Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 4. apr 2024, 14:01

Raptorr skrev:
4. apr 2024, 13:35
Halil skrev:
4. apr 2024, 13:33
Raptorr skrev:
4. apr 2024, 13:31
KongGulerod skrev:
4. apr 2024, 13:28
Halil skrev:
4. apr 2024, 13:25
Jacob Larsen er blevet fyret som akademichef.

Der ledes efter en erstatning.
Lidt af en bombe. Det må vel næsten betyde at SSE22 står klar med sin egen mand i kulissen?
Overraskende udvikling, i hvert fald for mig https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... per-i-AaB/
Mon ikke der kommer en mand ind som har samme idéer om den strategiske retning for akademiets fremtid – det gælder såvel ledelsesmæssigt som sportsligt, som den øvrige sportslige ledelse i AaB?
Uden tvivl. Gad vide, hvori uenigheden består? Det lyder som om, at man er markant uenige.
Det er nemlig det helt interessante spørgsmål her. For meddeldelsen efterlader jo ingen tvivl om at der var uenighed om strategien. Det ville være rigtig spændende at høre hvori uenighederne består - altså hvilken vej er det den nye ledelsee vil, som Figo så markant anderledes på? Det er jo ikke mange detaljer vi har fået fra SSE22.

Mit indtryk af Figo var at han var en af de få kompetente folk fra "det gamle hold". Så det kan godt ærge mig - men igen, hvem mon jeg ville være mest enig med, hvis jeg fik præsenteret hver deres syn på strategien?

AaB står vist meget stærkt fra u12 til u15, mens det fortsat halter noget på de ældre årgange.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 4. apr 2024, 14:08

Hanga skrev:
4. apr 2024, 14:01
Raptorr skrev:
4. apr 2024, 13:35
Halil skrev:
4. apr 2024, 13:33
Raptorr skrev:
4. apr 2024, 13:31
KongGulerod skrev:
4. apr 2024, 13:28
Halil skrev:
4. apr 2024, 13:25
Jacob Larsen er blevet fyret som akademichef.

Der ledes efter en erstatning.
Lidt af en bombe. Det må vel næsten betyde at SSE22 står klar med sin egen mand i kulissen?
Overraskende udvikling, i hvert fald for mig https://aabsport.dk/nyheder/2024/april/ ... per-i-AaB/
Mon ikke der kommer en mand ind som har samme idéer om den strategiske retning for akademiets fremtid – det gælder såvel ledelsesmæssigt som sportsligt, som den øvrige sportslige ledelse i AaB?
Uden tvivl. Gad vide, hvori uenigheden består? Det lyder som om, at man er markant uenige.
Det er nemlig det helt interessante spørgsmål her. For meddeldelsen efterlader jo ingen tvivl om at der var uenighed om strategien. Det ville være rigtig spændende at høre hvori uenighederne består - altså hvilken vej er det den nye ledelsee vil, som Figo så markant anderledes på? Det er jo ikke mange detaljer vi har fået fra SSE22.

Mit indtryk af Figo var at han var en af de få kompetente folk fra "det gamle hold". Så det kan godt ærge mig - men igen, hvem mon jeg ville være mest enig med, hvis jeg fik præsenteret hver deres syn på strategien?

AaB står vist meget stærkt fra u12 til u15, mens det fortsat halter noget på de ældre årgange.
Det bekymrer mig en del, for Figo har uden tvivl været en stor kapacitet for vores akademi.

Det må jo være ganske betragtelige uenigheder, siden eneste udvej åbenbart er en fyring.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Økonomitråden

Indlæg af Rams » 4. apr 2024, 14:08

Rygmarvsreaktionen er jo at frygte introduktionen af et udenlandsk akademi om et øjeblik, hvor vi skal til at have et rend af afrikanske eller nordamerikanske drenge på Hornevej, som organisationen ikke er gearet til.

Og ja SSE22 har helt sikkert deres egen mand klar i skyggen.
In verbis simus faciles

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 4. apr 2024, 14:19

Glædelig nyhed, at Niels David Nielsen ryger ud i fodnoternes tåger.

Mht Figo, så kunne det tænkes, at han måske er for meget af "det gamle", og at man ønsker en helt ny og mere dynamisk strategi. Eller også, at man vil have styring med det hele oppefra, og Figo ikke, som jo er meget dansk, ikke kan leve med det. Han er jo folkeskolelærer...
Ædruelighedens stemme

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9520AaB » 4. apr 2024, 14:41

R Rosenberg skrev:Glædelig nyhed, at Niels David Nielsen ryger ud i fodnoternes tåger.

Mht Figo, så kunne det tænkes, at han måske er for meget af "det gamle", og at man ønsker en helt ny og mere dynamisk strategi. Eller også, at man vil have styring med det hele oppefra, og Figo ikke, som jo er meget dansk, ikke kan leve med det. Han er jo folkeskolelærer...
Jeg har lige breaket nyheden om Figo’s afgang til en af mine elever, der anses som et enormt stort talent i AaB. Han vidste godt hvem han er, men sagde at han anede ikke hvad han lavede, at han nærmest bare gik rundt på Hornevej og var tavs og observerede. Jeg ved ikke præcist hvad han burde lave, men burde i mine øjne være meget kommunikerende til talenter. Men??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Økonomitråden

Indlæg af Alpa Chino » 4. apr 2024, 14:52

9520AaB skrev:
4. apr 2024, 14:41
R Rosenberg skrev:Glædelig nyhed, at Niels David Nielsen ryger ud i fodnoternes tåger.

Mht Figo, så kunne det tænkes, at han måske er for meget af "det gamle", og at man ønsker en helt ny og mere dynamisk strategi. Eller også, at man vil have styring med det hele oppefra, og Figo ikke, som jo er meget dansk, ikke kan leve med det. Han er jo folkeskolelærer...
Jeg har lige breaket nyheden om Figo’s afgang til en af mine elever, der anses som et enormt stort talent i AaB. Han vidste godt hvem han er, men sagde at han anede ikke hvad han lavede, at han nærmest bare gik rundt på Hornevej og var tavs og observerede. Jeg ved ikke præcist hvad han burde lave, men burde i mine øjne være meget kommunikerende til talenter. Men??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu er han jo ikke U15- eller U17-træner. Men ja, det virker underligt at han ikke er tæt på de unge.
Men jeg tror at han har rigtig meget kommunikation med andre akademier og specielt samarbejdsklubberne i Nordjylland. Det har været hans job at støvsuge de største talenter fra Støvring, Frederikshavn osv.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Økonomitråden

Indlæg af Patmand » 4. apr 2024, 14:56

Jakobsen skrev:
4. apr 2024, 12:36
DenSataniskeHest skrev:
Raptorr skrev:
4. apr 2024, 10:14
DenSataniskeHest skrev:
4. apr 2024, 09:50
Raptorr skrev:
4. apr 2024, 08:13
Raptorr skrev:
4. apr 2024, 07:46


Ja, desværre er der forspildt mange muligheder i AaB grundet dårlig ledelse. Helt enig. Noget som stadig gør ondt på mig er årene efter mesterskab og europæisk (succesfuld) deltagelse i 2008/9. Det var mange penge, som rullede ind på kontoen dengang og få år efter var vi på fallittens rand, efter blandt andet en håbløs ejendomsinvestering (Hadsundvej). Et tidligere bestyrelsesmedlem vurderede i 2013, at man over år havde formøblet en kvart milliard. I datidens penge. Tak for kaffe.
https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-invest ... 0afa83bd12
Her kan jeg kun give Jakobsen ret. Der var tale om en helt og aldeles inkompetent bestyrelse (ledelse), og den har desværre ikke set meget bedre eller mere moderne ud i årene efter. Heldigvis er bestyrelsen nu, i forbindelse med de nye ejeres indtog, under kraftig reformation. Der sidder nu 2 bestyrelsesmedlemmer fra SSE22 og der vil komme yderligere to til inden 30. juni i år. Dette som et led i SSE22's kapitalindsprøjtning og overtagelse af aktiemajoriteten. Snart vil der altså ske yderligere udskiftning i bestyrelsen, således at lokale storinvestorer vil være repræsenteret med 2 medlemmer i bestyrelsen imod 4 medlemmer til SSE22. Vi vil dermed forhåbentlig se en professionalisering af bestyrelsen og altså en "arbejdende bestyrelse". Bedre arbejdende har vi lov at tro på.
Problemet er jo når AaB har satset har pengene ikke været der til at forsætte med at satse. Da man glipper cl i 99 pga en linie vogter i kiev, så går man i panik frem for at forsætte med at satse.

Det er stort set historien hvergang AaB endelig lykkes, at så snart det fejler har man ikke pengene til at forsætte med at satse. Uheld/Held spiller også ind i fodbold, men over tid, vil dem med de bedste spillere typisk vinde. Havde man haft modet og pengene til at forsætte med at satse efter 99, eller 2008 så havde det måske set anderledes ud. Så var det måske muligt at have været fast klub i dk med fast top placeringer og europæiske kampe.. Istedet går man i panik får et heldigt mesterskab i 2014, begynder at fortælle hele danmark om deres unikke talent satsning, selv om der var mange her inde der påpejede at det jo ikke var noget bestemt, men nærmere var held. Istedet troede man at man bare kunne forsætte med den discount løsning... Det helt store problem for AaB er man prøver og lykkes det ikke så går man i panik pga man ikke har pengene...

man kan kun drømme om hvordan det havde set ud hvis sse22 var dukket op et par år før...
Enig i det sidste, men med hensyn til mod og satsninger, så var problemet efter 2008/9 jo, at man netop satsede og fejlede i hel gigantisk målestok, blandt andet med ejendomsinvesteringer og investering i kæde med sportsbutikker uden på nogen måde at have hverken den nødvendig ekspertise eller setup til at drive den slags. Man tabte en kvart milliard over få år. Det kan man altså ikke satse sig ud af, uanset hvor modig man måtte være. Man gik fra at være i en enestående position i dansk fodbold økonomisk og sportsligt (i 2008/9) til at være på fallittens rand. Men jeg er helt enig i, at man kunne have ønsket sig en kraftig oprydning i ledelse og bestyrelse dengang, så vi kunne have fået noget faglighed (SSE22) ind for mange år siden. Vi må se, hvad SSE22 bringer til klubben. Jeg er optimist.
Det mest groteske var jo at man var få dage fra at have solgt det hele til islands investor.. inden det store krak.. men det er snakken om AaB.. lige ved og næsten.. Frank Strandli tæt på at blive solgt for et stort beløb, bliver skadet lige op til.. Man takker nej til 10-15m for fossum da man vil i europa og satse, og så fejler Friis.. Min pointer var jo også at har man penge og kan man forsætte med at invistere selv om man fejler så vil man lykkes hvis man også er dygtig nok.

FCM satse og når de fejlede blev de ved.. ja de var heldige med Benham kom og smed penge.. men nu er de jo en cirkel hvor de tjener penge og kan satse...
Og så må man give dem uanset hvor kvalmefremkaldende Steinlein og Co er så har de skabt noget der har fået Inderen, Bentham og nu Bestseller ejeren til at investere i dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Forkert. Og de fleste herinde fortsætter i den rille “FCM var heldige”. Nej! De havde en plan for fremtiden og de arbejdede struktureret hen imod deres mål.
Det har AaB aldrig nogensinde formået, og derfor har AaB aldrig været en topklub i Danmark.

Og nej, Benham skød ikke en helt masse penge i FCM. Det er en fuldstændig forkert fortælling. Han stillede driftskapital til rådighed i form af lån, og vel og mærke ikke et eksorbitant beløb. Kort efter var FCM en økonomisk rentabel forretning, og har været det lige siden.

Forskellen på AaB og FCM? Personerne/kompetencerne i de to klubber. Derfor valgte Benham FCM - de havde simpelthen de rigtige kompetencer i klubben.

AaB har aldrig nogensinde været i stand til at skabe en base, som man kunne fortsætte med at bygge på. Det har altid været noget laissez-faire lort, hvor man forsøgte at vinde i transferlotteriet ved at hente spillere som var gået i stå eller havde været skadet. Det er bare ikke sådan man skaber en topklub.
FCM derimod har haft en helt anden tilgang - og resultatet? Permanent en del af topstriden i dansk fodbold i en årrække.

Det har AaB aldrig formået.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gnu » 4. apr 2024, 14:58

Der bliver skrevet af mange her på siden, at Figo er en stor kapacitet og meget dygtig, men er han nu også det? Er der nogen, der kan sætte lidt flere ord på hans kompetencer og meritter? Hvad er han helt præcis god til, og hvad har han udrettet? Jeg spørger ganske enkelt fordi, det er lidt svært for mig at gennemskue.

Ingen tvivl om at han er vellidt, men det er jo ikke det samme som som at være dygtig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 4. apr 2024, 14:59

R Rosenberg skrev:
4. apr 2024, 14:19
Glædelig nyhed, at Niels David Nielsen ryger ud i fodnoternes tåger.

Mht Figo, så kunne det tænkes, at han måske er for meget af "det gamle", og at man ønsker en helt ny og mere dynamisk strategi. Eller også, at man vil have styring med det hele oppefra, og Figo ikke, som jo er meget dansk, ikke kan leve med det. Han er jo folkeskolelærer...
Det kunne også have noget at gøre med de (samarbejdes) aftaler, og den model, som man vil etablere med nordjyske klubber omkring ungdomsarbejde, spillestil, træneruddannelse, mv..? Som jeg har forstået det, ønsker man at have stor indflydelse på, hvordan der arbejdes med ungdomsspillerne allerede ude i "satellitklubberne" i oplandet, helt ned til spillestil og tilrettelæggelse/indhold af træningen. Så uddannelsen reelt starter inden talenterne skifter til AaB.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Økonomitråden

Indlæg af Eksil » 4. apr 2024, 15:20

Har ikke mange holdninger for eller imod 'Figo', men må konstatere at der er for sjældent at der er et talent klart når der bliver et hul i truppen.

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Økonomitråden

Indlæg af optimisten » 4. apr 2024, 15:24

Kæmpe bombe, som skaber bekymring for hvad Tyskerne vil med klubben.

Et par uger efter at SSE22 sikrer sig 50,5 procent af AaB...så får den sidste rest af nordjysk islæt et los i røven.

Mon Tyskerne kun lod Figo sidde for at skabe lidt goodwill i Nordjylland - indtil de ikke længere behøvede den.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 4. apr 2024, 15:25

Alpa Chino skrev:
4. apr 2024, 13:44
Vi kan kun gætte på hvad årsagens skyldes.

Fakta er at vi nu er 100% styret af SSE23. Alle tidligere AaB'ere er væk. Derudover har vi ingen sportslige ledere af akademiet.

Sportsdirektør: Ole Jan Kappmeier
Scouting- og rekrutteringschef: Julius Nagel
Teknisk Chef: James Gow
Akademichef: Søger ny
Head of Coaching, Akademi: Søger ny
Også en reminder om, at vores nye ledelse/ejere ikke vil ryste det mindste på hånden, hvis de - jf. diskussionen om vores cheftræner i en anden tråd - ikke er tilfreds med den indsats, som Hiljemark leverer.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Økonomitråden

Indlæg af Raptorr » 4. apr 2024, 15:32

optimisten skrev:
4. apr 2024, 15:24
Kæmpe bombe, som skaber bekymring for hvad Tyskerne vil med klubben.

Et par uger efter at SSE22 sikrer sig 50,5 procent af AaB...så får den sidste rest af nordjysk islæt et los i røven.

Mon Tyskerne kun lod Figo sidde for at skabe lidt goodwill i Nordjylland - indtil de ikke længere behøvede den.
De har uden tvivl kunnet se en ide i at Figo bestred stillingen, men jeg tror ikke på, at de har haft mere eller mindre suspekte bagtanker, herunder ønsket at føre nogen bag lyset. Slet ikke. De kommer fortsat til at skulle bruge alle gode kræfter i Nordjylland - ikke mindst fanbasen - for at lykkedes med projektet. Jeg forventer åbenhed og gennemsigtighed fra deres side, når det kommer til strategi og ledelsesstil. Til gengæld forventer jeg ikke, at de ryster på hånden, når de mener at have truffet en (faglig og saglig) beslutning.

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Økonomitråden

Indlæg af optimisten » 4. apr 2024, 15:45

Raptorr skrev:
4. apr 2024, 15:32
optimisten skrev:
4. apr 2024, 15:24
Kæmpe bombe, som skaber bekymring for hvad Tyskerne vil med klubben.

Et par uger efter at SSE22 sikrer sig 50,5 procent af AaB...så får den sidste rest af nordjysk islæt et los i røven.

Mon Tyskerne kun lod Figo sidde for at skabe lidt goodwill i Nordjylland - indtil de ikke længere behøvede den.
De har uden tvivl kunnet se en ide i at Figo bestred stillingen, men jeg tror ikke på, at de har haft mere eller mindre suspekte bagtanker, herunder ønsket at føre nogen bag lyset. Slet ikke. De kommer fortsat til at skulle bruge alle gode kræfter i Nordjylland - ikke mindst fanbasen - for at lykkedes med projektet. Jeg forventer åbenhed og gennemsigtighed fra deres side, når det kommer til strategi og ledelsesstil. Til gengæld forventer jeg ikke, at de ryster på hånden, når de mener at have truffet en (faglig og saglig) beslutning.
Men hvad er projektet i AaB? Ved vi det?

Projektet i FC Nordsjælland behøver hverken "alle gode kræfter" i Nordsjælland og det behøver slet ikke en fanbase - tværtimod.

Siger ikke at det er den vej SSE går med AaB. For det ved vi ikke - Kappmeier lirer jo kun intetsigende floskler af, når han bliver spurgt.

Vi skal også være opmærksom på at SSE22 ikke nødvendigvis er en konstant og stabil størrelse. Udover at SSE overtog AaB for et par uger siden, ændrede ejerskabet sig samtidig også internt i SSE. Hvilke betingelser stillede de nye investorer for at blive en del af SSE?

Det hele er spekulationer. Som andre skriver: Det interessante er hvad Tyskerne og Figo var uenige om. Den uenighed ville kunne fortælle os noget om hvad Tyskernes plan er.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 4. apr 2024, 16:39

Rams skrev:
4. apr 2024, 14:08
Rygmarvsreaktionen er jo at frygte introduktionen af et udenlandsk akademi om et øjeblik, hvor vi skal til at have et rend af afrikanske eller nordamerikanske drenge på Hornevej, som organisationen ikke er gearet til.

Og ja SSE22 har helt sikkert deres egen mand klar i skyggen.
Tror faktisk det er en stor del af uenigheden. At især vores u19 trup skal fyldes op med mange flere talenter fra udlandet.
Og mon nye investorer har noget med det at gøre? Vil de have deres egen mand ind fx.
Bliver interessant at følge.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 4. apr 2024, 16:40

Gnu skrev:
4. apr 2024, 14:58
Der bliver skrevet af mange her på siden, at Figo er en stor kapacitet og meget dygtig, men er han nu også det? Er der nogen, der kan sætte lidt flere ord på hans kompetencer og meritter? Hvad er han helt præcis god til, og hvad har han udrettet? Jeg spørger ganske enkelt fordi, det er lidt svært for mig at gennemskue.

Ingen tvivl om at han er vellidt, men det er jo ikke det samme som som at være dygtig.
Han er nordjyde - det er rigelige kompetencer og meritter for mange.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 4. apr 2024, 17:11

R Rosenberg skrev:
4. apr 2024, 16:40
Gnu skrev:
4. apr 2024, 14:58
Der bliver skrevet af mange her på siden, at Figo er en stor kapacitet og meget dygtig, men er han nu også det? Er der nogen, der kan sætte lidt flere ord på hans kompetencer og meritter? Hvad er han helt præcis god til, og hvad har han udrettet? Jeg spørger ganske enkelt fordi, det er lidt svært for mig at gennemskue.

Ingen tvivl om at han er vellidt, men det er jo ikke det samme som som at være dygtig.
Han er nordjyde - det er rigelige kompetencer og meritter for mange.
Arh - jeg har selv været på det meget kritiske hold ifht. at man var for indspiste. Jeg synes dog, at Figo som er respekteret i dansk talentudvikling, har et hjerte for klubben og var leder af akademiet i dets guldalder bør være en central del af klubben. Selvfølgelig var alle årgange ikke lige gode, men akademiet blev jo først dårligt efter Figo forlod os. Figo var jo en del af den gruppe der fik den sportslige sektor i AaB til at fungere bedre end den nogensinde har gjort før eller senere.
Jeg må også indrømme, at et AaB anført af nordjyder (ikke udelukkende med Nordjyder) taler mere til mig end, at til dels kendte folk i Tyskland indsætter deres egen marionetregering med tyske fodboldleder trainees.
Hvem er det efterhånden der skal have en i øjenhøjde relation/være ansigtet overfor os fans som appellerer til AaB fans?
Der mangler nogle ansigter vi kan stole på. Det er altså ikke floskelsnakkeren fra HSVs amatørafdeling, som løfter den tjans.
Det kan jo godt være, at man i FCN f.eks. kunne køre klubben nærmest med en udenlandsk stab og uden specielt meget lokal forankring, men nu er AaB Nordjyllands klub og selvom klubben skal moderniseres skal den stadig være rodfæstet i Nordjyske.
Det er jo ikke anerledes, at det f.eks. også er vigtigt for FCK at have københavnere på holdet og, at de virkelig elsker at have en Københavnsk træner.

Og ifht. at have relationen med klubberne derude og breddefodbolden hvem pokker skal så det nu? Det er jo stadig breddefodbold selvom de skal gøres klar til AaB og det kræver stærke relationer i øjenhøjde og i min egne øjne er det klart en fordel, at det er en dansker og allerhelst en nordjyde. De fleste danskere kan selvfølgelig et godt engelsk, men ifht. det med virkelig at blive tætte samarbejdspartnere og have en stærk relation går det bare lettere, hvis man taler samme sprog. Du får heller ikke noget godt ud af at sende en Deloitte konsulent i felten nede ved den lokale autoforhandler. Det er jo virkelig sådan en stilling, hvor vi skal have lokale folk med hjerteblod der vil være i sådan en stilling i fem år. Det vinder man ikke ved at sende en eller anden tysk konsulenttype ud som er her i et par år.
Det er jo derfor vi har brug for folk som Figo, som er dygtige men også har AaB som hjerteblod.

Derudover er opgøret med det nordjyske for mig også et rødt flag ifht. hvor klubben står i fremtiden. Hvad nytter det hvis alle vores kapaciteter med hjerteblod for AaB. Figo, Lucas osv. alle ender andre steder fordi tyskerne skal prøve et projekt af i et par år. Hvad så når SSE22 afvikler deres engagement og vi pludselig står tilbage med en trup og stab udelukkende af lejesvende som stille og roligt forsvinder med projektet.
Det er den ængstelighed ved fremtiden SSE22s folkenes massakre giver mig. Især fordi de intet kommunikerer udover Kappmeiers sorte snak.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 4. apr 2024, 17:17

Jakobsen skrev:
4. apr 2024, 17:11
R Rosenberg skrev:
4. apr 2024, 16:40
Gnu skrev:
4. apr 2024, 14:58
Der bliver skrevet af mange her på siden, at Figo er en stor kapacitet og meget dygtig, men er han nu også det? Er der nogen, der kan sætte lidt flere ord på hans kompetencer og meritter? Hvad er han helt præcis god til, og hvad har han udrettet? Jeg spørger ganske enkelt fordi, det er lidt svært for mig at gennemskue.

Ingen tvivl om at han er vellidt, men det er jo ikke det samme som som at være dygtig.
Han er nordjyde - det er rigelige kompetencer og meritter for mange.
Arh - jeg har selv været på det meget kritiske hold ifht. at man var for indspiste. Jeg synes dog, at Figo som er respekteret i dansk talentudvikling, har et hjerte for klubben og var leder af akademiet i dets guldalder bør være en central del af klubben. Selvfølgelig var alle årgange ikke lige gode, men akademiet blev jo først dårligt efter Figo forlod os. Figo var jo en del af den gruppe der fik den sportslige sektor i AaB til at fungere bedre end den nogensinde har gjort før eller senere.
Jeg må også indrømme, at et AaB anført af nordjyder (ikke udelukkende med Nordjyder) taler mere til mig end, at til dels kendte folk i Tyskland indsætter deres egen marionetregering med tyske fodboldleder trainees.
Hvem er det efterhånden der skal have en i øjenhøjde relation/være ansigtet overfor os fans som appellerer til AaB fans?
Der mangler nogle ansigter vi kan stole på. Det er altså ikke floskelsnakkeren fra HSVs amatørafdeling, som løfter den tjans.
Det kan jo godt være, at man i FCN f.eks. kunne køre klubben nærmest med en udenlandsk stab og uden specielt meget lokal forankring, men nu er AaB Nordjyllands klub og selvom klubben skal moderniseres skal den stadig være rodfæstet i Nordjyske.
Det er jo ikke anerledes, at det f.eks. også er vigtigt for FCK at have københavnere på holdet og, at de virkelig elsker at have en Københavnsk træner.

Og ifht. at have relationen med klubberne derude og breddefodbolden hvem pokker skal så det nu? Det er jo stadig breddefodbold selvom de skal gøres klar til AaB og det kræver stærke relationer i øjenhøjde og i min egne øjne er det klart en fordel, at det er en dansker og allerhelst en nordjyde. De fleste danskere kan selvfølgelig et godt engelsk, men ifht. det med virkelig at blive tætte samarbejdspartnere og have en stærk relation går det bare lettere, hvis man taler samme sprog. Du får heller ikke noget godt ud af at sende en Deloitte konsulent i felten nede ved den lokale autoforhandler. Det er jo virkelig sådan en stilling, hvor vi skal have lokale folk med hjerteblod der vil være i sådan en stilling i fem år. Det vinder man ikke ved at sende en eller anden tysk konsulenttype ud som er her i et par år.
Det er jo derfor vi har brug for folk som Figo, som er dygtige men også har AaB som hjerteblod.

Derudover er opgøret med det nordjyske for mig også et rødt flag ifht. hvor klubben står i fremtiden. Hvad nytter det hvis alle vores kapaciteter med hjerteblod for AaB. Figo, Lucas osv. alle ender andre steder fordi tyskerne skal prøve et projekt af i et par år. Hvad så når SSE22 afvikler deres engagement og vi pludselig står tilbage med en trup og stab udelukkende af lejesvende som stille og roligt forsvinder med projektet.
Det er den ængstelighed ved fremtiden SSE22s folkenes massakre giver mig. Især fordi de intet kommunikerer udover Kappmeiers sorte snak.
Jeg tror bare, at vi nordjyder skal til at vågne op og træffe en beslutning:

Enten kører vi et internationalt setup, som kører en international linje, som forhåbentlig kan bringe AaB et godt sted hen.

Eller også kører vi mere af det samme med lokalromantik, brugtvognsforhandlermentalitet, snakke over røde pølser i cafeteriet og inkompetente folk på posterne.

De seneste 20-30-40 år har med al tydelighed vist - selvom man drømmer om det modsatte - at vi ikke kan få begge dele. Det forekommer en reel umulighed.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 4. apr 2024, 17:21

FlemmingG skrev:
4. apr 2024, 13:41
jonas386 skrev:
4. apr 2024, 13:37
Noget bekymrende synes jeg.
Jeg har hørt både godt og skidt om hvordan akademiet hr kørt under Jacob Larsen’s ledelse - måske de dårlige ting er kommet i overtal
Kan du uddybe hvad du har hørt?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 4. apr 2024, 17:28

Bedømt ud fra Ydesens første kommentar, så kan folk og fæ på Hornevej godt se frem til lidt anderledes principper for både det ene og andet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar