Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Økonomitråden

Indlæg af Silver77 » 4. mar 2023, 12:21

endnu en bøde til AaB på 25.000 for kampen i parken pga pyro. det er så 13 gang AaB på de sidste 12 måneder, at AaB skal betale en bøde, det er måske en sted imellem 400.000 - 600.000kr lige ud af vinduet. hvor er det bare dumt og spild af penge.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 4. mar 2023, 12:26

Silver77 skrev:endnu en bøde til AaB på 25.000 for kampen i parken pga pyro. det er så 13 gang AaB på de sidste 12 måneder, at AaB skal betale en bøde, det er måske en sted imellem 400.000 - 600.000kr lige ud af vinduet. hvor er det bare dumt og spild af penge.
Ja, det er latterligt med de elementer der sætter deres eget behov for at markere sig ved at bryde regler over klubben.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 4. mar 2023, 12:30

Silver77 skrev:
4. mar 2023, 12:21
endnu en bøde til AaB på 25.000 for kampen i parken pga pyro. det er så 13 gang AaB på de sidste 12 måneder, at AaB skal betale en bøde, det er måske en sted imellem 400.000 - 600.000kr lige ud af vinduet. hvor er det bare dumt og spild af penge.
Svarer vel til en god månedsløn for Fossum eller Lucas. Så kan man jo diskutere, hvad der er givet bedst ud.
Ædruelighedens stemme

EnvenafFolket

Re: Økonomitråden

Indlæg af EnvenafFolket » 4. mar 2023, 13:11

Silver77 skrev:
4. mar 2023, 12:21
endnu en bøde til AaB på 25.000 for kampen i parken pga pyro. det er så 13 gang AaB på de sidste 12 måneder, at AaB skal betale en bøde, det er måske en sted imellem 400.000 - 600.000kr lige ud af vinduet. hvor er det bare dumt og spild af penge.
De penge er godt givet ud. Fedt vi har så stor og en aktiv fanbase der rejser rundt, og støtter klubben på bedst tænkelige måde.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brodernumsi » 4. mar 2023, 14:31

Er virkelig taknemlig og stolt af, at så mange bakker op om vores klub, tager på stadion hver eneste weekend, lige meget hvordan det går på banen. De mennesker, der synger i 90 minutter i streng, når 'de røde pikhoveder' spiller, det er simpelthen fantastisk. Men jeg ville også ønske, at det kunne gøres uden pyro.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 4. mar 2023, 15:52

Brodernumsi skrev:
4. mar 2023, 14:31
Er virkelig taknemlig og stolt af, at så mange bakker op om vores klub, tager på stadion hver eneste weekend, lige meget hvordan det går på banen. De mennesker, der synger i 90 minutter i streng, når 'de røde pikhoveder' spiller, det er simpelthen fantastisk. Men jeg ville også ønske, at det kunne gøres uden pyro.
Overvejende enig - men jeg sgu også træt at se på den aggressive flok der render rundt i deres latterlige sorte Defend Aalborg outfit og nærmere ligner bandemedlemmer end fodboldfans. Det handler for meget om dem selv og for lidt om AaB.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

EnvenafFolket

Re: Økonomitråden

Indlæg af EnvenafFolket » 4. mar 2023, 16:08

Jakobsen skrev:
4. mar 2023, 15:52
Brodernumsi skrev:
4. mar 2023, 14:31
Er virkelig taknemlig og stolt af, at så mange bakker op om vores klub, tager på stadion hver eneste weekend, lige meget hvordan det går på banen. De mennesker, der synger i 90 minutter i streng, når 'de røde pikhoveder' spiller, det er simpelthen fantastisk. Men jeg ville også ønske, at det kunne gøres uden pyro.
Overvejende enig - men jeg sgu også træt at se på den aggressive flok der render rundt i deres latterlige sorte Defend Aalborg outfit og nærmere ligner bandemedlemmer end fodboldfans. Det handler for meget om dem selv og for lidt om AaB.

Ja, ærlig talt. Ungdommen med deres jazz og anderumper.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Økonomitråden

Indlæg af RicoBR02 » 4. mar 2023, 16:48

Jakobsen skrev:
4. mar 2023, 15:52
Brodernumsi skrev:
4. mar 2023, 14:31
Er virkelig taknemlig og stolt af, at så mange bakker op om vores klub, tager på stadion hver eneste weekend, lige meget hvordan det går på banen. De mennesker, der synger i 90 minutter i streng, når 'de røde pikhoveder' spiller, det er simpelthen fantastisk. Men jeg ville også ønske, at det kunne gøres uden pyro.
Overvejende enig - men jeg sgu også træt at se på den aggressive flok der render rundt i deres latterlige sorte Defend Aalborg outfit og nærmere ligner bandemedlemmer end fodboldfans. Det handler for meget om dem selv og for lidt om AaB.
Der er ikke skyggen af ballade til vores kampe, fanmiljøet i Aalborg er ikke gennemsyret af rocker og bandemiljøet som det er i især København og brøndby. Kan vi ikke blive enige om at det er fuldstændig ligegyldigt om de har sorte trøjer på eller AaB trøjen?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 15. mar 2023, 12:20

Ja hullet i kassen bliver da i hvert fald ikke mindre, hvis de selverklærede mest rigtige fans bliver ved på den her måde.
Find nu en anden måde at støtte AaB på fremfor at tilfredstille jeres eget behov for at bryde reglerne.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... 00-kroner/
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Økonomitråden

Indlæg af SteenA » 21. mar 2023, 11:22

EkstraBladet afslører seneste udbetaling af tv-penge:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ub/9678131

Det er jo imponerende, at Brøndby har været 1. valg hos Viaplay 9 ud af 11 runder, når man tænker på, at de det meste af tiden har rodet rundt i tabellens nederste halvdel. De må glæde sig hos Viaplay over den uafgjorte kamp i Silkeborg, som gør at de fortsat kan forsvare at gøre Brøndby til verdens navle.
Så meget scorer din klub​

Her er oversigten over tv-penge til de 12 klubber i Superligaen. Afregningen er for runde 12 til grundspillets afslutning - runde 22.
Her er Ekstra Bladets udregning for de 12 klubber i Superligaen:
1. FC København....13,69 mio. kr.
2. FC Nordsjælland..11,49 mio. kr.
3. Brøndby..............11,28 mio. kr.
4. AGF....................10,27 mio. kr.
5. Viborg..................8,95 mio. kr.
6. FC Midtjylland......7,65 mio. kr.
7. Randers...............7,39 mio. kr.
8. OB.......................6,72 mio. kr.
9. Silkeborg..............6,66 mio. kr.
10. Horsens..............5,64 mio. kr.
11. AaB....................5,63 mio. kr.
12. Lyngby...............4,62 mio. kr.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 21. mar 2023, 14:45


jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 21. mar 2023, 15:00

gravballe skrev:
21. mar 2023, 14:45
Alle burde høre denne her podcast
https://www.mediano.nu/oversigt/2023/3/ ... l-ragnarok
Jeg har overvejet det, men jeg kan ikke helt overskue at skulle bruge en hel time på AaBs elendighed, med mindre der kommer noget "nyt" frem, som ikke allerede har været nævnt herinde.
Så at Peter Brüchmann solgte den som en 'must listen' for AaB-fans, der gerne vil vide hvad der er gået galt, men det ved vi jo allerede.

- Stor udskiftning i klubben på nøglepositioner omkring klubben siden mesterskabet, uden at få ordentlige erstatninger.
- En for stor tro på, at egne talenter i en lind strøm ville kunne blive etablerede superligaspillere hurtigt.
- Dårlige og inkonsekvente trænervalg
- Død hånd på transfermarkedet
- Svage ungdomsårgange
- Gradvis amputering af holdet, og manglende kompetencer ift. at adressere holdets svagheder

Man kunne liste flere grunde, men det har været som at observere en togkollision i slowmotion. Konkurrenterne er selvfølgelig også blevet bedre, hvilket også har noget at sige, og AaB har (endnu) ikke formået at komme med på det tog, der kører igennem dansk fodbold i disse år.

Hvad kan Mediano fortælle mig (og andre), som vi ikke allerede ved eller har hørt?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Økonomitråden

Indlæg af gravballe » 21. mar 2023, 15:12

jonas386 skrev:
21. mar 2023, 15:00
gravballe skrev:
21. mar 2023, 14:45
Alle burde høre denne her podcast
https://www.mediano.nu/oversigt/2023/3/ ... l-ragnarok
Jeg har overvejet det, men jeg kan ikke helt overskue at skulle bruge en hel time på AaBs elendighed, med mindre der kommer noget "nyt" frem, som ikke allerede har været nævnt herinde.
Så at Peter Brüchmann solgte den som en 'must listen' for AaB-fans, der gerne vil vide hvad der er gået galt, men det ved vi jo allerede.

- Stor udskiftning i klubben på nøglepositioner omkring klubben siden mesterskabet, uden at få ordentlige erstatninger.
- En for stor tro på, at egne talenter i en lind strøm ville kunne blive etablerede superligaspillere hurtigt.
- Dårlige og inkonsekvente trænervalg
- Død hånd på transfermarkedet
- Svage ungdomsårgange
- Gradvis amputering af holdet, og manglende kompetencer ift. at adressere holdets svagheder

Man kunne liste flere grunde, men det har været som at observere en togkollision i slowmotion. Konkurrenterne er selvfølgelig også blevet bedre, hvilket også har noget at sige, og AaB har (endnu) ikke formået at komme med på det tog, der kører igennem dansk fodbold i disse år.

Hvad kan Mediano fortælle mig (og andre), som vi ikke allerede ved eller har hørt?
du rammer den meget godt. Men fortællingen om da de tyske investore, vil have noget af det matriale AaB har skrevet ned omkring deres spilsystem, osv. Er der intet dokumenteret på det.

Eller at AaB simpelthen ikke har råd til at give p licens til deres trænere, eller betale for ungdoms trænere der har det.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Økonomitråden

Indlæg af hje1980 » 21. mar 2023, 15:24

Jakobsen skrev:
15. mar 2023, 12:20
Ja hullet i kassen bliver da i hvert fald ikke mindre, hvis de selverklærede mest rigtige fans bliver ved på den her måde.
Find nu en anden måde at støtte AaB på fremfor at tilfredstille jeres eget behov for at bryde reglerne.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... 00-kroner/
Ja kan fortælle at AaB efter hjemmekampen mod FCM fik brugt de sidste penge på det budget klubben har til betaling af bøder...
Så alle bøder fra nu, bliver fra andre poster pengene skal tages fra.

Bonus info. BIF har et ca. budget på 2.500.000 kr. til bøder for Pyro... størst af alle.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Økonomitråden

Indlæg af DGK » 21. mar 2023, 15:33

hje1980 skrev:
21. mar 2023, 15:24
Jakobsen skrev:
15. mar 2023, 12:20
Ja hullet i kassen bliver da i hvert fald ikke mindre, hvis de selverklærede mest rigtige fans bliver ved på den her måde.
Find nu en anden måde at støtte AaB på fremfor at tilfredstille jeres eget behov for at bryde reglerne.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... 00-kroner/
Ja kan fortælle at AaB efter hjemmekampen mod FCM fik brugt de sidste penge på det budget klubben har til betaling af bøder...
Så alle bøder fra nu, bliver fra andre poster pengene skal tages fra.

Bonus info. BIF har et ca. budget på 2.500.000 kr. til bøder for Pyro... størst af alle.
Jeg bestilte for for 2200 kr. i AaB Shoppen forleden, så der har de lidt af pengene - opfordrer alle andre til at gøre det samme :thumbsup:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 21. mar 2023, 15:34

gravballe skrev:
21. mar 2023, 15:12
du rammer den meget godt. Men fortællingen om da de tyske investore, vil have noget af det matriale AaB har skrevet ned omkring deres spilsystem, osv. Er der intet dokumenteret på det.

Eller at AaB simpelthen ikke har råd til at give p licens til deres trænere, eller betale for ungdoms trænere der har det.
Jeg vidste ikke, at vi havde et decideret spilsystem :D

Det nederste er til gengæld super problematisk. Men altså, det er jo et valg, mere end en umulighed.
Forskellige kasser og alt det der, men de 10'ish millioner, plus løn, man har brugt i det netop overståede vindue, kunne betale for mange trænere og trænerkurser.

Det kan være jeg giver det et lyt alligevel, selvom det sikkert bliver hårdt at komme igennem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Brodernumsi » 21. mar 2023, 15:52

hje1980 skrev:
21. mar 2023, 15:24
Jakobsen skrev:
15. mar 2023, 12:20
Ja hullet i kassen bliver da i hvert fald ikke mindre, hvis de selverklærede mest rigtige fans bliver ved på den her måde.
Find nu en anden måde at støtte AaB på fremfor at tilfredstille jeres eget behov for at bryde reglerne.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... 00-kroner/
Ja kan fortælle at AaB efter hjemmekampen mod FCM fik brugt de sidste penge på det budget klubben har til betaling af bøder...
Så alle bøder fra nu, bliver fra andre poster pengene skal tages fra.

Bonus info. BIF har et ca. budget på 2.500.000 kr. til bøder for Pyro... størst af alle.
Det er ærgerligt, at nogen mener, at pyro skaber en god stemning. Personligt synes jeg, at man skal lege børnefødselsdag, og holde sig til sang og flag.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Økonomitråden

Indlæg af optimisten » 21. mar 2023, 15:58

Der bliver ikke sagt i Mediano, at AaB ikke har råd til en god stab. Det bliver bare konstateret, at AaB ikke har en træner i hele klubben der har en P licens. Som et billede på at klubben er blevet drænet for kompetencer de seneste år.

Det bliver også sagt at AaB ikke vil give lige så meget i løn til ungdomstrænere som andre steder.

De kommer også ind på hvor dyr hele processen omkring de udenlandske investorer allerede har været for klubben.

Det er en god snak som kommer godt rundt om klubbens forfald.

De tegner et billede af AaB som en klub uden strategi, ledelse, kultur og kompetencer. En slags tom skal. Det tror jeg desværre er meget godt ramt.

Men jeg havde håbet at Hamren (ledelse og kultur) og Figo (kompetencer og strategi) blev hentet ind til at fylde nogle store huller i klubben for at begynde en ny langsigtet genopbygning. Nu er den ene væk. Der var nok ikke nogen plan alligevel.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 21. mar 2023, 17:17

DGK skrev:
21. mar 2023, 15:33
hje1980 skrev:
21. mar 2023, 15:24
Jakobsen skrev:
15. mar 2023, 12:20
Ja hullet i kassen bliver da i hvert fald ikke mindre, hvis de selverklærede mest rigtige fans bliver ved på den her måde.
Find nu en anden måde at støtte AaB på fremfor at tilfredstille jeres eget behov for at bryde reglerne.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... 00-kroner/
Ja kan fortælle at AaB efter hjemmekampen mod FCM fik brugt de sidste penge på det budget klubben har til betaling af bøder...
Så alle bøder fra nu, bliver fra andre poster pengene skal tages fra.

Bonus info. BIF har et ca. budget på 2.500.000 kr. til bøder for Pyro... størst af alle.
Jeg bestilte for for 2200 kr. i AaB Shoppen forleden, så der har de lidt af pengene - opfordrer alle andre til at gøre det samme :thumbsup:
Jeg gider da ikke købe ekstra souvenirs for at kunne finansiere, at nogle umodne drenge brænder testetoron af.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 8. maj 2023, 14:30


Besvar