Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 306
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Økonomitråden

Indlæg af PonySlaystation » 28. feb 2024, 14:42

Raptorr skrev:
28. feb 2024, 07:26
Jakobsen skrev:
27. feb 2024, 19:49
Raptorr skrev:
27. feb 2024, 19:10
Nu er videon fra Visca Barca oppe på 410.000 visninger og 27.000 likes. Man kan da ikke sige andet, end at AaB får noget eksponering.
Og det er selvøflgelig fint, men det spørgsmålet er om der så er noget i det for AaB. Det tvivler jeg i hvert fald på.
Det er jo i princippet lidt ligesom når de i Løvens Hule spørger deltagerne, hvor mange besøg der er på en webshop før det udmønter sig i et salg. Fordi der ligger AaB videor i slipstrømmen på deres kanaler og ses af en stor del af deres trofaste publikum siger det jo intet, hvorvidt det resulterer i værdi for AaB. Hvor mange tyskere går lige ind på AaBShoppen med det samme og købe en AaB trøje? Hvor mange flyver ind og køber en billet til næste hjemmekamp? Hvor mange begynder at følge klubbens SoMe? Hvor mange begynder at følge klubben generelt? Hvor mange synes det er kedeligt og gider ikke se det næste gang der laves en vlog fra Aalborg?

Havde AaB nu haft et veludarbejdet narrativ, som kunne gøre AaB til nogen hipsterhold eller lign. kunne jeg måske se en historie i at markedsføre os i Tyskland, men jeg kan ikke se hvad der gør os unikt interessante for helt udefrakommende. Der er det jo ikke nok at være Nordjyder eller en traditionsklub. Der skal noget "ekstra spice" til.

Så længe der ikke går tyske SoMe cirkus i den tror jeg ikke det skader noget, men jeg kan virkelig ikke se værdien i det eller det er noget spillere, trænere eller andet skal stille op for.
Man kunne mere passende sende vores nuværende SoMe folk på kursus hos dem, men den der med det tyske indhold og tiltrække interesse i tyskland tror jeg bare er for tænkt til det vil virke.
Hvor mange flere følgere AaB eventuelt får på SoMe er i hvert fald ret målbart, og det skal blive spændende at se, om klubben så følger op med at blive bedre i egen promovering på SoMe. Umiddelbart vil jeg tro, at antal følgere på SoMe er et parameter, når man bedømmer, hvor attraktiv vi er for sponsorer. Jo flere følgere, jo bedre mulighed for at øge sponsor indtjeningen lyder logisk i mine ører.
Jeg var lidt sen til at tænke på at tjekke AaB's følgertal på instagram. Men den var på 39,5k på et tidspunkt efter Visca Barca's video. Nu er den på 45,9k, så minimum 6,4k eller 16,2% flere følgere (formodentlig en del flere da videoen havde været ude i noget tid). Det synes jeg er en ganske fin fremgang på det første fremstød.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Økonomitråden

Indlæg af Kokkefar » 28. feb 2024, 15:10

PonySlaystation skrev:
28. feb 2024, 14:42
Raptorr skrev:
28. feb 2024, 07:26
Jakobsen skrev:
27. feb 2024, 19:49
Raptorr skrev:
27. feb 2024, 19:10
Nu er videon fra Visca Barca oppe på 410.000 visninger og 27.000 likes. Man kan da ikke sige andet, end at AaB får noget eksponering.
Og det er selvøflgelig fint, men det spørgsmålet er om der så er noget i det for AaB. Det tvivler jeg i hvert fald på.
Det er jo i princippet lidt ligesom når de i Løvens Hule spørger deltagerne, hvor mange besøg der er på en webshop før det udmønter sig i et salg. Fordi der ligger AaB videor i slipstrømmen på deres kanaler og ses af en stor del af deres trofaste publikum siger det jo intet, hvorvidt det resulterer i værdi for AaB. Hvor mange tyskere går lige ind på AaBShoppen med det samme og købe en AaB trøje? Hvor mange flyver ind og køber en billet til næste hjemmekamp? Hvor mange begynder at følge klubbens SoMe? Hvor mange begynder at følge klubben generelt? Hvor mange synes det er kedeligt og gider ikke se det næste gang der laves en vlog fra Aalborg?

Havde AaB nu haft et veludarbejdet narrativ, som kunne gøre AaB til nogen hipsterhold eller lign. kunne jeg måske se en historie i at markedsføre os i Tyskland, men jeg kan ikke se hvad der gør os unikt interessante for helt udefrakommende. Der er det jo ikke nok at være Nordjyder eller en traditionsklub. Der skal noget "ekstra spice" til.

Så længe der ikke går tyske SoMe cirkus i den tror jeg ikke det skader noget, men jeg kan virkelig ikke se værdien i det eller det er noget spillere, trænere eller andet skal stille op for.
Man kunne mere passende sende vores nuværende SoMe folk på kursus hos dem, men den der med det tyske indhold og tiltrække interesse i tyskland tror jeg bare er for tænkt til det vil virke.
Hvor mange flere følgere AaB eventuelt får på SoMe er i hvert fald ret målbart, og det skal blive spændende at se, om klubben så følger op med at blive bedre i egen promovering på SoMe. Umiddelbart vil jeg tro, at antal følgere på SoMe er et parameter, når man bedømmer, hvor attraktiv vi er for sponsorer. Jo flere følgere, jo bedre mulighed for at øge sponsor indtjeningen lyder logisk i mine ører.
Jeg var lidt sen til at tænke på at tjekke AaB's følgertal på instagram. Men den var på 39,5k på et tidspunkt efter Visca Barca's video. Nu er den på 45,9k, så minimum 6,4k eller 16,2% flere følgere (formodentlig en del flere da videoen havde været ude i noget tid). Det synes jeg er en ganske fin fremgang på det første fremstød.
37k lige inden kampen i lørdags.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Økonomitråden

Indlæg af Fabbe » 28. feb 2024, 15:31

Jeg skal ikke afvise noget på forhånd, men jeg vil gerne se det tyske marked for fans og for sponsorer, før jeg tror, der er ét.
Der kan sikkert nok komme 14 trofaste fans ud af det og et par småsponsorer mest for sjov, men jeg kan ikke se det, der ligefrem løfter forretningen.
Og det forestiller jeg mig heller ikke, at AaB-ledelsen forestiller sig med det.
En tysk virksomhed skal have et meget specielt behov for at blive sponsor i AaB. Det er ikke et alternativ til at blive sponsor i Bundesliga, 2. Bundesliga eller 3. Liga, for i tyske ligaer er man rettet imod et tysk marked. Man skal jo være på det danske marked for at have et behov her.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 28. feb 2024, 15:46

Så kom der en fælles udmelding fra AaB og fangrupperne.
https://aabsport.dk/nyheder/2024/februa ... ttribunen/

Så kan vi vist fint lægge låg på den sag, og gå ud fra at vloggerne fremover tænker lidt mere over hvad de siger og hvordan de agerer, når de skal lave indhold om AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 217
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Økonomitråden

Indlæg af Rolden » 28. feb 2024, 15:55

Hanga skrev:
28. feb 2024, 15:46
Så kom der en fælles udmelding fra AaB og fangrupperne.
https://aabsport.dk/nyheder/2024/februa ... ttribunen/

Så kan vi vist fint lægge låg på den sag, og gå ud fra at vloggerne fremover tænker lidt mere over hvad de siger og hvordan de agerer, når de skal lave indhold om AaB.
Hvad var problemet?

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 217
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Økonomitråden

Indlæg af Rolden » 28. feb 2024, 16:18

Rolden skrev:
28. feb 2024, 15:55
Hanga skrev:
28. feb 2024, 15:46
Så kom der en fælles udmelding fra AaB og fangrupperne.
https://aabsport.dk/nyheder/2024/februa ... ttribunen/

Så kan vi vist fint lægge låg på den sag, og gå ud fra at vloggerne fremover tænker lidt mere over hvad de siger og hvordan de agerer, når de skal lave indhold om AaB.
Hvad var problemet?
Jeg har fundet svaret..... :)

https://www.bt.dk/fodbold/AaB-retter-ty ... nde-udsagn

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 28. feb 2024, 17:19

AaB skrev: Efter en åben, kritisk og transparent dialog mellem…
Så er der fandme fuld plade i bullshit-bingo på ganske lidt plads. Bravo.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 28. feb 2024, 18:17

Gnu skrev:
28. feb 2024, 17:19
AaB skrev: Efter en åben, kritisk og transparent dialog mellem…
Så er der fandme fuld plade i bullshit-bingo på ganske lidt plads. Bravo.
Det er Brian Andersen, hvad havde du forventet? Mr. Skabelon.
Men 20 års jubilæum er ingen sag, hvis dem man tjener under, ikke fatter hat.
Ædruelighedens stemme

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Økonomitråden

Indlæg af Ala » 28. feb 2024, 20:20

Skræmmende hvor mange velkendte debattører herinde, der accepterer det de tyske Youtubere har lagt ud. Det er en decideret skændsel for AaB og vores historie og decideret ulækkert, hvor manger herinde der er til salg for ussel mammon.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af 634 » 28. feb 2024, 20:54

Hvis AaB skal have større publikum og have brug for større Stadion, skal der også rækkes bredt favnende ud efter dem vil komme på Stadion. Det kan være fan-grupper og udenlandske youtubere og mange andre. Det manglede da bare at nye ejere kan skaffe nyt til tribunen.
Dengang jeg blev sæsonkort-holder blev jeg placeret på sydtribunen med sponsorer og andre sæsonkort-holder. Vi var forskellige personligheder, men havde det til fælles at vi ville se AaB på Stadion. Dengang Stadion blev ombygget skulle publikum omplaceres, og Sponsorerne fik hele sydtribunen for sig selv. Det er nok det værste der sket på Stadion i de seneste 35 år. Nu er det helt normalt at skulle være smagsdommere over andre som kan følge AaB på en måde, og det gør os så små. Lad os kigge frem mod Superliga, og acceptere at mange af de andre som også kommer på Stadion, er helt andre personligheder. Nogle udtrykker sig helt anderledes end sig selv, men det er nok nogenlunde samme formål vi har med at komme på Stadion.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Økonomitråden

Indlæg af Mascis » 28. feb 2024, 21:56

Ala skrev:
28. feb 2024, 20:20
Skræmmende hvor mange velkendte debattører herinde, der accepterer det de tyske Youtubere har lagt ud. Det er en decideret skændsel for AaB og vores historie og decideret ulækkert, hvor manger herinde der er til salg for ussel mammon.
Helt enig, jeg er også målløs.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 29. feb 2024, 09:04

Ala skrev:
28. feb 2024, 20:20
Skræmmende hvor mange velkendte debattører herinde, der accepterer det de tyske Youtubere har lagt ud. Det er en decideret skændsel for AaB og vores historie og decideret ulækkert, hvor manger herinde der er til salg for ussel mammon.
Måske folk lige tæller til 10 først, og ellers kan se det store billede, før de lukker en masse varm luft ud.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 29. feb 2024, 09:24

R Rosenberg skrev:
28. feb 2024, 18:17
Gnu skrev:
28. feb 2024, 17:19
AaB skrev: Efter en åben, kritisk og transparent dialog mellem…
Så er der fandme fuld plade i bullshit-bingo på ganske lidt plads. Bravo.
Det er Brian Andersen, hvad havde du forventet? Mr. Skabelon.
Men 20 års jubilæum er ingen sag, hvis dem man tjener under, ikke fatter hat.
Jeg havde da ikke ligefrem forventet noget, men blev alligevel overrasket over, hvor meget bullshit, der blev klemt ind på en halv linje.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9520AaB » 29. feb 2024, 12:49

Ala skrev:Skræmmende hvor mange velkendte debattører herinde, der accepterer det de tyske Youtubere har lagt ud. Det er en decideret skændsel for AaB og vores historie og decideret ulækkert, hvor manger herinde der er til salg for ussel mammon.
Jeg gider ikke diskutere indholdet i det de har lagt ud. Måske er det i virkeligheden upassende, men jeg synes det er ligeså skræmmende hvor mange der er krænkelsesparate over YouTube.
For helvede, det er et sted folk går hen for at se katte spille klaver.
Hvis det derimod havde været lagt op på AaB’s officielle kanaler havde det været noget andet.
Vi kommer dog ikke udenom at debattere om vi rent faktisk kunne lære noget af dem, altså at komme ud og ramme mange. Det synes jeg personligt er en mere spændende debat, end indholdet fra nogle tyske wannabees.
Jeg er aktionær i AaB, og ejer sådan set også en del, så jeg kunne formentlig lave samme indhold uden at folk var sureBillede.
Mit problem er at jeg ikke rammer mange, det skal AaB satme blive bedre til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Økonomitråden

Indlæg af bonanza » 29. feb 2024, 15:39

Det er en skændsel at folk herinde undskylder det latterligt useriøse billede der males af AaB ud af til med "at det når ud til mange".

Det er 3 tilfældige minecraft spillere som tilfældigvis har en tysk følgerskare, der udtaler at AaB er deres klub og at det er ligesom at spille Fifa eller Manager IRL. Det er så parkeret, at udefrakommende pisser op og ned på fans af en klub der har eksisteret siden 1885 og på den måde hæver sig over klubben ved at gøre det til en genstand man bare kan købe og lege med. Det tror jeg vi er flere om at bestemme i sidste ende. Man kunne have valgt en mere ydmyg tilgang eller nogle mere passende profiler til at repræsentere klubben, fremfor en flok internet gøglere for hvem alt handler om status og penge. AaB er mere end det.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 29. feb 2024, 16:56

9520AaB skrev:
Ala skrev:Skræmmende hvor mange velkendte debattører herinde, der accepterer det de tyske Youtubere har lagt ud. Det er en decideret skændsel for AaB og vores historie og decideret ulækkert, hvor manger herinde der er til salg for ussel mammon.
Jeg gider ikke diskutere indholdet i det de har lagt ud. Måske er det i virkeligheden upassende, men jeg synes det er ligeså skræmmende hvor mange der er krænkelsesparate over YouTube.
For helvede, det er et sted folk går hen for at se katte spille klaver.
Hvis det derimod havde været lagt op på AaB’s officielle kanaler havde det været noget andet.
Vi kommer dog ikke udenom at debattere om vi rent faktisk kunne lære noget af dem, altså at komme ud og ramme mange. Det synes jeg personligt er en mere spændende debat, end indholdet fra nogle tyske wannabees.
Jeg er aktionær i AaB, og ejer sådan set også en del, så jeg kunne formentlig lave samme indhold uden at folk var sureBillede.
Mit problem er at jeg ikke rammer mange, det skal AaB satme blive bedre til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Enig i det er for skingert noget af modstanden. Synes det er lige ømskindet nok selvom jeg syntes første video var rædsom sådan i det hele taget.
Min anke er mere 1) jeg tror ikke rigtigt på et potentielt tysk marked, hverken hvad angår fans eller sponsorer 2) jeg synes nærmere man burde starte med at opgradere AaBs eget SoMe og evt supplere med nordjyske/danske influensere.

Jeg hylder og bifalder der endelig tænkes nyt på Hornevej, men det er jo ikke det samme som man ikke kan være kritisk og det her har jo kun medført negativ larm både lokalt og YouTubernes egne kanaler.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 29. feb 2024, 18:14

Ala skrev:
28. feb 2024, 20:20
Skræmmende hvor mange velkendte debattører herinde, der accepterer det de tyske Youtubere har lagt ud. Det er en decideret skændsel for AaB og vores historie og decideret ulækkert, hvor manger herinde der er til salg for ussel mammon.
Altså, AaB er jo blevet tilført over 400 millioner kr. gennem de seneste knap 30 år via diverse emmissioner og kapitaltilførelser, så AaB har været til salg for ussel mammon i årtier. Hvorfor er det først når nogle tyskere siger det som det er, at der bliver hylet op?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 29. feb 2024, 18:51

Gnu skrev:
Ala skrev:
28. feb 2024, 20:20
Skræmmende hvor mange velkendte debattører herinde, der accepterer det de tyske Youtubere har lagt ud. Det er en decideret skændsel for AaB og vores historie og decideret ulækkert, hvor manger herinde der er til salg for ussel mammon.
Altså, AaB er jo blevet tilført over 400 millioner kr. gennem de seneste knap 30 år via diverse emmissioner og kapitaltilførelser, så AaB har været til salg for ussel mammon i årtier. Hvorfor er det først når nogle tyskere siger det som det er, at der bliver hylet op?
Arh det ved jeg nu ikke er rigtigt. AaB har altid fået kritik når det ikke var ordentligt eller nordjysk. Uden på nogen måde at sætte 1:1 fik man f.eks. store tæsk i slut 80’erne for noget sponsorat med investeringsselskabet Sanexco (mener jeg de hed) som reklamerede for tvivlsomme investeringer overfor stadiongængerne. Og Per Søndergaard regimet har vi dælme også givet nogle velfortjente negative skudsmål. Og Cubic og Co var for fodslæbende. Jeg synes i hvert fald ikke man kan sige, at det bare er nye ejere folk er skeptiske overfor fordi de er udefrakommende


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 29. feb 2024, 19:41

Jakobsen skrev:
29. feb 2024, 18:51
Gnu skrev:
Ala skrev:
28. feb 2024, 20:20
Skræmmende hvor mange velkendte debattører herinde, der accepterer det de tyske Youtubere har lagt ud. Det er en decideret skændsel for AaB og vores historie og decideret ulækkert, hvor manger herinde der er til salg for ussel mammon.
Altså, AaB er jo blevet tilført over 400 millioner kr. gennem de seneste knap 30 år via diverse emmissioner og kapitaltilførelser, så AaB har været til salg for ussel mammon i årtier. Hvorfor er det først når nogle tyskere siger det som det er, at der bliver hylet op?
Arh det ved jeg nu ikke er rigtigt. AaB har altid fået kritik når det ikke var ordentligt eller nordjysk. Uden på nogen måde at sætte 1:1 fik man f.eks. store tæsk i slut 80’erne for noget sponsorat med investeringsselskabet Sanexco (mener jeg de hed) som reklamerede for tvivlsomme investeringer overfor stadiongængerne. Og Per Søndergaard regimet har vi dælme også givet nogle velfortjente negative skudsmål. Og Cubic og Co var for fodslæbende. Jeg synes i hvert fald ikke man kan sige, at det bare er nye ejere folk er skeptiske overfor fordi de er udefrakommende
Præcis. AaB har jo været afhængig af at få tilført penge i 30 år, men folk hyler op fordi nogle tyskere kalder det IRL Football Manager. Men det er jo rigtigt, og det ikke væsensforskelligt for den måde AaB har været drevet i årtier.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Økonomitråden

Indlæg af larsdahl » 29. feb 2024, 19:48

bonanza skrev:
29. feb 2024, 15:39
Det er en skændsel at folk herinde undskylder det latterligt useriøse billede der males af AaB ud af til med "at det når ud til mange".

Det er 3 tilfældige minecraft spillere som tilfældigvis har en tysk følgerskare, der udtaler at AaB er deres klub og at det er ligesom at spille Fifa eller Manager IRL. Det er så parkeret, at udefrakommende pisser op og ned på fans af en klub der har eksisteret siden 1885 og på den måde hæver sig over klubben ved at gøre det til en genstand man bare kan købe og lege med. Det tror jeg vi er flere om at bestemme i sidste ende. Man kunne have valgt en mere ydmyg tilgang eller nogle mere passende profiler til at repræsentere klubben, fremfor en flok internet gøglere for hvem alt handler om status og penge. AaB er mere end det.
AaB er et aktieselskab, som man bare kan købe og lege med, hvis man vil give penge nok til at de nuværende ejere vil sælge. Sådan har det været i mange år. AaB og vi fans har intet at skulle sige i den sammenhæng. Hvis en kapitalfond i morgen køber AaB med et mål om at sælge alle aktiver (spillere, bygninger osv) for derefter at erklære de sørgelige rester konkurs, så er den eneste måde at forhindre det, at komme med et højere købsbud inden ejerskiftet finder sted.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor tonen er blevet så skinger. Hvor i videoen, synes du, at der bliver pisset på AaB og os fans? Jeg kan simpelthen ikke se det. Det er korrekt, at der er en uheldig udtalelse om at spille football manager, men det er én sætning i en video på 45 min. Når jeg ser videoen, ser jeg en glad ung mand, der er begejstret for at få all-access pass og kunne kigge ind bag kulisserne i en professionel fodboldklub. Jeg hører ham udelukkende udtale sig positivt om AaB, AaBs fans, Aalborg og de ting han oplever heroppe. At du så samtidig tyer til at kalde en person, der lever af at lave stadionvideoer for “tre minecraftspillere”, får din kritik til at virke enormt useriøs. Har du overhovedet set videoen?

AaB har over de seneste 25 år haft et samlet underskud på 255 mio kr. For at kunne opretholde det nuværende sportslige setup, har vi altså brug for at investorer poster gennemsnitligt lidt over 10 mio kr årligt i AaB. Penge som investorerne ikke får igen med mindre AaB begynder at drive forretning langt bedre end de har gjort hidtil.

Som det ser ud lige nu, vil AaB have store problemer med at fortsætte driften af en professionel fodboldklub, hvis hysteriske fans skræmmer eventuelle investorer væk. Det er de sørgelige kendsgerninger for AaB. For første gang i lang tid virker vi til at have fået nogle ejere, som vil gøre op med de evige underskud og gøre AaB til en profitabel virksomhed, der kan vokse i stedet for at stå i stampe som de seneste mange år. Gør de det for AaBs skyld, selvfølgelig ikke. De gør det for at tjene penge, men de virker meget mere vidende om fodbold og respektfulde overfor AaBs historie og kultur i forhold til de ejere man har set i eksempelvis Fremad Amager, Esbjerg og Vejle.

Jeg så gerne, at vi havde en 50+1 regel i Danmark, men det løb er nok desværre kørt. Det er i hvert fald svært at se at B1903 og KBs amatørafdelinger skulle kunne finde 500 mio kr til at købe halvdelen af FCK. DBU bør bestemt gøre noget for at sikre at fodboldklubberne ikke bliver opkøbt af useriøse investorer eller investorer, der ikke har til hensigt at drive klubben videre, men jeg har svært ved at se præcis hvad man skal gøre.

Besvar