store gennembrud, og Ross' talent er næppe så stort at han skal sammenlignes med Peter Møller (kunne du evt. gå længere tilbage?), men det skal i hvert fald ikke være statsne der gør at Oliver Ross afskrives. For mig at se skal det nærmere være, at man ikke har set ham tage store nok skridt i sin udvikling det seneste 1-1½ års tid. Men det kan pludselig komme, som man f.eks. så med Ingvartsen og Lind.
Synes bestemt heller ikke han skal afskrives bare fordi han ikke er braget igennem endnu.
Fodboldspillere udvikler sig forskelligt og skal vi spille med det falske 9'er system vil jeg da hellere bruge ham deroppe end en dårlige legesvend ala Bakiz.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Moen » 28. mar 2024, 17:41

9520AaB skrev:
27. mar 2024, 12:23
Moen skrev:
9520AaB skrev:
26. mar 2024, 18:19
10 målinvolveringer fordelt på 2.025 minutters spilletid i ligasammenhæng. 202 minutter pr målinvolvering er meget fint som 19-årig, når man har været med siden man var 17.

I denne sæson har han en målinvolvering hvert 143. minut. 4 assists i de sidste 6 kampe. Det er meget fint som førsteårssenior.

Og husk, at kontraktforhandlinger også handler om andet end løn. Der skal jo være en plan for ens udvikling, som man tror på og kan se sig selv i. Jeg kan godt forstå, hvis han er lidt skeptisk over sin nuværende rolle som nødangriber.
Nuvel at det var en anden tid, men gør dig selv den tjeneste at sammenligne med Peter Møller eller andre 17-19 årige, der gennembrød førsteholdet i tidlig alder, så ser tallene for Ross altså ikke pæne ud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mindre talenter end Peter Møller kan vel også have sin berettigelse ;)

Om Ross er værd at satse på skal ikke stå eller falde ved om han har et tilfredsstillende antal målinvolveringer. I min optik skal klubben gøre op med sig selv, hvad man ser i Ross og hvordan man vil udnytte potentialet. Som jeg ser det, er nuværende situation som nødangriber og lappeløsning i offensiven, hverken for klub eller spiller særligt holdbar i længden.

AaB får ikke nok ud af ham. Jeg tror, han kan blive endnu en spiller i rækken af AaB-spillere, hvis præstationer i AaB ikke var gode nok, men hvis efterfølgende præstationer har bevist deres talent, hvis han forlader AaB. Forhåbentligt vil arbejdet med transitionen og en rød tråd fra Akademiet til førsteholdet sørge for, at der kommer færre "fejlmatch" op på førsteholdet som ikke opnår sit potentiale i AaB.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af 9520AaB » 28. mar 2024, 18:44

Moen skrev:
9520AaB skrev:
27. mar 2024, 12:23
Moen skrev:
9520AaB skrev:
26. mar 2024, 18:19
10 målinvolveringer fordelt på 2.025 minutters spilletid i ligasammenhæng. 202 minutter pr målinvolvering er meget fint som 19-årig, når man har været med siden man var 17.

I denne sæson har han en målinvolvering hvert 143. minut. 4 assists i de sidste 6 kampe. Det er meget fint som førsteårssenior.

Og husk, at kontraktforhandlinger også handler om andet end løn. Der skal jo være en plan for ens udvikling, som man tror på og kan se sig selv i. Jeg kan godt forstå, hvis han er lidt skeptisk over sin nuværende rolle som nødangriber.
Nuvel at det var en anden tid, men gør dig selv den tjeneste at sammenligne med Peter Møller eller andre 17-19 årige, der gennembrød førsteholdet i tidlig alder, så ser tallene for Ross altså ikke pæne ud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mindre talenter end Peter Møller kan vel også have sin berettigelse ;)

Om Ross er værd at satse på skal ikke stå eller falde ved om han har et tilfredsstillende antal målinvolveringer. I min optik skal klubben gøre op med sig selv, hvad man ser i Ross og hvordan man vil udnytte potentialet. Som jeg ser det, er nuværende situation som nødangriber og lappeløsning i offensiven, hverken for klub eller spiller særligt holdbar i længden.

AaB får ikke nok ud af ham. Jeg tror, han kan blive endnu en spiller i rækken af AaB-spillere, hvis præstationer i AaB ikke var gode nok, men hvis efterfølgende præstationer har bevist deres talent, hvis han forlader AaB. Forhåbentligt vil arbejdet med transitionen og en rød tråd fra Akademiet til førsteholdet sørge for, at der kommer færre "fejlmatch" op på førsteholdet som ikke opnår sit potentiale i AaB.
Jeg er mere nysgerrig på, hvad der gør at der går 500 år mellem at man ser et AaB talent, der får hele Danmark til at tabe kæben. For mig at se er der to muligheder, enten er vi simpelthen ikke dygtige nok, og har ikke været andet end heldige, når Grønkjær, Møller eller Mæhle dukker op, eller også er vores talentmasse bare ringe. Vi ser lige nu, og i en del år, masser af spillere fra andre klubber i DK faktisk kan begå sig udenlands, der er der simpelthen for langt mellem vores(og Peter Møller kunne heller ikke:-))


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5187
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jakobsen » 28. mar 2024, 20:14

9520AaB skrev:
28. mar 2024, 18:44
Moen skrev:
9520AaB skrev:
27. mar 2024, 12:23
Moen skrev:
9520AaB skrev:
26. mar 2024, 18:19
10 målinvolveringer fordelt på 2.025 minutters spilletid i ligasammenhæng. 202 minutter pr målinvolvering er meget fint som 19-årig, når man har været med siden man var 17.

I denne sæson har han en målinvolvering hvert 143. minut. 4 assists i de sidste 6 kampe. Det er meget fint som førsteårssenior.

Og husk, at kontraktforhandlinger også handler om andet end løn. Der skal jo være en plan for ens udvikling, som man tror på og kan se sig selv i. Jeg kan godt forstå, hvis han er lidt skeptisk over sin nuværende rolle som nødangriber.
Nuvel at det var en anden tid, men gør dig selv den tjeneste at sammenligne med Peter Møller eller andre 17-19 årige, der gennembrød førsteholdet i tidlig alder, så ser tallene for Ross altså ikke pæne ud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mindre talenter end Peter Møller kan vel også have sin berettigelse ;)

Om Ross er værd at satse på skal ikke stå eller falde ved om han har et tilfredsstillende antal målinvolveringer. I min optik skal klubben gøre op med sig selv, hvad man ser i Ross og hvordan man vil udnytte potentialet. Som jeg ser det, er nuværende situation som nødangriber og lappeløsning i offensiven, hverken for klub eller spiller særligt holdbar i længden.

AaB får ikke nok ud af ham. Jeg tror, han kan blive endnu en spiller i rækken af AaB-spillere, hvis præstationer i AaB ikke var gode nok, men hvis efterfølgende præstationer har bevist deres talent, hvis han forlader AaB. Forhåbentligt vil arbejdet med transitionen og en rød tråd fra Akademiet til førsteholdet sørge for, at der kommer færre "fejlmatch" op på førsteholdet som ikke opnår sit potentiale i AaB.
Jeg er mere nysgerrig på, hvad der gør at der går 500 år mellem at man ser et AaB talent, der får hele Danmark til at tabe kæben. For mig at se er der to muligheder, enten er vi simpelthen ikke dygtige nok, og har ikke været andet end heldige, når Grønkjær, Møller eller Mæhle dukker op, eller også er vores talentmasse bare ringe. Vi ser lige nu, og i en del år, masser af spillere fra andre klubber i DK faktisk kan begå sig udenlands, der er der simpelthen for langt mellem vores(og Peter Møller kunne heller ikke:-))


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror ikke vores talentmasse er speicelt ringere and andres, men jeg tror den har været dårligt forvaltet.
Vi har et relativt stor befolningsgrundlag, hvor vi er nogenlunde sikker førstevælger, hvis vi gør os bare lidt umage og sikker førstevælger, hvis vi få professionaliseret akademiet på højt nok niveau. Det kræver dog selvsagt også, at niveauet bliver hævet i resten af nordjysk fodbold så vi har et bedre udgangspunkt at udvikle fra.
Dermed ikke sagt, at vi får Grønkjær, Mæhle eller Møller oftere, men man kan få meget mere ud af mindre talenter ved at have et bedre akademi eller bare et der fungerer.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Moen » 17. apr 2024, 09:44

18-årige Amar Diagne, som kom til AaBs U19-hold fra FCK i vinteren, har forlænget sin kontrakt til 2028.

https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... -til-2028/

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9613
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 17. apr 2024, 10:06

Moen skrev:
17. apr 2024, 09:44
18-årige Amar Diagne, som kom til AaBs U19-hold fra FCK i vinteren, har forlænget sin kontrakt til 2028.

https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... -til-2028/
Har du noget på ham? Det er dælme en ret ambitiøs forlængelse for en spiller der på papiret ikke har vist ret meget frem.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Stegosaurus » 17. apr 2024, 10:15

Buzz Killington skrev:
17. apr 2024, 10:06
Moen skrev:
17. apr 2024, 09:44
18-årige Amar Diagne, som kom til AaBs U19-hold fra FCK i vinteren, har forlænget sin kontrakt til 2028.

https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... -til-2028/
Har du noget på ham? Det er dælme en ret ambitiøs forlængelse for en spiller der på papiret ikke har vist ret meget frem.
Han har spillet stærkt for U19. Var ude at se ham mod Brøndby. Han spillede, som jeg så det, central midtbane, og han er ret hurtig, god til at drible, kæmper godt og har en fin fysik. Han var meget dominerende i kampen, indtil han fik sin anden advarsel i starten/midten af anden halvleg.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9613
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 17. apr 2024, 10:45

Stegosaurus skrev:
17. apr 2024, 10:15
Buzz Killington skrev:
17. apr 2024, 10:06
Moen skrev:
17. apr 2024, 09:44
18-årige Amar Diagne, som kom til AaBs U19-hold fra FCK i vinteren, har forlænget sin kontrakt til 2028.

https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... -til-2028/
Har du noget på ham? Det er dælme en ret ambitiøs forlængelse for en spiller der på papiret ikke har vist ret meget frem.
Han har spillet stærkt for U19. Var ude at se ham mod Brøndby. Han spillede, som jeg så det, central midtbane, og han er ret hurtig, god til at drible, kæmper godt og har en fin fysik. Han var meget dominerende i kampen, indtil han fik sin anden advarsel i starten/midten af anden halvleg.
Det lyder som en meget spændende og for AaB utraditionel midtbane. Tak for info!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 600
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af KongGulerod » 17. apr 2024, 11:32

Stegosaurus skrev:
17. apr 2024, 10:15
Buzz Killington skrev:
17. apr 2024, 10:06
Moen skrev:
17. apr 2024, 09:44
18-årige Amar Diagne, som kom til AaBs U19-hold fra FCK i vinteren, har forlænget sin kontrakt til 2028.

https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... -til-2028/
Har du noget på ham? Det er dælme en ret ambitiøs forlængelse for en spiller der på papiret ikke har vist ret meget frem.
Han har spillet stærkt for U19. Var ude at se ham mod Brøndby. Han spillede, som jeg så det, central midtbane, og han er ret hurtig, god til at drible, kæmper godt og har en fin fysik. Han var meget dominerende i kampen, indtil han fik sin anden advarsel i starten/midten af anden halvleg.
Jeg så samme kamp via Nordjyskes livestream, og der var han - som jeg så det - AaB's klart bedste spiller. Han skabte meget store problemer for Brønbys midtbane og forsvar.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Alexis » 17. apr 2024, 12:57

Buzz Killington skrev:
17. apr 2024, 10:06
Moen skrev:
17. apr 2024, 09:44
18-årige Amar Diagne, som kom til AaBs U19-hold fra FCK i vinteren, har forlænget sin kontrakt til 2028.

https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... -til-2028/
Har du noget på ham? Det er dælme en ret ambitiøs forlængelse for en spiller der på papiret ikke har vist ret meget frem.
4 år burde være minimum når vi laver aftaler med unge spillere. 3 års forlængelser for unge spillere er håbløse. De bruger 1 år på at spille sig på hold. Så skulle de gerne slå igennem i den efterfølgende sæson. Og så har de 1 år tilbage af kontrakten når de skal sælges og prisen falder derfor.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14748
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 17. apr 2024, 13:10

Alexis skrev:
17. apr 2024, 12:57
Buzz Killington skrev:
17. apr 2024, 10:06
Moen skrev:
17. apr 2024, 09:44
18-årige Amar Diagne, som kom til AaBs U19-hold fra FCK i vinteren, har forlænget sin kontrakt til 2028.

https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... -til-2028/
Har du noget på ham? Det er dælme en ret ambitiøs forlængelse for en spiller der på papiret ikke har vist ret meget frem.
4 år burde være minimum når vi laver aftaler med unge spillere. 3 års forlængelser for unge spillere er håbløse. De bruger 1 år på at spille sig på hold. Så skulle de gerne slå igennem i den efterfølgende sæson. Og så har de 1 år tilbage af kontrakten når de skal sælges og prisen falder derfor.
Der må dog ikke laves kontrakter med en varighed på mere end 3 år før spilleren er fyldt 18 år, og det er jo næsten altid nødvendigt at binde spilleren på en kontrakt inden. Det er derfor vi ofte har set disse 3 årige kontrakter blive indgået. Når så spilleren er fyldt 18 år er vedkommende allerede på kontrakt og har måske ikke interesse i at lave en lang aftale.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar