Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 6. dec 2019, 23:49

Kristian skrev:
6. dec 2019, 23:00
Pastorius skrev:
6. dec 2019, 14:18
Hanga skrev:
Skal love for at han skruer op for dramaet. Men klart, hvis man analyserer tallene som enhver anden virksomhed er overskudsgraden naturligvis alarmerende. Fodboldøkonomier er bare ofte mere svingende.

Er dette i øvrigt ikke første gang at vi offentligt hører bestyrelsen stille spørgsmålstegn ved Gaardes arbejde? (indirekte)
Man kan så diskutere, om vi har fået nok for pengene, og det er en mere relevant diskussion end en snak om at polstre.
Ja, jeg synes jo det lyder ubetinget positivt, hvis vi kan fortsætte på samme blus om nu i 4-6 år, inden kassen er tom (er godt klar over det ikke helt er det han skriver, men sådan kunne man jo nemt misforstå det).
Det er jo ikke unormalt at det svinger op og ned i fodboldverdenen. Og specielt her.

Nu er der en der skal kloge sig på hvad der skal ske. Jo, det er alarmerende med overskudsgrsden. Men det afspejler en tid hvor AaB har investeret massivt i spillertrup, nye faciliteter m.m. og så har man ikke formået at få nok ud af det investerede i truppen (tv penge m.m.). Og så kommer spillersalg, som heller ikke er effektueret.

Det rammer på bundlinjen og det ses tydeligt i regnskabet nu.

Selv Schoors kunne ikke få overskud med den position AaB er nu.

Det er sjovt at alle de her universitetsdrenge ikke har stået i kø de seneste år for at kommentere på AaBs økonomi. Men når der kommer modgang så kommer de ud af skabet.
Den sidste del der var da helt i skoven. Hvem er “de her universitetsdrenge”?

De fleste professorer, adjunker etc er vist ikke drenge, det er voksne mennesker m/k. Hvorfor være nedladen?
You pay for this?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kristian » 7. dec 2019, 08:13

Fromthecradle skrev:
6. dec 2019, 23:49
Kristian skrev:
6. dec 2019, 23:00
Pastorius skrev:
6. dec 2019, 14:18
Hanga skrev:
Skal love for at han skruer op for dramaet. Men klart, hvis man analyserer tallene som enhver anden virksomhed er overskudsgraden naturligvis alarmerende. Fodboldøkonomier er bare ofte mere svingende.

Er dette i øvrigt ikke første gang at vi offentligt hører bestyrelsen stille spørgsmålstegn ved Gaardes arbejde? (indirekte)
Man kan så diskutere, om vi har fået nok for pengene, og det er en mere relevant diskussion end en snak om at polstre.
Ja, jeg synes jo det lyder ubetinget positivt, hvis vi kan fortsætte på samme blus om nu i 4-6 år, inden kassen er tom (er godt klar over det ikke helt er det han skriver, men sådan kunne man jo nemt misforstå det).
Det er jo ikke unormalt at det svinger op og ned i fodboldverdenen. Og specielt her.

Nu er der en der skal kloge sig på hvad der skal ske. Jo, det er alarmerende med overskudsgrsden. Men det afspejler en tid hvor AaB har investeret massivt i spillertrup, nye faciliteter m.m. og så har man ikke formået at få nok ud af det investerede i truppen (tv penge m.m.). Og så kommer spillersalg, som heller ikke er effektueret.

Det rammer på bundlinjen og det ses tydeligt i regnskabet nu.

Selv Schoors kunne ikke få overskud med den position AaB er nu.

Det er sjovt at alle de her universitetsdrenge ikke har stået i kø de seneste år for at kommentere på AaBs økonomi. Men når der kommer modgang så kommer de ud af skabet.
Den sidste del der var da helt i skoven. Hvem er “de her universitetsdrenge”?

De fleste professorer, adjunker etc er vist ikke drenge, det er voksne mennesker m/k. Hvorfor være nedladen?
Jovist..var vel nok lige i overkanten.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 7. dec 2019, 10:25

Spanky skrev:
6. dec 2019, 09:03
9000AaB skrev:
6. dec 2019, 08:21
Nogle der kan fortælle hvad der står?
https://nordjyske.dk/plus/sport/pengene ... aign=sport
I korte træk:

- med de nuværende indtægts- og udgiftsforhold er der penge i kassen til 4-6 år før det vil være nødvendigt med en kapitaludvidelse (på tirsdag er der ekstraordinær generalforsamling, hvor bestyrelsen beder om bemyndigelse til en kapitaludvidelse indenfor de næste 5 år.)

- økonom fra AU forstår ikke hvor AaB ikke har lagt flere af Bassogog millionerne til side til polstring og yderligere forstår han ikke at AaB ikke investerer mere i at øge sponsorerindtægterne (jeg tror ikke han har den fjerneste ide om, hvordan en fodbold økonomi hænger sammen)

- Bælum effekten er udeblevet (stagnerende sponsorindtægter)

- en tynd artikel, synes jeg. Men der kommer et par spændende tal engang imellem. Forlængelse af Spar Nord hovedsponsoratet resulterede åbenbart i 1 mio mindre om året. Sponsorindtægterne ligger samlet på ca 30 mio årligt (AGF har 50 mio årligt) og de er faldet lidt efter Spar Nord forlængelsen, men det forventer Bælum bliver hentet ind på øvrige sponsorer.

- næste år vil AaB bruge flere ressourcer på at være synlig i bybilledet i Aalborg og Nordjylland.
Jeg var heller ikke rasende imponeret over artiklen. At det halter med sponsorindtægter, spillersalg og top-6 indtægter ved vi da udmærket. Og kunne man have solgt Abildgaard i sommers? Ja. Nu kan han så måske blive solgt næste sommer, og måske i en bedre handel end den, vi stod med i sommers. Lucas ryger sikkert også med go fortjeneste. Olsen er en attraktiv spiller for udlandet, også ud fra sit cv. Jeg ser altså ikke for mig, at AaB pludselig står og ikke har nogen mulighed for at skrue på nogle knapper, hvis det bliver nødvendigt. Og lad os lige huske, at bestyrelsen har VALGT at signalere, at man ikke længere kan gå på strandhugst i AaB. Det samme har FCK og FCM gjort med jævne mellemrum.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Økonomitråden

Indlæg af Uldahl » 7. dec 2019, 10:36

Den økonomi professor der udtaler sig om vores økonomi, han ved helt åbenlyst ikke en skid om fodbold økonomi.

Alene den udtalelse han kommer med: Hvis jeg var en profitmaximerende aktionær ville jeg ikke være glad for at kikke i de regnskaber.

Alle der køber og handler fodbold aktier ved at hvis man vil tjene penge på sine aktier, så skal man holde sig langt væk fra fodbold aktier. Fodbold aktier køber man med hjertet, ikke for at tjene en masse penge ved profit maximering.

Manden er tydeligvis en idiot der intet aner om fodbold økonomi.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 7. dec 2019, 12:15

Uldahl skrev:
7. dec 2019, 10:36
Manden er tydeligvis en idiot der intet aner om fodbold økonomi.
Jeg tror mere, at han svarer på det, som han bliver spurgt om. Generelt bliver der vel malet et noget mere dyster billede af vores økonomi end rimeligt.

En stor del af de underskud, som vi har lavet på det seneste, var vel netop en strategisk kalkule fra AaBs side. Tidligere tiders overskud skulle ud og styrke klubben, så det på sigt skulle løfte klubben. Men de var meget klar over, at det ville give underskud på kort sigt.

At tallene så blev værre end forventet og resultaterne dårligere er vel en klassisk fodboldskævert.

Men på salgsrampen har vi altså Kaufmann og Lucas. Ligesom spillere som Rinne, Abildgaard, Patrick Olsen nok ikke går herfra gratis. Ligesom vi faktisk ikke har ret meget dødvægt i truppen.

En gang havde Tipsbladet eller et andet medie en opgørelse om, hvor længe de enkelte superligaklubber kunne fortsætte driften begrundet i deres underskud. Hvis de lavede opgørelsen i dag, så kan Brøndby vel holde i 5 dage, mens AaB kan 5-6 år uden at foretage sig noget.
- FlæskeFrank

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 7. dec 2019, 17:25

Uldahl skrev:
7. dec 2019, 10:36
Den økonomi professor der udtaler sig om vores økonomi, han ved helt åbenlyst ikke en skid om fodbold økonomi.

Alene den udtalelse han kommer med: Hvis jeg var en profitmaximerende aktionær ville jeg ikke være glad for at kikke i de regnskaber.

Alle der køber og handler fodbold aktier ved at hvis man vil tjene penge på sine aktier, så skal man holde sig langt væk fra fodbold aktier. Fodbold aktier køber man med hjertet, ikke for at tjene en masse penge ved profit maximering.

Manden er tydeligvis en idiot der intet aner om fodbold økonomi.
Der er folk der køber aktier i PSE og diverse udenlandske klubber med helt almindelige investeringstanker bag. At det så ikke gælder for fx AaB er noget andet.
You pay for this?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 7. dec 2019, 17:27

FlæskeFrank skrev:
7. dec 2019, 12:15
Uldahl skrev:
7. dec 2019, 10:36
Manden er tydeligvis en idiot der intet aner om fodbold økonomi.
Jeg tror mere, at han svarer på det, som han bliver spurgt om. Generelt bliver der vel malet et noget mere dyster billede af vores økonomi end rimeligt.

En stor del af de underskud, som vi har lavet på det seneste, var vel netop en strategisk kalkule fra AaBs side. Tidligere tiders overskud skulle ud og styrke klubben, så det på sigt skulle løfte klubben. Men de var meget klar over, at det ville give underskud på kort sigt.

At tallene så blev værre end forventet og resultaterne dårligere er vel en klassisk fodboldskævert.

Men på salgsrampen har vi altså Kaufmann og Lucas. Ligesom spillere som Rinne, Abildgaard, Patrick Olsen nok ikke går herfra gratis. Ligesom vi faktisk ikke har ret meget dødvægt i truppen.

En gang havde Tipsbladet eller et andet medie en opgørelse om, hvor længe de enkelte superligaklubber kunne fortsætte driften begrundet i deres underskud. Hvis de lavede opgørelsen i dag, så kan Brøndby vel holde i 5 dage, mens AaB kan 5-6 år uden at foretage sig noget.
Der er ikke til 5-6 år uden at foretage sig noget. Tag et kik på udviklingen i de likvide midler og du kan hurtigt se at den holder ikke.
You pay for this?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kristian » 7. dec 2019, 18:15

Fromthecradle skrev:
7. dec 2019, 17:27
FlæskeFrank skrev:
7. dec 2019, 12:15
Uldahl skrev:
7. dec 2019, 10:36
Manden er tydeligvis en idiot der intet aner om fodbold økonomi.
Jeg tror mere, at han svarer på det, som han bliver spurgt om. Generelt bliver der vel malet et noget mere dyster billede af vores økonomi end rimeligt.

En stor del af de underskud, som vi har lavet på det seneste, var vel netop en strategisk kalkule fra AaBs side. Tidligere tiders overskud skulle ud og styrke klubben, så det på sigt skulle løfte klubben. Men de var meget klar over, at det ville give underskud på kort sigt.

At tallene så blev værre end forventet og resultaterne dårligere er vel en klassisk fodboldskævert.

Men på salgsrampen har vi altså Kaufmann og Lucas. Ligesom spillere som Rinne, Abildgaard, Patrick Olsen nok ikke går herfra gratis. Ligesom vi faktisk ikke har ret meget dødvægt i truppen.

En gang havde Tipsbladet eller et andet medie en opgørelse om, hvor længe de enkelte superligaklubber kunne fortsætte driften begrundet i deres underskud. Hvis de lavede opgørelsen i dag, så kan Brøndby vel holde i 5 dage, mens AaB kan 5-6 år uden at foretage sig noget.
Der er ikke til 5-6 år uden at foretage sig noget. Tag et kik på udviklingen i de likvide midler og du kan hurtigt se at den holder ikke.
Self holder vi ikke til minus på 30 mio i 5 år.. Det er logik.

Der tegnes et billede af økonomien som er urimelig.
De fleste ved udmærket godt at fodboldaktier ikke er en profitskabende aktie. PSE har en undtagelse, da de har haft held til at drive nogle ting ved siden af som har givet afkast til aktionære.

AaB, AGF og Brøndby og hvad de ellers hedder er aktier man køber med hjertet og for at støtte klubben.

Det her dårlige regnskab er vel resultatet af at man intet har solgt..sponsorindtægterne der er faldet, tv indtægter m.m.
Og så ikke at glemme de investeringer man har lagt i faciliteter på Hornevej.
------------------
mvh Kristian

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Økonomitråden

Indlæg af Uldahl » 7. dec 2019, 19:10

Kristian skrev:
7. dec 2019, 18:15
Fromthecradle skrev:
7. dec 2019, 17:27
FlæskeFrank skrev:
7. dec 2019, 12:15
Uldahl skrev:
7. dec 2019, 10:36
Manden er tydeligvis en idiot der intet aner om fodbold økonomi.
Jeg tror mere, at han svarer på det, som han bliver spurgt om. Generelt bliver der vel malet et noget mere dyster billede af vores økonomi end rimeligt.

En stor del af de underskud, som vi har lavet på det seneste, var vel netop en strategisk kalkule fra AaBs side. Tidligere tiders overskud skulle ud og styrke klubben, så det på sigt skulle løfte klubben. Men de var meget klar over, at det ville give underskud på kort sigt.

At tallene så blev værre end forventet og resultaterne dårligere er vel en klassisk fodboldskævert.

Men på salgsrampen har vi altså Kaufmann og Lucas. Ligesom spillere som Rinne, Abildgaard, Patrick Olsen nok ikke går herfra gratis. Ligesom vi faktisk ikke har ret meget dødvægt i truppen.

En gang havde Tipsbladet eller et andet medie en opgørelse om, hvor længe de enkelte superligaklubber kunne fortsætte driften begrundet i deres underskud. Hvis de lavede opgørelsen i dag, så kan Brøndby vel holde i 5 dage, mens AaB kan 5-6 år uden at foretage sig noget.
Der er ikke til 5-6 år uden at foretage sig noget. Tag et kik på udviklingen i de likvide midler og du kan hurtigt se at den holder ikke.
Self holder vi ikke til minus på 30 mio i 5 år.. Det er logik.

Der tegnes et billede af økonomien som er urimelig.
De fleste ved udmærket godt at fodboldaktier ikke er en profitskabende aktie. PSE har en undtagelse, da de har haft held til at drive nogle ting ved siden af som har givet afkast til aktionære.

AaB, AGF og Brøndby og hvad de ellers hedder er aktier man køber med hjertet og for at støtte klubben.

Det her dårlige regnskab er vel resultatet af at man intet har solgt..sponsorindtægterne der er faldet, tv indtægter m.m.
Og så ikke at glemme de investeringer man har lagt i faciliteter på Hornevej.
Netop Kristian. Der er investeret kraftigt i faciliteterne på Hornevej, vel også i samarbejdsklubberne, med vores strategi i mente, så er det ikke gratis.

+ Selvføleglig alle Gaarde's fejlkøb heller ikke har været gratis at slippe af med, og de manglende sportslige resultater til følge.

Der vhvor kæden hopper af i min optik det hvor han ævler om at pengene fra Basogog salget skulle være brugt til at polstre kapitalen i klubben. Og så snakken om profit maximering, det hænger bare ikke sammen når vi snakker top fodbold i Danmark, det koster at være konkurance dygtig, hvis du vil spille med hvor det er sjovt.

Han aner tydeligtvis ikke noget om fodbold økonomi, og til lige med maler han et unødvendigt sort billed af vores økonomi.

Klart vi ikke kan have 30 milioner i underskud de næste 4-5 år. Det der ingen mindre virksomheder der kan i Danmark. Bestyrelsen har hele tiden været inde over størelsen af underskudet, og det er helt som forventet. Efter vi sagde nej til at sælge i sommers.

Fessoren aner intet om de mekanismer der rør sig i prof fodbold, og at de investeringer der er fortaget + manglende salg er beviste og efter bogen. Bare det han udtaler vi nok skulle have brugt pengene fra Basogog og Mæhle salget til at polstre forretningen med, i stedet for at bruge dem.

Hvis ikke vi skulle bruge dem til at blive bedre sportsligt, og der igennem øge hvores indtjening, hvor fanden skulle vi så bruge dem? Nåe jow polstring til aktionær udbytte og ned i 1 division, hvor indtjeningen er endnu mindre.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 7. dec 2019, 19:24

Helt enig Uldahl. I den ideelle verden skulle vi have investeret samtlige Basso penge i styrkelse af truppen, i en jagt på medaljer og eventuelt noget europæisk fodbold af en art. Det kunne man selvfølgelig godt have gjort med de 'rigtige' investeringer (hvilket selvfølgelig er nemt at sige).
Penge kommer og går i dansk fodbold. Medmindre man kan blive et stabilt Europahold, så vil det altid være op og ned. Vores bedste aktiver er fodboldben, og hvis ikke vi kan dyrke dem selv, så må vi finde dem andre steder, hvilket ofte kan være noget dyrere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Økonomitråden

Indlæg af Peter A. » 9. dec 2019, 17:41

Jeg synes det sejler organisatorisk i AaB på et bekymrende niveau.

Vi mangler folk på markante positioner i den sportslige sektor og nu har man igen igen igen fyret en salgschef.

Man har indtryk af en ledelse/bestyrelse der helt ud af tridt og fejler igen og igen når det kommer til rekruttering til nøglepositioner.

Hvordan vil de få nogen til at investere i sådan en organisation?
Hey AaB!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 9. dec 2019, 17:54

Peter A. skrev:
9. dec 2019, 17:41
Jeg synes det sejler organisatorisk i AaB på et bekymrende niveau.

Vi mangler folk på markante positioner i den sportslige sektor og nu har man igen igen igen fyret en salgschef.

Man har indtryk af en ledelse/bestyrelse der helt ud af tridt og fejler igen og igen når det kommer til rekruttering til nøglepositioner.

Hvordan vil de få nogen til at investere i sådan en organisation?
Om det sejler eller ej ved jeg ikke, men jeg syntes ikke der er noget af det du nævnder der understøtter det. Man mangler folk på tre positioner, hvor den ene er en konsekvens af Pylles pension, og hvor de to andre er en konsekvens af at man har opsagt en medarbejder (Gaarde) efter seks år. Det lyder da rimelig stabilt.

Så, påstanden om at det sejler hænger udelukkende på at man har fyret salgschefen. Men med tilbagegang i salg er det vel lige efter bogen. Så igen, jeg kan ikke lige se at du understøtter påstanden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 9. dec 2019, 17:56

Buzz Killington skrev:
9. dec 2019, 17:54
Peter A. skrev:
9. dec 2019, 17:41
Jeg synes det sejler organisatorisk i AaB på et bekymrende niveau.

Vi mangler folk på markante positioner i den sportslige sektor og nu har man igen igen igen fyret en salgschef.

Man har indtryk af en ledelse/bestyrelse der helt ud af tridt og fejler igen og igen når det kommer til rekruttering til nøglepositioner.

Hvordan vil de få nogen til at investere i sådan en organisation?
Om det sejler eller ej ved jeg ikke, men jeg syntes ikke der er noget af det du nævnder der understøtter det. Man mangler folk på tre positioner, hvor den ene er en konsekvens af Pylles pension, og hvor de to andre er en konsekvens af at man har opsagt en medarbejder (Gaarde) efter seks år. Det lyder da rimelig stabilt.

Så, påstanden om at det sejler hænger udelukkende på at man har fyret salgschefen. Men med tilbagegang i salg er det vel lige efter bogen. Så igen, jeg kan ikke lige se at du understøtter påstanden.
Man har så bare ikke været på forkant med det. Især Pylles pension kommer jo ikke just som en bombe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 9. dec 2019, 18:06

Hanga skrev:
9. dec 2019, 17:56
Buzz Killington skrev:
9. dec 2019, 17:54
Peter A. skrev:
9. dec 2019, 17:41
Jeg synes det sejler organisatorisk i AaB på et bekymrende niveau.

Vi mangler folk på markante positioner i den sportslige sektor og nu har man igen igen igen fyret en salgschef.

Man har indtryk af en ledelse/bestyrelse der helt ud af tridt og fejler igen og igen når det kommer til rekruttering til nøglepositioner.

Hvordan vil de få nogen til at investere i sådan en organisation?
Om det sejler eller ej ved jeg ikke, men jeg syntes ikke der er noget af det du nævnder der understøtter det. Man mangler folk på tre positioner, hvor den ene er en konsekvens af Pylles pension, og hvor de to andre er en konsekvens af at man har opsagt en medarbejder (Gaarde) efter seks år. Det lyder da rimelig stabilt.

Så, påstanden om at det sejler hænger udelukkende på at man har fyret salgschefen. Men med tilbagegang i salg er det vel lige efter bogen. Så igen, jeg kan ikke lige se at du understøtter påstanden.
Man har så bare ikke været på forkant med det. Især Pylles pension kommer jo ikke just som en bombe.
Men Poul er mig bekendt derude endnu på sådan lidt tilbagelænet basis?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2019, 10:02

Vi er stadig funderet i, at vi skal være baseret på spillere fra Nordjylland suppleret med gode udenlandske profiler og tidligere spillere, der vender hjem. Men hvis vi på kort sigt skal investere yderligere, så ved jeg, at vi har en god og stabil aktionærkreds, der er klar til at hjælpe os.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... rere-trup/

Det lyder da i høj grad som om emissionen sker på baggrund af troværdige tilkendegivelser fra aktionærerne, og ikke noget pludseligt påfald i lyset af en økonomisk krise. Det tegner virkelig godt at folkene bag AaB har hjertet på rette sted.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Økonomitråden

Indlæg af Uldahl » 12. dec 2019, 10:33

Buzz Killington skrev:
12. dec 2019, 10:02
Vi er stadig funderet i, at vi skal være baseret på spillere fra Nordjylland suppleret med gode udenlandske profiler og tidligere spillere, der vender hjem. Men hvis vi på kort sigt skal investere yderligere, så ved jeg, at vi har en god og stabil aktionærkreds, der er klar til at hjælpe os.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... rere-trup/

Det lyder da i høj grad som om emissionen sker på baggrund af troværdige tilkendegivelser fra aktionærerne, og ikke noget pludseligt påfald i lyset af en økonomisk krise. Det tegner virkelig godt at folkene bag AaB har hjertet på rette sted.
Ja Buz det er skønt at de har indset at det koster at være med i toppen, og at de er villige til at handle der efter. En stamme af nordjyske spillere, hjemvendte spillere, og supleret med udenlandske profiler lyder perfekt i mine øre. Scoutingen skal dog løftes en del også, så skal det nok blive godt. :aabfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 12. dec 2019, 10:55

Uldahl skrev:
12. dec 2019, 10:33
Buzz Killington skrev:
12. dec 2019, 10:02
Vi er stadig funderet i, at vi skal være baseret på spillere fra Nordjylland suppleret med gode udenlandske profiler og tidligere spillere, der vender hjem. Men hvis vi på kort sigt skal investere yderligere, så ved jeg, at vi har en god og stabil aktionærkreds, der er klar til at hjælpe os.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... rere-trup/

Det lyder da i høj grad som om emissionen sker på baggrund af troværdige tilkendegivelser fra aktionærerne, og ikke noget pludseligt påfald i lyset af en økonomisk krise. Det tegner virkelig godt at folkene bag AaB har hjertet på rette sted.
Ja Buz det er skønt at de har indset at det koster at være med i toppen, og at de er villige til at handle der efter. En stamme af nordjyske spillere, hjemvendte spillere, og supleret med udenlandske profiler lyder perfekt i mine øre. Scoutingen skal dog løftes en del også, så skal det nok blive godt. :aabfan:
Det tror jeg nu at de allerede havde indset. Vi har jo altså investeret ret kraftigt i vores hold de seneste vinduer. De har godt været klar over at det var nødvendigt. Så må man stille seriøse spørgsmål ved det udbytte vi har fået, og man kan ærge sig gul og grøn over, at de ikke indså det lige efter the double. Der var vi jo nogen herinde, der skreg efter at udnytte den position vi havde på daværende tidspunkt, fremfor den entydige satsning på yderligere talentudvikling.

Men meget glædeligt at vi ikke har givet op, som det lidt tydede på, med de fremlagte spareplaner. Disse er jo så droppet nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Økonomitråden

Indlæg af Tyskeren » 12. dec 2019, 12:53


Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 12. dec 2019, 21:13

Tyskeren skrev:
12. dec 2019, 12:53
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/medi ... b349871dc1

Hvem kender ham?
Jeg kender intet til ham. Men godt ser han sgu ud, det må man sige.

V3jgrd
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 23. jul 2017, 00:44

Re: Økonomitråden

Indlæg af V3jgrd » 12. dec 2019, 23:58

Tyskeren skrev:
12. dec 2019, 12:53
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/medi ... b349871dc1

Hvem kender ham?
Kender ham ikke, men faldt over en hele tråd dedikeret til ham på den norske avis VG's debatforum: https://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema ... oer/side/1

Han er tilsyneladende meget, meget populær i Norge, hvor han beskrives som en troldmand/tryllekunster...

Besvar