Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 20. nov 2019, 10:25

Yankee skrev:
PeterS skrev:
20. nov 2019, 09:03
Er der nogen der har set udtalelser om, hvornår man forventer at have besat en eller flere af stillingerne?
Den slags tager nogle måneder. Forvent ikke noget før nytår.

Det kan også være man venter til en evt. ny ejer kan få sit besyv med.
Jeg synes allerede jeg har hørt Bælum sige at vintertransfervinduet skal håndteres af de folk der er her allerede. Altså Bælum selv og Friis primært.

Så ja, der går nok noget tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 20. nov 2019, 10:39

Pastorius skrev:
20. nov 2019, 10:25
Jeg synes allerede jeg har hørt Bælum sige at vintertransfervinduet skal håndteres af de folk der er her allerede. Altså Bælum selv og Friis primært.

Så ja, der går nok noget tid.
Både og.

Mon ikke man har noteret sig, at den lange periode med dobbeltansvar lod til at køre Gaarde ned? Og med Friis lidt inde og ude, så hænger det nok lige lovlig meget på én mand.
Jeg tror man laver en gruppe, som også tager lidt ansvar. Måske Trine, Martin Stigaard og én til. Måske involverer man bestyrelsen mere.

Bælum kan næppe være 37 steder på én gang.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 21. nov 2019, 12:41

Puha - det her minder om de dage hvor vores prognoser holdt lige til de var meldt ud:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fru ... stillende/

Det er jo HELT vildt - så stort et underskud BIF har - og der er alt galt med den klub. Hvis BIF ikke kan leve af den kæmpe fanbase de har, så er jo noget helt vanvigtigt galt.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 21. nov 2019, 12:59

raekkeettre skrev:
21. nov 2019, 12:41
Puha - det her minder om de dage hvor vores prognoser holdt lige til de var meldt ud:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fru ... stillende/

Det er jo HELT vildt - så stort et underskud BIF har - og der er alt galt med den klub. Hvis BIF ikke kan leve af den kæmpe fanbase de har, så er jo noget helt vanvigtigt galt.
De har jo heller aldrig foretaget den nødvendige udrensning i truppen. De tuder altid sådan over, at det er ved at være slut, at de skal købe mindre ind, slanke lønbudgettet og satse på egne spillere af økonomiske årsager. Så går der et par uger, og de betaler boxen for en eller anden nordmand, sylter den påståede strategi totalt for et sportsligt fix, og misser.
Jeg kan forstå at Jan Bech selv er noget spontan, og (i hvert fald tidligere) havde en hands-on tilgang til alt fra indkøb til taktik og opstilling. Jeg mindes i forbindelse med Thomas Franks opsigelse, at der mere end en gang havde været situationer hvor Jan Bech direkte havde konfronteret Thomas Frank omkring en specifik startopstilling, eller sendte ham SMS'er under kampene, for at lade ham vide han var utilfreds.

Jeg ved ikke om Jan Bechs tålmodighed er ved at løbe tør, eller om den overhovedet er tæt på, men det er vist ret tydeligt at Brøndby dårligt har råd til at skære ned. Hvis de kører på mindre blus bliver de bare distanceret totalt (hvis ikke de allerede er det), og så kan det vel næsten være ligemeget for Jan Bech. Han er vel ikke interesseret i at poste penge i lortet, så de kan holde sig som nummer 3.
Noget andet er investoreres/sponsoreres tiltro til BIF. Det er vist klart for enhver, at man ikke kan stole på noget som helst der kommer fra deres officielle kanaler.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9520AaB » 21. nov 2019, 13:12

jonas386 skrev:
raekkeettre skrev:
21. nov 2019, 12:41
Puha - det her minder om de dage hvor vores prognoser holdt lige til de var meldt ud:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fru ... stillende/

Det er jo HELT vildt - så stort et underskud BIF har - og der er alt galt med den klub. Hvis BIF ikke kan leve af den kæmpe fanbase de har, så er jo noget helt vanvigtigt galt.
De har jo heller aldrig foretaget den nødvendige udrensning i truppen. De tuder altid sådan over, at det er ved at være slut, at de skal købe mindre ind, slanke lønbudgettet og satse på egne spillere af økonomiske årsager. Så går der et par uger, og de betaler boxen for en eller anden nordmand, sylter den påståede strategi totalt for et sportsligt fix, og misser.
Jeg kan forstå at Jan Bech selv er noget spontan, og (i hvert fald tidligere) havde en hands-on tilgang til alt fra indkøb til taktik og opstilling. Jeg mindes i forbindelse med Thomas Franks opsigelse, at der mere end en gang havde været situationer hvor Jan Bech direkte havde konfronteret Thomas Frank omkring en specifik startopstilling, eller sendte ham SMS'er under kampene, for at lade ham vide han var utilfreds.

Jeg ved ikke om Jan Bechs tålmodighed er ved at løbe tør, eller om den overhovedet er tæt på, men det er vist ret tydeligt at Brøndby dårligt har råd til at skære ned. Hvis de kører på mindre blus bliver de bare distanceret totalt (hvis ikke de allerede er det), og så kan det vel næsten være ligemeget for Jan Bech. Han er vel ikke interesseret i at poste penge i lortet, så de kan holde sig som nummer 3.
Noget andet er investoreres/sponsoreres tiltro til BIF. Det er vist klart for enhver, at man ikke kan stole på noget som helst der kommer fra deres officielle kanaler.
70 millioners underskud svarer til 200.000kr om dagenBillede.
Skal vi lege tanken at tre spillere får 500.000kr om måneden, så er det satme mange spillere der skal “slankes” for at det går i nul. Så det kan sgu ikke være spillerudgifter, der har den store skyld. Det må være indtægter der knibes med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 21. nov 2019, 13:42

9520AaB skrev:
21. nov 2019, 13:12

70 millioners underskud svarer til 200.000kr om dagenBillede.
Skal vi lege tanken at tre spillere får 500.000kr om måneden, så er det satme mange spillere der skal “slankes” for at det går i nul. Så det kan sgu ikke være spillerudgifter, der har den store skyld. Det må være indtægter der knibes med.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er helt sikkert andet/mere end spillerudgifter, men der har jo også været gang i svingdøren mens Zorniger var i BIF, og mon ikke der har været en del sign-on fees til spillere som Dominik Kaiser, Tibbling, Vigen, Mukthar og alle de øvrige spillere de har hentet syd for grænsen. Larsson, Børkeiet, Rosted og Maxsø- bare fra denne sæson.
Siden 2017 har de (ifølge deres egen hjemmeside) hentet 30 udefrakommende spillere (egne spillere, og returnerede lejespillere trukket fra). Maxsø er ikk talt med i deres oversigt, så egentlig 31. De er måske ikke alle sammen lige dyre, men det løber op. Samtidig har man, modsat FCM, ikke foretaget store salg, så der er ikke noget at finansiere festen for.

Jeg ved ikke om de derudover har investeret i faciliteter eller andet, selvom jeg synes at have set sydsiden, og et BIF mødested til optakter er blevet renoveret. Men det er da muligt, at de har budgetteret med bedre sportslige resultater, eller med salg der ikke er blevet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 21. nov 2019, 14:46

raekkeettre skrev:
21. nov 2019, 12:41
Puha - det her minder om de dage hvor vores prognoser holdt lige til de var meldt ud:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fru ... stillende/

Det er jo HELT vildt - så stort et underskud BIF har - og der er alt galt med den klub. Hvis BIF ikke kan leve af den kæmpe fanbase de har, så er jo noget helt vanvigtigt galt.
Lad os håbe, at AaB ikke er på vej tilbage til dage som dem du beskriver. Det frygter jeg lidt.

bifsvinene har en ejer der gør, at det nærmest er lige meget, hvor ringe det står til, så længe London jan holder hånden under klubben.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomitråden

Indlæg af Pastorius » 21. nov 2019, 14:50

jonas386 skrev:
9520AaB skrev:
21. nov 2019, 13:12

70 millioners underskud svarer til 200.000kr om dagenBillede.
Skal vi lege tanken at tre spillere får 500.000kr om måneden, så er det satme mange spillere der skal “slankes” for at det går i nul. Så det kan sgu ikke være spillerudgifter, der har den store skyld. Det må være indtægter der knibes med.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er helt sikkert andet/mere end spillerudgifter, men der har jo også været gang i svingdøren mens Zorniger var i BIF, og mon ikke der har været en del sign-on fees til spillere som Dominik Kaiser, Tibbling, Vigen, Mukthar og alle de øvrige spillere de har hentet syd for grænsen. Larsson, Børkeiet, Rosted og Maxsø- bare fra denne sæson.
Siden 2017 har de (ifølge deres egen hjemmeside) hentet 30 udefrakommende spillere (egne spillere, og returnerede lejespillere trukket fra). Maxsø er ikk talt med i deres oversigt, så egentlig 31. De er måske ikke alle sammen lige dyre, men det løber op. Samtidig har man, modsat FCM, ikke foretaget store salg, så der er ikke noget at finansiere festen for.

Jeg ved ikke om de derudover har investeret i faciliteter eller andet, selvom jeg synes at have set sydsiden, og et BIF mødested til optakter er blevet renoveret. Men det er da muligt, at de har budgetteret med bedre sportslige resultater, eller med salg der ikke er blevet.
Ifølge deres regnskabsmeddelelse, så er det regnskabet er blevet nedjusteret med, primært øgede udgifter til drift af stadion etc.

Mao. Så har de regnet 6-12 millioner galt på den konto fra August til nu.

Jeg tror at de - igen - har smidt så mange udgifter ind som overhovedet muligt, for at tage skraldet nu, og så kan det få til at se lidt mere positivt ud fremover.

Jeg tror ikke der er nogensomhelst fare for at JBA er træt af sit legetøj, så egentlig er deres underskud ret ligegyldige. Hvis han gerne ville have det til at se ud som en god forretning, kunne han bare poste pengene i forlods, fremfor på efterkrav når kassen er tom.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 21. nov 2019, 15:04

Pastorius skrev:
21. nov 2019, 14:50
jonas386 skrev:
9520AaB skrev:
21. nov 2019, 13:12

70 millioners underskud svarer til 200.000kr om dagenBillede.
Skal vi lege tanken at tre spillere får 500.000kr om måneden, så er det satme mange spillere der skal “slankes” for at det går i nul. Så det kan sgu ikke være spillerudgifter, der har den store skyld. Det må være indtægter der knibes med.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er helt sikkert andet/mere end spillerudgifter, men der har jo også været gang i svingdøren mens Zorniger var i BIF, og mon ikke der har været en del sign-on fees til spillere som Dominik Kaiser, Tibbling, Vigen, Mukthar og alle de øvrige spillere de har hentet syd for grænsen. Larsson, Børkeiet, Rosted og Maxsø- bare fra denne sæson.
Siden 2017 har de (ifølge deres egen hjemmeside) hentet 30 udefrakommende spillere (egne spillere, og returnerede lejespillere trukket fra). Maxsø er ikk talt med i deres oversigt, så egentlig 31. De er måske ikke alle sammen lige dyre, men det løber op. Samtidig har man, modsat FCM, ikke foretaget store salg, så der er ikke noget at finansiere festen for.

Jeg ved ikke om de derudover har investeret i faciliteter eller andet, selvom jeg synes at have set sydsiden, og et BIF mødested til optakter er blevet renoveret. Men det er da muligt, at de har budgetteret med bedre sportslige resultater, eller med salg der ikke er blevet.
Ifølge deres regnskabsmeddelelse, så er det regnskabet er blevet nedjusteret med, primært øgede udgifter til drift af stadion etc.

Mao. Så har de regnet 6-12 millioner galt på den konto fra August til nu.

Jeg tror at de - igen - har smidt så mange udgifter ind som overhovedet muligt, for at tage skraldet nu, og så kan det få til at se lidt mere positivt ud fremover.

Jeg tror ikke der er nogensomhelst fare for at JBA er træt af sit legetøj, så egentlig er deres underskud ret ligegyldige. Hvis han gerne ville have det til at se ud som en god forretning, kunne han bare poste pengene i forlods, fremfor på efterkrav når kassen er tom.
BIFs ageren både strategisk, som taktisk, som operationel er jo et spejlbillede af hvordan JBA er - han har tjent nogle penge ved at være heldig i købet af en mine, der var på vej til at blive tørlagt - tjent en milliard, men har slet slet ikke en uddannelse, træning eller kompentrancerne til at kunne agere front figur i en virksomhed, slet ikke en virksomhed som er så dynamisk som en fodboldklub er. Han siger som bestyrelses formand nok et, men agere samtidig - jow jow, men hvis vi får chancen eller, hvis det ser godt ud, så bare køb - det skal sgu nok blive godt det hele - for så at sidde med 76 millioner i underskud, basseret på hans profil gennemsyrer den organisation. Det der bliver aldrig godt, før han bliver taget ud af ligningen. Heldigt for os - træls for BIF

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Økonomitråden

Indlæg af FIDEL » 21. nov 2019, 15:18

Pastorius skrev:
21. nov 2019, 14:50
jonas386 skrev:
9520AaB skrev:
21. nov 2019, 13:12

70 millioners underskud svarer til 200.000kr om dagenBillede.
Skal vi lege tanken at tre spillere får 500.000kr om måneden, så er det satme mange spillere der skal “slankes” for at det går i nul. Så det kan sgu ikke være spillerudgifter, der har den store skyld. Det må være indtægter der knibes med.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er helt sikkert andet/mere end spillerudgifter, men der har jo også været gang i svingdøren mens Zorniger var i BIF, og mon ikke der har været en del sign-on fees til spillere som Dominik Kaiser, Tibbling, Vigen, Mukthar og alle de øvrige spillere de har hentet syd for grænsen. Larsson, Børkeiet, Rosted og Maxsø- bare fra denne sæson.
Siden 2017 har de (ifølge deres egen hjemmeside) hentet 30 udefrakommende spillere (egne spillere, og returnerede lejespillere trukket fra). Maxsø er ikk talt med i deres oversigt, så egentlig 31. De er måske ikke alle sammen lige dyre, men det løber op. Samtidig har man, modsat FCM, ikke foretaget store salg, så der er ikke noget at finansiere festen for.

Jeg ved ikke om de derudover har investeret i faciliteter eller andet, selvom jeg synes at have set sydsiden, og et BIF mødested til optakter er blevet renoveret. Men det er da muligt, at de har budgetteret med bedre sportslige resultater, eller med salg der ikke er blevet.
Ifølge deres regnskabsmeddelelse, så er det regnskabet er blevet nedjusteret med, primært øgede udgifter til drift af stadion etc.

Mao. Så har de regnet 6-12 millioner galt på den konto fra August til nu.

Jeg tror at de - igen - har smidt så mange udgifter ind som overhovedet muligt, for at tage skraldet nu, og så kan det få til at se lidt mere positivt ud fremover.

Jeg tror ikke der er nogensomhelst fare for at JBA er træt af sit legetøj, så egentlig er deres underskud ret ligegyldige. Hvis han gerne ville have det til at se ud som en god forretning, kunne han bare poste pengene i forlods, fremfor på efterkrav når kassen er tom.
Jeg tror slet ikke Brøndbys underskud er ligegyldige for JBA. Jeg ser rekrutteringen af Carsten V. Jensen, som et klart signal på, at nu skal Brøndby til at tjene større penge på transfers. Dette punkt har de godt nok været dårlige til.
Det er meget vigtigt med en god sportsdirektør, der er købmand, og kan få køb og salg til at balancere. Det er et ret skidt signal for sponsorer, fans, medier mfl. interessenter, at en klub har så stort et underskud, uden der reageres på det eller arbejdes på at få flere penge ind.

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 21. nov 2019, 19:43

raekkeettre skrev:
21. nov 2019, 15:04
BIFs ageren både strategisk, som taktisk, som operationel er jo et spejlbillede af hvordan JBA er - han har tjent nogle penge ved at være heldig i købet af en mine, der var på vej til at blive tørlagt - tjent en milliard, men har slet slet ikke en uddannelse, træning eller kompentrancerne til at kunne agere front figur i en virksomhed, slet ikke en virksomhed som er så dynamisk som en fodboldklub er.
Hold da op for en gang vrøvl. Du aner vist intet om, hvordan han har skabt sin formue.

Og hvis vi skal endelig skal tale om amoralsk ageren, så skal vi ikke kigge særligt langt ind i vores egen ejerkreds...

https://maritimedanmark.dk/mobil/?Id=1570
https://journalisten.dk/knaefald-i-nordjylland/

Artiklerne taler for sig selv. Men det er selvfølgelig helt okay at bremse en fri presse (hov, der var endnu et tidl. bestyrelsesmedlem involveret), samt snyde borgerne i Aalborg for en helvedes masse millioner.
Eller hvad med når vores egen bestyrelse bruger AaB til at fremme egeninteresser? Det er hændt mere en én gang.

Jeg kan ikke forholde mig til et multinationalt firmas handlinger, men det her husker jeg hver gang jeg ser nogen sidde og glorificere Enggaard-familien.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 21. nov 2019, 20:31

Nu burde det måske være i Brøndby-tråden, men når jeg ser deres regnskab og kigger på egenkapital og kortfristet gæld i samme regnskabsmeddelelse, så kan de vel komme i klemme med licensforhold ? Altså hvis ikke Jan Bech vil garantere for klubbens vel og vel efter 1. september ? 77 mio kroner i egenkapital og kortfristet forpligtigelser på 177 mio kr. For et år siden var det egenkapital 155 mio kr. og kortfristet forpligtelser for 121 mio kr. Så kan de vel ikke få licens til næste sæson, når den seance går i gang i februar/marts ? Jeg ved godt, at selvfølgelig får de det, men der skal vel være nogle som garantere driften for en hel sæson ?
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 21. nov 2019, 20:44

Gamen skrev:
21. nov 2019, 19:43
raekkeettre skrev:
21. nov 2019, 15:04
BIFs ageren både strategisk, som taktisk, som operationel er jo et spejlbillede af hvordan JBA er - han har tjent nogle penge ved at være heldig i købet af en mine, der var på vej til at blive tørlagt - tjent en milliard, men har slet slet ikke en uddannelse, træning eller kompentrancerne til at kunne agere front figur i en virksomhed, slet ikke en virksomhed som er så dynamisk som en fodboldklub er.
Hold da op for en gang vrøvl. Du aner vist intet om, hvordan han har skabt sin formue.

Og hvis vi skal endelig skal tale om amoralsk ageren, så skal vi ikke kigge særligt langt ind i vores egen ejerkreds...

https://maritimedanmark.dk/mobil/?Id=1570
https://journalisten.dk/knaefald-i-nordjylland/

Artiklerne taler for sig selv. Men det er selvfølgelig helt okay at bremse en fri presse (hov, der var endnu et tidl. bestyrelsesmedlem involveret), samt snyde borgerne i Aalborg for en helvedes masse millioner.
Eller hvad med når vores egen bestyrelse bruger AaB til at fremme egeninteresser? Det er hændt mere en én gang.

Jeg kan ikke forholde mig til et multinationalt firmas handlinger, men det her husker jeg hver gang jeg ser nogen sidde og glorificere Enggaard-familien.
Here we go again. Vrøvl og jeg ved ikke hvad.....Jeg forholder mig ikke til AaB som du kan læse. Jeg forholder mig til hvad vi lige snakkede om nemlig BIF og hvordan det ene katastrofale regnskab efter det andet er afløst af endnu mere Børneagtig ageren på egen debatfora etc etc.Jeg siger bare skønt sådan en profil ikke agere i AaB. Er det en gang vrøvl...eller kan jeg læse det som om du gerne så ham i AaB? Jeg kan ikke forstå hvorfor du virkelig synes han er god for Brøndby og meget bedre end vores egen ledelse....

Har du virkelig sendt et link til en artikel der er over 10 år gammel? :) I henhold til hans formue...så siger jeg bare han har været heldig og det skinner igennem hans ageren i Brøndby...Han er shipping mand med heldig børsintroduktion som baserede sin formue på minedrift..Men ja hele Brøndby er drevet som en amatørklub....så igen...forstår ikke du så ham i AaB

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Økonomitråden

Indlæg af KongGulerod » 21. nov 2019, 22:18

Gamen skrev:
21. nov 2019, 19:43
raekkeettre skrev:
21. nov 2019, 15:04
BIFs ageren både strategisk, som taktisk, som operationel er jo et spejlbillede af hvordan JBA er - han har tjent nogle penge ved at være heldig i købet af en mine, der var på vej til at blive tørlagt - tjent en milliard, men har slet slet ikke en uddannelse, træning eller kompentrancerne til at kunne agere front figur i en virksomhed, slet ikke en virksomhed som er så dynamisk som en fodboldklub er.
Hold da op for en gang vrøvl. Du aner vist intet om, hvordan han har skabt sin formue.

Og hvis vi skal endelig skal tale om amoralsk ageren, så skal vi ikke kigge særligt langt ind i vores egen ejerkreds...

https://maritimedanmark.dk/mobil/?Id=1570
https://journalisten.dk/knaefald-i-nordjylland/

Artiklerne taler for sig selv. Men det er selvfølgelig helt okay at bremse en fri presse (hov, der var endnu et tidl. bestyrelsesmedlem involveret), samt snyde borgerne i Aalborg for en helvedes masse millioner.
Eller hvad med når vores egen bestyrelse bruger AaB til at fremme egeninteresser? Det er hændt mere en én gang.

Jeg kan ikke forholde mig til et multinationalt firmas handlinger, men det her husker jeg hver gang jeg ser nogen sidde og glorificere Enggaard-familien.
Hvad blev straffen for Enggaard i sin tid?

Gamen

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamen » 21. nov 2019, 23:05

KongGulerod skrev:
21. nov 2019, 22:18
Hvad blev straffen for Enggaard i sin tid?
Straffen? Konkurrencestyrelsen lavede en blød landing, bl.a. begrundet i at det jo var usikkert om der kunne gennemføres en lokalplan med det antal etagemeter boliger som Enggaard ville bygge. Helt absurd - den slags var da selvfølgelig klappet af.

Men sagen fulgte Henning Gunnar resten af hans dage med borgmesterkæden på. Var helt skandaløst håndteret og ikke glemt i den anden side af salen.

Det værste var dog NORDJYSKE-vinklen - hvor man truede landsdelens førende medie til et dementi, selvom der ikke var meget forkert i de oprindelige skriverier.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Økonomitråden

Indlæg af FlæskeFrank » 21. nov 2019, 23:40

Gamen skrev:
21. nov 2019, 23:05
KongGulerod skrev:
21. nov 2019, 22:18
Hvad blev straffen for Enggaard i sin tid?
Straffen? Konkurrencestyrelsen lavede en blød landing, bl.a. begrundet i at det jo var usikkert om der kunne gennemføres en lokalplan med det antal etagemeter boliger som Enggaard ville bygge. Helt absurd - den slags var da selvfølgelig klappet af.

Men sagen fulgte Henning Gunnar resten af hans dage med borgmesterkæden på. Var helt skandaløst håndteret og ikke glemt i den anden side af salen.

Det værste var dog NORDJYSKE-vinklen - hvor man truede landsdelens førende medie til et dementi, selvom der ikke var meget forkert i de oprindelige skriverier.
Når man læser de to links, så lyder det mere som sølvpapirshattene: "selvfølgelig er de rige og indflydelsesrige indspiste og snyder menigmand". Der er nogle påstande, som åbenbart ikke kunne påvises. Der er altid kloge mennesker, som mener ejendomme kunne sælges for det dobbelte. Det eneste Enggaard skulle have truet Nordjyske med var Pressenævnet. Uha, det er farligt. Der står ikke en gang, at han ville hive dem i retten for tab af troværdighed eller andet ?! Hvis Nordjyske reelt har lavet en artikel, hvor de har fejlberegnet voldsomt, så kan jeg godt forstå, at de bukker og tager imod slagene.

Det kan godt være, at der var noget om snakken, men hvis den var så gal, som først opstillet, så kan man være sikker på, at nogen havde ført sagen til ende. Min egen erfaring med udvikling af havnerelateret arealer er, at det er pissesvært at værdisætte, fordi der altid er så mange ukendte parametre. Og ligeså vigtigt, hvis Enggaard var den første, så skal der altså noget risikovillig kapital til for at åbne et område. Område 2 kan derfor alene, at udviklingen er i gang være væsentlig dyrere.
- FlæskeFrank

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 22. nov 2019, 00:09

AaB SKAL være med i toppen ellers sviner vi dem til.
Pengene til det skal de slev tjene og vi vil overhovedet ikke have rigmænd bag.
Skal vi endeligt overgive os indse nødvendigheden af at have rigmænd må de ikke være kedelige nordjyske men de må heller ikke være sprælske.
De må ikke have tjent deres penge på at sælge noget for så er der nogen der måske kunne have følt sig snydt udnyttett og trådt på - det kan vi moralsk ikke have siddende på os.

Hold kæft nogle amatører på hornevej at de ikke skaffer os den sikre top 6 plads.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Økonomitråden

Indlæg af raekkeettre » 22. nov 2019, 07:45

Maglau skrev:
22. nov 2019, 00:09
AaB SKAL være med i toppen ellers sviner vi dem til.
Pengene til det skal de slev tjene og vi vil overhovedet ikke have rigmænd bag.
Skal vi endeligt overgive os indse nødvendigheden af at have rigmænd må de ikke være kedelige nordjyske men de må heller ikke være sprælske.
De må ikke have tjent deres penge på at sælge noget for så er der nogen der måske kunne have følt sig snydt udnyttett og trådt på - det kan vi moralsk ikke have siddende på os.

Hold kæft nogle amatører på hornevej at de ikke skaffer os den sikre top 6 plads.
Haha...Ja det er et snævert ledelsesrum AaBs brand har at bevæge sig i....Det skal være kniv skarpt for at behage alle...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Økonomitråden

Indlæg af Halil » 22. nov 2019, 09:32

Enggård forlænger sit tribune sponsorat!

Min fornemmelse er, at Bælum har det lidt svært med at tiltrække nye sponsorer eller større aftaler.lidt er måske en underdrivelse.
Uden Synd Ingen Frelse

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af SkumF » 22. nov 2019, 09:45

Halil skrev:
22. nov 2019, 09:32
Enggård forlænger sit tribune sponsorat!

Min fornemmelse er, at Bælum har det lidt svært med at tiltrække nye sponsorer eller større aftaler.lidt er måske en underdrivelse.

Du kan sagtens have ret. Men hvordan kan du finde noget negativt i at Enggaard forlænger?

Besvar