Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kunji » 20. mar 2018, 23:16

Lad Gaarde lege direktør og marketingsmand alt det han vil, og hent så Smukke Erik hjem fra Sydafrika. 1-2-3 nu.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 23:18

seamann skrev:
sulakvelidze skrev:
Frygah skrev:
Gnu skrev:
Pastorius skrev:Jeg er slet ikke til konspirationsteorier om årsag til fyring, og kan sagtens se at det kan være nøjagtig som der bliver sagt.

Hvis betyrelsen i nogen tid har evalueret og talt strategi, og så i dag er kommet frem til at der skal en anden til, så kan jeg fodt forstå de fyrer ham med det samme. Det ville være fordækt og meget akavet at skulle tale videre om fremtid og strategier med en "dead man walking" som ikke engang selv ved at han er død.

Hvad mere er, så synes jeg det er rigtig at prøve at skabe flere indtægter i AaB. Der er ingen vej udenom at vi skal have øget indtægterne væsenligt i løbet af en ikke alt for lang årrække, hvis vi vil lege med.

Jeg siger ikke det er udelukket at der er mere bag, men bare at der sagtens kan være helt logiske grunde til at det sker på den måde det er sket, og at jeg enddog mener det er sandsynligt.

...og så er det altså svært at holde den der frygt for forandringer ud. Man kan godt skifte godt ud med noget andet godt, eller endda noget bedre. Der er ingenting der antyder at bestyrelsen skulle have mistet forstanden. Det er altså dem, der står bag den linje Schoors har stået for i den forgange tid. Det er jo ikke sådan at Schoors alene har fundet på at der skulle styr over økonomien, og orden i sagerne. Jeg kan godt lide at bestyrelsen ikke er tilfreds med stilstand på et fornuftigt niveau (med røven i vandskorpen indenfor top 6), men stræber efter noget mere, og ikke er bange for at gøre forsøget på at komme højere op.
Jeg er helt enig.

Det er selvfølgelig spændende at granske i alle mulige motiver og opstille fantasifulde teorier om en direktør, der har teet sig åndssvagt, men jeg tror også, at det er præcis, som det bliver sagt: Man ønsker en ny retning for at øge indtjeningen. Timingen er der heller ikke noget underligt i. Top seks er sikret, og man har landskampspausen til at få lidt ro på.

At man ikke har en afløser på plads og melder det åbent ud kan jo også være en måde at åbne ansøgerfeltet på.
Men synes du det er en værdig måde at sende sin direktør afsted på? Og synes du det passer overens med de fine værdier som AaB påstår de er bygget på, og som pryder både hjemmesiden og fysisk i lokalerne på Hornevej? Vi snakker altså om en mand der har været central i at skabe et AaB der ikke længere er konkurstruet, men står stærkere økonomisk end måske nogensinde. Jeg synes vitterlig det er eklatant dårlig stil fra AaB at fyre ham nærmest ud af det blå, og så i øvrigt blot konstaterer at "man er direktør til man ikke er direktør mere". Det er i hvert fald ikke det AaB som jeg identificerer mig med. Det AaB jeg identificerer mig med, havde vist noget mere loyalitet, professionalisme og fællesskabsfølelse (de føromtalte værdier) med en central og vigtig medarbejder der har ydet et kæmpe arbejde for klubben i måden man stopper samarbejdet på.
Helt enig. Hvad blev der lige af den med, at i AaB behandler vi vores folk ordentligt? Eller det er måske kun, når en spiller skal ud af sin kontrakt, at vi gør det? Det gælder ikke over for den direktør, der har haft ansvaret for den vildeste økonomiske turn around i AaB’s moderne historie - hvis ikke blandt alle i Superligaen?

Lad os bare for eksemplets skyld antage, at den udmeldte årsag er ærlig, og at den endda er fornuftig. Selv da skal ingen bilde mig ind, at AaB ikke kunne give Schors en bedre sortie som tak for indsatsen. Eller i det mindste bare for at leve op til egne værdier.
Enig. Så enten lever bestyrelsesformanden ikke op til værdierne eller også ligger der mere bagved og han beskytter Schor (og lever dermed op til værdierne).
Jeg håber godt nok at det sidste er tilfældet.
Helt enig og tænker da også det må være det sidste, alt andet er dybt uprofessionelt, og virker helt ude af trit med klubben.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 23:18

Kunji skrev:Lad Gaarde lege direktør og marketingsmand alt det han vil, og hent så Smukke Erik hjem fra Sydafrika. 1-2-3 nu.
Hver dag Gaarde optager den plads indtil vi finder en ny, er en dag hvor vi lader børnene løbe rundt med sakse.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 20. mar 2018, 23:19

FlæskeFrank skrev:Vi var alle glade for Schors, og det var AaB også.

Men det er jo rigtig, når der bliver snakket om, at vi er et andet sted i dag end i 2012. Og her har Schors måske været den rigtige til at drifte klubben, men måske ikke udvikle konceptet.

I krisetider er den nærige kasserer den helt rigtige, men på vej frem skal der måske lempes mere på tegnebogen end den nærige er villig til - og den samme person kan derfor pludselig ikke være den rigtige.

Verdenmesteren i singlesculler er heller ikke nødvendigvis god til en firer med styrmand.

Det eneste der nager mig, hvorfor man ikke blot har opsagt aftalen med ham i stedet for fjerne ham. Når der bliver meldt så bastant ud fra bestyrelsen, så kunne det måske tyde på, at Schors ikke var i sync med bestyrelsens udstukne retningslinjer.
Helt enig. Vi er jo slet ikke der længere, hvor det eneste succeskriterium er et lille overskud på bundlinjen, og det sportslige niveau siden mesterskabet i 2014 har simpelthen været for lavt. Vi kan ikke leve med hver eneste sæson at slutte mellem 20 og 30 point efter FC Midtjylland, og den eneste vej frem er at hæve budgettet og skaffe midler til indkøb af spillere med niveau til toppen af dansk fodbold.

Idéen om topfodbold med unge lokale talenter er jo forlængst afgået ved en stille, fesen død og var et fata morgana, vi spejlede os i på baggrund af en vanvittig sæson i 2013/2014, hvor sol, måne og stjerner stod i AaBs tegn. AaB skal med andre ord ikke bare eksistere; andre skal også bemærke klubbens eksistens, og det er der ikke mange, der har gennem de senere år.

Til gengæld forstår jeg så helt ikke den der dramatiske måde, en dygtig og kompetent mand skal hældes ud på. Jeg er helt på linje med andre herinde om, at det ikke er en katastrofe at prøve noget nyt - for det skal vi simpelthen, hvis vi igen skal blive en topklub - men ingen tvivl om, at Schoors har været en ualmindelig dygtig mand for AaB i en svær tid.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kunji » 20. mar 2018, 23:20

CphAab skrev:
Kunji skrev:Lad Gaarde lege direktør og marketingsmand alt det han vil, og hent så Smukke Erik hjem fra Sydafrika. 1-2-3 nu.
Hver dag Gaarde optager den plads indtil vi finder en ny, er en dag hvor vi lader børnene løbe rundt med sakse.
Hvorfor?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 23:21

Han fortæller, at fyringen har været nogle uger undervejs.

For Stephan Schors kom afskedigelsen tilsyneladende som lyn fra en klar himmel. Tirsdag over middag kunne han på twitter fortælle, at AaB var på vej med nye, spændende tiltag. Timer senere var han fortid i den nordjyske Superligaklub.

- Man er direktør, indtil man ikke er direktør mere. Sådan er det, siger Finn V. Nielsen.

Processen med at finde Schors afløser, går først i gang nu, men Finn V. Nielsen afviser, at der skulle være sket noget, der har udløst en øjeblikkelig fyring.

- Nej, fyringen beror på en samlet vurdering. Vi søger nu professionel hjælp til at finde den helt rigtige direktør, og at stillingen er ledig, kan måske få nogle spændende kandidater på banen. Men der kan godt gå et stykke tid, før vi har den nye direktør på plads, siger bestyrelsesformanden.



Hvis det her er rigtigt, ord for ord som Finn selv fortæller det og der ikke lægger noget mere bagved, så er han i min optik en kæmpe båtnakke.
Det er dælme usympatisk.
Jeg har også lige læst pressemeddelsen, ikke et eneste 'tak' noget sted at finde.

Håber vitterligt(tak morten olsen) der er noget mere til det.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 23:22

Kunji skrev:
CphAab skrev:
Kunji skrev:Lad Gaarde lege direktør og marketingsmand alt det han vil, og hent så Smukke Erik hjem fra Sydafrika. 1-2-3 nu.
Hver dag Gaarde optager den plads indtil vi finder en ny, er en dag hvor vi lader børnene løbe rundt med sakse.
Hvorfor?
Fordi han ikke ved hvad han laver der? han har aldrig prøvet det før, fordi han har problemer nok med at sammensætte et hold, skal han nu passe to stole? Begge dele er et fuldtidsarbejde.

Mener du seriøst du gerne ser Gaarde håndtere alt vores marketing?

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Økonomitråden

Indlæg af swfc » 20. mar 2018, 23:24

CphAab skrev:Derudover er det vel også højst besynderligt vi ikke hører fra ham.
Tænker jeg betyder han selv har dummet sig på en eller anden måde.

Hvis man var en forurettet direktør ville man da ud og sige noget i medierne, også selvom det bare er
"tak for min tid i AaB".

AaB er jo ikke i stand til at give en fyret direktør mundkurv på, så må være fordi han selv ikke synes det er smart at åbne munden.


UPdate: HAHA så gik jeg på bt.dk og læser som det første

"DIREKTØR TALTE OVER SIG og blev fanget på skjult kamera, derfor er han suspenderet!"
var så ikke om os ;) men nåede lige at tænke mit.
Man kan sagtens lave en tavshedsklausul. Det er et spørgsmål om prisen
AaB i hjertet

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kunji » 20. mar 2018, 23:25

CphAab skrev:Fordi han ikke ved hvad han laver der? han har aldrig prøvet det før, fordi han har problemer nok med at sammensætte et hold, skal han nu passe to stole?

Mener du sseriøst du gerne ser Gaarde håndtere alt vores marketing?
Ift. hans uddannelse er formentlig mere egnet til direktørstolen end sportsdirektør. Det Gaarde har fået hug for er hans tvivlsomme sportslige beslutninger. Ikke administrative.

Jeg ved godt, du forsøger at sætte rekord i flest ligegyldige indlæg på kortest tid, men jeg påpeger faktisk, at jeg gerne ser en ny sportsdirektør, mens Gaarde tager direktørstolen. Læs.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Økonomitråden

Indlæg af swfc » 20. mar 2018, 23:26

CphAab skrev:Han fortæller, at fyringen har været nogle uger undervejs.

For Stephan Schors kom afskedigelsen tilsyneladende som lyn fra en klar himmel. Tirsdag over middag kunne han på twitter fortælle, at AaB var på vej med nye, spændende tiltag. Timer senere var han fortid i den nordjyske Superligaklub.

- Man er direktør, indtil man ikke er direktør mere. Sådan er det, siger Finn V. Nielsen.

Processen med at finde Schors afløser, går først i gang nu, men Finn V. Nielsen afviser, at der skulle være sket noget, der har udløst en øjeblikkelig fyring.

- Nej, fyringen beror på en samlet vurdering. Vi søger nu professionel hjælp til at finde den helt rigtige direktør, og at stillingen er ledig, kan måske få nogle spændende kandidater på banen. Men der kan godt gå et stykke tid, før vi har den nye direktør på plads, siger bestyrelsesformanden.



Hvis det her er rigtigt, ord for ord som Finn selv fortæller det og der ikke lægger noget mere bagved, så er han i min optik en kæmpe båtnakke.
Det er dælme usympatisk.. Ingen 'tak til Schoors' eller nej nej.. du er inde til du er ude.

Håber vitterligt(tak morten olsen) der er noget mere til det.
Der er ikke noget odiøst i at fyre direktører på den måde. Den er hård men det er normalt
AaB i hjertet

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 23:27

Kunji skrev:
CphAab skrev:Fordi han ikke ved hvad han laver der? han har aldrig prøvet det før, fordi han har problemer nok med at sammensætte et hold, skal han nu passe to stole?

Mener du sseriøst du gerne ser Gaarde håndtere alt vores marketing?
Ift. hans uddannelse er formentlig mere egnet til direktørstolen end sportsdirektør. Det Gaarde har fået hug for er hans tvivlsomme sportslige beslutninger. Ikke administrative.

Jeg ved godt, du forsøger at sætte rekord i flest ligegyldige indlæg på kortest tid, men jeg påpeger faktisk, at jeg gerne ser en ny sportsdirektør, mens Gaarde tager direktørstolen. Læs.
Ja men tror du det hjælper på hans sportsdirektør arbejde at også gøre ham direktør på sidelinjen.
Og hans uddannelse har da nul og en skid med marketing at gør, det ved han da ikke en dyt om, skulle undrer mig om han overhovedet kan skifte batterier i en mus, så tvivler på han kom optimere vores online profil. Come on ;)

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 23:28

swfc skrev:
CphAab skrev:Han fortæller, at fyringen har været nogle uger undervejs.

For Stephan Schors kom afskedigelsen tilsyneladende som lyn fra en klar himmel. Tirsdag over middag kunne han på twitter fortælle, at AaB var på vej med nye, spændende tiltag. Timer senere var han fortid i den nordjyske Superligaklub.

- Man er direktør, indtil man ikke er direktør mere. Sådan er det, siger Finn V. Nielsen.

Processen med at finde Schors afløser, går først i gang nu, men Finn V. Nielsen afviser, at der skulle være sket noget, der har udløst en øjeblikkelig fyring.

- Nej, fyringen beror på en samlet vurdering. Vi søger nu professionel hjælp til at finde den helt rigtige direktør, og at stillingen er ledig, kan måske få nogle spændende kandidater på banen. Men der kan godt gå et stykke tid, før vi har den nye direktør på plads, siger bestyrelsesformanden.



Hvis det her er rigtigt, ord for ord som Finn selv fortæller det og der ikke lægger noget mere bagved, så er han i min optik en kæmpe båtnakke.
Det er dælme usympatisk.. Ingen 'tak til Schoors' eller nej nej.. du er inde til du er ude.

Håber vitterligt(tak morten olsen) der er noget mere til det.
Der er ikke noget odiøst i at fyre direktører på den måde. Den er hård men det er normalt
Jeg er meget uenig i det er normalt, find gerne nogle eksempeler til mig hvor en direktør efter godt udført arbejde fyres samtidig med medierne får beskeden. Og hvor han på ingen måde får en tak for sin indsats.
Selv når bankbosserne smides ud på røven får de i det mindste en tak for deres arbejde.

Og måske også hvor bestyrelsesformanden lirer sådan noget her af.
"ja ja sådan er det" "du er ude til du er inde" "man er direktør til man ikke er direktør"
Synes det er hamrende usympatisk medmindre han decideret er taget med fingerne i kassen eller noget tilsvarende.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kunji » 20. mar 2018, 23:31

CphAab skrev:Ja men tror du det hjælper på hans sportsdirektør arbejde at også gøre ham direktør på sidelinjen.
Og hans uddannelse har da nul og en skid med marketing at gør, det ved han da ikke en dyt om, skulle undrer mig om han overhovedet kan skifte batterier i en mus, så tvivler på han kom optimere vores online profil. Come on ;)
Okay, dig magter jeg sgu ikke.

Held og lykke med det.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 23:33

Kunji skrev:
CphAab skrev:Ja men tror du det hjælper på hans sportsdirektør arbejde at også gøre ham direktør på sidelinjen.
Og hans uddannelse har da nul og en skid med marketing at gør, det ved han da ikke en dyt om, skulle undrer mig om han overhovedet kan skifte batterier i en mus, så tvivler på han kom optimere vores online profil. Come on ;)
Okay, dig magter jeg sgu ikke.

Held og lykke med det.
Prøv at argumentere for din sag så.

Allan Gaarde har en CBS leder uddannelse og erfaring som sportsdirektør, det gør ham da fordælen ikke til ekspert på marketing.
Det er dig der kommer med 'lad ham stå for marketing' så fortæl mig hvorfor du synes han skal det.
Giver han dig et indtryk af at være dygtig til reklame og den slags?

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Økonomitråden

Indlæg af AK48hamas » 20. mar 2018, 23:34

Ja lad os endelig finde en adm. direktør som kan give Gaarde flere penge at brænde af. Vi skulle have beholdt Schors indtil vi havde en kompetetent sportsdirektør på plads. Schors har gjort et FANTASTISK stykke arbejde og han har skabt tryghed for os fans der stadig har mareridt fra tidligere tiders overforbrug. Havde Gaarde ramt rigtigt med bare halvdelen af sine indkøb mon ikke sponsorerne var kommet af sig selv.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Økonomitråden

Indlæg af swfc » 20. mar 2018, 23:36

CphAab skrev:
swfc skrev:
CphAab skrev:Han fortæller, at fyringen har været nogle uger undervejs.

For Stephan Schors kom afskedigelsen tilsyneladende som lyn fra en klar himmel. Tirsdag over middag kunne han på twitter fortælle, at AaB var på vej med nye, spændende tiltag. Timer senere var han fortid i den nordjyske Superligaklub.

- Man er direktør, indtil man ikke er direktør mere. Sådan er det, siger Finn V. Nielsen.

Processen med at finde Schors afløser, går først i gang nu, men Finn V. Nielsen afviser, at der skulle være sket noget, der har udløst en øjeblikkelig fyring.

- Nej, fyringen beror på en samlet vurdering. Vi søger nu professionel hjælp til at finde den helt rigtige direktør, og at stillingen er ledig, kan måske få nogle spændende kandidater på banen. Men der kan godt gå et stykke tid, før vi har den nye direktør på plads, siger bestyrelsesformanden.



Hvis det her er rigtigt, ord for ord som Finn selv fortæller det og der ikke lægger noget mere bagved, så er han i min optik en kæmpe båtnakke.
Det er dælme usympatisk.. Ingen 'tak til Schoors' eller nej nej.. du er inde til du er ude.

Håber vitterligt(tak morten olsen) der er noget mere til det.
Der er ikke noget odiøst i at fyre direktører på den måde. Den er hård men det er normalt
Jeg er meget uenig i det er normalt, find gerne nogle eksempeler til mig hvor en direktør efter godt udført arbejde fyres samtidig med medierne får beskeden. Og hvor han på ingen måde får en tak for sin indsats.
Selv når bankbosserne smides ud på røven får de i det mindste en tak for deres arbejde.

Og måske også hvor bestyrelsesformanden lirer sådan noget her af.
"ja ja sådan er det" "du er ude til du er inde" "man er direktør til man ikke er direktør"
Synes det er hamrende usympatisk medmindre han decideret er taget med fingerne i kassen eller noget tilsvarende.
https://www.altinget.dk/artikel/danske- ... e-formaend

20 sekunder
AaB i hjertet

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 23:41

swfc skrev:
CphAab skrev:
swfc skrev:
CphAab skrev:Han fortæller, at fyringen har været nogle uger undervejs.

For Stephan Schors kom afskedigelsen tilsyneladende som lyn fra en klar himmel. Tirsdag over middag kunne han på twitter fortælle, at AaB var på vej med nye, spændende tiltag. Timer senere var han fortid i den nordjyske Superligaklub.

- Man er direktør, indtil man ikke er direktør mere. Sådan er det, siger Finn V. Nielsen.

Processen med at finde Schors afløser, går først i gang nu, men Finn V. Nielsen afviser, at der skulle være sket noget, der har udløst en øjeblikkelig fyring.

- Nej, fyringen beror på en samlet vurdering. Vi søger nu professionel hjælp til at finde den helt rigtige direktør, og at stillingen er ledig, kan måske få nogle spændende kandidater på banen. Men der kan godt gå et stykke tid, før vi har den nye direktør på plads, siger bestyrelsesformanden.



Hvis det her er rigtigt, ord for ord som Finn selv fortæller det og der ikke lægger noget mere bagved, så er han i min optik en kæmpe båtnakke.
Det er dælme usympatisk.. Ingen 'tak til Schoors' eller nej nej.. du er inde til du er ude.

Håber vitterligt(tak morten olsen) der er noget mere til det.
Der er ikke noget odiøst i at fyre direktører på den måde. Den er hård men det er normalt
Jeg er meget uenig i det er normalt, find gerne nogle eksempeler til mig hvor en direktør efter godt udført arbejde fyres samtidig med medierne får beskeden. Og hvor han på ingen måde får en tak for sin indsats.
Selv når bankbosserne smides ud på røven får de i det mindste en tak for deres arbejde.

Og måske også hvor bestyrelsesformanden lirer sådan noget her af.
"ja ja sådan er det" "du er ude til du er inde" "man er direktør til man ikke er direktør"
Synes det er hamrende usympatisk medmindre han decideret er taget med fingerne i kassen eller noget tilsvarende.
https://www.altinget.dk/artikel/danske- ... e-formaend

20 sekunder

Måske skulle du have brugt lidt længere tid så.

1) han bliver rent faktisk takket i pressemeddelsen som jeg savnede her ”Jeg vil takke Allan Weirup og formandskabet for den store indsats"

2) Han udtaler selv i en anden avis at han fik beskeden dage i forvejen
"Jeg må notere mig, at der i weekenden opstod et flertal mod mig og min næstformand i bestyrelsen, og derfor måtte jeg selvfølgelig aftræde som formand. "

3) Sagen er kanon beskidt og der stak mere under, præcis som jeg også siger der må gøre her.

"I begyndelsen af februar viste vandprøver, at mindst 113 ud af landets ca. 2.500 vandværker har sendt vand ud til forbrugerne med stofmængder, der overskrider grænseværdierne. Derudover er pesticidet også fundet i mængder under grænseværdien hos yderligere 214 vandværker, viser kortlægningen. En mistanke om ulovlig karteldannelse fik den tidligere formand for Danske Vandværker til at informere Konkurrencestyrelsen om muligt aftalt spil for priser på målerdata. Nu er både han, næstformand og direktør i brancheorganisationen blevet fyret. Det skriver Energiwatch."

Så prøv at bruge 40 sekunder næste gang.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Økonomitråden

Indlæg af swfc » 20. mar 2018, 23:49

CphAab skrev:
swfc skrev:
CphAab skrev:
swfc skrev:
CphAab skrev:Han fortæller, at fyringen har været nogle uger undervejs.

For Stephan Schors kom afskedigelsen tilsyneladende som lyn fra en klar himmel. Tirsdag over middag kunne han på twitter fortælle, at AaB var på vej med nye, spændende tiltag. Timer senere var han fortid i den nordjyske Superligaklub.

- Man er direktør, indtil man ikke er direktør mere. Sådan er det, siger Finn V. Nielsen.

Processen med at finde Schors afløser, går først i gang nu, men Finn V. Nielsen afviser, at der skulle være sket noget, der har udløst en øjeblikkelig fyring.

- Nej, fyringen beror på en samlet vurdering. Vi søger nu professionel hjælp til at finde den helt rigtige direktør, og at stillingen er ledig, kan måske få nogle spændende kandidater på banen. Men der kan godt gå et stykke tid, før vi har den nye direktør på plads, siger bestyrelsesformanden.



Hvis det her er rigtigt, ord for ord som Finn selv fortæller det og der ikke lægger noget mere bagved, så er han i min optik en kæmpe båtnakke.
Det er dælme usympatisk.. Ingen 'tak til Schoors' eller nej nej.. du er inde til du er ude.

Håber vitterligt(tak morten olsen) der er noget mere til det.
Der er ikke noget odiøst i at fyre direktører på den måde. Den er hård men det er normalt
Jeg er meget uenig i det er normalt, find gerne nogle eksempeler til mig hvor en direktør efter godt udført arbejde fyres samtidig med medierne får beskeden. Og hvor han på ingen måde får en tak for sin indsats.
Selv når bankbosserne smides ud på røven får de i det mindste en tak for deres arbejde.

Og måske også hvor bestyrelsesformanden lirer sådan noget her af.
"ja ja sådan er det" "du er ude til du er inde" "man er direktør til man ikke er direktør"
Synes det er hamrende usympatisk medmindre han decideret er taget med fingerne i kassen eller noget tilsvarende.
https://www.altinget.dk/artikel/danske- ... e-formaend

20 sekunder

Måske skulle du have brugt lidt længere tid så.
For det første takker de ham rent faktisk i fyringen som jeg manglede hos os, for det andet er det en kanon beskidt sag du har fundet.

"I begyndelsen af februar viste vandprøver, at mindst 113 ud af landets ca. 2.500 vandværker har sendt vand ud til forbrugerne med stofmængder, der overskrider grænseværdierne. Derudover er pesticidet også fundet i mængder under grænseværdien hos yderligere 214 vandværker, viser kortlægningen. En mistanke om ulovlig karteldannelse fik den tidligere formand for Danske Vandværker til at informere Konkurrencestyrelsen om muligt aftalt spil for priser på målerdata. Nu er både han, næstformand og direktør i brancheorganisationen blevet fyret. Det skriver Energiwatch."

Så prøv at bruge 40 sekunder næste gang, du beviser bare min pointe at der stikker noget mere under.
Det kan da også være der stikker noget under, det ved hverken du eller jeg. Jeg kan notere mig de roser Stephans indsats i forhold til at rette økonomien op, men nu vil de en anden vej.
Hvis du tror de vil af med en direktør, og så lader ham sidde i en opsigelsesperiode, så bliver du klogere. Du får 5 minutter til at pakke skrivebordet, måske endda under overvågning. Og det er også uden der er ugler i mosen. Egen erfaring
AaB i hjertet

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Økonomitråden

Indlæg af CphAab » 20. mar 2018, 23:51

Er det en rigtig voksen virksomhed du snakker om? og ikke et mindre tømrer firma eller noget. men som sagt du kan jo bare finde 1 konkret eksempel.
Det er helt hen i vejret, at han ikke som minimum ved det dagen før så han har mulighed for at kunne formulere en udtalelse til pressen.
Han kunne være blevet sendt hjem omgående med beskeden 'i morgen 11.00 holder vi pressemøde og fortæller det)

Enten har han gevaldigt dummet sig, eller også ligner vores bestyrelse nogle usympatiske båtnakker i min optik.
Det er du så uenig i, fair nok.

Og du har selv lige leveret en artikel hvor deres egen direktør har handlet illoyalt, men alligevel får han en 'tak' i sin pressemeddelse.
mere end Schoors fik.

RufusTheDog

Re: Økonomitråden

Indlæg af RufusTheDog » 20. mar 2018, 23:54

Spændende udvikling. AllanP er tilbage. Så mangler vi bare Hesten, så bliver alt hyggeligt, ligesom i gamle dage.

Besvar