Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fabbe » 26. feb 2024, 01:09

gwailo skrev:
26. feb 2024, 00:10
Han har efter få timer været nødt til at skrive en kommentar selv til videoen. Han erkender at timingen ikke er ideel ift den aktuelle debat i Tyskland. Men skriver også at Danmark ikke er Tyskland og deltagelsen i kampen har været planlagt i flere måneder.
Det har jeg set. Jeg er bare bange for, det ikke hjælper. Jeg frygter for ham, at han har skadet sin anseelse i Tyskland alvorligt. Skulle det ske, har han vist en tilpasningsevne, vi kan bruge her i Danmark. Skaf lige et sprogkursus og et statsborgerskab til Anton :danmarkfan:
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 26. feb 2024, 07:14

gwailo skrev:
Fabbe skrev:
25. feb 2024, 23:12
Hanga skrev:
25. feb 2024, 22:47
Jamen enig. Omend man vel kan formulere det sådan, at de ikke vader mere ind, end de har købt sig til.

Jeg skal ikke være sortseer. Jeg bryder mig bare ikke om måden hvorpå nogen der er medejer af AaB gør os til et sjovt indslag, en "virkelighedens football manager" som han vist direkte siger i videoen.

Så længe det bliver ved videoerne er der vel "no harm done".
Nu er han løbet lige ind i en igangværende tysk debat om investeringer i fodbold. En kæmpe fælles fanmodstand imod fremmede overtagelser. Og når sådan et tysk kæmpetog buldrer derudad, er det ikke til at stoppe. Den helt store mentalitetsforskel på tysk og dansk er, at når tyskere har et princip, er det ikke til at bøje. Her i lille Danmark er vi generelt mere vant til at leve pragmatisk og tilpassende for at klare os.

Tyskland har fx massevis af kæmpefabrikker, som er svære at omstille til noget som helst andet. Udviklingen med elbiler har taget Tyskland på sengen, og de kan dårligt stille noget op. I Danmark har vi en industri bestående af (i tysk målestok) bittesmå fabrikker, som alle er parate til at skulle fremstille noget helt andet til næste år, hvis deres store industrielle aftagere skulle forlange anderledes underleverancer.

Så tyskere lader slet ikke til at kunne forstå, at vi både kan være lige så kritiske over for moderne fodbold som dem selv - og samtidig tænke, at der er spændende muligheder i at samarbejde. At det er nødvendigt at række ud og samarbejde er hele historien om det at drive Danmark. Tyskland går ud på noget helt andet.
Han har efter få timer været nødt til at skrive en kommentar selv til videoen. Han erkender at timingen ikke er ideel ift den aktuelle debat i Tyskland. Men skriver også at Danmark ikke er Tyskland og deltagelsen i kampen har været planlagt i flere måneder.
Jeg synes det indhold jeg har set so far er ringe, men at det bliver lavet er jeg sådan set ligeglad med. Det er indtil videre harmløst.

Jeg tror bare ikke rigtigt på ideen. En anden skriver det ville være svært at få Vestsjællandske AaB fans igennem en dansk influencer. Det tænker jeg også og hvorfor skulle det være lettere med tyskere? Der er jo ikke en sjæl i Tyskland der aner hvad AaB er.

En ting er jo derudover, at deres videoer ses af mange. Sikkert fordi deres følgere troligt ser de fleste af deres videoer, men hvis det tages dårligt imod er det jo lige meget. Så stopper de nok med det igen. Derudover er det interessante hvor mange (få) visninger der omsættes til værdi for AaB


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2024, 10:53

Kan se der er nogle få AaB fans, som tuder over vores nye influencere efter ViscaBarcas vlog fra Aalborg.
Come on, tør nu øjnene. Vi har i mange mange år haft den mest elendige nordjyske ledelse i AaB, der har sørget for, at klubben befinder sig flere år efter sine konkurrenter, og så hyler man op efter 1 video! En video, der i øvrigt viser byen, stadion, fans osv. fra en positiv vinkel.

AaB skal op på en helt anden hylde kommercielt, og ja det kan virke som et PR-stunt med disse tyske influencere, men tyskerne er i gang med at gøre AaB mere attraktiv som klub OG som investeringsmulighed, så vi kan komme op på et andet niveau og konkurrere i SL.

Det handler naturligvis ikke om at tiltrække enkelte tyske fans, der en gang imellem tager sin bil og kører til Aalborg (tyskerne kører dog gerne meget længere til en oplevelse og ferie end danskerne generelt gør). Det handler om, at gøre hele AaB-pakken mere attraktiv for både tyske, andre udenlandske samt danske investorer/sponsorer.
Lander man pludselig en ny stor tysk sponsor, som ønsker at udvide sin forretning med et par filialer i Danmark, så giver det først og fremmest eksponering, men det signalerer også overfor nordjyske og danske virksomheder, at man har et nyt projekt, der er på vej i en interessant retning. Et projekt, som en ny stor tysk sponsor åbenbart tror og køber ind på. Det betyder noget.
Samtidig giver det måske mulighed for, at nuværende danske sponsorer i AaB kan blive eksponeret udenfor Danmarks grænser.

Jeg ser et stort potentiale i dette "samarbejde" mellem AaB og influencerne, såfremt det gøres rigtigt. Det bliver interessant at se, i hvor stort omfang de vil lave video. Det er klart, at AaB content på tysk ikke rykker meget hos os fans, men ViscaBarca slår jo over i engelsk, når han taler med folk i klubben samt fans.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. feb 2024, 10:59

Mange AaB fans grinede jo også af FCM og alle de kiksede tiltag de havde op igennem tiden. Men det viste sig de havde fat i den lange ende.. Skal man forsætte den kedelige nordjyske tilgang, så kom man jo ingen steder...

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fabbe » 26. feb 2024, 11:12

Jakobsen skrev:
26. feb 2024, 07:14
Jeg tror bare ikke rigtigt på ideen. En anden skriver det ville være svært at få Vestsjællandske AaB fans igennem en dansk influencer. Det tænker jeg også og hvorfor skulle det være lettere med tyskere? Der er jo ikke en sjæl i Tyskland der aner hvad AaB er.
Det kan godt være, at der kommer 14 tyskere og ser AaB. Men jeg tror overhovedet ikke på, at disse influencere kan tiltrække tyske fans i nogen skala, der kan udgøre noget levegrundlag for AaB eller bare tilnærmelsesvis. Jeg tror overhovedet ikke på, at de selv tror på det. Det er ikke nogen forretningsplan.
Så naive eller fejlbedømmende kan de heller ikke være.
Nej, en video på tysk fra AaB-land er ene og alene tænkt som sjovt indhold for youtuberen selv og til gunst for youtuberens egen forretning i Tyskland. Ved at få privilegeret adgang til alle AaB's hellige haller, kan han lave noget omfattende klubreportage at underholde med. Det er et "what's in it for him". Men nu ser det ud til, at hans følgere tager vældig dårligt imod det.
Det, der er i det for os, er ikke tyske youtube-reportager men disse influenceres know-how til, hvordan AaB selv laver indhold på dansk og opnår rækkevidde og brugerengagment blandt egne fans i Danmark.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Økonomitråden

Indlæg af RicoBR02 » 26. feb 2024, 11:20

Fabbe skrev:
26. feb 2024, 11:12
Jakobsen skrev:
26. feb 2024, 07:14
Jeg tror bare ikke rigtigt på ideen. En anden skriver det ville være svært at få Vestsjællandske AaB fans igennem en dansk influencer. Det tænker jeg også og hvorfor skulle det være lettere med tyskere? Der er jo ikke en sjæl i Tyskland der aner hvad AaB er.
Det kan godt være, at der kommer 14 tyskere og ser AaB. Men jeg tror overhovedet ikke på, at disse influencere kan tiltrække tyske fans i nogen skala, der kan udgøre noget levegrundlag for AaB eller bare tilnærmelsesvis. Jeg tror overhovedet ikke på, at de selv tror på det. Det er ikke nogen forretningsplan.
Så naive eller fejlbedømmende kan de heller ikke være.
Nej, en video på tysk fra AaB-land er ene og alene tænkt som sjovt indhold for youtuberen selv og til gunst for youtuberens egen forretning i Tyskland. Ved at få privilegeret adgang til alle AaB's hellige haller, kan han lave noget omfattende klubreportage at underholde med. Det er et "what's in it for him". Men nu ser det ud til, at hans følgere tager vældig dårligt imod det.
Det, der er i det for os, er ikke tyske youtube-reportager men disse influenceres know-how til, hvordan AaB selv laver indhold på dansk og opnår rækkevidde og brugerengagment blandt egne fans i Danmark.
Jeg tror på ingen måde det her handler om at få fans til klubben, det handler om at få bredt kendskabet til AaB rundt omkring i verden. Nu er vi startet i Tyskland, det kan give noget mht alle de turister der kommer til Danmark at når man alligevel lige er i Aalborg, så skal man ind og se hvad det der vesttribunen er for noget. Det kan give noget i fremtidige spillere der har fulgt disse youtubere/tiktokkere at de har kendskabet til AaB fordi de har set klubben på sociale medier. Det her skaber ikke en fanbase i Tyskland, men det skaber omtale og det har vi brug for. Herning lykkedes med det da de signede cho, turister kommer til Herning for at se ham spille og klubben bliver eksponeret voldsomt. Lad os se det på den måde at det ikke kommer til at skade klubben på nogen måde hvis ikke projektet giver noget..

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Økonomitråden

Indlæg af RicoBR02 » 26. feb 2024, 11:22

Fabbe skrev:
26. feb 2024, 11:12
Jakobsen skrev:
26. feb 2024, 07:14
Jeg tror bare ikke rigtigt på ideen. En anden skriver det ville være svært at få Vestsjællandske AaB fans igennem en dansk influencer. Det tænker jeg også og hvorfor skulle det være lettere med tyskere? Der er jo ikke en sjæl i Tyskland der aner hvad AaB er.
Det kan godt være, at der kommer 14 tyskere og ser AaB. Men jeg tror overhovedet ikke på, at disse influencere kan tiltrække tyske fans i nogen skala, der kan udgøre noget levegrundlag for AaB eller bare tilnærmelsesvis. Jeg tror overhovedet ikke på, at de selv tror på det. Det er ikke nogen forretningsplan.
Så naive eller fejlbedømmende kan de heller ikke være.
Nej, en video på tysk fra AaB-land er ene og alene tænkt som sjovt indhold for youtuberen selv og til gunst for youtuberens egen forretning i Tyskland. Ved at få privilegeret adgang til alle AaB's hellige haller, kan han lave noget omfattende klubreportage at underholde med. Det er et "what's in it for him". Men nu ser det ud til, at hans følgere tager vældig dårligt imod det.
Det, der er i det for os, er ikke tyske youtube-reportager men disse influenceres know-how til, hvordan AaB selv laver indhold på dansk og opnår rækkevidde og brugerengagment blandt egne fans i Danmark.
Og som du selv skriver fabbe, så handler det også om at vise hvordan AaB selv skal ud på de sociale medier

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fabbe » 26. feb 2024, 11:28

RicoBR02 skrev:
26. feb 2024, 11:22
Og som du selv skriver fabbe, så handler det også om at vise hvordan AaB selv skal ud på de sociale medier
Jeg tror ikke, at nogen forestiller sig andet, end at AaB skal leve af nordjyders fanloyalitet og transferfrie spillere.
Av! Sagde jeg lige det sidste?
Jeg mener selvfølgelig: Vi skal leve af nordjyders fanloyalitet og transfergevinster på spillere.
Det virker som skæbnens logiske ironi, at netop AaB, der altid har elsket at hente transferfrie spillere, selv har haft enormt svært ved at få transferpenge ud af spillerafgange.
Lynge var fabelagtig til det første, men AaB glemte måske, at det ikke er det første men det andet, som man lever af.
Man lever også af sin indkomst og ikke af at spare på gode tilbud i Rema, men den sidste opfattelse kommer nemt til nærige nordjyder.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kokkefar » 26. feb 2024, 11:54

Uanset, hvad man synes om det, så må vi bare konstatere, at AaB har fået 6000 nye følgere på instagram siden kampen i lørdags. Antallet af følgere er altså steget med næsten 20% på to dage. Det er da en mærkbar impact allerede efter én video. Nu bliver det spændende at se om der kommer flere videoer. Efter at have set reaktionerne på ViscaBarcas video har jeg svært ved at se der skulle komme flere om AaB fra ham og de to andre lige foreløbigt.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 26. feb 2024, 13:30

Nu har jeg set videoen, og den giver et positivt indtryk af AaB. Timingen er dårlig i lyset af den pågående debat om ejerskab/investering i fodboldklubber i Tyskland, men jeg lægger alligevel mærke til, at videoen i skrivende stund er vist næsten 270.000 gange og har fået næsten 20.000 likes. Det bliver spændende at se, hvad projektet kommer til at betyde for kendskabet til AaB, og om vi bliver mere attraktive for sponsorer/investorer.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Økonomitråden

Indlæg af RicoBR02 » 26. feb 2024, 13:47

Kokkefar skrev:
26. feb 2024, 11:54
Uanset, hvad man synes om det, så må vi bare konstatere, at AaB har fået 6000 nye følgere på instagram siden kampen i lørdags. Antallet af følgere er altså steget med næsten 20% på to dage. Det er da en mærkbar impact allerede efter én video. Nu bliver det spændende at se om der kommer flere videoer. Efter at have set reaktionerne på ViscaBarcas video har jeg svært ved at se der skulle komme flere om AaB fra ham og de to andre lige foreløbigt.
Hvis det er det de er "hentet ind" til så er deres opgave at promovere klubben på sociale medier uanset hvordan nogle af deres følgere reagerer. 20000 likes vidner om at ikke alle er utilfredse..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2024, 14:06

Hvordan omsætter man tyske likes og kommentarer til kolde kontanter og betalende tilskuere?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Økonomitråden

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. feb 2024, 14:19

jonas386 skrev:
26. feb 2024, 14:06
Hvordan omsætter man tyske likes og kommentarer til kolde kontanter og betalende tilskuere?
med tyske virksomheder ønsker at gøre brug af AaB som reklame eller indgangs vinkel til et marked.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kokkefar » 26. feb 2024, 14:20

RicoBR02 skrev:
26. feb 2024, 13:47
Kokkefar skrev:
26. feb 2024, 11:54
Uanset, hvad man synes om det, så må vi bare konstatere, at AaB har fået 6000 nye følgere på instagram siden kampen i lørdags. Antallet af følgere er altså steget med næsten 20% på to dage. Det er da en mærkbar impact allerede efter én video. Nu bliver det spændende at se om der kommer flere videoer. Efter at have set reaktionerne på ViscaBarcas video har jeg svært ved at se der skulle komme flere om AaB fra ham og de to andre lige foreløbigt.
Hvis det er det de er "hentet ind" til så er deres opgave at promovere klubben på sociale medier uanset hvordan nogle af deres følgere reagerer. 20000 likes vidner om at ikke alle er utilfredse..
Jeg tror det er naivt at tro, at de er villige til at sætte deres levebrød på spil for AaBs skyld.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2024, 14:21

DenSataniskeHest skrev:
26. feb 2024, 14:19
jonas386 skrev:
26. feb 2024, 14:06
Hvordan omsætter man tyske likes og kommentarer til kolde kontanter og betalende tilskuere?
med tyske virksomheder ønsker at gøre brug af AaB som reklame eller indgangs vinkel til et marked.
Bliver Superligaen overhovedet sendt i Tyskland?

Og der er da ikke noget der pt. forhindrer tyske selskaber med interesser i det danske marked at sponsorere et superligahold eller to.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2024, 14:26

Jeg har ikke gidet at se opslagene på instagram, men jeg synes det virker lidt spøjst, hvis der skulle være tale om folk der ikke interesserer sig for fodbold. Især ham der hedder Visca Barca. Det var sådan noget mine barcelonaglade venner i folkeskolen altid gik og sagde. Har aldrig set det brugt udenfor fodbold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fabbe » 26. feb 2024, 14:35

jonas386 skrev:
26. feb 2024, 14:06
Hvordan omsætter man tyske likes og kommentarer til kolde kontanter og betalende tilskuere?
Det tror jeg vitterlig ikke, at AaB går og regner med vil ske.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Trickster » 26. feb 2024, 14:42

Fabbe skrev:
26. feb 2024, 14:35
jonas386 skrev:
26. feb 2024, 14:06
Hvordan omsætter man tyske likes og kommentarer til kolde kontanter og betalende tilskuere?
Det tror jeg vitterlig ikke, at AaB går og regner med vil ske.
Fcm bryster sig med at have mange følgere på sociale medier, selvom en stor del er sydamerikanere og asiatere. De får også en helvedes masse sponsorkroner. Om det så udelukkende er pga. de sportslige resultater eller om antal følgere på diverse sociale medier også har en positiv effekt, har jeg ingen anelse om.

Uanset, så kan jeg ikke se noget negativt ved, at to-tre tyskere taler positivt om AaB i deres YouTube-videoer.
Hair is not a right: it´s a privilege!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 26. feb 2024, 14:58

Fabbe skrev:
26. feb 2024, 14:35
jonas386 skrev:
26. feb 2024, 14:06
Hvordan omsætter man tyske likes og kommentarer til kolde kontanter og betalende tilskuere?
Det tror jeg vitterlig ikke, at AaB går og regner med vil ske.
Hvad er formålet så? Hvad vil man gerne have ud af denne eksponering til vores tyske naboer? Jeg forestiller mig ikke at det er de tre gange influenza, der selv har fundet på at tage til Aalborg for at lave lidt content og gå på sightseeing i midtbyen.

Og nej, næppe negativt, men næppe heller helt gratis. Influencere tjener jo typisk penge på at lave reklamer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2024, 15:07

jonas386 skrev:
26. feb 2024, 14:26
Jeg har ikke gidet at se opslagene på instagram, men jeg synes det virker lidt spøjst, hvis der skulle være tale om folk der ikke interesserer sig for fodbold. Især ham der hedder Visca Barca. Det var sådan noget mine barcelonaglade venner i folkeskolen altid gik og sagde. Har aldrig set det brugt udenfor fodbold.
At påstå ViscaBarca ikke interesserer sig for fodbold er jo decideret forkert.

Besvar