Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 3. mar 2020, 18:28

gravballe skrev:
3. mar 2020, 18:24
Det er sindsygt hvis AGF henter 120m og AaB Maks kan skaffe 60m det gør det på sigt umuligt at have et top hold i ligaen. Håndbold og ishockey gør det sikkert ikke lettere at skaffe sponser penge. Men det må være et område hvor AaB sætter fokus, man burde vel ligge 20m højere
Der må ligge en plan i skuffen et sted.
Det er ikke mange måneder siden AaB meldte ud, at vi på sigt skal være fast top 4 hold.
Tænker ikke det er troværdigt at lave nye målsætninger, hver gang der kommer et regnskab.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 3. mar 2020, 18:59

Det er fandme sådan her, jeg kan lide en fodboldklub. En enkelt stjerne på banen, som folk gider at se på og et gigantisk hul i pengekassen. Så må hatten gå rundt igen, når kassen er tom.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sanchez94 » 3. mar 2020, 19:11

Hanga skrev:
3. mar 2020, 12:39
Sanchez94 skrev:
3. mar 2020, 11:56
Jakobsen skrev:
26. feb 2020, 17:03
doukas skrev:
Spanky skrev:
25. feb 2020, 12:38
I ugens udgave af Ripodsten påstår Dennis Søndergaard, at det var en forudsætning med en godkendelse af kapitaludvidelsen på den ekstraordinære generalforsamling sidst år før revisor ville godkende regnskabet.

Det var alligevel noget af en påstand.
Nu er jeg ikke økonomiekspert, men det er vel ikke en revisors lod at kræve noget som helst for godkendelser af regnskaber? Regnskabet er vel som det er, uanset hvad der planlægges af kapitaludvidelser?
Det lyder lidt som noget vrøvl fra Søndergaard ja. Så vidt jeg ved er revisors opgave at sige god for, at regnskabet er lavet på den rigtige måde, er fyldestgørende og validt. Likviditetsspørgsmål og den fremadrettede finansiering har intet med regnskabsgodkendelse at gøre, da regnskabet er bagudrettet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Der bliver jeg nødt til at korrigere dig. Et regnskab aflægges altid efter et "going concern" princip, hvilket betyder at revisor underskriver at selskabet har likviditet til at forsætte driften de kommende 12 måneder. Desuden står revisor inde for selskabets transaktioner og begivenheder frem til underskriftsdatoen og ikke kun frem til d. 31-12-2019
Er det ikke korrekt, at revisor skal omtale i regnskabet, hvis der er stillet betingelser for at kunne godkende regnskabet og den fortsatte drift? Så hvis Dennis Søndergaard har ret i sin påstand, vil der skulle stå noget i regnskabet om at revisor har påtalt den påståede kapitaludfordring?
Jeg beklager på forhånd, det bliver lidt kedeligt og nørdet..

Der skal ikke stå i regnskabet, hvis revisor har stillet særlige betingelser for at kunne godkende regnskabet. En sådan betingelse kunne f. eks være en støtte erklæring fra selskabets pengeinstitut eller en anpartsudvanding. Der skal dog fremgå af regnskabet, hvis revisor mener at selskabet har brug for mere likviditet end, hvad regnskabet viser det har til rådighed.

Revisor har ikke skrevet et afsnit omkring problemer med den forsatte drift for selskabet, hvilket ville være god regnskabsskik at gøre. Der står intet i ledelsesberetningen omkring kapitalproblemer, hvilket vil være det første sted, som revisor vil bede ledelsen om at skrive, såfremt der var økonomiske vanskeligheder, da ledelsesberetningen for klasse D virksomheder skal indeholde et afsnit omkring den økonomiske fremtid, det eneste som står her er at bestyrelsen er blevet bemyndiget til at foretage en kapitaludvidelse, og intet omkring at den forventes effektureret inden for 12 måneder. Derimod står der at bemyndigelsen gælder i en 5 årig periode, og at ledelsen vurderes at selskabets likviditetaberedskab er tilstrækkeligt i henhold til budgettet for 2020 og 2021.

