AaB'ere på Ligalandsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

AaB'ere på Ligalandsholdet

Indlæg af Forza » 6. dec 2011, 15:29

http://www.sporten.dk/superligaen/her-e ... andsholdet" onclick="window.open(this.href);return false;

Lasse Nielsen og Nicklas Helenius er udtaget til Ligalandsholdet.

Hvad mener i om dette? er der nogen der mangler på holdet? eller nogle AaB'ere der er blevet overset?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Buzz Killington » 6. dec 2011, 15:49

Forventet og fortjent. Kan ikke se andre lysende kandidater på holdet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af A_Strandfelt » 6. dec 2011, 15:50

Kanon! Skide godt for de to. Jeg er glad for, at det er to af vores egne unge spillere, der bliver udtaget!
I mine øjne kunne Würtz godt have været med igen i år, men sådan kunne man jo blive ved.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af le Cid » 6. dec 2011, 16:08

A_Strandfelt skrev:Kanon! Skide godt for de to. Jeg er glad for, at det er to af vores egne unge spillere, der bliver udtaget!
I mine øjne kunne Würtz godt have været med igen i år, men sådan kunne man jo blive ved.
Würtz har ekstremt langt til holdet. Jeg kan komme på omkring 10 spillere, der står før i køen - mest fordi han aldrig rigtig har slået til, når han fik chancen...
Det er meget forventet, at Lassedrengen er udtaget. Alt andet havde da også været en kæmpe skuffelse! Så er det bare en bonus, at Helenius også får vist sine kvaliteter frem i det forum. Han kan simpelthen nogle ting, som jeg ikke har set hos ret mange angribere i DK. Hvis han får hævet sit bundniveau, så bliver han altså ekstremt giftig!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Forza » 6. dec 2011, 16:47

Jeg synes at de AaB'ere der er udtaget er gode valg og jeg mener ikke vi kan forvente andre på holdet. Dog forstår jeg ikke at Bashkim Khadrii er blevet fravalgt. Til gengæld er jeg glad for at Mikkel Thygesen ikke er udtaget :)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af jernskjorten » 6. dec 2011, 17:41

Forza skrev:Jeg synes at de AaB'ere der er udtaget er gode valg og jeg mener ikke vi kan forvente andre på holdet. Dog forstår jeg ikke at Bashkim Khadrii er blevet fravalgt. Til gengæld er jeg glad for at Mikkel Thygesen ikke er udtaget :)
Supermystisk liga-landshold: Ingen FCK, BIF eller AGF-spillere. Hvis man forestillede sig, at DBU ville lukke røven på det sædvanlige "provins"-hylekor, der kæfter op om, at MO ikke kigger deres vej, så er det da et perfekt hold, de har udtaget.

Tvivler på, at det er formålet med dette liga-landshold at finde eventuelle emner til slutrunden, og kan stort set ikke forestille mig andre end et par af FCN-spillerne komme i betragtning til EM-pladser.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af alithebeast » 6. dec 2011, 17:48

jernskjorten skrev:
Forza skrev:Jeg synes at de AaB'ere der er udtaget er gode valg og jeg mener ikke vi kan forvente andre på holdet. Dog forstår jeg ikke at Bashkim Khadrii er blevet fravalgt. Til gengæld er jeg glad for at Mikkel Thygesen ikke er udtaget :)
Supermystisk liga-landshold: Ingen FCK, BIF eller AGF-spillere. Hvis man forestillede sig, at DBU ville lukke røven på det sædvanlige "provins"-hylekor, der kæfter op om, at MO ikke kigger deres vej, så er det da et perfekt hold, de har udtaget.

Tvivler på, at det er formålet med dette liga-landshold at finde eventuelle emner til slutrunden, og kan stort set ikke forestille mig andre end et par af FCN-spillerne komme i betragtning til EM-pladser.
Alle med dansk statsborgerskab fra de 3 hold spiller vel næsten på A-landsholdet, hvorfor der ingen grund er til at udtage dem.
Hader København!

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Shrug » 6. dec 2011, 18:31

Helenius på ligelandsholdet er sgu lidt en joke, mens udtagelsen af Lasse Nielsen er oplagt. Men hvorom alting er, så er det jo superfedt for spillerne og AaB.

Forklaringen er nok delvist, at U21-landsholdets tur er aflyst.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af A_Strandfelt » 6. dec 2011, 19:24

Shrug skrev:Helenius på ligelandsholdet er sgu lidt en joke, mens udtagelsen af Lasse Nielsen er oplagt. Men hvorom alting er, så er det jo superfedt for spillerne og AaB.

Forklaringen er nok delvist, at U21-landsholdets tur er aflyst.
Helenius har jo gjort det rigtigt flot på U21-landsholdet på det seneste. Går ud fra, at det primært er det, der har givet ham pladsen. I øvrigt er det ret spændende at se, at han faktisk er den AaB'er, der har lavet flest "point", som man siger i ishockey, altså hvis man lægger mål og assists sammen, så er det Nicklas, der topper listen for AaB: http://www.superstats.dk/maal-plusassist.php

Forza skrev:Jeg synes at de AaB'ere der er udtaget er gode valg og jeg mener ikke vi kan forvente andre på holdet. Dog forstår jeg ikke at Bashkim Khadrii er blevet fravalgt. Til gengæld er jeg glad for at Mikkel Thygesen ikke er udtaget :)
Man kan vel lidt tolke det som, at Kadrii allerede er inde i A-landsholdstruppen, hvilket vel også er fair nok, med hans præstationer på det seneste.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af jonas386 » 6. dec 2011, 19:37

Han er faktisk, sammen med Bo Storm og Bolanos, den spiller med flest assist i ligaen overhovedet. Jeg mener han er truppens med længder bedste angriber lige for tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Shrug » 6. dec 2011, 19:40

Gode pointer Strandfelt. Det med U21 var også min tanke.

Lidt spøjst, at der udtaget 1. divisionsspillere til et "liga-landshold" :)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Forza » 7. dec 2011, 08:31

A_Strandfelt skrev:
Shrug skrev:Helenius på ligelandsholdet er sgu lidt en joke, mens udtagelsen af Lasse Nielsen er oplagt. Men hvorom alting er, så er det jo superfedt for spillerne og AaB.

Forklaringen er nok delvist, at U21-landsholdets tur er aflyst.
Helenius har jo gjort det rigtigt flot på U21-landsholdet på det seneste. Går ud fra, at det primært er det, der har givet ham pladsen. I øvrigt er det ret spændende at se, at han faktisk er den AaB'er, der har lavet flest "point", som man siger i ishockey, altså hvis man lægger mål og assists sammen, så er det Nicklas, der topper listen for AaB: http://www.superstats.dk/maal-plusassist.php

Forza skrev:Jeg synes at de AaB'ere der er udtaget er gode valg og jeg mener ikke vi kan forvente andre på holdet. Dog forstår jeg ikke at Bashkim Khadrii er blevet fravalgt. Til gengæld er jeg glad for at Mikkel Thygesen ikke er udtaget :)
Man kan vel lidt tolke det som, at Kadrii allerede er inde i A-landsholdstruppen, hvilket vel også er fair nok, med hans præstationer på det seneste.
Det tvivler jeg på. Har han ikke kun fået en landskamp? Bjelland og Okore er jo udtaget og Morten Olsen har jo udtalt at det kun er etablerede navne som de kender dybdegående i a-landsholds regi som ikke bliver udtaget såsom Rommedahl, Krohn Dehli osv :)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Forza » 7. dec 2011, 08:34

Shrug skrev:Helenius på ligelandsholdet er sgu lidt en joke, mens udtagelsen af Lasse Nielsen er oplagt. Men hvorom alting er, så er det jo superfedt for spillerne og AaB.

Forklaringen er nok delvist, at U21-landsholdets tur er aflyst.
Jeg synes godt udtagelsen af Helenius kan forsvares. Han kan noget specielt og har vist at han har et kæmpe potentiale. Samtidig kan jeg ikke se mange andre danske frontløbere i Superligaen som er alternativer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2011, 11:55

Jeg er lidt træt af at diverse landsholdsudtagelser i så stor grad afhænger af hvordan det går for spillernes hold.

På positivsiden så er der selvfølgelig mange gode præstationer at se fra FCN-spillerne for tiden, og vi har selv været velsignet af udtagelser af Augo og Würtz i perioder hvor holdet har gjort det godt.

...men er virkeligheden ikke lidt mere nuanceret? Det er jo alt andet lige noget nemmere at præstere godt på et hold der har medgang og spiller godt. Fx. ser jeg ikke hverken Augo eller Würtz som meget ringere spillere nu, end da de blev udtaget, mens jeg ikke kan se nogen som helst mulighed for at fx Spelman, Bechman eller Tobias Mikkelsen nogensinde bliver andet end marginalspillere på et A-landshold.

Mest grotesk er vel udtagelsen af Jesper Hansen. Han har jo nærmest haft patent på prædikatet som ligaens ringeste målmand, og selvom han ikke har lukket så mange ind i år, ser jeg det absolut meget mere som holdets fortjeneste end som et resultat af at han lige pludselig har hævet sit niveau betragteligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af salling23 » 7. dec 2011, 13:05

jernskjorten skrev:
Forza skrev:Jeg synes at de AaB'ere der er udtaget er gode valg og jeg mener ikke vi kan forvente andre på holdet. Dog forstår jeg ikke at Bashkim Khadrii er blevet fravalgt. Til gengæld er jeg glad for at Mikkel Thygesen ikke er udtaget :)
Supermystisk liga-landshold: Ingen FCK, BIF eller AGF-spillere. Hvis man forestillede sig, at DBU ville lukke røven på det sædvanlige "provins"-hylekor, der kæfter op om, at MO ikke kigger deres vej, så er det da et perfekt hold, de har udtaget.

Tvivler på, at det er formålet med dette liga-landshold at finde eventuelle emner til slutrunden, og kan stort set ikke forestille mig andre end et par af FCN-spillerne komme i betragtning til EM-pladser.
Ang. AGF spillere på ligalandsholdet, så må emnerne være:
Martin Jørgensen - MO ved allerede hvad han står for, så ingen grund til at tage ham med.
Søren Larsen - samme som Martin Jørgensen - desuden har han bedre af en rolig opstart
Kasper Povlsen, Hjalte Nørgaard og Stephan Petersen har alle været skadet

De to som godt kunne have været med:
Søren Berg - MO må have fundet ham for gammel (selvom det ikke plejer at være et problem)
Steffen Rasmussen ?? De 2 udtagne målmænd kunne sagtens være erstattet af jeres og vores målmænd
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Forza » 7. dec 2011, 13:17

salling23 skrev:
jernskjorten skrev:
Forza skrev:Jeg synes at de AaB'ere der er udtaget er gode valg og jeg mener ikke vi kan forvente andre på holdet. Dog forstår jeg ikke at Bashkim Khadrii er blevet fravalgt. Til gengæld er jeg glad for at Mikkel Thygesen ikke er udtaget :)
Supermystisk liga-landshold: Ingen FCK, BIF eller AGF-spillere. Hvis man forestillede sig, at DBU ville lukke røven på det sædvanlige "provins"-hylekor, der kæfter op om, at MO ikke kigger deres vej, så er det da et perfekt hold, de har udtaget.

Tvivler på, at det er formålet med dette liga-landshold at finde eventuelle emner til slutrunden, og kan stort set ikke forestille mig andre end et par af FCN-spillerne komme i betragtning til EM-pladser.
Ang. AGF spillere på ligalandsholdet, så må emnerne være:
Martin Jørgensen - MO ved allerede hvad han står for, så ingen grund til at tage ham med.
Søren Larsen - samme som Martin Jørgensen - desuden har han bedre af en rolig opstart
Kasper Povlsen, Hjalte Nørgaard og Stephan Petersen har alle været skadet

De to som godt kunne have været med:
Søren Berg - MO må have fundet ham for gammel (selvom det ikke plejer at være et problem)
Steffen Rasmussen ?? De 2 udtagne målmænd kunne sagtens være erstattet af jeres og vores målmænd
Er enig i alt det du skriver. Og må rose dig for at din generelle gode holdninger på dette forum som ikke er farvede af dit favorit hold. Det kunne vi andre (inkl mig selv) lære af ;)

Topic: At der er udtaget tre spillere fra 1. div. synes jeg til gengæld er skræmmende! Et LIGAlandshold bør IKKE bestå af folk som hører til i en lavere række. Og kan ikke tro at de udtagende spillere er i spil til det næste års a-landskampe, så det overrasker mig!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Yankee » 7. dec 2011, 13:23

Det er mig en gåde hvordan Morten Olsen kan komme uden om Mikkel Thygesen og Thomas Delaney til dette hold. Dels har de begge præsteret flot i efteråret og dels er det to spillere, der har potentiale til at begå sig på A-landsholdet - i modsætning til folk som Jesper Hansen, Thorbjørn Holst, Dennis Flinta, Martin Spelmann, Søren Christensen, Mikkel Beckmann og Tobias Mikkelsen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. dec 2011, 16:19

http://stiften.dk/sport/kommentar-hader ... -olsen-agf" onclick="window.open(this.href);return false;
Janteloven eksisterer IKKE!

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af salling23 » 7. dec 2011, 20:32

Sjovt nok, så er det vist det første blog indlæg omkring agf han har skrevet i efteråret, men der har vel ikke været noget negativt han kunne tage fat i
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af salling23 » 7. dec 2011, 20:35

Forza: Er enig i alt det du skriver. Og må rose dig for at din generelle gode holdninger på dette forum som ikke er farvede af dit favorit hold. Det kunne vi andre (inkl mig selv) lære af
tak for de pæne ord :oops:
Det kommer nok af at jeg efterhånden har rendt de værste horn af mig, samt at jeg har med mennesker fra hele landet at gøre til hverdag - deraf også diverse fans af andre hold
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Besvar