Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Martino » 22. mar 2018, 13:17

Gamen skrev:
Pastorius skrev:To år mere med Patrick - jeg finder popcorn frem:

https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/aa ... 2feed03caa
Tænk sig, at have haft over 10 år i AaB, nærmest uden at udmærke sig positivt bortset fra 1-2 sæsoner, og så alligevel være sikker på loyalitet fra ens arbejdsgiver. Det må være rart. For os andre? Ja, hvis det er niveauet, så kommer vi i hvert fald ikke i toppen af dansk fodbold på den position lige foreløbigt.
Nu vi to aldrig bliver enige om Magnus Christensens evner, er det da rart vi kan blive enige om Patrick Kristensens ;)
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 22. mar 2018, 15:44

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Men som Pastorius er inde på, så er man også nød til at erkende, at han har taget højrebacken fra Pallesen og derfor er startende højreback om man kan lide det eller ej.
Jo udelukkende i kraft af, at Pallesen har vist sig ikke at være pengene værd. Man havde aldrig hentet Pallesen i første omgang, hvis ikke man vurderede at Patrick var for ringe.
Nu hænger vi på et millionkøb, og en backup som efterhånden er en stående joke. Det er trist.
Da Pallesen blev købt vidste vi godt at PK var skadet, og ville være væk et stykke ind i den nye sæson. Selvfølgelig har man da håbet på han blev en forstærkning, men i mine øjne er det jo også ok, at vores egne spillere ender med at være bedre end dem der skulle erstatte dem.

Jeg vil ikke forsvare købet af Pallesen, men jeg vil vedholde at PK er langt bedre end sit rygte, selvom du omtaler det som et faktum at han er en nulbon. Problemet kommer, hvis vi sammenligner ham med Dalsgaard, som nåede en hylde vi slet ikke kan være med på som køber. Den sammenligning kan PK ikke være med på, selvom det fungerede fint da han afløste sidste halvdel af mesterskabssæsonen.

Når vi får den slags spillere der udvikler sig til landsholdsklasse, så kommer vi aldrig til at kunne forvente at kunne erstatte dem med folk i samme kaliber. Vi agerer i den prisklasse vi kan være med på, og så må vi håbe på at vi nogle gange rammer rigtigt, så endnu en spiller udvikler sig rigtig godt - men det er jo aldrig til at forudsige hvilken plads det sker på.

Den eneste vej til at komme ud af den rolle som udviklingsklub er at få større økonomiske muskler - og det lader det jo til at AaB også har set.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 22. mar 2018, 16:06

Pastorius skrev: Da Pallesen blev købt vidste vi godt at PK var skadet, og ville være væk et stykke ind i den nye sæson. Selvfølgelig har man da håbet på han blev en forstærkning, men i mine øjne er det jo også ok, at vores egne spillere ender med at være bedre end dem der skulle erstatte dem.

Jeg vil ikke forsvare købet af Pallesen, men jeg vil vedholde at PK er langt bedre end sit rygte, selvom du omtaler det som et faktum at han er en nulbon. Problemet kommer, hvis vi sammenligner ham med Dalsgaard, som nåede en hylde vi slet ikke kan være med på som køber. Den sammenligning kan PK ikke være med på, selvom det fungerede fint da han afløste sidste halvdel af mesterskabssæsonen.

Når vi får den slags spillere der udvikler sig til landsholdsklasse, så kommer vi aldrig til at kunne forvente at kunne erstatte dem med folk i samme kaliber. Vi agerer i den prisklasse vi kan være med på, og så må vi håbe på at vi nogle gange rammer rigtigt, så endnu en spiller udvikler sig rigtig godt - men det er jo aldrig til at forudsige hvilken plads det sker på.

Den eneste vej til at komme ud af den rolle som udviklingsklub er at få større økonomiske muskler - og det lader det jo til at AaB også har set.
Det havde da absolut intet med hans skade at gøre. Før det var han blevet overhalet af en nyoprykket ynglinge-spiller!

Han er blevet fravalgt 2 gange i streg for spillere der er blevet omskolet, og efterfølgende købte man en erstatning for Mæhle fordi han ikke er god nok.

Vi skal ikke sammenligne ham med Dalsgaard, men med de klubber vi gerne vil nå op til, og der er vi MILEVIDT efter. Hvis det her er vores ambitionsniveau, så når vi jo aldrig længere. Alle de bedre klubber bruger backs med deres force i offensiven, der kan indgå i kombinationer, assistere og lave mål - vi bruger en der er så et-benet at han burde hedde Snøvsen.
Den eneste vej af at komme ud af rollen som udviklingsklub er sgu at sende spillere videre når tiden er moden til det. Det har man aldrig helt lært i AaB - har man først været her længere end 4 år, så får man en evighedskontrakt stukket i hånden. Også selvom ens niveau er kontinuerligt dalende.

Du har prædiket en anderledes, mere offensiv spillestil herinde længe - men foretrækker en defensivt funderet back. Det slår mig som værende ret mystisk.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 22. mar 2018, 20:10

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Da Pallesen blev købt vidste vi godt at PK var skadet, og ville være væk et stykke ind i den nye sæson. Selvfølgelig har man da håbet på han blev en forstærkning, men i mine øjne er det jo også ok, at vores egne spillere ender med at være bedre end dem der skulle erstatte dem.

Jeg vil ikke forsvare købet af Pallesen, men jeg vil vedholde at PK er langt bedre end sit rygte, selvom du omtaler det som et faktum at han er en nulbon. Problemet kommer, hvis vi sammenligner ham med Dalsgaard, som nåede en hylde vi slet ikke kan være med på som køber. Den sammenligning kan PK ikke være med på, selvom det fungerede fint da han afløste sidste halvdel af mesterskabssæsonen.

Når vi får den slags spillere der udvikler sig til landsholdsklasse, så kommer vi aldrig til at kunne forvente at kunne erstatte dem med folk i samme kaliber. Vi agerer i den prisklasse vi kan være med på, og så må vi håbe på at vi nogle gange rammer rigtigt, så endnu en spiller udvikler sig rigtig godt - men det er jo aldrig til at forudsige hvilken plads det sker på.

Den eneste vej til at komme ud af den rolle som udviklingsklub er at få større økonomiske muskler - og det lader det jo til at AaB også har set.
Det havde da absolut intet med hans skade at gøre. Før det var han blevet overhalet af en nyoprykket ynglinge-spiller!

Han er blevet fravalgt 2 gange i streg for spillere der er blevet omskolet, og efterfølgende købte man en erstatning for Mæhle fordi han ikke er god nok.

Vi skal ikke sammenligne ham med Dalsgaard, men med de klubber vi gerne vil nå op til, og der er vi MILEVIDT efter. Hvis det her er vores ambitionsniveau, så når vi jo aldrig længere. Alle de bedre klubber bruger backs med deres force i offensiven, der kan indgå i kombinationer, assistere og lave mål - vi bruger en der er så et-benet at han burde hedde Snøvsen.
Den eneste vej af at komme ud af rollen som udviklingsklub er sgu at sende spillere videre når tiden er moden til det. Det har man aldrig helt lært i AaB - har man først været her længere end 4 år, så får man en evighedskontrakt stukket i hånden. Også selvom ens niveau er kontinuerligt dalende.

Du har prædiket en anderledes, mere offensiv spillestil herinde længe - men foretrækker en defensivt funderet back. Det slår mig som værende ret mystisk.
De spillere han er blevet overhalet af, er begge blevet handlet til priser langt over det AaB kan være med til som køber. Det kunne jo indikere at det kunne lidt mere end gennemsnittet. Jeg er med på at PK har nogle mangler - helt klart - men det har de fleste af vores spillere jo, ellers ville de have spillet et andet sted end AaB.

Jeg er med på at vi mangler flere gode spillere, der udvikler sig imod samme niveau som Mæhle og Dalsgaard, men om det lige bliver på PK's plads det sker, er ikke så væsentligt. Det ville jo faktisk være endnu bedre, hvis der kom en nedefra der var endnu bedre, på nogle af de pladser hvor vi rent faktisk har dygtige spillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Martino » 22. mar 2018, 20:18

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev: Da Pallesen blev købt vidste vi godt at PK var skadet, og ville være væk et stykke ind i den nye sæson. Selvfølgelig har man da håbet på han blev en forstærkning, men i mine øjne er det jo også ok, at vores egne spillere ender med at være bedre end dem der skulle erstatte dem.

Jeg vil ikke forsvare købet af Pallesen, men jeg vil vedholde at PK er langt bedre end sit rygte, selvom du omtaler det som et faktum at han er en nulbon. Problemet kommer, hvis vi sammenligner ham med Dalsgaard, som nåede en hylde vi slet ikke kan være med på som køber. Den sammenligning kan PK ikke være med på, selvom det fungerede fint da han afløste sidste halvdel af mesterskabssæsonen.

Når vi får den slags spillere der udvikler sig til landsholdsklasse, så kommer vi aldrig til at kunne forvente at kunne erstatte dem med folk i samme kaliber. Vi agerer i den prisklasse vi kan være med på, og så må vi håbe på at vi nogle gange rammer rigtigt, så endnu en spiller udvikler sig rigtig godt - men det er jo aldrig til at forudsige hvilken plads det sker på.

Den eneste vej til at komme ud af den rolle som udviklingsklub er at få større økonomiske muskler - og det lader det jo til at AaB også har set.
Det havde da absolut intet med hans skade at gøre. Før det var han blevet overhalet af en nyoprykket ynglinge-spiller!

Han er blevet fravalgt 2 gange i streg for spillere der er blevet omskolet, og efterfølgende købte man en erstatning for Mæhle fordi han ikke er god nok.

Vi skal ikke sammenligne ham med Dalsgaard, men med de klubber vi gerne vil nå op til, og der er vi MILEVIDT efter. Hvis det her er vores ambitionsniveau, så når vi jo aldrig længere. Alle de bedre klubber bruger backs med deres force i offensiven, der kan indgå i kombinationer, assistere og lave mål - vi bruger en der er så et-benet at han burde hedde Snøvsen.
Den eneste vej af at komme ud af rollen som udviklingsklub er sgu at sende spillere videre når tiden er moden til det. Det har man aldrig helt lært i AaB - har man først været her længere end 4 år, så får man en evighedskontrakt stukket i hånden. Også selvom ens niveau er kontinuerligt dalende.

Du har prædiket en anderledes, mere offensiv spillestil herinde længe - men foretrækker en defensivt funderet back. Det slår mig som værende ret mystisk.
De spillere han er blevet overhalet af, er begge blevet handlet til priser langt over det AaB kan være med til som køber. Det kunne jo indikere at det kunne lidt mere end gennemsnittet. Jeg er med på at PK har nogle mangler - helt klart - men det har de fleste af vores spillere jo, ellers ville de have spillet et andet sted end AaB.

Jeg er med på at vi mangler flere gode spillere, der udvikler sig imod samme niveau som Mæhle og Dalsgaard, men om det lige bliver på PK's plads det sker, er ikke så væsentligt. Det ville jo faktisk være endnu bedre, hvis der kom en nedefra der var endnu bedre, på nogle af de pladser hvor vi rent faktisk har dygtige spillere.
Mit store håb er at Mathias Johannesen laver en Mæhle og overhaler begge indenom, for selvom han ikke har spillet på div. ungdomslandshold, så synes jeg at han er en knægt med et vist potentiale, selvom han er noget klejn.
Jeg savner Winsnes

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af dyhrmaN » 28. mar 2018, 11:07

AaB forlænger med assistenttræner Jacob Friis:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... -kontrakt/
Der er ikke nævnt noget om Augu. Mon han også skal fortsætte eller om man overvejer en anden rolle til ham?

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af 9000AaB » 28. mar 2018, 12:14

dyhrmaN skrev:AaB forlænger med assistenttræner Jacob Friis:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... -kontrakt/
Der er ikke nævnt noget om Augu. Mon han også skal fortsætte eller om man overvejer en anden rolle til ham?
gad vide hvor lang tid han har fået?
Og betyder vel også at MW heller ikke bliver fyret til sommer desværre.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af dyhrmaN » 28. mar 2018, 12:31

9000AaB skrev:
dyhrmaN skrev:AaB forlænger med assistenttræner Jacob Friis:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... -kontrakt/
Der er ikke nævnt noget om Augu. Mon han også skal fortsætte eller om man overvejer en anden rolle til ham?
gad vide hvor lang tid han har fået?
Og betyder vel også at MW heller ikke bliver fyret til sommer desværre.
Jeg læser det som om den bare løber indtil andet sker

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jakobsen » 7. apr 2018, 17:56

Godt nok skuffende forlængelser Gaarde er disket op med. Vi beholder Patrick som ikke har spillet godt siden 2014 og vi har forlænget med Blåbjerg i to år på trods af manden efter 90 Superligakampe stadig lave graverende placeringsfejl og stadig spiller som var det ungdomsfodbold og undlader at gå i duel med modspillerne. Samtidig har man forlænget med et medlem af den trænerstab der ikke har formået at flytte en eneste af vores unge spillere de sidste mange sæsoner eller få det bedste ud af profilerne. Alle de kritikere af klubben der har snakket om indspisthed i klubben gennem årene har da fået noget at have det i. Vi kan ikke bare forlænge med Patrick fordi han er en loyal klubmand og sikkert en fin fyr eller Blåbjerg fordi han er klog alle andre steder end på fodboldbanen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 9. apr 2018, 08:32

Jakobsen skrev:Godt nok skuffende forlængelser Gaarde er disket op med. Vi beholder Patrick som ikke har spillet godt siden 2014 og vi har forlænget med Blåbjerg i to år på trods af manden efter 90 Superligakampe stadig lave graverende placeringsfejl og stadig spiller som var det ungdomsfodbold og undlader at gå i duel med modspillerne. Samtidig har man forlænget med et medlem af den trænerstab der ikke har formået at flytte en eneste af vores unge spillere de sidste mange sæsoner eller få det bedste ud af profilerne. Alle de kritikere af klubben der har snakket om indspisthed i klubben gennem årene har da fået noget at have det i. Vi kan ikke bare forlænge med Patrick fordi han er en loyal klubmand og sikkert en fin fyr eller Blåbjerg fordi han er klog alle andre steder end på fodboldbanen.
Alle andre klubber skriger på egenudviklede spillere, kulturbærere og "polyvante" trupspillere, der er tilfredse med at være netop det. Patrick er alle tre ting i én. Han er den perfekte reservespiller og noget nær et ikon i AaB efterhånden. Selvfølgelig skal der forlænges med ham og jeg synes han fortjener meget større anerkendelse end han får. Det er jo ikke hans skyld at Pallesen er pivringe.

Blåbberen ... puha, han burde jo nok ryge under samme kategori og nøgternt set har han potentiale til at blive en venstrebenet Paddy. Men det er godtnok svært at se bort fra hans mange markeringsfejl, det må jeg indrømme.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 9. apr 2018, 09:10

Yankee skrev:
Alle andre klubber skriger på egenudviklede spillere, kulturbærere og "polyvante" trupspillere, der er tilfredse med at være netop det. Patrick er alle tre ting i én. Han er den perfekte reservespiller og noget nær et ikon i AaB efterhånden. Selvfølgelig skal der forlænges med ham og jeg synes han fortjener meget større anerkendelse end han får. Det er jo ikke hans skyld at Pallesen er pivringe.

Blåbberen ... puha, han burde jo nok ryge under samme kategori og nøgternt set har han potentiale til at blive en venstrebenet Paddy. Men det er godtnok svært at se bort fra hans mange markeringsfejl, det må jeg indrømme.
Helt enig i at PK har en plads i truppen. Med sin alsidighed er han en fin backup spiller. Hvis han så bare var backup, og ikke relativ fast starter som han er nu.

Helt enig med Blåbjerg. Men så længe vi ikke har andre end Ahlmann til venstre back, er han ikke ubetydelig som backup spiller. Problemet er igen, at han er for tæt på startopstillingen. Jeg havde gerne set at vi havde hentet en regulær venstre back til at konkurrere med Ahlmann, og det skulle selvfølgelig være sket helt tilbage da Donny blev skadet. Så havde Blåbjerg også været en spiller, jeg havde sendt videre til sommer, hvor hans kontrakt udløb.

Vi har for mange spillere i truppen der ikke helt har niveauet til en startplads, men som spiller i mangel af bedre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jakobsen » 9. apr 2018, 11:21

Hanga skrev:
Yankee skrev:
Alle andre klubber skriger på egenudviklede spillere, kulturbærere og "polyvante" trupspillere, der er tilfredse med at være netop det. Patrick er alle tre ting i én. Han er den perfekte reservespiller og noget nær et ikon i AaB efterhånden. Selvfølgelig skal der forlænges med ham og jeg synes han fortjener meget større anerkendelse end han får. Det er jo ikke hans skyld at Pallesen er pivringe.

Blåbberen ... puha, han burde jo nok ryge under samme kategori og nøgternt set har han potentiale til at blive en venstrebenet Paddy. Men det er godtnok svært at se bort fra hans mange markeringsfejl, det må jeg indrømme.
Helt enig i at PK har en plads i truppen. Med sin alsidighed er han en fin backup spiller. Hvis han så bare var backup, og ikke relativ fast starter som han er nu.

Helt enig med Blåbjerg. Men så længe vi ikke har andre end Ahlmann til venstre back, er han ikke ubetydelig som backup spiller. Problemet er igen, at han er for tæt på startopstillingen. Jeg havde gerne set at vi havde hentet en regulær venstre back til at konkurrere med Ahlmann, og det skulle selvfølgelig være sket helt tilbage da Donny blev skadet. Så havde Blåbjerg også været en spiller, jeg havde sendt videre til sommer, hvor hans kontrakt udløb.

Vi har for mange spillere i truppen der ikke helt har niveauet til en startplads, men som spiller i mangel af bedre.
Generelt enig i det niveauet og jeg kan også sagtens se jeres pointer ifht. Patrick. Jeg synes dog, at det vægter langt højre at hans niveau ganske enkelt er for lavt. Det er i sig selv bekykmrende, at man forlænger med en back og i indslaget på AaB tv primært nævner hans evner som pasningsspiller. Der er så mange kvaliteter der kommer før det for en back. Man kan sætte alle checkmarks med polyvant, klubmand osv. men niveauet skal være der. Nu er hans primære plads jo som back og han har ingen særlig speed, elendig duelspiller, dårlig til at makrere, er langsom og laver ingen assists. Det er fine objetkive kritierier i hiver frem, men spilleren skal også være dygtig nok og det er Patrick ikke længere og Blåbjerg har aldrig været det.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 9. apr 2018, 12:20

Jakobsen skrev:
Generelt enig i det niveauet og jeg kan også sagtens se jeres pointer ifht. Patrick. Jeg synes dog, at det vægter langt højre at hans niveau ganske enkelt er for lavt. Det er i sig selv bekykmrende, at man forlænger med en back og i indslaget på AaB tv primært nævner hans evner som pasningsspiller. Der er så mange kvaliteter der kommer før det for en back. Man kan sætte alle checkmarks med polyvant, klubmand osv. men niveauet skal være der. Nu er hans primære plads jo som back og han har ingen særlig speed, elendig duelspiller, dårlig til at makrere, er langsom og laver ingen assists. Det er fine objetkive kritierier i hiver frem, men spilleren skal også være dygtig nok og det er Patrick ikke længere og Blåbjerg har aldrig været det.
De fleste af vores konkurrenter ville give deres højre arm for at have en som Patrick i truppen - også hvis vi glemmer at han er AaB'er og kulturbærer. Hans holder godt, solidt Superliga-niveau og laver meget få fejl uanset om han spiller kant, back eller til nøds central midt. Jeg synes absolut Patrick er god nok og det er værd at lægge mærke til hvor mange kampe vi vinder med ham på banen. Han er hurtig, boldsikker og er efterhånden blevet meget, meget sikker i sit positionsspil. Han er koncentreret og god til kun at tage de dueller, han kan vinde. Det er klart at vi bør have en bedre højre back at satse på, men vi kan altså sagtens vinde masser af fodboldkampe med Patrick på banen, hvilket vores præstationer her i foråret jo også vidner om.

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 9. apr 2018, 13:20

Yankee skrev:
De fleste af vores konkurrenter ville give deres højre arm for at have en som Patrick i truppen - også hvis vi glemmer at han er AaB'er og kulturbærer. Hans holder godt, solidt Superliga-niveau og laver meget få fejl uanset om han spiller kant, back eller til nøds central midt. Jeg synes absolut Patrick er god nok og det er værd at lægge mærke til hvor mange kampe vi vinder med ham på banen. Han er hurtig, boldsikker og er efterhånden blevet meget, meget sikker i sit positionsspil. Han er koncentreret og god til kun at tage de dueller, han kan vinde. Det er klart at vi bør have en bedre højre back at satse på, men vi kan altså sagtens vinde masser af fodboldkampe med Patrick på banen, hvilket vores præstationer her i foråret jo også vidner om.
Ja, her bliver vi nok ikke enige, min ven. Men det lever jeg med i denne omgang ;)

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af BassogogsVen » 9. apr 2018, 15:09

Gamen skrev:
Yankee skrev:
De fleste af vores konkurrenter ville give deres højre arm for at have en som Patrick i truppen - også hvis vi glemmer at han er AaB'er og kulturbærer. Hans holder godt, solidt Superliga-niveau og laver meget få fejl uanset om han spiller kant, back eller til nøds central midt. Jeg synes absolut Patrick er god nok og det er værd at lægge mærke til hvor mange kampe vi vinder med ham på banen. Han er hurtig, boldsikker og er efterhånden blevet meget, meget sikker i sit positionsspil. Han er koncentreret og god til kun at tage de dueller, han kan vinde. Det er klart at vi bør have en bedre højre back at satse på, men vi kan altså sagtens vinde masser af fodboldkampe med Patrick på banen, hvilket vores præstationer her i foråret jo også vidner om.
Ja, her bliver vi nok ikke enige, min ven. Men det lever jeg med i denne omgang ;)
Nej, jeg har også svært ved at genkende det skønmaleri. Jeg synes, at PK har sinket spillet ufatteligt meget her i foråret. Og dertil har han flere gange været decideret svag i sine defensive opgaver.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af andreasaab89 » 10. apr 2018, 09:00

Sq egentlig meget fint indlæg om Børsting

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... ennembrud/

Problemet som han selv nævner er at teknik og førstebehandling er for dårlig
Det er desværre bare to ting som er meget svære at videreudvikle som 23’årig
Det skal ind med modermælken
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 10. apr 2018, 10:07

andreasaab89 skrev:Sq egentlig meget fint indlæg om Børsting

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... ennembrud/

Problemet som han selv nævner er at teknik og førstebehandling er for dårlig
Det er desværre bare to ting som er meget svære at videreudvikle som 23’årig
Det skal ind med modermælken
Nja, det er nu ikke nødvendigvis så svært at udvikle en spillers tekniske færdigheder. Det er i hvert fald meget lettere end at lære ham at hoppe højere eller løbe hurtigere, for eksempel. At træne førsteberøringer eller indlæg kræver egentlig bare én til to makkere, der enten kan være hjælpetrænere eller et par friske U15-knægte. Problemet er mere at finde tid og overskud til det i en ret hård hverdag, men det er ikke nødvendigvis så kompliceret.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Sønderhof » 10. apr 2018, 10:45

Yankee skrev:
andreasaab89 skrev:Sq egentlig meget fint indlæg om Børsting

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... ennembrud/

Problemet som han selv nævner er at teknik og førstebehandling er for dårlig
Det er desværre bare to ting som er meget svære at videreudvikle som 23’årig
Det skal ind med modermælken
Nja, det er nu ikke nødvendigvis så svært at udvikle en spillers tekniske færdigheder. Det er i hvert fald meget lettere end at lære ham at hoppe højere eller løbe hurtigere, for eksempel. At træne førsteberøringer eller indlæg kræver egentlig bare én til to makkere, der enten kan være hjælpetrænere eller et par friske U15-knægte. Problemet er mere at finde tid og overskud til det i en ret hård hverdag, men det er ikke nødvendigvis så kompliceret.
Med fare for at lyde som en papegøje, så vil jeg endnu engang påpege at Børstings forcer og mangler i den grad passer bedre til at spille back. Han kan tage lange seje løb, han kan fighte som ingen andre og går frygtløs ind i sine indgreb. Muligvis er hans defensive evner ikke super stærke, men de er sgu bedre end Pallesens. Hans evner i små rum og hans pasningsspil er ikke til at spille kant på et hold som vil spille possesion.
Jeg synes en omskoling lå lige til højrebenet, mens de for AaB mange millioner for Pallesen, i den grad kunne være brugt på andre positioner.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 10. apr 2018, 11:23

Sønderhof skrev:
Med fare for at lyde som en papegøje, så vil jeg endnu engang påpege at Børstings forcer og mangler i den grad passer bedre til at spille back. Han kan tage lange seje løb, han kan fighte som ingen andre og går frygtløs ind i sine indgreb. Muligvis er hans defensive evner ikke super stærke, men de er sgu bedre end Pallesens. Hans evner i små rum og hans pasningsspil er ikke til at spille kant på et hold som vil spille possesion.
Jeg synes en omskoling lå lige til højrebenet, mens de for AaB mange millioner for Pallesen, i den grad kunne være brugt på andre positioner.
Jeg synes han mangler evnerne 1-mod-1 til at spille back - og så er han om muligt endnu dårligere i indlægsspillet end Pallesen. Børsting er en dybdeløber og en presspiller og det udnytter vi kun delvist som back, hvor han næppe bliver meget bedre end Patrick efter min mening.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2018, 11:38

Yankee skrev:
Sønderhof skrev:
Med fare for at lyde som en papegøje, så vil jeg endnu engang påpege at Børstings forcer og mangler i den grad passer bedre til at spille back. Han kan tage lange seje løb, han kan fighte som ingen andre og går frygtløs ind i sine indgreb. Muligvis er hans defensive evner ikke super stærke, men de er sgu bedre end Pallesens. Hans evner i små rum og hans pasningsspil er ikke til at spille kant på et hold som vil spille possesion.
Jeg synes en omskoling lå lige til højrebenet, mens de for AaB mange millioner for Pallesen, i den grad kunne være brugt på andre positioner.
Jeg synes han mangler evnerne 1-mod-1 til at spille back - og så er han om muligt endnu dårligere i indlægsspillet end Pallesen. Børsting er en dybdeløber og en presspiller og det udnytter vi kun delvist som back, hvor han næppe bliver meget bedre end Patrick efter min mening.
Han passer i hvert fald ikke som back, hvis det er en Dalsgaard erstatning vi leder efter.

Udefra ser det ud til at Børsting er blevet styrketrænet til at blive for stor og tung og at hans teknik ikke helt har kunnet følge med. Som jeg husker det, var hans teknik betydeligt bedre, da han fik debut og være lidt mere spinkel. Hvis jeg var fysisk træner, stod den udelukkende på kondition og spændstighedtræning til ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar