Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 2. nov 2021, 14:05

Maglau skrev:
2. nov 2021, 12:21
Julgranen skrev:
2. nov 2021, 11:28
Maglau skrev:
2. nov 2021, 11:08
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... b-straffes

Småpenge som AaB selvfølgelig gladeligt betaler - det er sgu heldigt at en udgift på 35-50.000 pr måned ikke betyder noget ift til at forstærke holdet.
Bare der er gøgl så er alt godt :aabfan: :aabfan:
Det er jo småpenge i det store billede, og som sagt så tænker jeg stadig at AaB gerne betaler de bøder. Dette hænger også sammen med at klubben er gået væk fra den meget konfrontatoriske side der var under den tidligere sikkerhedschef.

Det er guld værd ifht. at fastholde tilskuere for AaB, når tribunen står så stærkt som den gør. Der er to faktorer man ikke som fodboldklub altid er herre over - resultaterne, og stemningen på lægterne. God stemning omkring AaB's kampe skaber en merindtægt.
Jeg er helt enig i at der er en fed stemning på vesttribunen både ude og hjemme. Den fede stemning er helt uden tvivl med at fastholde og tiltrække endnu flere til fællesskabet. Det skal for guds (og AaBs) skyld fortsætte.
Men min egen personlige holdning er at det en barnlig tilgang at røg og bål SKAL være en fast del, når man kender konsekvensen i den udgift man påfører AaB. Det er der min mistanke om at AaB i pyrofolkenes øjne er sekundære og bare er en anledning til fest gaderne.
Sat på spidsen forstår jeg ikke man vil påføre den klub man elsker den slags omkostninger for så relativt lidt.
Men er der en stiltiende forståelse fra AaBs top om at man ser der her som spillemandspenge der er budgetteret for at skabe stemningen så ingen problem med mig
Nu her jeg tilfældigvis kendt en del "pyrofolk" gennem årene, og jeg har stadig til gode at møde mere trofaste og passionerede fans end dem - så den teori synes jeg, er helt forfejlet. AaB er deres ét og alt.

5 af dem bytter jeg hvilken som helst dag ud med 100 stillesiddende nordjyder på langsiden, selvom man naturligvis ikke kommer ud over de 20xflere billetindtægter og deslige.
Ædruelighedens stemme

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9000AA » 2. nov 2021, 18:57

R Rosenberg skrev:
2. nov 2021, 14:05
Maglau skrev:
2. nov 2021, 12:21
Julgranen skrev:
2. nov 2021, 11:28
Maglau skrev:
2. nov 2021, 11:08
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... b-straffes

Småpenge som AaB selvfølgelig gladeligt betaler - det er sgu heldigt at en udgift på 35-50.000 pr måned ikke betyder noget ift til at forstærke holdet.
Bare der er gøgl så er alt godt :aabfan: :aabfan:
Det er jo småpenge i det store billede, og som sagt så tænker jeg stadig at AaB gerne betaler de bøder. Dette hænger også sammen med at klubben er gået væk fra den meget konfrontatoriske side der var under den tidligere sikkerhedschef.

Det er guld værd ifht. at fastholde tilskuere for AaB, når tribunen står så stærkt som den gør. Der er to faktorer man ikke som fodboldklub altid er herre over - resultaterne, og stemningen på lægterne. God stemning omkring AaB's kampe skaber en merindtægt.
Jeg er helt enig i at der er en fed stemning på vesttribunen både ude og hjemme. Den fede stemning er helt uden tvivl med at fastholde og tiltrække endnu flere til fællesskabet. Det skal for guds (og AaBs) skyld fortsætte.
Men min egen personlige holdning er at det en barnlig tilgang at røg og bål SKAL være en fast del, når man kender konsekvensen i den udgift man påfører AaB. Det er der min mistanke om at AaB i pyrofolkenes øjne er sekundære og bare er en anledning til fest gaderne.
Sat på spidsen forstår jeg ikke man vil påføre den klub man elsker den slags omkostninger for så relativt lidt.
Men er der en stiltiende forståelse fra AaBs top om at man ser der her som spillemandspenge der er budgetteret for at skabe stemningen så ingen problem med mig
Nu her jeg tilfældigvis kendt en del "pyrofolk" gennem årene, og jeg har stadig til gode at møde mere trofaste og passionerede fans end dem - så den teori synes jeg, er helt forfejlet. AaB er deres ét og alt.

5 af dem bytter jeg hvilken som helst dag ud med 100 stillesiddende nordjyder på langsiden, selvom man naturligvis ikke kommer ud over de 20xflere billetindtægter og deslige.
Det er desværre sådan mange hr og fru frikadelle har det. Det er jo en kæmpe joke at sige at dem der blusser og slåsser for AaB kun gør det for at lave ballade.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 2. nov 2021, 19:10

9000AA skrev:
2. nov 2021, 18:57
R Rosenberg skrev:
2. nov 2021, 14:05
Maglau skrev:
2. nov 2021, 12:21
Julgranen skrev:
2. nov 2021, 11:28
Maglau skrev:
2. nov 2021, 11:08
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... b-straffes

Småpenge som AaB selvfølgelig gladeligt betaler - det er sgu heldigt at en udgift på 35-50.000 pr måned ikke betyder noget ift til at forstærke holdet.
Bare der er gøgl så er alt godt :aabfan: :aabfan:
Det er jo småpenge i det store billede, og som sagt så tænker jeg stadig at AaB gerne betaler de bøder. Dette hænger også sammen med at klubben er gået væk fra den meget konfrontatoriske side der var under den tidligere sikkerhedschef.

Det er guld værd ifht. at fastholde tilskuere for AaB, når tribunen står så stærkt som den gør. Der er to faktorer man ikke som fodboldklub altid er herre over - resultaterne, og stemningen på lægterne. God stemning omkring AaB's kampe skaber en merindtægt.
Jeg er helt enig i at der er en fed stemning på vesttribunen både ude og hjemme. Den fede stemning er helt uden tvivl med at fastholde og tiltrække endnu flere til fællesskabet. Det skal for guds (og AaBs) skyld fortsætte.
Men min egen personlige holdning er at det en barnlig tilgang at røg og bål SKAL være en fast del, når man kender konsekvensen i den udgift man påfører AaB. Det er der min mistanke om at AaB i pyrofolkenes øjne er sekundære og bare er en anledning til fest gaderne.
Sat på spidsen forstår jeg ikke man vil påføre den klub man elsker den slags omkostninger for så relativt lidt.
Men er der en stiltiende forståelse fra AaBs top om at man ser der her som spillemandspenge der er budgetteret for at skabe stemningen så ingen problem med mig
Nu her jeg tilfældigvis kendt en del "pyrofolk" gennem årene, og jeg har stadig til gode at møde mere trofaste og passionerede fans end dem - så den teori synes jeg, er helt forfejlet. AaB er deres ét og alt.

5 af dem bytter jeg hvilken som helst dag ud med 100 stillesiddende nordjyder på langsiden, selvom man naturligvis ikke kommer ud over de 20xflere billetindtægter og deslige.
Det er desværre sådan mange hr og fru frikadelle har det. Det er jo en kæmpe joke at sige at dem der blusser og slåsser for AaB kun gør det for at lave ballade.
Jeg synes, det er helt forkert at putte de to aktiviteter i samme kategori.
Blus for AaB, ja.
Slagsmål er vist kun for egen fornøjelses skyld, omend man pakker det ind i et eller andet tribalt.
Ædruelighedens stemme

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9000AA » 2. nov 2021, 19:38

R Rosenberg skrev:
2. nov 2021, 19:10
Blus for AaB, ja.
Slagsmål er vist kun for egen fornøjelses skyld, omend man pakker det ind i et eller andet tribalt.
Det kan godt være det er pakket ind i noget andet. Men dem der slåsser for AaB, har sgu AaB i hjertet. Det kan der næppe være 2 meninger om, hvis man kender bare en lille smule til det.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 2. nov 2021, 20:03

9000AA skrev:
2. nov 2021, 19:38
R Rosenberg skrev:
2. nov 2021, 19:10
Blus for AaB, ja.
Slagsmål er vist kun for egen fornøjelses skyld, omend man pakker det ind i et eller andet tribalt.
Det kan godt være det er pakket ind i noget andet. Men dem der slåsser for AaB, har sgu AaB i hjertet. Det kan der næppe være 2 meninger om, hvis man kender bare en lille smule til det.
Jo, det kan der godt. AaB er ikke truet af en ydre fjende. AaB har heller ikke brug for, at nogen slås for dem. AaB har ingen gavn af, at nogen pøler for dem.

Slagsmål for AaB er ikke på nogen som helst måde, hvordan man end vender og drejer det, noget, som AaB har den mindste smule gevinst af.

Om folk vil gøre det eller ej, gør jeg mig ikke til dommer over. Det har bare ingen betydning for AaB som klub. Ligesom deres kærlighed til AaB heller ikke er noget, nogen kan gradbøje, andre end dem selv. Det er bare stadig ikke noget, AaB får noget ud af.

Pyro er noget helt andet, som medvirker til at højne stemningen på stadion - til gavn og gevinst for AaB.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2021, 20:08

9000AA skrev:
2. nov 2021, 19:38
R Rosenberg skrev:
2. nov 2021, 19:10
Blus for AaB, ja.
Slagsmål er vist kun for egen fornøjelses skyld, omend man pakker det ind i et eller andet tribalt.
Det kan godt være det er pakket ind i noget andet. Men dem der slåsser for AaB, har sgu AaB i hjertet. Det kan der næppe være 2 meninger om, hvis man kender bare en lille smule til det.
Måske er det ikke så vigtigt hvor meget AaB fylder i hjertet. Måske er det vigtigere om man rent faktisk gør noget godt eller skidt for den klub man elsker. Jeg har dælme svært ved at få øje på hvordan det nogensinde kan være andet end skadeligt for AaBs omdømme når folk banker på hinanden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Økonomitråden

Indlæg af Debatjuntaen » 2. nov 2021, 20:08

Endnu engang:

Diskussion vedr. økonomi ifbm. pyroteknik = denne tråd.
Generel diskussion vedr. pyroteknik = en anden tråd.
Diskussion vedr. mennesker, der nyder at slås i naturen = ikke dette forum.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 2. nov 2021, 20:47

Debatjuntaen skrev:
2. nov 2021, 20:08
Endnu engang:

Diskussion vedr. økonomi ifbm. pyroteknik = denne tråd.
Generel diskussion vedr. pyroteknik = en anden tråd.
Diskussion vedr. mennesker, der nyder at slås i naturen = ikke dette forum.
Og mennesker, der nyder at elske i naturen?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2021, 21:13

R Rosenberg skrev:
2. nov 2021, 20:47
Debatjuntaen skrev:
2. nov 2021, 20:08
Endnu engang:

Diskussion vedr. økonomi ifbm. pyroteknik = denne tråd.
Generel diskussion vedr. pyroteknik = en anden tråd.
Diskussion vedr. mennesker, der nyder at slås i naturen = ikke dette forum.
Og mennesker, der nyder at elske i naturen?
Har ikke tid til at være på debatsiden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 2. nov 2021, 22:35

Pastorius skrev:
2. nov 2021, 21:13
R Rosenberg skrev:
2. nov 2021, 20:47
Debatjuntaen skrev:
2. nov 2021, 20:08
Endnu engang:

Diskussion vedr. økonomi ifbm. pyroteknik = denne tråd.
Generel diskussion vedr. pyroteknik = en anden tråd.
Diskussion vedr. mennesker, der nyder at slås i naturen = ikke dette forum.
Og mennesker, der nyder at elske i naturen?
Har ikke tid til at være på debatsiden.
Haha
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 4. jan 2022, 15:51

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ab/9069012

Gang i den - men hvad…det er billigt og en god investering siger AaB
Jeg har ikke meget indblik i vores økonomi men synes faktisk ikke det virker helt velovervejet at AaB bakker om det her (kender dog ikke deres holdning til tilråb).
Synes umiddelbart bøderne antager et niveau hvor jeg godt kunne se midlerne gøre en forskel på banen - men som hr frikadelle tæller min mening selvfølgelig ikke rigtigt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 213
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Portland » 4. jan 2022, 16:01

Niveauet er utroligt lavt.

Tænk at der ikke er en massiv fordømmelse fra klubben og fans side overfor homofobiske tilråb.

Er der en nedre grænse for, hvad der kan forsvares?

Tilsyneladende ikke så er alt i orden bare nogle fjolser har en AaB trøje på.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Økonomitråden

Indlæg af Debatjuntaen » 4. jan 2022, 16:55

Hæv niveauet, folkens.
Det er som altid tilladt at diskutere det meste og have forskellige holdninger til tingene, men det er ikke acceptabelt at skrive indlæg for bevidst at provokeret, uanset indholdet ellers er i orden.

Vi lader indlægget stå som eksempel.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 4. jan 2022, 16:56

Portland skrev:
4. jan 2022, 16:01
Niveauet er utroligt lavt.

Tænk at der ikke er en massiv fordømmelse fra klubben og fans side overfor homofobiske tilråb.

Er der en nedre grænse for, hvad der kan forsvares?

Tilsyneladende ikke så er alt i orden bare nogle fjolser har en AaB trøje på.
Det er saftsuseme svært at gardere sig mod enkeltpersoners tilråb. Jeg kan ikke forestille mig at der har været en organiseret homofobisk sang fra capo-hold - og så må man bare sige at idioter findes alle vegne. Også til fodbold.

Hvad skal klubben fordømme, når det er enkeltpersoner der forløber sig? Det giver absolut ingen mening, at påstå at det er et generelt problem på Vesttribunen.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5097
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kunji » 4. jan 2022, 17:00

Maglau skrev:
4. jan 2022, 15:51
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ab/9069012

Gang i den - men hvad…det er billigt og en god investering siger AaB
Jeg har ikke meget indblik i vores økonomi men synes faktisk ikke det virker helt velovervejet at AaB bakker om det her (kender dog ikke deres holdning til tilråb).
Synes umiddelbart bøderne antager et niveau hvor jeg godt kunne se midlerne gøre en forskel på banen - men som hr frikadelle tæller min mening selvfølgelig ikke rigtigt.
Tja.
100.000 er en slat, men jeg tror nu stadig, at klubben generelt er begejstret for den udvikling, som fanscenen er igennem pt. Hvis det virkelig er et problem økonomisk, så er jeg sikker på, man gjorde mere for at tage afstand.

Ift. homofobi så tager klubben tydeligt afstand i dommen, og jeg tænker, de fleste fans har samme holdning.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 4. jan 2022, 17:05

Jeg synes også, at den er lige stram nok.
Ja, anråb af homoer er bøvet. Men på et stadion med knap 10.000 mennesker, vil der altid være bøvede folk iblandt.
Og det er meningsløst, at en klub skal bøde for sådan noget.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 4. jan 2022, 17:07

Kunji skrev:
4. jan 2022, 17:00
Tja.
100.000 er en slat, men jeg tror nu stadig, at klubben generelt er begejstret for den udvikling, som fanscenen er igennem pt.
Ja, den slags er (næsten) ubetaleligt. Klubben har hængt efter i mange år - nu er der endelig en stemning og et tryk som folk kommer på stadion efter. Og det er lig med (mange) flere penge i klubbens lomme.

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 213
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Portland » 4. jan 2022, 17:42

Gad vide om det var mig, som fik en reprimande?

Jeg har altid synes, at Brøndby har været en ynkelig klub, når de altid har forsvaret deres fans med udsagn som
Vi har nogle fantastiske fans - dette har været mantraet efter masseødelæggelse, slagsmål, homofobiske og racistiske tilråb.

Det er ikke i orden - det er lavt.

Men måske fik jeg en reprimande for at kalde folk der råber racistiske tilråb for et fjols - det gælder også selv om man har et AaB trøje på.

Må man mene sådan og skrive sådan i det her Forum?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af Julgranen » 4. jan 2022, 17:58

Portland skrev:
4. jan 2022, 17:42
Gad vide om det var mig, som fik en reprimande?

Jeg har altid synes, at Brøndby har været en ynkelig klub, når de altid har forsvaret deres fans med udsagn som
Vi har nogle fantastiske fans - dette har været mantraet efter masseødelæggelse, slagsmål, homofobiske og racistiske tilråb.

Det er ikke i orden - det er lavt.

Men måske fik jeg en reprimande for at kalde folk der råber racistiske tilråb for et fjols - det gælder også selv om man har et AaB trøje på.

Må man mene sådan og skrive sådan i det her Forum?
Absurd at fremture sådan… jeg tænker alle er enige om at de få er nogle fjolser.
Men dit indlæg lød generaliserende. Og det er overhovedet ikke mit indtryk af Vesttribunen, at tribunen er noget af ovennævnte.

Kan man gardere sig mod enkeltpersoners adfærd? Nej, det er umuligt med 10.000 mennesker på stadion.

Og jeg mener stadig vi har fantastiske fans. Hvad har det at gøre med at nogle få stykker har forløbet sig?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. jan 2022, 18:39

Portland skrev:
4. jan 2022, 17:42
Gad vide om det var mig, som fik en reprimande?

Jeg har altid synes, at Brøndby har været en ynkelig klub, når de altid har forsvaret deres fans med udsagn som
Vi har nogle fantastiske fans - dette har været mantraet efter masseødelæggelse, slagsmål, homofobiske og racistiske tilråb.

Det er ikke i orden - det er lavt.

Men måske fik jeg en reprimande for at kalde folk der råber racistiske tilråb for et fjols - det gælder også selv om man har et AaB trøje på.

Må man mene sådan og skrive sådan i det her Forum?
Er der én eneste der har forsvaret de par bøvede bonderøve der har råbt homofobiske ting?

Du sammenligner med Brøndby som forsvarede alt og alle uanset hvad deres fans gjorde dengang de hærgede byer, smadrede folk osv overalt i landet.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar