Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Halil » 4. feb 2013, 14:11

Pastorius skrev:
MHJ skrev:I forbindelse med konkurs-Brøndby sagen, er det lidt spændende for os, at Brøndby ser ud til at ville prøve de resterende feriepenge sager i retten, i stedet for at betragte den allerede afsagte dom som grundlag. Hvis Brøndby imod al forventning har held til dette, tror jeg vi alt andet lige står endnu stærkere hvis vi forsøger samme fremgangsmåde.
Det er helt sikkert koordineret med Divisionsforeningen (og dermed AaB) og har mest karakter af desperation. Formålet må være at tære på ressourcerne hos divisionsforeningnen samt at håbe på at de ikke kan få ret mange spillere til at stille op med navn med en sag mod deres klubber.

Sekundært tror jeg at divisionsforeningen vil forsøge at tvinge spillerforeningen over i et civilt søgsmål for at få deres penge.
Det ligner ren tidsudtrækning fra Bifs side.

Men AaB får også endnu mere tid nu til at få stablet noget økonomi på benene.

Iøvrigt: Er der aftalt voldgift kan man ikke gå til domstolene. Gør man det alligevel vil sagen blive afvist.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2013, 14:13

Halil skrev: Det ligner ren tidsudtrækning fra Bifs side.

Men AaB får også endnu mere tid nu til at få stablet noget økonomi på benene.

Iøvrigt: Er der aftalt voldgift kan man ikke gå til domstolene. Gør man det alligevel vil sagen blive afvist.

Det kan blive dyrt at købe sig tid.

Det lader til at divisionsforeningen kun anerkender at der er aftalt voldgift for de tre konkrete sager, og afviser at de kan danne grundlag for præcendens.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2013, 14:16

Halil skrev: Det ligner ren tidsudtrækning fra Bifs side.
Det ligner desværre at det ikke kun er BIF, men hele divisionsforeningens taktik der er tale om her. Jeg håber de ved hvad de gør, selvom det hidtidige forløb ikke tyder meget på det.

Under alle omstændigheder synes jeg ikke det klæder AaB at være en del af det her forløb. Jeg er ret sikker på at Lynge har nævt det at opføre sig ordentligt som en af AaB's værdier, men det gælder så åbenbart kun når man har råd til det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Halil » 4. feb 2013, 14:34

Pastorius skrev:
Halil skrev: Det ligner ren tidsudtrækning fra Bifs side.
Det ligner desværre at det ikke kun er BIF, men hele divisionsforeningens taktik der er tale om her. Jeg håber de ved hvad de gør, selvom det hidtidige forløb ikke tyder meget på det.

Under alle omstændigheder synes jeg ikke det klæder AaB at være en del af det her forløb. Jeg er ret sikker på at Lynge har nævt det at opføre sig ordentligt som en af AaB's værdier, men det gælder så åbenbart kun når man har råd til det.
Som du skriver i din anden post, så kan det blive meget dyrt for broby, hvis de taber hele pisset. Benny Winther bitchede over renterne tidligere. Så må han sgu få hjertestop, hvis broby taber igen og der i mellemtiden er løbet renter på for et år eller hvor lang tid det nu tager.


AaBs ageren indtil videre synes jeg er meget svær at vurdere. Har AaB gjort noget? Har Spillerforeningen forelagt krav?

Nå det så er sagt, så håber jeg satme, at AaB har noget bedre styr på sit end galehuset broby.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. feb 2013, 14:41

Pastorius skrev: Under alle omstændigheder synes jeg ikke det klæder AaB at være en del af det her forløb. Jeg er ret sikker på at Lynge har nævt det at opføre sig ordentligt som en af AaB's værdier, men det gælder så åbenbart kun når man har råd til det.
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med dette? Mig bekendt er AaB ikke "en del af dette forløb".
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2013, 14:49

Halil skrev:AaBs ageren indtil videre synes jeg er meget svær at vurdere. Har AaB gjort noget? Har Spillerforeningen forelagt krav?

Nå det så er sagt, så håber jeg satme, at AaB har noget bedre styr på sit end galehuset broby.
Mon ikke der var kommet noget ud, hvis de havde gjort noget aktivt. Det eneste jeg har hørt er uformelle forlydner om at AaB - selv på baggrund af prøvesagerne - ikke mener de skylder nogen noget (videre).

Det kunne desværre godt lyde som om det er en koordineret taktik i divisionsforeningen om at de vil have spillerforeningen til at fremføre sagerne enkeltvis (om dermed skal spillerforeningen ud at skaffe dokumentation for hver enkelt sag, og have de enkelte spiller til at medvirke aktivt). Man må formode at spillerforeningen prøver at rejse et krav om at alle sagerne skal løses på baggrund af prøvesagerne. Det vil hver part så stå stejlt på, men om en sådan tvist skal afgøres af en voldgift eller civil domstol ved jeg ikke.

Tror du ikke et år er optimistisk? For mig er det største problem i det, at kapitaludvidelser i mellemtiden bliver rigtig usikre. Det vil overraske mig meget hvis BIf med en nuværende status er i stand til at rejse mere end 50 millioner. Så er der alligevel nok mere risikovillig kapital i omløb end jeg har regnet med. Den eneste mulighed jeg ser, er at en virkelig pengestærk investor vil gå ind i det, for at få magten. Det vil kræve de der ca. 50 millioner til at starte med, samt kapital til at investere og genopfinde forretningen derude.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2013, 15:37

AaB har talt med spillerfreningen og de kan heller ikke blive enige:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 913953.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er vist regnbueis i maven der.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Halil » 4. feb 2013, 15:43

Pastorius skrev:AaB har talt med spillerfreningen og de kan heller ikke blive enige:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 913953.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er vist regnbueis i maven der.
Det lugter af en voldgift med AaB spillere indblandet.

Det er okay, synes jeg.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Klaus » 4. feb 2013, 18:02

Som jeg husker afgørelsen i Brøndby-sagen, var de 3 spillere ikke bekendt med, at feriepengene var inklusive. I vores tilfælde kan man håbe på, at dette ikke er tilfældet. Dette må og skal have betydning for udfaldet af sagen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 4. feb 2013, 18:19

Klaus skrev:Som jeg husker afgørelsen i Brøndby-sagen, var de 3 spillere ikke bekendt med, at feriepengene var inklusive. I vores tilfælde kan man håbe på, at dette ikke er tilfældet. Dette må og skal have betydning for udfaldet af sagen.
Man kan håbe, men der står nu ret klart i dommen at reglerne omkring feriepenge ikke kan fraviges uanset hvad de involverede ellers aftaler. Først derefter var det nævnt at det i hvert fald under alle omstædigheder ikke måtte stille spilleren ringere. Omkring pension var det lidt mere flydende.

Jeg tror måske det er rigtigt at der kan være noget omkring udlændingene (som også må koste en pæn del af kagen) men ellers tror jeg vi taber resten med et brag, og klubberne blot håber på at finde en udvej for de spillere der ikke aktivt ønsker at deltage i en voldgift selv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af mich1596 » 11. feb 2013, 00:44

hje1980 skrev:Sikke en fesen måde at miste en indtægt på...

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... id=3047346" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumbsdown: YEP 63 kampe fem mål....måske ikke den bedste referenceramme som "stort" tallent og jeg skal komme efter dig!!!! åbentbart slår han akdrig igennem.skadet langt hen af vejen.nu hvor han så endelig spiller fast, bliver han vejet og fundet for let.SHAME, dårligt set.....af alle fodboldkøbmænd der har haft fat i ham.

Ikke destro mindre jeg at vi erhvervede billigt, vel vidende at han var skadet mere eller mindre siden han blev senior,
og at hvis der var nogle der tog en lottokupon var det både os såvel som Rosenborg.

