Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 30. sep 2022, 18:15

AnyFellow skrev:
30. sep 2022, 10:51
alithebeast skrev:
28. sep 2022, 08:23
AaB har i løbet af de sidste 2 år som cheftræner haft Jakob Friis, Peter Feher, Martí Cifuentes, Oscar Hiljemark og Lars Friis. Det fremstår underligt, hvis Hamren virkelig skulle være den mand Inge ville have, at han så ikke rekrutterede ham noget før. Især set i lyset af at Hamren var ledig alle de gange, AaB skiftede på cheftrænerposten.
Først skal vi måske starte med at konkludere at der kun har været 3 situationer, hvor vi reelt har skiftet cheftræner, Feher og Hiljemark var kun midlertidige løsninger.

Den her diskussion er en "er glasset halv tomt eller halv fyldt"-diskussion, da konklusionen alene vil være den enkelte debattørs subjektive holdning og ikke andet.

Har Inge snakket med Hamren ved de 3 cheftrænerskift og er blevet afvist, eller har Inge ikke snakket med Hamren?

Fordi Hamren er ledig på markedet, er det ikke ensbetydende med at det lige passede ind i hans livssituation at træne AaB på de tidspunkter, hvor AaB har skiftet cheftræner.

AaB snakkede med hamren da man skulle have ny efter Friis og han blev ledig. Men det kom aldrig vidre end den første snak. Jeg fik ikke besked om hvorfor

Er forsigtig gæt kunne være hamren ville have en pause men det er et gæt

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 30. sep 2022, 23:25

Hold kæft jeg er rystet!
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... nedrykning
Mande udstråler jo hverken realitetssans, at vi har en strategi eller at han har en plan. Han har været en bærende kraft i 7-8 år og vi skal simpelthen til at lave strategien nu.
Jeg kan på ingen måde lide hamfor det hele er fejlet under hans ledelse og derudover er han en bonderøv uden udsyn.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Økonomitråden

Indlæg af alithebeast » 1. okt 2022, 08:02

Jeg konstaterer også blot, at AaB de sidste to år under Inge har haft 5 andre trænere, hvoraf ingen af dem har været Erik, og at Erik i samme periode ikke har haft fast arbejde. Alt derudover er spekulation.
Hader København!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 1. okt 2022, 08:37

Jakobsen skrev:
30. sep 2022, 23:25
Hold kæft jeg er rystet!
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... nedrykning
Mande udstråler jo hverken realitetssans, at vi har en strategi eller at han har en plan. Han har været en bærende kraft i 7-8 år og vi skal simpelthen til at lave strategien nu.
Jeg kan på ingen måde lide hamfor det hele er fejlet under hans ledelse og derudover er han en bonderøv uden udsyn.
Lige siden den podcast på Nordjyske eller rød Aalborg for et års tid siden, har jeg synes den mand var inkompemt som bare fanden, og har brugt rigeligt med spalteplads her på at beskrive hvorfor den mand skulle ud. Han skulle lede en Bank i 60'erne. Manglende vision og drivkraft skal man lede længe efter. Og så igår trumfer vi lige på National TV at fremføre ham som vores leder....ved gud. Et er vi, aktionærene er dumme nok til st vælge ham, et andet er ligefrem at eksponere vores inkompetence på Nationalt TV - Det er jo på grænsen til at være et William "kaffekop" Kvist interview. Går over i historiebøgerne.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 1. okt 2022, 08:46

gravballe skrev:
30. sep 2022, 18:15
AnyFellow skrev:
30. sep 2022, 10:51
alithebeast skrev:
28. sep 2022, 08:23
AaB har i løbet af de sidste 2 år som cheftræner haft Jakob Friis, Peter Feher, Martí Cifuentes, Oscar Hiljemark og Lars Friis. Det fremstår underligt, hvis Hamren virkelig skulle være den mand Inge ville have, at han så ikke rekrutterede ham noget før. Især set i lyset af at Hamren var ledig alle de gange, AaB skiftede på cheftrænerposten.
Først skal vi måske starte med at konkludere at der kun har været 3 situationer, hvor vi reelt har skiftet cheftræner, Feher og Hiljemark var kun midlertidige løsninger.

Den her diskussion er en "er glasset halv tomt eller halv fyldt"-diskussion, da konklusionen alene vil være den enkelte debattørs subjektive holdning og ikke andet.

Har Inge snakket med Hamren ved de 3 cheftrænerskift og er blevet afvist, eller har Inge ikke snakket med Hamren?

Fordi Hamren er ledig på markedet, er det ikke ensbetydende med at det lige passede ind i hans livssituation at træne AaB på de tidspunkter, hvor AaB har skiftet cheftræner.

AaB snakkede med hamren da man skulle have ny efter Friis og han blev ledig. Men det kom aldrig vidre end den første snak. Jeg fik ikke besked om hvorfor

Er forsigtig gæt kunne være hamren ville have en pause men det er et gæt
Kunne det ikke også bare være at han ikke var den profil vi søgte? Jeg synes jo ikke profilerne i sig selv har været dårlige - og man søgte noget ungt, langtidsholdbart, hvor man kunne se dem være i klubben over en længere periode. Det er jo ikke ligefrem Hamren de næste 5-7 år....

At man så har tåget rundt i alt andet omkring ansættelserne er jo en anden snak ;)

Men lige nu er Hamren jo netop nok den profil som man søger, som kan skaffe ro og stabilitet på vore Hold. Jeg er ikke enig, som i overhoved med fyringen af Friis, men kan godt købe deres rationale for at ansætte Hamren NU kontra før...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 1. okt 2022, 12:47

raekkeettre skrev:
1. okt 2022, 08:37
Jakobsen skrev:
30. sep 2022, 23:25
Hold kæft jeg er rystet!
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... nedrykning
Mande udstråler jo hverken realitetssans, at vi har en strategi eller at han har en plan. Han har været en bærende kraft i 7-8 år og vi skal simpelthen til at lave strategien nu.
Jeg kan på ingen måde lide hamfor det hele er fejlet under hans ledelse og derudover er han en bonderøv uden udsyn.
Lige siden den podcast på Nordjyske eller rød Aalborg for et års tid siden, har jeg synes den mand var inkompemt som bare fanden, og har brugt rigeligt med spalteplads her på at beskrive hvorfor den mand skulle ud. Han skulle lede en Bank i 60'erne. Manglende vision og drivkraft skal man lede længe efter. Og så igår truffer vi lige på National TV at fremføre ham som vores leder....ved gud. Et er vi, aktionærene er dumme nok til st vælge ham, et andet er ligefrem at eksponere vores inkompetence på Nationalt TV - Det er jo på grænsen til at være et William "kaffekop" Kvist interview. Går over i historiebøgerne.
Ja det er så grotesk. Det blev også virkelig udstillet i denne episode af FIre på foden
https://podcastaddict.com/episode/https ... Id=3742351
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 1. okt 2022, 13:35

Med mindre Fristrup virkelig ønsker at stoppe som formand, så tror jeg det bliver mere end svært at få gode og dygtige investorer ind. Manden er en kæmpe bøv.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Økonomitråden

Indlæg af AK48hamas » 1. okt 2022, 16:10

Har aldrig vidst hvem vores bestyrelses formand var som person. Efter det interview er jeg i seriøst chokeret. Så giver vores nedtur de seneste mange år sgu da mening. Hold kæft en arrogant boomer.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenGamleMand » 4. okt 2022, 06:26

VAR - nej tak!

Hader AGF.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 4. okt 2022, 07:38

Hold da f…… kæft. Vi er under Viborg og Vejle men værst under FCN - klub uden tilskuere, opland og tradition der kæmper i FCK og BIF området. Alle tre er alligevel milevidt fra de store
Det tror da fanden at vi bliver distanceret i tabellen. Men trenden vi kigger efter transferfri spillere eller spillere i 1-3 mio klassen. Mens de andre uden problemer køber ind til 10-30 mio.
spændende tider forude
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 4. okt 2022, 08:13

Maglau skrev:
4. okt 2022, 07:38
Hold da f…… kæft. Vi er under Viborg og Vejle men værst under FCN - klub uden tilskuere, opland og tradition der kæmper i FCK og BIF området. Alle tre er alligevel milevidt fra de store
Det tror da fanden at vi bliver distanceret i tabellen. Men trenden vi kigger efter transferfri spillere eller spillere i 1-3 mio klassen. Mens de andre uden problemer køber ind til 10-30 mio.
spændende tider forude
Hold da op det er sløjt, Nordjyllands eneste superligahold og Danmarks 4. største by, burde ikke ligge under elevatorhold som Viborg og Vejle.
Var det ikke Bælums opgave at løfte disse indtægter?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 4. okt 2022, 08:16

Maglau skrev:
4. okt 2022, 07:38
Hold da f…… kæft. Vi er under Viborg og Vejle men værst under FCN - klub uden tilskuere, opland og tradition der kæmper i FCK og BIF området. Alle tre er alligevel milevidt fra de store
Det tror da fanden at vi bliver distanceret i tabellen. Men trenden vi kigger efter transferfri spillere eller spillere i 1-3 mio klassen. Mens de andre uden problemer køber ind til 10-30 mio.
spændende tider forude
Totalt useriøs artikel. Nogle klubber (som AaB og FCK) havde lavet sine aftaler på en måde, så der kunne søges corona-kompensation i stedet for visse sponsorindtægter for at holde partnerne "skadesfri". Den kompensation har EB ikke medregnet.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 4. okt 2022, 08:27

Yankee skrev:
4. okt 2022, 08:16
Maglau skrev:
4. okt 2022, 07:38
Hold da f…… kæft. Vi er under Viborg og Vejle men værst under FCN - klub uden tilskuere, opland og tradition der kæmper i FCK og BIF området. Alle tre er alligevel milevidt fra de store
Det tror da fanden at vi bliver distanceret i tabellen. Men trenden vi kigger efter transferfri spillere eller spillere i 1-3 mio klassen. Mens de andre uden problemer køber ind til 10-30 mio.
spændende tider forude
Totalt useriøs artikel. Nogle klubber (som AaB og FCK) havde lavet sine aftaler på en måde, så der kunne søges corona-kompensation i stedet for visse sponsorindtægter for at holde partnerne "skadesfri". Den kompensation har EB ikke medregnet.
Ok fin info at få med. Du har tidligere debatteret AaBs regnskab herinde og virker til at have sat dig godt ind i det. Har du nogen ide om hvordan det rigtige billede af indtægterne på sponsorsiden ser ud med de oplysninger du kommer med stadig i forhold til konkurrenterne
Jeg forestiller mig ikke at vi ligger bag de små klubber men alligevel langt fra de fede placeringer
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 4. okt 2022, 08:46

Er hvad jeg har sagt her inde i flere mdr... Men folk har haft så travlt med at påstå Inge brugte en masse penge. AaB projekt med Inge døde den sommer hvor man ikke fik udnyttet den kapital udvidelse til fulde..

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 4. okt 2022, 08:48

Yankee skrev:
4. okt 2022, 08:16
Maglau skrev:
4. okt 2022, 07:38
Hold da f…… kæft. Vi er under Viborg og Vejle men værst under FCN - klub uden tilskuere, opland og tradition der kæmper i FCK og BIF området. Alle tre er alligevel milevidt fra de store
Det tror da fanden at vi bliver distanceret i tabellen. Men trenden vi kigger efter transferfri spillere eller spillere i 1-3 mio klassen. Mens de andre uden problemer køber ind til 10-30 mio.
spændende tider forude
Totalt useriøs artikel. Nogle klubber (som AaB og FCK) havde lavet sine aftaler på en måde, så der kunne søges corona-kompensation i stedet for visse sponsorindtægter for at holde partnerne "skadesfri". Den kompensation har EB ikke medregnet.
Tallene er måske ikke helt spot on men den er mere ret visende end hvad i tror

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 4. okt 2022, 09:05

gravballe skrev:
4. okt 2022, 08:46
Er hvad jeg har sagt her inde i flere mdr... Men folk har haft så travlt med at påstå Inge brugte en masse penge. AaB projekt med Inge døde den sommer hvor man ikke fik udnyttet den kapital udvidelse til fulde..
Og du har vist efterhånden også sagt at du har sagt det i flere måneder i dit forsvar af Inge. Men manglende tilgang af kapital er gudhjælpemig ikke forklaringen på at vi ligger til nedrykning, at man har smidt flere millioner efter en træner der var her i få måneder, at man bruger livsnødvendige penge på endnu en fløj, at man henter en dyr Serber der ikke er god nok til andentholdet, at man henter en velbetalt og overvægtig Makaric fra den Serbiske liga der lige er blevet overhalet af hele tre angribere, hvoraf den ene ikke har spillet fodbold i flere år, osv, osv. osv.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 4. okt 2022, 09:38

Buzz Killington skrev:
4. okt 2022, 09:05
gravballe skrev:
4. okt 2022, 08:46
Er hvad jeg har sagt her inde i flere mdr... Men folk har haft så travlt med at påstå Inge brugte en masse penge. AaB projekt med Inge døde den sommer hvor man ikke fik udnyttet den kapital udvidelse til fulde..
Og du har vist efterhånden også sagt at du har sagt det i flere måneder i dit forsvar af Inge. Men manglende tilgang af kapital er gudhjælpemig ikke forklaringen på at vi ligger til nedrykning, at man har smidt flere millioner efter en træner der var her i få måneder, at man bruger livsnødvendige penge på endnu en fløj, at man henter en dyr Serber der ikke er god nok til andentholdet, at man henter en velbetalt og overvægtig Makaric fra den Serbiske liga der lige er blevet overhalet af hele tre angribere, hvoraf den ene ikke har spillet fodbold i flere år, osv, osv. osv.
Den der kan du godt opgiv...

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 4. okt 2022, 10:03

Buzz Killington skrev:
4. okt 2022, 09:05
gravballe skrev:
4. okt 2022, 08:46
Er hvad jeg har sagt her inde i flere mdr... Men folk har haft så travlt med at påstå Inge brugte en masse penge. AaB projekt med Inge døde den sommer hvor man ikke fik udnyttet den kapital udvidelse til fulde..
Og du har vist efterhånden også sagt at du har sagt det i flere måneder i dit forsvar af Inge. Men manglende tilgang af kapital er gudhjælpemig ikke forklaringen på at vi ligger til nedrykning, at man har smidt flere millioner efter en træner der var her i få måneder, at man bruger livsnødvendige penge på endnu en fløj, at man henter en dyr Serber der ikke er god nok til andentholdet, at man henter en velbetalt og overvægtig Makaric fra den Serbiske liga der lige er blevet overhalet af hele tre angribere, hvoraf den ene ikke har spillet fodbold i flere år, osv, osv. osv.
Præcis - kritikken af Inge bestyrelsen eller hvem fanden der sidder med beslutningerne kan da ikke bremses med forklaringen om at vi er økonomisk til rotterne.
Jeg er da helt med på at Inge har haft et næsten umuligt job i at leve op til klubbens målsætning om top 4 og hans egen bombastiske om medaljer/pokaler etc ved tiltrædelse. Det forklarer da også ganske godt hans stress periode med det pres at det skal i mål med så lille et budget.
MEN når budgettet er så begrænset så kræver det da om noget at man rammer rigtig. Jeg tror ikke på - uanset deres pris - at det har været gode cases at bruge penge eks en serbisk ungdomsspiller, en ugidelig makedoner, en talentløs serbisk angriber, Rufo, en norsk spiller fra tredje bedste engelske række.
De penge der er brugt der tror jeg kunne være brugt bedre og det er Inges ansvar.

Men ansvaret for at Inge råderum er så begrænset ligger et andet sted.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 4. okt 2022, 10:39

Buzz Killington skrev:
4. okt 2022, 09:05
gravballe skrev:
4. okt 2022, 08:46
Er hvad jeg har sagt her inde i flere mdr... Men folk har haft så travlt med at påstå Inge brugte en masse penge. AaB projekt med Inge døde den sommer hvor man ikke fik udnyttet den kapital udvidelse til fulde..
Og du har vist efterhånden også sagt at du har sagt det i flere måneder i dit forsvar af Inge. Men manglende tilgang af kapital er gudhjælpemig ikke forklaringen på at vi ligger til nedrykning, at man har smidt flere millioner efter en træner der var her i få måneder, at man bruger livsnødvendige penge på endnu en fløj, at man henter en dyr Serber der ikke er god nok til andentholdet, at man henter en velbetalt og overvægtig Makaric fra den Serbiske liga der lige er blevet overhalet af hele tre angribere, hvoraf den ene ikke har spillet fodbold i flere år, osv, osv. osv.
Woosh sagde det da pointen røg over hovedet på dig

Mange af dem lejemål har ikke kostet noget. Desuden er det jo geniale datamat system man har forsøgt at opbygge der blev brugt på flere af dine eksempler.

Har Inge lavet fejl? Selvfølgelig men han har ikke ramt mere skævt end mange af vores konkuranter...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 4. okt 2022, 10:54

gravballe skrev:
4. okt 2022, 10:39
Buzz Killington skrev:
4. okt 2022, 09:05
gravballe skrev:
4. okt 2022, 08:46
Er hvad jeg har sagt her inde i flere mdr... Men folk har haft så travlt med at påstå Inge brugte en masse penge. AaB projekt med Inge døde den sommer hvor man ikke fik udnyttet den kapital udvidelse til fulde..
Og du har vist efterhånden også sagt at du har sagt det i flere måneder i dit forsvar af Inge. Men manglende tilgang af kapital er gudhjælpemig ikke forklaringen på at vi ligger til nedrykning, at man har smidt flere millioner efter en træner der var her i få måneder, at man bruger livsnødvendige penge på endnu en fløj, at man henter en dyr Serber der ikke er god nok til andentholdet, at man henter en velbetalt og overvægtig Makaric fra den Serbiske liga der lige er blevet overhalet af hele tre angribere, hvoraf den ene ikke har spillet fodbold i flere år, osv, osv. osv.
Woosh sagde det da pointen røg over hovedet på dig

Mange af dem lejemål har ikke kostet noget. Desuden er det jo geniale datamat system man har forsøgt at opbygge der blev brugt på flere af dine eksempler.

Har Inge lavet fejl? Selvfølgelig men han har ikke ramt mere skævt end mange af vores konkuranter...
Jeg aner ikke hvad pointen var så.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar