Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jonas K » 8. apr 2012, 21:50

Er der forresten nogen som ved om vi har solgt nogle LED bander fra? Mindes vi havde helt ud til hjørneflaget engang, men er de "givet" til håndbold?
Martin P - ægte Aalborg

Laudrup
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. jan 2011, 16:35

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Laudrup » 19. apr 2012, 14:04

Ved nogle noget angående generalforsamlingen i dag?

Er det noget nyt om eventuelle nye investorer?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Gentleman Finn » 19. apr 2012, 16:30

Laudrup skrev:Ved nogle noget angående generalforsamlingen i dag?

Er det noget nyt om eventuelle nye investorer?
Lad os håbe

Andreas
Superliga
Superliga
Indlæg: 613
Tilmeldt: 28. jun 2007, 11:20
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Andreas » 19. apr 2012, 21:25

Henning G. Jensen nyvalgt til AaB's bestyrelse... Hmmmmmm!

Nogen der ved hvad man får årligt som siddende bestyrelses medlem?
"I do not play against a particular team, I play against the idea of losing"

- Eric Cantona

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af le Cid » 19. apr 2012, 21:37

Andreas skrev:Henning G. Jensen nyvalgt til AaB's bestyrelse... Hmmmmmm!

Nogen der ved hvad man får årligt som siddende bestyrelses medlem?
Ikke ret meget...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 19. apr 2012, 21:43

Det er åbenbart moderklubbens idé at få Henning G ind i bestyrelsen, mens der var modvilje fra AaB A/S.

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2815 ... bestyrelse
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af nik » 19. apr 2012, 22:13

Henning G er jo på jagt efter nogle gode ben nu hvor han stopper som borgmester, synd for AaB han skal have et i klubben

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af hje1980 » 19. apr 2012, 22:21

nik skrev:Henning G er jo på jagt efter nogle gode ben nu hvor han stopper som borgmester, synd for AaB han skal have et i klubben
Hvorfor det???

Han er nok en af de personer i Nordjylland der har de bedste kontakter til de folk med penge e...
Jeg synes det er et scoop for AaB at få ham ind!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. apr 2012, 02:25

hje1980 skrev:
nik skrev:Henning G er jo på jagt efter nogle gode ben nu hvor han stopper som borgmester, synd for AaB han skal have et i klubben
Hvorfor det???

Han er nok en af de personer i Nordjylland der har de bedste kontakter til de folk med penge e...
Jeg synes det er et scoop for AaB at få ham ind!
Jeg må sige at jeg er enig, jeg ser det også som lidt af et scoop, til trods for at jeg langtfra er Henning G's største fan.

Tag ikke fejl af at under den lidt fjollede og lettere infantile overflade er han knaldhamrende dygtig... han skal nok blive en gevinst for AaB, også qua hans forbindelser, for jeg er enig i at han kender gud og hver mand i det nordjyske kongerige.

Jeg er dog en smule bekymret over det med de interne uenigheder, hvis Nordjyskes oplysninger holder stik - det er da det sidste vi har brug for.

EDIT: Efter at have set 24Nordjyskes indslag fra generalforsamlingen, er jeg nu ikke så nervøs for at der skulle være for meget internt fnidder. Samtidig synes jeg det er meget interessant hvordan moderklubben helt tydeligt nu får en ekstra mand i bestyrelsen, og en magtfuld en af slagsen... jeg fornemmer faktisk lidt på Jesper Møller at moderklubben nu mere eller mindre tager tøjlerne i AaB A/S - en spændende udvikling.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Buzz Killington » 20. apr 2012, 07:46

Jesper Schmidt skrev:
hje1980 skrev:
nik skrev:Henning G er jo på jagt efter nogle gode ben nu hvor han stopper som borgmester, synd for AaB han skal have et i klubben
Hvorfor det???

Han er nok en af de personer i Nordjylland der har de bedste kontakter til de folk med penge e...
Jeg synes det er et scoop for AaB at få ham ind!
Jeg må sige at jeg er enig, jeg ser det også som lidt af et scoop, til trods for at jeg langtfra er Henning G's største fan.

Tag ikke fejl af at under den lidt fjollede og lettere infantile overflade er han knaldhamrende dygtig... han skal nok blive en gevinst for AaB, også qua hans forbindelser, for jeg er enig i at han kender gud og hver mand i det nordjyske kongerige.

Jeg er dog en smule bekymret over det med de interne uenigheder, hvis Nordjyskes oplysninger holder stik - det er da det sidste vi har brug for.

EDIT: Efter at have set 24Nordjyskes indslag fra generalforsamlingen, er jeg nu ikke så nervøs for at der skulle være for meget internt fnidder. Samtidig synes jeg det er meget interessant hvordan moderklubben helt tydeligt nu får en ekstra mand i bestyrelsen, og en magtfuld en af slagsen... jeg fornemmer faktisk lidt på Jesper Møller at moderklubben nu mere eller mindre tager tøjlerne i AaB A/S - en spændende udvikling.
Lidt fnidder var der tilsyneladende allerede til forsamlingen
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... -i-modvind
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af MrBangDK » 20. apr 2012, 07:54

MHJ skrev:
Lidt fnidder var der tilsyneladende allerede til forsamlingen
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... -i-modvind
Jeg kan lige se situationen for mig.... Henning G. har været i gamet i mange år, så mon ikke ham der sad i salen virkelig var belastende, når nu HG reagerer som han gør. Pinlig opførsel ikke at lade andre tale.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 310
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

The aftermath (post-GF)

Indlæg af Dr. Holst » 20. apr 2012, 10:28

Ifht Henning Gunnar;
Det pinlige er ikke de små-aktionærer der pipper utilfreds med den økonomiske situationen og nu Henning G´s indtræden i bestyrelsen, men at situationen står så relativt ukritisk påtalt og dog stadig ifht bestyrelsen uimodsagt. Det er for mig at se et sundhedstegn at småaktionærer, deres atypiske fremtræden til trods, ikke bare knytter sylten som det tilsynesladende øvrige utilfredse, men tavse, flertal af små-aktionærer der måtte findes. Henning G omtaler modstanden som det forventelige ved et demokrati -så mere gal er han altså ikke.

Min mening er at Henning G er bedre end ingenting. Og det lader til at "ingenting" er alternativet. Formanden for bestyrelsen fortalte at man løbende var i dialog med storaktionærerne (Spar Nord, Nordjyske og Nørresundby bank) om emner til bestyrelsen. Som jeg ser det er der ikke mange økonomisk kyndige der tør røre ved os (AaB A/S), da CV´et bliver grisset noget kun til af det!
Henning G kan nok bidrage med AaB-hjerte (for det kræver sgu en mandfolkeindsats at køre dette videre), netværk, og sans for at drive virksomhed. Det jeg frygter er bare at manden ikke kan skaffe indtægterne, hvilket er det aller aller væsentligste i nuværende situation. Manden er jo vant til at skaffe dem ved skatter -ikke ved at sælge ydelser/genstande (kampe, TV, trøjer, spillere, konference mv).

Derudover hører jeg Advokaten (Jesper Møller, formand AaB 1885) sige at han ønsker at styrke amatørklubbens position i biksen ved at bringe Henning G ind. (Alt imens bestyrelsesformanden Finn Nielsen og afgående direktør Poul Henning Sørensen ikke ønskede Henning G ind). Den første årsag til at styrke amatørklubbens del i biksen var at "beskytte vores DBU-licens", anden årsag at "sikre et robust og fremadrettet AaB A/S". Oversat; der satses med en kendis-mand, for at håbe på det kan sørge for at vi kan få penge nok i kassen til ikke at miste vores DBU-licens, samt at beskytte investeringen (lånet på 6 mio) amatørklubben har givet AaB A/S!

DBU-licensen forudsætter;
Økonomiske mindstekrav til kontraktklubber §3.1;
"En kontraktklubs regnskabsmæssige ansvarlige kapital - opgjort med eventuelle reguleringer i overensstemmelse med bestemmelsen i § 3.2 - skal til enhver tid udgøre mindst 25% af kontraktklubbens samlede lønsum i de seneste 12 kalendermåneder forud for skæringsdatoen for opgørelsen. Ved ansvarlig kapital forstås indskudskapital, eventuelle reserver samt indbetalt ansvarlig lånekapital med en restløbetid på mindst 12 måneder regnet fra skæringsdatoen for opgørelsen. Ved lønsum forstås enhver aflønning af bestyrelse, direktion og personale (herunder, men ikke begrænset til lønninger, honorarer, bonusbeløb, tantieme, feriepenge, pensionsbidrag og lignende bidrag, værdi af goder som fri bil, bolig og telefon, fratrædelsesgodtgørelser og udgiftsført aktiebaseret aflønning m.v.), jf. de til skattemyndighederne foretagne indberetninger, samt regulering af hensatte feriepengeforpligtelser"
(http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... er_mv.aspx)
Så ja, det handler om at sikre likvide midler nok til hver en tid for at kunne overholde licenskravet. I vores tilfælde svarer det, for 2011 med en personaleudgift på samlet 49,7mio, til minimum 12,5mio.
Dvs med en aktuel egenkapital på knap 19mio, et (for mig -ikke bestyrelsen) forventet underskud på omkring 20mio, så mangler der 13,5mio for at licensen kan bevares. DERFOR er der brug for investering som så kommer med aktieudvidelsen (/"almissen").
Problemet er så bare næste år, hvor egenkapitalen er omkring 12,5 - 20 + aktieudvidelsens indbringen(20) ~ 12,5mio, og møller´n (jesper møller) tar en tur mere i karusellen..........så kører biksen sgu ikke med DBU-licens længere.

Så spændende, jotak det bli´r det sgu
Jesper Schmidt skrev:
hje1980 skrev:
nik skrev:Henning G er jo på jagt efter nogle gode ben nu hvor han stopper som borgmester, synd for AaB han skal have et i klubben
Hvorfor det???

Han er nok en af de personer i Nordjylland der har de bedste kontakter til de folk med penge e...
Jeg synes det er et scoop for AaB at få ham ind!
Jeg må sige at jeg er enig, jeg ser det også som lidt af et scoop, til trods for at jeg langtfra er Henning G's største fan.

Tag ikke fejl af at under den lidt fjollede og lettere infantile overflade er han knaldhamrende dygtig... han skal nok blive en gevinst for AaB, også qua hans forbindelser, for jeg er enig i at han kender gud og hver mand i det nordjyske kongerige.

Jeg er dog en smule bekymret over det med de interne uenigheder, hvis Nordjyskes oplysninger holder stik - det er da det sidste vi har brug for.

EDIT: Efter at have set 24Nordjyskes indslag fra generalforsamlingen, er jeg nu ikke så nervøs for at der skulle være for meget internt fnidder. Samtidig synes jeg det er meget interessant hvordan moderklubben helt tydeligt nu får en ekstra mand i bestyrelsen, og en magtfuld en af slagsen... jeg fornemmer faktisk lidt på Jesper Møller at moderklubben nu mere eller mindre tager tøjlerne i AaB A/S - en spændende udvikling.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af nik » 20. apr 2012, 11:03

Hvis Henning G er så dygtig en mand, så er det jo lidt sjovt at hans bong kammerat Enggård ikke med det samme har hentet ham ind i bestyrelsen. Man kan vel ikke sige at han har haft meget bedre styr på økonomien i kommunen end AaB har haft. Synes det ville have været bedre at man havde lukket op for en bredere ejerkreds, hvor flere fik reel indflydelse i klubben, det havde sikkert givet flere penge til klubben

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. apr 2012, 11:14

nik skrev:Hvis Henning G er så dygtig en mand, så er det jo lidt sjovt at hans bong kammerat Enggård ikke med det samme har hentet ham ind i bestyrelsen. Man kan vel ikke sige at han har haft meget bedre styr på økonomien i kommunen end AaB har haft. Synes det ville have været bedre at man havde lukket op for en bredere ejerkreds, hvor flere fik reel indflydelse i klubben, det havde sikkert givet flere penge til klubben
Hvad ævler du om?

Du snakker om en bredere ejerkreds, men AaB A/S er altså et aktieselskab, som pr. definition er den mest "bredt-ejede" virksomhedskonstruktion vi har herhjemme.

Jeg tror også du har misforstået det politiske system en smule, hvis du mener at Henning G skulle være skyld i alle ulyksaligheder (og det modsatte) som er sket i Aalborg kommune i hans regeringstid.

Smut du nu bare tilbage til dit hockey, så kan du jo nyde det der herlige "brede ejerskab" der, i selskab med guttermanden Magnus Kjøller...

Brugeravatar
Slyboy
Allstar
Allstar
Indlæg: 1292
Tilmeldt: 7. dec 2005, 07:44

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Slyboy » 20. apr 2012, 11:21

Jesper Schmidt skrev:
Smut du nu bare tilbage til dit hockey, så kan du jo nyde det der herlige "brede ejerskab" der, i selskab med guttermanden Magnus Kjøller...
Man vinder vel ikke selvrespekt i sin egen hjemmebar ved selv at hoppe ned på børnehavestadiet gør man?

Jeg er anti-Henning G, men i den situation vi er i nu så er der kun et enkelt skud i bøssen, og det er at håbe på at Henning G trods alt har noget netværk at trække på så vi får flere penge i kassen. Ret beset har vi halvandet år til at udnytte det netværk, for når først Henning G er gået af som borgmester vil jeg vædde to smørstegte rødspætter på at 90% af hans netværk ryger.

Så ja, desperationen har fået mig til at erkende at Henning G vel ret beset er ved at være sidste mulighed for AaB A/S hvilket i sig selv får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig.
Vilje slår teknik...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: The aftermath (post-GF)

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. apr 2012, 11:44

Dr. Holst skrev:Ifht Henning Gunnar;
Det pinlige er ikke de små-aktionærer der pipper utilfreds med den økonomiske situationen og nu Henning G´s indtræden i bestyrelsen, men at situationen står så relativt ukritisk påtalt og dog stadig ifht bestyrelsen uimodsagt. Det er for mig at se et sundhedstegn at småaktionærer, deres atypiske fremtræden til trods, ikke bare knytter sylten som det tilsynesladende øvrige utilfredse, men tavse, flertal af små-aktionærer der måtte findes. Henning G omtaler modstanden som det forventelige ved et demokrati -så mere gal er han altså ikke.

Min mening er at Henning G er bedre end ingenting. Og det lader til at "ingenting" er alternativet. Formanden for bestyrelsen fortalte at man løbende var i dialog med storaktionærerne (Spar Nord, Nordjyske og Nørresundby bank) om emner til bestyrelsen. Som jeg ser det er der ikke mange økonomisk kyndige der tør røre ved os (AaB A/S), da CV´et bliver grisset noget kun til af det!
Henning G kan nok bidrage med AaB-hjerte (for det kræver sgu en mandfolkeindsats at køre dette videre), netværk, og sans for at drive virksomhed. Det jeg frygter er bare at manden ikke kan skaffe indtægterne, hvilket er det aller aller væsentligste i nuværende situation. Manden er jo vant til at skaffe dem ved skatter -ikke ved at sælge ydelser/genstande (kampe, TV, trøjer, spillere, konference mv).

Derudover hører jeg Advokaten (Jesper Møller, formand AaB 1885) sige at han ønsker at styrke amatørklubbens position i biksen ved at bringe Henning G ind. (Alt imens bestyrelsesformanden Finn Nielsen og afgående direktør Poul Henning Sørensen ikke ønskede Henning G ind). Den første årsag til at styrke amatørklubbens del i biksen var at "beskytte vores DBU-licens", anden årsag at "sikre et robust og fremadrettet AaB A/S". Oversat; der satses med en kendis-mand, for at håbe på det kan sørge for at vi kan få penge nok i kassen til ikke at miste vores DBU-licens, samt at beskytte investeringen (lånet på 6 mio) amatørklubben har givet AaB A/S!

DBU-licensen forudsætter;
Økonomiske mindstekrav til kontraktklubber §3.1;
"En kontraktklubs regnskabsmæssige ansvarlige kapital - opgjort med eventuelle reguleringer i overensstemmelse med bestemmelsen i § 3.2 - skal til enhver tid udgøre mindst 25% af kontraktklubbens samlede lønsum i de seneste 12 kalendermåneder forud for skæringsdatoen for opgørelsen. Ved ansvarlig kapital forstås indskudskapital, eventuelle reserver samt indbetalt ansvarlig lånekapital med en restløbetid på mindst 12 måneder regnet fra skæringsdatoen for opgørelsen. Ved lønsum forstås enhver aflønning af bestyrelse, direktion og personale (herunder, men ikke begrænset til lønninger, honorarer, bonusbeløb, tantieme, feriepenge, pensionsbidrag og lignende bidrag, værdi af goder som fri bil, bolig og telefon, fratrædelsesgodtgørelser og udgiftsført aktiebaseret aflønning m.v.), jf. de til skattemyndighederne foretagne indberetninger, samt regulering af hensatte feriepengeforpligtelser"
(http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... er_mv.aspx)
Så ja, det handler om at sikre likvide midler nok til hver en tid for at kunne overholde licenskravet. I vores tilfælde svarer det, for 2011 med en personaleudgift på samlet 49,7mio, til minimum 12,5mio.
Dvs med en aktuel egenkapital på knap 19mio, et (for mig -ikke bestyrelsen) forventet underskud på omkring 20mio, så mangler der 13,5mio for at licensen kan bevares. DERFOR er der brug for investering som så kommer med aktieudvidelsen (/"almissen").
Problemet er så bare næste år, hvor egenkapitalen er omkring 12,5 - 20 + aktieudvidelsens indbringen(20) ~ 12,5mio, og møller´n (jesper møller) tar en tur mere i karusellen..........så kører biksen sgu ikke med DBU-licens længere.

Så spændende, jotak det bli´r det sgu
Det spændende er for mig at moderklubben er i færd med at tiltvinge sig en mere magtfuld position i bestyrelsen - at man fra AaB af 1885's side åbenlyst IKKE er tilfreds med den måde tingene har kørt på, og at man nu sætter sig i en større position ved bordet.

Læg også mærke til at Henning G ikke udtaler sig om ret meget andet end at han kommer for at være med til at sikre der fortsat er superligafodbold i AaB... det er altså først og fremmest en redningsplan, og ja - jeg synes det er lidt af et scoop at man kan hente en mand ind til det, som har stået i spidsen for en af nordjyllands største arbejdspladser i en menneskealder.

Dermed siger jeg også at du da har ret i at det også er spændende på den knap så fede måde, der er da ingen tvivl om at det er ved at være absolut sidste chance for at rette op på skuden AaB A/S, men netop derfor mener jeg også det er spændende at; 1. moderklubben sætter sig frem i stolen og sikrer sig mere magt. 2. at man henter en så stor kanon i Aalborg som Henning G ind - for uanset hvad man synes om manden, kan man ikke kalde ham andet end en stor skikkelse i Aalborg og nordjylland.

Hvad angår dit regnestykke til sidst, så tror jeg godt alle er klar over at det er ved at være sidste udkald, og at AaB A/S ikke overlever et underskud på omkring 20 mio. Så er festen forbi, længere er den ikke, uanset hvem der sidder i bestyrelsen.

Men lad os nu også lige være enige om at Henning G ikke er hentet ind som den nye store leder, han er altså BLOT hentet ind som menigt bestyrelsesmedlem, og skal ikke styre festen, han skal hjælpe til med at festen udvikler sig i rette retning.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. apr 2012, 11:58

Slyboy skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Smut du nu bare tilbage til dit hockey, så kan du jo nyde det der herlige "brede ejerskab" der, i selskab med guttermanden Magnus Kjøller...
Man vinder vel ikke selvrespekt i sin egen hjemmebar ved selv at hoppe ned på børnehavestadiet gør man?

Jeg er anti-Henning G, men i den situation vi er i nu så er der kun et enkelt skud i bøssen, og det er at håbe på at Henning G trods alt har noget netværk at trække på så vi får flere penge i kassen. Ret beset har vi halvandet år til at udnytte det netværk, for når først Henning G er gået af som borgmester vil jeg vædde to smørstegte rødspætter på at 90% af hans netværk ryger.

Så ja, desperationen har fået mig til at erkende at Henning G vel ret beset er ved at være sidste mulighed for AaB A/S hvilket i sig selv får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig.
Når man som debattøren nik griber enhver lejlighed til at komme med indlæg om alt det negative ved den store skurk AaB, så har jeg absolut ingen problemer med at skyde tilbage på et indlæg hvor man ønsker et bredt ejerskab i AaB, ved at komme med en stikpille om hvor bredt ejerskabet er i det Aalborg ishockey, som han så åbenlyst kun interesserer sig for.

Jeg kunne f.eks. ikke selv drømme om at gå ind i en hockey relateret debat og komme med en stikpille som den jeg gav her om Magnus Kjøller, men eftersom det passede glimrende ind i hvad jeg ville sige med lige netop dette indlæg, har jeg absolut ingen problemer med at give min holdning til Magnus Kjøller og stå ved det.

At brugeren nik, med sine åbenlyse AaB-fjendske holdninger ikke forlængst er fortid på dette forum går over min forstand.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: The aftermath (post-GF)

Indlæg af Pastorius » 20. apr 2012, 12:23

Jesper Schmidt skrev:
Det spændende er for mig at moderklubben er i færd med at tiltvinge sig en mere magtfuld position i bestyrelsen - at man fra AaB af 1885's side åbenlyst IKKE er tilfreds med den måde tingene har kørt på, og at man nu sætter sig i en større position ved bordet.
...men er det så godt eller skidt?

Man kan jo prøve at spørge på vestegnen om de synes det er fedt at al magt ligger centreret hos moderklubben og derfra er videregivet til Bjerregaard.

Hovedargument for:
Den nuværende bestyrelse har ikke sikret overvældende økonomiske resultater.

Hovedargument imod:
Kan man finde private investorer, hvis moderklubben reelt har magten i klubben? (Hos os er det jo ikke helt så grelt som i BIF, hvor A-aktierne lukker for al indflydelse, men tendensen er der jo med moderklubbens udlånsbetingelser, som udefra set er meget skrappe ift beløbets størrelse).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Klaus » 20. apr 2012, 14:59

Jeg er heller ikke medlem af Henning Gs fanklub. Men jeg må tage hatten af for, at han tager udfordringen op på et tidspunkt, hvor selve eksistensen er truet. Det er ikke nogen nem opgave bestyrelsen står med, og kan Henning Gs kontakter være med til at redde skuden, er han det helt rigtige valg. Nu er terningerne kastet og vi andre kan bare sidde og krydse hvad vi har for, at den nuværende bestyrelse får vores klub igennem det nuværende stormvejr uden en pinlig konkurs.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af 12mand » 20. apr 2012, 15:16

jeg tror vi laver en dortmund. er hele nede med røven i vandskorpen, og ved at gå konkurs, og så vender tilbage som en storklub i danmark, efter vi har lært at sætte tæring efter næring, og lærer at udvikle (og bruge) vores egne talenter mere.
lynge er gud!

Besvar