Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Økonomitråden

Indlæg af BoT » 10. mar 2017, 08:48

Aalborg Portland Park. Det er sgu ikke så dumt.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Økonomitråden

Indlæg af Søgaard » 10. mar 2017, 08:57

BoT skrev:Aalborg Portland Park. Det er sgu ikke så dumt.
Næ, når det nu skal være, er det da en af de federe virksomheder at have til at lægge navn til.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 10. mar 2017, 09:14

Det er da et genialt stadionnavn. Det er hundrede gange bedre end Ewii Park, NRGi Arena, Telia Parken, Monjasa Park eller AutoC Park.

Det er faktisk kun Harboe Arena, der var lige så godt et navn - og så alligevel ikke helt, fordi Harboe er fra Skælskør og ikke fra Slagelse.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Økonomitråden

Indlæg af AK48hamas » 10. mar 2017, 09:15

Haha ja det er sgu bedre end EWII Park, BioNutria Park, Right to Dream park samt Vejles Jokri Park

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. mar 2017, 09:17

Yankee skrev:Det er da et genialt stadionnavn. Det er hundrede gange bedre end Ewii Park, NRGi Arena, Telia Parken, Monjasa Park eller AutoC Park.

Det er faktisk kun Harboe Arena, der var lige så godt et navn - og så alligevel ikke helt, fordi Harboe er fra Skælskør og ikke fra Slagelse.
Men Arena er dobbelt-kikset medmindre navnet bruges om et stadion som virkelig ER en arena. Tag Lindholm stadion som eksempel. Det hedder Nordjydske Bank Arena (mener jeg det er) men er jo aldrig i nærheden af at være en arena. Så kald det dog Nordjydske Bank Stadion i det mindste...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 10. mar 2017, 09:23

Super lækkert! En virksomhed som i rigtig mange år har været et af de mest markante varetegn for Aalborg!
Måske kun Rød Aalborg der havde været federe, men der er produktionen jo flyttet til Norge så Portland er helt perfekt imo :-)

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Økonomitråden

Indlæg af De Fem » 10. mar 2017, 09:26

Glimrende nyt navn. Et næste projekt kunne være at flytte musikken ind i det her årtusind?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 10. mar 2017, 09:31

De Fem skrev:Glimrende nyt navn. Et næste projekt kunne være at flytte musikken ind i det her årtusind?
Øhhh, nej.

Med mindre det selvfølgelig bliver noget med Slayer.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af NIN » 10. mar 2017, 09:41

Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:Det er da et genialt stadionnavn. Det er hundrede gange bedre end Ewii Park, NRGi Arena, Telia Parken, Monjasa Park eller AutoC Park.

Det er faktisk kun Harboe Arena, der var lige så godt et navn - og så alligevel ikke helt, fordi Harboe er fra Skælskør og ikke fra Slagelse.
Men Arena er dobbelt-kikset medmindre navnet bruges om et stadion som virkelig ER en arena. Tag Lindholm stadion som eksempel. Det hedder Nordjydske Bank Arena (mener jeg det er) men er jo aldrig i nærheden af at være en arena. Så kald det dog Nordjydske Bank Stadion i det mindste...
De ved udmærket godt de skal have nordjyske bank. Det behøves stadion navnet ikke at fortælle dem.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 10. mar 2017, 10:08

troelsh skrev:Super lækkert! En virksomhed som i rigtig mange år har været et af de mest markante varetegn for Aalborg!
Måske kun Rød Aalborg der havde været federe, men der er produktionen jo flyttet til Norge så Portland er helt perfekt imo :-)
Jo, og Portland er ejet af italienere.

Men enig i at det er noget af det bedst klingende, vi kan få.

