Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Moen » 20. jun 2022, 17:00

Ifølge mine oplysninger forlænger Oliver Ross med AaB inden længe :aabfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 20. jun 2022, 17:01

Prica22 skrev:
20. jun 2022, 17:00
Ifølge mine oplysninger forlænger Oliver Ross med AaB inden længe :aabfan:
Godt at høre! Håber han får masser af chancer næste sæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Moen » 20. jun 2022, 20:40

Hanga skrev:
20. jun 2022, 17:01
Prica22 skrev:
20. jun 2022, 17:00
Ifølge mine oplysninger forlænger Oliver Ross med AaB inden længe :aabfan:
Godt at høre! Håber han får masser af chancer næste sæson.
Enig, det er klasse

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 665
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlemmingG » 20. jun 2022, 20:59

Prica22 skrev:
20. jun 2022, 20:40
Hanga skrev:
20. jun 2022, 17:01
Prica22 skrev:
20. jun 2022, 17:00
Ifølge mine oplysninger forlænger Oliver Ross med AaB inden længe :aabfan:
Godt at høre! Håber han får masser af chancer næste sæson.
Enig, det er klasse
Skønt. Har store forventninger til den knægt… han kunne godt få sit endelige gennembrud på superligaholdet i den her sæson. Meget lovende takter som 17-årig

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af R Rosenberg » 21. jun 2022, 00:00

Prica22 skrev:
20. jun 2022, 17:00
Ifølge mine oplysninger forlænger Oliver Ross med AaB inden længe :aabfan:
Noget nyt om "four more years" til Pallesen?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Moen » 21. jun 2022, 00:06

R Rosenberg skrev:
21. jun 2022, 00:00
Prica22 skrev:
20. jun 2022, 17:00
Ifølge mine oplysninger forlænger Oliver Ross med AaB inden længe :aabfan:
Noget nyt om "four more years" til Pallesen?
Rygtet går på at han får en livstidskontrakt inden længe

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5269
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af R Rosenberg » 21. jun 2022, 08:32

Prica22 skrev:
21. jun 2022, 00:06
R Rosenberg skrev:
21. jun 2022, 00:00
Prica22 skrev:
20. jun 2022, 17:00
Ifølge mine oplysninger forlænger Oliver Ross med AaB inden længe :aabfan:
Noget nyt om "four more years" til Pallesen?
Rygtet går på at han får en livstidskontrakt inden længe
:aabfan:
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af le Cid » 22. jun 2022, 09:56

Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 599
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af KongGulerod » 22. jun 2022, 10:20

Moen skrev:
20. jun 2022, 17:00
Ifølge mine oplysninger forlænger Oliver Ross med AaB inden længe :aabfan:
Godt kaldt :thumbsup:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Yankee » 22. jun 2022, 10:28

le Cid skrev:
22. jun 2022, 09:56
Så er der gode nyheder!!!!
https://aabsport.dk/nyheder/2022/juni/a ... -til-2025/
Rigtig godt nyt. Og for lige at komme den snak i forkøbet, så er kontraktlængden på tre år det maksimalt tilladte for en spiller under 18. Hvis Ross fortsætter sin udvikling kan det være man lægger et år eller to mere på (samt lidt ekstra løn) efter hans 18-års fødselsdag i oktober.

Don Bong
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 21. jan 2021, 14:53

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Don Bong » 12. jan 2023, 10:21


Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Hanga » 12. jan 2023, 10:34

Don Bong skrev:
12. jan 2023, 10:21
Jeppe Pedersen forlænger

https://aabsport.dk/nyheder/2023/januar ... d-jeppe-p/
Bob bob.
Ikke meget spilletid på SL niveau som han har skaffet i en alder af 21 år. Omvendt var hans lejeophold i Skive positivt og han kan forhåbentlig stadig lægge på. Det kunne meget vel være en spiller, der kunne løfte sig for os i 1. division :P
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 12. jan 2023, 10:35

