Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af MrBangDK » 26. mar 2012, 14:58

nik skrev:Er det minus på 35-40 mill inclusiv hvis taber feriepenge sagen?
Når det er et årsregnskab for 2011, tror du så det inkluderer penge i en sag, som ikke er afgjort, og som man tror bliver afgjort til egen fordel?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Peter A. » 26. mar 2012, 22:28

Remark skrev:Oven på gårsdagens bedrøveligt indsats, kommer årsregnskabet for 2011 her på tirsdag.

Vi kan forvente et underskud i størrelsesordenen 35-40 millioner, hvilket i sig selv nok skal skabe negative historier.

Det interessante bliver for mig at se følgende:

Kommer der en ny emission?

Er vi virkelig gældfri ?

Hvad er forventningen til årsresultatet for 2012 ?

Jeg tillader mig på forhånd at være skeptisk....

Jeg er helt enig, resultatet i sig selv er egentlig ikke så spændende - vi ved godt hvor vi ca. ender der, men det meget spændende hvad der ellers bliver meldt ud.

- Hvor presset er vi på økonomien - og hvordan imødegås dette?

- Bliver nye investorer bragt frem i lyset - og hvad vil det i så fald få af betydning - eks. organisatorisk bestyrelsesmæssigt?

- Hvad er status vedrørende ny direktør?

- Find selv på flere..
Hey AaB!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 26. mar 2012, 23:01

Altså, nu hørte jeg så sent som for 2 dage siden i et radio-interview Lynge sige, at man efterhånden var ved at have styr på økonomien, så et regnskab + prognose som bare gentager den skrækhistorie vi har fået de seneste år vil jeg da blive en kende skuffet over.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Bong » 27. mar 2012, 09:28

Har vi ikke hørt det løfte utallige gange efterhånden?

Jeg har ingen tillid tilbage til deres udmeldinger omkring årsregnskaber - nu kan kun sorte tal overbevise mig!
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af le Cid » 27. mar 2012, 09:56

Bong skrev:Har vi ikke hørt det løfte utallige gange efterhånden?

Jeg har ingen tillid tilbage til deres udmeldinger omkring årsregnskaber - nu kan kun sorte tal overbevise mig!
Jo - men eftersom det kun er få dage siden, så kunne man måske have en mistanke om, at det kunne have en smule på sig denne gang...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 27. mar 2012, 10:50

le Cid skrev:
Bong skrev:Har vi ikke hørt det løfte utallige gange efterhånden?

Jeg har ingen tillid tilbage til deres udmeldinger omkring årsregnskaber - nu kan kun sorte tal overbevise mig!
Jo - men eftersom det kun er få dage siden, så kunne man måske have en mistanke om, at det kunne have en smule på sig denne gang...
Derudover er det vel første gang Lynge har været bare en smule konkret om økonomien udover, at han har skulle skære ned og måtte arbejde med det begrænsede budget han har. Tror ikke Lynge generelt ville udtale dette, hvis der var noget om det. Økonomien er jo i og for sig ikke hans område og han skal blot arbejde inden for de rammer han er givet af direktion/bestyrelse. Hvis ikke der var noget positivt at sige kunne han jo blot holde sig til tidligere tiders plade med at arbejde inden for de økonomiske rammer, nedskæringer bestemt oppe fra og at satse på de unge. Især den med at arbejde inden for rammerne er en god frase for en sportsdirektør, da man kan gøre økonomien til andres anliggende og kritikken derfor nærmere retter sig mod Søndergård, Sørensen og hvad alle de andre inkompetente ledere vores klub har været mishandlet af.

Brugeravatar
Smokey
2. div
2. div
Indlæg: 207
Tilmeldt: 13. jan 2007, 13:13
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Smokey » 27. mar 2012, 16:57

Underskud på 39,8 mio....

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Aabwibz » 27. mar 2012, 17:01

http://aabsport.dk/nyheder/2012/03/AaB- ... tning.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Buzz Killington » 27. mar 2012, 17:04

Positivt overrasket, men kun fordi der plejer at følge en gedigen nedjustering i forhold til prognosen. Så dejligt at de lever ned til forventningerne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

213
Allstar
Allstar
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 25. jul 2005, 14:50
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af 213 » 27. mar 2012, 18:31

Remark skrev:Oven på gårsdagens bedrøveligt indsats, kommer årsregnskabet for 2011 her på tirsdag.

Vi kan forvente et underskud i størrelsesordenen 35-40 millioner, hvilket i sig selv nok skal skabe negative historier.

Det interessante bliver for mig at se følgende:

Kommer der en ny emission?

Er vi virkelig gældfri ?

Hvad er forventningen til årsresultatet for 2012 ?

Jeg tillader mig på forhånd at være skeptisk....
Forventningerne til næste årsresultat er at det ca. går i nul, hvilket oversat til AaB'sk at de forventer et underskud på et sted mellem 10 - 15 mio kr.
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 27. mar 2012, 18:43

Jaså - et resultat der lever op til forventningerne. Man skal vel nærmest være taknemmelig...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af le Cid » 27. mar 2012, 18:44

213 skrev:Forventningerne til næste årsresultat er at det ca. går i nul, hvilket oversat til AaB'sk at de forventer et underskud på et sted mellem 10 - 15 mio kr.
...hvilket igen vil være et kvantespring for AaB!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af nik » 27. mar 2012, 19:40

Hvad er forventningen til feriepengesagen, der ligger jo en regning på op til 20 mill

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. mar 2012, 19:56

nik skrev:Hvad er forventningen til feriepengesagen, der ligger jo en regning på op til 20 mill
Ja det siger du og Ekstra Bladet jo - så det må være det rigtige beløb, derfor er det garanteret også det tal de har budgetteret med...

213
Allstar
Allstar
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 25. jul 2005, 14:50
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af 213 » 27. mar 2012, 20:07

Funky skrev:Jaså - et resultat der lever op til forventningerne. Man skal vel nærmest være taknemmelig...
Hvis dit ikke indlæg ikke er ironisk, tror jeg desværre din hukommelse svigter dig. Da de forrige år meldte ud at de havde et underskud på 83 mio, meldte de samtidig ud at de i år forventede et underskud på 20 mio - Hvilken så gik hen og blev til 39 mio..
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 27. mar 2012, 20:16

213 skrev:
Funky skrev:Jaså - et resultat der lever op til forventningerne. Man skal vel nærmest være taknemmelig...
Hvis dit ikke indlæg ikke er ironisk, tror jeg desværre din hukommelse svigter dig. Da de forrige år meldte ud at de havde et underskud på 83 mio, meldte de samtidig ud at de i år forventede et underskud på 20 mio - Hvilken så gik hen og blev til 39 mio..
Så vidt jeg lige husker udmeldingerne i efteråret, så var et et underskud i omegnen af 35-40 millioner, man forventede. Jeg kan naturligvis tage fejl.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Buzz Killington » 27. mar 2012, 20:56

213 skrev:
Funky skrev:Jaså - et resultat der lever op til forventningerne. Man skal vel nærmest være taknemmelig...
Hvis dit ikke indlæg ikke er ironisk, tror jeg desværre din hukommelse svigter dig. Da de forrige år meldte ud at de havde et underskud på 83 mio, meldte de samtidig ud at de i år forventede et underskud på 20 mio - Hvilken så gik hen og blev til 39 mio..
Gad ikke lede yderligere, men her står der 30 mil i minus var forventet, som så blev nedjusteret til mellem 35-40 mil. Jeg kan ikke genkende de minus 20 mil.
http://www.bold.dk/nyt/AaB-nedjusterer- ... rukturerer
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Fabbe » 27. mar 2012, 21:07

Hvornår tager Jyllands-Postens erhvervsrotter sig sammen til at afsløre de stympere, der har fyldt deres lommer, mens de har ødelagt denne klub. De samme idioter sidder stadig bag hovedtribunens glasrude og smasker.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jensemand57 » 27. mar 2012, 21:28

Noget jeg ikke forstår er, at man havde forventet en højere placering end den 7. plads, vi havde ved efterårsafslutningen. For mig at se, taber direktionen her sutten. Det er at skyde langt over mål, hvis man har forventet en højere placering med det hold vi har pt. Jeg håber derfor via den "nye direktør", at der kommer nogle mere realistiske forventninger til holdets muligheder contra holdets styrke.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 27. mar 2012, 23:11

På Nordjyske kan man se er kort interview med Poul Sørensen omkring omrokeringen i ledelsen, og i interviewet præsenteres det som om der ikke skal findes nogen erstatning for Poul Sørensen - dvs. der skal ikke være 3 direktører, men en sportslig (Lynge) og en kommerciel.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar