Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Brent » 2. feb 2012, 12:50

Poker-One-Kenobi skrev:
Brent skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Fordi historien har vist, at hver gang vi står ved kanten er det alligevel muligt at samle de millioner som skal til for at overleve. Hvilket trods alt må være en del færre millioner nu end for 3-4 år siden, eftersom truppen, når Chanko er væk, er barberet ned til et minimum. Derudover har vi i Lasse, Lukas og Helenius nogle gode muligheder for slag, hvilket ret beset er en del af det vi har manglet de sidste par år. Jeg er klar over at der skal betales til investorer først, men mon ikke de er til at lokke til en geninvestering, hvis alternativet er et konkursramt AaB?

Jeg er glad for at du selv kunne regne ud at det er virksomhedensdelen af AaB jeg taler om når jeg taler om konkurs.
Jeg er altså ked af det, men der er intet der tyder på at der - selv uden Wæhlers og Chankos lønninger - kommer balance i fodboldafdelingen, uden et ekstraordinært salg ind imellem. Enhver kan ved selvsyn konstatere at det måske ikke lige er den nemmeste forretningsmodel at overleve på med aktiviteten i det nyligt overståede transfervindue in mente.

Det er svært at sige hvad det ender med for ishockeyens vedkommende, men for collegedelen tror jeg ikke (udfra tidligere meldinger omkring slag af bygninger etc.) at vi slipper ud af alle udgifter, blot fordi collegedelen lukkes. Man må have vurderet at tabet ved at hænge på kontrakten uden at kunne udnytte den (fuldt ud) er mindre end at forsøge at drive college videre.

Hvordan det på kort sigt kommer til at gå AaB afhænger af hvordan det lykkes at tilføre yderligere kapital til klubben. På langt sigt er vi afhængige af at indtægterne vokser væsentligt. Om det er i form af sponsorer, en rig onkel, nye ejere, aktiviteter udenfor fodbold eller hvad man nu kan forestille sig er helt underordnet. Der skal simpelthen flere penge i kassen.

De justeringer man kan lave ved at komme ud af dyre kontrakter og evt et lille spillersalg i ny og næ rykker ingen steder i det store billede, selvom de da kan hjælpe en smule. Det er altså 30-40 mill. årligt vi skal forbedre os med (ja ja, jeg ved godt at der har været store ekstraordinære udgifter i seneste regnskabsår, men det har der nu været i alle de regnskabsår jeg kan huske).
Fodbold i Aalborg bliver aldrig en overskudsforretning. Hvor er det iøvrigt det? Vi skal, som så mange gange før, overleve af den goodwill som klubben har hos aktionærer, sponsorer og fans.
her: http://www.bold.dk/nyt/Millionoverskud-i-Randers-FC" onclick="window.open(this.href);return false;
Tvivler på at det er fodbolddelen, var der ikke noget med at de havde en noget heldigere hånd på boligmarkedet end os?
"Fodboldklubben, som er Randers FC Holding A/S’s hovedaktivitet, gav alene et overskud på lidt over 5 mio. kr"
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Provst i Brovst » 2. feb 2012, 12:55

Truppen må jo have et lønniveau som står helt uden mål med deres evner samt klubbens økonomiske muligheder. Jeg er slet ikke i tvivl om at Chanko tjener de 300.000 - 400.000 som tidligere har været beskrevet i medierne. Dertil kommer garanteret et ublu sign-on beløb.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 2. feb 2012, 12:55

Brent skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Brent skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Fordi historien har vist, at hver gang vi står ved kanten er det alligevel muligt at samle de millioner som skal til for at overleve. Hvilket trods alt må være en del færre millioner nu end for 3-4 år siden, eftersom truppen, når Chanko er væk, er barberet ned til et minimum. Derudover har vi i Lasse, Lukas og Helenius nogle gode muligheder for slag, hvilket ret beset er en del af det vi har manglet de sidste par år. Jeg er klar over at der skal betales til investorer først, men mon ikke de er til at lokke til en geninvestering, hvis alternativet er et konkursramt AaB?

Jeg er glad for at du selv kunne regne ud at det er virksomhedensdelen af AaB jeg taler om når jeg taler om konkurs.
Jeg er altså ked af det, men der er intet der tyder på at der - selv uden Wæhlers og Chankos lønninger - kommer balance i fodboldafdelingen, uden et ekstraordinært salg ind imellem. Enhver kan ved selvsyn konstatere at det måske ikke lige er den nemmeste forretningsmodel at overleve på med aktiviteten i det nyligt overståede transfervindue in mente.

Det er svært at sige hvad det ender med for ishockeyens vedkommende, men for collegedelen tror jeg ikke (udfra tidligere meldinger omkring slag af bygninger etc.) at vi slipper ud af alle udgifter, blot fordi collegedelen lukkes. Man må have vurderet at tabet ved at hænge på kontrakten uden at kunne udnytte den (fuldt ud) er mindre end at forsøge at drive college videre.

Hvordan det på kort sigt kommer til at gå AaB afhænger af hvordan det lykkes at tilføre yderligere kapital til klubben. På langt sigt er vi afhængige af at indtægterne vokser væsentligt. Om det er i form af sponsorer, en rig onkel, nye ejere, aktiviteter udenfor fodbold eller hvad man nu kan forestille sig er helt underordnet. Der skal simpelthen flere penge i kassen.

De justeringer man kan lave ved at komme ud af dyre kontrakter og evt et lille spillersalg i ny og næ rykker ingen steder i det store billede, selvom de da kan hjælpe en smule. Det er altså 30-40 mill. årligt vi skal forbedre os med (ja ja, jeg ved godt at der har været store ekstraordinære udgifter i seneste regnskabsår, men det har der nu været i alle de regnskabsår jeg kan huske).
Fodbold i Aalborg bliver aldrig en overskudsforretning. Hvor er det iøvrigt det? Vi skal, som så mange gange før, overleve af den goodwill som klubben har hos aktionærer, sponsorer og fans.
her: http://www.bold.dk/nyt/Millionoverskud-i-Randers-FC" onclick="window.open(this.href);return false;
Tvivler på at det er fodbolddelen, var der ikke noget med at de havde en noget heldigere hånd på boligmarkedet end os?
"Fodboldklubben, som er Randers FC Holding A/S’s hovedaktivitet, gav alene et overskud på lidt over 5 mio. kr"
Ja det står der sgu, forklaringen må være at de fik i omegnen af 20 millioner kroner i kassen for Yura Movsisyan. Sådan et salg kan man jo desværre ikke lave hveert år, helt firkantet havde de jo kørt med 15 millioner minus hvis mna trækker salget fra.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. feb 2012, 13:16

Poker-One-Kenobi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Slap nu af, dramaqueens, selvfølgelig går klubben ikke konkurs. Vi kommer sandsynligvis til at ligge og kæmpe mod nedrykning sammen med 5-6 andre klubber som er nogenlunde på vores niveau næste år, det bliver en hård kamp men det er da absolut ikke umuligt at ende over to klubber som Esbjerg, Sønderjyske, Randers, Silkeborg og Horsens. Derudover er der nogen ubekendte i OB og Brøndby, OB har lige sagt farvel til deres to bedste angribere uden nogen form for erstatning, er klubben måske ramt så hårdt på økonomien at de simpelthen ikke kan skaffe nogen der er bedre end en evigt skadet Skoubo? Og hvad med Brøndby, er millionerne fra Kasi-Jesper er ved at slippe op?

Nu har vi en kort forårssæson til at se hvad holdet kan og hvad der mangler, og så vil jeg tro at nogen af pengene fra Chanko vil blive brugt til at hente en eller to ind, der må rende en del spillere rundt hvis kontrakt løber ud til sommer som kan fåes til en ok penge.
Jeg kan slet ikke se hvad OB's angribere har med vores skrantende økonomi at gøre. Ser heller ikke Brøndby som konkurrent til nedrykning men er overbevist om at vi kommer til at spille om nedrykning de næste sæsoner, hvis vi altså klarer os økonomisk.
Det har da intet med vores økonomi at gøre, og det skriver jeg heller ikke? Pointen er, at selv en klub som OB har problemer med at finde pengene til en ordentlig angriber, og derfor ser jeg ikke vores situation som værende ligeså truende som hvis vi var den eneste klub i landet som var på røven. Det samme med brøndby, hvis ikke det var for de to oplagte nedrykkere i Køge og Lyngby havde de jo ligget under stregen lige nu. Men i første omgang lister jeg jo også fem andre klubber som jeg mener er de mest oplagte kandidater, sammen med os, til at ligge i en bundstrid. Så egentlig forstår jeg slet ikke din kommentar.
Det er ikke mit umiddelbare indtryk at det er økonomiske problemer der hindrer OB i at erhverve en angriber. Men det er egentlig også irrelevant. Vi kan ikke bruge det til en skid. Vores økonomi er helt til rotterne og vi har ikke penge til at reparere på en trup der, helt ærligt, er moden til nedrykning. Vi har haft dundrede underskud de sidste 10 år uden at ledelsen har kunnet gøre noget for at rette op. Tager jeg de meget positive briller på klarer vi os lige akkurat fri af nedrykning næste sæson men mon ikke der venter endnu et underskud på 30-40 millioner næste år? Med de negative briller (vi kan også kalde dem objektive) er vi allerede nu favoritter til nedrykning næste år pga en elendig trup der ikke kan forbedres fordi vi ikke har penge. Med nedrykningen kommer konkursen vel. Jeg har meget svært ved at tro på et regnskab der går i nul på noget tidspunkt. Jeg har simpelthen mistet troen efter mange års underskud på underskud.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 2. feb 2012, 13:31

Køllen I Møllen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Slap nu af, dramaqueens, selvfølgelig går klubben ikke konkurs. Vi kommer sandsynligvis til at ligge og kæmpe mod nedrykning sammen med 5-6 andre klubber som er nogenlunde på vores niveau næste år, det bliver en hård kamp men det er da absolut ikke umuligt at ende over to klubber som Esbjerg, Sønderjyske, Randers, Silkeborg og Horsens. Derudover er der nogen ubekendte i OB og Brøndby, OB har lige sagt farvel til deres to bedste angribere uden nogen form for erstatning, er klubben måske ramt så hårdt på økonomien at de simpelthen ikke kan skaffe nogen der er bedre end en evigt skadet Skoubo? Og hvad med Brøndby, er millionerne fra Kasi-Jesper er ved at slippe op?

Nu har vi en kort forårssæson til at se hvad holdet kan og hvad der mangler, og så vil jeg tro at nogen af pengene fra Chanko vil blive brugt til at hente en eller to ind, der må rende en del spillere rundt hvis kontrakt løber ud til sommer som kan fåes til en ok penge.
Jeg kan slet ikke se hvad OB's angribere har med vores skrantende økonomi at gøre. Ser heller ikke Brøndby som konkurrent til nedrykning men er overbevist om at vi kommer til at spille om nedrykning de næste sæsoner, hvis vi altså klarer os økonomisk.
Det har da intet med vores økonomi at gøre, og det skriver jeg heller ikke? Pointen er, at selv en klub som OB har problemer med at finde pengene til en ordentlig angriber, og derfor ser jeg ikke vores situation som værende ligeså truende som hvis vi var den eneste klub i landet som var på røven. Det samme med brøndby, hvis ikke det var for de to oplagte nedrykkere i Køge og Lyngby havde de jo ligget under stregen lige nu. Men i første omgang lister jeg jo også fem andre klubber som jeg mener er de mest oplagte kandidater, sammen med os, til at ligge i en bundstrid. Så egentlig forstår jeg slet ikke din kommentar.
Det er ikke mit umiddelbare indtryk at det er økonomiske problemer der hindrer OB i at erhverve en angriber. Men det er egentlig også irrelevant. Vi kan ikke bruge det til en skid. Vores økonomi er helt til rotterne og vi har ikke penge til at reparere på en trup der, helt ærligt, er moden til nedrykning. Vi har haft dundrede underskud de sidste 10 år uden at ledelsen har kunnet gøre noget for at rette op. Tager jeg de meget positive briller på klarer vi os lige akkurat fri af nedrykning næste sæson men mon ikke der venter endnu et underskud på 30-40 millioner næste år? Med de negative briller (vi kan også kalde dem objektive) er vi allerede nu favoritter til nedrykning næste år pga en elendig trup der ikke kan forbedres fordi vi ikke har penge. Med nedrykningen kommer konkursen vel. Jeg har meget svært ved at tro på et regnskab der går i nul på noget tidspunkt. Jeg har simpelthen mistet troen efter mange års underskud på underskud.
Du er deprimeret over tingenes tilstand, og det er helt forståeligt. Men jeg mener helt ærligt ikke at vores trup er ringere end ca halvdelen af de hold vi skal spille om nedrykning med næste år, specielt ikke hvis den bliver forstærket med en enkelt eller to for Chanko pengene.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 2. feb 2012, 13:34

Poker-One-Kenobi skrev: Du er deprimeret over tingenes tilstand, og det er helt forståeligt. Men jeg mener helt ærligt ikke at vores trup er ringere end ca halvdelen af de hold vi skal spille om nedrykning med næste år, specielt ikke hvis den bliver forstærket med en enkelt eller to for Chanko pengene.
Der kommer ikke en eller to for Chanko-pengene - det troede jeg egentlig folk efterhånden havde forstået. Der kommer kun forstærkninger hvis vi får tilført kapital udover budgettet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Flemming
2. div
2. div
Indlæg: 133
Tilmeldt: 24. aug 2005, 12:13

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Flemming » 2. feb 2012, 13:36

Måske utopi og udover hvad man kan forvente, men jeg kunne rigtig godt bruge en udmelding fra AaB A/S omkring hvad man konkret vil foretage sig nu ift. at sikre fodboldforretningen på et ambitiøst plan. Kan det allerede siges nu om man går efter forstærkninger til sommer - eller er det en fortsat afvikling af superligatruppen der kommer fremover? Har de konkrete tanker om tiltag der vil kunne anspore et positivt cashflow i virksomheden? Samtidig kunne det være rart at vide hvad de budgetterer efter mht. placering i superligaen ift. tvpenge og entreindtægter? Lige pt. synes jeg at truppen devalueres kraftigt, hvilket åbenlyst vil betyde færre tvindtægter, færre folk på stadion færre sponsorindtægter. Suk, det er hårde tider at være fan af de røde....

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 2. feb 2012, 13:39

Flemming skrev:Måske utopi og udover hvad man kan forvente, men jeg kunne rigtig godt bruge en udmelding fra AaB A/S omkring hvad man konkret vil foretage sig nu ift. at sikre fodboldforretningen på et ambitiøst plan. Kan det allerede siges nu om man går efter forstærkninger til sommer - eller er det en fortsat afvikling af superligatruppen der kommer fremover? Har de konkrete tanker om tiltag der vil kunne anspore et positivt cashflow i virksomheden? Samtidig kunne det være rart at vide hvad de budgetterer efter mht. placering i superligaen ift. tvpenge og entreindtægter? Lige pt. synes jeg at truppen devalueres kraftigt, hvilket åbenlyst vil betyde færre tvindtægter, færre folk på stadion færre sponsorindtægter. Suk, det er hårde tider at være fan af de røde....
Der kommer ganske sikkert ikke noget af det du efterspørger før tidligst i forbindelse med årsregnskabet eller til generalforsamlingen. Mere sandsynligt er at det bliver meldt ud når man har en ny direktør klar.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af MrBangDK » 2. feb 2012, 14:07

Køllen I Møllen skrev: Det er ikke mit umiddelbare indtryk at det er økonomiske problemer der hindrer OB i at erhverve en angriber. Men det er egentlig også irrelevant. Vi kan ikke bruge det til en skid. Vores økonomi er helt til rotterne og vi har ikke penge til at reparere på en trup der, helt ærligt, er moden til nedrykning. Vi har haft dundrede underskud de sidste 10 år uden at ledelsen har kunnet gøre noget for at rette op. Tager jeg de meget positive briller på klarer vi os lige akkurat fri af nedrykning næste sæson men mon ikke der venter endnu et underskud på 30-40 millioner næste år? Med de negative briller (vi kan også kalde dem objektive) er vi allerede nu favoritter til nedrykning næste år pga en elendig trup der ikke kan forbedres fordi vi ikke har penge. Med nedrykningen kommer konkursen vel. Jeg har meget svært ved at tro på et regnskab der går i nul på noget tidspunkt. Jeg har simpelthen mistet troen efter mange års underskud på underskud.
Det er ikke meget tiltro du har til spillerne i vores elskede klub!!!

Jeg synes der går lidt for meget sortsyn i mange af de udmeldinger der kommer herinde. Jeg frygter virkelig økonomien. Men jeg kan ikke se, at vi ikke skulle have materialet til at klare os.

Det er heller ikke mange måneder siden at de manglende forstærkninger i transfervinduet gjorde os til klare nedrykkere...
Så kom der sportslig succes, og så var det bare tegn på at en strategi med fokus på udvikling af egne talenter er vejen frem, og vi nok skulle spille med i midt/top..
Nu kommer der endnu en nedjustering, og så er vi bare klar til at gå direkte i 1. division. Hvorfor overhovedet spille forårssæsonen?

Men det er vel den mekanisme der udspiller sig ca. en gang hvert halve år her på Debatten.. :)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 2. feb 2012, 14:07

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Du er deprimeret over tingenes tilstand, og det er helt forståeligt. Men jeg mener helt ærligt ikke at vores trup er ringere end ca halvdelen af de hold vi skal spille om nedrykning med næste år, specielt ikke hvis den bliver forstærket med en enkelt eller to for Chanko pengene.
Der kommer ikke en eller to for Chanko-pengene - det troede jeg egentlig folk efterhånden havde forstået. Der kommer kun forstærkninger hvis vi får tilført kapital udover budgettet.
Så når en spiller til et par millioner om året forsvinder ud af truppen, så bliver budgettet bare skåret tilsvarende ned? Det VED du simpelthen?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 2. feb 2012, 14:11

Poker-One-Kenobi skrev: Så når en spiller til et par millioner om året forsvinder ud af truppen, så bliver budgettet bare skåret tilsvarende ned? Det VED du simpelthen?
Jeg er ret sikker - selvfølgelig kan man da nok komme til at se en form for erstatning, a la justinussen for Wæhler.

Men lad os tales ved igen efter sommertransfervinduet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 2. feb 2012, 14:16

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Så når en spiller til et par millioner om året forsvinder ud af truppen, så bliver budgettet bare skåret tilsvarende ned? Det VED du simpelthen?
Jeg er ret sikker - selvfølgelig kan man da nok komme til at se en form for erstatning, a la justinussen for Wæhler.

Men lad os tales ved igen efter sommertransfervinduet.
Godt at se du trods alt ikke er SÅ firkantet.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Brent » 2. feb 2012, 14:57

Poker-One-Kenobi skrev:
Brent skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Brent skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:Jeg er altså ked af det, men der er intet der tyder på at der - selv uden Wæhlers og Chankos lønninger - kommer balance i fodboldafdelingen, uden et ekstraordinært salg ind imellem. Enhver kan ved selvsyn konstatere at det måske ikke lige er den nemmeste forretningsmodel at overleve på med aktiviteten i det nyligt overståede transfervindue in mente.

Det er svært at sige hvad det ender med for ishockeyens vedkommende, men for collegedelen tror jeg ikke (udfra tidligere meldinger omkring slag af bygninger etc.) at vi slipper ud af alle udgifter, blot fordi collegedelen lukkes. Man må have vurderet at tabet ved at hænge på kontrakten uden at kunne udnytte den (fuldt ud) er mindre end at forsøge at drive college videre.

Hvordan det på kort sigt kommer til at gå AaB afhænger af hvordan det lykkes at tilføre yderligere kapital til klubben. På langt sigt er vi afhængige af at indtægterne vokser væsentligt. Om det er i form af sponsorer, en rig onkel, nye ejere, aktiviteter udenfor fodbold eller hvad man nu kan forestille sig er helt underordnet. Der skal simpelthen flere penge i kassen.

De justeringer man kan lave ved at komme ud af dyre kontrakter og evt et lille spillersalg i ny og næ rykker ingen steder i det store billede, selvom de da kan hjælpe en smule. Det er altså 30-40 mill. årligt vi skal forbedre os med (ja ja, jeg ved godt at der har været store ekstraordinære udgifter i seneste regnskabsår, men det har der nu været i alle de regnskabsår jeg kan huske).
Fodbold i Aalborg bliver aldrig en overskudsforretning. Hvor er det iøvrigt det? Vi skal, som så mange gange før, overleve af den goodwill som klubben har hos aktionærer, sponsorer og fans.
her: http://www.bold.dk/nyt/Millionoverskud-i-Randers-FC" onclick="window.open(this.href);return false;
Tvivler på at det er fodbolddelen, var der ikke noget med at de havde en noget heldigere hånd på boligmarkedet end os?
"Fodboldklubben, som er Randers FC Holding A/S’s hovedaktivitet, gav alene et overskud på lidt over 5 mio. kr"
Ja det står der sgu, forklaringen må være at de fik i omegnen af 20 millioner kroner i kassen for Yura Movsisyan. Sådan et salg kan man jo desværre ikke lave hveert år, helt firkantet havde de jo kørt med 15 millioner minus hvis mna trækker salget fra.
Men så havde de så lige en nedrykning oven i, mon ikke det går lige op med Movsi salget.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. feb 2012, 15:04

Brent skrev:
Men så havde de så lige en nedrykning oven i, mon ikke det går lige op med Movsi salget.
Hestenes seneste årsregnskab kom i efteråret, og dækker perioden sommer 2010 til sommer 2011. Det er altså først deres næste regnskab som vedrører deres 1. div. periode.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. feb 2012, 15:22

MrBangDK skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det er ikke mit umiddelbare indtryk at det er økonomiske problemer der hindrer OB i at erhverve en angriber. Men det er egentlig også irrelevant. Vi kan ikke bruge det til en skid. Vores økonomi er helt til rotterne og vi har ikke penge til at reparere på en trup der, helt ærligt, er moden til nedrykning. Vi har haft dundrede underskud de sidste 10 år uden at ledelsen har kunnet gøre noget for at rette op. Tager jeg de meget positive briller på klarer vi os lige akkurat fri af nedrykning næste sæson men mon ikke der venter endnu et underskud på 30-40 millioner næste år? Med de negative briller (vi kan også kalde dem objektive) er vi allerede nu favoritter til nedrykning næste år pga en elendig trup der ikke kan forbedres fordi vi ikke har penge. Med nedrykningen kommer konkursen vel. Jeg har meget svært ved at tro på et regnskab der går i nul på noget tidspunkt. Jeg har simpelthen mistet troen efter mange års underskud på underskud.
Det er ikke meget tiltro du har til spillerne i vores elskede klub!!!

Jeg synes der går lidt for meget sortsyn i mange af de udmeldinger der kommer herinde. Jeg frygter virkelig økonomien. Men jeg kan ikke se, at vi ikke skulle have materialet til at klare os.

Det er heller ikke mange måneder siden at de manglende forstærkninger i transfervinduet gjorde os til klare nedrykkere...
Så kom der sportslig succes, og så var det bare tegn på at en strategi med fokus på udvikling af egne talenter er vejen frem, og vi nok skulle spille med i midt/top..
Nu kommer der endnu en nedjustering, og så er vi bare klar til at gå direkte i 1. division. Hvorfor overhovedet spille forårssæsonen?

Men det er vel den mekanisme der udspiller sig ca. en gang hvert halve år her på Debatten.. :)

Min vurdering af spillertruppen har intet med udmeldingen om regnskabet at gøre, den vurdering har jeg haft længe. Med udmeldingen igår står det dog fast at vi ikke har økonomi til at forbedre os væsentligt. Ahlmann, Nicolai Larsen, Helenius mfl er da talentfulde, ingen tvivl. Men de rager altså på ingen måde op over middelmådigheden i superligaen og det gør resten af truppen bestemt heller ikke. Vi har formentlig den tammeste offensiv i ligaen og sætter stadig vores lid til at Jeppe Curth vågner op fra sit 4 år lange dvale.

Jeg ved godt debatten engang imellem drukner i dommedagsindlæg, mest omkring regnskabsfremlæggelsestid, men spiralen peger altså nedad og den er ikke blevet mindre stejl. Folk har jo haft ret i profetierne. Vi er på vej mod afgrunden.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
EvilF
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:31

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af EvilF » 2. feb 2012, 15:25

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor aktionærer eller sponsorer tilsyneladende har set passivt til?

2009 minus 90,5 mio
2010 minus 50 mio
2011 minus ca. 40 mio

Det vidner, set udefra, om en ledelse der ikke har formået vende udviklingen overhoved.
**Jeg holder med Brøndby IF**

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 2. feb 2012, 15:28

EvilF skrev:Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor aktionærer eller sponsorer tilsyneladende har set passivt til?

2009 minus 90,5 mio
2010 minus 50 mio
2011 minus ca. 40 mio

Det vidner, set udefra, om en ledelse der ikke har formået vende udviklingen overhoved.
Øh, de har skåret af underskuddet hvert år, så udviklingen er vel blevet vendt?

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jydenfranord » 2. feb 2012, 15:35

Poker-One-Kenobi skrev:
EvilF skrev:Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor aktionærer eller sponsorer tilsyneladende har set passivt til?

2009 minus 90,5 mio
2010 minus 50 mio
2011 minus ca. 40 mio

Det vidner, set udefra, om en ledelse der ikke har formået vende udviklingen overhoved.
Øh, de har skåret af underskuddet hvert år, så udviklingen er vel blevet vendt?
arhhh er det ikke lidt søgt det der, et underskud på 40 millioner er jo ikke just et godt resultat, slet ikke når man ser på det er år efter år man er kommet med underskud. Jovist er det da bedre at man "kun" har 40 millioner i underskud end 90 millioner. Men som jeg ser det vil det være det samme som man får valget mellem at blive brændt levende eller hængt. Du har da et valg, men begge dele ender med døden.

Jeg tror EvilF mener at udviklingen ikke er vendt, eftersom man forsat kommer ud med underskud

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 2. feb 2012, 15:38

EvilF skrev:Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor aktionærer eller sponsorer tilsyneladende har set passivt til?

2009 minus 90,5 mio
2010 minus 50 mio
2011 minus ca. 40 mio

Det vidner, set udefra, om en ledelse der ikke har formået vende udviklingen overhoved.
Dit første udsagn er ikke korrekt, men det betyder ikke at dit andet udsagn er falskt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
EvilF
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:31

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af EvilF » 2. feb 2012, 15:39

Poker-One-Kenobi skrev:
EvilF skrev:Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor aktionærer eller sponsorer tilsyneladende har set passivt til?

2009 minus 90,5 mio
2010 minus 50 mio
2011 minus ca. 40 mio

Det vidner, set udefra, om en ledelse der ikke har formået vende udviklingen overhoved.
Øh, de har skåret af underskuddet hvert år, så udviklingen er vel blevet vendt?
Mig bekendt sidder AaB ikke med en kæmpe egenkapital der kan polstre virksomheden i et så langsomt turn-around. Der er jo også blevet tilført omkring 40 mio. i 2011 helt ekstra-ordinært. Hvordan du kan se enorme, gentagne underskud - størrelserne kommer endda bag på koncernen selv - som en vendt udvikling kan jeg ikke begribe.
**Jeg holder med Brøndby IF**

Besvar