Vi har længe været et beskyttet værksted for tidligere ungdomsspillere
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Moen » 12. jan 2023, 12:56

jonas386 skrev:
12. jan 2023, 10:35
Vi har længe været et beskyttet værksted for tidligere ungdomsspillere
Jeg synes ikke længere, de stanger forlængelser ud til nordjyder som har fået en chance og vist sig at være for dårlige til Superligaen. Vi har ikke set nok til ham, til at vi kan argumentere imod potentialet. Hovedargumentet må være, at han som snart 22-årig er ved at være der, hvor han skal slå igennem

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 12. jan 2023, 13:05

Moen skrev:
12. jan 2023, 12:56
jonas386 skrev:
12. jan 2023, 10:35
Vi har længe været et beskyttet værksted for tidligere ungdomsspillere
Jeg synes ikke længere, de stanger forlængelser ud til nordjyder som har fået en chance og vist sig at være for dårlige til Superligaen. Vi har ikke set nok til ham, til at vi kan argumentere imod potentialet. Hovedargumentet må være, at han som snart 22-årig er ved at være der, hvor han skal slå igennem
Og alene det, at vi ikke har set nok til ham i en alder af snart 22, burde være grund nok til ikke at forlænge. Det er trods alt en spiller vi har haft i snart 10 år, hvis jeg husker korrekt. Det er jo lige før at 19-20 begynder at være for sent, hvis ikke man har bevist sig, fordi der begynder at komme 15-17 årige ind (I fodbolden generelt) der tager de "udviklingsminutter" man kan budgettere med som fodboldklub.

Altså, det er jo næppe konkurrencen der har holdt ham fra holdet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Reyad » 12. jan 2023, 13:45

En meget mærkelig forlængelse. Synes ikke Jeppe P på noget tidspunkt har vist, at han er fremtidens mand på midtbanen - eller andre steder på banen.
Dog har Hamren foretrukket ham foran Højholt i slutningen af sæsonen.
Lad os håbe, at han er en late bloomer og viser sit værd på førsteholdet som fast starter i den nærmeste fremtid.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af doukas » 12. jan 2023, 15:20

Kan simpelthen ikke forstå den aversion imod Jeppe Pedersen.

Nej, manden bliver nok ikke anfører i overmorgen, men han har da fint niveauet til at være nr. 21 eller 22 i truppen. Og så er han lokal, noget vi ikke har meget så meget af længere i truppen efter den større udrensning, hvilket jeg bestemt heller ikke mener man skal undervurdere.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af jonas386 » 12. jan 2023, 15:55

doukas skrev:
12. jan 2023, 15:20
Kan simpelthen ikke forstå den aversion imod Jeppe Pedersen.

Nej, manden bliver nok ikke anfører i overmorgen, men han har da fint niveauet til at være nr. 21 eller 22 i truppen. Og så er han lokal, noget vi ikke har meget så meget af længere i truppen efter den større udrensning, hvilket jeg bestemt heller ikke mener man skal undervurdere.
Ingen aversion imod Jeppe Pedersen. Men han har dårligt spillet hvad der svarer til to hele superligakampe, og bliver 22 kort tid efter vi har spillet første kamp i forårets superliga. Hvad er det vi skal bruge ham til? Han spiller endda en position hvor pladsen nærmest har været gratis til salg for enhver med et minimum af kvalitet, men alligevel har han ikke formået at få særlig meget ud af det.

Han har tilsyneladende overhalet Højholt, men det siger måske også mere om, at Højholt ikke er en særlig interessant spillerprofil, og ikke har flyttet sig nævneværdigt hverken defensivt eller offensivt sammenlignet med da han først fik spilletid.

Jeg er sådan set enig i, at han fint kan være 4./5. Valg til pladsen, men den bitre erfaring viser bare, at vi har en tendens til ikke at handle, hvis der er en af vores egne der kan spille positionen - og det har vi bare ikke råd til i den her situation
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Moen » 12. jan 2023, 17:37

jonas386 skrev:
12. jan 2023, 13:05
Moen skrev:
12. jan 2023, 12:56
jonas386 skrev:
12. jan 2023, 10:35
Vi har længe været et beskyttet værksted for tidligere ungdomsspillere
Jeg synes ikke længere, de stanger forlængelser ud til nordjyder som har fået en chance og vist sig at være for dårlige til Superligaen. Vi har ikke set nok til ham, til at vi kan argumentere imod potentialet. Hovedargumentet må være, at han som snart 22-årig er ved at være der, hvor han skal slå igennem
Og alene det, at vi ikke har set nok til ham i en alder af snart 22, burde være grund nok til ikke at forlænge. Det er trods alt en spiller vi har haft i snart 10 år, hvis jeg husker korrekt. Det er jo lige før at 19-20 begynder at være for sent, hvis ikke man har bevist sig, fordi der begynder at komme 15-17 årige ind (I fodbolden generelt) der tager de "udviklingsminutter" man kan budgettere med som fodboldklub.

Altså, det er jo næppe konkurrencen der har holdt ham fra holdet.
Det er også en spiller, der i sine ungdomsår blev rykket en årgang op på fast basis, var til prøvetræning på flere flotte adresser og spillet på samtlige U-landshold til og med U19. Sågar som anfører til tider. Måske er han stagneret og har peaket. Men der HAR været et stort potentiale, så det er ikke bare en Mr. Hvemsomhelst. Han blev rated som ét af de største talenter på 01-årgangen og det var sgu ikke pga. nogen tidligt udviklet fysik eller noget. Nogle gange viser det sig, at potentialet ikke var så stort som først antaget (hvilket ikke udelukker at man kan gøre en forskel i AaB) og andre gange tager det bare noget længere tid at vende sig til seniorfodbold.

Det er jo ikke sådan, at han uge efter uge er blevet fravalgt på førsteholdet siden han blev rykket op, men han har derimod været på udlejninger i 1. Division for at få erfaring. Det er anden gang AaB forlænger med ham efter han fyldte 20. De må se noget i ham. Jeg har ikke set ham nok for AaB til at kunne modargumentere ud fra andet end overordnede betragtninger.

Da han blev rykket op i truppen hed midtbanen Patrick Olsen og Fossum. Dertil MC og Højholt som direkte konkurrenter. Det samme ved første udlejning. Der var Patrick Olsen bare byttet ud med Hiljemark og Pedro. Anden udlejning var omtrent lige der hvor Malthe Højholt var igang med sit "gennembrud". Synes det er synd at sige, at der ikke har været konkurrence ved de skillelinjer.

Nu er det hele noget lort, nedrykning spøger, presset er enormt. Og enig, der er ikke nogen som lige nu viser et niveau, der kan siges at være uoverstigeligt for et talent, men der er få talenter der pludseligt bliver lyset i mørket i sådan en situation. Selv Oliver Ross får næsten ingen spilletid. I en normal sæson havde man måske også levet med at Theo ikke tager det hele. Eller at 5. CB var Otoa.

Der er forskel på talenter, forskel på deres udvikling, deres tilvænning til voksenfodbold og så er der en portion held i hvornår og hvordan man får chancen. For et par år siden var Martin Ødegaard også et failed wonderkid. Og mindre kan vidst gøre det.

(det lød meget angribende, men min pointe er sådan set bare, at jeg ikke synes, dine argumenter er noget facit for hans fremtid. Plus at jeg rent faktisk ser et uforløst potentiale og ikke bare én som reelt ikke har potentiale til at gøre en forskel)

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Sønderhof » 12. jan 2023, 19:54

Moen skrev:
12. jan 2023, 17:37
jonas386 skrev:
12. jan 2023, 13:05
Moen skrev:
12. jan 2023, 12:56
jonas386 skrev:
12. jan 2023, 10:35
Vi har længe været et beskyttet værksted for tidligere ungdomsspillere
Jeg synes ikke længere, de stanger forlængelser ud til nordjyder som har fået en chance og vist sig at være for dårlige til Superligaen. Vi har ikke set nok til ham, til at vi kan argumentere imod potentialet. Hovedargumentet må være, at han som snart 22-årig er ved at være der, hvor han skal slå igennem
Og alene det, at vi ikke har set nok til ham i en alder af snart 22, burde være grund nok til ikke at forlænge. Det er trods alt en spiller vi har haft i snart 10 år, hvis jeg husker korrekt. Det er jo lige før at 19-20 begynder at være for sent, hvis ikke man har bevist sig, fordi der begynder at komme 15-17 årige ind (I fodbolden generelt) der tager de "udviklingsminutter" man kan budgettere med som fodboldklub.

Altså, det er jo næppe konkurrencen der har holdt ham fra holdet.
Det er også en spiller, der i sine ungdomsår blev rykket en årgang op på fast basis, var til prøvetræning på flere flotte adresser og spillet på samtlige U-landshold til og med U19. Sågar som anfører til tider. Måske er han stagneret og har peaket. Men der HAR været et stort potentiale, så det er ikke bare en Mr. Hvemsomhelst. Han blev rated som ét af de største talenter på 01-årgangen og det var sgu ikke pga. nogen tidligt udviklet fysik eller noget. Nogle gange viser det sig, at potentialet ikke var så stort som først antaget (hvilket ikke udelukker at man kan gøre en forskel i AaB) og andre gange tager det bare noget længere tid at vende sig til seniorfodbold.

Det er jo ikke sådan, at han uge efter uge er blevet fravalgt på førsteholdet siden han blev rykket op, men han har derimod været på udlejninger i 1. Division for at få erfaring. Det er anden gang AaB forlænger med ham efter han fyldte 20. De må se noget i ham. Jeg har ikke set ham nok for AaB til at kunne modargumentere ud fra andet end overordnede betragtninger.

Da han blev rykket op i truppen hed midtbanen Patrick Olsen og Fossum. Dertil MC og Højholt som direkte konkurrenter. Det samme ved første udlejning. Der var Patrick Olsen bare byttet ud med Hiljemark og Pedro. Anden udlejning var omtrent lige der hvor Malthe Højholt var igang med sit "gennembrud". Synes det er synd at sige, at der ikke har været konkurrence ved de skillelinjer.

Nu er det hele noget lort, nedrykning spøger, presset er enormt. Og enig, der er ikke nogen som lige nu viser et niveau, der kan siges at være uoverstigeligt for et talent, men der er få talenter der pludseligt bliver lyset i mørket i sådan en situation. Selv Oliver Ross får næsten ingen spilletid. I en normal sæson havde man måske også levet med at Theo ikke tager det hele. Eller at 5. CB var Otoa.

Der er forskel på talenter, forskel på deres udvikling, deres tilvænning til voksenfodbold og så er der en portion held i hvornår og hvordan man får chancen. For et par år siden var Martin Ødegaard også et failed wonderkid. Og mindre kan vidst gøre det.

(det lød meget angribende, men min pointe er sådan set bare, at jeg ikke synes, dine argumenter er noget facit for hans fremtid. Plus at jeg rent faktisk ser et uforløst potentiale og ikke bare én som reelt ikke har potentiale til at gøre en forskel)
Super godt skriv, Moen!

Jeg havde det egentligt lidt på samme måde som jonas386. Hvis man ikke har formået at gøre sig fortjent til mere spilletid på et sløjt AaB-hold de seneste 3-4 år, så burde man heller ikke kunne få sin kontrakt forlænget. Lig dertil, at han heller ikke har brændt 1.div af ved sine udlejninger.

Når det er sagt, så har Hamrén og co. vurderet at han er værd at satse på, og så må vi håbe der er mere i ham end der var i Kakeeto.

Du nævner selv Ødegaard, der først sent har levet op til sit potentiale. I AaB har vi altid været usædvanligt tålmodige med egne talenter. De seneste mange år, har det desværre ikke båret frugt, men før det resulterede det i, at spillere som Augo og Risgård først i anden omgang brød igennem, for så i en årrække at være blandt ligaens bedste.

Med sådanne succeshistorier in mente, synes jeg det er okay at give Jeppe P. lang snor, og han er trods alt tættere på start 11'eren end nogensinde før. Desuden må vi håbe at Højholt får vendt skuden, for han er i den grad røget i et hul!

Besvar