Silkeborg - AaB - en kamptråd

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 11. jul 2006, 13:00
Geografisk sted: Langå

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af rummanden » 3. dec 2011, 19:43

jeg hørte Kent Nielsen sige bagefter kampen at kayke varkommet ind og gjorde forskellen i dag, men jeg hørte dersværre ikke hans grund, nogen der kan hjælpe.??

OG så skal vi da bare sige farvel til Kjetil nu,.. han er så ELENDIG.
I de 2 kampe han havde karantæne, lukkede vi 0 mål ind, og i de 2 kampe han har været med i nu har vi lukket 6 mål ind, og han er skyld i 1 af dem mod AGF og 2 mål i dag.!! FØJ han er ELENDIG
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Funky » 3. dec 2011, 20:12

Jesper Bech vurderer i øvrigt selv, at SIF's første mål var 'gratis', idet han mener han stod offside.
Fedest.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Remark » 3. dec 2011, 20:28

Reyad skrev:Vi har simpelthen for mange, der er bedst når modstanderen har bolden(Wæhler, KEP, Würtz især). Vi kan ikke spille os ud af presset og mangler meget på mange steder af banen. En forfærdelig indsats.
Fuldstændig enig. Det var Pehrssons kongstanke, at vi skulle leve af omstillinger, og i dag bliver man nok engang bekræftet i, at det er alt for sårbart at hænge sin taktik på. Kent vil nok hellere spille på en anden måde med en spilfordeler, men så skal Augo eller Würtz bænkes. Alternativt få fat i en forsvarer, der kan spille fodbold. Eller den frække, Greven hjem :)

Kombinationen af Augu/Würtz er god mod hold, der spiller med mere stationære angribere og fløjspil. Men som SIlkeborg, Fc Nordsjælland og Lyngby har vist, er vi dælme sårbare, når vi får overladt spillet.

Der er noget at arbejde med, hvis vi skal tage skridt frem i foråret til en top fire, som i år ser ud til at være billigt til salg.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 3. dec 2011, 20:28

Funky skrev:Jesper Bech vurderer i øvrigt selv, at SIF's første mål var 'gratis', idet han mener han stod offside.
Fedest.
Synes jeg osse var ret tydeligt? Wæhler var søgt ind i banen igen, forstod ikke at kommentatorerne ville hænge den op på ham?

Brugeravatar
Lodberg
1. div
1. div
Indlæg: 312
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:12
Geografisk sted: Kbh

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Lodberg » 3. dec 2011, 20:45

Der var IKKE offside, KW hang efter han var blevet tørret ved indægget - hvilket man kun kunne se i klippet de viste i pausen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Gentleman Finn » 3. dec 2011, 21:09

Der var plads til forbedringer i dag, skal vi ikke sige det sådan. Ikke så sjovt at stå nede i Silkeborg som AaBer i dag. Sif har krammet på os, og det bliver jo ikke nemmere at besejre dem når flere af vores stærkeste spillere slog så op i banen.

Ellers må man sige at 26 point er ok for efteråret, vi har et ret ungt hold hvor flere har udviklet sig pænt. Vores spilsystem har vi nu haft et lille års tid, og der er sket en forbedring her i efteråret, men der er stadig noget at arbejde med for Kent og Kuhn. Jeg mener godt vi kan forvente at vi gradvist præstere bedre med så mange unge spillere. Samtidig er det ikke unormalt at spilsystemer tager noget tid (læs: år) før de fungerer perfekt.

Nå, men god jul til spillerne, og god arbejdslyst i Januar, foråret er normalt der AaB præsterer bedst :thumbsup:

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af John » 3. dec 2011, 22:10

Der er ikke offside, Kjetil hænger med 1½m, det er helt tydeligt. Det var 4 reele mål. Det er skræmmende at vi er gået fra at have den næstbedste defensiv (men godt nok også piv ringe offensive) til at have en katastrofal defensiv, og stadig en særdeles ringe offensiv.

Men når alt kommer til alt, så er jeg ovenud lykkelig over det samlede resultat af efteråret. Jeg havde stillet mig tilfreds med top 10, og så længe vi kan undgå nedrykning + få styr på økonomien, så er det en vellykket sæson. Begge dele går i den rigtige retning. :danmarkfan:
o.O

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Provst i Brovst » 4. dec 2011, 00:22

Jeg kan anbefale brætspil med familien når AaB er igang med at tabe 4-2 til Silkeborg.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af astonvilla » 4. dec 2011, 01:53

rummanden skrev:jeg hørte Kent Nielsen sige bagefter kampen at kayke varkommet ind og gjorde forskellen i dag, men jeg hørte dersværre ikke hans grund, nogen der kan hjælpe.??

OG så skal vi da bare sige farvel til Kjetil nu,.. han er så ELENDIG.
I de 2 kampe han havde karantæne, lukkede vi 0 mål ind, og i de 2 kampe han har været med i nu har vi lukket 6 mål ind, og han er skyld i 1 af dem mod AGF og 2 mål i dag.!! FØJ han er ELENDIG
Kære Rummand. Lige mine ord og spot on! Wæhler skal væk - sammen med KEP! Lige nu!! Lasse skal ind i centerforsvaret. Dvs Lynge skal (SKAL) finde penge til en ny højre back og en centerforsvarer i pausen. Det her er jo for latterligt. De to i midtforsvaret er jo ubegribeligt dyre. Væk med dem.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Funky » 4. dec 2011, 10:15

astonvilla skrev:
rummanden skrev:jeg hørte Kent Nielsen sige bagefter kampen at kayke varkommet ind og gjorde forskellen i dag, men jeg hørte dersværre ikke hans grund, nogen der kan hjælpe.??

OG så skal vi da bare sige farvel til Kjetil nu,.. han er så ELENDIG.
I de 2 kampe han havde karantæne, lukkede vi 0 mål ind, og i de 2 kampe han har været med i nu har vi lukket 6 mål ind, og han er skyld i 1 af dem mod AGF og 2 mål i dag.!! FØJ han er ELENDIG
Kære Rummand. Lige mine ord og spot on! Wæhler skal væk - sammen med KEP! Lige nu!! Lasse skal ind i centerforsvaret. Dvs Lynge skal (SKAL) finde penge til en ny højre back og en centerforsvarer i pausen. Det her er jo for latterligt. De to i midtforsvaret er jo ubegribeligt dyre. Væk med dem.
Det er så 3 centerforsvarere, Lynge formentlig skal finde penge til, for Lasse rygtes jo væk - og du tror vel ikke på, at Lynge bare får lov at geninvestere de penge, han kan få for Lasse?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. dec 2011, 10:17

Det er i det hele taget en skide god ide at fyre hele vores midterforsvar, i panik over en kamp som blev afgjort af stormen og et nederlag til Silkeborg på udebane.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 385
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af nj27 » 4. dec 2011, 10:56

hvis vi skal gøre op her efter efterårssæsonen så er en plads som nr 7 vel ikke helt skæv , det der trods alt hele 5 placeringer og 10 point bedre end sidste efterår , men det er da helt klart at holdet er alt for ustabilt i sine kampe, det kommer selvfølgelig af at det unge hold vi har det vil give de her udfald .
da gør det mere ondt når så holdets mest rutinerede spillere kvajer sig , det var jo ikke de unge der ikke slog til , men derimod de rutinerede som de unge skulle kunne læne sig op ad, wæhler ,kep, due,augo , når selv de falder så meget i deres level så blir det da ganske vist meget svært for holdet som helhed .
det derfor vi indimellem kan lave de her gode kampe hvor det kører rimlig godt og der er styr på det til at vi falder totalt igennem som igår, sådan vil det altid være i AaB intil økonomien blir bedre engang ude i fremtiden så kan vi måske igen begynde at drømme om at få tilført et par profiler til holdet som gør vi kan nærme os top 4 igen intil da må vi bare være glade for at vi stadig er med i det gode selskab

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. dec 2011, 11:39

Jeg knækker mig i lårfede stråler over at der er folk der vil have Kjetil Wähler ud af vagten. Kan simpelthen ikke tage det seriøst...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. dec 2011, 11:49

Køllen I Møllen skrev:Jeg knækker mig i lårfede stråler over at der er folk der vil have Kjetil Wähler ud af vagten. Kan simpelthen ikke tage det seriøst...
Det er sikkert osse den rigtige måde at håndtere det på!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Hanga » 4. dec 2011, 12:05

Køllen I Møllen skrev:Jeg knækker mig i lårfede stråler over at der er folk der vil have Kjetil Wähler ud af vagten. Kan simpelthen ikke tage det seriøst...
Det er decideret tåbeligt og useriøst at foreslå det. Så lever man godt nok i en verden bestående af øjebliksbilleder. Han har ikke været fejlfri i den seneste periode, og har været indblandet i flere uheldige situationer, men derfor smider man ikke holdets ellers bedste mand på gaden. Han er fast mand på det norske landshold, og den åbenlyse leder i vores forsvar.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

seamann

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af seamann » 4. dec 2011, 12:27

For at komme videre skal der vel henadvejen ske nogle ændringer. Forhåbentligt ændringer der medfører bedre boldspillere primært i forsvaret og på midtbanen.

KEP og KW er for dårlige boldspillere - og for langsomme - til at danne midterforsvaret. LN kan tilføre lidt speed, men ikke bedre boldspil.
Venstre back er fortsat skidt. Hverken Ahlmann eller PK har overbevist om noget som helst. Sats på den mest naturlige venstre back - Ahlmann.
Højre back er heller ikke godt medmindre Bøgelund spiller og er i form.

Würtz og Augo på midtbanen holder bare ikke. De to må dele pladsen som def. midt. Helst så jeg Würtz på bænken - modstanderne overfalder ham jo hver gang han får bolden, da de ved han ikke kan tæmme den og spille den videre.

Resten fremad er vel ca ok - hvad der vel er stik imod alle forventninger før sæsonstart.

Waehler er ganske rigtigt styrmand, men med mindre succes den seneste tid. Det haster ikke med forlængelse - han kan vel kun falde i niveau over tid herfra, og derfor har han noget at bevise i foråret.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af jonas386 » 4. dec 2011, 12:51

Offensivt mener jeg nu heller ikke at en spiller som Anders Due har super meget at byde på. Han spillede godt imod Midtjyderne, men ellers har de gode kampe fra hans side været svære at få øje på. Jeg så i øvrigt at FCM skulle være tæt på Emil Larsen, prisen skulle ligge på omkring 4 millioner. Jeg ved godt 4 millioner er meget når man ikke har nogle penge, men for fanden hvor er det billigt for en ung spiller der ville kunne styrke vores offensiv markant.

Jeg har dog været fint tilfreds med Jacob Ahlmann indtil nu, og jeg synes man skal give ham lidt snor, han er stadig ung, så selvfølgelig kommer der udfald.

KEP synes jeg også er helt okay, han spillede ikke en god kamp igår, men udover det synes jeg faktisk han har været ganske stabil henover sæsonen.

Mht Wæhler så har han også selv sagt det er den værste periode han har haft som spiller, og det er selvfølgelig surt det sker lige nu. Om der skal forlænges med ham, det ved jeg ikke, men hvis der ikke bliver forlænget så skal der godt nok hives en kanin op af hatten i Bo Svensson størrelsen før hullet bliver lukket.

Jeg er i øvrigt enig i at vores centrale midtbane er for elendig, og jo mere jeg ser Risgaard spille for SIF jo mere bitter bliver jeg over at man ikke valgte at forlænge med ham og at vi købte Würtz tilbage. Intet ondt om Rasmus, samarbejdet med Augo fungerer bare ikke hvis man vil være mere end et midterhold. I foråret håber jeg Kent ser konsekvensen af dette og lader Wichmann spille noget mere, ham er der da også noget fremtid i. Og han kan jo også noget med en bold. Det var i øvrigt også den konstellation (Wichmann - Augo) der var i brug under den flotte sæsonstart.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af Bundgaard » 4. dec 2011, 13:16

Når regnskabet gøres op her halvvejs i sæsonen kan vi vel ikke klage, 26 point som er 10 mere en sidste år, men vi kunne jo haft mange flere, her er jeg nødt til at skyde på det midterforsvar, ved mål nummer 2 igår til silkeborg, kw skal da aldrig spille den bold bag ud til kep som helt tåbeligt spiller tømmeren fri på friløber, de lullere fanme sig i søvn hver eneste gang, selv om vi er bagud og der ikke mangler meget tid spiller de stadig bagud somom de har alt den tid i hele verden, måske mangler vi en Hans Peter Rytter på ANR som ikke var bange for at ruske lidt op i dem og spørge om hvordan de selv syntes det går, man sidder godtnok og river sig i håret en gang i mellem, og havde KW ikke været vores anføre havde han nok startet på bænken mod agf, så helt ærlig den forlængelse skal vi lige vente lidt med
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af budo » 4. dec 2011, 13:16

Poker-One-Kenobi skrev:Det er i det hele taget en skide god ide at fyre hele vores midterforsvar, i panik over en kamp som blev afgjort af stormen og et nederlag til Silkeborg på udebane.
Spot on. Og mens vi er ved det, kan vi også lige skifte midtbanen, angrebet, trænerstaben og den sportslige ledelse. De har i de sidste to kampe, med al tydelighed vist, at de intet begreb har om at spille fodbold!!!

Bestyrelsen, som vi i øvrigt hader for at have brugt for mange penge, skal bare se at give Lynge en masse penge til at købe nye spillere. Lynge, som i øvrigt er en elendig sportsdirektør - hvornår har han måske nogensinde lavet en god handel, skal bare til at komme i gang med at købe A+ hylde spillere, intet mindre end centraleuropæiske landsholdsspillere vil stille os tilfredse. Trænerne er også uduelige, med vores indgående kendskab til spillernes aktuelle tilstand, kan vi jo tydeligt se at de ikke fatter at lave en taktik. Spillerne, som tydeligvis spiller dårligt med vilje - fordi de bare ikke gider, skulle tage at vise deres klubhjerter og selv opsige deres kontrakter, så de ikke ligger klubben yderligere til last!

Skulle vi nu ikke tage at skrue lidt ned for retorikken i vores verbale overfald på holdet og de øvrige implicerede?

I et lidt større perspektiv, mener jeg faktisk at det aktuelle hold har præsteret lang, langt over hvad vi kunne tillade os at forvente. Hvis vi kigger på tabellen, så er en delt 6-7 plads, 7 sejre, 5 uafgjorte og "kun" 6 nederlag i den grad acceptabelt. Hvis vi så samtidigt tager holdets lave gennemsnitsalder, sidste sæsons mareridt og det store udviklingspotentiale med i den samlede bedømmelse, så er det jo lige før vi skal løbe jublende rundt i gaderne.

Bevares, de sidste to kampe har været triste, men resultaterne burde ikke være kommet som en overraskelse for mange. Kampe mod GF er altid uforudsigelige (og denne gang var det i særdeleshed tilfældighedernes sejr til GF) og Fodbold Professeren i SIF har bare et godt taktisk greb om os. Derudover er det vel "ungt hold psykologi kapitel 1." at efter en god periode, mister holdet koncentrationen og spiller nogle knap så gode kampe. Vi så det efter en flot sæsonstart og vi har nu set det igen efter en god periode. Holdets og trænernes kvalitet, skal aflæses på om de kan bryde ud af af den dårlige stime og komme tilbage på sporet. Det må vi sige at det aktuelle hold har vist at de kan.

Mht. myterne om vores fantastiske defensiv og elendige offensiv, så tror jeg at de trænger til at blive revideret. Vi har holdt tre clean sheeds i 18 kampe -3! Det indikere ikke ligefrem et klippe stabilt forsvar? Samtidig har vores angreb scoret 27 mål. Et resultat der er on par med resten af holdene der ligger på 2-8 pladsen, og altså helt klart godkendt. Af de 27 er de 24 fra angreb og midtbane, 12 angriber mål (NH 5, JC 4, HD 2, K 1) og 12 midtbane mål (CR 4, TA 3, MW 2, RW 2, AD 1). Det havde selvfølgelig været lækkert med en måltyv der lavede 10 kasser på egen hånd pr. halv sæson, men på den anden side har vi en hel håndfuld spillere, der har potentiale til at score mange i en opturs sæson og holdets succes afhænger ikke af en enkelt spiller.

På trods af den trælse sæson afslutning, glæder jeg mig af hele mit AaB hjerte til marts. I modsætning til de dystre udsigter ved sæson start, tør jeg nu tro på at holdet kan ende i top 6, måske endda blande sig i kampen om en euro billet hvis alt flasker sig. Men først og fremmest er nedrykningsspøgelses jaget godt og grundigt på flugt, og erstattet af en god fornemmelse for AaBs fremtid. Det er muligt at Kent ikke kommer til at gøre os til mestre, men jeg er ikke i tvivl om at han er manden der trækker AaB ud af post 2008 mesterskabs mørket, og genskaber det realistiske grundlag for Lynges top 4. målsætning mange år frem.

Off T.: Da jeg skrev mål oversigten, slog det mig at hvis Rolfe fortsætter sin succes, må der da snart komme CR 17 AaB trøjer i handlen ;)

PS. For at undgå misforståelser (den slags er før set her på forum), kan ironiens lyserøde farve med fordel tænkes ind i starten af mit indlæg. Jeg blev inspireret af Poker-One's skarpe pen.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Silkeborg - AaB - en kamptråd

Indlæg af jensemand57 » 4. dec 2011, 13:23

budo skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Det er i det hele taget en skide god ide at fyre hele vores midterforsvar, i panik over en kamp som blev afgjort af stormen og et nederlag til Silkeborg på udebane.
Spot on. Og mens vi er ved det, kan vi også lige skifte midtbanen, angrebet, trænerstaben og den sportslige ledelse. De har i de sidste to kampe, med al tydelighed vist, at de intet begreb har om at spille fodbold!!!

Bestyrelsen, som vi i øvrigt hader for at have brugt for mange penge, skal bare se at give Lynge en masse penge til at købe nye spillere. Lynge, som i øvrigt er en elendig sportsdirektør - hvornår har han måske nogensinde lavet en god handel, skal bare til at komme i gang med at købe A+ hylde spillere, intet mindre end centraleuropæiske landsholdsspillere vil stille os tilfredse. Trænerne er også uduelige, med vores indgående kendskab til spillernes aktuelle tilstand, kan vi jo tydeligt se at de ikke fatter at lave en taktik. Spillerne, som tydeligvis spiller dårligt med vilje - fordi de bare ikke gider, skulle tage at vise deres klubhjerter og selv opsige deres kontrakter, så de ikke ligger klubben yderligere til last!

Skulle vi nu ikke tage at skrue lidt ned for retorikken i vores verbale overfald på holdet og de øvrige implicerede?

I et lidt større perspektiv, mener jeg faktisk at det aktuelle hold har præsteret lang, langt over hvad vi kunne tillade os at forvente. Hvis vi kigger på tabellen, så er en delt 6-7 plads, 7 sejre, 5 uafgjorte og "kun" 6 nederlag i den grad acceptabelt. Hvis vi så samtidigt tager holdets lave gennemsnitsalder, sidste sæsons mareridt og det store udviklingspotentiale med i den samlede bedømmelse, så er det jo lige før vi skal løbe jublende rundt i gaderne.

Bevares, de sidste to kampe har været triste, men resultaterne burde ikke være kommet som en overraskelse for mange. Kampe mod GF er altid uforudsigelige (og denne gang var det i særdeleshed tilfældighedernes sejr til GF) og Fodbold Professeren i SIF har bare et godt taktisk greb om os. Derudover er det vel "ungt hold psykologi kapitel 1." at efter en god periode, mister holdet koncentrationen og spiller nogle knap så gode kampe. Vi så det efter en flot sæsonstart og vi har nu set det igen efter en god periode. Holdets og trænernes kvalitet, skal aflæses på om de kan bryde ud af af den dårlige stime og komme tilbage på sporet. Det må vi sige at det aktuelle hold har vist at de kan.

Mht. myterne om vores fantastiske defensiv og elendige offensiv, så tror jeg at de trænger til at blive revideret. Vi har holdt tre clean sheeds i 18 kampe -3! Det indikere ikke ligefrem et klippe stabilt forsvar? Samtidig har vores angreb scoret 27 mål. Et resultat der er on par med resten af holdene der ligger på 2-8 pladsen, og altså helt klart godkendt. Af de 27 er de 24 fra angreb og midtbane, 12 angriber mål (NH 5, JC 4, HD 2, K 1) og 12 midtbane mål (CR 4, TA 3, MW 2, RW 2, AD 1). Det havde selvfølgelig været lækkert med en måltyv der lavede 10 kasser på egen hånd pr. halv sæson, men på den anden side har vi en hel håndfuld spillere, der har potentiale til at score mange i en opturs sæson og holdets succes afhænger ikke af en enkelt spiller.

På trods af den trælse sæson afslutning, glæder jeg mig af hele mit AaB hjerte til marts. I modsætning til de dystre udsigter ved sæson start, tør jeg nu tro på at holdet kan ende i top 6, måske endda blande sig i kampen om en euro billet hvis alt flasker sig. Men først og fremmest er nedrykningsspøgelses jaget godt og grundigt på flugt, og erstattet af en god fornemmelse for AaBs fremtid. Det er muligt at Kent ikke kommer til at gøre os til mestre, men jeg er ikke i tvivl om at han er manden der trækker AaB ud af post 2008 mesterskabs mørket, og genskaber det realistiske grundlag for Lynges top 4. målsætning mange år frem.

Off T.: Da jeg skrev mål oversigten, slog det mig at hvis Rolfe fortsætter sin succes, må der da snart komme CR 17 AaB trøjer i handlen ;)

PS. For at undgå misforståelser (den slags er før set her på forum), kan ironiens lyserøde farve med fordel tænkes ind i starten af mit indlæg. Jeg blev inspireret af Poker-One's skarpe pen.
Fandme godt skrevet. Lige mine ord :thumbsup:

Besvar