Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af 634 » 24. sep 2015, 20:22

Rejser man til Aalborg Stadion og ønsker sig en øl, skal det selvfølgelig være Aalborg Pilsner, men jeg kommer for at se fodbold og er næsten altid selvkørende der til og fra, så jeg er lige glad. Det virker bare mærkeligt at man skal på værtshus efter kamp, hvis man vil have en Aalborg Pilsner.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 13. okt 2015, 09:00

http://finans.dk/protected/finans/erhve ... steringer/
Der er desværre bag en betalingsmur men man kan prøve gratis i 40 dage. Mine 40 dage er dog opbrugt, så et referat eller en kopi af teksten i PB vil være mere end velkommen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 13. okt 2015, 09:42

Det er bare en Ritzau-historie om "Fit for Fight"-konceptet. Læs hellere den nyeste udgave af Supporteren :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 13. okt 2015, 09:51

Yankee skrev:Det er bare en Ritzau-historie om "Fit for Fight"-konceptet. Læs hellere den nyeste udgave af Supporteren :)
Ja ok, den var der ikke meget kød på.

I korte ord. Vi har en sund økonomi. Vores investeringer skal komme fodbolden til gode. Der skal ikke betales udbytte til aktionærerene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 13. okt 2015, 10:10

Kan supporteren læses online, eller skal det købes?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Lasse Que
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 7. jun 2005, 16:24
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Lasse Que » 13. okt 2015, 10:41

jonas386 skrev:Kan supporteren læses online, eller skal det købes?
Du kan melde dig ind i ASC, så kan du læse det ;)
Syng for de røde!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Økonomitråden

Indlæg af hje1980 » 13. okt 2015, 13:10

Lasse Que skrev:
jonas386 skrev:Kan supporteren læses online, eller skal det købes?
Du kan melde dig ind i ASC, så kan du læse det ;)
Men kan desværre stadig ikke læses online...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 13. okt 2015, 13:45

hje1980 skrev:
Lasse Que skrev:
jonas386 skrev:Kan supporteren læses online, eller skal det købes?
Du kan melde dig ind i ASC, så kan du læse det ;)
Men kan desværre stadig ikke læses online...
Øv pis. Skulle lige til at spørge hvor man som medlem kunne finde gamle udgaver af supporteren. Nå, men er der nogen der har nogle af hovedpunkterne fra den artikel?

(har først meldt mig ind i dag)
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomitråden

Indlæg af thomasjn » 13. okt 2015, 15:58

Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:
Lasse Que skrev:
jonas386 skrev:Kan supporteren læses online, eller skal det købes?
Du kan melde dig ind i ASC, så kan du læse det ;)
Men kan desværre stadig ikke læses online...
Øv pis. Skulle lige til at spørge hvor man som medlem kunne finde gamle udgaver af supporteren. Nå, men er der nogen der har nogle af hovedpunkterne fra den artikel?

(har først meldt mig ind i dag)
Mener man får det nyeste nummer når man melder sig ind.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 13. okt 2015, 16:19

thomasjn skrev:
Buzz Killington skrev:
hje1980 skrev:
Lasse Que skrev:
jonas386 skrev:Kan supporteren læses online, eller skal det købes?
Du kan melde dig ind i ASC, så kan du læse det ;)
Men kan desværre stadig ikke læses online...
Øv pis. Skulle lige til at spørge hvor man som medlem kunne finde gamle udgaver af supporteren. Nå, men er der nogen der har nogle af hovedpunkterne fra den artikel?

(har først meldt mig ind i dag)
Mener man får det nyeste nummer når man melder sig ind.
Ah, ok. Så må jeg jo bare skynde lidt på postmanden/damen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Økonomitråden

Indlæg af Alexis » 17. okt 2015, 10:21

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... lionbeloeb

Oversigt over EL pengene fra sidste sæson

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 17. okt 2015, 12:24

Alexis skrev:http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... lionbeloeb

Oversigt over EL pengene fra sidste sæson
AaB tjente knap 28 millioner kroner, og det er selvfølgelig dejlige penge. Alligevel undrer beløbet mig en smule, for jeg havde det indtryk, at klubben stod til en merindtægt på mellem 30 og 35 millioner kr. alene på kvalifikationen til EL (hvis vi tog den som tabende part i CL-playoff). Da vi samtidig formåede at gå videre til 1/16 - finalen og dermed tjente endnu flere penge, synes jeg, at beløbet lyder lidt lavt. Særligt hvis det er bruttoindtægt. Det kan være, at de penge, vi tjente på CL-kvalifikation mod Dinamo Zagreb og Apoel Nicosia ikke er indregnet her eller hur?

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Økonomitråden

Indlæg af Ham der Emil » 17. okt 2015, 12:29

Hovedet skrev:
Alexis skrev:http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... lionbeloeb

Oversigt over EL pengene fra sidste sæson
AaB tjente knap 28 millioner kroner, og det er selvfølgelig dejlige penge. Alligevel undrer beløbet mig en smule, for jeg havde det indtryk, at klubben stod til en merindtægt på mellem 30 og 35 millioner kr. alene på kvalifikationen til EL (hvis vi tog den som tabende part i CL-playoff). Da vi samtidig formåede at gå videre til 1/16 - finalen og dermed tjente endnu flere penge, synes jeg, at beløbet lyder lidt lavt. Særligt hvis det er bruttoindtægt. Det kan være, at de penge, vi tjente på CL-kvalifikation mod Dinamo Zagreb og Apoel Nicosia ikke er indregnet her eller hur?
Beløbet ligger helt sikkert også der omkring. Der er jo ikke medregnet billetsalg, salg fra boder, sponsere osv. I den flyer som var på stadion før aktie-udvidelsen var disse beløb sikkert budgetteret i de forskellige scenarier som var vist.
Et Hjerte - En Klub

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 17. okt 2015, 13:11

Ham der Emil skrev:
Hovedet skrev:
Alexis skrev:http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... lionbeloeb

Oversigt over EL pengene fra sidste sæson
AaB tjente knap 28 millioner kroner, og det er selvfølgelig dejlige penge. Alligevel undrer beløbet mig en smule, for jeg havde det indtryk, at klubben stod til en merindtægt på mellem 30 og 35 millioner kr. alene på kvalifikationen til EL (hvis vi tog den som tabende part i CL-playoff). Da vi samtidig formåede at gå videre til 1/16 - finalen og dermed tjente endnu flere penge, synes jeg, at beløbet lyder lidt lavt. Særligt hvis det er bruttoindtægt. Det kan være, at de penge, vi tjente på CL-kvalifikation mod Dinamo Zagreb og Apoel Nicosia ikke er indregnet her eller hur?
Beløbet ligger helt sikkert også der omkring. Der er jo ikke medregnet billetsalg, salg fra boder, sponsere osv. I den flyer som var på stadion før aktie-udvidelsen var disse beløb sikkert budgetteret i de forskellige scenarier som var vist.
Nå ok. Ja, der må jo ligge nogle millioner at gemme sig i de ting, du nævner, selv om tilskuertallene ikke var imponerende.

Rasmus G.
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 14. dec 2005, 12:32
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Rasmus G. » 17. okt 2015, 21:28

Hovedet skrev:
Alexis skrev:http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... lionbeloeb

Oversigt over EL pengene fra sidste sæson
AaB tjente knap 28 millioner kroner, og det er selvfølgelig dejlige penge. Alligevel undrer beløbet mig en smule, for jeg havde det indtryk, at klubben stod til en merindtægt på mellem 30 og 35 millioner kr. alene på kvalifikationen til EL (hvis vi tog den som tabende part i CL-playoff). Da vi samtidig formåede at gå videre til 1/16 - finalen og dermed tjente endnu flere penge, synes jeg, at beløbet lyder lidt lavt. Særligt hvis det er bruttoindtægt. Det kan være, at de penge, vi tjente på CL-kvalifikation mod Dinamo Zagreb og Apoel Nicosia ikke er indregnet her eller hur?
De tal, som artiklen refererer til, er udelukkende fra EL. AaB har yderligere modtaget 2,1 mio. euro for at kvalificere sig til playoff-runden i CL. Så det samlede præmiebeløb ligger lidt højere end 5,8 mio. euro. Alle tallene er tilgængelige via uefa.com.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Økonomitråden

Indlæg af hje1980 » 6. nov 2015, 12:53

Det er intet mindre end fantastisk at igen at høre fra AaB vedr. kvartalsregnskabet at der IGEN er overskud... lader til at der er ryddet HELT op, og vi får nogle positive melding vedr. regnskabet.

Er spændt på hvad der kan forventes i 2016 omkring økonomien - med tanke på hvor mange penge man ønsker at bruge på at investere i holdet. Både til vinter men også til sommervinduet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. nov 2015, 13:06

hje1980 skrev:Det er intet mindre end fantastisk at igen at høre fra AaB vedr. kvartalsregnskabet at der IGEN er overskud... lader til at der er ryddet HELT op, og vi får nogle positive melding vedr. regnskabet.

Er spændt på hvad der kan forventes i 2016 omkring økonomien - med tanke på hvor mange penge man ønsker at bruge på at investere i holdet. Både til vinter men også til sommervinduet.
Nu er det jo ikke umiddelbart gennemsigtigt hvad man har foretaget af investeringer i 3. kvartal, men jeg havde personligt nok regnet med et større overskud, med tanke på salgene af Thelander og AK, som må høre hjemme i dette kvartal. Dog er jeg enig i at det virker til at man har fået helt styr på økonomien, og jeg formoder at man allerede har geninvesteret transferindtægterne - "AaB har i perioden investeret planmæssigt i strategiske tiltag, der skal styrke forretningen på langt sigt. Denne investering fortsætter i 4. kvartal 2015 og i 2016."

Med tanke på den sidste sætning i ovenstående, tror jeg ikke vi skal forvente de store sportslige investeringer i 2016, hvilket egentlig kommer noget bag på mig.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2015, 13:13

hje1980 skrev:Det er intet mindre end fantastisk at igen at høre fra AaB vedr. kvartalsregnskabet at der IGEN er overskud... lader til at der er ryddet HELT op, og vi får nogle positive melding vedr. regnskabet.

Er spændt på hvad der kan forventes i 2016 omkring økonomien - med tanke på hvor mange penge man ønsker at bruge på at investere i holdet. Både til vinter men også til sommervinduet.
Det er ingen sag at få økonomien til at løbe rundt, når der først er skåret ned. Det var heller ingen sag (for AaB - det ser anderledes ud for stort set alle andre klubber i landet) at få det sportslige til at fungere uden at skulle skele til det økonomiske.

Det interessante er om vi kontinuerligt kan få begge dele til at hænge sammen - det ville i givet fald været første gang det er sket i dansk fodbold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 6. nov 2015, 13:32

Det er vel tankevækkende, at vi har realiseret et nulresultat 1/1-30/9. Det tyder vel meget på 0 for hele året.

Der er næsten kampe resten af året, der lidt medvind på cykelstien, så der kommer også OK med tilskuere m.m. Så mon ikke det sidste kvartal kan løbe rundt ?

Ville være dejligt at vi ikke endte med minus 5 mio kr., selvom det ville være indenfor det forventede.

Kunne vi komme ud med et lille overskud ~ 100.000 kr. - ville det være succesoplevelse
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. nov 2015, 13:45

FlæskeFrank skrev:Det er vel tankevækkende, at vi har realiseret et nulresultat 1/1-30/9. Det tyder vel meget på 0 for hele året.

Der er næsten kampe resten af året, der lidt medvind på cykelstien, så der kommer også OK med tilskuere m.m. Så mon ikke det sidste kvartal kan løbe rundt ?

Ville være dejligt at vi ikke endte med minus 5 mio kr., selvom det ville være indenfor det forventede.

Kunne vi komme ud med et lille overskud ~ 100.000 kr. - ville det være succesoplevelse
Det kommer i mine øjne meget an på hvor meget man har investeret i årets løb, og hvordan indtægter og udgifter fordeler sig. Er der eksempelvis et underskud på den rene drift, som bliver dækket af transferindtægter... har man foretaget materielle investeringer, eller måske øget personaleomkostningerne i forbindelse med kontraktforlængelser og ansættelse af ekstra personale? Alt det bliver vi først klogere på når vi ser årsregnskabet.

Besvar