Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 476
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af AnyFellow » 28. okt 2013, 09:16

hundekiks skrev:Her er en spændende/foruroligende artikel om AaBs økonomi

http://investor.borsen.dk/artikel/1/269 ... kupon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes ikke der er noget i den artikel, der ikke allerede har været debatteret herinde gennem længere tid.

Jeg kan godt forstå at aviserne har det svært, når det eneste de ofte kan, er at gengive hinanden som troværdighedsvidner. Jeg må sige at jeg er skuffet over at et, i mine øjne, seriøst nyhedsmedie, maler fanden på væggen omkring feriepengene, ved at basere størrelsen af kravet på EB som kilde.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 28. okt 2013, 11:24

AnyFellow skrev:
hundekiks skrev:Her er en spændende/foruroligende artikel om AaBs økonomi

http://investor.borsen.dk/artikel/1/269 ... kupon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes ikke der er noget i den artikel, der ikke allerede har været debatteret herinde gennem længere tid.

Jeg kan godt forstå at aviserne har det svært, når det eneste de ofte kan, er at gengive hinanden som troværdighedsvidner. Jeg må sige at jeg er skuffet over at et, i mine øjne, seriøst nyhedsmedie, maler fanden på væggen omkring feriepengene, ved at basere størrelsen af kravet på EB som kilde.
Børsen er Se og Hør for hysteriske børskællinger. De skal gengive de rygter der er i markedet, for det er tit dem der fastsætter aktiepriserne. Det er helt uanfægtet af rygternes sandhedsværdi.

Du har helt ret i at der ikke er noget nyt under solen. Og børsen har også helt ret at AaB har været en utroligt dårlig aktie at investere i (mine 18.000 er blevet til 534,- på godt ti år). Det er der dog heller ikke noget nyt i. Fodboldaktier kan dog bedre sammenlignes med oddset end med lotto. Der kan godt tjenes lidt penge på dem, men det kræver at man følger de bagvedliggende klubber nøje. Går ind og ud af aktierne hele tiden, og er god til at forudsige den sportslige udvikling.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af seamann » 28. okt 2013, 14:57

Nå, så må det stå klart for AaB hvad der evt skal efterbetales på Sportsbutikkerne:

http://nordjyske.dk/nyheder/ny-ejer-af- ... 5c5/4/1513

Da der ikke er kommet nogen Fondsbørs meddelelser, må vi vel antage at kautionsforpligtigelsen ikke udløses.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 31. okt 2013, 23:26

Vi kan sagtens stadig kautionerer for det, Intersport overtager jo ikke gælden

Er ligeglad.. også med at der kommer en emission.

Har lige købt 1000 AaB aktier mere.. Jeg bor I KBH og kan ikke støtte ved at komme på stadion, men så kan jeg gøre det på andre måder.

:aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Hvis der kommer en emission som mange økonomer tror, hvordan fungerer sådan en 'førsteret' rent praktisk som der umiddelbart bliver gættet på vil komme
Nogen der har oplevet en emission på tæt hold?

Noget andet jeg savner lige nu.. Hvis hele Nordjyllands hold.. Flagskibet i Nordjylland.. hvor er erhvervslivet.
Jeg ved godt vi ikke har mærsk liggende deroppe, men havde sådan håbet at se en gruppe træde frem og sige
'Nu hjælper vi AaB på rette kurs igen'
Så snart BIF og AGF har økonomiske problemer, så vælter de i tilbud fra erhvervslivet
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 1. nov 2013, 00:39

AllanPedersen skrev:Vi kan sagtens stadig kautionerer for det, Intersport overtager jo ikke gælden

Er ligeglad.. også med at der kommer en emission.

Har lige købt 1000 AaB aktier mere.. Jeg bor I KBH og kan ikke støtte ved at komme på stadion, men så kan jeg gøre det på andre måder.
Du er med på, at AaB ikke får penge i kassen, når du køber aktier på nuværende tidspunkt? Du køber dem jo bare af en sælger. Der skal en aktieudvidelse til, før det er penge i AaBs kasse. Dermed ikke sagt, at det ikke er at støtte AaB, for det er naturligvis positivt at der købere til aktien.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af AllanPedersen » 1. nov 2013, 01:26

jeg støtter ved at fjerne aktier fra hænderne af en person der KUNNE FINDE PÅ at sælge AaB!!

Hvis de bliver meget lavere så har jeg snart råd til at købe 51%.. så kommer der andre boller på suppen ;)
Hele stadion skal males rød og hvid stribet.. alt.. toiletter.. banen... det hele
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 835
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Dr.Jones » 1. nov 2013, 01:49

AllanPedersen skrev:jeg støtter ved at fjerne aktier fra hænderne af en person der KUNNE FINDE PÅ at sælge AaB!!

Hvis de bliver meget lavere så har jeg snart råd til at købe 51%.. så kommer der andre boller på suppen ;)
Hele stadion skal males rød og hvid stribet.. alt.. toiletter.. banen... det hele
Jeg støtter gerne dit kandidatur med min ene aktie!

