Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 20. nov 2023, 18:13

Jeg er enig, @Buzz Killington, i at det er positivt at der snakkes om det, og et samlet elitesports-/kulturliv er bag om et projekt om at fremme begge dele igennem investeringer.

Visionen om et stort og moderne fodboldstadion er også fin, også selvom jeg synes de 30.000 er skudt klart over målet. Det tager utrolig meget fra det visuelle, at et stadion er bare 2/3 fyldt, og et stort stadion tager generelt også mere af lyden. Selv 15-17.000 tilskuere, som vil være et voldsomt imponerende gennemsnit, vil få det til at fremstå tamt og halvforladt. Det tror jeg ikke gør noget godt for interessen, hverken for fans, sponsorere eller spillere.

Ambitionen for selve området synes jeg halter gevaldigt, og det er da rigtigt, at der er 'plads', men der er ikke fremkommelighed, og det er lidt tyndt at snakke om 3. limfjordsforbindelse og "plusbus til døren", når der - mig bekendt - ikke er en meningsfuld vej for +10.000 mennesker at komme fra travbanen og til motorvejen, uden at skulle igennem et snørklet parceluskvarter. Det ligner, på arkitekttegningen, at man bare har flyttet Gigantiumområdet fra Aalborg Øst og til Vestbyen og smidt et par boliger ind. Hvad skal der 'ske' med området når der ikke er events? Man vil gerne bygge nogle boliger, så det kan være med til at finansiere gildet, men har ingen tanker om hvorfor det skulle være attraktivt at bo der.

Og så vil jeg indskyde, at vi slet ikke er lige så slemt stillede som AGF på stadionfronten. Vi er ikke i en situation hvor et nyt stadion er nødvendigt for at vi kan flytte os til næste niveau. Vi er heller ikke i en situation, hvor det ligner vi får problemer med kapaciteten. Det nuværende stadion passer fint til vores behov, dets mangler til trods, og det er virker ikke ligefrem til at være lykken at spille på et stadion, hvis primære berettigelse (formentlig) bliver store koncerter.

@634 Jeg har haft en fin dag, tak :) Jeg kunne bare godt tænke mig at byens store fodboldstadion, havde den primære bruger af det mere i tankerne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 20. nov 2023, 18:51

Fabbe skrev:
20. nov 2023, 17:48
Der er mange, der reagerer på AaB's lunkenhed. Den tager jeg nu ikke anstød af.

AaB er klientgjort i denne sammenhæng. AaB A/S har jo en meget tydelig klientrolle i dette kammerspil.

Penge er magt over taktstokken. Byggefinanser har AaB A/S jo ikke.

AaB A/S skal leje, så AaB's situation svarer til en lejers: Din udlejer siger, at din bolig skal rives ned, fordi du skal bo i noget nyt og moderne, der opføres som et led i en byfornyelses- og ejendomsudviklingsvision.

Det har mange i Aalborg Øst oplevet for nylig.

Som lejer kan man næsten ikke sige andet end: "Spændende..."
Arh, AaB er nok mere end blot klienter og har en hel del mere at skulle have sagt end nogle lejere i Aalborg Øst.

Hvem forestiller bygherrerne at de kan leje stadion ud til, hvis ikke AaB er med på ideen og byggeriet? Chang? KFUM?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gentleman Finn » 20. nov 2023, 18:53

TV2 Nord:

- DBU er en anden aktør i det her, og DBU har kommet med nogle forslag til stadionstørrelser, fordi de gerne kunne tænke sig at afholde nogle internationale turneringer i Danmark, og det er derfor de 30.000 kommer frem, siger bestyrelsesformanden.

- Vi har ikke gjort vores ønsker klar endnu. Vi synes det er vigtigt, at vi begynder at skyde dele af et stadionprojekt ned med at lave nogle begræsninger, som ikke er nødvendige på forhånd.

I kan roligt få pulsen ned, hvis i tror vi får et stadion til 30.000, det er sgu tidligt at gå i selvsving. Det er lige så sandsynligt som 20.000, eller 25.000. Men jeg ønsker da også at det skal være intimt, og meget kommer an på hvor dygtig byggeherren er. 20.000 dækker vores fremtidige behov fint. De 30.000 er jo åbenlyst bare et tal der bliver smidt ud pga. ønsker fra DBU.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kristian » 20. nov 2023, 19:29

Gentleman Finn skrev:
20. nov 2023, 18:53
TV2 Nord:

- DBU er en anden aktør i det her, og DBU har kommet med nogle forslag til stadionstørrelser, fordi de gerne kunne tænke sig at afholde nogle internationale turneringer i Danmark, og det er derfor de 30.000 kommer frem, siger bestyrelsesformanden.

- Vi har ikke gjort vores ønsker klar endnu. Vi synes det er vigtigt, at vi begynder at skyde dele af et stadionprojekt ned med at lave nogle begræsninger, som ikke er nødvendige på forhånd.

I kan roligt få pulsen ned, hvis i tror vi får et stadion til 30.000, det er sgu tidligt at gå i selvsving. Det er lige så sandsynligt som 20.000, eller 25.000. Men jeg ønsker da også at det skal være intimt, og meget kommer an på hvor dygtig byggeherren er. 20.000 dækker vores fremtidige behov fint. De 30.000 er jo åbenlyst bare et tal der bliver smidt ud pga. ønsker fra DBU.
Nemlig

Og 20.000 kan sagtens laves intimt. Handler om udførelsen.
Jeg ville være giga skuffet, hvis man bygger noget der er mindre end 20.000. Det er uambitiøst.
------------------
mvh Kristian

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fabbe » 20. nov 2023, 19:30

Gnu skrev:
20. nov 2023, 18:51
Arh, AaB er nok mere end blot klienter og har en hel del mere at skulle have sagt end nogle lejere i Aalborg Øst.

Hvem forestiller bygherrerne at de kan leje stadion ud til, hvis ikke AaB er med på ideen og byggeriet? Chang? KFUM?
Når den går to veje - og dermed tilbage igen - står AaB fortsat i denne klientrolle: Et stadion kan ikke få andre faste lejere. Men AaB vil heller ikke have andet sted at gå hen.

Nu ejer mange engelske klubber deres stadion, men Coventry City gør ikke, og det var tovligt, dengang samarbejdet mellem Coventry City og stadions ejer brød sammen og 'the skyblues' efterlod stadion i hjembyen og spillede hjemmekampe i Northampton og senere i Birmingham.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 20. nov 2023, 20:14

jonas386 skrev:
20. nov 2023, 15:35
DenSataniskeHest skrev:
20. nov 2023, 15:13
doukas skrev:
20. nov 2023, 15:10
Jeg er overrasket over, hvor negativt, selv for AaB-fans, nyheden om dette projekt modtages.

Jeg har svært ved at se, at der for alvor skulle være noget at brokke sig over, men kan stort set kun se gevinster for hele byen.
ja hvis blot det hele virkede mere seriøst.. Der er ingen økonomi, ingen invisteringer, AaB manden var en joke at høre på.. Ingen konkrete planer, de snakker selv om 15 års tids horisont.. Men mon ikke vi snakker væsenlig længere ude i fremtiden.

Jeg havde måske forventet planerne var noget mere konkrete, en blot en masse ord og ønsker om fremtiden.
Og så er spørgsmålet jo også, i hvert fald for mit eget vedkommende, hvordan det overhovedet kan komme til at blive en fordel for fodboldklubben. At man kan arrangere stadionkoncerter med plads til 25 - 30.000 giver ikke fodbolden noget.
Som Hanga siger, så er det også bare svært at gøre særlig meget ved stemning på et stadion, der i bedste flad bliver 50% fyldt.

Jeg er negativ, fordi hensigterne med det her stadionbyggeri primært handler om, at man gerne vil have flere store koncerter og potentielt landskampe til Aalborg. Det virker ikke til, selvom kommunen er med inde over, at man har overvejet hvordan en sådan stadionbydel overhovedet kommer til at fungere i helhed med resten af byen, og hvordan området overhovedet skal kunne håndtere at 30-40.000 mennesker kommer til og fra området hurtigt og gnidnningsfrit.

Og så vil man gerne finansiere byggeriet med noget boligbyggeri, men altså, hvilke mennesker er det de forestiller sig vil købe milliondyre lejligheder i et område der er totalt afkoblet resten af byen, og hvor den eneste adgang til offentlig transport er en plusbus. Der er mig bekendt udfordringer nok med at afsætte boligmulighederne omkring spritten (noget tid siden jeg har holdt mig opdateret dog), og jeg kan ikke se hvorfor området endnu længere ude skulle være mere attraktivt. Medmindre man inddrager Vestre Fjordpark og tænker i nogle baner der kan binde området sammen med nørresundbysiden (Lindholm), så har jeg svært ved at se det nogensinde skal kunne blive rigtigt godt.

Drømme kan man selvfølgelig altid, og det er jo gratis.
Kender du udtrykket:

Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars.

Noget i retning af, at selvom man ikke når det oprindelige mål man havde udset sig, så ender det alligevel op i noget relativt godt.

Jeg er såmænd født i Aalborg og det til trods, så kan jeg ikke på samme vis som dig finde det mismod og negativitet omkring det, at nogle mennesker har nogle store visioner og ambitioner på vegne af sports- og kulturlivet i Aalborg/Nordjylland.
Om det så bliver et stadium med en kapacitet på 21.000 eller hvad det må ende på, det er ikke så vigtigt - bare det ikke bliver for lille og uambitiøst. Jeg syntes jeg erindrer at en hjemmekamp mod Brøndby i gamle dage kunne trække temmelig mange tilskuere, så jeg syntes godt man kan ligge en lidt ambitiøs linje for fremtiden.

Hele projektet tiltaler mig. Jeg forstår ikke den særlige nordjyske negativitet som præger flere af jer. Prøv blot at forestille dig; du og lillemor til koncert med Lars Lilholt for fuld udblæsning i en kæmpe multiarena en kold dag i januar.

Kald det kærlighed
kald det lige hvad du vil
ÅåååååhhhuuuÅhhhhhh
der findes ingen ord
ingen ord der helt slår til
så kald det lige hvad du vil!


Nu fik du det lidt bedre, ikke sandt?

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Økonomitråden

Indlæg af san » 20. nov 2023, 21:42

Patmand skrev:
20. nov 2023, 20:14
jonas386 skrev:
20. nov 2023, 15:35
DenSataniskeHest skrev:
20. nov 2023, 15:13
doukas skrev:
20. nov 2023, 15:10
Jeg er overrasket over, hvor negativt, selv for AaB-fans, nyheden om dette projekt modtages.

Jeg har svært ved at se, at der for alvor skulle være noget at brokke sig over, men kan stort set kun se gevinster for hele byen.
ja hvis blot det hele virkede mere seriøst.. Der er ingen økonomi, ingen invisteringer, AaB manden var en joke at høre på.. Ingen konkrete planer, de snakker selv om 15 års tids horisont.. Men mon ikke vi snakker væsenlig længere ude i fremtiden.

Jeg havde måske forventet planerne var noget mere konkrete, en blot en masse ord og ønsker om fremtiden.
Og så er spørgsmålet jo også, i hvert fald for mit eget vedkommende, hvordan det overhovedet kan komme til at blive en fordel for fodboldklubben. At man kan arrangere stadionkoncerter med plads til 25 - 30.000 giver ikke fodbolden noget.
Som Hanga siger, så er det også bare svært at gøre særlig meget ved stemning på et stadion, der i bedste flad bliver 50% fyldt.

Jeg er negativ, fordi hensigterne med det her stadionbyggeri primært handler om, at man gerne vil have flere store koncerter og potentielt landskampe til Aalborg. Det virker ikke til, selvom kommunen er med inde over, at man har overvejet hvordan en sådan stadionbydel overhovedet kommer til at fungere i helhed med resten af byen, og hvordan området overhovedet skal kunne håndtere at 30-40.000 mennesker kommer til og fra området hurtigt og gnidnningsfrit.

Og så vil man gerne finansiere byggeriet med noget boligbyggeri, men altså, hvilke mennesker er det de forestiller sig vil købe milliondyre lejligheder i et område der er totalt afkoblet resten af byen, og hvor den eneste adgang til offentlig transport er en plusbus. Der er mig bekendt udfordringer nok med at afsætte boligmulighederne omkring spritten (noget tid siden jeg har holdt mig opdateret dog), og jeg kan ikke se hvorfor området endnu længere ude skulle være mere attraktivt. Medmindre man inddrager Vestre Fjordpark og tænker i nogle baner der kan binde området sammen med nørresundbysiden (Lindholm), så har jeg svært ved at se det nogensinde skal kunne blive rigtigt godt.

Drømme kan man selvfølgelig altid, og det er jo gratis.
Kender du udtrykket:

Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars.

Noget i retning af, at selvom man ikke når det oprindelige mål man havde udset sig, så ender det alligevel op i noget relativt godt.

Jeg er såmænd født i Aalborg og det til trods, så kan jeg ikke på samme vis som dig finde det mismod og negativitet omkring det, at nogle mennesker har nogle store visioner og ambitioner på vegne af sports- og kulturlivet i Aalborg/Nordjylland.
Om det så bliver et stadium med en kapacitet på 21.000 eller hvad det må ende på, det er ikke så vigtigt - bare det ikke bliver for lille og uambitiøst. Jeg syntes jeg erindrer at en hjemmekamp mod Brøndby i gamle dage kunne trække temmelig mange tilskuere, så jeg syntes godt man kan ligge en lidt ambitiøs linje for fremtiden.

Hele projektet tiltaler mig. Jeg forstår ikke den særlige nordjyske negativitet som præger flere af jer. Prøv blot at forestille dig; du og lillemor til koncert med Lars Lilholt for fuld udblæsning i en kæmpe multiarena en kold dag i januar.

Kald det kærlighed
kald det lige hvad du vil
ÅåååååhhhuuuÅhhhhhh
der findes ingen ord
ingen ord der helt slår til
så kald det lige hvad du vil!


Nu fik du det lidt bedre, ikke sandt?
:danmarkfan: :cheers: :danmarkfan:

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 21. nov 2023, 12:58

https://www.tv2nord.dk/aalborg/naboer-v ... -er-tosset

Så er vi igang.. Så skal vi sige 20år? 😅

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Økonomitråden

Indlæg af RicoBR02 » 21. nov 2023, 13:09

DenSataniskeHest skrev:
21. nov 2023, 12:58
https://www.tv2nord.dk/aalborg/naboer-v ... -er-tosset

Så er vi igang.. Så skal vi sige 20år? 😅
"Læg det ude på marken ude ved bouet" gider du da lige og stoppe!! 😂

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 21. nov 2023, 14:00

RicoBR02 skrev:
21. nov 2023, 13:09
DenSataniskeHest skrev:
21. nov 2023, 12:58
https://www.tv2nord.dk/aalborg/naboer-v ... -er-tosset

Så er vi igang.. Så skal vi sige 20år? 😅
"Læg det ude på marken ude ved bouet" gider du da lige og stoppe!! 😂
Det er så vildt, og så hende der ejer campingpladsen, altså hvordan kan det IKKE være en god ide med det projekt for dem?

Det vil jo forøge efterspørgsel efter overnatning meget voldsomt i det område, hvis man får held til at afholde en masse events.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Økonomitråden

Indlæg af ekni99 » 21. nov 2023, 15:16

DenSataniskeHest skrev:
21. nov 2023, 12:58
https://www.tv2nord.dk/aalborg/naboer-v ... -er-tosset

Så er vi igang.. Så skal vi sige 20år? 😅
Ligegyldig hvad, så tager planlægningsprocessen evigheder, specielt hvis der også skal laves VVM undersøgelse og der klages hele vejen igennem systemet. F.eks. er Amager Fælled påklaget flere gange og er stadig ikke nær klar til bygge på, og det er vel 5-6 år siden det blev beslutte, at der skulle bygges.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 21. nov 2023, 15:23

doukas skrev:
21. nov 2023, 14:00
RicoBR02 skrev:
21. nov 2023, 13:09
DenSataniskeHest skrev:
21. nov 2023, 12:58
https://www.tv2nord.dk/aalborg/naboer-v ... -er-tosset

Så er vi igang.. Så skal vi sige 20år? 😅
"Læg det ude på marken ude ved bouet" gider du da lige og stoppe!! 😂
Det er så vildt, og så hende der ejer campingpladsen, altså hvordan kan det IKKE være en god ide med det projekt for dem?

Det vil jo forøge efterspørgsel efter overnatning meget voldsomt i det område, hvis man får held til at afholde en masse events.
Det er vel meget sigende, at den eneste Mogens Jørgensen interviewer der er under 80, ja han syntes det er et genialt projekt.

Det er jo enhver pensionists mareridt - mange mennesker, trafik og “larm”. Det er ringe journalistik.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 21. nov 2023, 17:03

DenSataniskeHest skrev:
21. nov 2023, 12:58
https://www.tv2nord.dk/aalborg/naboer-v ... -er-tosset

Så er vi igang.. Så skal vi sige 20år? 😅
Den eneste, der lyder som en aalborgenser, er med på idéen.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 21. nov 2023, 17:27

R Rosenberg skrev:
21. nov 2023, 17:03
DenSataniskeHest skrev:
21. nov 2023, 12:58
https://www.tv2nord.dk/aalborg/naboer-v ... -er-tosset

Så er vi igang.. Så skal vi sige 20år? 😅
Den eneste, der lyder som en aalborgenser, er med på idéen.
:thumbsup:

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 21. nov 2023, 18:54

DenSataniskeHest skrev:
21. nov 2023, 12:58
https://www.tv2nord.dk/aalborg/naboer-v ... -er-tosset

Så er vi igang.. Så skal vi sige 20år? 😅
Fuldstændig som at læse jonas386s jammer herinde.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 21. nov 2023, 21:58

Hvis man nu gør sig ekstra umage med at være AaB kritisk og godt gammeldags nordjysk bagstræberisk (når det er værst), så kan man sikkert finde hår i suppen, når det kommer til de fremlagte visioner for nye idræts og event faciliteter i Aalborg. Men ellers på en jævn tirsdag med lidt rigelig nedbør, så er det det da svært ikke at se lyspunktet i, at der findes folk og fæ med visioner for idræts og kulturlivet i Aalborg. Bevares, det er på et meget tidligt stadie og som sådan kun visioner, men det er da skønt, at nogle har tænkt tankerne, har mod på at offentliggøre dem og måske endda gå videre med dem. Herligt er det også, at Mogens Jørgensen har rullet alle sine journalistiske evner ud og linet en perlerække af gamle trolde og nisser op til interview om emnet. Der er vel højest en af de interviewede, som er favorit til at befinde sig i de levendes rækker, når det nye stadion indvies?!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 22. nov 2023, 00:26

Raptorr skrev:
21. nov 2023, 21:58
Hvis man nu gør sig ekstra umage med at være AaB kritisk og godt gammeldags nordjysk bagstræberisk (når det er værst), så kan man sikkert finde hår i suppen, når det kommer til de fremlagte visioner for nye idræts og event faciliteter i Aalborg. Men ellers på en jævn tirsdag med lidt rigelig nedbør, så er det det da svært ikke at se lyspunktet i, at der findes folk og fæ med visioner for idræts og kulturlivet i Aalborg. Bevares, det er på et meget tidligt stadie og som sådan kun visioner, men det er da skønt, at nogle har tænkt tankerne, har mod på at offentliggøre dem og måske endda gå videre med dem. Herligt er det også, at Mogens Jørgensen har rullet alle sine journalistiske evner ud og linet en perlerække af gamle trolde og nisser op til interview om emnet. Der er vel højest en af de interviewede, som er favorit til at befinde sig i de levendes rækker, når det nye stadion indvies?!
Altså jeg tror ikke du finder en herinde, som er imod et nyt moderne stadion eller store visioner.
Det folk angriber er jo nærmere, at de folk og fæ med visioner ikke sidder i AaB og, at AaB nærmere virker som nogen der følger strømmen i det her end den institution der burde være en aktiv drivkraft i det. Det er altså ikke for sjov de helt seriøst diskuterer i Mediano om de troede på der overhovedet kommer et stadion. Det her projekt bliver jo ikke realiseret i sin fulde vision og, hvis ikke AaB holder sig til eller aktiv får vi ikke et nyt stadion. Så ender det med, at vi står tilbage med Håndbolden får deres arena og vi står tilbage med et stadion der får i forfald og en bar røv at trutte i. Det her udstiller med fulde den mangel på entrepreneurship og foretagsomhed som har præget toppen af klubben af de sidste 20 år. Det udstiller til fulde alt, det som har degraderet vores position i dansk fodbold og har sendt os helt ned i jammerlige 1. div. Og jeg kommer til at skyde på den helt flok trætte ronkedorer (Niels David og co.) så længe de er klubben. Det bliver ikke rigtigt godt før de er ude og vi får nogle folk ind med drive og visioner for klubben.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 22. nov 2023, 08:22

Jakobsen skrev:
22. nov 2023, 00:26
Raptorr skrev:
21. nov 2023, 21:58
Hvis man nu gør sig ekstra umage med at være AaB kritisk og godt gammeldags nordjysk bagstræberisk (når det er værst), så kan man sikkert finde hår i suppen, når det kommer til de fremlagte visioner for nye idræts og event faciliteter i Aalborg. Men ellers på en jævn tirsdag med lidt rigelig nedbør, så er det det da svært ikke at se lyspunktet i, at der findes folk og fæ med visioner for idræts og kulturlivet i Aalborg. Bevares, det er på et meget tidligt stadie og som sådan kun visioner, men det er da skønt, at nogle har tænkt tankerne, har mod på at offentliggøre dem og måske endda gå videre med dem. Herligt er det også, at Mogens Jørgensen har rullet alle sine journalistiske evner ud og linet en perlerække af gamle trolde og nisser op til interview om emnet. Der er vel højest en af de interviewede, som er favorit til at befinde sig i de levendes rækker, når det nye stadion indvies?!
Altså jeg tror ikke du finder en herinde, som er imod et nyt moderne stadion eller store visioner.
Det folk angriber er jo nærmere, at de folk og fæ med visioner ikke sidder i AaB og, at AaB nærmere virker som nogen der følger strømmen i det her end den institution der burde være en aktiv drivkraft i det. Det er altså ikke for sjov de helt seriøst diskuterer i Mediano om de troede på der overhovedet kommer et stadion. Det her projekt bliver jo ikke realiseret i sin fulde vision og, hvis ikke AaB holder sig til eller aktiv får vi ikke et nyt stadion. Så ender det med, at vi står tilbage med Håndbolden får deres arena og vi står tilbage med et stadion der får i forfald og en bar røv at trutte i. Det her udstiller med fulde den mangel på entrepreneurship og foretagsomhed som har præget toppen af klubben af de sidste 20 år. Det udstiller til fulde alt, det som har degraderet vores position i dansk fodbold og har sendt os helt ned i jammerlige 1. div. Og jeg kommer til at skyde på den helt flok trætte ronkedorer (Niels David og co.) så længe de er klubben. Det bliver ikke rigtigt godt før de er ude og vi får nogle folk ind med drive og visioner for klubben.
Vi ved jo reelt ikke hvilken rolle AaB kommer til at spille i projektet, som jo er på et meget tidligt stadie. Men det vil selvfølgelig være ærgerligt at forsømme en mulighed for at kritisere AaB og folkene i bestyrelsen. I en tid hvor AaB, herunder en bestyrelse med nyt blod, arbejder på at forny og udvikle klubben, så kunne man jo også vælge at følge det arbejde og holde lidt igen med spredehaglene. Personligt foretrækker jeg, at AaB bruger kræfterne på at udvikle klubben på den sportslige og kommercielle del (herunder være repræsenteret i initiativ gruppen til nyt stadion). Jeg er egentlig heller ikke interesseret i at hælde galde ud over Niels David og Co. for de sidste 20 års misere (så skal de måske også have skylden for to mesterskaber og en pokaltitel), men mere interesseret i de tiltag, som der nu er sat i søen, og det arbejde der pågår. Hvordan man på baggrund af en præsentation fra initiativgruppen kan foruddiskontere, at AaB ikke vil holde sig til, og stadion projektet efterfølgende vil falde til jorden. Ja, det ved jeg ikke. Men måske hvis man gør brug af førnævnte nordjyske bagstræberi og rigtig sætter turbo på med klynk og klagesang, man så kan lykkedes med det. Det er bare en skam, hvis man undervejs taber blikket for det arbejde som rent faktisk pågår i AaB for at rejse klubben. AaB er repræsenteret i initiativ gruppen, og det hele er endnu en vision, så lad os se hvordan det hele udvikler sig herfra. Det kan jo risikere at udvikle sig i positiv retning, også med AaB som deltager/interessent :D

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Økonomitråden

Indlæg af Elvis lever » 22. nov 2023, 10:56

Raptorr skrev:
22. nov 2023, 08:22
Jakobsen skrev:
22. nov 2023, 00:26
Raptorr skrev:
21. nov 2023, 21:58
Hvis man nu gør sig ekstra umage med at være AaB kritisk og godt gammeldags nordjysk bagstræberisk (når det er værst), så kan man sikkert finde hår i suppen, når det kommer til de fremlagte visioner for nye idræts og event faciliteter i Aalborg. Men ellers på en jævn tirsdag med lidt rigelig nedbør, så er det det da svært ikke at se lyspunktet i, at der findes folk og fæ med visioner for idræts og kulturlivet i Aalborg. Bevares, det er på et meget tidligt stadie og som sådan kun visioner, men det er da skønt, at nogle har tænkt tankerne, har mod på at offentliggøre dem og måske endda gå videre med dem. Herligt er det også, at Mogens Jørgensen har rullet alle sine journalistiske evner ud og linet en perlerække af gamle trolde og nisser op til interview om emnet. Der er vel højest en af de interviewede, som er favorit til at befinde sig i de levendes rækker, når det nye stadion indvies?!
Altså jeg tror ikke du finder en herinde, som er imod et nyt moderne stadion eller store visioner.
Det folk angriber er jo nærmere, at de folk og fæ med visioner ikke sidder i AaB og, at AaB nærmere virker som nogen der følger strømmen i det her end den institution der burde være en aktiv drivkraft i det. Det er altså ikke for sjov de helt seriøst diskuterer i Mediano om de troede på der overhovedet kommer et stadion. Det her projekt bliver jo ikke realiseret i sin fulde vision og, hvis ikke AaB holder sig til eller aktiv får vi ikke et nyt stadion. Så ender det med, at vi står tilbage med Håndbolden får deres arena og vi står tilbage med et stadion der får i forfald og en bar røv at trutte i. Det her udstiller med fulde den mangel på entrepreneurship og foretagsomhed som har præget toppen af klubben af de sidste 20 år. Det udstiller til fulde alt, det som har degraderet vores position i dansk fodbold og har sendt os helt ned i jammerlige 1. div. Og jeg kommer til at skyde på den helt flok trætte ronkedorer (Niels David og co.) så længe de er klubben. Det bliver ikke rigtigt godt før de er ude og vi får nogle folk ind med drive og visioner for klubben.
Vi ved jo reelt ikke hvilken rolle AaB kommer til at spille i projektet, som jo er på et meget tidligt stadie. Men det vil selvfølgelig være ærgerligt at forsømme en mulighed for at kritisere AaB og folkene i bestyrelsen. I en tid hvor AaB, herunder en bestyrelse med nyt blod, arbejder på at forny og udvikle klubben, så kunne man jo også vælge at følge det arbejde og holde lidt igen med spredehaglene. Personligt foretrækker jeg, at AaB bruger kræfterne på at udvikle klubben på den sportslige og kommercielle del (herunder være repræsenteret i initiativ gruppen til nyt stadion). Jeg er egentlig heller ikke interesseret i at hælde galde ud over Niels David og Co. for de sidste 20 års misere (så skal de måske også have skylden for to mesterskaber og en pokaltitel), men mere interesseret i de tiltag, som der nu er sat i søen, og det arbejde der pågår. Hvordan man på baggrund af en præsentation fra initiativgruppen kan foruddiskontere, at AaB ikke vil holde sig til, og stadion projektet efterfølgende vil falde til jorden. Ja, det ved jeg ikke. Men måske hvis man gør brug af førnævnte nordjyske bagstræberi og rigtig sætter turbo på med klynk og klagesang, man så kan lykkedes med det. Det er bare en skam, hvis man undervejs taber blikket for det arbejde som rent faktisk pågår i AaB for at rejse klubben. AaB er repræsenteret i initiativ gruppen, og det hele er endnu en vision, så lad os se hvordan det hele udvikler sig herfra. Det kan jo risikere at udvikle sig i positiv retning, også med AaB som deltager/interessent :D
Klog skrevet. For mig ville det være useriøst, hvis AaB på et tidspunkt hvor det altafgørende spørgsmål for klubbens fremtid har tre svarmuligheder, nemlig: Oprykning, fallit eller "en esbjerg", begyndte at tale om medfinansiering af et stadionbyggeri til 400-500 millioner. Det ville være helt sort. AaB sidder med og diskuterer den overordnende vision og de sidder med når tankerne fra visionen skal konkretiseres. Derfor melder man jo også ud, at eksempelvis DBUs drømme ikke virker umiddelbart realistiske i et klub-økonomisk perspektiv.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 22. nov 2023, 12:26

Elvis lever skrev:
22. nov 2023, 10:56
Raptorr skrev:
22. nov 2023, 08:22
Jakobsen skrev:
22. nov 2023, 00:26
Raptorr skrev:
21. nov 2023, 21:58
Hvis man nu gør sig ekstra umage med at være AaB kritisk og godt gammeldags nordjysk bagstræberisk (når det er værst), så kan man sikkert finde hår i suppen, når det kommer til de fremlagte visioner for nye idræts og event faciliteter i Aalborg. Men ellers på en jævn tirsdag med lidt rigelig nedbør, så er det det da svært ikke at se lyspunktet i, at der findes folk og fæ med visioner for idræts og kulturlivet i Aalborg. Bevares, det er på et meget tidligt stadie og som sådan kun visioner, men det er da skønt, at nogle har tænkt tankerne, har mod på at offentliggøre dem og måske endda gå videre med dem. Herligt er det også, at Mogens Jørgensen har rullet alle sine journalistiske evner ud og linet en perlerække af gamle trolde og nisser op til interview om emnet. Der er vel højest en af de interviewede, som er favorit til at befinde sig i de levendes rækker, når det nye stadion indvies?!
Altså jeg tror ikke du finder en herinde, som er imod et nyt moderne stadion eller store visioner.
Det folk angriber er jo nærmere, at de folk og fæ med visioner ikke sidder i AaB og, at AaB nærmere virker som nogen der følger strømmen i det her end den institution der burde være en aktiv drivkraft i det. Det er altså ikke for sjov de helt seriøst diskuterer i Mediano om de troede på der overhovedet kommer et stadion. Det her projekt bliver jo ikke realiseret i sin fulde vision og, hvis ikke AaB holder sig til eller aktiv får vi ikke et nyt stadion. Så ender det med, at vi står tilbage med Håndbolden får deres arena og vi står tilbage med et stadion der får i forfald og en bar røv at trutte i. Det her udstiller med fulde den mangel på entrepreneurship og foretagsomhed som har præget toppen af klubben af de sidste 20 år. Det udstiller til fulde alt, det som har degraderet vores position i dansk fodbold og har sendt os helt ned i jammerlige 1. div. Og jeg kommer til at skyde på den helt flok trætte ronkedorer (Niels David og co.) så længe de er klubben. Det bliver ikke rigtigt godt før de er ude og vi får nogle folk ind med drive og visioner for klubben.
Vi ved jo reelt ikke hvilken rolle AaB kommer til at spille i projektet, som jo er på et meget tidligt stadie. Men det vil selvfølgelig være ærgerligt at forsømme en mulighed for at kritisere AaB og folkene i bestyrelsen. I en tid hvor AaB, herunder en bestyrelse med nyt blod, arbejder på at forny og udvikle klubben, så kunne man jo også vælge at følge det arbejde og holde lidt igen med spredehaglene. Personligt foretrækker jeg, at AaB bruger kræfterne på at udvikle klubben på den sportslige og kommercielle del (herunder være repræsenteret i initiativ gruppen til nyt stadion). Jeg er egentlig heller ikke interesseret i at hælde galde ud over Niels David og Co. for de sidste 20 års misere (så skal de måske også have skylden for to mesterskaber og en pokaltitel), men mere interesseret i de tiltag, som der nu er sat i søen, og det arbejde der pågår. Hvordan man på baggrund af en præsentation fra initiativgruppen kan foruddiskontere, at AaB ikke vil holde sig til, og stadion projektet efterfølgende vil falde til jorden. Ja, det ved jeg ikke. Men måske hvis man gør brug af førnævnte nordjyske bagstræberi og rigtig sætter turbo på med klynk og klagesang, man så kan lykkedes med det. Det er bare en skam, hvis man undervejs taber blikket for det arbejde som rent faktisk pågår i AaB for at rejse klubben. AaB er repræsenteret i initiativ gruppen, og det hele er endnu en vision, så lad os se hvordan det hele udvikler sig herfra. Det kan jo risikere at udvikle sig i positiv retning, også med AaB som deltager/interessent :D
Klog skrevet. For mig ville det være useriøst, hvis AaB på et tidspunkt hvor det altafgørende spørgsmål for klubbens fremtid har tre svarmuligheder, nemlig: Oprykning, fallit eller "en esbjerg", begyndte at tale om medfinansiering af et stadionbyggeri til 400-500 millioner. Det ville være helt sort. AaB sidder med og diskuterer den overordnende vision og de sidder med når tankerne fra visionen skal konkretiseres. Derfor melder man jo også ud, at eksempelvis DBUs drømme ikke virker umiddelbart realistiske i et klub-økonomisk perspektiv.
Jeg havde måske bare håbet det betød, at der endelig blev invisteret de penge i AaB som Halamadrid havde teaset flere gange i forløbet.. Naivt af mig selvfølgelig...

Besvar