Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 18. nov 2019, 11:49

Kristian skrev:
18. nov 2019, 11:45
Det hjælper jo intet at ansætte de rigtige mennesker, når fodbold i dag er blevet sådan, at man SKAL have penge ude fra for at kunne være med i toppen af dansk fodbold.
Ja, men derfor skal man da stadig f.eks. kunne sælge spillere, vælge de rigtige trænere osv.
Det gør investorerne jo altså ikke for dig.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 18. nov 2019, 11:49

Pastorius skrev:
18. nov 2019, 11:34
Gnu skrev:
18. nov 2019, 10:56
Vi kan i hvert fald godt stoppe med at pege fingre ad andre klubber, som lever på en sugardaddy's nåde, og hvad der ellers har været populært at himle op om.
Nu ved vi jo ikke hvem der ender med at poste penge i klubben. Men generelt kan vi - som alle andre - glemme alt om at være med i top fodbold, hvis vi IKKE har nogen der vil finansiere gildet.

Jeg har ikke nærlæst info, men det er absolut - og kun - positivt at der evt. tilføres kapital. Om det er nok er en anden diskussion. Hvis der bedes om mulighed for at tilføre kapital på et tidspunkt inden for de næste fem år, og grænsen er 20 mill. Så rækker det ikke så langt, forhåbentlig er der mulighed for at tilføre mere end det på et senere tidspunkt.
Nej, det ved vi ikke, men mon ikke, vi kan komme med et par gode bud? Hvem tror du fx ender med at spytte i kassen?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 18. nov 2019, 11:58

Buzz Killington skrev:
18. nov 2019, 11:34
Deres evne til at omsætte kapital til resultater og spillersalg havde nok ikke været så fantastiske hvis de ikke havde fået smidt Benham's analyseapparat i nakken, gratis. Vi har selv set hvor lidt forskel penge kan gøre hvis man ikke har har evnerne til at omsætte dem fornuftigt, og det har FCM da sandt for dyden også selv.

Nå, nu kom det vist til at handle om det negative i at nogle tilsyneladende er villige til at putte masser af millioner i klubkassen.
FC Midtjylland havde langt over 100 mio. i plus på transfer i perioden fra stiftelsen i 1999 og frem til 13/14 hvor Benham ankom. Og så er beløbene fra videresalg af bl.a. Kjær ikke talt med.
Så det er jo altså ikke kommet over natten. De har altid haft evnen til at skaffe penge i kassen ved spillersalg, og havde heller aldrig været attraktive for Benham hvis ikke det havde for storsalgene af akademispillere.

Det er da positivt at nogen vil smide penge i AaB. Spørgsmålet er vel mere hvem? Cubic-folkene har jo købt sig til betydelig indflydelse. Måske de tegner sig for yderligere.
Jeg ville dog til enhver tid bytte nogle af de penge for know-how eller videnskapaciteter, der kan rykke os på nogle parametre. Penge er ikke en dyt værd, så længe vi bruger dem forkert.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2019, 12:19

Gamen skrev:
18. nov 2019, 11:58
Buzz Killington skrev:
18. nov 2019, 11:34
Deres evne til at omsætte kapital til resultater og spillersalg havde nok ikke været så fantastiske hvis de ikke havde fået smidt Benham's analyseapparat i nakken, gratis. Vi har selv set hvor lidt forskel penge kan gøre hvis man ikke har har evnerne til at omsætte dem fornuftigt, og det har FCM da sandt for dyden også selv.

Nå, nu kom det vist til at handle om det negative i at nogle tilsyneladende er villige til at putte masser af millioner i klubkassen.
FC Midtjylland havde langt over 100 mio. i plus på transfer i perioden fra stiftelsen i 1999 og frem til 13/14 hvor Benham ankom. Og så er beløbene fra videresalg af bl.a. Kjær ikke talt med.
Så det er jo altså ikke kommet over natten. De har altid haft evnen til at skaffe penge i kassen ved spillersalg, og havde heller aldrig været attraktive for Benham hvis ikke det havde for storsalgene af akademispillere.


Det er da positivt at nogen vil smide penge i AaB. Spørgsmålet er vel mere hvem? Cubic-folkene har jo købt sig til betydelig indflydelse. Måske de tegner sig for yderligere.
Jeg ville dog til enhver tid bytte nogle af de penge for know-how eller videnskapaciteter, der kan rykke os på nogle parametre. Penge er ikke en dyt værd, så længe vi bruger dem forkert.
Det med fed: Jeg talte ikke om salg af egenudviklede spillere. De har de været gode til, selvom det ikke har været tilstrækkeligt til at danne overskud. Jeg henviser til at de nu formår at købe spillere der passer ind, og får succes, og senere bliver solgt videre til stor profit (Sanneh, Sörloth (Drexler), plus formentlig en del af den nuværende førsteholdstrup (Evander, Kaba)). Selvfølgelig er deres evne til at udvikle og sælge egne spillere en stor del af grunden til Benham havde interesse, men også det faktum at smartodds kunne understøtte de tydelige svagheder FCM havde mht. til køb og salg.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 18. nov 2019, 12:34

Jeg ved ikke helt. Smartodds er da sikkert omfattende, men er det bedre/mere præcist/mere omfattende end ex WyScout? Jeg tror sådan set at Smartodds, såvel som Wyscout, er fine hjælpeværktøjer, men jeg har svært ved at se det skulle være så omfattende, at det alene skulle give FCM en fordel ift andre klubber i rækken. Hvis det var tilfældet, så kunne/burde Benham droppe at bruge det som et værktøj til odds'ere, og nøjes med at licensere det ud til europas (top)klubber.
Det er da heller ikke fordi FCM (endnu) har fundet frem til ukendte stjerner, som traditionelle scouts har overset, hvor algoritmen omvendt bonger ud. Sørloth var mig bekendt på FCKs radar inden han skiftede til FCM, og han havde da også allerede bevist sig nok til at Groningen ville tage chancen. Det er vist en ret standard transfer for et dansk tophold (skandinav gået i stå i udlandet). Derudover er der ofte tale om spillere 10-20 millioner klassen. De skal selvfølgelig være bedre end den gennemsnittelige superligaspiller. Jeg har stadig til gode at se FCM finde en usleben diamant igennem smartodds, der overrasker alt og alle.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 18. nov 2019, 12:40

Som lille tilføjelse til ovenstående, så er de her analyseprogrammer vel nærmere med til at minimere åbenlyse fejl af scouts (ie Holgerssen er en spillende forsvar') og ikke til at finde skjulte diamanter.
Det er selvfølgelig noget vi burde bruge mere. Man kunne sikkert nemt lave sådan en afdeling med en fuldtids data type, et par praktikanter/studentermedhjælpere og et par laptops med adgang til wyscout.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 18. nov 2019, 12:44

jonas386 skrev:
18. nov 2019, 12:34
Jeg ved ikke helt. Smartodds er da sikkert omfattende, men er det bedre/mere præcist/mere omfattende end ex WyScout? Jeg tror sådan set at Smartodds, såvel som Wyscout, er fine hjælpeværktøjer, men jeg har svært ved at se det skulle være så omfattende, at det alene skulle give FCM en fordel ift andre klubber i rækken. Hvis det var tilfældet, så kunne/burde Benham droppe at bruge det som et værktøj til odds'ere, og nøjes med at licensere det ud til europas (top)klubber.
Det er da heller ikke fordi FCM (endnu) har fundet frem til ukendte stjerner, som traditionelle scouts har overset, hvor algoritmen omvendt bonger ud. Sørloth var mig bekendt på FCKs radar inden han skiftede til FCM, og han havde da også allerede bevist sig nok til at Groningen ville tage chancen. Det er vist en ret standard transfer for et dansk tophold (skandinav gået i stå i udlandet). Derudover er der ofte tale om spillere 10-20 millioner klassen. De skal selvfølgelig være bedre end den gennemsnittelige superligaspiller. Jeg har stadig til gode at se FCM finde en usleben diamant igennem smartodds, der overrasker alt og alle.
Nej, og i beskrivelsen af hvordan det fungerer, så er det jo ikke spor anderledes end hvad en data-analytiker kan finde frem til.
Desuden indeholder Smartodds også den der med at programmet ikke kan godkende spillere som kommer fra dårligere ligaer.
https://www.bt.dk/superligaen/fcm-compu ... se-nielsen

Jeg køber ikke at det skulle være så fantastisk som scouting-værktøj. Som sportsbetter derimod giver det jo nogle pæne muligheder for at slå markedet.

Brasilianerne og Novak er de eneste jeg lige kan komme på, som ikke har været decideret kendte i forvejen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2019, 12:46

jonas386 skrev:
18. nov 2019, 12:34
Jeg ved ikke helt. Smartodds er da sikkert omfattende, men er det bedre/mere præcist/mere omfattende end ex WyScout? Jeg tror sådan set at Smartodds, såvel som Wyscout, er fine hjælpeværktøjer, men jeg har svært ved at se det skulle være så omfattende, at det alene skulle give FCM en fordel ift andre klubber i rækken. Hvis det var tilfældet, så kunne/burde Benham droppe at bruge det som et værktøj til odds'ere, og nøjes med at licensere det ud til europas (top)klubber.
Det er da heller ikke fordi FCM (endnu) har fundet frem til ukendte stjerner, som traditionelle scouts har overset, hvor algoritmen omvendt bonger ud. Sørloth var mig bekendt på FCKs radar inden han skiftede til FCM, og han havde da også allerede bevist sig nok til at Groningen ville tage chancen. Det er vist en ret standard transfer for et dansk tophold (skandinav gået i stå i udlandet). Derudover er der ofte tale om spillere 10-20 millioner klassen. De skal selvfølgelig være bedre end den gennemsnittelige superligaspiller. Jeg har stadig til gode at se FCM finde en usleben diamant igennem smartodds, der overrasker alt og alle.
Smartodds er ikke bare et værktøj til at finde spillere. Det er også et værktøj til at vurdere om en spiller er værdisat over eller under markedsværdi. Det er misforstået at fremhæve at FCM ofte henter spillere vi havde kendskab til. Det der er særligt er at de spillere de henter, uanset om vi kender dem eller ej, er spillere hvor man har en begrundet formodning om at de vil præstere bedre, og kan sælges dyrere, end hvad deres markedspris indikerer.

Og så forstår jeg ikke din pointe om hvorfor du mener det ville give mere mening at licensere produktet til andre klubber. Han tjener styrtende på at sælge det som en service til ludomanerne, samtidig med at det potentielt giver hans klubber en konkurencefordel.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Økonomitråden

Indlæg af Peter A. » 18. nov 2019, 12:48

andreasaab89 skrev:
18. nov 2019, 10:55
De søger bemyndigelse til at udvide kapitalen med nominelt 20 mio. stk. fra nuværende 3,3 mio. stk. som den nedsættes til.
Da stk. størrelsen på aktien er a 10 kr. er det faktisk op til 200 mio. kr. de søger bemyndigelse til at hente.
Arh, den var smuttet for mig, så giver det bedre mening. Man må vel gå ud fra at de har tilsagn fra nogen?
Hey AaB!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 18. nov 2019, 13:27

Buzz Killington skrev:
18. nov 2019, 12:46
Smartodds er ikke bare et værktøj til at finde spillere. Det er også et værktøj til at vurdere om en spiller er værdisat over eller under markedsværdi. Det er misforstået at fremhæve at FCM ofte henter spillere vi havde kendskab til. Det der er særligt er at de spillere de henter, uanset om vi kender dem eller ej, er spillere hvor man har en begrundet formodning om at de vil præstere bedre, og kan sælges dyrere, end hvad deres markedspris indikerer.

Og så forstår jeg ikke din pointe om hvorfor du mener det ville give mere mening at licensere produktet til andre klubber. Han tjener styrtende på at sælge det som en service til ludomanerne, samtidig med at det potentielt giver hans klubber en konkurencefordel.
Det er vel ideen med analyseværktøjer, at du skal finde subjekter der undervurderes af 'markedet', og som kan præstere bedre end forventet.
Derudover så har du da ret i cases som Sanneh (der dog også var eftertragtet herinde) eller Sørloth, hvor man har fundet relativt billigt og solgt dyrt. Samme med Draxler. Men det er vel også værd at nævne spillere som Royer, Simon Kroon, Janus Drachmann, Kraev (der dog kan nå det endnu), Mayron George, Simon Okuson, Sammy Skytte eller Søren Reese. Alle, foruden Royer og bulgaren, kendte spillere, man har betalt overgangssum for. Burde smartodds ikke netop eliminere den type fejl? Enhver der har fulgt med i superligaen ville være klar over at Janus Drachmann, Mayron George, Okosun eller Sammy Skytte ikke havde/har niveau til toppen af superligaen.
Spillere som Scholz og Sviatchenko er omvendt spillere man har købt til samlet 25 millioner, og er da også store succeser i den hjemlige liga. Evander, Junior Brumado og Sory Kaba er ligeledes dyre spillere, hvor kun en indtil videre har retfærdiggjort prisen - omend de to sidste selvfølgelig har tiden til at bevise sig.
Jeg er ikke overbeivst om at Smartodds skulle være så revolutionernende et værktøj, set i forhold til hvad der ellers findes af eksisterende tilbud. Pengetanken giver tilgengæld, som vist, en stor fordel ift konkurrenterne (og så er det knap så vigtigt om de penge kommer pga FCM selv eller englænderen)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 18. nov 2019, 13:40

Jeg går da ud fra, at beløbet er omkring 200 millioner kr., som nogle skriver. De 20 millioner kr. giver jo ikke rigtig mening, medmindre der er tale om et akut hul, der skal lukkes, og dertil har vi jo rigelig med egenkapital.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 18. nov 2019, 13:47

andreasaab89 skrev:
18. nov 2019, 11:44
Pastorius skrev:
18. nov 2019, 11:34
Gnu skrev:
18. nov 2019, 10:56
Vi kan i hvert fald godt stoppe med at pege fingre ad andre klubber, som lever på en sugardaddy's nåde, og hvad der ellers har været populært at himle op om.
Nu ved vi jo ikke hvem der ender med at poste penge i klubben. Men generelt kan vi - som alle andre - glemme alt om at være med i top fodbold, hvis vi IKKE har nogen der vil finansiere gildet.

Jeg har ikke nærlæst info, men det er absolut - og kun - positivt at der evt. tilføres kapital. Om det er nok er en anden diskussion. Hvis der bedes om mulighed for at tilføre kapital på et tidspunkt inden for de næste fem år, og grænsen er 20 mill. Så rækker det ikke så langt, forhåbentlig er der mulighed for at tilføre mere end det på et senere tidspunkt.
Som jeg ser det er grænsen 200 mio. og ikke 20 ?
De vil bede om lov til at udstede nominelt 20 mio. aktier. Og aktierne skal minimum ustedes til kurs pari dvs. 10 pr. aktie = 200 mio
Vores nuværende aktiekurs er 80 så vi kunne reelt udstede 20 x 80.

Men differencen mellem de 10 kr. stk størrelsen nedsættes til og markedskursen på 80 i dag afspejler jo at der skal gives en stor rabat på de nye aktier.
Jeg har bare læst tallene i tråden, så du har sikkert ret
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2019, 14:38

jonas386 skrev:
18. nov 2019, 13:27
Buzz Killington skrev:
18. nov 2019, 12:46
Smartodds er ikke bare et værktøj til at finde spillere. Det er også et værktøj til at vurdere om en spiller er værdisat over eller under markedsværdi. Det er misforstået at fremhæve at FCM ofte henter spillere vi havde kendskab til. Det der er særligt er at de spillere de henter, uanset om vi kender dem eller ej, er spillere hvor man har en begrundet formodning om at de vil præstere bedre, og kan sælges dyrere, end hvad deres markedspris indikerer.

Og så forstår jeg ikke din pointe om hvorfor du mener det ville give mere mening at licensere produktet til andre klubber. Han tjener styrtende på at sælge det som en service til ludomanerne, samtidig med at det potentielt giver hans klubber en konkurencefordel.
[1]Det er vel ideen med analyseværktøjer, at du skal finde subjekter der undervurderes af 'markedet', og som kan præstere bedre end forventet.
Derudover så har du da ret i cases som Sanneh (der dog også var eftertragtet herinde) eller Sørloth, hvor man har fundet relativt billigt og solgt dyrt. Samme med Draxler. Men det er vel også værd at nævne spillere som Royer, Simon Kroon, Janus Drachmann, Kraev (der dog kan nå det endnu), Mayron George, Simon Okuson, Sammy Skytte eller Søren Reese. Alle, foruden Royer og bulgaren, kendte spillere, man har betalt overgangssum for. [2] Burde smartodds ikke netop eliminere den type fejl? Enhver der har fulgt med i superligaen ville være klar over at Janus Drachmann, Mayron George, Okosun eller Sammy Skytte ikke havde/har niveau til toppen af superligaen.
Spillere som Scholz og Sviatchenko er omvendt spillere man har købt til samlet 25 millioner, og er da også store succeser i den hjemlige liga. Evander, Junior Brumado og Sory Kaba er ligeledes dyre spillere, hvor kun en indtil videre har retfærdiggjort prisen - omend de to sidste selvfølgelig har tiden til at bevise sig.
[3]Jeg er ikke overbeivst om at Smartodds skulle være så revolutionernende et værktøj, set i forhold til hvad der ellers findes af eksisterende tilbud. Pengetanken giver tilgengæld, som vist, en stor fordel ift konkurrenterne (og så er det knap så vigtigt om de penge kommer pga FCM selv eller englænderen)
[1] Øh, ja. Det er også formålet med at have ansat scouts osv. Det der skulle være nytænkende ved Benham's system var hvordan det bliver kvantificeret, hvor spillerens reelle værdi bliver udregnet på baggrund af data om spillerens præstationer, i forhold til en vurdering bl.a. af det niveau spilleren gør sig på. Mig bekendt (og ret mig endelig) har e.g. Wyscout ikke den funktionalitet, men overlader det til klubbernes egne analytikere at guestimere den slags.

[2] Hvorfor skulle det "eliminere" fejl? Det handler om sandsynligheder og om at ramme rigtigt oftere end konkurenterne.

[3] Det er fint du ikke er overbevist. Men, har du nogen indsigt i de tilbud der findes vs. Benham's?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 18. nov 2019, 14:59

Wyscout er mig bekendt udelukkende rå data og videoklip, men som med så meget andet databasearbejde kan du vel lave dine egne algoritmer, vægtninger eller filtreringer for at sortere. Smartodds egen algoritme er jo også baseret på menneskelige skøn og vurderinger. Maskinen gør det bare lettere at sortere i 100.000 fodboldspillere.

2) Det skulle vel netop give noget ekstra til personlige vurderinger. Det er med til at slå markedet på spillere du udenfor dit kendskabsområde, men på kendte spillere virker det knap så interessant. Har smartodds vist noget bestemt ift Drachmann, Skytte, Kroon eller Reese? Eller har man bare købt dem fordi man kunne? FCM betalte mere for Sammy Skytte end vi har gjort for Fossum.
Derudover er det da rigtigt som Gamen siger, at det er problematisk at den siger nej fordi spilleren er i en dårligere liga. Var Henrik Dalsgaard eller Bassogog, de ultimative moneyballspillere, blevet godkendt af smartodds? Nok ikke.
Baseball bliver set som det nemmeste spil at analysere ud fra ren statistik, da det er så lukket, men selv her er de fleste statistiknørder enige om, at man stadig har lang vej for at få hele billedet. Fodbold er så meget sværere.

3) Er bekendt med WyScout, og har erfaring med databasearbejde generelt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 18. nov 2019, 15:09

Nu tilfører vi vel ikke en masse millioner for at købe nogle statistik- og scoutingprogrammer?

Hvad skal det føre til på fodboldbanen, hvad er visionerne? Og hvor langt kan det bringe os i forhold til vores konkurrenter?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. nov 2019, 15:17

Er det utænkeligt at tro at kapital udvidelsen kan være en invitation til udenlandske investorer?

Kan se at Cortsen spekulerer i det samme men artiklen er selvfølgelig gemt bag en betalingsvæg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 18. nov 2019, 15:25

Aalborg frederikshavner skrev:Er det utænkeligt at tro at kapital udvidelsen kan være en invitation til udenlandske investorer?

Kan se at Cortsen spekulerer i det samme men artiklen er selvfølgelig gemt bag en betalingsvæg
Det kan det være - teoretisk. Sandsynligt er det ikke, så kunne de nuværende ejere lige så godt have solgt deres aktier stille og roligt. Med en åben kapitaludvidelse udvander de bare deres egen indflydelse.

Jeg vil tro, de nuværende ejere vil stå bag en stor del af kapitaludvidelsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. nov 2019, 15:48

Pastorius skrev:
18. nov 2019, 15:25
Aalborg frederikshavner skrev:Er det utænkeligt at tro at kapital udvidelsen kan være en invitation til udenlandske investorer?

Kan se at Cortsen spekulerer i det samme men artiklen er selvfølgelig gemt bag en betalingsvæg
Det kan det være - teoretisk. Sandsynligt er det ikke, så kunne de nuværende ejere lige så godt have solgt deres aktier stille og roligt. Med en åben kapitaludvidelse udvander de bare deres egen indflydelse.

Jeg vil tro, de nuværende ejere vil stå bag en stor del af kapitaludvidelsen.
Bestyrelsesformanden lyder ikke afvisende hvis der kommer en rig investor udefra men igen er det gemt bag en betalingsmur på Nordjyske

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 18. nov 2019, 15:52

Pastorius skrev:
18. nov 2019, 15:25
Det kan det være - teoretisk. Sandsynligt er det ikke, så kunne de nuværende ejere lige så godt have solgt deres aktier stille og roligt. Med en åben kapitaludvidelse udvander de bare deres egen indflydelse.

Jeg vil tro, de nuværende ejere vil stå bag en stor del af kapitaludvidelsen.
Ja, det er da det mest oplagte. Kan heller ikke lige se hvad der skulle gøre os så pokkers interessante for udenlandske investorer.
Er det for meget at håbe på at Cubic-folkene så vil overveje at give deres plads i bl.a. trænerudvalg til nogen med fodboldforstand?
Tak.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9000AaB » 18. nov 2019, 15:53

Aalborg frederikshavner skrev:
18. nov 2019, 15:48
Pastorius skrev:
18. nov 2019, 15:25
Aalborg frederikshavner skrev:Er det utænkeligt at tro at kapital udvidelsen kan være en invitation til udenlandske investorer?

Kan se at Cortsen spekulerer i det samme men artiklen er selvfølgelig gemt bag en betalingsvæg
Det kan det være - teoretisk. Sandsynligt er det ikke, så kunne de nuværende ejere lige så godt have solgt deres aktier stille og roligt. Med en åben kapitaludvidelse udvander de bare deres egen indflydelse.

Jeg vil tro, de nuværende ejere vil stå bag en stor del af kapitaludvidelsen.
Bestyrelsesformanden lyder ikke afvisende hvis der kommer en rig investor udefra men igen er det gemt bag en betalingsmur på Nordjyske
Tror AaB har indset at hvis AaB skal leve videre er de nød til at finde udenlandske investorer.
Tror ikke de kan finde flere lokale der gider smide kæmpe store beløb i klubben mere for at få det til at køre rundt samt til at finde penge til et evt. scouting system og scouting ansatte osv.
tror og håber det betyder der kommer nogle udenfor der kan give AaB noget ekstra end hvad vi har.

Besvar