Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 18:41

Pastorius skrev:Jeg synes stadig ikke det nødvendigvis lugter af en dramatisk ting. Der er orden i biksen, men der kommer ikke penge nok ind.

Det kan selvfølgelig godt bare være en standardformulering der dækker over noget andet, men at der ikke er kommet noget som helst ud om det inden, synes jeg tyder på at det bare er en ny kurs.

Hvis der går meget mere end til 1. maj med at få annonceret en afløser, så er jeg med på balladeteorien. Jeg tror man har en ret god idé om hvem der skal tage over.
AaB’s problemer med at tiltrække sponsorer går jo altså også længere tilbage.
Der har været problemer siden lige før man skulle starte fra scratch med at opbygge en ny salgsorganisation ovenpå opblomstringen i økonomien. Nøglemedarbejdere der smuttede, og en ledende medarbejder der blev vippet ud efter ultra-kort tid medmindre jeg husker helt galt?
Schors var hamrende dygtig og så absolut top 4 i de organer hvor AaB gik efter at få indflydelse.

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 20. mar 2018, 18:42

Det kan jo også være at han bare skal ned til de andre på Fyn :P

Men det bliver snart opklaret, nordjyske medier er på sagen :|

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 18:45

seamann skrev:Det kan jo også være at han bare skal ned til de andre på Fyn :P

Men det bliver snart opklaret, nordjyske medier er på sagen :|
Haha. Det svarer til at sætte Amagermanden til at dække sin egen retssag. De har ikke for fem flade øre kritisk sans. Nu kommer der 20 linjers mikrofonholderi og så er den lukket.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 20. mar 2018, 18:45

En bombe ud af det blå. Forhåbentlig får vi mere at høre om årsagerne bag.

Kæmpe tak til Schors for knap 5 års stærkt arbejde. En nøglefigur i AaBs økonomiske turnaround og at vores regnskaber nu altid holder hvad der var lovet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Økonomitråden

Indlæg af Alexis » 20. mar 2018, 18:48

Det kan vel nærmest ikke bunde ud i andet end uenigheder med bestyrelsen om fremtiden. Hvis man over den seneste periode har vidst man ville have en stærkere kommercielt profil, så havde man da søgt herefter og haft manden klar (kan selvfølgelig også være han kommer i morgen. Vi er lige kommet ind i top6 og der er helt sikkert blevet holdt et møde i toppen af klubben, for at planlægge hvad der skal ske de næste måneder. Her må der alt andet lige været nogle uforenelige forskelle i hvilken måde klubben og Schors vil gøre tingene på. Det er jo ikke fordi Gaarde i en dobbeltrolle som han har nu, vil være meget mere kommercielt anlagt end Schors var. Gaarde har altså et andet job at tage sig af

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 18:50

Alternativet er, at han har tabt magtkampen til Gaarde. Og at bestyrelsen har valgt at det er ham, og ikke Schors der skal blive.
Det er jo ingen hemmelighed at vores sportschef har klattet en hulens masse penge væk, der kunne være brugt til at udvikle de andre forretningsområder.

Men der er mange ting der undrer. Jeg kan kun sige at Schors de gange jeg har mødt ham vitterligt har virket som en knasdygtig type.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brent » 20. mar 2018, 18:54

Måske en #meetoo
AaB - the Nordic gateway to Europe

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 18:54

Men det kunne da være interessant at høre: Hvilken profil ønsker folk sig?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 20. mar 2018, 18:54

Umildtbart tænker jeg det kan blive et stort tab for AaB og jeg frygter vi ender tilbage til tiden før han kom til.

Bliver spændende om de har en afløser klar inden for et par dage, hvis ikke tyder det på der har foregået nogle ting.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 20. mar 2018, 18:57

Gamen skrev:Alternativet er, at han har tabt magtkampen til Gaarde. Og at bestyrelsen har valgt at det er ham, og ikke Schors der skal blive.
Det er jo ingen hemmelighed at vores sportschef har klattet en hulens masse penge væk, der kunne være brugt til at udvikle de andre forretningsområder.

Men der er mange ting der undrer. Jeg kan kun sige at Schors de gange jeg har mødt ham vitterligt har virket som en knasdygtig type.
Det håber jeg godt nok ikke er tilfældet. Har nøjagtigt samme opfattelse af Schors som dig, omend det kun er set udefra. Nok mere til økonomisk styring end visionær tænkning, hvorfor udtalelsen fra bestyrelsen kan give mening, men man fyrer jo ikke manden omgående uden at der ligger mere bag.

Jeg har ikke den bedste fornemmelse i maven må jeg sige :(
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Økonomitråden

Indlæg af aaballday » 20. mar 2018, 18:59

Det stinker langt væk... af et eller andet råddent.

Jo, AaB havde måske brug for ny profil. Der er sket rigtig mange gode tiltag under Schors, men luftforandring er indimellem godt.

MEN:

- Schors har så sent som for fem timer siden tweetet om nye tiltag (Ville i skrive om positive ting fem timer før en afskedigelse med jeres job?) --> lugter af en pludselig beslutning.

- Schors har ikke fået lov at udtale sig i pressemeddelelsen --> 100 procent bestyrelsens beslutning.

- Nordjyske kan IKKE få fat på nogen ledende personer i AaB PT. Det lugter af krisemøder om hvordan man skal håndtere det herfra.

Aner ikke hvad der er sket, men det er noget pludseligt.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 19:00

gravballe skrev:Umildtbart tænker jeg det kan blive et stort tab for AaB og jeg frygter vi ender tilbage til tiden før han kom til.

Bliver spændende om de har en afløser klar inden for et par dage, hvis ikke tyder det på der har foregået nogle ting.
Frygten er vel at vi kommer tilbage til en eller anden kransekagefigur uden pondus. Schors havde sgu noget dynamik. Og havde sig selv ekstremt meget med i arbejdet.
Fik kæmpe respekt for ham som privatperson, da han stod offentligt frem om dét at miste et barn. Man må give ham at han brændte for jobbet.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Økonomitråden

Indlæg af birk » 20. mar 2018, 19:06


Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 20. mar 2018, 19:09

Ingen afløser kørt i stilling, og nyheden blev smidt ud inden spillertruppen fik besked.

Det lugter mere og mere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 19:09

“Så vi kan bruge flere penge på det sportslige ben i klubben.” - interessant vending. Så skulle man måske hellere bruge krudtet på at finde en der kan bruge dem fornuftigt.
Tror stadig på at det er en magtkamp der er tabt her.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 20. mar 2018, 19:13

Jeg smider lige Bassogog sagen ind i puljen af spekulationer... Måske der er kommet noget uheldigt frem om Schors i de interne undersøgelser.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 19:16

Hanga skrev:Jeg smider lige Bassogog sagen ind i puljen af spekulationer... Måske der er kommet noget uheldigt frem om Schors i de interne undersøgelser.
Come on. Det er en bagatel-sag. Jeg tvivler stærkt på det. Har du ret, så får du en øl næste gang vi ses! :cool:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 20. mar 2018, 19:21

Gamen skrev:
Hanga skrev:Jeg smider lige Bassogog sagen ind i puljen af spekulationer... Måske der er kommet noget uheldigt frem om Schors i de interne undersøgelser.
Come on. Det er en bagatel-sag. Jeg tvivler stærkt på det. Har du ret, så får du en øl næste gang vi ses! :cool:
Jeg siger ikke at det er den teori jeg hælder til, for det er det nok ikke. Det er blot et scenarie der ikke var blevet bragt i spil. Alt andet lige er der sket noget "dramatisk" siden vi foretager en pludselig fyring uden at være tæt på en afløser (med mindre bestyrelsesformanden lyver). Det kan ikke kun være ønsket om en anden profil.

Selvom jeg godt kan følge behovet for en ny type på posten, er jeg nu særdeles ked af at miste Schors. Kæmpe arbejde han har leveret siden han tiltrådte, og han har forvandlet AaB til en troværdig butik.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 20. mar 2018, 19:22

Gamen skrev:
“Så vi kan bruge flere penge på det sportslige ben i klubben.” - interessant vending. Så skulle man måske hellere bruge krudtet på at finde en der kan bruge dem fornuftigt.
Tror stadig på at det er en magtkamp der er tabt her.
Iflg dit tv2nord link har de ingen afløser på beddingen. Der er sket et eller andet voldsomt.

At finde en ny direktør med den nødvendige pondus er nok ikke en let sag. Et begrænset geografisk område at søge fra, en der interesserer sig for den type virksomhed og vil indgå i så lille en organisation.

Jan Larsen ?

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Økonomitråden

Indlæg af alithebeast » 20. mar 2018, 19:31

Måske har han bollet Pricas kone?
Hader København!

Besvar