Tyren skal også ha' en omgang rød/hvid!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. nov 2013, 16:09

AllanPedersen skrev:jeg støtter ved at fjerne aktier fra hænderne af en person der KUNNE FINDE PÅ at sælge AaB!!

Det synes jeg er et rigtigt godt, og meget nødvendigt formål... Du overser måske den mindre detalje, at det er til AaB's fordel at der bliver handlet aktier fordi det påvirker kursen, men det er jo i småtingsafdelingen. Jeg tror vi er mange som synes det er godt der nu er en portion aktier i sikre hænder hos dig, og jeg vil da personligt sove meget mere roligt om natten, nu da jeg ved du er der til at sætte en effektiv stopklods for den gigantiske fare der er for en fjendtlig overtagelse af vores klub.

RufusTheDog

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af RufusTheDog » 1. nov 2013, 17:51

AllanPedersen skrev:jeg støtter ved at fjerne aktier fra hænderne af en person der KUNNE FINDE PÅ at sælge AaB!!

Hvis de bliver meget lavere så har jeg snart råd til at købe 51%.. så kommer der andre boller på suppen ;)
Hele stadion skal males rød og hvid stribet.. alt.. toiletter.. banen... det hele
Billede

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Silvermoon » 4. nov 2013, 12:01

http://www.bold.dk/nyt/Superligaen-vil-" onclick="window.open(this.href);return false; ... -paa-10000

Synes det er mærkeligt at alle klubber har fremgang med tilskuere undtagen en klub AaB der er et lille fald, hvorfor der ikke kommer flere tilskuere er mig en gåde. senest imod Ob var der kun 5200 - 5300 til sådan en kamp burde der være et sted imellem 7000 - 8000 tilskuere vi ligger trods alt nr. 2 i ligaen.

Hvorfor bliver folk hjemme ??
gør AaB ikke nok få at få folk på stadion ??
er prisen for høj ??

I sidste ende taber AaB jo penge på den konto

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3251
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Brodernumsi » 4. nov 2013, 13:06

Silvermoon skrev:http://www.bold.dk/nyt/Superligaen-vil- ... -paa-10000

Synes det er mærkeligt at alle klubber har fremgang med tilskuere undtagen en klub AaB der er et lille fald, hvorfor der ikke kommer flere tilskuere er mig en gåde. senest imod Ob var der kun 5200 - 5300 til sådan en kamp burde der være et sted imellem 7000 - 8000 tilskuere vi ligger trods alt nr. 2 i ligaen.

Hvorfor bliver folk hjemme ??
gør AaB ikke nok få at få folk på stadion ??
er prisen for høj ??

I sidste ende taber AaB jo penge på den konto
Tror prisen har lidt af skylden, men hovedårsagen må være at sort set alt den omtale AaB får i de landsdækkende medier er negativ omtale mht økonomien, ikke ret meget handler om fodbolden. Positiv omtale er vigtigt for at hive de mere gennemsnitligt tilskuerer til.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af JLB » 4. nov 2013, 13:53

Silvermoon skrev:http://www.bold.dk/nyt/Superligaen-vil- ... -paa-10000

Synes det er mærkeligt at alle klubber har fremgang med tilskuere undtagen en klub AaB der er et lille fald, hvorfor der ikke kommer flere tilskuere er mig en gåde. senest imod Ob var der kun 5200 - 5300 til sådan en kamp burde der være et sted imellem 7000 - 8000 tilskuere vi ligger trods alt nr. 2 i ligaen.

Hvorfor bliver folk hjemme ??
gør AaB ikke nok få at få folk på stadion ??
er prisen for høj ??

I sidste ende taber AaB jo penge på den konto
Lørdag kl. 17 er bare ikke et særlig godt tidspunkt.
1. Mange seriekampe i fodbold blev afviklet lørdag med afslutningsfester efterfølgende.
2. Mange folk skal i byen/have gæster lørdag, og så er en fodboldkamp fra 17-19 ikke særlig ideel.
3. Tømmermænd efter j-dag
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Kasper » 4. nov 2013, 14:07

Du rammer helt rigtigt med punkt 1 og det er efter min bedste overbevisning de folk vi skal have fat i, hvis der skal bankes en konge kultur op.

Hvis det er fedt for de gamle og de voksne at holde med AaB, så skal unge mennesker og børn nok finde vej til tribunerne.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af JLB » 4. nov 2013, 14:52

Det er interressant at se på tilskuertallene med og uden OB-kampen:

Tilskuertal:
FCK 7062
OB 6369
FCM 7392
BIF 8566
AGF 7447
VFF 6782
SDR 5469
OB 5289

GNS med OB: 6808
GNS uden OB: 7025

Sidste sæson GNS: 6896


Fjerner vi OB-kampen fra ligningen, så har vi altså oplevet en tilskuerfremgang 131personer/kamp.

Og lige netop Serie-kampenes afslutning havde rigtigt meget at sige i lørdags.
Vil man ind og vurdere, hvor meget OB normalt kan trække, så kan vi ikke bruge 12/13-sæsonen til noget. Her var OB-kampen den første i foråret, 6. marts, og trak kun 4775, hvilket skyldtes vejret. Sæsonen før (11/12) trak OB 7892 og 7789 tilskuere. Havde OB trukket det normale antal, ville vi have haft en pæn fremgang.
Dermed ikke sagt, at der ikke er plads til forbedringer, men helt så sort, ift. tidligere sæsonere er det altså ikke.
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3251
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Brodernumsi » 4. nov 2013, 15:03

Man skal også huske at når man sammenligner efteråret 12 med efteråret 13, så havde vi altså en stime lidt over middel i efteråret 12, som nok har trukket en del flere tilskuerer end normalt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Elscorpio » 4. nov 2013, 18:13

Også messen ude i Gigantium må have sin del af skylden for det dårlige tilskuertal i lørdags.

AaB må gøre noget mere for at brande sig og det er jo netop når den sportslige del går godt at tilskuertallet skulle gå op(nægter at tro på at man ikke ville se vores Young Guns når det går dem godt).

Hører ikke ANR mere, men førhen i tiden kørte der spots i radioen. Man kunne også hvis det lod sig gøre til en rimelig pris lade det gå via en sms kæde (hvis man har været inde og bestille billetter via aabsport).

Det nytter ikke noget kun at sende reminders ud på en emailadresse, man har haft registreret inde på aabsport.dk

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Dissing » 5. nov 2013, 11:02

Brodernumsi skrev:Tror prisen har lidt af skylden, men hovedårsagen må være at sort set alt den omtale AaB får i de landsdækkende medier er negativ omtale mht økonomien, ikke ret meget handler om fodbolden. Positiv omtale er vigtigt for at hive de mere gennemsnitligt tilskuerer til.
Jeg tror ikke den senste omtale af AaB's dårlige økonomi har særlig stor betydning for tilskuertallet.
For AaB's dårlige økonomi har igennem de sidste cirka 6 år jævnligt været et tema, og så burde tilskuertallene jævnligt have været påvirket i en negativ retning.

Man skal her passe på med at blande to ting sammen:
1. Folk der kunne finde på at tage ind og se AaB - de tænker mere på fodbold end på AaB's ejenkapital og feriepengesagen.
2. Folk som AaB vil have til at investere i AaB ved en aktieudvidelse - de tænker på ovennævnte, og vil ikke investere i et bundløst hul.

For der er en negativ tendens i de 5 seneste hjemmekampe:
8566 tilskuere mod BIF, 1.sept. - søndag kl. 19
7447 tilskuere mod AGF, 29.sept. - søndag kl. 17
6872 tilskuere mod Viborg, 6.okt. - søndag kl. 15
5469 tilskuere mod SønderjyskE, 27.okt. - søndag kl. 14
5289 tilskuere mod OB, 2.nov. - lørdag kl. 17

Men de tal kan forklares, for BIF og Agf (hvor der var pæne tilskuertal) trækker normalt flere tilskuere end Viborg og SønderjyskE. Og måske er det også nemmere at trække tilskuere søndag aften, fremfor søndag eftermiddag. Og lørdag eftermiddag er åbenbart helt dum (OB-kampen). Man kan så sige at OB er et hold der bør trække tilskuere, men der var kun 6369 tilskuere hjemme mod OB i august, og dengang var vejret mere behageligt end det er den 2. november.
Og tilsat fodboldafslutninger og J-dags-eftervirkninger, er tilskuertallet måske ikke mere alarmerende.

At FCK havde bedre tilskuertal da de spillede i lørdags kl. 15 (end i deres 3 forrige hjemmekampe) skyldes så ikke fodboldafslutninger og J-dags-eftervirkninger, men hænger sammen med at FCK igen er ved at nå toppen - og derfor igen appellerer til medløbere der kun kan lide at holde med en potentiel danmarksmester.

Nu taler jeg problemet ned, men jeg vil gerne komme med en OPFORDRING til den person der er "tilskuertals-ansvarlig" i AaB:
Måske skulle man lave et samarbejde med nogle af kunderne, dvs. få lavet en undersøgelse af hvad AaB's potentielle tilskuere mener kunne give AaB nogle bedre tilskuertal.
For flere tilskuere burde betyde en bedre støtte til spillerne.
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af hje1980 » 5. nov 2013, 11:16

Samt flere tilskuere giver også flere sponsorer... dæleme nemmere at tiltrække sponsorer hvis der er et snit på 10K end på 7K...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 13. nov 2013, 15:50

Whee...
Så kom der en periodemeddelelse der var bedre end forventet (det er sikkert TV-pengene der gør forskellen).

Forventet underskud for hele året i den bedre ende af 5-10 millioner.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Feriepengesagen - økonomiske problemer

Indlæg af seamann » 13. nov 2013, 16:02

Pastorius skrev:Whee...
Så kom der en periodemeddelelse der var bedre end forventet (det er sikkert TV-pengene der gør forskellen).

Forventet underskud for hele året i den bedre ende af 5-10 millioner.
Gad vide hvad forventningen var. Jeg har ikke set forventningen til 3. kvartal udmeldt som et selvstændigt tal nogen steder. Hvis det ikke tidligere har været udmeldt - er der et resultat der er bedre end en ikke offentliggjort forventning. Det er noget klamp.

Besvar