Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 10. jan 2018, 17:15

Fuldstændig håbløst, hvis vi vælger at forlænge med PK. Så skal det da kun være fordi han kun får en minimal løn. Han er efterhånden en ligegyldig parantes i AaB-sammenhæng.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Kristian » 10. jan 2018, 18:14

Gamen skrev:Fuldstændig håbløst, hvis vi vælger at forlænge med PK. Så skal det da kun være fordi han kun får en minimal løn. Han er efterhånden en ligegyldig parantes i AaB-sammenhæng.
Ahhh..Som Gaarde også siger, så kan han være vigtig for "Gruppen" og han er stadig en habil backup spiller og dem skal vi altså også have nogle af.
Han får nu nok ikke den store hyre.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 10. jan 2018, 18:43

Gamen skrev:Fuldstændig håbløst, hvis vi vælger at forlænge med PK. Så skal det da kun være fordi han kun får en minimal løn. Han er efterhånden en ligegyldig parantes i AaB-sammenhæng.
Han er med sin alsidighed og sit bundniveau en okay backupspiller, og en af de her erfarne typer der har AaB værdier på godt og ondt.

Men jeg synes at AaB er noget slemme til at hænge fast i spillere, der ikke rigtig har niveauet til toppen af superligaen, umiddelbart blot fordi de er AaB drenge. Vi har netop givet Blåbjerg en ny kontrakt, på trods af at han ikke har rykket sig de seneste 2 år. Før det var det Kakeeto, der på 2-3 halvfornuftige kampe kunne spille sig til en ny kontrakt, efter at have været helt væk fra holdet. Vi har for mange spillere i truppen der bare udfylder en plads efter min mening. Det er ikke for at være efter de her spillere, for de har et okay niveau, men niveauet eller potentialet er bare ikke stort nok til at føre os tilbage til europa pladserne. Ikke som jeg ser det i hvert fald. I forsvaret får vi højest sandsynligvis ikke hentet den næste Thelander, så længe Kasper P og Blåbjerg tager to pladser. På den centrale midt får vi højest sandsynligt ikke hentet den næste Risgaard, fordi vi vælter i unge centrale midtbanespillere, der alle har det til fælles, at de hverken er målfarlige eller kan lave assists.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vi fik skilt os af med nogle af de her spillere der har stagneret længe, og prøvede at få nogle andre kvaliteter ind. Personligt havde jeg gjort alt hvad jeg kunne for at få Würtz på plads, og så sagt farvel og tak til resten. Men det kommer ikke bag på mig, at AaB ledelsen ser det anderledes. Det virker bare, igen, ikke særligt ambitiøst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Martino » 10. jan 2018, 20:37

seamann skrev:
Martino skrev:
Søgaard skrev:Gaarde melder i nordjyske at man arbejder på forlængelse med PK og Wurtz. Havde håbet man kom videre fra PK, men hvis han får peanuts, er det self en fin trupspiller og man ved hvad man har..
Jeg forstår simpelthen ikke at de forlænger med PK. Ikke engang som trupspiller eller kulturbærer. Det er sådanne beslutninger, som gør at det er svært at blive ved med at bakke Gaarde op.
Jeg forstår simpelthen at de forlænger med PK. Som trupspiller og kulturbærer. Det er sådanne beslutninger, som gør at det er let at blive ved med at bakke Gaarde op.
Fair nok. Jeg synes så bare at vi er nødt til at vide, hvornår der skal siges tak for tro tjeneste, hvis vi skal ud over middelmådigheden.
Jeg savner Winsnes

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Frygah » 11. jan 2018, 11:27

Martino skrev:
seamann skrev:
Martino skrev:
Søgaard skrev:Gaarde melder i nordjyske at man arbejder på forlængelse med PK og Wurtz. Havde håbet man kom videre fra PK, men hvis han får peanuts, er det self en fin trupspiller og man ved hvad man har..
Jeg forstår simpelthen ikke at de forlænger med PK. Ikke engang som trupspiller eller kulturbærer. Det er sådanne beslutninger, som gør at det er svært at blive ved med at bakke Gaarde op.
Jeg forstår simpelthen at de forlænger med PK. Som trupspiller og kulturbærer. Det er sådanne beslutninger, som gør at det er let at blive ved med at bakke Gaarde op.
Fair nok. Jeg synes så bare at vi er nødt til at vide, hvornår der skal siges tak for tro tjeneste, hvis vi skal ud over middelmådigheden.
Meget enig her. Jeg kan godt forstå at vi gerne vil have kulturbærere i klubben. Men vi kan jo ikke ende med at have 3-4 spillere som ikke har niveauet og er for gamle, men som er kulturbærer i truppen. Og vel slet ikke på bekostning af mere kvalitet i truppen?

Jge kan godt lide PK for hans alsidighed, og når jeg har set ham i reserveholdskampe har han været god. Men han er jo vurderet til ikke at være god nok, og han bliver ikke bedre. Så måske er det bare fint hvis man havde sagt tak og farvel i denne omgang.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af De Fem » 11. jan 2018, 11:50

Var faktisk overbevist om at Bardhec Bytyqi forlængelsen var et farvel til PK.

Skulle lige slå BBs navn op og lagde mærke til at Romlin er den eneste der har lidt mave på fotoet. Måske den har skulle løbes af?

Billede

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Danni » 11. jan 2018, 14:13

Frygah skrev:
Martino skrev:
seamann skrev:
Martino skrev:
Søgaard skrev:Gaarde melder i nordjyske at man arbejder på forlængelse med PK og Wurtz. Havde håbet man kom videre fra PK, men hvis han får peanuts, er det self en fin trupspiller og man ved hvad man har..
Jeg forstår simpelthen ikke at de forlænger med PK. Ikke engang som trupspiller eller kulturbærer. Det er sådanne beslutninger, som gør at det er svært at blive ved med at bakke Gaarde op.
Jeg forstår simpelthen at de forlænger med PK. Som trupspiller og kulturbærer. Det er sådanne beslutninger, som gør at det er let at blive ved med at bakke Gaarde op.
Fair nok. Jeg synes så bare at vi er nødt til at vide, hvornår der skal siges tak for tro tjeneste, hvis vi skal ud over middelmådigheden.
Meget enig her. Jeg kan godt forstå at vi gerne vil have kulturbærere i klubben. Men vi kan jo ikke ende med at have 3-4 spillere som ikke har niveauet og er for gamle, men som er kulturbærer i truppen. Og vel slet ikke på bekostning af mere kvalitet i truppen?

Jge kan godt lide PK for hans alsidighed, og når jeg har set ham i reserveholdskampe har han været god. Men han er jo vurderet til ikke at være god nok, og han bliver ikke bedre. Så måske er det bare fint hvis man havde sagt tak og farvel i denne omgang.
Hvordan mener du, han er vurderet til ikke at være god nok? Han får da stadig spilletid engang imellem.
Længe leve arbejderklassen!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af 9520AaB » 11. jan 2018, 15:20

Frygah skrev:
Martino skrev:
seamann skrev:
Martino skrev:
Søgaard skrev:Gaarde melder i nordjyske at man arbejder på forlængelse med PK og Wurtz. Havde håbet man kom videre fra PK, men hvis han får peanuts, er det self en fin trupspiller og man ved hvad man har..
Jeg forstår simpelthen ikke at de forlænger med PK. Ikke engang som trupspiller eller kulturbærer. Det er sådanne beslutninger, som gør at det er svært at blive ved med at bakke Gaarde op.
Jeg forstår simpelthen at de forlænger med PK. Som trupspiller og kulturbærer. Det er sådanne beslutninger, som gør at det er let at blive ved med at bakke Gaarde op.
Fair nok. Jeg synes så bare at vi er nødt til at vide, hvornår der skal siges tak for tro tjeneste, hvis vi skal ud over middelmådigheden.
Meget enig her. Jeg kan godt forstå at vi gerne vil have kulturbærere i klubben. Men vi kan jo ikke ende med at have 3-4 spillere som ikke har niveauet og er for gamle, men som er kulturbærer i truppen. Og vel slet ikke på bekostning af mere kvalitet i truppen?

Jge kan godt lide PK for hans alsidighed, og når jeg har set ham i reserveholdskampe har han været god. Men han er jo vurderet til ikke at være god nok, og han bliver ikke bedre. Så måske er det bare fint hvis man havde sagt tak og farvel i denne omgang.
PK og alsidighed. Er det ikke efterhånden en debatside sandhed. Har han spillet andre steder end back de sidste par år??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 11. jan 2018, 16:36

Danni skrev: Hvordan mener du, han er vurderet til ikke at være god nok? Han får da stadig spilletid engang imellem.
Af nød, ja. Men den spilletid kan et ungt talent ligeså godt få. Han har vist sig at være ok som højre back, ubrugelig som totalt et-benet venstre back, talentløs som central midtbane, og ubrugelig som kant og angriber i løbet af hans mange år i AaB.

Vi skal ikke være socialkontor for gamle AaB-talenter, der i dette tilfælde gør mere gavn på græsplænen ved parcelhuset i Storvorde end på AaB's førstehold. Faktum er jo at manden aldrig har udvist for fem flade øre lederskab - han er endnu en af de spillere der bare er til stede, og heller ikke spillemæssigt har nogen berettigelse længere.

Jeg er fuldstændig enig med Hanga - hvis vi nogensinde skal hæve os over middelmådigheden, så er vi nødt til at give afdankede spillere løbepas i stedet for at give dem frihjul bare fordi de har været trofaste.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af san » 18. jan 2018, 17:14

FlæskeFrank skrev:Dejligt at der er forlænget, men undres faktisk lidt over kontraktlængden. Der skal selvfølgelig to til tango, men 2 års forlængelse er sådan lidt - tjah vi tror måske ikke helt på dig, men samtidig mener vi faktisk, at du er god nok. Havde nok forventet minimum 3 år.

Synes to år(eller 2½ år for fluekneppere) er sådan midt imellem "ud af vagten" contra "supertalent".

Men alt i alt dejligt med forlængelsen og så skal mindre detaljer ikke ødelægge dagen.
Har lige hørt at Nordsjælland havde henvendt sig til Blåbjerg, hvorefter AaB kom med ny kontrakt :)
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 18. jan 2018, 17:32

san skrev: Har lige hørt at Nordsjælland havde henvendt sig til Blåbjerg, hvorefter AaB kom med ny kontrakt :)
Har du dokumentation på det? Så find den venligst frem, inden brodernumsi finder tråden...

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af san » 18. jan 2018, 17:54

ingen dokumentation men 100 % sandfærdigt :)
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jakobsen » 19. jan 2018, 10:52

Synes det er ok at forlænge med Blåbjerg. Han har rykket sig i efteråret (langt om længe) og han vel godt spille en rolle. Om det så blvier som starter på sigt eller en god reserve ved jeg ikke.

At forlænge med Patrick er latterligt. En 30 årig som nok er rimelig etableret render ikke rundt på en lærlinge-løn og han vil altså optage en portion penge. Jeg er med på, at han er ud af AaB kulturen, men de kulturbærere vi har bør også være gode nok til at spille. Kulturen skal også være på banen og ikke kun udenfor og vi kan ikke forlænge med en mand bare for at takke for hans loyalitet. Patricks niveau er for lavt og jeg har svært ved at kende det med robusthed og bundniveau. Indsatsen fejler ikke noget, men kvaliteten er der bare ikke.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af PeterS » 8. feb 2018, 09:33


Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af le Cid » 8. feb 2018, 10:51

PeterS skrev:4 års kontrakt til Wessam

https://aabsport.dk/nyheder/2018/februa ... ig-aftale/
Lyder fornuftigt. Håber han kan leve op til sin lovende start på seniortilværelsen! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Martino » 8. feb 2018, 11:04

le Cid skrev:
PeterS skrev:4 års kontrakt til Wessam

https://aabsport.dk/nyheder/2018/februa ... ig-aftale/
Lyder fornuftigt. Håber han kan leve op til sin lovende start på seniortilværelsen! :)
Dejlig nyhed. Han skal nok komme til at spille en rolle ret hurtigt.
Jeg savner Winsnes

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af 9000AaB » 8. feb 2018, 11:27

Martino skrev:
le Cid skrev:
PeterS skrev:4 års kontrakt til Wessam

https://aabsport.dk/nyheder/2018/februa ... ig-aftale/
Lyder fornuftigt. Håber han kan leve op til sin lovende start på seniortilværelsen! :)
Dejlig nyhed. Han skal nok komme til at spille en rolle ret hurtigt.
Tror faktisk hurtigt han kan blive brugt som indskifter for AaB - og allerede overhalet Ramkilde pga. hans skade.
Han har virkelig vist sig frem i testkampene og har været skarp både som angriber men også med sammenspillet med de andre.
2 mål i testkampene plus 1-2 assist (korrekt ik eller husker jeg forkert?) og så lavede han (ved det er ligegyldigt medmindre man er AGF fan) 2-3 mål i indendørs turneringen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gnu » 8. feb 2018, 12:00

Fint. Glimrende. Men lad os nu for helvede sluse ham ind stille og roligt så vi ikke ødelægger endnu en spiller ved at lade ham spille alt for meget alt for tidligt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: RE: Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af johnfrank » 8. feb 2018, 12:20

Gnu skrev:Fint. Glimrende. Men lad os nu for helvede sluse ham ind stille og roligt så vi ikke ødelægger endnu en spiller ved at lade ham spille alt for meget alt for tidligt.
Som de gør i Nordsjælland? Han er 19 år gammel. Det er muligt at enkelte spillere ville kunne blive acceptable superligaholdet efter en 3-4 år hvis man følger din model. Wessam er fysisk fuldt udviklet og hvis han ikke kan begå sig nu er det problem. Når spillere ikke slår til er det ofte så simpelt at de ikke er gode nok. Enten har de ingen åbenlyse kompetencer eller også har de for store mangler. Når Pohl f.eks skal bruge 3 år på at blive superligaholdet er det fordi hans udvikling har været temmelig mangelfuld. Når han måske alligevel bliver til noget er det fordi han har åbenlyse kompetencer. Tidligere spillere der er kommet tidligere i spil har ikke været gode nok og har haft den mangel at de ikke kunne håndtere modgang. Spil dem bare. At give dem 100 kampe før man konkludere at de ikke er gode nok er værre

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: RE: Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af 9000AaB » 8. feb 2018, 12:28

johnfrank skrev:
Gnu skrev:Fint. Glimrende. Men lad os nu for helvede sluse ham ind stille og roligt så vi ikke ødelægger endnu en spiller ved at lade ham spille alt for meget alt for tidligt.
Som de gør i Nordsjælland? Han er 19 år gammel. Det er muligt at enkelte spillere ville kunne blive acceptable superligaholdet efter en 3-4 år hvis man følger din model. Wessam er fysisk fuldt udviklet og hvis han ikke kan begå sig nu er det problem. Når spillere ikke slår til er det ofte så simpelt at de ikke er gode nok. Enten har de ingen åbenlyse kompetencer eller også har de for store mangler. Når Pohl f.eks skal bruge 3 år på at blive superligaholdet er det fordi hans udvikling har været temmelig mangelfuld. Når han måske alligevel bliver til noget er det fordi han har åbenlyse kompetencer. Tidligere spillere der er kommet tidligere i spil har ikke været gode nok og har haft den mangel at de ikke kunne håndtere modgang. Spil dem bare. At give dem 100 kampe før man konkludere at de ikke er gode nok er værre
Er sku enige med dig johnfrank.
Kan heller ikke se hvad problemet er at blive smidt for løverne hurtigst muligt, hvis man virkelig brænder for det og har mod på det.
Hellere smide en for løverne der har selvtilliden end en der får nogle små indhop her og der og som skal spilles ind stille og roligt.

Besvar