Derfor tænker jeg at de har fået indfløjet en så hård klausul som over 60 kampe må siges at være.

HAN ER ÅBENTBART IKKE GOD NOK
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Stiffmeister » 11. feb 2013, 10:46

Inde på AaBfan.dk Var der et tidspunkt tale om en indsamling.
Denne indsamling måtte have gået i sig selv da man ikke rigtigt har hørt mere fra det.
Hvis AaB kommer i store problemer så syntes jeg vi skal være klar alle mand og stå sammen og donerer en vejgaard dollar eller bare en ti'er hver. Så kan vi bare her i selv Aalborg hive en god slat penge ind :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
AaB, Liverpool, Feyenoord, Barcelona, Galatasaray, Bayern & AC Milan!

"Jeg har ikke lavet penge, Jeg har lavet hestepiger" - Jonny Hefty!

"Et smukt syn? - København i flammer!"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Klaus » 11. feb 2013, 11:34

Så kan man læse i medierne at lønnen på direktionsgangene i AaB skal ned. Man har angiveligt tidligere givet 2-3 millioner i årsløn, hvilket nu skal ned under millionen. Når man tænker på, hvordan tidligere direktører på det nærmeste har kørt klubben helt i sænk, er det godt nok "træls" at læse, at de åbenbart er blevet rigtig godt betalt i processen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 11. feb 2013, 11:48

Sindssyge lønninger undtagen måske til Lynge som har skabt værdi og reddet klubben - han er sin vægt værd i guld.

Poul Sørensen derimod burde nærmere have betalt et beløb i den størrelsesorden for at arbejde i AaB - suk - endnu en af Søndergaards vennetjenester har åbenbart kostet alt for meget.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. feb 2013, 13:01

thomasjn skrev:Sindssyge lønninger undtagen måske til Lynge som har skabt værdi og reddet klubben - han er sin vægt værd i guld.

Poul Sørensen derimod burde nærmere have betalt et beløb i den størrelsesorden for at arbejde i AaB - suk - endnu en af Søndergaards vennetjenester har åbenbart kostet alt for meget.
Vil slet ikke overveje tanken om hvor meget Søndergaard selv har fået ud af det...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af jernskjorten » 11. feb 2013, 13:57

thomasjn skrev:Sindssyge lønninger undtagen måske til Lynge som har skabt værdi og reddet klubben - han er sin vægt værd i guld.

Poul Sørensen derimod burde nærmere have betalt et beløb i den størrelsesorden for at arbejde i AaB - suk - endnu en af Søndergaards vennetjenester har åbenbart kostet alt for meget.
To spørgsmål:
- Hvilken rolle spillede Poul Sørensen i vores deroute?
- Hvilken rolle spillede Poul Sørensen i vores (foreløbige) redning?

Når jeg spørger sådan, er det fordi mit indtryk er, at Poul Sørensen har spillet en væsentlig rolle i at få AaB A/S vendt fra at være en paraply over forskellige aktiviteter til at være en fodboldklub/-forretning. Uden at kende til de indre forhold på direktørgangen, har jeg en opfattelse af, at Poul Sørensen har knoklet en vis legemsdel ud af bukserne for at få vendt skuden. Det kan sagtens være, at nogen med mere indsigt i de ledelsesmæssige forhold, kan skyde den påstand ned.

Brugeravatar
Stiffmeister
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 26. jan 2013, 15:14

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Stiffmeister » 11. feb 2013, 15:58

jernskjorten skrev:
thomasjn skrev:Sindssyge lønninger undtagen måske til Lynge som har skabt værdi og reddet klubben - han er sin vægt værd i guld.

Poul Sørensen derimod burde nærmere have betalt et beløb i den størrelsesorden for at arbejde i AaB - suk - endnu en af Søndergaards vennetjenester har åbenbart kostet alt for meget.
To spørgsmål:
- Hvilken rolle spillede Poul Sørensen i vores deroute?
- Hvilken rolle spillede Poul Sørensen i vores (foreløbige) redning?

Når jeg spørger sådan, er det fordi mit indtryk er, at Poul Sørensen har spillet en væsentlig rolle i at få AaB A/S vendt fra at være en paraply over forskellige aktiviteter til at være en fodboldklub/-forretning. Uden at kende til de indre forhold på direktørgangen, har jeg en opfattelse af, at Poul Sørensen har knoklet en vis legemsdel ud af bukserne for at få vendt skuden. Det kan sagtens være, at nogen med mere indsigt i de ledelsesmæssige forhold, kan skyde den påstand ned.

Da Poul Sørensen trådte til havde vi en masse penge som han så valgte at invistere i en masse som ikke gav pote alligevel. Jeg er glad for hans beslutning om at trække sig.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 11. feb 2013, 17:19

Stiffmeister skrev:
jernskjorten skrev:
thomasjn skrev:Sindssyge lønninger undtagen måske til Lynge som har skabt værdi og reddet klubben - han er sin vægt værd i guld.

Poul Sørensen derimod burde nærmere have betalt et beløb i den størrelsesorden for at arbejde i AaB - suk - endnu en af Søndergaards vennetjenester har åbenbart kostet alt for meget.
To spørgsmål:
- Hvilken rolle spillede Poul Sørensen i vores deroute?
- Hvilken rolle spillede Poul Sørensen i vores (foreløbige) redning?

Når jeg spørger sådan, er det fordi mit indtryk er, at Poul Sørensen har spillet en væsentlig rolle i at få AaB A/S vendt fra at være en paraply over forskellige aktiviteter til at være en fodboldklub/-forretning. Uden at kende til de indre forhold på direktørgangen, har jeg en opfattelse af, at Poul Sørensen har knoklet en vis legemsdel ud af bukserne for at få vendt skuden. Det kan sagtens være, at nogen med mere indsigt i de ledelsesmæssige forhold, kan skyde den påstand ned.

Da Poul Sørensen trådte til havde vi en masse penge som han så valgte at invistere i en masse som ikke gav pote alligevel. Jeg er glad for hans beslutning om at trække sig.
der er helt sikkert dem, der ved bedre - men han trådte til i 2008, og der havde vi da så vidt jeg ved for længst rodet os ud i de grimme underskudsgivende eventyr, Ejendomme, Sportscollege, Håndbold m.m. samt Sportskæde. Jeg er enig med jernskjorten - jeg husker ham også som manden, der var med til at sørge for at afvikle disse tab samt slankede AaB i en meget svær periode..

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af hje1980 » 11. feb 2013, 18:01

Poul Sørensen var manden der turde tage de beslutninger ingen andre turde tage, trods viden om det vil give nogle store tæsk i resultaterne.
Skære ALT fra, slanke organisationen og afskrive aktiver for MANGE milioner.

Helt rigtige beslutninger selvom det kostede AFSINDIG mange penge...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 11. feb 2013, 19:10

hje1980 skrev:Poul Sørensen var manden der turde tage de beslutninger ingen andre turde tage, trods viden om det vil give nogle store tæsk i resultaterne.
Skære ALT fra, slanke organisationen og afskrive aktiver for MANGE milioner.

Helt rigtige beslutninger selvom det kostede AFSINDIG mange penge...
Nordea var dem der "turde" stille en lang række krav overfor AaB, hvis ikke der skulle lukkes for det varme vand... Poul Sørensen blev så direktør omkring dette tidspunkt, og blev derfor manden, der skulle udføre dette arbejde. Det synes jeg han har gjort godt! Men at give Poul Sørensen æren for at vi kom ind på den kurs, vil jeg i høj grad mene er en misforståelse. Der blev opstillet nogle punker fra Nordeas side, som AaB skulle effektuere, og det var startende med afviklingen af ejendommene på Hadsundvej.

Besvar