Der er intet i den aflagte årsrapport som indikere at Dennis Søndergaards påstande er sande. AaB har stadig kortfristede aktiver for 24 millioner og kortfristede gæld for 19,5 millioner. Desuden har AaB 8 millioner tilgode hos moderklubben, som jeg mener at have læst, er lavet som et anfordringslån, som kan bedes indfries straks, såfremt AaB A/S mangler pengene.

Desuden så tvivler jeg meget stærkt på at revisoren allerede i november 2019 beder AaB om at indkalde til en ekstraordinær generalforsamling med henblik på skaffe kapital til den kommende drift. Specielt da det efter min overbevisning er en overtrædelse omkring fondbørsmeddelelser, hvis ikke det bliver oplyst i god tro at den kapitaludvidelse skal anvendes til den forsatte drift, da det kan have en direkte indflydelse på aktiekursen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 3. mar 2020, 19:58

Sanchez94 skrev:
3. mar 2020, 19:11

Jeg beklager på forhånd, det bliver lidt kedeligt og nørdet..

Der skal ikke stå i regnskabet, hvis revisor har stillet særlige betingelser for at kunne godkende regnskabet. En sådan betingelse kunne f. eks være en støtte erklæring fra selskabets pengeinstitut eller en anpartsudvanding. Der skal dog fremgå af regnskabet, hvis revisor mener at selskabet har brug for mere likviditet end, hvad regnskabet viser det har til rådighed.

Revisor har ikke skrevet et afsnit omkring problemer med den forsatte drift for selskabet, hvilket ville være god regnskabsskik at gøre. Der står intet i ledelsesberetningen omkring kapitalproblemer, hvilket vil være det første sted, som revisor vil bede ledelsen om at skrive, såfremt der var økonomiske vanskeligheder, da ledelsesberetningen for klasse D virksomheder skal indeholde et afsnit omkring den økonomiske fremtid, det eneste som står her er at bestyrelsen er blevet bemyndiget til at foretage en kapitaludvidelse, og intet omkring at den forventes effektureret inden for 12 måneder. Derimod står der at bemyndigelsen gælder i en 5 årig periode, og at ledelsen vurderes at selskabets likviditetaberedskab er tilstrækkeligt i henhold til budgettet for 2020 og 2021.

Der er intet i den aflagte årsrapport som indikere at Dennis Søndergaards påstande er sande. AaB har stadig kortfristede aktiver for 24 millioner og kortfristede gæld for 19,5 millioner. Desuden har AaB 8 millioner tilgode hos moderklubben, som jeg mener at have læst, er lavet som et anfordringslån, som kan bedes indfries straks, såfremt AaB A/S mangler pengene.

Desuden så tvivler jeg meget stærkt på at revisoren allerede i november 2019 beder AaB om at indkalde til en ekstraordinær generalforsamling med henblik på skaffe kapital til den kommende drift. Specielt da det efter min overbevisning er en overtrædelse omkring fondbørsmeddelelser, hvis ikke det bliver oplyst i god tro at den kapitaludvidelse skal anvendes til den forsatte drift, da det kan have en direkte indflydelse på aktiekursen.
Stærkt, tak for den grundige forklaring.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Økonomitråden

Indlæg af gwailo » 3. mar 2020, 21:46

Måske man skulle overveje at tage ishockey og håndbold ind i AaB. Det tror jeg, der ville være rigtig stærke synergieffekter ved. Så kunne det evt. hedde AaB Håndbold og AaB Ishockey.
gravballe skrev:
3. mar 2020, 18:24
Det er sindsygt hvis AGF henter 120m og AaB Maks kan skaffe 60m det gør det på sigt umuligt at have et top hold i ligaen. Håndbold og ishockey gør det sikkert ikke lettere at skaffe sponser penge. Men det må være et område hvor AaB sætter fokus, man burde vel ligge 20m højere
// gwailo

