Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Økonomitråden

Indlæg af Alexis » 20. mar 2018, 20:09

Gamen skrev:
sulakvelidze skrev: Hvis AaB kan få Jan Larsen, skal de slå til. At han “er fedtet ind i nordjysk erhvervsliv” er i den stilling da netop et kæmpe plus. Hvis nogen kan trække sponsorkroner fra Aalborg Håndbold til AaB, er det ham. Jeg tvivler dog på, at han er til at trække væk fra håndbold, som han jo nærmest er gift med.

Uanset hvad der er sket er det satme ikke den afsked, man han havde håbet for Schors. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Nej, tak. Vi skal have en handlekraftig adm. direktør som er der, fordi han har pondus og kan opnå resultater. Ikke fordi han er tæt knyttet til det meste af bestyrelsen.
Ikke mere indspisthed i den her fodboldklub. Schors' styrke har netop været, at han har været et atypisk AaB-valg, som virkelig formåede at sætte sig igennem, også på højere niveau og opnå respekt omkring AaB. Jeg tvivler på at de andre klubbosser er imponerede over en mand, hvis største resultat er at få 3000 mand til buffet og røvballemusik i Gigantium.

Det svarer til at hyre Ole Nielsen som sportschef
.

Ikke. Mere. Indspisthed. Det har allerede været tæt på at drive denne klub til konkurs én gang!
Første del. Total enig. Vi skal ikke have Jan Larsen, lad os kigge ud af.
Anden del. Er stærkt i tvivl om du overhovedet aner hvad du snakker om. Siden deres opsplitning fra AaB i 2011, er de blevet danske mestre 2 gange. Spillet champions league. De har med længder flest tilskuere (ca 1.000 mere end nr.2). Sorte tal på bundlinjen hvert år. Og det er med en nærmest totalitær magt, hvor han har truffet alle beslutningerne. Enig i han ikke er den rette mand til direktør i AaB. Men han gør et super job lige nu

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Økonomitråden

Indlæg af fish » 20. mar 2018, 20:11

Jeg synes der er super fedt med udskiftningen. Vi trænger til igen at ligge søvnløse over det næste negative regnskab, spekulationer om rekonstruktioner og falit. Det bliver et super fedt trip.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Økonomitråden

Indlæg af Dalbjerg » 20. mar 2018, 20:18

Nu skal vi udnytte muligheden til at få fat i nogle synergi-effekter!!!!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 20. mar 2018, 20:21

Rams skrev: Men ellers kan vi nok lokke gode gamle Tom Mathiesen - nu cheftræner i Brædstrup - til at tage en tur mere i synergikarusellen.
Det ville være glimrende, så kunne vi også få genoplivet AaB Basket, Håndbold, Curling og Square dans.

Jeg tror lige jeg sætter CD'en Hattrick på, den hvor David Nielsen rapper.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 20. mar 2018, 20:23

Denne sag er altså mærkelig.

Man fyrer Schors med øjeblikkelig virkning og så hurtigt at spillertruppen ikke en gang er orienteret ved offentliggørelsen. Han har 4 timer før fyringen tweetet om AaB. Man har ingen afløser klar og Gaarde må derfor have to hatte på fremover...

Og sidst man ledte efter en mand med de kompetencer som man efterlyser, fik vi Tom Mathiessen som snakkede synergi effekter til den store guldmedalje og var en kæmpe fiasko.

Det MÅ simpelthen ligge mere bag denne situation. Og hvis der ikke gør er det simpelthen elendigt håndteret af AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 20:24

Rams skrev:unge Ishockey-Thomas
Det burde nærmest være direkte til en røvfuld, at foreslå en Brøndby-fan.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 20. mar 2018, 20:27

Hvorfor hyrer AaB ikke en kommerciel direktør til en start?

Eller giver Schors besked på at hyre en med et konsulent firma i ryggen.

Så kan man sgu altid fyre Schors senere. Jeg forstår det sgu ikke, hvis det er en fyring på brunt papir uden at have noget i baghånden. Det virker lidt voldsomt.
Uden Synd Ingen Frelse

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 20. mar 2018, 20:30

Gamen skrev:
Hanga skrev:Jeg smider lige Bassogog sagen ind i puljen af spekulationer... Måske der er kommet noget uheldigt frem om Schors i de interne undersøgelser.
Come on. Det er en bagatel-sag. Jeg tvivler stærkt på det. Har du ret, så får du en øl næste gang vi ses! :cool:
Og så giver jeg derefter en stribe af slagsen til jer begge to. AaB har for fanden ikke fyret en mand, der har skabt de bedste økonomiske resultater i klubbens nyere historie, på baggrund af en helt ligegyldig sag, der i absolut værste fald kan koste klubben 100.000 kr., eller det, der ville svare til en femmer i en gennemsnitlig privatøkonomi.

Jeg har også i ny og næ anklaget AaB for at have udviklet sig i leverpostejs- og småkedelig retning, men jeg skal da love for, at klubben lige vil sætte rav i den igen :-)

loeber med saks
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 20. mar 2018, 20:20

Re: Økonomitråden

Indlæg af loeber med saks » 20. mar 2018, 20:32

Den her forrykte løber med saks synes ederbankemig, at det er et grotesk valg.

Schor har udefra set været en ydmyg, hårdtarbejdende og god ambassadør for klubben. I en tid, hvor man dårligt nok ved, hvem der sidder i bestyrelsen, har Schor i pressen været et godt og fornuftigt sidekick til big chief Gaarde, og på en grov bundlinje taler resultaterne for sig selv. Selv med de mest konspiratoriske briller ("er fyringen en del af en magtkamp?", "har bestyrelsen en homie, der mangler et job?") er det sgu et bizart valg at træffe nu. Kunne man ikke give manden sæsonen ud for AaBs skyld og en værdig afsked for hans egen?

Vi må jo antage, at bestyrelsen har en eller anden (ven, der "i højere grad end Schor formår at udnytte det kommercielle produkt"), som de mener er bedre. Jeg har virkelig svært ved at se, hvem der er bedre end Schor lige nu. Måske vi kunne tale om det om halvandet år, hvis udviklingen ikke fortsætter. Det er jo ikke fordi Schor, i det job han varetager, er stagneret endnu.

Vor herre bevares.

Lad den mand få en hyldest på stadion, der til fulde opvejer den kniv, han i dag har måttet føle.

PEACE FRA LØBEREN.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Økonomitråden

Indlæg af Rams » 20. mar 2018, 20:43

Gamen skrev:
Rams skrev:unge Ishockey-Thomas
Det burde nærmest være direkte til en røvfuld, at foreslå en Brøndby-fan.
Så kan kan han jo passende omvende de mange BIF-fan i Vendsyssel :P Men ellers tager jeg gerne en bejmand for forslaget
In verbis simus faciles

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Økonomitråden

Indlæg af Remark » 20. mar 2018, 20:45

Mit bud på afløser:

Anders Bjørnstrup. Sidder i Bestyrelsen, reklamedirektør.
Indvalgt i 2016

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 20:47

Kan vi ikke alle blive enige om..

-At når direktøren ikke ved han er fyret minutter før
Medierne ved det (han postede på twitter om nye tiltag)

-Og når man slet ikke har en afløser klar.

-Og når ikke spilletruppen er informeret.

-Og når folk har fået mundkurv på og hverken
Gaarde, vores afgående direktør eller nogle andre er til at få fat på.

-gør det midt i en sæson (slutspil eller ej)

Så må der være liiiidt mere i det end at man vil finde en anden type.

Altså hvis det er helt udramatisk så planlægger man normalt skifte på toppen i en virksomhed anerledes end det her. Så ved direktøren selv han skal
Afgå uger før han gør det, så han kan videregive forretningen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 20. mar 2018, 21:00

CphAab skrev:Kan vi ikke alle blive enige om..

-At når direktøren ikke ved han er fyret minutter før
Medierne ved det (han postede på twitter om nye tiltag)

-Og når man slet ikke har en afløser klar.

-Og når ikke spilletruppen er informeret.

-Og når folk har fået mundkurv på og hverken
Gaarde, vores afgående direktør eller nogle andre er til at få fat på.

-gør det midt i en sæson (slutspil eller ej)

Så må der være liiiidt mere i det end at man vil finde en anden type.

Altså hvis det er helt udramatisk så planlægger man normalt skifte på toppen i en virksomhed anerledes end det her. Så ved direktøren selv han skal
Afgå uger før han gør det, så han kan videregive forretningen.
Jo.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. mar 2018, 21:01

Rams skrev:
Så kan kan han jo passende omvende de mange BIF-fan i Vendsyssel :P Men ellers tager jeg gerne en bejmand for forslaget
Godt. Det er næsten helligbrøde. Han er og bliver Brøndby.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 21:03

Derudover er det vel også højst besynderligt vi ikke hører fra ham.
Tænker jeg betyder han selv har dummet sig på en eller anden måde.

Hvis man var en forurettet direktør ville man da ud og sige noget i medierne, også selvom det bare er
"tak for min tid i AaB".

AaB er jo ikke i stand til at give en fyret direktør mundkurv på, så må være fordi han selv ikke synes det er smart at åbne munden.


UPdate: HAHA så gik jeg på bt.dk og læser som det første

"DIREKTØR TALTE OVER SIG og blev fanget på skjult kamera, derfor er han suspenderet!"
var så ikke om os ;) men nåede lige at tænke mit.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 20. mar 2018, 21:06

CphAab skrev:Derudover er det vel også højst besynderligt vi ikke hører fra ham.
Tænker jeg betyder han selv har dummet sig på en eller anden måde.

Hvis man var en forurettet direktør ville man da ud og sige noget i medierne, også selvom det bare er
"tak for min tid i AaB".

AaB er jo ikke i stand til at give en fyret direktør mundkurv på, så må være fordi han selv ikke synes det er smart at åbne munden.
Det er 3 timer siden... Mon ikke manden lige sluger kamelen sammen med familien inden han åbner op.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kasper » 20. mar 2018, 21:10

Lynge comeback
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 21:13

Hanga skrev:
CphAab skrev:Derudover er det vel også højst besynderligt vi ikke hører fra ham.
Tænker jeg betyder han selv har dummet sig på en eller anden måde.

Hvis man var en forurettet direktør ville man da ud og sige noget i medierne, også selvom det bare er
"tak for min tid i AaB".

AaB er jo ikke i stand til at give en fyret direktør mundkurv på, så må være fordi han selv ikke synes det er smart at åbne munden.
Det er 3 timer siden... Mon ikke manden lige sluger kamelen sammen med familien inden han åbner op.
Hanga jeg kan godt forstå du tænker sådan, jeg siger bare det er atypisk, jeg har selv siddet i store virksomheder og oplevet fyringer af profileret personer.
De ved det godt allesammen inden det bliver meldt ud til pressen, og langt de fleste i måneder op til også. Så der er ikke nogen kamel der skal sluges.


Det faktum han ikke selv er i medierne eller han ikke vidste han ville ryge for porten indikerer for mig (kun baseret på erfaring selvfølgelig)
at han har dummet sig gevaldigt i noget specifikt.
Selv hvis han havde råbt af et bestyrelsesmedlem eller hvad ved jeg, så ville han være klar over fyringen kom i hvert fald inden det skete.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 20. mar 2018, 21:17

Som AaB fan gennem MANGE år, må jeg sige at jeg fatter hat af det her?!
Vi har som klub KÆMPET med at få økonomien til at hænge sammen. Den ene kalvdasker efter den anden, har forsøgt sig gennem tiderne.
Nu fandt vi så ENDELIG manden, som fik enderne til at mødes og så smider man ham ud?!

Der kommer til at hvile et enormt pres på bestyrelsen og den nye mand i sædet.
For der er ingen tvivl om at der bliver lynch stemning, hvis vi får en Per Søndergaard eller Tom Mathisen ind igen!!

Vi smider guld på gaden! Det er jeg ikke et sekund i tvivl om! Sammen med Lynge er Schoors nok den AaB mand jeg har haft mest respekt for!

Jeg er med på vi som klub mangler en del i at blive en fast del af toppen i dansk fodbold.
Vi har ikke råd til at have to gode spillere til, hver position. Men for at få råd til det skal vi vel nærmest fordobble spillerbudgetet?!
Findes der en direktør som kan finde den slags penge til klubben?

Tja der går da en rundt nu, som kunne på sigt... Stefan Schoors.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 20. mar 2018, 21:19

doukas skrev:
Rams skrev: Men ellers kan vi nok lokke gode gamle Tom Mathiesen - nu cheftræner i Brædstrup - til at tage en tur mere i synergikarusellen.
Det ville være glimrende, så kunne vi også få genoplivet AaB Basket, Håndbold, Curling og Square dans.

Jeg tror lige jeg sætter CD'en Hattrick på, den hvor David Nielsen rapper.
Per Søndergaard kommer sikkert også ind fra højre med flg. projekter

- AaB Food, hvor AaB åbner fem burgerrestauranter på hhv. Nytorv, AAU, Hasseris, Skalborg og Øgadekvarteret som skal tage kampen op imod Grilen, We Do Burgers, Burger Shack, Burger Boom og hvem der ellers allerede er på det boomende Aalborgensiske burgermarked.
- AaB køber de dele af Friis der ikke bliver til Magasin med formål at udvikle bygningen som i praksis vil rumme en gigantisk AaB shop, tomme butikerlokaler og en frisørsalon der lukker efter tre måneder.
- AaB køber TK Developments hovedkontor, hvor TK Development bliver lejere på meget favorable vilkår.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar