Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Økonomitråden

Indlæg af Lyfe » 23. sep 2022, 12:12

A enggard har forlænget sit platin sponsorat og så givet bannerpladsen til AaBs fans skriver aabsport nu
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Økonomitråden

Indlæg af Nordjyden HY » 23. sep 2022, 12:19

Lyfe skrev:A enggard har forlænget sit platin sponsorat og så givet bannerpladsen til AaBs fans skriver aabsport nu
En flot gestus af A. Enggaard til AaB-fansene.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 23. sep 2022, 12:48

Buzz Killington skrev:
23. sep 2022, 11:38
Gaarde6 skrev:
23. sep 2022, 10:19
Hajen skrev:
22. sep 2022, 23:49
Nu er tråden måske kørt lidt væk fra økonomi, så fortsætter lige med at stille spørgsmål omkring AaB-ledelsen.

Ovenstående viser jo med al (u)ønskelig tydelighed, at du ikke nødvendigvis skal vide en kæft om fodbold, for at komme ind hos AaB, men +xxx kampe har sædvanligvis hjulpet, og kender du en der kender....., så er det også godt (som så mange andre steder, indrømmet !)

Nu er træner og sportschef røget på porten, men længere oppe er der åbenbart ikke de store spørgsmålstegn.

Jeg undrer mig dog stadig over den kurs, der har været i eksakt de seneste 4 år (4 år, da det er Bælums direktørtid so far)

Hvad er det der gør Bælum til den rigtige direktør, og ville han ha' opnået en lignende stilling i nogen anden børsnoteret (eller bare større) virksomhed, med det CV han render rundt med.....

Bevares, en HD, og så 7 år som konsulent/district manager mm hos Randstad, og hva' er det lige Randstad står for..? Iflg egen hjemmeside er det:

"Randstad er verdens største vikar- og rekrutteringsbureau. Med 60 års global erfaring kan vi hjælpe dig med at ansætte de rette medarbejdere for din virksomhed, fordi vi sikrer, at I matcher.
Vores konsulenter leverer hurtigt den rette medarbejder til dig, uanset om dit behov er en vikar eller fast medarbejder. I 98% af tilfældene matcher vi til tiden og via vores rekrutteringsværktøjer job fit, boss fit & company fit® sikrer vi dig den rette medarbejder".


De seneste års roden rundt tyder ikke just på, at Bælum har lært alverdens i tiden hos Randstad....

Jeg er så træt af AaB, at jeg vitterligt overvejer at frigi' mit kort til næste hjemmekamp, for at blive hjemme til konens fødselsdag..... :P :P
I forlængelse af det, fatter jeg stadig hat af, hvorfor Schoors skulle ud?
Man ville tage næste skridt. Var satme ikke klar over at det næste skridt skulle gå baglæns!!!
Jeg kan heller ikke se at afgangen af Schors i sig selv var problemet. Med Schors havde man lykkedes med den økonomiske dreje omkring. Man havde lovet investorerne og amatørklubben at køre uden underskud på driften. Men, i den periode var det jo ikke fordi vi ramte nogen sportslig guldåre med egne talenter, eller spillere som Meillinger, Lesniak og Pohl. Med emmisionen og salget af Basso, var man nu et sted hvor man kunne tillade sig at investere mere aggresivt mod sportslig og deraf økonomisk vækst, hvilket sikkert var nødvendigt for bare at følge med de andre. Den plan fejlede så- kan vi se i dag. Men det betyder jo ikke at alternativet havde været bedre, hvis flosklen om at stilstand i fodboldverdenen er = tilbagegang holder.
Jeg synes faktisk også tiltaget var strategisk velfunderet i et rationale, som naturligt var at tage det næste skridt som krævede en anden profil. Den købte, og køber jeg fuldstændig ind på. Platformen for dette skridt havde Schors flot udført, og var en pisse god mand i det - men hvis man ændrede strategien, blev man også nød til at ændre på CEO posten - super naturligt. At man så står nu et dårligere sted end der hvor Schors afleverede forretningen, er ikke strategiens skyld, det er personerne omkring.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Økonomitråden

Indlæg af alithebeast » 23. sep 2022, 13:21

raekkeettre skrev:
23. sep 2022, 12:48
Buzz Killington skrev:
23. sep 2022, 11:38
Gaarde6 skrev:
23. sep 2022, 10:19
Hajen skrev:
22. sep 2022, 23:49
Nu er tråden måske kørt lidt væk fra økonomi, så fortsætter lige med at stille spørgsmål omkring AaB-ledelsen.

Ovenstående viser jo med al (u)ønskelig tydelighed, at du ikke nødvendigvis skal vide en kæft om fodbold, for at komme ind hos AaB, men +xxx kampe har sædvanligvis hjulpet, og kender du en der kender....., så er det også godt (som så mange andre steder, indrømmet !)

Nu er træner og sportschef røget på porten, men længere oppe er der åbenbart ikke de store spørgsmålstegn.

Jeg undrer mig dog stadig over den kurs, der har været i eksakt de seneste 4 år (4 år, da det er Bælums direktørtid so far)

Hvad er det der gør Bælum til den rigtige direktør, og ville han ha' opnået en lignende stilling i nogen anden børsnoteret (eller bare større) virksomhed, med det CV han render rundt med.....

Bevares, en HD, og så 7 år som konsulent/district manager mm hos Randstad, og hva' er det lige Randstad står for..? Iflg egen hjemmeside er det:

"Randstad er verdens største vikar- og rekrutteringsbureau. Med 60 års global erfaring kan vi hjælpe dig med at ansætte de rette medarbejdere for din virksomhed, fordi vi sikrer, at I matcher.
Vores konsulenter leverer hurtigt den rette medarbejder til dig, uanset om dit behov er en vikar eller fast medarbejder. I 98% af tilfældene matcher vi til tiden og via vores rekrutteringsværktøjer job fit, boss fit & company fit® sikrer vi dig den rette medarbejder".


De seneste års roden rundt tyder ikke just på, at Bælum har lært alverdens i tiden hos Randstad....

Jeg er så træt af AaB, at jeg vitterligt overvejer at frigi' mit kort til næste hjemmekamp, for at blive hjemme til konens fødselsdag..... :P :P
I forlængelse af det, fatter jeg stadig hat af, hvorfor Schoors skulle ud?
Man ville tage næste skridt. Var satme ikke klar over at det næste skridt skulle gå baglæns!!!
Jeg kan heller ikke se at afgangen af Schors i sig selv var problemet. Med Schors havde man lykkedes med den økonomiske dreje omkring. Man havde lovet investorerne og amatørklubben at køre uden underskud på driften. Men, i den periode var det jo ikke fordi vi ramte nogen sportslig guldåre med egne talenter, eller spillere som Meillinger, Lesniak og Pohl. Med emmisionen og salget af Basso, var man nu et sted hvor man kunne tillade sig at investere mere aggresivt mod sportslig og deraf økonomisk vækst, hvilket sikkert var nødvendigt for bare at følge med de andre. Den plan fejlede så- kan vi se i dag. Men det betyder jo ikke at alternativet havde været bedre, hvis flosklen om at stilstand i fodboldverdenen er = tilbagegang holder.
Jeg synes faktisk også tiltaget var strategisk velfunderet i et rationale, som naturligt var at tage det næste skridt som krævede en anden profil. Den købte, og køber jeg fuldstændig ind på. Platformen for dette skridt havde Schors flot udført, og var en pisse god mand i det - men hvis man ændrede strategien, blev man også nød til at ændre på CEO posten - super naturligt. At man så står nu et dårligere sted end der hvor Schors afleverede forretningen, er ikke strategiens skyld, det er personerne omkring.
Der er det galt med strategien, at man kun har defineret, hvor man gerne vil hen. Man har for mig at se glemt at bryde den ned i aktiviteter på det taktiske plan i organisationen, hvor man kunne sikre løbende opfølgning, så man rettidigt havde kunne se, at man sejlede den helt forkerte vej. Om det skyldes bestyrelsens eller ledelsens inkompetence, det ved jeg ikke, men som jeg ser det, så bør det være Bælum og Gaarde/Inge, der skulle have sikret det.

Der er måske også det galt, at AaBs mission og vision er uforenlige:

Mission
AaB´s mission er igennem fodbold at underholde og skabe oplevelser på et økonomisk bæredygtigt grundlag.
Vision
AaB´s vision er at være samlingspunkt for hele Nordjylland og til stadighed være en del af toppen af dansk fodbold – både på og uden for banen.
Jeg har svært ved at komme på klubber, der både er økonomisk bæredygtige(over 2,3,4,5 år) forretninger, og som samtidig er en fast del af toppen i deres respektive ligaer.
Hader København!

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Økonomitråden

Indlæg af emenike » 23. sep 2022, 14:40

alithebeast skrev:
23. sep 2022, 13:21
Der er måske også det galt, at AaBs mission og vision er uforenlige:

Mission
AaB´s mission er igennem fodbold at underholde og skabe oplevelser på et økonomisk bæredygtigt grundlag.
Vision
AaB´s vision er at være samlingspunkt for hele Nordjylland og til stadighed være en del af toppen af dansk fodbold – både på og uden for banen.
Jeg har svært ved at komme på klubber, der både er økonomisk bæredygtige(over 2,3,4,5 år) forretninger, og som samtidig er en fast del af toppen i deres respektive ligaer.
I bl.a. dette og mange af de andre udtalelser og ambitioner der er kommet frem med Nordkraften ser jeg umiddelbart de nok største problemstillinger som gør at klubben står i noget værre hø i dag - langt mere, end hvem der har siddet på en post eller hvor længe. Nemlig, hvad ER strategien? For lige at opsummere hvad man har fortalt omverdenen, frit fra hukommelsen:

Man vil være blandt de førende indenfor talentudvikling i Norden.
Man vil være en fast del af den øverste halvdel i Superligaen og spille med om medaljer.
Man vil kvalificere sig til Europa og nå et gruppespil.
Man vil spille "underholdende" fodbold og øge tilskuergennemsnittet markant.
Man vil sælge spillere hver sæson for +30 mio kr.

Altså, man vil "det hele", hvilket næppe er en god måde at føre strategi på med knappe ressourcer. Mange af disse ting høre bare sjældent sammen i moderne fodbold - det at være en talentfabrik og samtidig kontinuerligt være i toppen i en liga er ofte et spørgsmål om enten/eller. Vil man opbygge en bæredygtig forretning via talenter kræver det markante investeringer i talentafdelingen for igen og igen at producere de spillere der skal udgøre forretningsgrundlaget, dette medfører ofte et førstehold med lav gns. alder og erfaring, hvilket giver dårligere forudsætninger for længerevarende succes i ligaen. Det kan ses med f.eks. FCN herhjemme. Omvendt, vil man i Europa hvert år og spille med om pokaler kræver det en trup og stab af højeste kvalitet, som pengene i stedet skal bruges på. Det kan ses med f.eks. FCK herhjemme, eller FCM der de seneste år er gået fra den ene ekstrem (at producere talenter med henblik på salg) til den anden (at købe ind i dyre domme for at jagte mesterskaber).

Ideen i AaB har jo nok været, at man ville opnå en eller to af de opstillede målsætninger til at starte med, for så at danne en form for positiv spiral der ville drive klubben mod at nå de andre, f.eks. opnå en Europaplads → økonomi til talentinvestering → intern forstærkning af truppen → spil med i toppen af ligaen → større salgsemner → osv. Dette er ikke lykkedes, og spørgsmålet er, om det overhovedet vil kunne lade sige gøre uden større investeringer udefra. Vi ser klubber som Silkeborg og Viborg der måske er lidt på vej mod en sådan positiv spiral, men vi må se om det kan holde vand over flere sæsoner (og personaleudskiftninger) før det kan siges med sikkerhed. Det bliver samtidig spændende, hvad den nye strategi kommer til at blive her i AaB som kommer i starten af det nye år, og hvor meget den mulige udenlandske investor kommer til at være indeover.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 24. sep 2022, 11:56

emenike skrev:
23. sep 2022, 14:40

I bl.a. dette og mange af de andre udtalelser og ambitioner der er kommet frem med Nordkraften ser jeg umiddelbart de nok største problemstillinger som gør at klubben står i noget værre hø i dag - langt mere, end hvem der har siddet på en post eller hvor længe. Nemlig, hvad ER strategien? For lige at opsummere hvad man har fortalt omverdenen, frit fra hukommelsen:

Man vil være blandt de førende indenfor talentudvikling i Norden.
Man vil være en fast del af den øverste halvdel i Superligaen og spille med om medaljer.
Man vil kvalificere sig til Europa og nå et gruppespil.
Man vil spille "underholdende" fodbold og øge tilskuergennemsnittet markant.
Man vil sælge spillere hver sæson for +30 mio kr.
Problemet er snarere at ovenstående ikke er en strategi. Det er målsætninger.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Økonomitråden

Indlæg af Nitten » 27. sep 2022, 15:07

Friis regnskabet

1,5 mio til VFF
1,7 mio til Friis for at sige farvel
? kr i løn i perioden

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brodernumsi » 27. sep 2022, 15:49

Nitten skrev:
27. sep 2022, 15:07
Friis regnskabet

1,5 mio til VFF
1,7 mio til Friis for at sige farvel
? kr i løn i perioden
Lønnen i perioden, er ikke så svær. De 1,7 mio skulle være en årsløn.
Så 800-900k, en samlet omkostning på omkring 4 millioner.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af 634 » 27. sep 2022, 20:16

Brodernumsi skrev:
27. sep 2022, 15:49
Nitten skrev:
27. sep 2022, 15:07
Friis regnskabet

1,5 mio til VFF
1,7 mio til Friis for at sige farvel
? kr i løn i perioden
Lønnen i perioden, er ikke så svær. De 1,7 mio skulle være en årsløn.
Så 800-900k, en samlet omkostning på omkring 4 millioner.
Kunne Hamren så ikke være hentet i starten af januar og kostet meget mindre end 4 mio frem til nu. Det er nemt at være bagklog men var det ikke muligt at hente ham i første halvdel af januar
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Økonomitråden

Indlæg af alithebeast » 27. sep 2022, 20:55

634 skrev:
27. sep 2022, 20:16
Brodernumsi skrev:
27. sep 2022, 15:49
Nitten skrev:
27. sep 2022, 15:07
Friis regnskabet

1,5 mio til VFF
1,7 mio til Friis for at sige farvel
? kr i løn i perioden
Lønnen i perioden, er ikke så svær. De 1,7 mio skulle være en årsløn.
Så 800-900k, en samlet omkostning på omkring 4 millioner.
Kunne Hamren så ikke være hentet i starten af januar og kostet meget mindre end 4 mio frem til nu. Det er nemt at være bagklog men var det ikke muligt at hente ham i første halvdel af januar
Det kunne han sikkert godt, men han er jo ikke Inges mand og så skulle Inge også have været ude i januar.
Hader København!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sønderhof » 27. sep 2022, 21:26

alithebeast skrev:
27. sep 2022, 20:55
634 skrev:
27. sep 2022, 20:16
Brodernumsi skrev:
27. sep 2022, 15:49
Nitten skrev:
27. sep 2022, 15:07
Friis regnskabet

1,5 mio til VFF
1,7 mio til Friis for at sige farvel
? kr i løn i perioden
Lønnen i perioden, er ikke så svær. De 1,7 mio skulle være en årsløn.
Så 800-900k, en samlet omkostning på omkring 4 millioner.
Kunne Hamren så ikke være hentet i starten af januar og kostet meget mindre end 4 mio frem til nu. Det er nemt at være bagklog men var det ikke muligt at hente ham i første halvdel af januar
Det kunne han sikkert godt, men han er jo ikke Inges mand og så skulle Inge også have været ude i januar.
Vi kunne også have hentet Thomasberg i januar. Bagefter kunne vi have solgt Fossum for 10-15mil, og Thelander for 7. Så kunne vi have spillet med Salqvist, som vi kunne have hentet billigt i sommeren '21 og lejet Mads Bidstrup som erstatning for Fossum. Så var vi endt som nummer 3, bl.a fordi vi var sluppet for 2xrødt til Fossum og T.
I ringer bare en anden gang.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 27. sep 2022, 21:40

alithebeast skrev:
27. sep 2022, 20:55
634 skrev:
27. sep 2022, 20:16
Brodernumsi skrev:
27. sep 2022, 15:49
Nitten skrev:
27. sep 2022, 15:07
Friis regnskabet

1,5 mio til VFF
1,7 mio til Friis for at sige farvel
? kr i løn i perioden
Lønnen i perioden, er ikke så svær. De 1,7 mio skulle være en årsløn.
Så 800-900k, en samlet omkostning på omkring 4 millioner.
Kunne Hamren så ikke være hentet i starten af januar og kostet meget mindre end 4 mio frem til nu. Det er nemt at være bagklog men var det ikke muligt at hente ham i første halvdel af januar
Det kunne han sikkert godt, men han er jo ikke Inges mand og så skulle Inge også have været ude i januar.
Og hvad kan i det hele taget have drevet Hamrén ud af et velfortjent otium efter en flot trænerkarriere og få ham til potentielt at sætte en legendestatus i Aalborg over styr? Set fra AaBs perspektiv virker denne ansættelse søgt og desperat, efter min mening. En rød tråd har været svær at få øje på siden 2014; men ok, tilbage i foråret 2017, hvor klubben tumlede rundt i det første nedrykningsslutspil og havde skuffet stort på alle fronter siden doublen - med undtagelse af efteråret 2015 - kunne man trods alt stadig se et lys og et håb. Man skulle immervæk blot tænke halvandet år tilbage, før AaB havde et virkelig stærkt hold, og klubben havde masser af penge til at komme tilbage på sporet.

Siden da er så fulgt en gråmeleret periode sådan hhv. lidt i kredit og debit i forhold til 6. pladsen - og uden et stort resultat eller europæisk fodbold. Men nu virker klubben helt fra snøvsen i et omfang, jeg aldrig tidligere har oplevet. Der er ikke bare tale om et lidt uheldigt øjebliksbillede (som i øvrigt kunne rettes med 3 sejre i 5 kampe eller lignende - vi er jo ikke langt væk pointmæssigt). Værre er den opløsningstilstand, som AaB virker til at befinde sig i.

Korrekt er det så, at vi jo også befandt os i en aldeles skrækkelig situation tilbage i efteråret 2010. Og den gang var økonomien meget værre, end tilfældet er nu, selv om jeg har svært ved at gennemskue vores nuværende økonomi.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af 634 » 27. sep 2022, 22:14

alithebeast skrev:
27. sep 2022, 20:55
634 skrev:
27. sep 2022, 20:16
Brodernumsi skrev:
27. sep 2022, 15:49
Nitten skrev:
27. sep 2022, 15:07
Friis regnskabet

1,5 mio til VFF
1,7 mio til Friis for at sige farvel
? kr i løn i perioden
Lønnen i perioden, er ikke så svær. De 1,7 mio skulle være en årsløn.
Så 800-900k, en samlet omkostning på omkring 4 millioner.
Kunne Hamren så ikke være hentet i starten af januar og kostet meget mindre end 4 mio frem til nu. Det er nemt at være bagklog men var det ikke muligt at hente ham i første halvdel af januar
Det kunne han sikkert godt, men han er jo ikke Inges mand og så skulle Inge også have været ude i januar.
Din påstand om IAO kan jeg ikke finde bekræftelse på, og tror faktisk den er helt forkert.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 27. sep 2022, 22:38

634 skrev:
27. sep 2022, 20:16
Brodernumsi skrev:
27. sep 2022, 15:49
Nitten skrev:
27. sep 2022, 15:07
Friis regnskabet

1,5 mio til VFF
1,7 mio til Friis for at sige farvel
? kr i løn i perioden
Lønnen i perioden, er ikke så svær. De 1,7 mio skulle være en årsløn.
Så 800-900k, en samlet omkostning på omkring 4 millioner.
Kunne Hamren så ikke være hentet i starten af januar og kostet meget mindre end 4 mio frem til nu. Det er nemt at være bagklog men var det ikke muligt at hente ham i første halvdel af januar
Ved at hamren og AaB snakkede men i januar men det kom aldrig vidre end det.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Økonomitråden

Indlæg af alithebeast » 28. sep 2022, 08:23

634 skrev:
27. sep 2022, 22:14
alithebeast skrev:
27. sep 2022, 20:55
634 skrev:
27. sep 2022, 20:16
Brodernumsi skrev:
27. sep 2022, 15:49
Nitten skrev:
27. sep 2022, 15:07
Friis regnskabet

1,5 mio til VFF
1,7 mio til Friis for at sige farvel
? kr i løn i perioden
Lønnen i perioden, er ikke så svær. De 1,7 mio skulle være en årsløn.
Så 800-900k, en samlet omkostning på omkring 4 millioner.
Kunne Hamren så ikke være hentet i starten af januar og kostet meget mindre end 4 mio frem til nu. Det er nemt at være bagklog men var det ikke muligt at hente ham i første halvdel af januar
Det kunne han sikkert godt, men han er jo ikke Inges mand og så skulle Inge også have været ude i januar.
Din påstand om IAO kan jeg ikke finde bekræftelse på, og tror faktisk den er helt forkert.
AaB har i løbet af de sidste 2 år som cheftræner haft Jakob Friis, Peter Feher, Martí Cifuentes, Oscar Hiljemark og Lars Friis. Det fremstår underligt, hvis Hamren virkelig skulle være den mand Inge ville have, at han så ikke rekrutterede ham noget før. Især set i lyset af at Hamren var ledig alle de gange, AaB skiftede på cheftrænerposten.
Hader København!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 28. sep 2022, 09:38

alithebeast skrev:
634 skrev:
27. sep 2022, 22:14
alithebeast skrev:
27. sep 2022, 20:55
634 skrev:
27. sep 2022, 20:16
Brodernumsi skrev:
27. sep 2022, 15:49
Nitten skrev:
27. sep 2022, 15:07
Friis regnskabet

1,5 mio til VFF
1,7 mio til Friis for at sige farvel
? kr i løn i perioden
Lønnen i perioden, er ikke så svær. De 1,7 mio skulle være en årsløn.
Så 800-900k, en samlet omkostning på omkring 4 millioner.
Kunne Hamren så ikke være hentet i starten af januar og kostet meget mindre end 4 mio frem til nu. Det er nemt at være bagklog men var det ikke muligt at hente ham i første halvdel af januar
Det kunne han sikkert godt, men han er jo ikke Inges mand og så skulle Inge også have været ude i januar.
Din påstand om IAO kan jeg ikke finde bekræftelse på, og tror faktisk den er helt forkert.
AaB har i løbet af de sidste 2 år som cheftræner haft Jakob Friis, Peter Feher, Martí Cifuentes, Oscar Hiljemark og Lars Friis. Det fremstår underligt, hvis Hamren virkelig skulle være den mand Inge ville have, at han så ikke rekrutterede ham noget før. Især set i lyset af at Hamren var ledig alle de gange, AaB skiftede på cheftrænerposten.
Enig, læg dertil at Hamren ikke rigtigt passer end i retningen. Retningen har som jeg ser det mest være de to Friisers tilgang med pres og intensitet og så med Cifuentes som det der stikker ud. Omvendt var Cifuentes god til at få det bedste ud af vores bedste spillere og spille efter materialets styrker og svagheder og det tror jeg på Hamren også evner. Hamren vil dog få samme problem som alle de andre. At holdet ikke allesammen er rekrutteret til det samme fodbold. Derudover gavner det næppe, at bestyrelsen har smidt to vanvittige håndgranater på kort tid, hvilket må skabe en masse usikkerhed i en trup. Som AaB drives lige nu kan vi ikke en gang være sikre på træneren hedder Hamren sæsonen ud.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 28. sep 2022, 12:07

Yankee skrev:
24. sep 2022, 11:56
emenike skrev:
23. sep 2022, 14:40

I bl.a. dette og mange af de andre udtalelser og ambitioner der er kommet frem med Nordkraften ser jeg umiddelbart de nok største problemstillinger som gør at klubben står i noget værre hø i dag - langt mere, end hvem der har siddet på en post eller hvor længe. Nemlig, hvad ER strategien? For lige at opsummere hvad man har fortalt omverdenen, frit fra hukommelsen:

Man vil være blandt de førende indenfor talentudvikling i Norden.
Man vil være en fast del af den øverste halvdel i Superligaen og spille med om medaljer.
Man vil kvalificere sig til Europa og nå et gruppespil.
Man vil spille "underholdende" fodbold og øge tilskuergennemsnittet markant.
Man vil sælge spillere hver sæson for +30 mio kr.
Problemet er snarere at ovenstående ikke er en strategi. Det er målsætninger.
Giver dig helt ret - det er mål - men hvad fanden er strategien??? Hvordan - og lad nu være med at sige, vi vil være smartere end de andre til det....for det er lidt det man høre fra AaBs side - sikke en gang vrøvl.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9000AaB » 29. sep 2022, 21:33

Der er godtnok stikke ift. Dem der kunne se AaB som et spændende køb. Er der slet ikke nogle der har hørt nogle rygter eller har lidt insider viden?;)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 29. sep 2022, 21:48

9000AaB skrev:
29. sep 2022, 21:33
Der er godtnok stikke ift. Dem der kunne se AaB som et spændende køb. Er der slet ikke nogle der har hørt nogle rygter eller har lidt insider viden?;)
Næh, men timingen falder sammen med at Clearlake Capital-konsortium (Chelseas nye ejer) har sagt at de søger at udvide deres netværk af klubber gennem opkøb. Deres forbillede er tilsyneladende Red Bull, hvor de netværksklubberne skal agere feeder- og udviklingsklubber for Chelsea. De er pt. interesserede i bl.a. Portimonense fra Algarve, som i størrelse er ret sammenlignelig med AaB. Så hvem ved.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 479
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af AnyFellow » 30. sep 2022, 10:51

alithebeast skrev:
28. sep 2022, 08:23
AaB har i løbet af de sidste 2 år som cheftræner haft Jakob Friis, Peter Feher, Martí Cifuentes, Oscar Hiljemark og Lars Friis. Det fremstår underligt, hvis Hamren virkelig skulle være den mand Inge ville have, at han så ikke rekrutterede ham noget før. Især set i lyset af at Hamren var ledig alle de gange, AaB skiftede på cheftrænerposten.
Først skal vi måske starte med at konkludere at der kun har været 3 situationer, hvor vi reelt har skiftet cheftræner, Feher og Hiljemark var kun midlertidige løsninger.

Den her diskussion er en "er glasset halv tomt eller halv fyldt"-diskussion, da konklusionen alene vil være den enkelte debattørs subjektive holdning og ikke andet.

Har Inge snakket med Hamren ved de 3 cheftrænerskift og er blevet afvist, eller har Inge ikke snakket med Hamren?

Fordi Hamren er ledig på markedet, er det ikke ensbetydende med at det lige passede ind i hans livssituation at træne AaB på de tidspunkter, hvor AaB har skiftet cheftræner.

Besvar