Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. nov 2023, 09:34

RicoBR02 skrev:
20. nov 2023, 09:01
R Rosenberg skrev:
19. nov 2023, 17:57
RicoBR02 skrev:
19. nov 2023, 17:23
Soren skrev:
19. nov 2023, 10:38
Hvad kan det betyde, at DBU er medindbyder til pressemødet?
DBU giver mening, men hvorfor helvede er pirates medindbyder?
Tror du ikke, det er for at fortælle, at det er et samlet eliteidræt-Aalborg, der er med inde over?
Måske.. Jeg kan bare ikke få ind i mit lille hoved hvad pirates på nogen måde har med det her at gøre medmindre det også får betydning for hallen ude i gigantium. AaB får nyt Stadion, Håndbold får ny hal, men hvad med ishockeyen? Det er jo ikke fordi de står og mangler en hal.
Det kan godt være tanken at Aalborg Ishockey skal spille nogle kampe på det nye stadion eller i den nye hal, det har tidligere været op til overvejelse

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Økonomitråden

Indlæg af RicoBR02 » 20. nov 2023, 10:26

Aalborg frederikshavner skrev:
20. nov 2023, 09:34
RicoBR02 skrev:
20. nov 2023, 09:01
R Rosenberg skrev:
19. nov 2023, 17:57
RicoBR02 skrev:
19. nov 2023, 17:23
Soren skrev:
19. nov 2023, 10:38
Hvad kan det betyde, at DBU er medindbyder til pressemødet?
DBU giver mening, men hvorfor helvede er pirates medindbyder?
Tror du ikke, det er for at fortælle, at det er et samlet eliteidræt-Aalborg, der er med inde over?
Måske.. Jeg kan bare ikke få ind i mit lille hoved hvad pirates på nogen måde har med det her at gøre medmindre det også får betydning for hallen ude i gigantium. AaB får nyt Stadion, Håndbold får ny hal, men hvad med ishockeyen? Det er jo ikke fordi de står og mangler en hal.
Det kan godt være tanken at Aalborg Ishockey skal spille nogle kampe på det nye stadion eller i den nye hal, det har tidligere været op til overvejelse
Også min umiddelbare tanke at det kunne handle om de såkaldte winther classics fra NHL og tanken om 10-15000 tilskuere til en kamp mod fiskerne er da fed. Det kan ihvertfald ikke være økonomisk at pirates skulle hjælpe.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 20. nov 2023, 12:31


Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Økonomitråden

Indlæg af Lyfe » 20. nov 2023, 12:39

Virker billedet i livevisningen ved jer?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Økonomitråden

Indlæg af Spanky » 20. nov 2023, 12:40

Lyfe skrev:
20. nov 2023, 12:39
Virker billedet i livevisningen ved jer?
Nej.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Økonomitråden

Indlæg af DGK » 20. nov 2023, 12:40

Lyfe skrev:
20. nov 2023, 12:39
Virker billedet i livevisningen ved jer?
Nej, der er også en del udsving

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. nov 2023, 12:44

Stadion med plads til op mod 30.000, godt nok meget ambitiøst. Lyder ikke til at finansieringen er på plads så det har nok lange udsigter at få realiseret planerne

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 291
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Økonomitråden

Indlæg af Soren » 20. nov 2023, 12:45

Hvis vi laver et stadion med plads til 30.000, så vil vi overhale Aarhus indenom mht landskampe mv.

Aarhus lander nok omkring de 20.000 og det har DBU tilkendegivet kan være for lidt ift landsholdet og specifikt er det for lidt i forhold til, hvis DK skulle byde ind på slutrunder

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. nov 2023, 12:47

Soren skrev:
20. nov 2023, 12:45
Hvis vi laver et stadion med plads til 30.000, så vil vi overhale Aarhus indenom mht landskampe mv.

Aarhus lander nok omkring de 20.000 og det har DBU tilkendegivet kan være for lidt ift landsholdet og specifikt er det for lidt i forhold til, hvis DK skulle byde ind på slutrunder
Jo det er da korrekt men så længe finansieringen ikke er på plads så er det bare luftige planer

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 20. nov 2023, 12:47

DGK skrev:
Lyfe skrev:
20. nov 2023, 12:39
Virker billedet i livevisningen ved jer?
Nej, der er også en del udsving
TV2 Nord streamer det på Facebook. Det virker smooth også med billede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 20. nov 2023, 12:51

Aalborg frederikshavner skrev:
20. nov 2023, 12:44
Stadion med plads til op mod 30.000, godt nok meget ambitiøst. Lyder ikke til at finansieringen er på plads så det har nok lange udsigter at få realiseret planerne
hvis der forsvinder 30% undervejs som der gjorde med det nuværende så gælder det også om at starte højt :cool:

men det er jo ikke en skid konkret.. trode der var lidt mere seriøst end en række drømme.. vi ses om 15 år

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 20. nov 2023, 12:57

Det lyder godt nok noget unkonkret og langt ude i fremtiden det hele - desværre. Og sure naboer i Vestbyen skal sgu nok få trukket det yderligere i langdrag.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Økonomitråden

Indlæg af RicoBR02 » 20. nov 2023, 13:06

Jakobsen skrev:
20. nov 2023, 12:57
Det lyder godt nok noget unkonkret og langt ude i fremtiden det hele - desværre. Og sure naboer i Vestbyen skal sgu nok få trukket det yderligere i langdrag.
Det lyder desværre ekstremt ukonkret det hele, det virker som et pressemøde der er sat i stand i hast efter historien er blevet lækket. De burde have ventet til der var en helt konkret plan for udførelsen, start af byggeri og slut tidspunkt.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. nov 2023, 13:11

DenSataniskeHest skrev:
20. nov 2023, 12:51
Aalborg frederikshavner skrev:
20. nov 2023, 12:44
Stadion med plads til op mod 30.000, godt nok meget ambitiøst. Lyder ikke til at finansieringen er på plads så det har nok lange udsigter at få realiseret planerne
hvis der forsvinder 30% undervejs som der gjorde med det nuværende så gælder det også om at starte højt :cool:

men det er jo ikke en skid konkret.. trode der var lidt mere seriøst end en række drømme.. vi ses om 15 år
Ambitionerne er tårnhøje men ja jeg tror også at stadion projektet med tiden bliver mindre da finansieringen ikke er på plads. Jeg havde også håbet at der var blevet præsenteret en konkret plan for finansieringen og at der på forhånd var blevet sikret en pæn del af finansieringen.

Hvis jeg gætte så ser jeg for mig at et nyt stadion først er klar på den anden side af 2030

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 20. nov 2023, 13:17

Fra nordjyskes dækning.
Nicolaj Holm, direktør, Aalborg Kongres & Kultur Center, siger, at man forsøger at gøre op med janteloven. Man tillader sig at drømme om det her projekt, og at alle parter virkelig vil det her. Svarene skal nok komme i løbet af de næste 5 og 10 år, siger han.
Hvorfor er det altid de dummeste mennesker der sidder i de stillinger???

De der liveopdateringer fra nordjyske indikerer på alle måder, at der ikke er tænkt over noget som helst, og at tanken er startet op stoppet ved: "Vi vil også gerne have 45.000 mennesker til suspekt i Aalborg".

Det er også flot af Lasse Frimand der lige får affejet bekymringen om øget biltrafik til og fra området med, at +bussen jo kommer lige til døren. Hvor mange +busser tror du der skal bruges for at flytte bare 20.000 mennesker?? Du kan ikke køre ud gennem Mølholm, så der er Annebergvej og Skydebanevej. Begge dele fører igennem midtbyen.

Og selvfølgelig vil de plyndre kommunekassen så langt de kan, inden at der skal findes private midler. Det er vel heller ikke så længe siden at man i Aalborg kommune har skåret i de sociale tilbud, så det er jo kun rimeligt og ikke mindst fornuftig økonomistyring.

Jeg må indrømme, at jeg ikke tror på det. Jeg var egentlig rimelig spændt forud for pressemødet, men der er ingen realisme, ingen finansiering og indtil nu bare en drøm om, at man gerne vil have store koncerter i Aalborg. Jeg giver det 5/5 øvhorn
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 20. nov 2023, 13:20

jonas386 skrev:
20. nov 2023, 13:17
Fra nordjyskes dækning.
Nicolaj Holm, direktør, Aalborg Kongres & Kultur Center, siger, at man forsøger at gøre op med janteloven. Man tillader sig at drømme om det her projekt, og at alle parter virkelig vil det her. Svarene skal nok komme i løbet af de næste 5 og 10 år, siger han.
Hvorfor er det altid de dummeste mennesker der sidder i de stillinger???

De der liveopdateringer fra nordjyske indikerer på alle måder, at der ikke er tænkt over noget som helst, og at tanken er startet op stoppet ved: "Vi vil også gerne have 45.000 mennesker til suspekt i Aalborg".

