Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 21. mar 2018, 09:21

FlæskeFrank skrev:
Altså nu dukker den op i forskellige afskygninger. Men det kommer til at lyde som om, at Gaarde har fucked op alle transfervinduer. Det er simpelthen forkert. Både januar 2018 og sommer 2017 var yderst godkendte. At Safranko ikke er kommet i gænge endnu er den eneste skønhedsplet på de to vinduer.

Sommeren 2016 var katastrofalt. Hvis Flores bliver solgt for 100 mio kr. efter VM, så er vi endda nød til at revurdere det vindue lidt.
Nej, det er vi ikke. Han henter 3 spillere til start-11'eren, hvoraf de to er fuldstændigt fejlcastede. Beskrivelsen af den ene vidner om, at det er en spiller man enten kun har set 2 min. med på YouTube, eller simpelthen ikke har set. Vi taler den næstvigtigste position på holdet, en ledertype som man har haft et halvt år til at finde, og så begår man sådan en brøler. Det satte holdets udvikling tilbage, og har kostet klubben millioner af kroner i løn og sign-off's til spillere der efter et halvt - trekvart år fik at vide at de ikke indgik i fremtidsplanerne. Det fuckede den strategiplan han selv var manden bag totalt op.

Jeg er på nippet til at sige, at det er det ringeste og dyreste vindue en sportschef har leveret i AaB nogensinde.

Alt der ikke har kostet mange penge eller har haft navne vi kendte i forvejen, har vi fejlet på i de to vinduer. Det er et dårligt udgangspunkt for en klub, der i en ikke så fjern fortid netop har haft dét som varemærke. Evnen til at finde billige spillere, der passer ind. Vi er ikke en klub der er vant til at bruge mange penge. Vores dyreste køb nogensinde er vel stadig Andres Oper.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomitråden

Indlæg af MrBangDK » 21. mar 2018, 09:22

seamann skrev:
Gnu skrev:
Anders Hørsholt fik også sparket i FCK uden at man på nogen måde nævnte hans meritter, hvis vi skal tage et eksempel mere. Her forsøgte man godt nok at camouflere det som en fælles beslutning, men det var en klokkeklar fyring.
Og hvor lang tid tog det FCK at annoncere en afløser ?

Min anke er:

1. Er det en planlagt og velovervejet afskedigelse ?
2. Hvis ja til #1 hvorfor gør man det så, så kluntet, uprofessionelt og uden respekt for de værdier man selv postulerer er gældende ?
3. Hvis nej til #1 - hvad ligger der så bag ?

Efter at have set EB's uddubende artikel med Finn V. Nielsen kunne 1. og 2. godt se ud til at være svaret.

Og det er noget megalort, at man har et usympatisk fjols som bestyrelsesformand.

ØV!
Måske vi bare skal blive enige om, at ift. pkt. 2, så er der forskelligt syn på hvordan man ser en fyring håndteret professionelt? Den eneste anke jeg kan have mod måden det er gjort på er, at pressemeddelelsen kommer ud inden spillerne ved noget.
Ska' vi hak'?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Martino » 21. mar 2018, 09:24

seamann skrev:
Gnu skrev:
Anders Hørsholt fik også sparket i FCK uden at man på nogen måde nævnte hans meritter, hvis vi skal tage et eksempel mere. Her forsøgte man godt nok at camouflere det som en fælles beslutning, men det var en klokkeklar fyring.
Og hvor lang tid tog det FCK at annoncere en afløser ?

Min anke er:

1. Er det en planlagt og velovervejet afskedigelse ?
2. Hvis ja til #1 hvorfor gør man det så, så kluntet, uprofessionelt og uden respekt for de værdier man selv postulerer er gældende ?
3. Hvis nej til #1 - hvad ligger der så bag ?

Efter at have set EB's uddubende artikel med Finn V. Nielsen kunne 1. og 2. godt se ud til at være svaret.

Og det er noget megalort, at man har et usympatisk fjols som bestyrelsesformand.

ØV!
Ja, det virker lidt kluntet. Anyways, nu har jeg hørt grunden til fyringen og synes så faktisk at det giver god mening - at man vil en anden vej nu. Det kunne måske godt have været håndteret bedre. Om Finn er et usympatisk fjols ved jeg ikke - men tænker det ikke. Det er business.
AaB har mistet nogle sponsorer som man var MEGET ked af at miste og så har der været nogle “problemer” omkring personligheden som måske ikke helt klikker med stillingen som adm. direktør i en forretning som AaB. At Schors har gjort et flot stykke arbejde i AaB hersker der dog ingen tvivl om.
Jeg savner Winsnes

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 21. mar 2018, 09:25

seamann skrev:
Gnu skrev:
Anders Hørsholt fik også sparket i FCK uden at man på nogen måde nævnte hans meritter, hvis vi skal tage et eksempel mere. Her forsøgte man godt nok at camouflere det som en fælles beslutning, men det var en klokkeklar fyring.
Og hvor lang tid tog det FCK at annoncere en afløser ?
FCK er en virksomhed af en helt anden kaliber i et andet geografisk område. De har andre forudsætninger for at tiltrække en direktør.

Når AaB melder klart ud, at der endnu ikke er en afløser kan det jo være et vink til eventuelt interesserede om at melde sig på banen. Man åbner feltet og får måske chancen for en kandidat, man ikke lige selv havde overvejet.

Mht. hvor store roser Schors skal have i offentligheden, så er den kommunikation jo en balancegang. Hvis man er alt for overstrømmende, vil offetligheden jo spørge, hvorfor han skulle hældes ud, hvis han var så fantastisk. Derfor bliver der holdt igen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 21. mar 2018, 09:37

MrBangDK skrev:
seamann skrev:
Gnu skrev:
Anders Hørsholt fik også sparket i FCK uden at man på nogen måde nævnte hans meritter, hvis vi skal tage et eksempel mere. Her forsøgte man godt nok at camouflere det som en fælles beslutning, men det var en klokkeklar fyring.
Og hvor lang tid tog det FCK at annoncere en afløser ?

Min anke er:

1. Er det en planlagt og velovervejet afskedigelse ?
2. Hvis ja til #1 hvorfor gør man det så, så kluntet, uprofessionelt og uden respekt for de værdier man selv postulerer er gældende ?
3. Hvis nej til #1 - hvad ligger der så bag ?

Efter at have set EB's uddubende artikel med Finn V. Nielsen kunne 1. og 2. godt se ud til at være svaret.

Og det er noget megalort, at man har et usympatisk fjols som bestyrelsesformand.

ØV!
Måske vi bare skal blive enige om, at ift. pkt. 2, så er der forskelligt syn på hvordan man ser en fyring håndteret professionelt? Den eneste anke jeg kan have mod måden det er gjort på er, at pressemeddelelsen kommer ud inden spillerne ved noget.
En professionel tilgang til afskedigelsen af AaB havde indebåret:

1. Information af ansatte samtidig med pressemeddelelse.
2. I dette tilfælde måske ikke engang et øjeblikkeligt stop - men blot aftale om hvordan man afslutter samarbejdet. Måske har det ikke været muligt, men vi ved ikke, om det har været forsøgt.
3. Ingen ubehagelige udtalelser fra bestyrelsesformanden umiddelbart efter - som han senere forsøger at redde, da han kan se han fremtræder som et dumt svin i offentligheden.
4. En afløser var klar. Nu bliver der en limbo periode grundet manglende omhyggelighed fra bestyrelsesformanden.

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 21. mar 2018, 09:40

Finn er i øvrigt tidligere grovvarechef og nuværende kontorstolesælger - hvordan kvalificerer det, at man kan sælge svinefoder til bønder og kontorstole til kommunerne til formand for en fodboldklub ?
Og svaret er: Det gør det naturligvis ikke, men AaB A/S er jo så heller ikke en fodboldklub.

Det er mit ydmyge håb, at der sidder nogle aktionærer og tænker sit - og reagerer på det.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomitråden

Indlæg af MrBangDK » 21. mar 2018, 09:44

seamann skrev:
MrBangDK skrev:
seamann skrev:
Gnu skrev:
Anders Hørsholt fik også sparket i FCK uden at man på nogen måde nævnte hans meritter, hvis vi skal tage et eksempel mere. Her forsøgte man godt nok at camouflere det som en fælles beslutning, men det var en klokkeklar fyring.
Og hvor lang tid tog det FCK at annoncere en afløser ?

Min anke er:

1. Er det en planlagt og velovervejet afskedigelse ?
2. Hvis ja til #1 hvorfor gør man det så, så kluntet, uprofessionelt og uden respekt for de værdier man selv postulerer er gældende ?
3. Hvis nej til #1 - hvad ligger der så bag ?

Efter at have set EB's uddubende artikel med Finn V. Nielsen kunne 1. og 2. godt se ud til at være svaret.

Og det er noget megalort, at man har et usympatisk fjols som bestyrelsesformand.

ØV!
Måske vi bare skal blive enige om, at ift. pkt. 2, så er der forskelligt syn på hvordan man ser en fyring håndteret professionelt? Den eneste anke jeg kan have mod måden det er gjort på er, at pressemeddelelsen kommer ud inden spillerne ved noget.
En professionel tilgang til afskedigelsen af AaB havde indebåret:

1. Information af ansatte samtidig med pressemeddelelse.
2. I dette tilfælde måske ikke engang et øjeblikkeligt stop - men blot aftale om hvordan man afslutter samarbejdet. Måske har det ikke været muligt, men vi ved ikke, om det har været forsøgt.
3. Ingen ubehagelige udtalelser fra bestyrelsesformanden umiddelbart efter - som han senere forsøger at redde, da han kan se han fremtræder som et dumt svin i offentligheden.
4. En afløser var klar. Nu bliver der en limbo periode grundet manglende omhyggelighed fra bestyrelsesformanden.
1 - enig
2 - ikke enig. På det niveau er det normalt at en afskedigelse medfører øjeblikkelig fratrædelse
3 - Stilen er ikke fin - det medgiver jeg.
4 - som Gnu skriver - måske man gerne vil åbne feltet op ved at melde ud at der ikke er nogen kandidater.

Lad os bare lukke den her. Vi bliver nok ikke enige alligevel :)
Ska' vi hak'?

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Økonomitråden

Indlæg af Soren » 21. mar 2018, 10:29

Hvilke sponsorer har vi mistet?

Martino skrev:
seamann skrev:
Gnu skrev:
Anders Hørsholt fik også sparket i FCK uden at man på nogen måde nævnte hans meritter, hvis vi skal tage et eksempel mere. Her forsøgte man godt nok at camouflere det som en fælles beslutning, men det var en klokkeklar fyring.
Og hvor lang tid tog det FCK at annoncere en afløser ?

Min anke er:

1. Er det en planlagt og velovervejet afskedigelse ?
2. Hvis ja til #1 hvorfor gør man det så, så kluntet, uprofessionelt og uden respekt for de værdier man selv postulerer er gældende ?
3. Hvis nej til #1 - hvad ligger der så bag ?

Efter at have set EB's uddubende artikel med Finn V. Nielsen kunne 1. og 2. godt se ud til at være svaret.

Og det er noget megalort, at man har et usympatisk fjols som bestyrelsesformand.

ØV!
Ja, det virker lidt kluntet. Anyways, nu har jeg hørt grunden til fyringen og synes så faktisk at det giver god mening - at man vil en anden vej nu. Det kunne måske godt have været håndteret bedre. Om Finn er et usympatisk fjols ved jeg ikke - men tænker det ikke. Det er business.
AaB har mistet nogle sponsorer som man var MEGET ked af at miste og så har der været nogle “problemer” omkring personligheden som måske ikke helt klikker med stillingen som adm. direktør i en forretning som AaB. At Schors har gjort et flot stykke arbejde i AaB hersker der dog ingen tvivl om.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 21. mar 2018, 10:48

seamann skrev:Finn er i øvrigt tidligere grovvarechef og nuværende kontorstolesælger - hvordan kvalificerer det, at man kan sælge svinefoder til bønder og kontorstole til kommunerne til formand for en fodboldklub ?
Og svaret er: Det gør det naturligvis ikke, men AaB A/S er jo så heller ikke en fodboldklub.

Det er mit ydmyge håb, at der sidder nogle aktionærer og tænker sit - og reagerer på det.
Jeg kan ikke finde hovede eller hale i ovenstående.

Aktionærerne har jo netop indstillet manden til bestyrelsen, så mon ikke de trods alt er tilfredse med hans virke som bestyrelsesformand.

AaB A/S er et kommercielt foretagende der agerer i et konkurrencepræget marked. Bedøvende ligegyldigt om hans professionelle erfaringer er gjort indenfor andre forretningsområder.

Det her er jo ikke en lille sportsforening hvor du snildt kan lade en tømrer, børnehavepædagog og en brandmand tage sig af bestyrelsesarbejdet. AaB A/S er et børsnoteret selskab.
Når man fyrer en adm. direktør der har gået til en milliongage og givet også har en fin økonomisk aftale omkring en evtentuel fyring, så er det altså business as usual ligesom i andre virksomheder. Gem tifo’erne til spillerne.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kenneth K » 21. mar 2018, 11:05

Ja, hér kan man da tale om lyn fra en klar himmel... kæmpe bombe.

Jeg håber, at enten bestyrelsen eller Stephan Schors selv så snart som muligt tager bladet fra munden og kaster mere lys over situationen. Først og fremmest virker forløbet selvfølgelig ikke særlig klædeligt, men vigtigst af alt er det ikke sundt for AaB med alle de spekulationer, det allerede har ledt til og vil fortsætte med at lede til, indtil der kommer en transparent forklaring på bordet. Gerne før den planlagte generalforsamling den 5. april, men ellers så senest dér.

Personligt, så finder jeg Gamens teori mest sandsynlig: At der har pågået en magtkamp mellem Gaarde og Schors, hvor Gaarde på den ene side har haft et hovedfokus på at kanalisere flere penge ind i sporten, mens Schors har holdt på, at økonomien ikke endnu har været til det - i hvert fald ikke i det omfang, som Gaarde måske kunne ønske sig. Husk på, at vi for ganske nylig har offentliggjort, at vi forventer et negativt resultat i omegnen 18-28 millioner kroner for 2018, men i samme åndedrag meddelt, at vi vil forsøge at nedbringe det via spillersalg. Det er ikke sikkert, at Gaarde har ment, at det var den bedste vej at gå, men i stedet ment at man skal undersøge muligheden for at øge kommercielle indtægter og sponsorater. Har en fejde mellem de to direktører så spidset sig tilpas meget til, så er bestyrelsen naturligvis nødt til at træde ind. Og når jeg kigger på vores bestyrelse, så kunne jeg nemt forestille mig, at der kunne samles et flertal, der arbejder med mere hjerte end hjerne -- i hvert fald så tilpas meget hjerte, at man er villig til at løbe den risiko, det er, at gå ad den mere usikre vej, hvor man vil forsøge at øge kommercielle indtægter og sponsorater.

Beslutningen er jo truffet nu, og der er jo ikke rigtigt noget vi kan gøre, men jeg er satme bange for, at vores økonomi nu igen er på vej til rotterne.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 21. mar 2018, 11:09

Kunji skrev:Det er sådant set ikke det, det står. Det er selvfølgelig nemmere bare at læse det, man vil. Men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Gaarde er mere egnet til en klassisk administrativ lederrolle med et strejf af kommunikation og marketing end en med sportsligt ansvar. Jeg vil sådant set helst af med Gaarde, men skulle jeg vælge en af de to roller til ham, som han fremstår i dag, ville jeg klart foretrække ham i den anden.

Jeg tror dog, at Gaarde har købt sig endnu en sæson som sportsdirektør på baggrund af denne sæsons vinduer, og jeg hælder til teorien om, at man har fået nys om, at Schoors er på vej videre, og man tager konsekvensen af dette uden at have et kort i baghånden.

EDIT: Jeg havde i øvrigt svært ved at se, hvad ved uddannelsen der berettigede Gaarde til en sportsdirektørstilling, men den fik han.
Så har jeg muligvis misforstået hvad jeg troede du forsøgte at sige, nemlig at Allan Gaarde ville være et godt bud på den nye adm. direktør.

Lad mig slå fast at det er ikke fordi Gaarde’s uddannelsesmæssige baggrund som sådan diskvalificerer ham. Det er bare ikke normalt at man ikke først gør sig en række erfaringer i andre stillinger og organisationer, inden man lander et job som adm. direktør.
Det ville være endnu mere spøjst idet Gaarde ikke just har været fantastisk som sportsdirektør.

Hvad er den rigtige uddannelsesmæssige baggrund for en sportsdirektør?
Er det ikke noget med som oftest at have gjort sig en del erfaringer indenfor fodboldverdenen?
Hvis du kombinerer det med noget ledelse/økonomi er det vel tilfredsstillende, så jeg ser ikke noget på papiret der diskvalificerer Gaarde her. Han har både en slags praktisk erfaring og noget teoretisk viden om ledelse, kommunikation og økonomi/regnskab.
Det er naturligvis ingen garanti for man bliver en succes, det er tydeligt for alle.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 21. mar 2018, 11:20

Gamen skrev:Nej, det er vi ikke. Han henter 3 spillere til start-11'eren, hvoraf de to er fuldstændigt fejlcastede. Beskrivelsen af den ene vidner om, at det er en spiller man enten kun har set 2 min. med på YouTube, eller simpelthen ikke har set. Vi taler den næstvigtigste position på holdet, en ledertype som man har haft et halvt år til at finde, og så begår man sådan en brøler. Det satte holdets udvikling tilbage, og har kostet klubben millioner af kroner i løn og sign-off's til spillere der efter et halvt - trekvart år fik at vide at de ikke indgik i fremtidsplanerne. Det fuckede den strategiplan han selv var manden bag totalt op.

Jeg er på nippet til at sige, at det er det ringeste og dyreste vindue en sportschef har leveret i AaB nogensinde.

Alt der ikke har kostet mange penge eller har haft navne vi kendte i forvejen, har vi fejlet på i de to vinduer. Det er et dårligt udgangspunkt for en klub, der i en ikke så fjern fortid netop har haft dét som varemærke. Evnen til at finde billige spillere, der passer ind. Vi er ikke en klub der er vant til at bruge mange penge. Vores dyreste køb nogensinde er vel stadig Andres Oper.
Altså de tre til start11, som du omtaler er vel fire: Rinne, Okore, Lesniak og Safranko.

Rinne og Okores kvaliteter behøver vi vel ikke at diskutere.

- Lesniak. Han har dags dato deltaget i 23 kampe superligakampe, heraf 18 hele kampe. Det lyder ikke som den katastrofe som du omtaler.

- Safranko. Her er vi enige, han har ikke leveret varen endnu. Men det(angriberposten) er altså en svær størrelse at ramme for alle klubber, bare spørg FCK. Selv Duncan, som laver tonsvis af mål havde i starten af sin FCM-tid en elendig målscore(for ham). Der scorede han 5 mål i 27 kampe, hvilket er absurd få for ham. Tæt på det laveste han nogensinde har præsteret. Havde vi hentet den prøvede målscorer Pusic, så kan AGF nok fortælle, at han ikke nødvendigvis laver de mål, som de har forventet.

Og så er problemet jo også for vores angribere, at de i efteråret reelt ikke har fået et indlæg at arbejde med - så Safrankos arbejdsbetingelser har været fornærmede ringe.

At en sportschef erkender, at man måske skal gå efter det sikre og ikke finde en brasiliansk lejesvend, er altså ikke nødvendigvis negativt.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Martino » 21. mar 2018, 11:50

Soren skrev:Hvilke sponsorer har vi mistet?

Martino skrev:
seamann skrev:
Gnu skrev:
Anders Hørsholt fik også sparket i FCK uden at man på nogen måde nævnte hans meritter, hvis vi skal tage et eksempel mere. Her forsøgte man godt nok at camouflere det som en fælles beslutning, men det var en klokkeklar fyring.
Og hvor lang tid tog det FCK at annoncere en afløser ?

Min anke er:

1. Er det en planlagt og velovervejet afskedigelse ?
2. Hvis ja til #1 hvorfor gør man det så, så kluntet, uprofessionelt og uden respekt for de værdier man selv postulerer er gældende ?
3. Hvis nej til #1 - hvad ligger der så bag ?

Efter at have set EB's uddubende artikel med Finn V. Nielsen kunne 1. og 2. godt se ud til at være svaret.

Og det er noget megalort, at man har et usympatisk fjols som bestyrelsesformand.

ØV!
Ja, det virker lidt kluntet. Anyways, nu har jeg hørt grunden til fyringen og synes så faktisk at det giver god mening - at man vil en anden vej nu. Det kunne måske godt have været håndteret bedre. Om Finn er et usympatisk fjols ved jeg ikke - men tænker det ikke. Det er business.
AaB har mistet nogle sponsorer som man var MEGET ked af at miste og så har der været nogle “problemer” omkring personligheden som måske ikke helt klikker med stillingen som adm. direktør i en forretning som AaB. At Schors har gjort et flot stykke arbejde i AaB hersker der dog ingen tvivl om.
Jeg kender ikke navnene, videregiver blot hvad jeg er blevet fortalt - men så vidt jeg husker er der flere herinde, som er ret godt inde i det med sponsorer, så mon ikke de evt kan kaste lys over det.
Jeg savner Winsnes

seamann

Re: Økonomitråden

Indlæg af seamann » 21. mar 2018, 11:57

Patmand skrev:
seamann skrev:Finn er i øvrigt tidligere grovvarechef og nuværende kontorstolesælger - hvordan kvalificerer det, at man kan sælge svinefoder til bønder og kontorstole til kommunerne til formand for en fodboldklub ?
Og svaret er: Det gør det naturligvis ikke, men AaB A/S er jo så heller ikke en fodboldklub.

Det er mit ydmyge håb, at der sidder nogle aktionærer og tænker sit - og reagerer på det.
Jeg kan ikke finde hovede eller hale i ovenstående.

Aktionærerne har jo netop indstillet manden til bestyrelsen, så mon ikke de trods alt er tilfredse med hans virke som bestyrelsesformand. Ja, og de kunne jo så passende overveje at indstille en anden nu. Det er set før at aktionærerne ikke er tilfredse med bestyrelsesformandens arbejde.

AaB A/S er et kommercielt foretagende der agerer i et konkurrencepræget marked. Bedøvende ligegyldigt om hans professionelle erfaringer er gjort indenfor andre forretningsområder. Du mener ikke erfaring fra forretningsområdet har relevans. Jeg er ikke enig.

Det her er jo ikke en lille sportsforening hvor du snildt kan lade en tømrer, børnehavepædagog og en brandmand tage sig af bestyrelsesarbejdet. AaB A/S er et børsnoteret selskab. AaB A/S er en lille sportsforretning. Jeg har ikke argumenteret for tømrer mv i bestyrelsen - det er en stråmand fra din side.
Når man fyrer en adm. direktør der har gået til en milliongage og givet også har en fin økonomisk aftale omkring en evtentuel fyring, så er det altså business as usual ligesom i andre virksomheder. Gem tifo’erne til spillerne.
Business as usual er at man agerer - også ved fyringer - iht de værdier man iøvrigt prædiker. Der gælder ikke andre værdier for bestyrelsesformanden

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 21. mar 2018, 12:03

Martino skrev:
Soren skrev:Hvilke sponsorer har vi mistet?

Martino skrev:
seamann skrev:
Gnu skrev:
Anders Hørsholt fik også sparket i FCK uden at man på nogen måde nævnte hans meritter, hvis vi skal tage et eksempel mere. Her forsøgte man godt nok at camouflere det som en fælles beslutning, men det var en klokkeklar fyring.
Og hvor lang tid tog det FCK at annoncere en afløser ?

Min anke er:

1. Er det en planlagt og velovervejet afskedigelse ?
2. Hvis ja til #1 hvorfor gør man det så, så kluntet, uprofessionelt og uden respekt for de værdier man selv postulerer er gældende ?
3. Hvis nej til #1 - hvad ligger der så bag ?

Efter at have set EB's uddubende artikel med Finn V. Nielsen kunne 1. og 2. godt se ud til at være svaret.

Og det er noget megalort, at man har et usympatisk fjols som bestyrelsesformand.

ØV!
Ja, det virker lidt kluntet. Anyways, nu har jeg hørt grunden til fyringen og synes så faktisk at det giver god mening - at man vil en anden vej nu. Det kunne måske godt have været håndteret bedre. Om Finn er et usympatisk fjols ved jeg ikke - men tænker det ikke. Det er business.
AaB har mistet nogle sponsorer som man var MEGET ked af at miste og så har der været nogle “problemer” omkring personligheden som måske ikke helt klikker med stillingen som adm. direktør i en forretning som AaB. At Schors har gjort et flot stykke arbejde i AaB hersker der dog ingen tvivl om.
Jeg kender ikke navnene, videregiver blot hvad jeg er blevet fortalt - men så vidt jeg husker er der flere herinde, som er ret godt inde i det med sponsorer, så mon ikke de evt kan kaste lys over det.
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, har vores sponsorindtægter de senere år været meget stagneret omkring 33 mio. årligt, her halter man et stykke efter klubber som AGF og FCM.

Jeg frygter vi ender med en "brugtvognsforhandler" type

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 21. mar 2018, 12:14

FlæskeFrank skrev: Altså de tre til start11, som du omtaler er vel fire: Rinne, Okore, Lesniak og Safranko.

Rinne og Okores kvaliteter behøver vi vel ikke at diskutere.

- Lesniak. Han har dags dato deltaget i 23 kampe superligakampe, heraf 18 hele kampe. Det lyder ikke som den katastrofe som du omtaler.

- Safranko. Her er vi enige, han har ikke leveret varen endnu. Men det(angriberposten) er altså en svær størrelse at ramme for alle klubber, bare spørg FCK. Selv Duncan, som laver tonsvis af mål havde i starten af sin FCM-tid en elendig målscore(for ham). Der scorede han 5 mål i 27 kampe, hvilket er absurd få for ham. Tæt på det laveste han nogensinde har præsteret. Havde vi hentet den prøvede målscorer Pusic, så kan AGF nok fortælle, at han ikke nødvendigvis laver de mål, som de har forventet.

Og så er problemet jo også for vores angribere, at de i efteråret reelt ikke har fået et indlæg at arbejde med - så Safrankos arbejdsbetingelser har været fornærmede ringe.

At en sportschef erkender, at man måske skal gå efter det sikre og ikke finde en brasiliansk lejesvend, er altså ikke nødvendigvis negativt.
Jeg taler sommeren 16-vinduet...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 21. mar 2018, 12:18

seamann skrev:
Patmand skrev:
seamann skrev:Finn er i øvrigt tidligere grovvarechef og nuværende kontorstolesælger - hvordan kvalificerer det, at man kan sælge svinefoder til bønder og kontorstole til kommunerne til formand for en fodboldklub ?
Og svaret er: Det gør det naturligvis ikke, men AaB A/S er jo så heller ikke en fodboldklub.

Det er mit ydmyge håb, at der sidder nogle aktionærer og tænker sit - og reagerer på det.
Jeg kan ikke finde hovede eller hale i ovenstående.

Aktionærerne har jo netop indstillet manden til bestyrelsen, så mon ikke de trods alt er tilfredse med hans virke som bestyrelsesformand. Ja, og de kunne jo så passende overveje at indstille en anden nu. Det er set før at aktionærerne ikke er tilfredse med bestyrelsesformandens arbejde.

AaB A/S er et kommercielt foretagende der agerer i et konkurrencepræget marked. Bedøvende ligegyldigt om hans professionelle erfaringer er gjort indenfor andre forretningsområder. Du mener ikke erfaring fra forretningsområdet har relevans. Jeg er ikke enig.

Det her er jo ikke en lille sportsforening hvor du snildt kan lade en tømrer, børnehavepædagog og en brandmand tage sig af bestyrelsesarbejdet. AaB A/S er et børsnoteret selskab. AaB A/S er en lille sportsforretning. Jeg har ikke argumenteret for tømrer mv i bestyrelsen - det er en stråmand fra din side.
Når man fyrer en adm. direktør der har gået til en milliongage og givet også har en fin økonomisk aftale omkring en evtentuel fyring, så er det altså business as usual ligesom i andre virksomheder. Gem tifo’erne til spillerne.
Business as usual er at man agerer - også ved fyringer - iht de værdier man iøvrigt prædiker. Der gælder ikke andre værdier for bestyrelsesformanden
Jeg tænker der - med de teorier der er bragt til torvs - er to realistisk scenarier der kan forklare den reaktion fra AaB’s side.

1) Man har opdaget Schoors forhandler om job til anden side, inden han selv har meddelt det

2) En større sponsor har meddelt at ville stoppe sit sponsorat med henvisning til AaBs måde at varetage sponsoratet på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 21. mar 2018, 12:27

troelsh skrev:
Martino skrev:
Soren skrev:Hvilke sponsorer har vi mistet?

Martino skrev:
seamann skrev:
Gnu skrev:
Anders Hørsholt fik også sparket i FCK uden at man på nogen måde nævnte hans meritter, hvis vi skal tage et eksempel mere. Her forsøgte man godt nok at camouflere det som en fælles beslutning, men det var en klokkeklar fyring.
Og hvor lang tid tog det FCK at annoncere en afløser ?

Min anke er:

1. Er det en planlagt og velovervejet afskedigelse ?
2. Hvis ja til #1 hvorfor gør man det så, så kluntet, uprofessionelt og uden respekt for de værdier man selv postulerer er gældende ?
3. Hvis nej til #1 - hvad ligger der så bag ?

Efter at have set EB's uddubende artikel med Finn V. Nielsen kunne 1. og 2. godt se ud til at være svaret.

Og det er noget megalort, at man har et usympatisk fjols som bestyrelsesformand.

ØV!
Ja, det virker lidt kluntet. Anyways, nu har jeg hørt grunden til fyringen og synes så faktisk at det giver god mening - at man vil en anden vej nu. Det kunne måske godt have været håndteret bedre. Om Finn er et usympatisk fjols ved jeg ikke - men tænker det ikke. Det er business.
AaB har mistet nogle sponsorer som man var MEGET ked af at miste og så har der været nogle “problemer” omkring personligheden som måske ikke helt klikker med stillingen som adm. direktør i en forretning som AaB. At Schors har gjort et flot stykke arbejde i AaB hersker der dog ingen tvivl om.
Jeg kender ikke navnene, videregiver blot hvad jeg er blevet fortalt - men så vidt jeg husker er der flere herinde, som er ret godt inde i det med sponsorer, så mon ikke de evt kan kaste lys over det.
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, har vores sponsorindtægter de senere år været meget stagneret omkring 33 mio. årligt, her halter man et stykke efter klubber som AGF og FCM.

Jeg frygter vi ender med en "brugtvognsforhandler" type
Tjaeh, vi bør da vel ret beset kunne skaffe et bedre sponsorgrundlag. Jeg har hele tiden haft en fornemmelse, af det godt kunne være at vi kørte til nul, men at det nul var på et lavere niveau end hvad vores potentiale er. Så isoleret set giver det god mening, at styrke os på den komericielle side, men jeg ville have været helt tryg ved, at et var med Schors for bordnedne til atholde trådene sammen og derudover kunne man godt frygte at den dygtige økonomistyring går fløjten. Hvis vi vælger en kommericielt minded Adm. Direktør vil vi sikkert også få brug for en økonomisk direktør under denne.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 21. mar 2018, 12:36

Kenneth K skrev:Ja, hér kan man da tale om lyn fra en klar himmel... kæmpe bombe.

Jeg håber, at enten bestyrelsen eller Stephan Schors selv så snart som muligt tager bladet fra munden og kaster mere lys over situationen. Først og fremmest virker forløbet selvfølgelig ikke særlig klædeligt, men vigtigst af alt er det ikke sundt for AaB med alle de spekulationer, det allerede har ledt til og vil fortsætte med at lede til, indtil der kommer en transparent forklaring på bordet. Gerne før den planlagte generalforsamling den 5. april, men ellers så senest dér.

Personligt, så finder jeg Gamens teori mest sandsynlig: At der har pågået en magtkamp mellem Gaarde og Schors, hvor Gaarde på den ene side har haft et hovedfokus på at kanalisere flere penge ind i sporten, mens Schors har holdt på, at økonomien ikke endnu har været til det - i hvert fald ikke i det omfang, som Gaarde måske kunne ønske sig. Husk på, at vi for ganske nylig har offentliggjort, at vi forventer et negativt resultat i omegnen 18-28 millioner kroner for 2018, men i samme åndedrag meddelt, at vi vil forsøge at nedbringe det via spillersalg. Det er ikke sikkert, at Gaarde har ment, at det var den bedste vej at gå, men i stedet ment at man skal undersøge muligheden for at øge kommercielle indtægter og sponsorater. Har en fejde mellem de to direktører så spidset sig tilpas meget til, så er bestyrelsen naturligvis nødt til at træde ind. Og når jeg kigger på vores bestyrelse, så kunne jeg nemt forestille mig, at der kunne samles et flertal, der arbejder med mere hjerte end hjerne -- i hvert fald så tilpas meget hjerte, at man er villig til at løbe den risiko, det er, at gå ad den mere usikre vej, hvor man vil forsøge at øge kommercielle indtægter og sponsorater.

Beslutningen er jo truffet nu, og der er jo ikke rigtigt noget vi kan gøre, men jeg er satme bange for, at vores økonomi nu igen er på vej til rotterne.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Martino » 21. mar 2018, 12:38

Pastorius skrev:
seamann skrev:
Patmand skrev:
seamann skrev:Finn er i øvrigt tidligere grovvarechef og nuværende kontorstolesælger - hvordan kvalificerer det, at man kan sælge svinefoder til bønder og kontorstole til kommunerne til formand for en fodboldklub ?
Og svaret er: Det gør det naturligvis ikke, men AaB A/S er jo så heller ikke en fodboldklub.

Det er mit ydmyge håb, at der sidder nogle aktionærer og tænker sit - og reagerer på det.
Jeg kan ikke finde hovede eller hale i ovenstående.

Aktionærerne har jo netop indstillet manden til bestyrelsen, så mon ikke de trods alt er tilfredse med hans virke som bestyrelsesformand. Ja, og de kunne jo så passende overveje at indstille en anden nu. Det er set før at aktionærerne ikke er tilfredse med bestyrelsesformandens arbejde.

AaB A/S er et kommercielt foretagende der agerer i et konkurrencepræget marked. Bedøvende ligegyldigt om hans professionelle erfaringer er gjort indenfor andre forretningsområder. Du mener ikke erfaring fra forretningsområdet har relevans. Jeg er ikke enig.

Det her er jo ikke en lille sportsforening hvor du snildt kan lade en tømrer, børnehavepædagog og en brandmand tage sig af bestyrelsesarbejdet. AaB A/S er et børsnoteret selskab. AaB A/S er en lille sportsforretning. Jeg har ikke argumenteret for tømrer mv i bestyrelsen - det er en stråmand fra din side.
Når man fyrer en adm. direktør der har gået til en milliongage og givet også har en fin økonomisk aftale omkring en evtentuel fyring, så er det altså business as usual ligesom i andre virksomheder. Gem tifo’erne til spillerne.
Business as usual er at man agerer - også ved fyringer - iht de værdier man iøvrigt prædiker. Der gælder ikke andre værdier for bestyrelsesformanden
Jeg tænker der - med de teorier der er bragt til torvs - er to realistisk scenarier der kan forklare den reaktion fra AaB’s side.

1) Man har opdaget Schoors forhandler om job til anden side, inden han selv har meddelt det

2) En større sponsor har meddelt at ville stoppe sit sponsorat med henvisning til AaBs måde at varetage sponsoratet på.

Nr 2 ER sket. Altså at de allerede er stoppet.
Jeg savner Winsnes

Besvar