Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 5. nov 2022, 10:03

R Rosenberg skrev:
4. nov 2022, 13:23
Sauer skrev:
4. nov 2022, 12:24
R Rosenberg skrev:
2. nov 2022, 11:26
Portland skrev:
2. nov 2022, 10:56
Rosenberg synes du selv det går godt?

Hvorfor skal alle stå til regnskab overfor dig?

Fair nok at du ikke kan se at erfaring fra FCK og DBU ikke er brugbart, men det siger sådan set mest om dig.

Det kan jeg egentlig godt forstår, at ingen gider folde ud for dig.
Næ, det må folk da selv om.
Men jeg tænker bare naivt, at hvis man postulerer noget på et såkaldt debatforum, så har man også interesse i (og balls til) at redegøre for sine postulater. Eller blot sætte lidt ord på. Men ja, naivt - det medgiver jeg 100%.

Jeg var såmænd bare nysgerrig på, hvilke kvalifikationer, brugeren mente, at damen har, siden postulaterne røg på bordet. Og det handler såmænd ikke om at stå til regnskab, det er blot god (gammeldags nok) debatskik.

Og jeg har i øvrigt aldrig diskvalificeret, at erfaring fra FCK og DBU kunne være et plus. Omvendt, så ville jeg nok, hvis jeg tilhørte en anden klubs fansegment, ikke blive så grøn af misundelse, hvis min klub hev Torben Fristrup ind i bestyrelsen, selvom han har mange års erfaring som bestyrelsesformand for en superligaklub. Pointen er, at jeg var nysgerrig på, hvad der lå mere i det end blot hvervet, da det sandt for dyden ikke er en kvalifikation i sig selv.
Katja har været bestyrelsesformand i en mindre virksomhed, jeg arbejdede i. Hun har særligt arbejdet med marketing, sponsorater og andet i den dur for en række større virksomheder, men er i de senere år mere gået over til at være professionelt bestyrelsesmedlem. Har indtryk af, at hun har et godt navn i fodbold- og kulturbranchen. Men har ikke større kendskab til hendes kvalifikationer end, at hun bliver ved med at lande jobs, som helt sikkert tiltrækker mange ansøgere.
Det tvivler jeg ikke på. Og jeg har sådan set aldrig betvivlet, at hun sikkert er et glimrende bestyrelsesmedlem.

Jeg var sådan set bare lidt nysgerrig efter, hvad hun præcist og objektivt kunne tilføre af kompetencer udover sit cv (Torben og Thomas har også flotte cv'er), siden man kunne blive grøn af misundelse eller snakke om stor styrke.
Det var desværre åbenbart blot meget grænseoverskridende at spørge om.
Har hørt hende Katja udtale sig i podcasts for år tilbage og uden jeg kan huske ordret, hvad hun sagde efterlod hun i hvert fald et indtryk af en der har indsigt i fodboldbranchen og hun har jo også haft en del job i branchen.
Det må alt andet lige være klasser bedre end Torben der tror at drive fodboldklub er ligesom at sælge eltavler.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2190
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sauer » 5. nov 2022, 22:58

R Rosenberg skrev:
4. nov 2022, 13:23
Sauer skrev:
4. nov 2022, 12:24
R Rosenberg skrev:
2. nov 2022, 11:26
Portland skrev:
2. nov 2022, 10:56
Rosenberg synes du selv det går godt?

Hvorfor skal alle stå til regnskab overfor dig?

Fair nok at du ikke kan se at erfaring fra FCK og DBU ikke er brugbart, men det siger sådan set mest om dig.

Det kan jeg egentlig godt forstår, at ingen gider folde ud for dig.
Næ, det må folk da selv om.
Men jeg tænker bare naivt, at hvis man postulerer noget på et såkaldt debatforum, så har man også interesse i (og balls til) at redegøre for sine postulater. Eller blot sætte lidt ord på. Men ja, naivt - det medgiver jeg 100%.

Jeg var såmænd bare nysgerrig på, hvilke kvalifikationer, brugeren mente, at damen har, siden postulaterne røg på bordet. Og det handler såmænd ikke om at stå til regnskab, det er blot god (gammeldags nok) debatskik.

Og jeg har i øvrigt aldrig diskvalificeret, at erfaring fra FCK og DBU kunne være et plus. Omvendt, så ville jeg nok, hvis jeg tilhørte en anden klubs fansegment, ikke blive så grøn af misundelse, hvis min klub hev Torben Fristrup ind i bestyrelsen, selvom han har mange års erfaring som bestyrelsesformand for en superligaklub. Pointen er, at jeg var nysgerrig på, hvad der lå mere i det end blot hvervet, da det sandt for dyden ikke er en kvalifikation i sig selv.
Katja har været bestyrelsesformand i en mindre virksomhed, jeg arbejdede i. Hun har særligt arbejdet med marketing, sponsorater og andet i den dur for en række større virksomheder, men er i de senere år mere gået over til at være professionelt bestyrelsesmedlem. Har indtryk af, at hun har et godt navn i fodbold- og kulturbranchen. Men har ikke større kendskab til hendes kvalifikationer end, at hun bliver ved med at lande jobs, som helt sikkert tiltrækker mange ansøgere.
Det tvivler jeg ikke på. Og jeg har sådan set aldrig betvivlet, at hun sikkert er et glimrende bestyrelsesmedlem.

