Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 2. mar 2021, 22:45

Lyfe skrev:
2. mar 2021, 22:31
Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 22:20
Lyfe skrev:
2. mar 2021, 22:04
Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 20:20
Klaus skrev:
2. mar 2021, 18:42
Jeg tænker lidt, at salgene jo også har medført investeringer. Så det økonomiske regnestykke er nok ikke så simpelt. I år må salgene af Okore og Mæhle vel tælle med? Så vi er da i det mindste realiseret nogle transferindtægter allerede. Hvad med Rinne? Han skal vel sælges til sommer? Og så kunne man frygte en hurtig gevinst vil blive hævet med Pedro.
Der er meget få penge i Rinne og Pedro - Rinne er målmand og Pedro har spillet skidt flere måneder, der er næppe den store interesse for ham mere.

Salg med værdi skal komme på de unge, Hannesbo, Prica og Theo er vel bedste bud. Klitten får jo tilsyneladende lov at gå på en fri transfer, Wagner er væk. Måske andre unge på vej?
Er du seriøs med at du ikke mener Pedro er et salgsobjekt?
Du virker konstant negativ, så lad mig lige høre hvad du mener han kan sælges for inden for de næste to vinduer før du er tilfreds?
Alle er salgsobjekter. Jeg tror, set i lyset af Pedros faldende præstationer samt coronaens indflydelse på transfermarkedet, ikke AaB kan hente nogen stor transfer på ham. Coronaen kan lette og Pedro kan spille bedre - begge dele vil selvfølgelig øge værdien. Lige nu - lig næste vindue - tror jeg ikke han kan sælges til +10 mio dkk.
Jeg tror derimod Pedro bliver solgt i et af de næste 2 vinduer for mindst 15 mil.. Skal vi vædde en fadbamse og en high five på det? ;-)
Top, men du har forhåbentligt ret :aabfan:
You pay for this?

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Økonomitråden

Indlæg af Lyfe » 2. mar 2021, 22:55

Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 22:45
Lyfe skrev:
2. mar 2021, 22:31
Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 22:20
Lyfe skrev:
2. mar 2021, 22:04
Fromthecradle skrev:
2. mar 2021, 20:20
Klaus skrev:
2. mar 2021, 18:42
Jeg tænker lidt, at salgene jo også har medført investeringer. Så det økonomiske regnestykke er nok ikke så simpelt. I år må salgene af Okore og Mæhle vel tælle med? Så vi er da i det mindste realiseret nogle transferindtægter allerede. Hvad med Rinne? Han skal vel sælges til sommer? Og så kunne man frygte en hurtig gevinst vil blive hævet med Pedro.
Der er meget få penge i Rinne og Pedro - Rinne er målmand og Pedro har spillet skidt flere måneder, der er næppe den store interesse for ham mere.

Salg med værdi skal komme på de unge, Hannesbo, Prica og Theo er vel bedste bud. Klitten får jo tilsyneladende lov at gå på en fri transfer, Wagner er væk. Måske andre unge på vej?
Er du seriøs med at du ikke mener Pedro er et salgsobjekt?
Du virker konstant negativ, så lad mig lige høre hvad du mener han kan sælges for inden for de næste to vinduer før du er tilfreds?
Alle er salgsobjekter. Jeg tror, set i lyset af Pedros faldende præstationer samt coronaens indflydelse på transfermarkedet, ikke AaB kan hente nogen stor transfer på ham. Coronaen kan lette og Pedro kan spille bedre - begge dele vil selvfølgelig øge værdien. Lige nu - lig næste vindue - tror jeg ikke han kan sælges til +10 mio dkk.
Jeg tror derimod Pedro bliver solgt i et af de næste 2 vinduer for mindst 15 mil.. Skal vi vædde en fadbamse og en high five på det? ;-)
Top, men du har forhåbentligt ret :aabfan:
Det er fandme et bet jeg kan li... og bare for at være en god sportsmand så topper jeg den sq og siger hvis jeg tager fejl, så har du fri bar på min regning på budda bar inden en kamp, billet ved siden af mig på stadion med spisning og fri bar under hele kampen på min regning.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. mar 2021, 16:51

Bælum udtaler i 'Ripodsten' at der i udgangspunkt skal hentes ml. 20-30 mill. årligt i netto transferindtægter.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aabwibz » 6. mar 2021, 09:12

Aalborg frederikshavner skrev:
3. mar 2021, 16:51
Bælum udtaler i 'Ripodsten' at der i udgangspunkt skal hentes ml. 20-30 mill. årligt i netto transferindtægter.
Nævnte han noget om hvorvidt de 20-30 mil er for at gå i nul inklusiv reinvestering i spillertruppen eller ej?
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 6. mar 2021, 09:33

Aalborg frederikshavner skrev:
3. mar 2021, 16:51
Bælum udtaler i 'Ripodsten' at der i udgangspunkt skal hentes ml. 20-30 mill. årligt i netto transferindtægter.
Hvis vi kigger på den nuværende trup, så er det vel egentlig lidt skræmmende.
Vi har vel reelt kun: Ross, Pedro og Hannesbo, som er salgs emner, der kan bringe nogle penge i kassen.
Resten er jo ikke store salg? Jo Prica og Lucas, hvis de brænder igennem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. mar 2021, 07:49

Aabwibz skrev:
6. mar 2021, 09:12
Aalborg frederikshavner skrev:
3. mar 2021, 16:51
Bælum udtaler i 'Ripodsten' at der i udgangspunkt skal hentes ml. 20-30 mill. årligt i netto transferindtægter.
Nævnte han noget om hvorvidt de 20-30 mil er for at gå i nul inklusiv reinvestering i spillertruppen eller ej?
Barsøe spurgte desværre ikke nærmere ind til hvad det helt konkret betyder

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 7. mar 2021, 09:19

Aalborg frederikshavner skrev:
7. mar 2021, 07:49
Aabwibz skrev:
6. mar 2021, 09:12
Aalborg frederikshavner skrev:
3. mar 2021, 16:51
Bælum udtaler i 'Ripodsten' at der i udgangspunkt skal hentes ml. 20-30 mill. årligt i netto transferindtægter.
Nævnte han noget om hvorvidt de 20-30 mil er for at gå i nul inklusiv reinvestering i spillertruppen eller ej?
Barsøe spurgte desværre ikke nærmere ind til hvad det helt konkret betyder
Netto betyder vel netto? vs. det er transferoverskud.

For et par år siden havde vi samme diskussion om at vi ikke fik solgt nogen spillere de næste mange år, og det kun var Rinne, der var salgspotentiale i.

Det hele afgøres selvfølgelig af om vi kommer til at spille noget der ligner fodbold, men ellers er Hannesbo, Prica, Theo Sander, Pedro, Samuelsen, Ross og Højholt vel mulige salgsobjekter. Plus Prijovic og ham fra Helsingør og hvad der ellers kommer op fra ungdomsafdelingen.

Evt. klausuler for videresalg og udviklingspenge tæller vel også med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aabwibz » 8. mar 2021, 14:58

Pastorius skrev:
7. mar 2021, 09:19
Aalborg frederikshavner skrev:
7. mar 2021, 07:49
Aabwibz skrev:
6. mar 2021, 09:12
Aalborg frederikshavner skrev:
3. mar 2021, 16:51
Bælum udtaler i 'Ripodsten' at der i udgangspunkt skal hentes ml. 20-30 mill. årligt i netto transferindtægter.
Nævnte han noget om hvorvidt de 20-30 mil er for at gå i nul inklusiv reinvestering i spillertruppen eller ej?
Barsøe spurgte desværre ikke nærmere ind til hvad det helt konkret betyder
Netto betyder vel netto? vs. det er transferoverskud.

For et par år siden havde vi samme diskussion om at vi ikke fik solgt nogen spillere de næste mange år, og det kun var Rinne, der var salgspotentiale i.

Det hele afgøres selvfølgelig af om vi kommer til at spille noget der ligner fodbold, men ellers er Hannesbo, Prica, Theo Sander, Pedro, Samuelsen, Ross og Højholt vel mulige salgsobjekter. Plus Prijovic og ham fra Helsingør og hvad der ellers kommer op fra ungdomsafdelingen.

Evt. klausuler for videresalg og udviklingspenge tæller vel også med.
Det kan du have ret i. Jeg synes bare 20-30 mil er voldsomme beløb at satse på årligt for ikke at ende i minus og samtidig et voldstomt stort spænd på 10 mil. Så kræver det jo netop 30+ at ende i plus i en gennemsnitslig sæson hvilket vi vel aldrig har solgt for før på 1 år? Udover 2020.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 8. mar 2021, 15:36

Aabwibz skrev:
8. mar 2021, 14:58
Pastorius skrev:
7. mar 2021, 09:19
Aalborg frederikshavner skrev:
7. mar 2021, 07:49
Aabwibz skrev:
6. mar 2021, 09:12
Aalborg frederikshavner skrev:
3. mar 2021, 16:51
Bælum udtaler i 'Ripodsten' at der i udgangspunkt skal hentes ml. 20-30 mill. årligt i netto transferindtægter.
Nævnte han noget om hvorvidt de 20-30 mil er for at gå i nul inklusiv reinvestering i spillertruppen eller ej?
Barsøe spurgte desværre ikke nærmere ind til hvad det helt konkret betyder
Netto betyder vel netto? vs. det er transferoverskud.

For et par år siden havde vi samme diskussion om at vi ikke fik solgt nogen spillere de næste mange år, og det kun var Rinne, der var salgspotentiale i.

Det hele afgøres selvfølgelig af om vi kommer til at spille noget der ligner fodbold, men ellers er Hannesbo, Prica, Theo Sander, Pedro, Samuelsen, Ross og Højholt vel mulige salgsobjekter. Plus Prijovic og ham fra Helsingør og hvad der ellers kommer op fra ungdomsafdelingen.

Evt. klausuler for videresalg og udviklingspenge tæller vel også med.
Det kan du have ret i. Jeg synes bare 20-30 mil er voldsomme beløb at satse på årligt for ikke at ende i minus og samtidig et voldstomt stort spænd på 10 mil. Så kræver det jo netop 30+ at ende i plus i en gennemsnitslig sæson hvilket vi vel aldrig har solgt for før på 1 år? Udover 2020.
Altså - et Bassosalg ville så kunne dække to år? Bonuspenge for Mæhle mere end et halvt. Det er ikke helt vildt, men dog ambitiøst.
Hvis vi vil være med hvor det er sjovt, så skal vi jo have penge ind på den ene eller anden måde, og sponsorpengene vælter ikke bare ind, ligesom det heller ikke ser ud til at der står mæcener i kø for at smide 100+ millioner i klubben uden at overtage den fulde indflydelse.

Hvis ikke det lykkes, så kommer vi ikke til at rykke os ud af stedet - ikke fremad i hvert fald.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aabwibz » 8. mar 2021, 15:58

Pastorius skrev:
8. mar 2021, 15:36
Aabwibz skrev:
8. mar 2021, 14:58
Pastorius skrev:
7. mar 2021, 09:19
Aalborg frederikshavner skrev:
7. mar 2021, 07:49
Aabwibz skrev:
6. mar 2021, 09:12
Aalborg frederikshavner skrev:
3. mar 2021, 16:51
Bælum udtaler i 'Ripodsten' at der i udgangspunkt skal hentes ml. 20-30 mill. årligt i netto transferindtægter.
Nævnte han noget om hvorvidt de 20-30 mil er for at gå i nul inklusiv reinvestering i spillertruppen eller ej?
Barsøe spurgte desværre ikke nærmere ind til hvad det helt konkret betyder
Netto betyder vel netto? vs. det er transferoverskud.

For et par år siden havde vi samme diskussion om at vi ikke fik solgt nogen spillere de næste mange år, og det kun var Rinne, der var salgspotentiale i.

Det hele afgøres selvfølgelig af om vi kommer til at spille noget der ligner fodbold, men ellers er Hannesbo, Prica, Theo Sander, Pedro, Samuelsen, Ross og Højholt vel mulige salgsobjekter. Plus Prijovic og ham fra Helsingør og hvad der ellers kommer op fra ungdomsafdelingen.

Evt. klausuler for videresalg og udviklingspenge tæller vel også med.
Det kan du have ret i. Jeg synes bare 20-30 mil er voldsomme beløb at satse på årligt for ikke at ende i minus og samtidig et voldstomt stort spænd på 10 mil. Så kræver det jo netop 30+ at ende i plus i en gennemsnitslig sæson hvilket vi vel aldrig har solgt for før på 1 år? Udover 2020.
Altså - et Bassosalg ville så kunne dække to år? Bonuspenge for Mæhle mere end et halvt. Det er ikke helt vildt, men dog ambitiøst.
Hvis vi vil være med hvor det er sjovt, så skal vi jo have penge ind på den ene eller anden måde, og sponsorpengene vælter ikke bare ind, ligesom det heller ikke ser ud til at der står mæcener i kø for at smide 100+ millioner i klubben uden at overtage den fulde indflydelse.

Hvis ikke det lykkes, så kommer vi ikke til at rykke os ud af stedet - ikke fremad i hvert fald.
Et Basso salg ville dække to år, hvis man tager den lave sats, men som jeg også skriver så er 10 millioner et ret stort spænd når vi er i størrelsesordenen 20-30. Og igen, vi har solgt én spiller for 40 mil og ellers er der kun Kaufmann (25) og PO (9) som kommer der opad de senere år? Meget ambitiøst med den historik må jeg sige, men jeg kan også sagtens have glemt nogen.

jeg er helt enig i at vi skal rykke os på det parameter for at blive en nævneværdig faktor i dansk fodbold igen, men det virker bare alt for urealistisk at budgettere nettoresultat på transfer på 30 mil hvert år.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 8. mar 2021, 16:16

Aabwibz skrev:
8. mar 2021, 15:58
Et Basso salg ville dække to år, hvis man tager den lave sats, men som jeg også skriver så er 10 millioner et ret stort spænd når vi er i størrelsesordenen 20-30. Og igen, vi har solgt én spiller for 40 mil og ellers er der kun Kaufmann (25) og PO (9) som kommer der opad de senere år? Meget ambitiøst med den historik må jeg sige, men jeg kan også sagtens have glemt nogen.

jeg er helt enig i at vi skal rykke os på det parameter for at blive en nævneværdig faktor i dansk fodbold igen, men det virker bare alt for urealistisk at budgettere nettoresultat på transfer på 30 mil hvert år.
Hvis en fodboldklub laver et 100% realistisk budget, så skræmmer man både potentielle spillere, fans, sponsor og medier væk, mens man bliver kaldt uambitiøs og grå mus. Sådan har det været i Aalborg siden 2014. Det er sport, man er nok nødt til at have store ambition, gå efter dem, og så finde op undskyldninger (og mulige kapitalinsprøjtninger) efterfølgende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 12. mar 2021, 16:41

Så ser det ud til at Mads Peter Veiby er på vej ind i bestyrelsen, og på vej til at erhverve sig 10 % af klubben.
Cubic-Jacob og Lynge på vej ud.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 12. mar 2021, 16:47

Julgranen skrev:
12. mar 2021, 16:41
Så ser det ud til at Mads Peter Veiby er på vej ind i bestyrelsen, og på vej til at erhverve sig 10 % af klubben.
Cubic-Jacob og Lynge på vej ud.
Åh nej.. I det mindste er det ikke Magnus Kjøller, men jeg er ikke fan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 12. mar 2021, 16:50

Julgranen skrev:
12. mar 2021, 16:41
Så ser det ud til at Mads Peter Veiby er på vej ind i bestyrelsen, og på vej til at erhverve sig 10 % af klubben.
Cubic-Jacob og Lynge på vej ud.
En æra der er ved at slutte nu hvor Lynge træder ud af bestyrelsen, han fortsætter dog som frivillig i klubben.
Det sagt så er det måske godt med nogle nye ansigter i bestyrelsen der forhåbentlig kan bidrage til hvordan det økonomiske fundament kan styrkes betragteligt. Vi kommer ikke uden om at hæve budgettet markant hvis vi skal lykkes med fremadrettet at blive en fast del af top 4.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 12. mar 2021, 16:52

jonas386 skrev:
12. mar 2021, 16:47
Julgranen skrev:
12. mar 2021, 16:41
Så ser det ud til at Mads Peter Veiby er på vej ind i bestyrelsen, og på vej til at erhverve sig 10 % af klubben.
Cubic-Jacob og Lynge på vej ud.
Åh nej.. I det mindste er det ikke Magnus Kjøller, men jeg er ikke fan.
Hvorfor ikke? Han virker da umiddelbart ganske ok?

Lidt ærgerligt de ikke har kunnet få fat i André Rogaczewski også.
You pay for this?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 12. mar 2021, 17:00

Fromthecradle skrev:
12. mar 2021, 16:52
jonas386 skrev:
12. mar 2021, 16:47
Julgranen skrev:
12. mar 2021, 16:41
Så ser det ud til at Mads Peter Veiby er på vej ind i bestyrelsen, og på vej til at erhverve sig 10 % af klubben.
Cubic-Jacob og Lynge på vej ud.
Åh nej.. I det mindste er det ikke Magnus Kjøller, men jeg er ikke fan.
Hvorfor ikke? Han virker da umiddelbart ganske ok?

Lidt ærgerligt de ikke har kunnet få fat i André Rogaczewski også.
Spilnu.dk burde være svar nok. Bryder mig ikke om at AaB skal sættes i forbindelse med den slags.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 12. mar 2021, 17:03

jonas386 skrev:
12. mar 2021, 16:47
Åh nej.. I det mindste er det ikke Magnus Kjøller, men jeg er ikke fan.
Veiby er stor AaB-fan, og utrolig sympatisk.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 12. mar 2021, 17:13

Julgranen skrev:
12. mar 2021, 17:03
jonas386 skrev:
12. mar 2021, 16:47
Åh nej.. I det mindste er det ikke Magnus Kjøller, men jeg er ikke fan.
Veiby er stor AaB-fan, og utrolig sympatisk.
Og har penge.

Største problem med ham er vel at han bor i en form for parcelhus i Gug.
You pay for this?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2021, 17:20

Jeg kender ikke Veiby, men jeg er ikke fan af en iværksættertype i AaB's bestyrelse. Jeg vil hellere have rå solide erhvervskompetencer fra virksomheder, der har klaret sig godt over lang tid. Iværksættertyperne har det med at komme ind med en masse energi og forlange resultater og forandringer fra dag 1, og det kommer der sjældent noget godt ud af på langt sigt.

Jeg synes det er trist at Jacob Møller Knudsen og Lynge er på vej ud. Lynge var en 100% garant for at vi skulle opføre os ordenligt. Den side kan vi forhåbentlig holde fast i, vi mister en del af vores historie og kontinuitet med de to.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Bech » 12. mar 2021, 17:25

Bestyrelsen har indstillet Henrik Hagbarth til overtage sædet efter Lynge.

Besvar