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Økonomitråden

Indlæg af RØDESVIN » 10. mar 2017, 10:24

Cementen :cheers:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Økonomitråden

Indlæg af astonvilla » 10. mar 2017, 10:36

De må kalde Aalborg Stadion (for det hedder det i hjertet) lige hvad F***** de vil. Så længe de smider en masse af de rigtig lange i kassen.
Det er mere interessant at få opklaret hvor meget Portland spytter i de næste 3 år!
Bienvenu Bassogog!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9800 » 10. mar 2017, 10:40

De Fem skrev:Det med småaktionærene er de selv ude om. Tidligere udløste en aktie to årlige fribilletter til alle andre end FCK og Brøndby (og AGF+FCM?). Købte min dagen efter Sampdoria til 50 kr og den stå nu i 50 øre. Afkastet var dog super, da den udløste 6 fribilletter før de lavede reglerne om. Giver et nap med og sælger min ene aktie.
Jeg tror du skifter mening når du hører hvad det koster at sælge sådan en aktie til 30 øre! Det koster nok omkring 100 kr, men jeg ved de arbejder på en løsning for det

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. mar 2017, 10:44

astonvilla skrev:De må kalde Aalborg Stadion (for det hedder det i hjertet) lige hvad F***** de vil. Så længe de smider en masse af de rigtig lange i kassen.
Det er mere interessant at få opklaret hvor meget Portland spytter i de næste 3 år!
Mon ikke det er på niveau med hvad Energi Nord gav, man har jo i hvert fald ikke hverken opjusteret eller nedjusteret forventningerne til 2017.

Selv om jeg er helt enig i at det aldrig kommer til at hedde andet end Aalborg Stadion, så er det nu meget rart at de er gået udenom de rigtigt kiksede navnesponsorer som vi ser andre steder (hej Randers!).

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2019
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9520AaB » 10. mar 2017, 10:52

De Fem skrev:Nej, det var telefonnummeret. Jeg lever bare for at tirre ham.

Håber FCM tæver os, så er han vel snart tilbage? Savner jo ham...
Hvis det sker, falder det hele tilbage på Gaarde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 10. mar 2017, 10:52

9800 skrev:
De Fem skrev:Det med småaktionærene er de selv ude om. Tidligere udløste en aktie to årlige fribilletter til alle andre end FCK og Brøndby (og AGF+FCM?). Købte min dagen efter Sampdoria til 50 kr og den stå nu i 50 øre. Afkastet var dog super, da den udløste 6 fribilletter før de lavede reglerne om. Giver et nap med og sælger min ene aktie.
Jeg tror du skifter mening når du hører hvad det koster at sælge sådan en aktie til 30 øre! Det koster nok omkring 100 kr, men jeg ved de arbejder på en løsning for det
Selvom jeg bor langt borte fra Aalborg Portland Park nåede jeg også at udnytte mine aktionærrettigheder til fribilletter. Så selvom de aktiemæssig har givet mig tab, så er netto provenuet formentlig et plus.

Nu har vi jo mest kendskab til at udvande aktieværdien. Nu arbejder de vel på en løsning, som opjusterer aktieværdien. Her er jeg ikke skarp, hvilke styringsredskaber de har. Men jeg vil klart konvertere mine 100 aktier eller hvad tallet nu er til minimumsgrænsen.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 10. mar 2017, 11:25

Var der ikke en herinde der foreslog man lavede en eller anden form for supporters trust for småaktionærene? Det synes jeg umiddelbart kunne være en fin ide. Jeg ved ikke hvordan det præcis fungerer, men det kunne da være fint om man fik det samlet under en fane, og på en eller måde fik en repræsentant i bestyrelsen. Det sidste er muligvis overkill, da jeg ikke er klar over hvor mange aktier det drejer sig om, men jeg kan da godt se ulempen i at mange aktionærer ejer aktier der dårligt er det papir værd de er skrevet på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sauer » 10. mar 2017, 11:32

RØDESVIN skrev:Cementen :cheers:
Betongryden

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af 634 » 10. mar 2017, 11:50

Mon ikke Portland navnet er så godt, at vi i daglig tale, kan sige at vi går/kører til Portland.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

moleman
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10. mar 2017, 11:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af moleman » 10. mar 2017, 11:58

Halil skrev:
De Fem skrev:Glimrende nyt navn. Et næste projekt kunne være at flytte musikken ind i det her årtusind?
Øhhh, nej.

Med mindre det selvfølgelig bliver noget med Slayer.
Kan lige se det for mig - AaB der løber på banen til Raining Blood introen ;)

Besvar