Jeg var sådan set bare lidt nysgerrig efter, hvad hun præcist og objektivt kunne tilføre af kompetencer udover sit cv (Torben og Thomas har også flotte cv'er), siden man kunne blive grøn af misundelse eller snakke om stor styrke.
Det var desværre åbenbart blot meget grænseoverskridende at spørge om.
Jeg tænker, hun har en større faglighed ift. det at drive og udvikle en fodboldklub/kulturinstitution end nogle af vores bestyrelsesmedlemmer. Men det er også en antagelse ud fra CV’et. Hun stoppede i FCK, da de i stedet hev en bureaufyr ind til at tage sig af den kommercielle udvikling.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gaarde6 » 6. nov 2022, 19:48

Der kommer en meddele til Børsen, hvis en forhandling med en investor bryder sammen ik?
Tænker om det mon ikke bliver sværere og sværere, at få folk udefra til at smide penge?

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 306
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Krage » 6. nov 2022, 20:35

Gaarde6 skrev:
6. nov 2022, 19:48
Der kommer en meddele til Børsen, hvis en forhandling med en investor bryder sammen ik?
Tænker om det mon ikke bliver sværere og sværere, at få folk udefra til at smide penge?
Jeg er 99.9% sikker på at de skal melde ud hvis forhandlinger bryder sammen...
Men ja det er sgu lidt et sats - ligge penge nu og hjælpe til med at prøve at undgå nedrykning (og måske allerede få afkast efter sikret superliga) eller satse og vente på nedrykning og købe billigere?
Billede

Cavnisko
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. nov 2022, 23:56
Favoritspiller: Andreas Bruhn

Re: Økonomitråden

Indlæg af Cavnisko » 7. nov 2022, 00:09

raekkeettre skrev:
1. nov 2022, 20:59
Winterburn skrev:
1. nov 2022, 20:39
Ved ikke hvor mange af os herinde der er smaa-aktionaere i AaB?

Men hvis vi kunne forenes i en supporter trust, og faa en kandidat vi alle kan vaere enige om stemt ind i bestyrelsen?

Saa har vi en inside man saa at sige. Skal vaere en med fodboldforstand, og gerne med noget tidligere engagement indenfor fodbold. Som spiller, leder, traener. Ikke noedvaendigvis en AaB mand (selvom det ikke skal vaere diskvalificerende).

ved ikke hvorfor en fra Flindt Bjerg familien popper op i mit hoved. Men saadan noget i den dur, der kan give modspil til dem der sidder der nu
Jeg er igang med køb. Problemet er bare, at som alle andre potentielle aktionærer så ved man den aktie kan komme under 30, hvis de rykker ned. Og så handles der med lidt større kræfter udenlandsk end jeg tror vi kan samle.....men lad os starte med at lave en supporter trust og få nogle fodboldfaglige personer i den bestyrelse, bare 1-2 stykker...
Er AaB ikke ved at være så billig, at en stor gruppe fans gennem en form for crowdfunding kan købe majoriteten i klubben og gøre AaB til den første danske klub, der er ejet af fansene. F.eks. 10.000, der køber for 7.000 kr. hver.

Det vil nok aldrig gøre AaB til Danmarks bedste klub, men det vil være vores klub - altså ikke bare som noget man siger, men helt lavpraktisk.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 603
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Økonomitråden

Indlæg af KongGulerod » 7. nov 2022, 08:37

Cavnisko skrev:
7. nov 2022, 00:09
raekkeettre skrev:
1. nov 2022, 20:59
Winterburn skrev:
1. nov 2022, 20:39
Ved ikke hvor mange af os herinde der er smaa-aktionaere i AaB?

Men hvis vi kunne forenes i en supporter trust, og faa en kandidat vi alle kan vaere enige om stemt ind i bestyrelsen?

Saa har vi en inside man saa at sige. Skal vaere en med fodboldforstand, og gerne med noget tidligere engagement indenfor fodbold. Som spiller, leder, traener. Ikke noedvaendigvis en AaB mand (selvom det ikke skal vaere diskvalificerende).

ved ikke hvorfor en fra Flindt Bjerg familien popper op i mit hoved. Men saadan noget i den dur, der kan give modspil til dem der sidder der nu
Jeg er igang med køb. Problemet er bare, at som alle andre potentielle aktionærer så ved man den aktie kan komme under 30, hvis de rykker ned. Og så handles der med lidt større kræfter udenlandsk end jeg tror vi kan samle.....men lad os starte med at lave en supporter trust og få nogle fodboldfaglige personer i den bestyrelse, bare 1-2 stykker...
Er AaB ikke ved at være så billig, at en stor gruppe fans gennem en form for crowdfunding kan købe majoriteten i klubben og gøre AaB til den første danske klub, der er ejet af fansene. F.eks. 10.000, der køber for 7.000 kr. hver.

Det vil nok aldrig gøre AaB til Danmarks bedste klub, men det vil være vores klub - altså ikke bare som noget man siger, men helt lavpraktisk.
Selskabet har en markedsværdi på 34,6 millioner DKK. Med andre ord vil det koste 3460 kr. pr. mand, hvis 10000 går sammen om at købe. Jeg mener dog, at aktiemajoriteten ejes af en mindre gruppe investorer, hvilket vil gøre det svært at "overtage" styringen af klubben.

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Baatnakken » 7. nov 2022, 09:58

KongGulerod skrev:
7. nov 2022, 08:37
Cavnisko skrev:
7. nov 2022, 00:09
raekkeettre skrev:
1. nov 2022, 20:59
Winterburn skrev:
1. nov 2022, 20:39
Ved ikke hvor mange af os herinde der er smaa-aktionaere i AaB?

Men hvis vi kunne forenes i en supporter trust, og faa en kandidat vi alle kan vaere enige om stemt ind i bestyrelsen?

Saa har vi en inside man saa at sige. Skal vaere en med fodboldforstand, og gerne med noget tidligere engagement indenfor fodbold. Som spiller, leder, traener. Ikke noedvaendigvis en AaB mand (selvom det ikke skal vaere diskvalificerende).

ved ikke hvorfor en fra Flindt Bjerg familien popper op i mit hoved. Men saadan noget i den dur, der kan give modspil til dem der sidder der nu
Jeg er igang med køb. Problemet er bare, at som alle andre potentielle aktionærer så ved man den aktie kan komme under 30, hvis de rykker ned. Og så handles der med lidt større kræfter udenlandsk end jeg tror vi kan samle.....men lad os starte med at lave en supporter trust og få nogle fodboldfaglige personer i den bestyrelse, bare 1-2 stykker...
Er AaB ikke ved at være så billig, at en stor gruppe fans gennem en form for crowdfunding kan købe majoriteten i klubben og gøre AaB til den første danske klub, der er ejet af fansene. F.eks. 10.000, der køber for 7.000 kr. hver.

Det vil nok aldrig gøre AaB til Danmarks bedste klub, men det vil være vores klub - altså ikke bare som noget man siger, men helt lavpraktisk.
Selskabet har en markedsværdi på 34,6 millioner DKK. Med andre ord vil det koste 3460 kr. pr. mand, hvis 10000 går sammen om at købe. Jeg mener dog, at aktiemajoriteten ejes af en mindre gruppe investorer, hvilket vil gøre det svært at "overtage" styringen af klubben.
Spændende tanke, en begyndelse kunne være at opkøbe tilstrækkelig med aktier til at få fanrepræsentation i bestyrelsen

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 603
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Økonomitråden

Indlæg af KongGulerod » 7. nov 2022, 10:34

Baatnakken skrev:
7. nov 2022, 09:58
KongGulerod skrev:
7. nov 2022, 08:37
Cavnisko skrev:
7. nov 2022, 00:09
raekkeettre skrev:
1. nov 2022, 20:59
Winterburn skrev:
1. nov 2022, 20:39
Ved ikke hvor mange af os herinde der er smaa-aktionaere i AaB?

Men hvis vi kunne forenes i en supporter trust, og faa en kandidat vi alle kan vaere enige om stemt ind i bestyrelsen?

Saa har vi en inside man saa at sige. Skal vaere en med fodboldforstand, og gerne med noget tidligere engagement indenfor fodbold. Som spiller, leder, traener. Ikke noedvaendigvis en AaB mand (selvom det ikke skal vaere diskvalificerende).

ved ikke hvorfor en fra Flindt Bjerg familien popper op i mit hoved. Men saadan noget i den dur, der kan give modspil til dem der sidder der nu
Jeg er igang med køb. Problemet er bare, at som alle andre potentielle aktionærer så ved man den aktie kan komme under 30, hvis de rykker ned. Og så handles der med lidt større kræfter udenlandsk end jeg tror vi kan samle.....men lad os starte med at lave en supporter trust og få nogle fodboldfaglige personer i den bestyrelse, bare 1-2 stykker...
Er AaB ikke ved at være så billig, at en stor gruppe fans gennem en form for crowdfunding kan købe majoriteten i klubben og gøre AaB til den første danske klub, der er ejet af fansene. F.eks. 10.000, der køber for 7.000 kr. hver.

Det vil nok aldrig gøre AaB til Danmarks bedste klub, men det vil være vores klub - altså ikke bare som noget man siger, men helt lavpraktisk.
Selskabet har en markedsværdi på 34,6 millioner DKK. Med andre ord vil det koste 3460 kr. pr. mand, hvis 10000 går sammen om at købe. Jeg mener dog, at aktiemajoriteten ejes af en mindre gruppe investorer, hvilket vil gøre det svært at "overtage" styringen af klubben.
Spændende tanke, en begyndelse kunne være at opkøbe tilstrækkelig med aktier til at få fanrepræsentation i bestyrelsen
I teorien, ja. Spørgsmålet er reelt set, hvorvidt der sidder en i blandt os med netop de kompetencer, der berettiger en plads i bestyrelsen. Det nytter jo ikke noget at sætte en tilfældig person i bestyrelsen for at klage over tingenes tilstand. Selvom bestyrelsen herinde bliver fremstillet som en flok idioter, så er jeg ret sikker på, at de også godt kan se, at det ikke går skide godt for tiden.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 9. nov 2022, 08:41

Hanga skrev:
4. okt 2022, 13:06
gravballe skrev:
4. okt 2022, 12:01
Hanga skrev:
4. okt 2022, 11:19
gravballe skrev:
4. okt 2022, 08:46
Er hvad jeg har sagt her inde i flere mdr... Men folk har haft så travlt med at påstå Inge brugte en masse penge. AaB projekt med Inge døde den sommer hvor man ikke fik udnyttet den kapital udvidelse til fulde..
Det du har sagt er at AaB er at kassen er tæt på tom og det er det du er blevet udfordret på, da AaB jf. regnskaberne stadig har likvider/kortfristede aktiver til at dække underskuddene i et stykke tid.

At AaBs sponsoromsætning er for lav er indiskutabelt og et stort problem. Lyder dog til at årsregnskabet 2022 vil vise et lille løft her, men stadig for lavt. Vi er også den klub hvor personaleudgifter spiser den største procentdel af omsætningen hvilket også er årsagen til at AaB budgetterer med store spillersalg. AaB skal død og pine have hævet deres omsætning hvis vi skal fortsætte med vores nuværende spillerbudget.
Nej det har jeg ikke sagt, jeg har sagt AaB økonomi er presset pga misset store salg og Europa, samt alle de invistering er man havde sat i værk blev droppet da man ikke kunne sælge aktierne.

Det betyder den sportslige satsning bliver droslet ned. Vent og se..

Internt i klubben er der støj og nervøsitet over fremtiden
Jeg beklager meget - du blev forvekslet med Patmand.

Og jeg er enig i at vi nok vil blive tvunget til at sænke vores budget hvis ikke vi formår at forøge omsætningen eller får kapital ind fra den mulige investor.

Skrækscenariet er så hvad der sker ved nedrykning...
Det er simpelthen decideret løgn det du skriver om hvad jeg måtte have skrevet her i tråden.

Det var MIG der udfordrede DIG og din bedste ven herinde, Yankee's, postulat om at AaB sidder på en stor pengekasse der kan dække driften på nuværende udgiftsniveau i op til TRE år uden transferindtægter og andre ekstraordinære indtægter.

På side 286 finder man mit skriv hvor jeg udfordrede jeres påstand - ikke omvendt. Jeg vil sætte pris på du holder dig til sandheden og fakta i en debat herinde.

Jeg citerer lige mig selv:
"Så Yankee og Hanga er det stadigvæk jeres påstand, at AaB har rigeligt med likvide midler til at køre videre i samme spor de næste 2-3 år uden transferindtægter og/eller andre ekstraordinære indtægter? Og vi husker naturligvis alle at forholde os til fakta.

Jeg kan godt allerede give min vurdering: det har AaB bestemt ikke, om ca. et år vil likviditeten nå et kritisk niveau uden transferindtægter eller lign."

DIT og yankees bud er op til 3 års drift.
Mit bud lyder på op til 1,5 års drift.

Yankee har så sin helt særegne måde at læse et regnskab på, og i alt mindelighed foreslog jeg at vi afventede årsregnskabet for derefter at konkludere hvem der egentlig har mest forstand på AaB's økonomiske situation.

Jeg kommer naturligvis til at følge op på den når årsregnskabet bliver offentliggjort, og jeg er ikke et sekund i tvivl om hvem der får ret af os to(tre).

Jeg har det i øvrigt også med at blande dig, Yankee og Funky sammen. I mener som regel det samme så alt forladt med forvirringen omkring gravballe, selvom jeg slet ikke kan se mange ligheder.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 9. nov 2022, 10:34

Patmand skrev:
9. nov 2022, 08:41

Det er simpelthen decideret løgn det du skriver om hvad jeg måtte have skrevet her i tråden.

Det var MIG der udfordrede DIG og din bedste ven herinde, Yankee's, postulat om at AaB sidder på en stor pengekasse der kan dække driften på nuværende udgiftsniveau i op til TRE år uden transferindtægter og andre ekstraordinære indtægter.

På side 286 finder man mit skriv hvor jeg udfordrede jeres påstand - ikke omvendt. Jeg vil sætte pris på du holder dig til sandheden og fakta i en debat herinde.

Jeg citerer lige mig selv:
"Så Yankee og Hanga er det stadigvæk jeres påstand, at AaB har rigeligt med likvide midler til at køre videre i samme spor de næste 2-3 år uden transferindtægter og/eller andre ekstraordinære indtægter? Og vi husker naturligvis alle at forholde os til fakta.

Jeg kan godt allerede give min vurdering: det har AaB bestemt ikke, om ca. et år vil likviditeten nå et kritisk niveau uden transferindtægter eller lign."

DIT og yankees bud er op til 3 års drift.
Mit bud lyder på op til 1,5 års drift.

Yankee har så sin helt særegne måde at læse et regnskab på, og i alt mindelighed foreslog jeg at vi afventede årsregnskabet for derefter at konkludere hvem der egentlig har mest forstand på AaB's økonomiske situation.

Jeg kommer naturligvis til at følge op på den når årsregnskabet bliver offentliggjort, og jeg er ikke et sekund i tvivl om hvem der får ret af os to(tre).

Jeg har det i øvrigt også med at blande dig, Yankee og Funky sammen. I mener som regel det samme så alt forladt med forvirringen omkring gravballe, selvom jeg slet ikke kan se mange ligheder.
Jeg kan ikke rigtig se hvor jeg lyver. Det er dig der starter debatten med et indlæg hvor du skriver at AaB er i en dødsspiral og indikerer at vi er nød til omgående at tage en hestekur. Så har du ret i at det er Yankee der starter med at udfordre dig på den påstand med henvisning til AaB kortfristede aktiver, hvorfor en så øjeblikkelig og drastisk handling ikke er nødvendig, og herfra kører debatten så, hvor du argumenterer for at vi overvurderer AaBs likviditet. Jeg skal da beklage hvis du mene vi har misforstået dit første indlæg, og at du har taget det som et personligt angreb. Men det skænderi der gider jeg i hvert fald ikke.

Edit: Nej vent... Jeg lægger mig fladt ned... Endnu engang er jeg ude i en stor omgang brugerforvirring :@ Det er Portland der starter dialogen og du hopper så på debatten, men i mit hoved var i én og samme person. I det mindste ligger navnene tæt op ad hinanden denne gang :P Beklager.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 10. nov 2022, 10:35

Kristian skrev:
8. jul 2022, 14:22
Gnu skrev:
8. jul 2022, 13:00
AGF har forlængst overhalet AaB økonomisk, men AaB skal også kigge sig over skuldrene, for FC Nordsjælland er også i gang med at skure op for budgettet og kommer buldrende bagfra. I vinter købte de spillere for 20 millioner kr., og i maj hentede de Andreas Hansen for 8 mio. De har endnu ikke haft tegnedrengen oppe i dette transfervindue, men mon ikke det kommer, for de har pengene qua de spillersalg, de altid laver.

AaB mangler i dén grad en plan for at tjene penge, hvis ikke de skal køres yderligere agterud.
Så længe de bruger 8 mio på Andreas Hansen, så er jeg ikke bekymret. Når FCN begynder at hente spillere på niveau med vores indkøb, så kan vi snakke om det tænker jeg.
Ville da gerne bytte indkøb med Nordsjælland.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Økonomitråden

Indlæg af baresi » 10. nov 2022, 11:32

Gnu skrev:
10. nov 2022, 10:35
Kristian skrev:
8. jul 2022, 14:22
Gnu skrev:
8. jul 2022, 13:00
AGF har forlængst overhalet AaB økonomisk, men AaB skal også kigge sig over skuldrene, for FC Nordsjælland er også i gang med at skure op for budgettet og kommer buldrende bagfra. I vinter købte de spillere for 20 millioner kr., og i maj hentede de Andreas Hansen for 8 mio. De har endnu ikke haft tegnedrengen oppe i dette transfervindue, men mon ikke det kommer, for de har pengene qua de spillersalg, de altid laver.

AaB mangler i dén grad en plan for at tjene penge, hvis ikke de skal køres yderligere agterud.
Så længe de bruger 8 mio på Andreas Hansen, så er jeg ikke bekymret. Når FCN begynder at hente spillere på niveau med vores indkøb, så kan vi snakke om det tænker jeg.
Ville da gerne bytte indkøb med Nordsjælland.
reelt set er det vel lidt ligegyldigt hvor meget FCN handler for - de har overhalet os på det økonomiske parametre for lang tid siden og også spillemæssige.
FCN har altid prøvet at være hurtige og attraktive i spillestilen - nu er det så også suppleret med noget af det bedste forsvar i suppen - så de skal tages helt seriøs ift. mesterskabet.
følgende klubber har efter min mening og viden overhalet os økonomisk
FCK
FCM
AGF
OB
BIF
alle med større sponsor og spiller budgetter

FCN
Silkeborg
Begge med større muskler efter transfers og europa

Randers
Viborg
Horsens Lyngby
alle 3 med mindre spillerbudgetter, mindre sponsorindtægter og lavere transferbudgetter

Dette er også en af delene til at vores selvforståelse er forkert. Penge betyder bare en masse idag , og når der står vi vil fyre 10 mio kr. af - så er det jo ikke noget unikt. Det er mere unikt vores dyreste køb nogensinde vel stadig er OPER

nikilo
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 20. jan 2021, 13:58
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af nikilo » 10. nov 2022, 11:44

Det er mere unikt vores dyreste køb nogensinde vel stadig er OPER
Flores er vores dyreste indkøb. Hans transfersum står på Transfermarkt til at være købt for €1.25 mio. Oper kostede os €950.000.

..Ikke at det gør det meget bedre :S

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 10. nov 2022, 11:54

baresi skrev:
10. nov 2022, 11:32
Gnu skrev:
10. nov 2022, 10:35
Kristian skrev:
8. jul 2022, 14:22
Gnu skrev:
8. jul 2022, 13:00
AGF har forlængst overhalet AaB økonomisk, men AaB skal også kigge sig over skuldrene, for FC Nordsjælland er også i gang med at skure op for budgettet og kommer buldrende bagfra. I vinter købte de spillere for 20 millioner kr., og i maj hentede de Andreas Hansen for 8 mio. De har endnu ikke haft tegnedrengen oppe i dette transfervindue, men mon ikke det kommer, for de har pengene qua de spillersalg, de altid laver.

AaB mangler i dén grad en plan for at tjene penge, hvis ikke de skal køres yderligere agterud.
Så længe de bruger 8 mio på Andreas Hansen, så er jeg ikke bekymret. Når FCN begynder at hente spillere på niveau med vores indkøb, så kan vi snakke om det tænker jeg.
Ville da gerne bytte indkøb med Nordsjælland.
reelt set er det vel lidt ligegyldigt hvor meget FCN handler for - de har overhalet os på det økonomiske parametre for lang tid siden og også spillemæssige.
FCN har altid prøvet at være hurtige og attraktive i spillestilen - nu er det så også suppleret med noget af det bedste forsvar i suppen - så de skal tages helt seriøs ift. mesterskabet.
følgende klubber har efter min mening og viden overhalet os økonomisk
FCK
FCM
AGF
OB
BIF
alle med større sponsor og spiller budgetter

FCN
Silkeborg
Begge med større muskler efter transfers og europa

Randers
Viborg
Horsens Lyngby
alle 3 med mindre spillerbudgetter, mindre sponsorindtægter og lavere transferbudgetter

Dette er også en af delene til at vores selvforståelse er forkert. Penge betyder bare en masse idag , og når der står vi vil fyre 10 mio kr. af - så er det jo ikke noget unikt. Det er mere unikt vores dyreste køb nogensinde vel stadig er OPER
Ja, at AaB er overhalet, var sådan set pointen, men tak for at understrege det.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 10. nov 2022, 11:55

baresi skrev:
10. nov 2022, 11:32
Gnu skrev:
10. nov 2022, 10:35
Kristian skrev:
8. jul 2022, 14:22
Gnu skrev:
8. jul 2022, 13:00
AGF har forlængst overhalet AaB økonomisk, men AaB skal også kigge sig over skuldrene, for FC Nordsjælland er også i gang med at skure op for budgettet og kommer buldrende bagfra. I vinter købte de spillere for 20 millioner kr., og i maj hentede de Andreas Hansen for 8 mio. De har endnu ikke haft tegnedrengen oppe i dette transfervindue, men mon ikke det kommer, for de har pengene qua de spillersalg, de altid laver.

AaB mangler i dén grad en plan for at tjene penge, hvis ikke de skal køres yderligere agterud.
Så længe de bruger 8 mio på Andreas Hansen, så er jeg ikke bekymret. Når FCN begynder at hente spillere på niveau med vores indkøb, så kan vi snakke om det tænker jeg.
Ville da gerne bytte indkøb med Nordsjælland.
reelt set er det vel lidt ligegyldigt hvor meget FCN handler for - de har overhalet os på det økonomiske parametre for lang tid siden og også spillemæssige.
FCN har altid prøvet at være hurtige og attraktive i spillestilen - nu er det så også suppleret med noget af det bedste forsvar i suppen - så de skal tages helt seriøs ift. mesterskabet.
følgende klubber har efter min mening og viden overhalet os økonomisk
FCK
FCM
AGF
OB
BIF
alle med større sponsor og spiller budgetter

FCN
Silkeborg
Begge med større muskler efter transfers og europa

Randers
Viborg
Horsens Lyngby
alle 3 med mindre spillerbudgetter, mindre sponsorindtægter og lavere transferbudgetter

Dette er også en af delene til at vores selvforståelse er forkert. Penge betyder bare en masse idag , og når der står vi vil fyre 10 mio kr. af - så er det jo ikke noget unikt. Det er mere unikt vores dyreste køb nogensinde vel stadig er OPER
Det er derfor vi i bund og grund skal acceptere at for os er deltagelse i superligaen en succes. Nøjagtigt som i sen firserne og første halvdel af halvfemserne at være med i dem bedste række og af og til drille se store.
Agf køber spillere til 10-20 i transfer uden at blinke hvor vi næsten kun kigger på transferfri spillere. Det siger en hel del
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Økonomitråden

Indlæg af baresi » 10. nov 2022, 12:17

Gnu skrev:
10. nov 2022, 11:54
baresi skrev:
10. nov 2022, 11:32
Gnu skrev:
10. nov 2022, 10:35
Kristian skrev:
8. jul 2022, 14:22
Gnu skrev:
8. jul 2022, 13:00
AGF har forlængst overhalet AaB økonomisk, men AaB skal også kigge sig over skuldrene, for FC Nordsjælland er også i gang med at skure op for budgettet og kommer buldrende bagfra. I vinter købte de spillere for 20 millioner kr., og i maj hentede de Andreas Hansen for 8 mio. De har endnu ikke haft tegnedrengen oppe i dette transfervindue, men mon ikke det kommer, for de har pengene qua de spillersalg, de altid laver.

AaB mangler i dén grad en plan for at tjene penge, hvis ikke de skal køres yderligere agterud.
Så længe de bruger 8 mio på Andreas Hansen, så er jeg ikke bekymret. Når FCN begynder at hente spillere på niveau med vores indkøb, så kan vi snakke om det tænker jeg.
Ville da gerne bytte indkøb med Nordsjælland.
reelt set er det vel lidt ligegyldigt hvor meget FCN handler for - de har overhalet os på det økonomiske parametre for lang tid siden og også spillemæssige.
FCN har altid prøvet at være hurtige og attraktive i spillestilen - nu er det så også suppleret med noget af det bedste forsvar i suppen - så de skal tages helt seriøs ift. mesterskabet.
følgende klubber har efter min mening og viden overhalet os økonomisk
FCK
FCM
AGF
OB
BIF
alle med større sponsor og spiller budgetter

FCN
Silkeborg
Begge med større muskler efter transfers og europa

Randers
Viborg
Horsens Lyngby
alle 3 med mindre spillerbudgetter, mindre sponsorindtægter og lavere transferbudgetter

Dette er også en af delene til at vores selvforståelse er forkert. Penge betyder bare en masse idag , og når der står vi vil fyre 10 mio kr. af - så er det jo ikke noget unikt. Det er mere unikt vores dyreste køb nogensinde vel stadig er OPER
Ja, at AaB er overhalet, var sådan set pointen, men tak for at understrege det.
hehe først nu jeg ser det var dig jeg svarede - jeg skulle lige have været et hak oppe i tråden. Men fair nok :-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 10. nov 2022, 13:58

Patmand skrev:
9. nov 2022, 08:41
Jeg citerer lige mig selv:
"Så Yankee og Hanga er det stadigvæk jeres påstand, at AaB har rigeligt med likvide midler til at køre videre i samme spor de næste 2-3 år uden transferindtægter og/eller andre ekstraordinære indtægter? Og vi husker naturligvis alle at forholde os til fakta.

Jeg kan godt allerede give min vurdering: det har AaB bestemt ikke, om ca. et år vil likviditeten nå et kritisk niveau uden transferindtægter eller lign."

DIT og yankees bud er op til 3 års drift.
Mit bud lyder på op til 1,5 års drift.
Men dit bud er jo helt uinteressant når du ikke forklarer regnestykket bag.
Mit regnestykke er helt simpelt:
1) AaB forventer et underskud på 15-20 mio. kr. årligt uden ekstraordinære indtægter.
2) AaB har pr. 1/7 likvider og værdipapirer for 37 mio. kr. samt tilgodehavender for ca. 19 mio. kr. De samlede kortfristede aktiver udgør 62 mio. kr.

Hvis alle kortfristede aktiver kunne realiseres ville der derfor være over 3 års likviditet. Det kan de nok ikke, men alene i likvide midler og værdipapirer er der nok til næsten 2 år. Derfor gætter jeg på 2-3 år.

I stedet for at sige "vi får se", så peg på hvor mit regnestykke er forkert. Ellers er det jo bare en gættekonkurrence og det gider jeg ikke rigtig bruge tid på.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 10. nov 2022, 14:41

Yankee skrev:
10. nov 2022, 13:58
Patmand skrev:
9. nov 2022, 08:41
Jeg citerer lige mig selv:
"Så Yankee og Hanga er det stadigvæk jeres påstand, at AaB har rigeligt med likvide midler til at køre videre i samme spor de næste 2-3 år uden transferindtægter og/eller andre ekstraordinære indtægter? Og vi husker naturligvis alle at forholde os til fakta.

Jeg kan godt allerede give min vurdering: det har AaB bestemt ikke, om ca. et år vil likviditeten nå et kritisk niveau uden transferindtægter eller lign."

DIT og yankees bud er op til 3 års drift.
Mit bud lyder på op til 1,5 års drift.
Men dit bud er jo helt uinteressant når du ikke forklarer regnestykket bag.
Mit regnestykke er helt simpelt:
1) AaB forventer et underskud på 15-20 mio. kr. årligt uden ekstraordinære indtægter.
2) AaB har pr. 1/7 likvider og værdipapirer for 37 mio. kr. samt tilgodehavender for ca. 19 mio. kr. De samlede kortfristede aktiver udgør 62 mio. kr.

Hvis alle kortfristede aktiver kunne realiseres ville der derfor være over 3 års likviditet. Det kan de nok ikke, men alene i likvide midler og værdipapirer er der nok til næsten 2 år. Derfor gætter jeg på 2-3 år.

I stedet for at sige "vi får se", så peg på hvor mit regnestykke er forkert. Ellers er det jo bare en gættekonkurrence og det gider jeg ikke rigtig bruge tid på.
Dit regnestykke er jo totalt forkert og derfor fuldstændig uinteressant.
AaB forventer et underskud på 15-20 mio. kr. årligt uden ekstraordinære indtægter.
Det er jo beviseligt usandt. AaB forventer et underskud på mellem kr. 14-18 mio. i 2022 INKLUSIV transferindtægter på Andreas Hansen og Matthias Ross.
Jeg prøver blot at forholde mig til fakta.

Du taler om at betale regninger med tilgodehavender - hvad så med de kortfristede gældsforpligtigelser?

Jeg tror ikke du helt forstår hvad det er der sker, og ikke mindst hvornår det sker, at en virksomhed får problemer pga. manglende likviditet.

Så faktisk er alt galt vedrørende dit regnestykke, så når jeg ønsker at basere det på fakta fra AaB's officielle regnskaber, så er det for at undgå at ende i en ufrugtbar diskussion hvor du ønsker at det skal baseres på dine selvopfundne præmisser, der afviger væsentligt fra fagkundskaben.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hajen » 10. nov 2022, 18:07

Må jeg lige spørge ind til noget omkring jeres regnestykker og forudsætninger.

I har alle samme scenarie, at vi år for år kører egenkapitalen ned, men er der ikke noget i DBU's love omkring det at få tilladelse til at skrive kontrakter og egenkapitalen ??

Hvis vi kører egenkapitalen ned i eks 10-20 mio, vil det vel være uansvarligt at køre med nuværende set-up ?
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomitråden

Indlæg af Yankee » 11. nov 2022, 09:28

Patmand skrev:
10. nov 2022, 14:41
Dit regnestykke er jo totalt forkert og derfor fuldstændig uinteressant.
AaB forventer et underskud på 15-20 mio. kr. årligt uden ekstraordinære indtægter.
Det er jo beviseligt usandt. AaB forventer et underskud på mellem kr. 14-18 mio. i 2022 INKLUSIV transferindtægter på Andreas Hansen og Matthias Ross.
Jeg prøver blot at forholde mig til fakta.

Du taler om at betale regninger med tilgodehavender - hvad så med de kortfristede gældsforpligtigelser?

Jeg tror ikke du helt forstår hvad det er der sker, og ikke mindst hvornår det sker, at en virksomhed får problemer pga. manglende likviditet.

Så faktisk er alt galt vedrørende dit regnestykke, så når jeg ønsker at basere det på fakta fra AaB's officielle regnskaber, så er det for at undgå at ende i en ufrugtbar diskussion hvor du ønsker at det skal baseres på dine selvopfundne præmisser, der afviger væsentligt fra fagkundskaben.
Det kan sagtens være jeg tager fejl og lige nu ser regnskabet pga. de dårlige resultater. så elendigt ud at vi nok er tættere på 1 end 2 år. Den vil jeg sagtens give dig. Men jeg gider ikke rigtig den nedladende tone, når du samtidig ikke vil stille dit eget regnestykke op, så slut herfra.

Besvar