Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 601
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Økonomitråden

Indlæg af KongGulerod » 6. okt 2022, 11:31

gravballe skrev:
6. okt 2022, 10:38
SteenA skrev:
6. okt 2022, 10:25
gravballe skrev:
5. okt 2022, 13:50
SteenA skrev:
5. okt 2022, 13:27
Selvfølgelig overlever AaB en nedrykning. Selvom det ikke er en ønskværdig måde, så kan det endda være det der skal til for at få lavet det nødvendige turn-around i økonomien, hvor man stopper med at overbetale middelmådige spillere.
Ja for.. kontrakter med spillere ophøre automatisk fordi man rykker ned. Mange AaB fans havde samme ide, sidst da AaB flirtede med nedrykning, og ifølge Lynge ville det havde dræbt klubben dengang.
En nedrykning får selvfølgelig alvorlige negative konsekvenser fra dag ét. Men der vil dels være en del af de nuværende spillere, som ønsker at skifte klub (hvis de har muligheden) og der vil samtidig blive mulighed for at spille Ross, Ementa og Højholt fast ind på holdet sammen med et par andre unge 1. divisionsprofiler. Men vigtigst af alt skal man samtidig have lagt lønstrukturen om. Fuldstændig den øvelse AGF lavede sidst de rykkede ned og som blev en del af deres turn-around. Spillerne kunne vælge at gå med på en præstationsbaseret aflønning eller begynde at se sig om efter en anden klub. Fodboldspillere er dog også ambitiøse og optimistiske på egne vegne og tror (især efter en nedrykning), at de kan gøre det bedre end hidtil og ser derfor også en mulighed ved at komme på en variabel løn. Selvfølgelig stadig med en grundløn der tager udgangspunkt i en procentdel af deres nuværende løn. Det skal jo skrues rigtigt sammen for de nuværende spillere.

Men det væsentlige er i virkeligheden fremtidige kontrakter. Nedrykning eller ej, så kan man ikke blive ved med at bruge 90% af omsætningen på aflønning af spillere. UEFAs financial fair play siger i øvrigt max 70%. Det sjoveste er selvfølgelig stadig at løse det problem ved at øge omsætningen. Det har jo også været Bælums mål fra dag ét.
Enig bortset fra jeg ikke tror AaB har økonomien til at hænge fast i superligaen igen hvis de først ryger ned

Når det er sagt så forstår jeg ikke AaB var dem der kæmpede mest for den nye liga struktur. Det er for mig endnu et tegn på AaB ikke kan se ind af. Det har altid været til AaB's fordel at man kunne bruge tid på at spille spillere ind uden at risikere nedrykning. Den nye liga struktur gør det væsentlig mere risikabelt at prøve på det.
Det må de vel så opbygge på sigt. AGF har rykket ned adskillige gange, og de står nu med ét af Superligaens største budgetter. Intet her i livet er permanent. Heller ikke fodboldklubbers dominans eller mangel på samme.

Edit: I dette tilfælde tror jeg dog ikke en nedrykning vil have nogen form for positiv effekt, medmindre det resulterer i en mere visionær ejerkreds og bestyrelse.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Økonomitråden

Indlæg af SteenA » 6. okt 2022, 11:34

Rams skrev:
6. okt 2022, 10:38
Jeg siger bare Esbjerg.

Så dem fornyeligt mod FREM, hvor de måtte kæmpe hårdt for sejr. Hvis først man ryger ned er det ikke sikkert man kommer op.

Det er kun i U-ligaerne, man kan spille som en sæk nødder og have fast plads alligevel - og heldigvis for det.
Der er ingen tvivl om, at det er vigtigt at rykke op igen i første hug, da nedrykkerne får en kompensation via tv-pengene i første sæson efter nedrykning. Esbjerg missede den ved at slutte nr. 3 og den efterfølgende sæson var ret selvforskyldt - men selvfølgelig var de også presset til at gå ind i det tvivlsomme amerikanske eventyr på grund af økonomien.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 6. okt 2022, 16:06

SteenA skrev:
4. okt 2022, 13:46

Uanset om man rammer det ene eller andet tal, så tyder meget dog på at konkurrenterne vokser hurtigere for tiden. Når man kigger på tallene for Viborg, Silkeborg og Horsens skal man også huske at de spillede i den næstbedste række i det ene halvår af 2021.
Ja - men det er også noget helt andet end det artiklen siger :)

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2868
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Eksil » 7. okt 2022, 08:54

Skal AaB melde ud, hvis det opkøb går i vasken?

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Økonomitråden

Indlæg af emenike » 7. okt 2022, 09:00

Eksil skrev:
7. okt 2022, 08:54
Skal AaB melde ud, hvis det opkøb går i vasken?
De skal melde ud hvis sonderingerne afsluttes uden resultat, det gjorde man også sidste gang der var snakke med en udenlandsk investor.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 439
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Økonomitråden

Indlæg af DarkHorse9000 » 7. okt 2022, 09:45

emenike skrev:
7. okt 2022, 09:00
Eksil skrev:
7. okt 2022, 08:54
Skal AaB melde ud, hvis det opkøb går i vasken?
De skal melde ud hvis sonderingerne afsluttes uden resultat, det gjorde man også sidste gang der var snakke med en udenlandsk investor.
Har der været rygter fremme om den mulige investor?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14748
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 7. okt 2022, 09:58

DarkHorse9000 skrev:
7. okt 2022, 09:45
emenike skrev:
7. okt 2022, 09:00
Eksil skrev:
7. okt 2022, 08:54
Skal AaB melde ud, hvis det opkøb går i vasken?
De skal melde ud hvis sonderingerne afsluttes uden resultat, det gjorde man også sidste gang der var snakke med en udenlandsk investor.
Har der været rygter fremme om den mulige investor?
Nej. Læs evt. forrige side.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2868
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Eksil » 7. okt 2022, 11:03

emenike skrev:
7. okt 2022, 09:00
Eksil skrev:
7. okt 2022, 08:54
Skal AaB melde ud, hvis det opkøb går i vasken?
De skal melde ud hvis sonderingerne afsluttes uden resultat, det gjorde man også sidste gang der var snakke med en udenlandsk investor.
Tak! Altså er de stadig ved at gennemgå bøgerne på Hornevej.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 7. okt 2022, 11:58

Ved ikke, hvor lang tid en forhandling med en investor tager.
Håber bare det er på plads inden næste transfer vindue.
Der kan blive rig mulighed for at få forstærket truppen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 7. okt 2022, 13:05

Gaarde6 skrev:
7. okt 2022, 11:58
Ved ikke, hvor lang tid en forhandling med en investor tager.
Håber bare det er på plads inden næste transfer vindue.
Der kan blive rig mulighed for at få forstærket truppen.
Vi skal simpelthen have Fristrup væk fra den formandspost. Ikke kun pga. den nuværende krise og pinlige optræden på tv som fransk klovn, men fordi der bør trækkes en streg i sandet, og fordi AaBs nuværende strategi ikke har virket.
Der skal en ny ejer/storinvestor ind med andre ideer samt forhåbentligt erfaring fra en anden fodboldklub, men det virker på en måde urealistisk. Vi kommer jo nok til at gå på kompromis med nogle ting.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlemmingG » 7. okt 2022, 14:39

FIDEL skrev:
7. okt 2022, 13:05
Gaarde6 skrev:
7. okt 2022, 11:58
Ved ikke, hvor lang tid en forhandling med en investor tager.
Håber bare det er på plads inden næste transfer vindue.
Der kan blive rig mulighed for at få forstærket truppen.
Vi skal simpelthen have Fristrup væk fra den formandspost. Ikke kun pga. den nuværende krise og pinlige optræden på tv som fransk klovn, men fordi der bør trækkes en streg i sandet, og fordi AaBs nuværende strategi ikke har virket.
Der skal en ny ejer/storinvestor ind med andre ideer samt forhåbentligt erfaring fra en anden fodboldklub, men det virker på en måde urealistisk. Vi kommer jo nok til at gå på kompromis med nogle ting.
Ja, vi skal have folk ind der magter at drive en fodboldklub, som har visioner og ambitioner… og så må der gerne komme en god pose penge med ind i foretagendet…
Vi skal have styr på vores strategi, visioner og planer for fremtiden. Vi kommer aldrig til at bevæge os i de økonomiske luftlag som FCK, FCM, BIF og AGF gør. Men adskillige andre hold i superligaen, har tidligere bevist og beviser også i øjeblikket, at man sagtens kan være konkurrencedygtig uden at bruge flest penge. Pt er det Silkeborg, Randers og Viborg der præsterer rigtig stærkt..
Der hvor jeg vil hen, er at AaB kan sagtens igen blive et hold der konkurrerer fast omkring top 4, uden at budgetterne skal øges vildt og voldsomt.
- vi skal have ro på i den sportslige organisation. Hvis Hamren er klar på det, så ser jeg ham gerne i klubben de næste 3-5 år. Giv ham tid til at få holdet sat op og få hans spillestil ind under huden
- den rigtige sportschef skal findes! Lyder nemt, men selvfølgelig nok sværere i praksis. Jeg har en forventning om, at Hamren har et godt kendskab og et godt navn i Skandinavien. De fremtidige spillere bør så vidt muligt findes her i DK, Norge, Sverige og Island. Vi skal simpelthen have en bedre finger på pulsen ift de næstbedste skandinaviske spillere. Der render eks massevis af dygtige spillere rundt i den danske første division. Spillere som med forholdsvis kort tilvænning kan blive profiler i Superligaen. Silkeborg er jo mestre i at finde spillere på en lidt lavere hylde og gøre dem til superligaprofiler - hvis de kan, så kan vi også
- de penge en evt ny investor bringer ind i klubben, skal selvfølgelig sørge for at vi som minimum holder trit med de andre klubber budgetmæssigt, som ligger i laget under de 4 “store” herhjemme. Men den store investering skal laves i vores akademi. Få top faciliteter til vores bedste ungdomsspillere, investere i flere og dygtigere trænere, scouting og rekruttering…

Får vi disse ting på plads, så kan vi indenfor en kort årrække igen se et spændende projekt folde sig ud her i Aalborg.
På den korte bane, bør vores prioritet være at finde centrale midtbanespiller og den angriber, som vi alle incl holdet, har skreget på i flere sæsoner nu

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Økonomitråden

Indlæg af SteenA » 7. okt 2022, 15:18

FlemmingG skrev:
7. okt 2022, 14:39
Ja, vi skal have folk ind der magter at drive en fodboldklub, som har visioner og ambitioner… og så må der gerne komme en god pose penge med ind i foretagendet…
Vi skal have styr på vores strategi, visioner og planer for fremtiden. Vi kommer aldrig til at bevæge os i de økonomiske luftlag som FCK, FCM, BIF og AGF gør. Men adskillige andre hold i superligaen, har tidligere bevist og beviser også i øjeblikket, at man sagtens kan være konkurrencedygtig uden at bruge flest penge. Pt er det Silkeborg, Randers og Viborg der præsterer rigtig stærkt..
Der hvor jeg vil hen, er at AaB kan sagtens igen blive et hold der konkurrerer fast omkring top 4, uden at budgetterne skal øges vildt og voldsomt.
- vi skal have ro på i den sportslige organisation. Hvis Hamren er klar på det, så ser jeg ham gerne i klubben de næste 3-5 år. Giv ham tid til at få holdet sat op og få hans spillestil ind under huden
- den rigtige sportschef skal findes! Lyder nemt, men selvfølgelig nok sværere i praksis. Jeg har en forventning om, at Hamren har et godt kendskab og et godt navn i Skandinavien. De fremtidige spillere bør så vidt muligt findes her i DK, Norge, Sverige og Island. Vi skal simpelthen have en bedre finger på pulsen ift de næstbedste skandinaviske spillere. Der render eks massevis af dygtige spillere rundt i den danske første division. Spillere som med forholdsvis kort tilvænning kan blive profiler i Superligaen. Silkeborg er jo mestre i at finde spillere på en lidt lavere hylde og gøre dem til superligaprofiler - hvis de kan, så kan vi også
- de penge en evt ny investor bringer ind i klubben, skal selvfølgelig sørge for at vi som minimum holder trit med de andre klubber budgetmæssigt, som ligger i laget under de 4 “store” herhjemme. Men den store investering skal laves i vores akademi. Få top faciliteter til vores bedste ungdomsspillere, investere i flere og dygtigere trænere, scouting og rekruttering…

Får vi disse ting på plads, så kan vi indenfor en kort årrække igen se et spændende projekt folde sig ud her i Aalborg.
På den korte bane, bør vores prioritet være at finde centrale midtbanespiller og den angriber, som vi alle incl holdet, har skreget på i flere sæsoner nu
Fromme ønsker, men som du selv peger på skal der en investor ind og dermed også en ejer, som selv kommer med sine egne ønsker til udviklingen af klubben. Med en vis sandsynlighed en investor som allerede har et netværk af klubber under sin paraply. Det behøver ikke at være en dårlig ting (se hvad FCM har fået ud af Benham), men risikoen(?) er jo klart at AaB kan blive en rugefabrik for større klubber i ejerskabet og at fremtiden så er at skulle udvikle 2. holds/U-21-spillere fra en anden klub. Lidt som ejerne i Esbjerg planlagde i forhold til Barnsley. Det kan sagtens være en model der kan udføres bedre end i Esbjerg og vise sig at være sportslig og økonomisk rentabel, men hvad med Nordkraften og det lokale tilhørsforhold?

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Økonomitråden

Indlæg af Proppen » 10. okt 2022, 20:56

Nu er der kun er par kampe til, at vi ifølge direktionens linje er fri for at skulle tale om nedrykning. Så det kan vi være helt tryg ved. 😂

Jeg tør omvendt dem godt tage situationen alvorlig og jeg vil godt kalde den her: Jeg tror ikke, det her vender. Der er over de sidste par år bygget en kultur op omkring det her hold, som der blev reagerer for sent på. Så det her ender i nedrykning.

Spørgsmålet er så, hvordan vi får sat organisationen sat til at ruste os til 1. division. Det ligger ikke lige i kortene, at det bliver oprykning lige med det samme. Vi kommer til at konkurrere med hold som Esbjerg, Lyngby og måske Sønderjyske.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sønderhof » 10. okt 2022, 21:10

Proppen skrev:
10. okt 2022, 20:56
Nu er der kun er par kampe til, at vi ifølge direktionens linje er fri for at skulle tale om nedrykning. Så det kan vi være helt tryg ved. 😂

Jeg tør omvendt dem godt tage situationen alvorlig og jeg vil godt kalde den her: Jeg tror ikke, det her vender. Der er over de sidste par år bygget en kultur op omkring det her hold, som der blev reagerer for sent på. Så det her ender i nedrykning.

Spørgsmålet er så, hvordan vi får sat organisationen sat til at ruste os til 1. division. Det ligger ikke lige i kortene, at det bliver oprykning lige med det samme. Vi kommer til at konkurrere med hold som Esbjerg, Lyngby og måske Sønderjyske.
Er Proppen en trold?

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Økonomitråden

Indlæg af Proppen » 10. okt 2022, 21:55

Sønderhof skrev:
10. okt 2022, 21:10
Proppen skrev:
10. okt 2022, 20:56
Nu er der kun er par kampe til, at vi ifølge direktionens linje er fri for at skulle tale om nedrykning. Så det kan vi være helt tryg ved. 😂

Jeg tør omvendt dem godt tage situationen alvorlig og jeg vil godt kalde den her: Jeg tror ikke, det her vender. Der er over de sidste par år bygget en kultur op omkring det her hold, som der blev reagerer for sent på. Så det her ender i nedrykning.

Spørgsmålet er så, hvordan vi får sat organisationen sat til at ruste os til 1. division. Det ligger ikke lige i kortene, at det bliver oprykning lige med det samme. Vi kommer til at konkurrere med hold som Esbjerg, Lyngby og måske Sønderjyske.
Er Proppen en trold?
Lad nu være med den slags latterlige indlæg. Situationen er for kritisk til at køre videre i det spor.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5187
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 11. okt 2022, 08:07

Proppen skrev:Nu er der kun er par kampe til, at vi ifølge direktionens linje er fri for at skulle tale om nedrykning. Så det kan vi være helt tryg ved. Billede

Jeg tør omvendt dem godt tage situationen alvorlig og jeg vil godt kalde den her: Jeg tror ikke, det her vender. Der er over de sidste par år bygget en kultur op omkring det her hold, som der blev reagerer for sent på. Så det her ender i nedrykning.

Spørgsmålet er så, hvordan vi får sat organisationen sat til at ruste os til 1. division. Det ligger ikke lige i kortene, at det bliver oprykning lige med det samme. Vi kommer til at konkurrere med hold som Esbjerg, Lyngby og måske Sønderjyske.
Der er helt åbentlyst noget sygt på holdet. Jeg tror, at alle de omvæltninger har knækket holdet i en eller anden forstand og at hele den latterlige Friis fyring og det katastrofale Ross salg, hvor man lige fuckede det defensive fundament har rystet truppen.

At trække håndbremsen som Hamren gør tror jeg godt kan være det rigtige træk ifht. at genopbygge holdet. Jeg er dog ret nervøs for om vi får forløst vores offensive profiler og om vi i det hele taget har firepower nok. Ementa, Høgh og Bakiz tilhører alle tre kategorien ad tyndt tyndt svensk letøl i Superligaen, Ross er langt fra at være udviklet tilstrækkeligt, Prip, Makaric og Lucas er alle langt fra god form og Ramkilde har stadig til gode at vise han kan gøre en forskel. Puha der hænger meget på Sousa


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Økonomitråden

Indlæg af Proppen » 11. okt 2022, 12:34

Jakobsen skrev:
11. okt 2022, 08:07
Proppen skrev:Nu er der kun er par kampe til, at vi ifølge direktionens linje er fri for at skulle tale om nedrykning. Så det kan vi være helt tryg ved. Billede

Jeg tør omvendt dem godt tage situationen alvorlig og jeg vil godt kalde den her: Jeg tror ikke, det her vender. Der er over de sidste par år bygget en kultur op omkring det her hold, som der blev reagerer for sent på. Så det her ender i nedrykning.

Spørgsmålet er så, hvordan vi får sat organisationen sat til at ruste os til 1. division. Det ligger ikke lige i kortene, at det bliver oprykning lige med det samme. Vi kommer til at konkurrere med hold som Esbjerg, Lyngby og måske Sønderjyske.
Der er helt åbentlyst noget sygt på holdet. Jeg tror, at alle de omvæltninger har knækket holdet i en eller anden forstand og at hele den latterlige Friis fyring og det katastrofale Ross salg, hvor man lige fuckede det defensive fundament har rystet truppen.

At trække håndbremsen som Hamren gør tror jeg godt kan være det rigtige træk ifht. at genopbygge holdet. Jeg er dog ret nervøs for om vi får forløst vores offensive profiler og om vi i det hele taget har firepower nok. Ementa, Høgh og Bakiz tilhører alle tre kategorien ad tyndt tyndt svensk letøl i Superligaen, Ross er langt fra at være udviklet tilstrækkeligt, Prip, Makaric og Lucas er alle langt fra god form og Ramkilde har stadig til gode at vise han kan gøre en forskel. Puha der hænger meget på Sousa


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er i mine øjne - uanset timingen - helt skævt at nå frem til, at fyringen af Friis, eller et OK millionssalg af en spiller (som vores forretningskoncept er bygget op om og dybt afhængig af og som det sportslige ledelse ikke har magtet), har været udslagsgivende.

Men igen, så er jeg jo løbende blevet udsat for en lidt skarp tone og også en karantæne herinde for løbende - og allerede fra før sæsonstart at pege på
- det uheldige i en træner, som taber og taber, som ikke har noget offensivt koncept og som sender en defensiv på banen, som vader i fejl,
- det skæve i at man lod Friis “viske tavlen ren” ved sæsonstart og sige, at det nu var en ny start, hvorefter man alt for længe lod ham køre videre fortsat uden udvikling og sejre (han sagde jo dér nærmest indirekte, at han havde nedprioriteret foråret og dermed sen Europa-plads, der lå lige for).
- at Friis for mig fremstod som en mand med meget lidt erfaring fra øverste hylde og ikke umiddelbart illustrerede den største fodboldfaglighed,
- at vores sportsdirektør generelt var alt for åbenmundet, at han ragede uklar med alle kollegerne i andre klubber og at der var rigtig meget varm luft (han er i mine øjne den største fejlrekruttering i klubbens historie),
- at forløbet omkring Cifuentes klausul, det mislykkede men meget offentlige forsøg på at hente Thomasberg og det langstrakte forløb med at hente “førsteprioriteten” i Viborg var meget ødelæggende for det, der trods alt var bygget op,
- at det er vildt, hvor få spillere, som Inge har hentet, der - trods en del millioner brændt af - er blevet varige forstærkninger,
- at den spillemæssige udvikling - fra et ikke godt udgangspunkt - kun er gået den forkerte vej under Inge.

Måske er det bare mig, der tager fejl. Det håber jeg, for ellers er det bekymrende, hvor få andre, der har fået øje på sygdomstegnene i tide.

Jeg håber fx også, jeg tager fejl, når jeg mener, at det er fuldstændigt vanvittigt, når bestyrelsens kommunikationslinje er, at vi ikke er i nedrykningsfare, at det er ovre om er par kampe, og at der ingen plan er for det scenarie. Og når jeg peger på, at jeg synes, at signalerne fra spillertruppen både på banen og i kommunikationen - generelt og selvfølgelig med undtagelser - viser alt andet, end at de har forstået alvoren.

Det er derfor, jeg samlet set tror, at løbet er kørt. Jeg tror, vi rykker ned.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 11. okt 2022, 12:56

Proppen skrev:
11. okt 2022, 12:34
Jakobsen skrev:
11. okt 2022, 08:07
Proppen skrev:Nu er der kun er par kampe til, at vi ifølge direktionens linje er fri for at skulle tale om nedrykning. Så det kan vi være helt tryg ved. Billede

Jeg tør omvendt dem godt tage situationen alvorlig og jeg vil godt kalde den her: Jeg tror ikke, det her vender. Der er over de sidste par år bygget en kultur op omkring det her hold, som der blev reagerer for sent på. Så det her ender i nedrykning.

Spørgsmålet er så, hvordan vi får sat organisationen sat til at ruste os til 1. division. Det ligger ikke lige i kortene, at det bliver oprykning lige med det samme. Vi kommer til at konkurrere med hold som Esbjerg, Lyngby og måske Sønderjyske.
Der er helt åbentlyst noget sygt på holdet. Jeg tror, at alle de omvæltninger har knækket holdet i en eller anden forstand og at hele den latterlige Friis fyring og det katastrofale Ross salg, hvor man lige fuckede det defensive fundament har rystet truppen.

At trække håndbremsen som Hamren gør tror jeg godt kan være det rigtige træk ifht. at genopbygge holdet. Jeg er dog ret nervøs for om vi får forløst vores offensive profiler og om vi i det hele taget har firepower nok. Ementa, Høgh og Bakiz tilhører alle tre kategorien ad tyndt tyndt svensk letøl i Superligaen, Ross er langt fra at være udviklet tilstrækkeligt, Prip, Makaric og Lucas er alle langt fra god form og Ramkilde har stadig til gode at vise han kan gøre en forskel. Puha der hænger meget på Sousa


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er i mine øjne - uanset timingen - helt skævt at nå frem til, at fyringen af Friis, eller et OK millionssalg af en spiller (som vores forretningskoncept er bygget op om og dybt afhængig af og som det sportslige ledelse ikke har magtet), har været udslagsgivende.

Men igen, så er jeg jo løbende blevet udsat for en lidt skarp tone og også en karantæne herinde for løbende - og allerede fra før sæsonstart at pege på
- det uheldige i en træner, som taber og taber, som ikke har noget offensivt koncept og som sender en defensiv på banen, som vader i fejl,
- det skæve i at man lod Friis “viske tavlen ren” ved sæsonstart og sige, at det nu var en ny start, hvorefter man alt for længe lod ham køre videre fortsat uden udvikling og sejre (han sagde jo dér nærmest indirekte, at han havde nedprioriteret foråret og dermed sen Europa-plads, der lå lige for).
- at Friis for mig fremstod som en mand med meget lidt erfaring fra øverste hylde og ikke umiddelbart illustrerede den største fodboldfaglighed,
- at vores sportsdirektør generelt var alt for åbenmundet, at han ragede uklar med alle kollegerne i andre klubber og at der var rigtig meget varm luft (han er i mine øjne den største fejlrekruttering i klubbens historie),
- at forløbet omkring Cifuentes klausul, det mislykkede men meget offentlige forsøg på at hente Thomasberg og det langstrakte forløb med at hente “førsteprioriteten” i Viborg var meget ødelæggende for det, der trods alt var bygget op,
- at det er vildt, hvor få spillere, som Inge har hentet, der - trods en del millioner brændt af - er blevet varige forstærkninger,
- at den spillemæssige udvikling - fra et ikke godt udgangspunkt - kun er gået den forkerte vej under Inge.

Måske er det bare mig, der tager fejl. Det håber jeg, for ellers er det bekymrende, hvor få andre, der har fået øje på sygdomstegnene i tide.

Jeg håber fx også, jeg tager fejl, når jeg mener, at det er fuldstændigt vanvittigt, når bestyrelsens kommunikationslinje er, at vi ikke er i nedrykningsfare, at det er ovre om er par kampe, og at der ingen plan er for det scenarie. Og når jeg peger på, at jeg synes, at signalerne fra spillertruppen både på banen og i kommunikationen - generelt og selvfølgelig med undtagelser - viser alt andet, end at de har forstået alvoren.

Det er derfor, jeg samlet set tror, at løbet er kørt. Jeg tror, vi rykker ned.
Jeg er enig i det var dyrt at man lod Friis smide en europa plads væk, for den havde AaB brug for økonomisk, lige som da han blev valgt, var jeg meget usikker, fordi jeg havde på fornemmelsen og via folk et indtryk af det var Nestrup der havde opbygget basen i viborg, og Friis og nu Friis enlig bare køre vidre med et koncept der virker, hvor de selvfølgelig har kunne fin justere lidt på ting, men det er også lettere når basen er på plads. Jeg havde heller set man tog Thomasberg og bed i æblet og betalte det Randeres vil have, selv om Randers kørte en klam stil med at hæve prisen over flere omgange, selv efter man var nået til enighed.

Jeg mener dog stadig at Inge i det store hele har gjort det fint, og det er en ganske ok trup vi har. Der er pladser vi har mangler på, men det er der på alle uden for top 5. AaB´s store problem er man aldrig har fået gennemført en enlig "plan" og "spil stil" men det hele bare er løst beskrevet.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5187
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 11. okt 2022, 13:00

Proppen skrev:
Jakobsen skrev:
11. okt 2022, 08:07
Proppen skrev:Nu er der kun er par kampe til, at vi ifølge direktionens linje er fri for at skulle tale om nedrykning. Så det kan vi være helt tryg ved. Billede

Jeg tør omvendt dem godt tage situationen alvorlig og jeg vil godt kalde den her: Jeg tror ikke, det her vender. Der er over de sidste par år bygget en kultur op omkring det her hold, som der blev reagerer for sent på. Så det her ender i nedrykning.

Spørgsmålet er så, hvordan vi får sat organisationen sat til at ruste os til 1. division. Det ligger ikke lige i kortene, at det bliver oprykning lige med det samme. Vi kommer til at konkurrere med hold som Esbjerg, Lyngby og måske Sønderjyske.
Der er helt åbentlyst noget sygt på holdet. Jeg tror, at alle de omvæltninger har knækket holdet i en eller anden forstand og at hele den latterlige Friis fyring og det katastrofale Ross salg, hvor man lige fuckede det defensive fundament har rystet truppen.

At trække håndbremsen som Hamren gør tror jeg godt kan være det rigtige træk ifht. at genopbygge holdet. Jeg er dog ret nervøs for om vi får forløst vores offensive profiler og om vi i det hele taget har firepower nok. Ementa, Høgh og Bakiz tilhører alle tre kategorien ad tyndt tyndt svensk letøl i Superligaen, Ross er langt fra at være udviklet tilstrækkeligt, Prip, Makaric og Lucas er alle langt fra god form og Ramkilde har stadig til gode at vise han kan gøre en forskel. Puha der hænger meget på Sousa


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er i mine øjne - uanset timingen - helt skævt at nå frem til, at fyringen af Friis, eller et OK millionssalg af en spiller (som vores forretningskoncept er bygget op om og dybt afhængig af og som det sportslige ledelse ikke har magtet), har været udslagsgivende.

Men igen, så er jeg jo løbende blevet udsat for en lidt skarp tone og også en karantæne herinde for løbende - og allerede fra før sæsonstart at pege på
- det uheldige i en træner, som taber og taber, som ikke har noget offensivt koncept og som sender en defensiv på banen, som vader i fejl,
- det skæve i at man lod Friis “viske tavlen ren” ved sæsonstart og sige, at det nu var en ny start, hvorefter man alt for længe lod ham køre videre fortsat uden udvikling og sejre (han sagde jo dér nærmest indirekte, at han havde nedprioriteret foråret og dermed sen Europa-plads, der lå lige for).
- at Friis for mig fremstod som en mand med meget lidt erfaring fra øverste hylde og ikke umiddelbart illustrerede den største fodboldfaglighed,
- at vores sportsdirektør generelt var alt for åbenmundet, at han ragede uklar med alle kollegerne i andre klubber og at der var rigtig meget varm luft (han er i mine øjne den største fejlrekruttering i klubbens historie),
- at forløbet omkring Cifuentes klausul, det mislykkede men meget offentlige forsøg på at hente Thomasberg og det langstrakte forløb med at hente “førsteprioriteten” i Viborg var meget ødelæggende for det, der trods alt var bygget op,
- at det er vildt, hvor få spillere, som Inge har hentet, der - trods en del millioner brændt af - er blevet varige forstærkninger,
- at den spillemæssige udvikling - fra et ikke godt udgangspunkt - kun er gået den forkerte vej under Inge.

Måske er det bare mig, der tager fejl. Det håber jeg, for ellers er det bekymrende, hvor få andre, der har fået øje på sygdomstegnene i tide.

Jeg håber fx også, jeg tager fejl, når jeg mener, at det er fuldstændigt vanvittigt, når bestyrelsens kommunikationslinje er, at vi ikke er i nedrykningsfare, at det er ovre om er par kampe, og at der ingen plan er for det scenarie. Og når jeg peger på, at jeg synes, at signalerne fra spillertruppen både på banen og i kommunikationen - generelt og selvfølgelig med undtagelser - viser alt andet, end at de har forstået alvoren.

Det er derfor, jeg samlet set tror, at løbet er kørt. Jeg tror, vi rykker ned.
Meget af det du opridser er jeg sådan set helt enig. Jeg synes dog isoleret set der var en tegning til, at det begyndte at fungere under Friis og at spillerne begyndte at fungere i deres nye roller og værre trygge ved systemet. Der var jo fremgang både i præstationer og resultaterne og det lignede spillerne så småt var ved at tro på det igen. Når man en fremgang, men det hele stadig er skrøbeligt nytter det ikke at detonere to håndgranater ved hhv. at sælge en bærende spiller udenfor vinduet med ingen bredde på hans plads og derefter smide det spillesystem truppen var ved at blive tryg ved i havnen for endnu et radikalt skifte. Det må gøre den gruppe af spillere så rådvild og de problemer Friis havde ville alle andre trænere også have.
Når det hele er så skrøbeligt nytter det intet at ryste gruppen mere.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 11. okt 2022, 13:34

Jeg er medejer af et firma, og min partner og jeg havde faktisk overvejet at støtte med et sølv eller bronze-sponsorat i AaB. Det kommer dog stensikkert IKKE TIL AT SKE, før der kommer ny formand og evt. helt ny bestyrelse med ny strategi osv. Tilliden er væk.

Og interessant nok kender jeg en sponsor i AaB, som også virker meget utilfreds. Han har heller ingen tillid til bestyrelsen længere.

Besvar