Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 28. feb 2012, 09:00

seamann skrev:
thomasjn skrev:Spørgsmålet er om ikke man skal overveje drastiske løsninger. I forbindelse med at nogle af Allan K. Pedersens (FCNs ejer) firmaer var ved at gå på røven for et par år siden skyndte han sig at sælge fodboldklubben til et andet af hans firma. Det er selvfølgelig lidt noget fiks-fakseri, men kunne man ikke på en eller anden måde trække fodboldklubben ud af selskabet AaB A/S og derefter afvikle luftkastellet AaB A/S én gang for alle. Derved kunne man få en fodboldklub, som ikke var belastet af forbrugshelvedet på Hadsundvej i sidste årti og Per Søndergårds mildest talt suspekte økonomiske dispositioner. Det vil selvfølgelig kræve en hvis kapital at frigøre fodboldholdet, sponsorater og staben omkring det, men som jeg ser det er det næsten eneste vej at gå. Så længe vi er under misfostret AaB A/S vil det være umuligt at drive en klub i top 6 grundet fortidens fejl.
Du bliver ved med at plædere for at AaB skal anvende konkursrytteri. Jeg syntes tanken er ganske utiltalende. Kan du ikke fortælle hvem det er, AaB ikke skal opfylde sine forpligtelser overfor ? Er det almindelige varekreditorer, er det spillerne, er det andre ansatte - eller hvem ?
Nu er jeg ikke økonomisk ekspert, men det er jo tydeligt at selskabet AaB A/S og en masse ting udenom fodbold som er er ved at synke skuden. Derfor er min naive ønsketænkning, at man solgte fodbolddelen fra så den i ro og mag kunne leve videre mens man i AaB A/S afviklede alle dårligdommene stille og roligt. Om noget sådan er lovligt aner jeg intet om, men hvis man læser vedtægterne for AaB A/S og AaB 1885 står der klart og tydeligt, at moderklubben kan tilbagetrække superligalicensen for AaB A/S og så kunne den vel udstedes til et nyt selskab som købte fodboldaktiviteterne af AaB A/S. Om dette er lovligt vil jeg bestemt ikke kloge mig på - jeg er blot en frustreret fan som er træt af at se min fodboldklub blive smadret af en række inkompetente forretningsmænds letsindige og tvivlsomme omgang med penge i sidste årti. Derfor kunne det være rart med en frisk start under nye rammer. Men selvfølgelig skulle AaB A/S nok have en hvis sum for at slippe fodboldaktivterne, da selskabet ellers vel vil ende med at indeholde meget få værdier, hvis nogen. Derudover er vi jo der, hvor der dårligt kan skæres mere inden for fodbolden så det vel efterhånden ikke kan være der pengene fosser ud af systemt længere. Vi har vel efterhånden kun Bøgelund tilbage på en gammel dyr kontrakt og måske Würtz.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 28. feb 2012, 09:10

seamann skrev: Du bliver ved med at plædere for at AaB skal anvende konkursrytteri. Jeg syntes tanken er ganske utiltalende. Kan du ikke fortælle hvem det er, AaB ikke skal opfylde sine forpligtelser overfor ? Er det almindelige varekreditorer, er det spillerne, er det andre ansatte - eller hvem ?
Det er - heldigvis - heller ikke et overvejende sandsynligt scenarie med den bestyrelse og ejerkreds vi har. Skulle det have været en fidus, skulle man nok også have gjort det inden man begyndte at afhænde diverse aktiviteter med tab.

Hvis man alligevel skal sælge sin sjæl for at overleve, så kan det være ligemeget.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Gnu » 28. feb 2012, 10:42

er vi ved at være der, hvor vi skal overveje, hvem vi nu skal holde med, når lortet ramler?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af hje1980 » 28. feb 2012, 11:17

Kan ikke forestille mig AaB går konkurs... OVERHOVEDET...

Hvis AaB står og mangler eks. 20 mio kr., så er jeg sikker de store spillere i Nordjylland nok skal finde 20 mio tilsammen.
AaB har gjort hvad de har lovet - overordnet set - skåret ALT fra der ikke kan give penge og flyttet fokus tilbage på fodbolden.
At det så måske har været noget dyrere og taget lidt længere tid end forventet er så en anden sag...

Der sidder stadig erhvervsfolk der har så mange penge at følelsen for fodbold og AaB er så stærk at de ikke lader klubben gå konkurs. Nordjylland og Aalborg er lige så afhængig af AaB, som AaB er afhængig af Aalborg og Nordjylland.

Hvornår får landsdelen mest opmærksomhed... Når det går godt i AaB. Se bare omkring turen i både Ch. L. og Europa Cuppen... Den fokus der var på byen...

Som vi sang sidste forår... Vi rykker ALDRIG ned... nu kan vi synge; VI GÅR ALDRIG KONKURS...

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af 9382'eren » 28. feb 2012, 12:36

Gnu skrev:er vi ved at være der, hvor vi skal overveje, hvem vi nu skal holde med, når lortet ramler?
Hvad mener du med dette?
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af A_Strandfelt » 28. feb 2012, 15:06

Gnu skrev:er vi ved at være der, hvor vi skal overveje, hvem vi nu skal holde med, når lortet ramler?
Nej, det vil stadig være AaB.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Gentleman Finn » 28. feb 2012, 15:07

Vi bliver nødt til at få hjælp igen, det har vi vist i lang tid. Det næste år bliver utroligt vigtigt i AaBs historie.

De "eksperter" der mener vi ikke kan få den hjælp der skal til for at overleve, har ikke overvejet hvor forankret AaB er i Aalborg og omegn. De fleste ved også at vi befinder os i en helt særlig situation, hvor vi ikke får så mange sponsorkroner ind i kassen mere, har lavet nogle ledelsesmæssigt dårligt beslutning og er ved at genopbygge igen. Der er også genforhandlet kontrakter hos flere af spillerne. Det kan lade sig gøre at vende det rundt med de tiltag der er foretaget.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Gentleman Finn » 28. feb 2012, 15:11

Gnu skrev:er vi ved at være der, hvor vi skal overveje, hvem vi nu skal holde med, når lortet ramler?
Kærlighed er hårdt gnu ;)

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jydenfranord » 28. feb 2012, 15:24

Gentleman Finn skrev:Vi bliver nødt til at få hjælp igen, det har vi vist i lang tid. Det næste år bliver utroligt vigtigt i AaBs historie.

De "eksperter" der mener vi ikke kan få den hjælp der skal til for at overleve, har ikke overvejet hvor forankret AaB er i Aalborg og omegn. De fleste ved også at vi befinder os i en helt særlig situation, hvor vi ikke får så mange sponsorkroner ind i kassen mere, har lavet nogle ledelsesmæssigt dårligt beslutning og er ved at genopbygge igen. Der er også genforhandlet kontrakter hos flere af spillerne. Det kan lade sig gøre at vende det rundt med de tiltag der er foretaget.
Jeg tror man er nød til at skelne mellem den kærlighed folk har til klubben og den utilfredshed der er med ledelsen. Jeg tror folk gerne vil støtte AaB, som klub, men ikke vil støtte den bestyrelse der sidder og tager beslutningerne. Jeg tror mange har fuldforståelse for det kører skidt økonomisk, og derfor gerne vil hjælpe, men omvendt tror jeg også flere og flere siger at de ikke vil støtte den ledelse der er af klubben. Hvor der gang på gang bliver malet et mere rosenrødt billede omkring den økonomiske fremtid end hvad der passer. Man har endnu ikke oplevet bestyrelsen melde ud, "vi går forrest med det gode eks. og går ned i løn" eller endnu bedre melder ud "vi gør det gratis", de kommer istedet med hatten i hånden og siger "ja, det gik ikke lige som planlagt, så nu har vi brug for flere penge, men så er det også helt godt igen det hele" og det er et da også i ca. 3 mrd. hvorefter der endnu en gang meldes ud, "øv osse, der er noget som er gået galt, men hvis bare lige vi får lidt flere penge så er alt iorden"

Jeg håber bestemt ikke AaB går fallit, men hvis det sker, så vil jeg forsat være AaB'er, det er mit hold. Jeg håber vi kan få skiftet ud i bestyrelsen og få nogle ind der ikke bruger tiden på at klappe hinanden på skuldrene og snakke om hvor godt det hele bliver hvis bare lige der kommer lidt flere penge.

AaB har min fulde støtte, men bestyrelsen har jeg intet til overs for

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Gentleman Finn » 28. feb 2012, 15:36

Absolut, kunne også godt tænke mig at ledelsen går forrest og sætter et eksempel på den vilje der er, til at få AaB op og stå igen. Det skal så også lige nævnes, at der er blevet foretaget positive ting, alt underskudsgivende udeomsaktiviteter bliver skåret væk, men det er meget sent man kommer til erkendelsen at man måske ikke ligefrem er helt skarp, i at foretage investeringer. Meget sent endda, vi må se om vores lokale liv vil tilgive dem det, ellers venter der mange år med hårdt arbejde for at få os på rette kurs igen, vores meget talentfulde ungdomsårgange søger nye græsgange, som jeg nok vil mene er noget af det værste, for vi har rigtig mange lovende spillere på vej!

Om det så ender med katastrofen, så kan jeg ikke pille min kærlighed til Aalborg og AaB ud af mit hjerte. Jeg bliver en smule ligeglad med den danske superliga, indtil vi igen befinder os der, AaB er det eneste der gør den interessant for undertegnede.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Maglau » 28. feb 2012, 15:38

jydenfranord skrev:
Gentleman Finn skrev:Vi bliver nødt til at få hjælp igen, det har vi vist i lang tid. Det næste år bliver utroligt vigtigt i AaBs historie.

De "eksperter" der mener vi ikke kan få den hjælp der skal til for at overleve, har ikke overvejet hvor forankret AaB er i Aalborg og omegn. De fleste ved også at vi befinder os i en helt særlig situation, hvor vi ikke får så mange sponsorkroner ind i kassen mere, har lavet nogle ledelsesmæssigt dårligt beslutning og er ved at genopbygge igen. Der er også genforhandlet kontrakter hos flere af spillerne. Det kan lade sig gøre at vende det rundt med de tiltag der er foretaget.
Jeg tror man er nød til at skelne mellem den kærlighed folk har til klubben og den utilfredshed der er med ledelsen. Jeg tror folk gerne vil støtte AaB, som klub, men ikke vil støtte den bestyrelse der sidder og tager beslutningerne. Jeg tror mange har fuldforståelse for det kører skidt økonomisk, og derfor gerne vil hjælpe, men omvendt tror jeg også flere og flere siger at de ikke vil støtte den ledelse der er af klubben. Hvor der gang på gang bliver malet et mere rosenrødt billede omkring den økonomiske fremtid end hvad der passer. Man har endnu ikke oplevet bestyrelsen melde ud, "vi går forrest med det gode eks. og går ned i løn" eller endnu bedre melder ud "vi gør det gratis", de kommer istedet med hatten i hånden og siger "ja, det gik ikke lige som planlagt, så nu har vi brug for flere penge, men så er det også helt godt igen det hele" og det er et da også i ca. 3 mrd. hvorefter der endnu en gang meldes ud, "øv osse, der er noget som er gået galt, men hvis bare lige vi får lidt flere penge så er alt iorden"

Jeg håber bestemt ikke AaB går fallit, men hvis det sker, så vil jeg forsat være AaB'er, det er mit hold. Jeg håber vi kan få skiftet ud i bestyrelsen og få nogle ind der ikke bruger tiden på at klappe hinanden på skuldrene og snakke om hvor godt det hele bliver hvis bare lige der kommer lidt flere penge.

AaB har min fulde støtte, men bestyrelsen har jeg intet til overs for
Hvis du har ret i at der sidder nogle med penge der gerne vil støtte AaB men ikke den nuværende bestyrelse, så forstår jeg ikke hvad der forhindrer dem i at selv købe en eller flere bestyrelsespladser og gøre det meget bedre end dem der sidder der?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Maglau » 28. feb 2012, 15:42

Gentleman Finn skrev:Absolut, kunne også godt tænke mig at ledelsen går forrest og sætter et eksempel på den vilje der er, til at få AaB op og stå igen. Det skal så også lige nævnes, at der er blevet foretaget positive ting, alt underskudsgivende udeomsaktiviteter bliver skåret væk, men det er meget sent man kommer til erkendelsen at man måske ikke ligefrem er helt skarp, i at foretage investeringer. Meget sent endda, vi må se om vores lokale liv vil tilgive dem det, ellers venter der mange år med hårdt arbejde for at få os på rette kurs igen, vores meget talentfulde ungdomsårgange søger nye græsgange, som jeg nok vil mene er noget af det værste, for vi har rigtig mange lovende spillere på vej!

Om det så ender med katastrofen, så kan jeg ikke pille min kærlighed til Aalborg og AaB ud af mit hjerte. Jeg bliver en smule ligeglad med den danske superliga, indtil vi igen befinder os der, AaB er det eneste der gør den interessant for undertegnede.
Hvad mener du mener at ledelsen skal gå forrest, hvad skal de helt konkret gøre? arbejder de ikke hårdt nok eller hvad tænker du på?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 28. feb 2012, 15:43

jydenfranord skrev: AaB har min fulde støtte, men bestyrelsen har jeg intet til overs for
Jeg forstår ikke hvordan du kan rumme den skelnen. Klubben er de mennesker der er en del af den. Spillere, ledelse, fans - og så en god del historie. Det hele hører med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Gentleman Finn » 28. feb 2012, 15:48

Maglau skrev:
Gentleman Finn skrev:Absolut, kunne også godt tænke mig at ledelsen går forrest og sætter et eksempel på den vilje der er, til at få AaB op og stå igen. Det skal så også lige nævnes, at der er blevet foretaget positive ting, alt underskudsgivende udeomsaktiviteter bliver skåret væk, men det er meget sent man kommer til erkendelsen at man måske ikke ligefrem er helt skarp, i at foretage investeringer. Meget sent endda, vi må se om vores lokale liv vil tilgive dem det, ellers venter der mange år med hårdt arbejde for at få os på rette kurs igen, vores meget talentfulde ungdomsårgange søger nye græsgange, som jeg nok vil mene er noget af det værste, for vi har rigtig mange lovende spillere på vej!

Om det så ender med katastrofen, så kan jeg ikke pille min kærlighed til Aalborg og AaB ud af mit hjerte. Jeg bliver en smule ligeglad med den danske superliga, indtil vi igen befinder os der, AaB er det eneste der gør den interessant for undertegnede.
Hvad mener du mener at ledelsen skal gå forrest, hvad skal de helt konkret gøre? arbejder de ikke hårdt nok eller hvad tænker du på?
Lønnedgang, erkendelse af fejl og lovning om ikke at investere penge i noget man ikke aner en dyt om i fremtiden. Tror godt erhvervslivet heroppe kunne tænke sig det, det er dem der skal være med til at rejse os hvor vi er faldet

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Maglau » 28. feb 2012, 15:50

Pastorius skrev:
jydenfranord skrev: AaB har min fulde støtte, men bestyrelsen har jeg intet til overs for
Jeg forstår ikke hvordan du kan rumme den skelnen. Klubben er de mennesker der er en del af den. Spillere, ledelse, fans - og så en god del historie. Det hele hører med.
Det mener jeg nu godt man kan. Det er set mange steder bl.a også i England, hvor Manure´s tilhængere åbenlyst demonstrerer imod de amerikanske ejere af klubben - derfor kan de godt elske den alligevel. Liverpools fans var også imod de tildligere ejer Hicks og Gillette, uden det svækkede deres kærlighed til klubben.

Jeg mener sagtens man kan ønske sig nye ejere af klubben der vil behandle den bedre.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Maglau » 28. feb 2012, 15:59

Gentleman Finn skrev:
Maglau skrev:
Gentleman Finn skrev:Absolut, kunne også godt tænke mig at ledelsen går forrest og sætter et eksempel på den vilje der er, til at få AaB op og stå igen. Det skal så også lige nævnes, at der er blevet foretaget positive ting, alt underskudsgivende udeomsaktiviteter bliver skåret væk, men det er meget sent man kommer til erkendelsen at man måske ikke ligefrem er helt skarp, i at foretage investeringer. Meget sent endda, vi må se om vores lokale liv vil tilgive dem det, ellers venter der mange år med hårdt arbejde for at få os på rette kurs igen, vores meget talentfulde ungdomsårgange søger nye græsgange, som jeg nok vil mene er noget af det værste, for vi har rigtig mange lovende spillere på vej!

Om det så ender med katastrofen, så kan jeg ikke pille min kærlighed til Aalborg og AaB ud af mit hjerte. Jeg bliver en smule ligeglad med den danske superliga, indtil vi igen befinder os der, AaB er det eneste der gør den interessant for undertegnede.
Hvad mener du mener at ledelsen skal gå forrest, hvad skal de helt konkret gøre? arbejder de ikke hårdt nok eller hvad tænker du på?
Lønnedgang, erkendelse af fejl og lovning om ikke at investere penge i noget man ikke aner en dyt om i fremtiden. Tror godt erhvervslivet heroppe kunne tænke sig det, det er dem der skal være med til at rejse os hvor vi er faldet
Jesus.....jeg græmmes .....som om det skulle hjælpe klubben. Hvor dygtige direktører tror du vil få hvis man betaler dem mindre i løn.

If you pay peanuts you get monkeys.

Man burde sætte lønrammen mindst en 1 mio op for den nye direktør, så man får et kvalificeret felt af potentielle direktører at vælge imellem. Hvorfor skulle professionel direktør gide arbejde for en lav løn - og alternativet til en højt lønnet professionel karriere orienteret direktør er en person med AaB i hjerte og sjæl, han er sikkert rar og så tilpas billig at vi kan spare en 300-400.000 ift til det nuværende - er det det vi lige står og mangler?
Jeg kan i hvert fald ikke se at en beskæring af lønrammen på skal vi sige 500.000 årligt sparet på en adm dir batter ret meget når man kæmper med et underskud på 40 mio.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Gentleman Finn » 28. feb 2012, 16:13

Maglau skrev:
Gentleman Finn skrev:
Maglau skrev:
Gentleman Finn skrev:Absolut, kunne også godt tænke mig at ledelsen går forrest og sætter et eksempel på den vilje der er, til at få AaB op og stå igen. Det skal så også lige nævnes, at der er blevet foretaget positive ting, alt underskudsgivende udeomsaktiviteter bliver skåret væk, men det er meget sent man kommer til erkendelsen at man måske ikke ligefrem er helt skarp, i at foretage investeringer. Meget sent endda, vi må se om vores lokale liv vil tilgive dem det, ellers venter der mange år med hårdt arbejde for at få os på rette kurs igen, vores meget talentfulde ungdomsårgange søger nye græsgange, som jeg nok vil mene er noget af det værste, for vi har rigtig mange lovende spillere på vej!

Om det så ender med katastrofen, så kan jeg ikke pille min kærlighed til Aalborg og AaB ud af mit hjerte. Jeg bliver en smule ligeglad med den danske superliga, indtil vi igen befinder os der, AaB er det eneste der gør den interessant for undertegnede.
Hvad mener du mener at ledelsen skal gå forrest, hvad skal de helt konkret gøre? arbejder de ikke hårdt nok eller hvad tænker du på?
Lønnedgang, erkendelse af fejl og lovning om ikke at investere penge i noget man ikke aner en dyt om i fremtiden. Tror godt erhvervslivet heroppe kunne tænke sig det, det er dem der skal være med til at rejse os hvor vi er faldet
Jesus.....jeg græmmes .....som om det skulle hjælpe klubben. Hvor dygtige direktører tror du vil få hvis man betaler dem mindre i løn.

If you pay peanuts you get monkeys.

Man burde sætte lønrammen mindst en 1 mio op for den nye direktør, så man får et kvalificeret felt af potentielle direktører at vælge imellem. Hvorfor skulle professionel direktør gide arbejde for en lav løn - og alternativet til en højt lønnet professionel karriere orienteret direktør er en person med AaB i hjerte og sjæl, han er sikkert rar og så tilpas billig at vi kan spare en 300-400.000 ift til det nuværende - er det det vi lige står og mangler?
Jeg kan i hvert fald ikke se at en beskæring af lønrammen på skal vi sige 500.000 årligt sparet på en adm dir batter ret meget når man kæmper med et underskud på 40 mio.
Det jeg skriver er om vores nuværende ledelse. Det er meget muligt at vi skal sigte en smule højere, når vi snakker hyring af en ny direktør.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 28. feb 2012, 16:27

Maglau skrev: Det mener jeg nu godt man kan. Det er set mange steder bl.a også i England, hvor Manure´s tilhængere åbenlyst demonstrerer imod de amerikanske ejere af klubben - derfor kan de godt elske den alligevel. Liverpools fans var også imod de tildligere ejer Hicks og Gillette, uden det svækkede deres kærlighed til klubben.

Jeg mener sagtens man kan ønske sig nye ejere af klubben der vil behandle den bedre.

Jamen, jeg længes da også efter at være 20 igen (øh nej jeg gør ikke, men for eksemplets skyld) men den tid er endegyldigt forbi.

Der vil helt sikkert være nogle trofaste fans der vil elske og ære deres klub, hvis det stadig var det den var, men det er den ikke - kun. Den er også en virksomhed der fungerer på markedsvilkår - det er en af betingelserne for at være med hvor det er sjovt. Spillerne kan også være glade for deres klub, men derfor skifter de alligevel, hvis de får et godt tilbud et andet sted. Det der med at elske sin klub, og samtidig hade dem der er en del af den, det er sgu ikke helt velforvaret.

Tænk hvor meget klub der havde været tilbage, hvis var sluppet af med alle dem der har været ønsket hen hvor peberet gror herinde fra. Samtlige trænere, alle ledere og 95% af spillerne ville have haft en meget kort karriere i "klubben".

Kritik af ledelsen er altså nødt til at have grobund i facts for at være til at holde ud. Det kan godt være der ikke er lydhørhed for det herinde, men langt de fleste folk der sidder eller har siddet i AaB's bestyrelse har været velkvalificerede. Man kommer ikke (sikkert med nogle få undtagelser - men det er altså undtagelser) til at sidde i de stillinger som de gør uden at have nogle rimeligt tunge kvalifikationer. For at kunne måle dem, er man altså nødt til at måle dem op imod de betingelser de har haft at arbejde med. AaB's historie som virksomhed bærer vidnesbyrd om utallige forsøg på at stable en rentabel forretningsmodel på benene, men de eneste gange vi har været tæt på, er det sket fordi vi har formået at finde nogle folk der ville pumpe ret store midler ind i klubben, uden at have nogen solid business case at gøre det ud fra (1999-2000 og igen 2008/9). Begge gange var vi ret tæt på at komme et meget stort skridt nærmere på at være den altdominerende klub i DK og begge gange har det gjort rigtig ondt, da det mislykkedes.

Jeg formoder at det der eftertragtes herinde er godt købmandsskab, og sund konservativ virksomhedsledelse, men det har aldrig ført noget som helst godt med sig i dansk fodbold. Samtlige forsøg jeg kender til er kommet af store kapitalindsprøjtninger og har været i begrænsede perioder og altid endt med at koste aktionærer og investorer store beløb. Åh jo, der har været enkelte parenteser såsom Herfølge og Silkeborg, som dog også i deres tid, havde økonomiske midler der lå i den gode ende af ligasnittet.

De eneste der ser ud til at være lykkedes med det holdbart er FCK, som dog også har de suverænt bedste rammevilkår i DK, og samtidig så stor en gæld at kreditorernes eneste chance for at få deres tilgodehavende hjem, er at føre klubben videre på et niveau der kan give sportslig succes. AaB's gæld har desværre været for lille til at kreditorerne har været pisket til at holde os i live på et sportsligt højt niveau - i hvert fald i forhold til indtjeningspotentialet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af seamann » 28. feb 2012, 16:47

Pastorius skrev:
Jamen, jeg længes da også efter at være 20 igen (øh nej jeg gør ikke, men for eksemplets skyld) men den tid er endegyldigt forbi.

Der vil helt sikkert være nogle trofaste fans der vil elske og ære deres klub, hvis det stadig var det den var, men det er den ikke - kun. Den er også en virksomhed der fungerer på markedsvilkår - det er en af betingelserne for at være med hvor det er sjovt. Spillerne kan også være glade for deres klub, men derfor skifter de alligevel, hvis de får et godt tilbud et andet sted. Det der med at elske sin klub, og samtidig hade dem der er en del af den, det er sgu ikke helt velforvaret.

Tænk hvor meget klub der havde været tilbage, hvis var sluppet af med alle dem der har været ønsket hen hvor peberet gror herinde fra. Samtlige trænere, alle ledere og 95% af spillerne ville have haft en meget kort karriere i "klubben".

Kritik af ledelsen er altså nødt til at have grobund i facts for at være til at holde ud. Det kan godt være der ikke er lydhørhed for det herinde, men langt de fleste folk der sidder eller har siddet i AaB's bestyrelse har været velkvalificerede. Man kommer ikke (sikkert med nogle få undtagelser - men det er altså undtagelser) til at sidde i de stillinger som de gør uden at have nogle rimeligt tunge kvalifikationer. For at kunne måle dem, er man altså nødt til at måle dem op imod de betingelser de har haft at arbejde med. AaB's historie som virksomhed bærer vidnesbyrd om utallige forsøg på at stable en rentabel forretningsmodel på benene, men de eneste gange vi har været tæt på, er det sket fordi vi har formået at finde nogle folk der ville pumpe ret store midler ind i klubben, uden at have nogen solid business case at gøre det ud fra (1999-2000 og igen 2008/9). Begge gange var vi ret tæt på at komme et meget stort skridt nærmere på at være den altdominerende klub i DK og begge gange har det gjort rigtig ondt, da det mislykkedes.

Jeg formoder at det der eftertragtes herinde er godt købmandsskab, og sund konservativ virksomhedsledelse, men det har aldrig ført noget som helst godt med sig i dansk fodbold. Samtlige forsøg jeg kender til er kommet af store kapitalindsprøjtninger og har været i begrænsede perioder og altid endt med at koste aktionærer og investorer store beløb. Åh jo, der har været enkelte parenteser såsom Herfølge og Silkeborg, som dog også i deres tid, havde økonomiske midler der lå i den gode ende af ligasnittet.

De eneste der ser ud til at være lykkedes med det holdbart er FCK, som dog også har de suverænt bedste rammevilkår i DK, og samtidig så stor en gæld at kreditorernes eneste chance for at få deres tilgodehavende hjem, er at føre klubben videre på et niveau der kan give sportslig succes. AaB's gæld har desværre været for lille til at kreditorerne har været pisket til at holde os i live på et sportsligt højt niveau - i hvert fald i forhold til indtjeningspotentialet.
Mht ledelsens kvalifikationer er der enkelte, der må stå for skud. F.eks. mener jeg der blev valgt en tidligere SF rådmand til bestyrelsen - og han har da aldrig vist nogen form for forretningsmæssig kompetence. Men specielt Poul S. har vel et problem - en del af bestyrelsen omkring Per S. og siden direktør. Dvs han har været med til at bygge det hele op - og rive det hele ned igen. Det virker ikke som den store strategiske indsigt. Han har jo også taget konsekvensen og sagt op, da det næppe er troværdigt at han skal stå i spidsen for den næste kapitaludvidelse.

For FCK's vedkommende er det mest ærgerlige at LD har været med til at redde røven på dem - ene og alene fordi Carsten Kock kan komme til at gnide røv med frederik og co. Det er i mine øjne den største skandale i nyere tid i dansk fodbold/erhvervsliv - og er totalt ignoreret af den københavnske presse.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Provst i Brovst » 28. feb 2012, 19:38

Tag nu en slapper folkens. Skulle AaB gå konkurs er det jo kun til det bedste. Så slipper I jo for det moderne fodbold som så mange afskyer. Så skulle det værste (eller bedste?) ske, så er favoritholdet jo blandt de ukommercielle hold og midt i det romantiske umoderne fodboldspil i Danmarksserien. Enjoy!

"Imod moderne fodbold!"
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar