Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 15. mar 2021, 10:00

Buzz Killington skrev:
15. mar 2021, 09:49
Det har du spekuleret i siden fyringen. Er det vitterligt noget som helst der indikerer det?
Det var hvad vandrørene sagde dengang. Diskussion om prioriteringer og allokering af midler.

Passer fint med at det var i den periode man arbejdede med den strategiplan for årene 2019-2022, som senere fik Gaarde fyret.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 15. mar 2021, 10:26

Stegosaurus skrev:
15. mar 2021, 07:43
Johnnygogo skrev:
14. mar 2021, 23:23
Fandt vi nogensinde ud af hvorfor vi sagde farvel til Stephan Schors så pludseligt ?
Han havde elendige sociale kompetencer og var ikke vellidt blandt hverken personale eller samarbejdspartnere, og så tog han meget få initiativer ift. forretningsudvikling. I dag er han vist økonomichef hos et entreprenørfirma i Løgstør.
Mit indtryk eregentlig bare, at man ville noget andet. Schoors var god i den tid, hvor det handlede om at få styr på økonomiem (egentlig var han jo også økonomichef til at starte med). Udfordringen var vel dengang, at vi til gengæld generede meget færre indtægter i drfiten end vi burde som klub når man ser på vores størrelse. Jeg synes i hvert fald det er tydeligt, at der under Bælum er blevet et helt andet fokus på at øge klubbens indtægter og modernisere klubben på det komericielle område. Det giver også god mening, at en bogholdertype som Schoors ikke havde sine spidskompetencer på det område. Syntes det var ærgeligt og lidt uforståeligt dengang de fyrede ham og har også tænkt om det ene udelukker det andet, men det er i hvert fald rigtigt positivt man har valgt en kurs, hvor man vil vækste fremfor at fokusere på at gå i nul.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 15. mar 2021, 12:04

Jakobsen skrev:
15. mar 2021, 10:26
Stegosaurus skrev:
15. mar 2021, 07:43
Johnnygogo skrev:
14. mar 2021, 23:23
Fandt vi nogensinde ud af hvorfor vi sagde farvel til Stephan Schors så pludseligt ?
Han havde elendige sociale kompetencer og var ikke vellidt blandt hverken personale eller samarbejdspartnere, og så tog han meget få initiativer ift. forretningsudvikling. I dag er han vist økonomichef hos et entreprenørfirma i Løgstør.
Mit indtryk eregentlig bare, at man ville noget andet. Schoors var god i den tid, hvor det handlede om at få styr på økonomiem (egentlig var han jo også økonomichef til at starte med). Udfordringen var vel dengang, at vi til gengæld generede meget færre indtægter i drfiten end vi burde som klub når man ser på vores størrelse. Jeg synes i hvert fald det er tydeligt, at der under Bælum er blevet et helt andet fokus på at øge klubbens indtægter og modernisere klubben på det komericielle område. Det giver også god mening, at en bogholdertype som Schoors ikke havde sine spidskompetencer på det område. Syntes det var ærgeligt og lidt uforståeligt dengang de fyrede ham og har også tænkt om det ene udelukker det andet, men det er i hvert fald rigtigt positivt man har valgt en kurs, hvor man vil vækste fremfor at fokusere på at gå i nul.
Jeg er med på det var kommunikationen, men det passer ret dårligt med processen. Jeg synes det er ret åbenlyst at der må have været en konflikt om et eller andet, men har igen konkret viden om hvad.

Et gæt kunne være prioritering af ressourcer til scouting, som Gaarde snakkede en del om de gerne ville, men som der gik ret længe inden blev gennemført. Vist faktisk lige omkring indtil den tid hvor Schoors holdt op.

...men den slags bunder nu sjældent i en enkelt sag - hvis man ellers er vellidt og leverer resultater, så sidder man som regel solidt i sædet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomitråden

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2021, 12:24

AaB har søgt om 20,6 mill i kompensation for manglende "arrangementsindtægter" fra 6. marts til 30. august 2020. Det er godt nok en god slat penge, hvis det går igennem! (Kilde: Erhvervsstyrelsen)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Moen » 19. mar 2021, 12:27

MrBangDK skrev:
19. mar 2021, 12:24
AaB har søgt om 20,6 mill i kompensation for manglende "arrangementsindtægter" fra 6. marts til 30. august 2020. Det er godt nok en god slat penge, hvis det går igennem! (Kilde: Erhvervsstyrelsen)
Findes der et link til det?

Bocajunior1
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 7. feb 2021, 08:27
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Bocajunior1 » 19. mar 2021, 12:38

Ekstra Bladet.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aabwibz » 19. mar 2021, 13:38

Bocajunior1 skrev:
19. mar 2021, 12:38
Ekstra Bladet.
Står det ikke også i regnskabet eller er det bare mig der har drømt jeg har læst det der?
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 19. mar 2021, 13:40

MrBangDK skrev:
19. mar 2021, 12:24
AaB har søgt om 20,6 mill i kompensation for manglende "arrangementsindtægter" fra 6. marts til 30. august 2020. Det er godt nok en god slat penge, hvis det går igennem! (Kilde: Erhvervsstyrelsen)
Jeg kan dog ikke helt forestille mig at den argumentation holder.
Man har vel heller ikke haft tilnærmelsesvis samme udgifter som hvis arrangementerne var blevet afholdt?

Jeg er ikke i tvivl om, at der må være ret til kompensation, men det lyder da en anelse underligt, hvis ikke man skal modregne forventede udgifter ved afholdelse af aflyste arrangementer.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Økonomitråden

Indlæg af le Cid » 19. mar 2021, 13:54

Julgranen skrev:
19. mar 2021, 13:40
MrBangDK skrev:
19. mar 2021, 12:24
AaB har søgt om 20,6 mill i kompensation for manglende "arrangementsindtægter" fra 6. marts til 30. august 2020. Det er godt nok en god slat penge, hvis det går igennem! (Kilde: Erhvervsstyrelsen)
Jeg kan dog ikke helt forestille mig at den argumentation holder.
Man har vel heller ikke haft tilnærmelsesvis samme udgifter som hvis arrangementerne var blevet afholdt?

Jeg er ikke i tvivl om, at der må være ret til kompensation, men det lyder da en anelse underligt, hvis ikke man skal modregne forventede udgifter ved afholdelse af aflyste arrangementer.
Gjæf har søgt om lidt mere...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomitråden

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2021, 14:10

Julgranen skrev:
19. mar 2021, 13:40
MrBangDK skrev:
19. mar 2021, 12:24
AaB har søgt om 20,6 mill i kompensation for manglende "arrangementsindtægter" fra 6. marts til 30. august 2020. Det er godt nok en god slat penge, hvis det går igennem! (Kilde: Erhvervsstyrelsen)
Jeg kan dog ikke helt forestille mig at den argumentation holder.
Man har vel heller ikke haft tilnærmelsesvis samme udgifter som hvis arrangementerne var blevet afholdt?

Jeg er ikke i tvivl om, at der må være ret til kompensation, men det lyder da en anelse underligt, hvis ikke man skal modregne forventede udgifter ved afholdelse af aflyste arrangementer.
Argument? Jeg kommer da ikke med noget argument. Blot en videreformidling af hvad Erhvervsstyrelsen har oplyst (til EB). Der er andre superligaklubber der ligger i omegnen af 16-22 mill. Hvordan man er kommet frem til at beløbet ved jeg ikke..
Ska' vi hak'?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 19. mar 2021, 14:38

MrBangDK skrev:
19. mar 2021, 14:10
Argument? Jeg kommer da ikke med noget argument. Blot en videreformidling af hvad Erhvervsstyrelsen har oplyst (til EB). Der er andre superligaklubber der ligger i omegnen af 16-22 mill. Hvordan man er kommet frem til at beløbet ved jeg ikke..
Nej, det er jeg klar over - det var Superligaklubbernes argumentation jeg hentydede til.
Kan man virkelig få lov til at score potentielle indtægter retur, uden at skulle modregne udgifterne?

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Moen » 19. mar 2021, 15:10

Julgranen skrev:
19. mar 2021, 14:38
MrBangDK skrev:
19. mar 2021, 14:10
Argument? Jeg kommer da ikke med noget argument. Blot en videreformidling af hvad Erhvervsstyrelsen har oplyst (til EB). Der er andre superligaklubber der ligger i omegnen af 16-22 mill. Hvordan man er kommet frem til at beløbet ved jeg ikke..
Nej, det er jeg klar over - det var Superligaklubbernes argumentation jeg hentydede til.
Kan man virkelig få lov til at score potentielle indtægter retur, uden at skulle modregne udgifterne?
Kan sponsorindtægterne spille ind? AaB havde i 2020 en markant nedgang og det kan vel skyldes at man ikke har kunnet tilbyde det lovede produkt, altså kampe med tilskuere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2021, 15:16

Julgranen skrev:
19. mar 2021, 13:40
MrBangDK skrev:
19. mar 2021, 12:24
AaB har søgt om 20,6 mill i kompensation for manglende "arrangementsindtægter" fra 6. marts til 30. august 2020. Det er godt nok en god slat penge, hvis det går igennem! (Kilde: Erhvervsstyrelsen)
Jeg kan dog ikke helt forestille mig at den argumentation holder.
Man har vel heller ikke haft tilnærmelsesvis samme udgifter som hvis arrangementerne var blevet afholdt?

Jeg er ikke i tvivl om, at der må være ret til kompensation, men det lyder da en anelse underligt, hvis ikke man skal modregne forventede udgifter ved afholdelse af aflyste arrangementer.
Mon ikke de har fornuftigt styr på reglerne, og hvad man kan søge til? Det tror jeg.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 19. mar 2021, 16:29

Pastorius skrev:
19. mar 2021, 15:16
Mon ikke de har fornuftigt styr på reglerne, og hvad man kan søge til? Det tror jeg.
Jo jo, det lyder da bare en anelse underligt, at det skulle være så meget. Måske det er Divisionsforeningen, der har lavet en art formel som klubberne kan beregne tab efter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2021, 18:33

Julgranen skrev:
19. mar 2021, 16:29
Pastorius skrev:
19. mar 2021, 15:16
Mon ikke de har fornuftigt styr på reglerne, og hvad man kan søge til? Det tror jeg.
Jo jo, det lyder da bare en anelse underligt, at det skulle være så meget. Måske det er Divisionsforeningen, der har lavet en art formel som klubberne kan beregne tab efter.
VAr der egentlig en forudsætning i regnskabet om at de Coronamidler skulle hjem før det holdt, eller kommer evt. tilskud som en fjer i hatten?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 19. mar 2021, 21:14

Pastorius skrev:
19. mar 2021, 18:33
VAr der egentlig en forudsætning i regnskabet om at de Coronamidler skulle hjem før det holdt, eller kommer evt. tilskud som en fjer i hatten?
Der står at tallene kan ændre sig, hvis man mod forventning ikke får det man forventer, såvidt jeg husker.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fromthecradle » 19. mar 2021, 21:37

Kan vi ikke lægge is på stadion i stedet for det der hybrid?

https://ekstrabladet.dk/sport/anden_spo ... ne/8508506
You pay for this?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 19. mar 2021, 22:00

En pokalfinale uden tilskuere bon'er helt klart ud i den beregning. Men stadig mange penge.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 20. mar 2021, 10:41

Julgranen skrev:
19. mar 2021, 13:40
MrBangDK skrev:
19. mar 2021, 12:24
AaB har søgt om 20,6 mill i kompensation for manglende "arrangementsindtægter" fra 6. marts til 30. august 2020. Det er godt nok en god slat penge, hvis det går igennem! (Kilde: Erhvervsstyrelsen)
Jeg kan dog ikke helt forestille mig at den argumentation holder.
Man har vel heller ikke haft tilnærmelsesvis samme udgifter som hvis arrangementerne var blevet afholdt?

Jeg er ikke i tvivl om, at der må være ret til kompensation, men det lyder da en anelse underligt, hvis ikke man skal modregne forventede udgifter ved afholdelse af aflyste arrangementer.
Nja, det fremgår jo egentlig af regnskabet. Man har et ret stort hul i sponsorindtægter, som man søger dækket. Det betyder vel at man har givet rabat til sine sponsorer fordi de ikke kunne komme til kamparrangementer osv - og så til gengæld søger kompensation. Giver umiddelbart fin mening. Det er selvfølgelig nok et netto-beløb, hvor man trækker udgifter fra, men de væsentligste udgifter er der jo stadig, nemlig lønninger til spillere.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Moen » 25. mar 2021, 08:54

Forventingerne for 2021 nedjusteres fra et underskud på 2-5mio til 8-13mio.

https://aabsport.dk/nyheder/2021/marts/ ... -resultat/

Besvar