Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af AllanPedersen » 25. okt 2013, 16:17

Brodernumsi skrev:
AllanPedersen skrev:Frygaa det er noget ævl det der.. klassisk dilemma/vi kunne ikke vide han ville blive god/Bræmer vs. helenius

Den kontrakt han er på nu, er fra i år... januar 2013, efter han havde været superligaens måske bedste spiller
I efteråret 2012, kan du huske hans fantom efterår sidste sæson? 8 mål inden november.
Den her kontrakt blev netop lavet fordi han VAR slået igennem, og fordi han VAR en profil på vores hold,
ikke fordi han potentielt set kunne blive det.

det er en decideret katastrofe at vi nu står til at få 4 mill for en landsholdsspiller
Potentielt set mere værd end Helenius til sommer.

Det er da en kæmpe brøler af Lynge
Og please lad være med at sige: 'måske ville kusk ikke sige ja til mindre'
4 millioner er ingenting Du kan ikke engang få KEP for de penge.. come on
Selvfølgelig kunne vi have fået en bedre frikøbsklausul
Hans tidligere kontrakt ville have udløbet i sommeren 2013, man forlænger så i januar 2013 til juni 2015, her havde AaB valget mellem og lade ham gå gratis i sommers, eller i det mindste få 4mil ( hvis det virkeligt er frikøbsklausulen ), vi må antage at den nuværende kontrakt er lavet på Kusks vilkår.
Og et halvt år før han måtte forhandle med andre klubber, faktisk et helt år før.. sad
Flere af os herinde på debatsiden og skreg om hvorfor man ikke forlængede med Kusk inden det blev forsent.

Det er fuldstændig så tåbeligt så beskyttende i altid er overfor en ledelse der har kørt klubben til et punkt hvor vi i aviserne er dømt konkurs dagligt.

I har 2 gentagne påstande herinde:

A: Vi kan ikke give en god og lang kontrakt før spillerne allerede er blevet profiler
B: Kontrakterne bliver på spillernes vilkår så snart de er blevet profiler



jamen mon så ikke det er på tide at lukke klubben hvis det passer..
Fordi hvordan skal det så nogensinde blive til en forretning..
Alle er enige om vi skal leve af vores talenter
Men samtidig ser i ikke et problem i at en af de største talenter i flere år forlader klubben for ingen penge.


Der er mere rød tråd i morten olsen end i den her logik.
Hvordan mon det lykkes alle de andre klubber at gøre det, nu hvor det åbenbart er umuligt for AaB

Det er bullshit at påstå vi ikke ville kunne lave en højere frikøbsklausul end 4mill..
Han var allerede mere end 4mill værd på det tidspunkt kontrakten bliver skrevet.

Det er meningen vi skal leve af vores talentsalg, hvor tit har vi en Kasper Kusk ?
Det må ikke ske at han kan få en frikøbsklausul på 4 mill allerede som etableret profil.
I så fald skulle han i stedet sælges til hvad end vi kunne få
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Kunji » 25. okt 2013, 16:32

AllanPedersen skrev:Det må ikke ske at han kan få en frikøbsklausul på 4 mill allerede som etableret profil.
I så fald skulle han i stedet sælges til hvad end vi kunne få
Også når alternativet var, at han kunne gå gratis?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Brodernumsi » 25. okt 2013, 16:35

Eller Allan finder på sandheder.

Det har intet med at han blev en profil at han kunne diktere sin kontrakt, men det faktum at han havde et halvt år igen.
Kusk har i mine øjne store mangler, han er meget ustabil og har vel ikke spillet en HEL god kamp i næsten et år, han er nem at kyse og falder tit ud af kampene, hvis han havde spillet i FCM eller Brøndby havde vi alle været uforstående over for hans landsholdudtagelse.

Men hele grundlagt for dit ramaskrig er en antagelse om at han har en frikøbskaulsul på 4mil, det ved vi ikke noget om.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af limey » 25. okt 2013, 16:45

Har vi ikke haft den her diskussion en halv milliard gange, Allan?

Kusk brød jo for alvor igennem på en enkelt halvsæson, langt inde i en kontrakt på "lærlingevilkår", fordi han, inden da, ikke havde vist alverden på førsteholdet. Sivebæk og Kusk forhaler herefter forhandlingerne med Lynge, dels fordi de nu står med de bedste kort i forhandlingerne (Kusks kontrakt er ved at udløbe, mens han er samtidigt, på rekordtid, er blevet næsten uundværlig i truppen), dels fordi både Sivebæk og Kusk gerne vil lave en kontrakt med en udenlandsk klub. På trods af dette, og imod mange forudsigelser af diverse orakler på debatsiden, anført af dig selv, Allan, lykkedes det alligevel at beholde en af vores vigtigste folk. Desværre var bagsiden af dette så ellers lykkelige forløb, at Kusk og Sivebæk havde indført en frikøbsklausul. Uden denne klausul havde der højst sandsynligt ikke været nogen kontrakt imellem AaB og Kasper Kusk og han havde sikkert i stedet været bænkevarmer i en eller anden belgisk klub.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Kasper » 25. okt 2013, 17:58

Husk lige på at rygtet med de 4 mille kommer fra nordjyske, hvis agenda jeg endnu ikke har regnet ud. Tvivler hvert fald på at det er sandt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Forza » 21. nov 2013, 12:54

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/un ... e-aar-mere" onclick="window.open(this.href);return false;

- Så er Kasper P på en længerevarende kontrakt.

Han har ikke imponeret mig synderligt i AaB trøjen, men man må formode at de har set et potentiale i ham. Håber dog stadig Thelander får en lang kontrakt!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Mr. Larsen » 21. nov 2013, 13:02

Forza skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/un ... e-aar-mere

- Så er Kasper P på en længerevarende kontrakt.

Han har ikke imponeret mig synderligt i AaB trøjen, men man må formode at de har set et potentiale i ham. Håber dog stadig Thelander får en lang kontrakt!
Han gjorde det nu udemærket sidste sæson i de 3 kampe han nu fik, en god spillende forsvarer med ro og overblik, jeg tror på ham ! :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 21. nov 2013, 13:03

Forza skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/un ... e-aar-mere

- Så er Kasper P på en længerevarende kontrakt.

Han har ikke imponeret mig synderligt i AaB trøjen, men man må formode at de har set et potentiale i ham. Håber dog stadig Thelander får en lang kontrakt!
Nu har han vel heller ikke fået det store at bevise i AaB trøjen. Jeg synes derimod han har gjort det ok når han har fået chancen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yngvesson » 21. nov 2013, 13:05

Forza skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/un ... e-aar-mere

- Så er Kasper P på en længerevarende kontrakt.

Han har ikke imponeret mig synderligt i AaB trøjen, men man må formode at de har set et potentiale i ham. Håber dog stadig Thelander får en lang kontrakt!
I de reserveholds kampe jeg har set har han været en af de bedste på banen i hver kamp.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Forza » 21. nov 2013, 13:16

jonas386 skrev:
Forza skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/un ... e-aar-mere

- Så er Kasper P på en længerevarende kontrakt.

Han har ikke imponeret mig synderligt i AaB trøjen, men man må formode at de har set et potentiale i ham. Håber dog stadig Thelander får en lang kontrakt!
Nu har han vel heller ikke fået det store at bevise i AaB trøjen. Jeg synes derimod han har gjort det ok når han har fået chancen
Det har du helt ret i - men jeg har på ingen måde følt mig sikker når bolden kom omkring ham i de kampe han fik.

Glæder mig dog over ovenstående kommentar fra Yngvesson om at han har gjort til godt i reserveholdskampene, for disse har jeg ikke set.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Ham der Emil » 21. nov 2013, 17:54

Jeg syntes netop at han gjorde det rigtig godt, i de kampe han fik.
Super kontrakt forlængelse af Gaarde! :aabfan:
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Halil » 22. nov 2013, 10:31

Er Kasper Pedersen ikke ret hurtig?

Husker de kampe han fik for AaB som en spiller med en god fysik og hurtighed.

Ligesom jeg også husker han gjorde det ganske fornuftigt i de kampe han fik.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Silvermoon » 22. nov 2013, 11:53

Her er de kontrakter som udløber i 2014

Lasse Nielsen 2014-06-30 har meldt ud at han vil væk fra AaB Derfor burde man prøve at få ham skudt afsted i vinterpausen
Rasmus Thelander 2014-06-30 Ser gerne en forlængelse
Kasper Risgård 2014-06-30 Ser gerne en forlængelse
Anders Due 2014-06-30 over the hill
Jeppe Curth 2014-06-30 tak for alt Jeppe men tiden er inde til at prøve noget nyt
Hallur Hansson 2014-06-30 en spiller som har svært ved at få en plads på holdet, men en breddespiller
Rasmus Jönsson 2014-06-30 ja han ryger jo retur til sin klub
Søren Frederiksen 2014-12-31 jeg synes han har vist for lidt, men har jo foråret til at spille sig op
Lukas Spalvis 2014-12-31 Ser gerne en forlængelse

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 22. nov 2013, 12:08

Jeg synes virkelig vi skal arbejde på at forlænge arbejdet med Jönsson, om ikke andet så bare på leje. Hvis han ikke har tilbud fra andre klubber, er glad for at være her og ser det som en mulighed for at få alvor at få gang i karrieren igen ser jeg ikke det ikke kan lade sig gøre. Han er simpelthen for god bare at lade smutte igen efter en sæson.

Fast spilletid i AaB er vel også bedre udstillingsvindue end reservebold i Wolfsburg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 22. nov 2013, 12:14

jonas386 skrev:Jeg synes virkelig vi skal arbejde på at forlænge arbejdet med Jönsson, om ikke andet så bare på leje. Hvis han ikke har tilbud fra andre klubber, er glad for at være her og ser det som en mulighed for at få alvor at få gang i karrieren igen ser jeg ikke det ikke kan lade sig gøre. Han er simpelthen for god bare at lade smutte igen efter en sæson.

Fast spilletid i AaB er vel også bedre udstillingsvindue end reservebold i Wolfsburg.
Det lød på Gaarde, da RJ kom hertil, at det er helt urealistisk (Med mindre vi kvalificerer os til CL eller lignende :-) )
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Eksil » 22. nov 2013, 12:17

Til sommer har Enevoldsen 1 år tilbage af kontrakten og har samtidig ikke spillet meget de første to år af den. Derfor burde det være nemmere rent økonomisk at lokke ham hjem og spille den rolle Jönnsson spiller (offensiv midt/hængende angriber).

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 22. nov 2013, 12:19

Eksil skrev:Til sommer har Enevoldsen 1 år tilbage af kontrakten og har samtidig ikke spillet meget de første to år af den. Derfor burde det være nemmere rent økonomisk at lokke ham hjem og spille den rolle Jönnsson spiller (offensiv midt/hængende angriber).
Han vil uanset være i en lønklasse der gør det til en tvivlsom fornøjelse at signe ham med den skadeshistorik han har - medmindre han selv vil tage risikoen (en meget bonustung kontrakt).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Eksil » 22. nov 2013, 12:52

Pastorius skrev:
Eksil skrev:Til sommer har Enevoldsen 1 år tilbage af kontrakten og har samtidig ikke spillet meget de første to år af den. Derfor burde det være nemmere rent økonomisk at lokke ham hjem og spille den rolle Jönnsson spiller (offensiv midt/hængende angriber).
Han vil uanset være i en lønklasse der gør det til en tvivlsom fornøjelse at signe ham med den skadeshistorik han har - medmindre han selv vil tage risikoen (en meget bonustung kontrakt).
Rigtigt nok, men vi kan få Mechelen og lokale sponsorer til at spytte lidt i kassen er det ikke umuligt. Alternativt kan vi se om han vil komme til på en fri transfor i bytte for en "Risgaard-kontrakt" der kun dækker et år og dermed giver ham mulighed for en sidste lukrativ udlandskontrakt, da han trodsalt er 27 år til sommer.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af frederikshavneren » 23. nov 2013, 12:50

http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-og-risg ... 5/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Der forhandles om en kontraktforlængelse med Risgård. Mon ikke at de bliver enige om en ny kontrakt.

Jeg håber at der forlænges med Risgård og Thelander. Derimod er det virkelig på tide at få sagt farvel til Curth og Due. Hallur bør også returnere til Færøerne.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gaarde6 » 26. nov 2013, 16:08

frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-og-risg ... 5/112/1513
Der forhandles om en kontraktforlængelse med Risgård. Mon ikke at de bliver enige om en ny kontrakt.

Jeg håber at der forlænges med Risgård og Thelander. Derimod er det virkelig på tide at få sagt farvel til Curth og Due. Hallur bør også returnere til Færøerne.
Jeg synes Thelander har været MINIMUM et niveau over de to andre i de kampe han har spillet.
Hvorfor han sidder på bænken er mig en KÆMPE gåde!
Han burde være fast mand i stort set samtlige superligaklubber, hvilket jeg også godt tror han ved.
Derfor tror jeg ikke bare liiiige vi kan forlænge med ham. Med mindre han snart kommer ind og spille fast igen!

Besvar