Det er også flot af Lasse Frimand der lige får affejet bekymringen om øget biltrafik til og fra området med, at +bussen jo kommer lige til døren. Hvor mange +busser tror du der skal bruges for at flytte bare 20.000 mennesker?? Du kan ikke køre ud gennem Mølholm, så der er Annebergvej og Skydebanevej. Begge dele fører igennem midtbyen.

Og selvfølgelig vil de plyndre kommunekassen så langt de kan, inden at der skal findes private midler. Det er vel heller ikke så længe siden at man i Aalborg kommune har skåret i de sociale tilbud, så det er jo kun rimeligt og ikke mindst fornuftig økonomistyring.

Jeg må indrømme, at jeg ikke tror på det. Jeg var egentlig rimelig spændt forud for pressemødet, men der er ingen realisme, ingen finansiering og indtil nu bare en drøm om, at man gerne vil have store koncerter i Aalborg. Jeg giver det 5/5 øvhorn
Enig og den aktuelle tørvetriller formand i AaB udstillede i den grad, at det ikke er noget man har gjort sig mange tanker om i AaB. F.eks. havde han intet konkret at sige ihft. hvad AaB ville med et nyt stadion og han gled af på spørgsmål om kapacitet og havde absolut intet svar. Svaret var faktisk bare "Tak for spørgsmålet, men det har vi ikke noget svar på".
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. nov 2023, 13:26

Af de store planer vil jeg gætte på at der er størst chance for at der bliver opført en ny håndboldhal da de åbenlyst har behov for en større arena, derudover har håndboldholdet seriøse pengefolk i ryggen som måske vil vælge at spytte i kassen.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Økonomitråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. nov 2023, 13:30

Jakobsen skrev:
20. nov 2023, 13:20
jonas386 skrev:
20. nov 2023, 13:17
Fra nordjyskes dækning.
Nicolaj Holm, direktør, Aalborg Kongres & Kultur Center, siger, at man forsøger at gøre op med janteloven. Man tillader sig at drømme om det her projekt, og at alle parter virkelig vil det her. Svarene skal nok komme i løbet af de næste 5 og 10 år, siger han.
Hvorfor er det altid de dummeste mennesker der sidder i de stillinger???

De der liveopdateringer fra nordjyske indikerer på alle måder, at der ikke er tænkt over noget som helst, og at tanken er startet op stoppet ved: "Vi vil også gerne have 45.000 mennesker til suspekt i Aalborg".

Det er også flot af Lasse Frimand der lige får affejet bekymringen om øget biltrafik til og fra området med, at +bussen jo kommer lige til døren. Hvor mange +busser tror du der skal bruges for at flytte bare 20.000 mennesker?? Du kan ikke køre ud gennem Mølholm, så der er Annebergvej og Skydebanevej. Begge dele fører igennem midtbyen.

Og selvfølgelig vil de plyndre kommunekassen så langt de kan, inden at der skal findes private midler. Det er vel heller ikke så længe siden at man i Aalborg kommune har skåret i de sociale tilbud, så det er jo kun rimeligt og ikke mindst fornuftig økonomistyring.

Jeg må indrømme, at jeg ikke tror på det. Jeg var egentlig rimelig spændt forud for pressemødet, men der er ingen realisme, ingen finansiering og indtil nu bare en drøm om, at man gerne vil have store koncerter i Aalborg. Jeg giver det 5/5 øvhorn
Enig og den aktuelle tørvetriller formand i AaB udstillede i den grad, at det ikke er noget man har gjort sig mange tanker om i AaB. F.eks. havde han intet konkret at sige ihft. hvad AaB ville med et nyt stadion og han gled af på spørgsmål om kapacitet og havde absolut intet svar. Svaret var faktisk bare "Tak for spørgsmålet, men det har vi ikke noget svar på".
Godt nok vild forskel på Jan Larsen og AaBs bestyrelsesformand, hvor førstnævnte taler godt for sin sag og udstråler ambitioner er sidstnævnte nærmest en undskyldning for sig selv

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Økonomitråden

Indlæg af Lyfe » 20. nov 2023, 13:36

Aalborg frederikshavner skrev:
20. nov 2023, 13:30
Jakobsen skrev:
20. nov 2023, 13:20
jonas386 skrev:
20. nov 2023, 13:17
Fra nordjyskes dækning.
Nicolaj Holm, direktør, Aalborg Kongres & Kultur Center, siger, at man forsøger at gøre op med janteloven. Man tillader sig at drømme om det her projekt, og at alle parter virkelig vil det her. Svarene skal nok komme i løbet af de næste 5 og 10 år, siger han.
Hvorfor er det altid de dummeste mennesker der sidder i de stillinger???

De der liveopdateringer fra nordjyske indikerer på alle måder, at der ikke er tænkt over noget som helst, og at tanken er startet op stoppet ved: "Vi vil også gerne have 45.000 mennesker til suspekt i Aalborg".

Det er også flot af Lasse Frimand der lige får affejet bekymringen om øget biltrafik til og fra området med, at +bussen jo kommer lige til døren. Hvor mange +busser tror du der skal bruges for at flytte bare 20.000 mennesker?? Du kan ikke køre ud gennem Mølholm, så der er Annebergvej og Skydebanevej. Begge dele fører igennem midtbyen.

Og selvfølgelig vil de plyndre kommunekassen så langt de kan, inden at der skal findes private midler. Det er vel heller ikke så længe siden at man i Aalborg kommune har skåret i de sociale tilbud, så det er jo kun rimeligt og ikke mindst fornuftig økonomistyring.

Jeg må indrømme, at jeg ikke tror på det. Jeg var egentlig rimelig spændt forud for pressemødet, men der er ingen realisme, ingen finansiering og indtil nu bare en drøm om, at man gerne vil have store koncerter i Aalborg. Jeg giver det 5/5 øvhorn

Lasse frimand synes jeg virkelig også svarer godt. At du tilslutter dig hylekort med parkering og trafik er lort... så kør du ud i storcenteret og køb ind og til gigantium og se fodbold så flytter vi stadion derud.

Kan sq godt li visionen - den er langt fra færdig men ideen om at arbejde ud fra at bruge det område som er bynært men også i direkte forbindelse med motorvejsfrakørsel som er planlagt ved mølholm giver god mening.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 20. nov 2023, 13:42

Lyfe skrev:
20. nov 2023, 13:36
Aalborg frederikshavner skrev:
20. nov 2023, 13:30
Jakobsen skrev:
20. nov 2023, 13:20
jonas386 skrev:
20. nov 2023, 13:17
Fra nordjyskes dækning.
Nicolaj Holm, direktør, Aalborg Kongres & Kultur Center, siger, at man forsøger at gøre op med janteloven. Man tillader sig at drømme om det her projekt, og at alle parter virkelig vil det her. Svarene skal nok komme i løbet af de næste 5 og 10 år, siger han.
Hvorfor er det altid de dummeste mennesker der sidder i de stillinger???

De der liveopdateringer fra nordjyske indikerer på alle måder, at der ikke er tænkt over noget som helst, og at tanken er startet op stoppet ved: "Vi vil også gerne have 45.000 mennesker til suspekt i Aalborg".

Det er også flot af Lasse Frimand der lige får affejet bekymringen om øget biltrafik til og fra området med, at +bussen jo kommer lige til døren. Hvor mange +busser tror du der skal bruges for at flytte bare 20.000 mennesker?? Du kan ikke køre ud gennem Mølholm, så der er Annebergvej og Skydebanevej. Begge dele fører igennem midtbyen.

Og selvfølgelig vil de plyndre kommunekassen så langt de kan, inden at der skal findes private midler. Det er vel heller ikke så længe siden at man i Aalborg kommune har skåret i de sociale tilbud, så det er jo kun rimeligt og ikke mindst fornuftig økonomistyring.

Jeg må indrømme, at jeg ikke tror på det. Jeg var egentlig rimelig spændt forud for pressemødet, men der er ingen realisme, ingen finansiering og indtil nu bare en drøm om, at man gerne vil have store koncerter i Aalborg. Jeg giver det 5/5 øvhorn

Lasse frimand synes jeg virkelig også svarer godt. At du tilslutter dig hylekort med parkering og trafik er lort... så kør du ud i storcenteret og køb ind og til gigantium og se fodbold så flytter vi stadion derud.

Kan sq godt li visionen - den er langt fra færdig men ideen om at arbejde ud fra at bruge det område som er bynært men også i direkte forbindelse med motorvejsfrakørsel som er planlagt ved mølholm giver god mening.
Jeg antager at det er et svar til mig?
Min pointe er sådan set bare, at det vil kræve en ikke-uvæsentlig opgradering af infrastrukturen i området, hvis det skal kunne fungere som samlingssted for 20 - 30.000 mennesker af gangen, og det kunne være fedt, hvis det var noget der blev brugt bare en anelse energi (og midler) på.

Hvis man i forvejen ikke har styr på finansieringen, er det ekstra ærgerligt, at der ikke tages højde for alle de udgifter der ikke direkte relaterer sig til stadionbyggeri og boliger.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar