Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Økonomitråden

Indlæg af Elvis lever » 15. nov 2023, 14:18

Raptorr skrev:
15. nov 2023, 13:56
R Rosenberg skrev:
15. nov 2023, 12:47
Hvor skal jeg så gå til trav?
Det ved jeg ikke, men jeg holder også af at komme til trav :) Så lad os håbe, at der findes et nyt sted til en travbane. Selvom der nok ikke er så mange live publikummer til løbene i Aalborg længere? Selv på Charlottenlund er der tyndt med folk de fleste løbsdage.
Banechefen for etablissementet er, uden at han kender de konkrete planer, positiv, så mon det ikke er et mindre praktisk problem, som kan løses med almindelig velvilje.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 15. nov 2023, 14:55

Raptorr skrev:
15. nov 2023, 13:56
R Rosenberg skrev:
15. nov 2023, 12:47
Hvor skal jeg så gå til trav?
Det ved jeg ikke, men jeg holder også af at komme til trav :) Så lad os håbe, at der findes et nyt sted til en travbane. Selvom der nok ikke er så mange live publikummer til løbene i Aalborg længere? Selv på Charlottenlund er der tyndt med folk de fleste løbsdage.
Altså der er jo Fyensgade-Centret som har mange fine aktiviteter; perlesyning, senior yoga, åben datastue, syng for velvære, strik til nødhjælp, linedance og jeg mener også de fra tid til anden arrangerer en tur til travbanen. Det er bare med at holde sig til!

https://aktivitetscentre.aalborg.dk/lae ... de-centret

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 15. nov 2023, 15:12

DenSataniskeHest skrev:
15. nov 2023, 12:37
Patmand skrev:
15. nov 2023, 12:10
DenSataniskeHest skrev:
15. nov 2023, 10:50
Det lyder vildt man vil rykke Aalborg Stadion ned.. det er trods alt "realativt" nyt.. Vil man mon kunne bygge det om til en hal, og bevare noget af arbejdet?
Jeg mener det er bygget i 1960 og renoveret/ombygget i 2002. Jeg syntes personligt ikke det kan karakteriseres som relativt nyt og nej, jeg tror ikke man kan bevare noget som helst ifm. med opførelsen af en ny hal.
blev alle tribuner osv ikke revet den skiftesvis under ombygningen?
“De to endetribuner - i dag Vesttribunen og 3F Tribunen - blev overdækket, og der kom boder og toiletforhold op i hjørnerne. Den nordlige langside - i dag Complea Tribunen - blev udvidet med både et øvre og et nedre afsnit.

I foråret 2002 blev et helt nyt og ombygget Aalborg Stadion indviet med en nordlige tribune i to etager, samt et væld af ændringer på mange af de andre tribuner.”

Det meste af det gamle stadion (fra 1962) står altså stadigvæk, men er som nævnt blevet renoveret/ombygget/udvidet fra 1999-2002.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 15. nov 2023, 15:25

Elvis lever skrev:
15. nov 2023, 14:18
Raptorr skrev:
15. nov 2023, 13:56
R Rosenberg skrev:
15. nov 2023, 12:47
Hvor skal jeg så gå til trav?
Det ved jeg ikke, men jeg holder også af at komme til trav :) Så lad os håbe, at der findes et nyt sted til en travbane. Selvom der nok ikke er så mange live publikummer til løbene i Aalborg længere? Selv på Charlottenlund er der tyndt med folk de fleste løbsdage.
Banechefen for etablissementet er, uden at han kender de konkrete planer, positiv, så mon det ikke er et mindre praktisk problem, som kan løses med almindelig velvilje.
:thumbsup:

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 15. nov 2023, 15:26

Patmand skrev:
15. nov 2023, 14:55
Raptorr skrev:
15. nov 2023, 13:56
R Rosenberg skrev:
15. nov 2023, 12:47
Hvor skal jeg så gå til trav?
Det ved jeg ikke, men jeg holder også af at komme til trav :) Så lad os håbe, at der findes et nyt sted til en travbane. Selvom der nok ikke er så mange live publikummer til løbene i Aalborg længere? Selv på Charlottenlund er der tyndt med folk de fleste løbsdage.
Altså der er jo Fyensgade-Centret som har mange fine aktiviteter; perlesyning, senior yoga, åben datastue, syng for velvære, strik til nødhjælp, linedance og jeg mener også de fra tid til anden arrangerer en tur til travbanen. Det er bare med at holde sig til!
:cheers:

https://aktivitetscentre.aalborg.dk/lae ... de-centret

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 15. nov 2023, 16:11

Patmand skrev:
15. nov 2023, 15:12
DenSataniskeHest skrev:
15. nov 2023, 12:37
Patmand skrev:
15. nov 2023, 12:10
DenSataniskeHest skrev:
15. nov 2023, 10:50
Det lyder vildt man vil rykke Aalborg Stadion ned.. det er trods alt "realativt" nyt.. Vil man mon kunne bygge det om til en hal, og bevare noget af arbejdet?
Jeg mener det er bygget i 1960 og renoveret/ombygget i 2002. Jeg syntes personligt ikke det kan karakteriseres som relativt nyt og nej, jeg tror ikke man kan bevare noget som helst ifm. med opførelsen af en ny hal.
blev alle tribuner osv ikke revet den skiftesvis under ombygningen?
“De to endetribuner - i dag Vesttribunen og 3F Tribunen - blev overdækket, og der kom boder og toiletforhold op i hjørnerne. Den nordlige langside - i dag Complea Tribunen - blev udvidet med både et øvre og et nedre afsnit.

I foråret 2002 blev et helt nyt og ombygget Aalborg Stadion indviet med en nordlige tribune i to etager, samt et væld af ændringer på mange af de andre tribuner.”

Det meste af det gamle stadion (fra 1962) står altså stadigvæk, men er som nævnt blevet renoveret/ombygget/udvidet fra 1999-2002.
Tak så blev jeg da klogere.. Så er det sku bare rykke det ned 🤣

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 15. nov 2023, 16:14


Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 15. nov 2023, 17:15

Jeg synes egentlig det mest tankevækkende er, at en gruppe pengemænd vil lave et nyt stadion og, at det ikke virker til noget klubben er/har været en driver i. Håber virkelig, at den tese bliver modbevist når tingene meldes ud. Det er da lidt en joke, hvis AaB bare har siddet med hænderne i skødet og konstateret, at man muligvis snart skal spille et andet sted.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af 634 » 15. nov 2023, 17:37

Byg nyt Stadion hvor Chang er nu, og som er AaBs tidligere trænings faciliteter. Der er jernbane til at fragte tilskuere til og fra kampene, og de mest umulige udefans kan stoppes i et tog i f.eks. Langå, og sættes af ved et lukket område ved ny Stadion hvor deres tribune skulle være lige ved jernbanens stoppested. Så er der ret godt styr på de møgunger. Der skal så findes nyt sted til Chang, hvor Chang selv må komme deres forslag.
Et nyt Stadion Hal på Haraldslund kunne lyde fornuftigt.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 15. nov 2023, 18:16

Jakobsen skrev:
15. nov 2023, 17:15
Jeg synes egentlig det mest tankevækkende er, at en gruppe pengemænd vil lave et nyt stadion og, at det ikke virker til noget klubben er/har været en driver i. Håber virkelig, at den tese bliver modbevist når tingene meldes ud. Det er da lidt en joke, hvis AaB bare har siddet med hænderne i skødet og konstateret, at man muligvis snart skal spille et andet sted.
Ja, der har du en pointe. Jeg forstår ikke helt, hvorfra de her idéer stammer, og hvem der udgør den investorgruppe, der tilsyneladende ingen relation har til AaB.

Jeg er helt klart tilhænger af et nyt stadion, da det nuværende slet og ret blev født utilstrækkeligt allerede i 2001 og udgør en hæmsko i forhold til yderligere udvikling af AaB. Det kræver imidlertid særdeles store økonomiske muskler at finansiere et helt nyt stadionbyggeri - og skulle jeg være så heldig at snuppe den ultimative Eurojackpotgevinst på 760 millioner kr., hvoraf der ville være 660 millioner til rådighed, når jeg glædesstrålende fortalte familien, at jeg havde vundet 100 millioner kr.; så ville dette beløb simpelthen være alt for småt til også at finansiere et helt nyt stadion, inden man havde adresseret andre og unægtelig mere presserende problemer i AaB.

Bemærk, at disse planer i øvrigt også omfatter en håndboldarena, der angiveligt skal kunne rumme omkring 10.000 tilskuere; og som vist nok i en eller anden form tage udgangspunkt i det nuværende Aalborg Stadion, der grundet den her Møghelignende servitut fra Harald Jensen - tiden, ikke bare kan rives ned eller ombygges.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Økonomitråden

Indlæg af Elvis lever » 15. nov 2023, 18:40

Jakobsen skrev:
15. nov 2023, 17:15
Jeg synes egentlig det mest tankevækkende er, at en gruppe pengemænd vil lave et nyt stadion og, at det ikke virker til noget klubben er/har været en driver i. Håber virkelig, at den tese bliver modbevist når tingene meldes ud. Det er da lidt en joke, hvis AaB bare har siddet med hænderne i skødet og konstateret, at man muligvis snart skal spille et andet sted.
Jeg synes egentlig, at det er tankevækkende, at man igen og igen kan sidde at udtænke det mest negative scenarie, når det gælder AaB.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Økonomitråden

Indlæg af Elvis lever » 15. nov 2023, 18:46

Hovedet skrev:
15. nov 2023, 18:16
Jakobsen skrev:
15. nov 2023, 17:15
Jeg synes egentlig det mest tankevækkende er, at en gruppe pengemænd vil lave et nyt stadion og, at det ikke virker til noget klubben er/har været en driver i. Håber virkelig, at den tese bliver modbevist når tingene meldes ud. Det er da lidt en joke, hvis AaB bare har siddet med hænderne i skødet og konstateret, at man muligvis snart skal spille et andet sted.
Ja, der har du en pointe. Jeg forstår ikke helt, hvorfra de her idéer stammer, og hvem der udgør den investorgruppe, der tilsyneladende ingen relation har til AaB.

Jeg er helt klart tilhænger af et nyt stadion, da det nuværende slet og ret blev født utilstrækkeligt allerede i 2001 og udgør en hæmsko i forhold til yderligere udvikling af AaB. Det kræver imidlertid særdeles store økonomiske muskler at finansiere et helt nyt stadionbyggeri - og skulle jeg være så heldig at snuppe den ultimative Eurojackpotgevinst på 760 millioner kr., hvoraf der ville være 660 millioner til rådighed, når jeg glædesstrålende fortalte familien, at jeg havde vundet 100 millioner kr.; så ville dette beløb simpelthen være alt for småt til også at finansiere et helt nyt stadion, inden man havde adresseret andre og unægtelig mere presserende problemer i AaB.

Bemærk, at disse planer i øvrigt også omfatter en håndboldarena, der angiveligt skal kunne rumme omkring 10.000 tilskuere; og som vist nok i en eller anden form tage udgangspunkt i det nuværende Aalborg Stadion, der grundet den her Møghelignende servitut fra Harald Jensen - tiden, ikke bare kan rives ned eller ombygges.
Servituten har ikke noget med ombygningen eller nedrivning af stadion at gøre. Servituten handler om, at Haraldslund området skal anvendes til rekreative formål herunder sport. Derudover, at de faciliteter, som ligger der ikke kan udlejes. Dette fordi Harald Jensens gave, var til byens borgere og ikke til at skalte og valte med for tilfældige byrådspolitikkere. Derfor lejer AaB heller ikke stadion, men betaler en benyttelsesafgift pr gang.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomitråden

Indlæg af Freddie » 15. nov 2023, 18:55

Elvis lever skrev:
15. nov 2023, 18:40
Jakobsen skrev:
15. nov 2023, 17:15
Jeg synes egentlig det mest tankevækkende er, at en gruppe pengemænd vil lave et nyt stadion og, at det ikke virker til noget klubben er/har været en driver i. Håber virkelig, at den tese bliver modbevist når tingene meldes ud. Det er da lidt en joke, hvis AaB bare har siddet med hænderne i skødet og konstateret, at man muligvis snart skal spille et andet sted.
Jeg synes egentlig, at det er tankevækkende, at man igen og igen kan sidde at udtænke det mest negative scenarie, når det gælder AaB.
Det er vel håndbold, der har behovet. Det stadion vi har i dag, passer næsten perfekt til AaB. Bortset fra ganske enkelte kampe, eksempelvis hjemmekampen mod Man United i Champions League. Hvis jeg skulle gætte på hvem der er initiativtager peger pilen på Ejgil Christensen, der jo også poster penge i Aalborg Håndbold.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 641
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Økonomitråden

Indlæg af Alexis » 15. nov 2023, 22:52

Freddie skrev:
15. nov 2023, 18:55
Elvis lever skrev:
15. nov 2023, 18:40
Jakobsen skrev:
15. nov 2023, 17:15
Jeg synes egentlig det mest tankevækkende er, at en gruppe pengemænd vil lave et nyt stadion og, at det ikke virker til noget klubben er/har været en driver i. Håber virkelig, at den tese bliver modbevist når tingene meldes ud. Det er da lidt en joke, hvis AaB bare har siddet med hænderne i skødet og konstateret, at man muligvis snart skal spille et andet sted.
Jeg synes egentlig, at det er tankevækkende, at man igen og igen kan sidde at udtænke det mest negative scenarie, når det gælder AaB.
Det er vel håndbold, der har behovet. Det stadion vi har i dag, passer næsten perfekt til AaB. Bortset fra ganske enkelte kampe, eksempelvis hjemmekampen mod Man United i Champions League. Hvis jeg skulle gætte på hvem der er initiativtager peger pilen på Ejgil Christensen, der jo også poster penge i Aalborg Håndbold.
Tænker helt sikkert også du skal forvente at lige så snart ordet bolig byggeri kom på banen at der står efternavnet Enggaard plantet tungt på det

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 16. nov 2023, 07:46

Jakobsen skrev:
15. nov 2023, 17:15
Jeg synes egentlig det mest tankevækkende er, at en gruppe pengemænd vil lave et nyt stadion og, at det ikke virker til noget klubben er/har været en driver i. Håber virkelig, at den tese bliver modbevist når tingene meldes ud. Det er da lidt en joke, hvis AaB bare har siddet med hænderne i skødet og konstateret, at man muligvis snart skal spille et andet sted.
Det syntes jeg til gengæld ikke er så underligt. Det er jo ikke presserende med et nyt stadion i AaB’s nuværende situation og økonomisk kan AaB slet ikke bidrage med noget. Aalborg Kommune har heller ingen interesse i at spendere en helt masse på nye sportsfaciliteter. Det efterlader finansieringen til private investorer.

Er det økonomisk attraktivt at bygge og drive et fodboldstadion? Næh.
Men kobler man det sammen med at udvikle området ved væddeløbsbanen med et nyt boligområde og et fodboldstadion, så begynder det at ligne noget for en investorgruppe. Der skal AaB da bare gribe chancen og forsøge at skubbe på for at det bliver til noget.
Lige hvor og hos hvem ideen først er opstået er mindre vigtigt tænker jeg. Jeg kan umiddelbart godt lide ideen med en stor sportshal/multihal der hvor stadion i dag er placeret - det skulle stoppe problemerne med støj for naboerne og åbne op for en masse store arrangementer tæt på Aalborg centrum. Og så et nyt stort fodboldstadion som ikke rykker helt ud af byen og tæt på den tredje Limfjordsforbindelse, så nordjyderne uden de store problemer ville kunne køre til og fra stadion. Jeg syntes det lyder som et fedt projekt, som naturligvis tilgodeser AaB og Aalborg håndbold, men også er med til at udvikle Aalborg som by.

Men altså det er jo bundet op på at kommunen sælger væddeløbsgrunden og giver garanti for en byggetilladelse til opførelsen af en helt række boliger. Ja, vi ved vidst godt hvem der så er inde over det her projekt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 16. nov 2023, 08:24

Patmand skrev:
16. nov 2023, 07:46
Jakobsen skrev:
15. nov 2023, 17:15
Jeg synes egentlig det mest tankevækkende er, at en gruppe pengemænd vil lave et nyt stadion og, at det ikke virker til noget klubben er/har været en driver i. Håber virkelig, at den tese bliver modbevist når tingene meldes ud. Det er da lidt en joke, hvis AaB bare har siddet med hænderne i skødet og konstateret, at man muligvis snart skal spille et andet sted.
Det syntes jeg til gengæld ikke er så underligt. Det er jo ikke presserende med et nyt stadion i AaB’s nuværende situation og økonomisk kan AaB slet ikke bidrage med noget. Aalborg Kommune har heller ingen interesse i at spendere en helt masse på nye sportsfaciliteter. Det efterlader finansieringen til private investorer.

Er det økonomisk attraktivt at bygge og drive et fodboldstadion? Næh.
Men kobler man det sammen med at udvikle området ved væddeløbsbanen med et nyt boligområde og et fodboldstadion, så begynder det at ligne noget for en investorgruppe. Der skal AaB da bare gribe chancen og forsøge at skubbe på for at det bliver til noget.
Lige hvor og hos hvem ideen først er opstået er mindre vigtigt tænker jeg. Jeg kan umiddelbart godt lide ideen med en stor sportshal/multihal der hvor stadion i dag er placeret - det skulle stoppe problemerne med støj for naboerne og åbne op for en masse store arrangementer tæt på Aalborg centrum. Og så et nyt stort fodboldstadion som ikke rykker helt ud af byen og tæt på den tredje Limfjordsforbindelse, så nordjyderne uden de store problemer ville kunne køre til og fra stadion. Jeg syntes det lyder som et fedt projekt, som naturligvis tilgodeser AaB og Aalborg håndbold, men også er med til at udvikle Aalborg som by.

Men altså det er jo bundet op på at kommunen sælger væddeløbsgrunden og giver garanti for en byggetilladelse til opførelsen af en helt række boliger. Ja, vi ved vidst godt hvem der så er inde over det her projekt.
Jamen jeg er helt enig her ifht. at alle mulighederne i et nyt stadion og en ny hal selvom jeg aldrig kommer til at sætte mine fødder til en håndboldkamp.
Jeg håber bare vireklig at AaB er med til at drive det her eller for engageret sig som driver så det ikke bare bliver sådan noget "hovsa nu spiller vi på et nyt stadion". Det stadion skal jo primært designes til AaB kampe mere eller mindre.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 16. nov 2023, 08:53

Jakobsen skrev:
16. nov 2023, 08:24
Patmand skrev:
16. nov 2023, 07:46
Jakobsen skrev:
15. nov 2023, 17:15
Jeg synes egentlig det mest tankevækkende er, at en gruppe pengemænd vil lave et nyt stadion og, at det ikke virker til noget klubben er/har været en driver i. Håber virkelig, at den tese bliver modbevist når tingene meldes ud. Det er da lidt en joke, hvis AaB bare har siddet med hænderne i skødet og konstateret, at man muligvis snart skal spille et andet sted.
Det syntes jeg til gengæld ikke er så underligt. Det er jo ikke presserende med et nyt stadion i AaB’s nuværende situation og økonomisk kan AaB slet ikke bidrage med noget. Aalborg Kommune har heller ingen interesse i at spendere en helt masse på nye sportsfaciliteter. Det efterlader finansieringen til private investorer.

Er det økonomisk attraktivt at bygge og drive et fodboldstadion? Næh.
Men kobler man det sammen med at udvikle området ved væddeløbsbanen med et nyt boligområde og et fodboldstadion, så begynder det at ligne noget for en investorgruppe. Der skal AaB da bare gribe chancen og forsøge at skubbe på for at det bliver til noget.
Lige hvor og hos hvem ideen først er opstået er mindre vigtigt tænker jeg. Jeg kan umiddelbart godt lide ideen med en stor sportshal/multihal der hvor stadion i dag er placeret - det skulle stoppe problemerne med støj for naboerne og åbne op for en masse store arrangementer tæt på Aalborg centrum. Og så et nyt stort fodboldstadion som ikke rykker helt ud af byen og tæt på den tredje Limfjordsforbindelse, så nordjyderne uden de store problemer ville kunne køre til og fra stadion. Jeg syntes det lyder som et fedt projekt, som naturligvis tilgodeser AaB og Aalborg håndbold, men også er med til at udvikle Aalborg som by.

Men altså det er jo bundet op på at kommunen sælger væddeløbsgrunden og giver garanti for en byggetilladelse til opførelsen af en helt række boliger. Ja, vi ved vidst godt hvem der så er inde over det her projekt.
Jamen jeg er helt enig her ifht. at alle mulighederne i et nyt stadion og en ny hal selvom jeg aldrig kommer til at sætte mine fødder til en håndboldkamp.
Jeg håber bare vireklig at AaB er med til at drive det her eller for engageret sig som driver så det ikke bare bliver sådan noget "hovsa nu spiller vi på et nyt stadion". Det stadion skal jo primært designes til AaB kampe mere eller mindre.
Du tror sgu da vel ikke, at AaB bare sidder og ser fuldstændig passivt til? Sådan noget sker jo ikke bare på nogle enkeltpersoners initiativ uden at involvere nøgleaktører. Selvfølgelig er AaB da inde over det her.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 16. nov 2023, 08:55

Der skulle være noget i Nordjyske i dag om stadionprojektet, er der en venlig sjæl der kan opsummere hovedpunkterne?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 16. nov 2023, 09:09

Freddie skrev:
15. nov 2023, 18:55
Elvis lever skrev:
15. nov 2023, 18:40
Jakobsen skrev:
15. nov 2023, 17:15
Jeg synes egentlig det mest tankevækkende er, at en gruppe pengemænd vil lave et nyt stadion og, at det ikke virker til noget klubben er/har været en driver i. Håber virkelig, at den tese bliver modbevist når tingene meldes ud. Det er da lidt en joke, hvis AaB bare har siddet med hænderne i skødet og konstateret, at man muligvis snart skal spille et andet sted.
Jeg synes egentlig, at det er tankevækkende, at man igen og igen kan sidde at udtænke det mest negative scenarie, når det gælder AaB.
Det er vel håndbold, der har behovet. Det stadion vi har i dag, passer næsten perfekt til AaB. Bortset fra ganske enkelte kampe, eksempelvis hjemmekampen mod Man United i Champions League. Hvis jeg skulle gætte på hvem der er initiativtager peger pilen på Ejgil Christensen, der jo også poster penge i Aalborg Håndbold.
AaB kan ikke vokse sig større uden de rette faciliteter, og der er ikke plads til begejstring på og ved det nuværende stadion.
Vil AaB konkurrere med top 6 klubberne fremover, så er det tvingende nødvendigt med et nyt stadion, hvor faciliteterne for sponsorer og tilskuere er væsentligt forbedrede.
Samtidig vil en markant forbedring af P-forhold, ny motorvejsforbindelse etc. gøre det nemmere for nordjyderne at køre til bold i Aalborg. Det kommer til at betyde et løft i tilskuertallene, selvom nogle fans nok vil være tøsefornærmede over at stadion flytter 1 km. længere væk fra centrum.

Må indrømme, at jeg har drømt om et nyt stadion i flere år.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Økonomitråden

Indlæg af Spanky » 16. nov 2023, 09:15

Patmand skrev:
16. nov 2023, 08:55
Der skulle være noget i Nordjyske i dag om stadionprojektet, er der en venlig sjæl der kan opsummere hovedpunkterne?
Intet revolutionerende i artiklen.

By- og landskabsrådmand Jan Nymark Thaysen (V) udtaler sig.

"har ingen kommentarer til eventuelle stadionprojekter"

Men ser positivt på et stadion-projekt "på" travbanen. Plus-bus lige til døren, 3. lim. forb., mulighed for mange p-pladser på grunden - det er oplagt. Er ikke nervøs for eventuelle bekymringer blandt borgerne i Vestbyen. Der kan også holdes koncerter m.m.

Et stadion ved Gigantium er ikke så oplagt længere på grund af turbo på byplanlægningen i området (det er allerede presset derude)

Så er der en anden artikel om at folkene på travbanen også er postive bare de bliver kompenceret med en splinterny travbane. De har en lejeaftale med Aalborg kommune på travbanen til 2042.

Det var stort set det.

Besvar