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 3. mar 2020, 22:06

gwailo skrev:
3. mar 2020, 21:46
Måske man skulle overveje at tage ishockey og håndbold ind i AaB. Det tror jeg, der ville være rigtig stærke synergieffekter ved. Så kunne det evt. hedde AaB Håndbold og AaB Ishockey.
gravballe skrev:
3. mar 2020, 18:24
Det er sindsygt hvis AGF henter 120m og AaB Maks kan skaffe 60m det gør det på sigt umuligt at have et top hold i ligaen. Håndbold og ishockey gør det sikkert ikke lettere at skaffe sponser penge. Men det må være et område hvor AaB sætter fokus, man burde vel ligge 20m højere
og så supplere det op med noget Basket. Det kunne give gode syner gi effekter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 3. mar 2020, 22:36

gravballe skrev:
3. mar 2020, 22:06
gwailo skrev:
3. mar 2020, 21:46
Måske man skulle overveje at tage ishockey og håndbold ind i AaB. Det tror jeg, der ville være rigtig stærke synergieffekter ved. Så kunne det evt. hedde AaB Håndbold og AaB Ishockey.
gravballe skrev:
3. mar 2020, 18:24
Det er sindsygt hvis AGF henter 120m og AaB Maks kan skaffe 60m det gør det på sigt umuligt at have et top hold i ligaen. Håndbold og ishockey gør det sikkert ikke lettere at skaffe sponser penge. Men det må være et område hvor AaB sætter fokus, man burde vel ligge 20m højere
og så supplere det op med noget Basket. Det kunne give gode syner gi effekter.
Prikken over i’et kunne være at lave en masse kæmpe events. Lidt ligesom parken. Vi kunne evt kalde det 9000Lux.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 3. mar 2020, 23:08

Forza skrev:
gravballe skrev:
3. mar 2020, 22:06
gwailo skrev:
3. mar 2020, 21:46
Måske man skulle overveje at tage ishockey og håndbold ind i AaB. Det tror jeg, der ville være rigtig stærke synergieffekter ved. Så kunne det evt. hedde AaB Håndbold og AaB Ishockey.
gravballe skrev:
3. mar 2020, 18:24
Det er sindsygt hvis AGF henter 120m og AaB Maks kan skaffe 60m det gør det på sigt umuligt at have et top hold i ligaen. Håndbold og ishockey gør det sikkert ikke lettere at skaffe sponser penge. Men det må være et område hvor AaB sætter fokus, man burde vel ligge 20m højere
og så supplere det op med noget Basket. Det kunne give gode syner gi effekter.
Prikken over i’et kunne være at lave en masse kæmpe events. Lidt ligesom parken. Vi kunne evt kalde det 9000Lux.
Slet ikke nok. Hvad med at købe en håndfuld sportsbutikker så vi er sikre på de har AaBs trøjer? Samtidig kunne vi åbne nogle boder i en forlystelsespark og opsætte et fatamogana om nogle konverter på stadion.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 4. mar 2020, 08:38

Jakobsen skrev:
3. mar 2020, 23:08
Forza skrev:
gravballe skrev:
3. mar 2020, 22:06
gwailo skrev:
3. mar 2020, 21:46
Måske man skulle overveje at tage ishockey og håndbold ind i AaB. Det tror jeg, der ville være rigtig stærke synergieffekter ved. Så kunne det evt. hedde AaB Håndbold og AaB Ishockey.
gravballe skrev:
3. mar 2020, 18:24
Det er sindsygt hvis AGF henter 120m og AaB Maks kan skaffe 60m det gør det på sigt umuligt at have et top hold i ligaen. Håndbold og ishockey gør det sikkert ikke lettere at skaffe sponser penge. Men det må være et område hvor AaB sætter fokus, man burde vel ligge 20m højere
og så supplere det op med noget Basket. Det kunne give gode syner gi effekter.
Prikken over i’et kunne være at lave en masse kæmpe events. Lidt ligesom parken. Vi kunne evt kalde det 9000Lux.
Slet ikke nok. Hvad med at købe en håndfuld sportsbutikker så vi er sikre på de har AaBs trøjer? Samtidig kunne vi åbne nogle boder i en forlystelsespark og opsætte et fatamogana om nogle konverter på stadion.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mere, gutter! Den joke er slet ikke kørt langt nok ud endnu.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 4. mar 2020, 08:39

Hanga skrev:
3. mar 2020, 16:45

Det må give dybe panderynker i AaB at vi har så svært ved at skabe omsætning i den primære drift. Ikke at det overrasker mig, for stemningen har ved gud været dårlig omkring i AaB i mange år, men jeg synes det begynder at lysne på den front. Med en mere frisk spillestil og spillere som Lucas på holdkortet er det igen blevet noget sjovere at følge AaB, selvom resultaterne selvfølgelig stadig ikke står mål med de investeringer der er foretaget.
Det er i hvert fald meget problematisk at man forventer et underskud på 7-12 mio. kr. i 2020 - et år hvor man har gennemført et salg til 20 mio. kr. og regner med at komme i top-6. Hvis de to betingelser er opfyldt, skulle AaB gerne lave overskud. Det tyder på at der selv med realisering af top-6-målsætning er et hul på ca. 30 mio. kr. i den årlige drift. Det er selvfølgelig totalt uholdbart og det er mig en gåde hvordan man kan havne sådan et sted.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Økonomitråden

Indlæg af Frygah » 4. mar 2020, 09:16

Gnu skrev:
4. mar 2020, 08:38
Jakobsen skrev:
3. mar 2020, 23:08
Forza skrev:
gravballe skrev:
3. mar 2020, 22:06
gwailo skrev:
3. mar 2020, 21:46
Måske man skulle overveje at tage ishockey og håndbold ind i AaB. Det tror jeg, der ville være rigtig stærke synergieffekter ved. Så kunne det evt. hedde AaB Håndbold og AaB Ishockey.
gravballe skrev:
3. mar 2020, 18:24
Det er sindsygt hvis AGF henter 120m og AaB Maks kan skaffe 60m det gør det på sigt umuligt at have et top hold i ligaen. Håndbold og ishockey gør det sikkert ikke lettere at skaffe sponser penge. Men det må være et område hvor AaB sætter fokus, man burde vel ligge 20m højere
og så supplere det op med noget Basket. Det kunne give gode syner gi effekter.
Prikken over i’et kunne være at lave en masse kæmpe events. Lidt ligesom parken. Vi kunne evt kalde det 9000Lux.
Slet ikke nok. Hvad med at købe en håndfuld sportsbutikker så vi er sikre på de har AaBs trøjer? Samtidig kunne vi åbne nogle boder i en forlystelsespark og opsætte et fatamogana om nogle konverter på stadion.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mere, gutter! Den joke er slet ikke kørt langt nok ud endnu.
Noget med et sportscollege baseret på statslig tilskud, som så bliver lavet om så det heller ikke kan betale sig, og vi derfor har en masse bygninger som ikke kan sælges pga finanskrisen?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomitråden

Indlæg af le Cid » 4. mar 2020, 09:22

Frygah skrev:
4. mar 2020, 09:16
Gnu skrev:
4. mar 2020, 08:38
Jakobsen skrev:
3. mar 2020, 23:08
Forza skrev:
gravballe skrev:
3. mar 2020, 22:06
gwailo skrev:
3. mar 2020, 21:46
Måske man skulle overveje at tage ishockey og håndbold ind i AaB. Det tror jeg, der ville være rigtig stærke synergieffekter ved. Så kunne det evt. hedde AaB Håndbold og AaB Ishockey.

og så supplere det op med noget Basket. Det kunne give gode syner gi effekter.
Prikken over i’et kunne være at lave en masse kæmpe events. Lidt ligesom parken. Vi kunne evt kalde det 9000Lux.
Slet ikke nok. Hvad med at købe en håndfuld sportsbutikker så vi er sikre på de har AaBs trøjer? Samtidig kunne vi åbne nogle boder i en forlystelsespark og opsætte et fatamogana om nogle konverter på stadion.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mere, gutter! Den joke er slet ikke kørt langt nok ud endnu.
Noget med et sportscollege baseret på statslig tilskud, som så bliver lavet om så det heller ikke kan betale sig, og vi derfor har en masse bygninger som ikke kan sælges pga finanskrisen?
Er vi derhenne, hvor vi så skal købe en totalt ukendt afrikaner fra et sekundahold i USA og sælge ham videre til kinesisk fodbold for et helt vanvittigt beløb?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 4. mar 2020, 09:53

Yankee skrev:
3. mar 2020, 15:55
- AaB's omsætning fraregnet transfer på ca. 60 millioner er alt, alt, alt for lavt til at understøtte en topklub i dansk fodbold. Til sammenligning ligger AGF på omkring 110-120 mio. kr. og AC Horsens på omkring 45-50 mio. kr.
Bare lige for at trække AGFs tal ind til sammenligning:

AGFs regnskaber kan læses her: https://www.agf.dk/investor-relations/regnskaber/

Seneste halvårsregnskab endte til nytår, regnskabet blev offentliggjort i slutningen af februar.

I seneste halvårsrapport er nettoomsætning før transfer steget til 65.9 mio. kr., primært på grund af øget sponsoromsætning på stadion og flere entre- og kamp-indtægter.

Stigningen i indtægten er sket fordi man forrige år ansatte en mand kun til at tage sig af sponsor og sidste år også ansatte en mand til at få flere tilskuere til kampene. Tidligere var opgaverne delt i salgsafdelingen, som også lejer haller ud til events og lignende, og man kan tænke sig til at det måske har givet noget mangel på ejerskab af opgaver.

AGF har fået lavere indtægter fra TV, til dels fordi Jacob Nielsen kom til at gå i pressen og udtrykke sympati for fans og deres kampe mod hverdagskampe. Det har medført en håndfuld kampe som 7ende valg. Men også til dels fordi AGF havde en rigtig ringe start på sæsonen og lå ret dårligt til i ligaen (det medfører selvfølgelig lave placeringspenge).

Tilskuertallet er øget i en årrække og har i halvsæsonen nået 11.124 tilskuere i gennemsnit til årets første 10 kampe. Det er en stigning på mere end 30% fra sidste år. Så ansættelsen af den billetansvarlige har virkelig båret frugt. Tidligere var folk i boderne frivillige, men de er blevet ansat nu og det kan sagtens have været medspiller til den større indtægt.

Der er ikke sket en revolution, hver sektor har bare arbejdet med at forbedre sig år over år og man er begyndt at fokusere på områder hvor der skabes indtægter.
Kom så de Hviie

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 4. mar 2020, 11:30

Yankee skrev:
4. mar 2020, 08:39
Hanga skrev:
3. mar 2020, 16:45

Det må give dybe panderynker i AaB at vi har så svært ved at skabe omsætning i den primære drift. Ikke at det overrasker mig, for stemningen har ved gud været dårlig omkring i AaB i mange år, men jeg synes det begynder at lysne på den front. Med en mere frisk spillestil og spillere som Lucas på holdkortet er det igen blevet noget sjovere at følge AaB, selvom resultaterne selvfølgelig stadig ikke står mål med de investeringer der er foretaget.
Det er i hvert fald meget problematisk at man forventer et underskud på 7-12 mio. kr. i 2020 - et år hvor man har gennemført et salg til 20 mio. kr. og regner med at komme i top-6. Hvis de to betingelser er opfyldt, skulle AaB gerne lave overskud. Det tyder på at der selv med realisering af top-6-målsætning er et hul på ca. 30 mio. kr. i den årlige drift. Det er selvfølgelig totalt uholdbart og det er mig en gåde hvordan man kan havne sådan et sted.
Der må jo være nogle forudsætninger/forventninger, der ikke har holdt. Top 6, Europa, Spillersalg og Sponsorer er jo da ihvertfald kikset på omsætningssiden. Ifm manglende spillersalg bliver omkostningsniveauet for højt. Der er ikke økonomi i at have fx Okore, Rinne, Lucas og Fossum gående kontrakten ud - de skal sendes videre senest 1 år før kontraktudløb og gerne før.
You pay for this?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2020, 08:11

Gaarde6 skrev:
3. mar 2020, 18:28

Der må ligge en plan i skuffen et sted.
Det er ikke mange måneder siden AaB meldte ud, at vi på sigt skal være fast top 4 hold.
Tænker ikke det er troværdigt at lave nye målsætninger, hver gang der kommer et regnskab.
Jeg tror ikke der ligger andet end omridset af en mulig plan. Jeg synes det mest markante i årsrapporten IKKE nævner noget om top-4, men blot fastholder at vi fortsat har et mål om top-6 selvom vores konkurrenter opruster.

Det fortæller mig at de nuværende ejere ikke umiddelbart står klar med en kapitaltilførsel, men at vi blot har gjort os klar til at evt. udefrakommende kan skyde penge i selskabet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Økonomitråden

Indlæg af Silver77 » 5. mar 2020, 08:32

Gnu skrev:
4. mar 2020, 08:38
Jakobsen skrev:
3. mar 2020, 23:08
Forza skrev:
gravballe skrev:
3. mar 2020, 22:06
gwailo skrev:
3. mar 2020, 21:46
Måske man skulle overveje at tage ishockey og håndbold ind i AaB. Det tror jeg, der ville være rigtig stærke synergieffekter ved. Så kunne det evt. hedde AaB Håndbold og AaB Ishockey.
gravballe skrev:
3. mar 2020, 18:24
Det er sindsygt hvis AGF henter 120m og AaB Maks kan skaffe 60m det gør det på sigt umuligt at have et top hold i ligaen. Håndbold og ishockey gør det sikkert ikke lettere at skaffe sponser penge. Men det må være et område hvor AaB sætter fokus, man burde vel ligge 20m højere
og så supplere det op med noget Basket. Det kunne give gode syner gi effekter.
Prikken over i’et kunne være at lave en masse kæmpe events. Lidt ligesom parken. Vi kunne evt kalde det 9000Lux.
Slet ikke nok. Hvad med at købe en håndfuld sportsbutikker så vi er sikre på de har AaBs trøjer? Samtidig kunne vi åbne nogle boder i en forlystelsespark og opsætte et fatamogana om nogle konverter på stadion.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Mere, gutter! Den joke er slet ikke kørt langt nok ud endnu.
Når først vi har Fodbold, Håndbold, ishockey og basketball inde under AaB, burde vi da få lavet et College vi kan kalde det AaB College

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Økonomitråden

Indlæg af Nitten » 8. mar 2020, 19:23

Silver77 skrev:
5. mar 2020, 08:32
Gnu skrev:
4. mar 2020, 08:38
Jakobsen skrev:
3. mar 2020, 23:08
Forza skrev:
gravballe skrev:
3. mar 2020, 22:06
gwailo skrev:
3. mar 2020, 21:46
Måske man skulle overveje at tage ishockey og håndbold ind i AaB. Det tror jeg, der ville være rigtig stærke synergieffekter ved. Så kunne det evt. hedde AaB Håndbold og AaB Ishockey.

og så supplere det op med noget Basket. Det kunne give gode syner gi effekter.
Prikken over i’et kunne være at lave en masse kæmpe events. Lidt ligesom parken. Vi kunne evt kalde det 9000Lux.
Slet ikke nok. Hvad med at købe en håndfuld sportsbutikker så vi er sikre på de har AaBs trøjer? Samtidig kunne vi åbne nogle boder i en forlystelsespark og opsætte et fatamogana om nogle konverter på stadion.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Mere, gutter! Den joke er slet ikke kørt langt nok ud endnu.
Når først vi har Fodbold, Håndbold, ishockey og basketball inde under AaB, burde vi da få lavet et College vi kan kalde det AaB College
Nemlig. Og så vores egen bank til alle de penge vi tjener

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af NIN » 11. mar 2020, 11:17

https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Økonomitråden

Indlæg af Klaus » 11. mar 2020, 12:10

Silver77 skrev:
5. mar 2020, 08:32
Gnu skrev:
4. mar 2020, 08:38
Jakobsen skrev:
3. mar 2020, 23:08
Forza skrev:
gravballe skrev:
3. mar 2020, 22:06
gwailo skrev:
3. mar 2020, 21:46
Måske man skulle overveje at tage ishockey og håndbold ind i AaB. Det tror jeg, der ville være rigtig stærke synergieffekter ved. Så kunne det evt. hedde AaB Håndbold og AaB Ishockey.

og så supplere det op med noget Basket. Det kunne give gode syner gi effekter.
Prikken over i’et kunne være at lave en masse kæmpe events. Lidt ligesom parken. Vi kunne evt kalde det 9000Lux.
Slet ikke nok. Hvad med at købe en håndfuld sportsbutikker så vi er sikre på de har AaBs trøjer? Samtidig kunne vi åbne nogle boder i en forlystelsespark og opsætte et fatamogana om nogle konverter på stadion.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Mere, gutter! Den joke er slet ikke kørt langt nok ud endnu.
Når først vi har Fodbold, Håndbold, ishockey og basketball inde under AaB, burde vi da få lavet et College vi kan kalde det AaB College
Og når vi så har bygningerne. Så sælger vi nogen af dem til et mindre beløb, mod til gengæld at skrive under på en 30-årig uopsigelig aftale, hvor vi lejer de samme bygninger til en høj årlig leje i forventning om, at de vil indbringe et guldæg. Vi kunne måske kalde vores nye barn for AaB-konference????

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2020, 12:30

Jeg læste den i går, men orkede ikke kommentere.
Den direkte kilde er https://steenhouman.com/2020/03/10/AaB- ... nderynker/

Der er som sådan ikke noget faktuelt galt, men konklusionerne vidner bare ikke om at der er brugt ret meget energi på at sætte sig ind i de specifikke forhold omkring AaB, udover at læse regnskabet.

Han tager godtnok nederst i artiklen forbehold for at AaB i 2003-2010 havde flere andre aktiviteter, men konklusioner er frejdigt at vores omsætning ikke har været lavere siden 2003, selvom det ikke giver mening at sammenligne længere tilbage end 2010.

Han nævner ikke med et ord (han ved det sikkert ikke) at en ret stor del af vores underskud de to seneste år er planlagt på baggrund af Bassogog-pengene.

Han nævner ikke at det er mere end 5 år siden der er tilført kapital, men siger bare at så længe ejerne vil poste penge i kan driften fortsætte. Han forholder sig ikke til at et Abildgård salg ikke er med i regnskabet, at den største del af omsætningsfaldet skyldes manglende sportslige resultater - ikke manglende transfer. Endelig konstaterer han frejdigt at vores underskud ville være blevet 25 mill større uden salg af Kaufmann. Ingen betænkeligheder om at vores nuværende forventning ganske sikkert baserer sig yderligere investeringer i spillertruppen, som med garanti ikke ville være sket, hvis ikke der havde været penge for Kaufmann.

Når alt det er sagt, så er det selvfølgelig et problem at vores omsætning falder, og det skal vendes. Det skal vendes ved at skaffe flere indtægter, ikke ved at investere penge vi ikke har selvf. Problemerne er velkendte - og langt mere præcist beskrevet herinde.

Jeg bliver aldrig rigtig fan af fodboldøkonomer. Jeg har en teori om at deres udgydelser yder et ikke uvæsentlig bidrag til den globale opvarmning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar