Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af salling23 » 4. jan 2012, 17:30

sulakvelidze skrev:
Henriksen skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/krise ... ned-i-loen

De økonomiske guld dage er så sandeligt ovre.... Nu kan de overbetalte hobby-folk få lov at komme lidt mere ned på jorden til os andre
Lidt off topic, men det er en lidt sjov kommentar, Brian Steen Nielsen byder ind med i det link, du har fundet:

"Vi har længe forholdt os til den økonomiske virkelighed, og vi er gearet til at fortsætte på det nuværende niveau."

Hvis AGF længe har forholdt sig til den økonomiske virkelighed, tør jeg næsten ikke tænke på, hvor meget han vil rose dem, hvis det en dag lykkes dem at levere overskud.

2010-11: Underskud på 34,8 mio. kr.
2009-10: Underskud på 25,3 mio. kr.
2008-09: Underskud på 45,3 mio. kr.

Håndbold og diverse andet halløj har været inde over et eller to af tallene, men jeg har svært ved at få øje på forståelsen for den økonomiske virkelighed, som AGF har demonstreret med de tal.

On topic: Jeg er stort set ligeglad med spillernes løn, så længe de præsterer og ikke slår bunden ud af klubkassen. I næsten alle klubber bløder man økonomisk for tiden, så det er rigtig dejligt for de klubber (fx OB og Brøndby), der har stenrige fodboldfans til at finansiere overforbruget.

I dag fik OB en nytårsgave på 60 millioner og meldingen lyder, at det ikke er til transferbudgettet. Så er det ikke svært at forestille sig en fynsk klub, der bløder (mindst) lige så meget som andre, men som til gengæld (i modsætning til de fleste andre) har rige folk til at hælde penge ned i hullet. Jeg kan godt forstå, hvis de er glade på Fyn i dag.
Det han mener er at man har skåret udgifterne til:
Det startede man på efter 2008/09 underskuddet på 43 mio
2009/10 er en del af underskuddet er en del af det det samme som AaB får i efterslæb fra andre foretagender.
2010/11 underskuddet skyldes en stor del af det nedrykningen
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af sulakvelidze » 4. jan 2012, 18:53

salling23 skrev:
sulakvelidze skrev:
Henriksen skrev:http://www.sporten.dk/superligaen/krise ... ned-i-loen

De økonomiske guld dage er så sandeligt ovre.... Nu kan de overbetalte hobby-folk få lov at komme lidt mere ned på jorden til os andre
Lidt off topic, men det er en lidt sjov kommentar, Brian Steen Nielsen byder ind med i det link, du har fundet:

"Vi har længe forholdt os til den økonomiske virkelighed, og vi er gearet til at fortsætte på det nuværende niveau."

Hvis AGF længe har forholdt sig til den økonomiske virkelighed, tør jeg næsten ikke tænke på, hvor meget han vil rose dem, hvis det en dag lykkes dem at levere overskud.

2010-11: Underskud på 34,8 mio. kr.
2009-10: Underskud på 25,3 mio. kr.
2008-09: Underskud på 45,3 mio. kr.

Håndbold og diverse andet halløj har været inde over et eller to af tallene, men jeg har svært ved at få øje på forståelsen for den økonomiske virkelighed, som AGF har demonstreret med de tal.

On topic: Jeg er stort set ligeglad med spillernes løn, så længe de præsterer og ikke slår bunden ud af klubkassen. I næsten alle klubber bløder man økonomisk for tiden, så det er rigtig dejligt for de klubber (fx OB og Brøndby), der har stenrige fodboldfans til at finansiere overforbruget.

I dag fik OB en nytårsgave på 60 millioner og meldingen lyder, at det ikke er til transferbudgettet. Så er det ikke svært at forestille sig en fynsk klub, der bløder (mindst) lige så meget som andre, men som til gengæld (i modsætning til de fleste andre) har rige folk til at hælde penge ned i hullet. Jeg kan godt forstå, hvis de er glade på Fyn i dag.
Det han mener er at man har skåret udgifterne til:
Det startede man på efter 2008/09 underskuddet på 43 mio
2009/10 er en del af underskuddet er en del af det det samme som AaB får i efterslæb fra andre foretagender.
2010/11 underskuddet skyldes en stor del af det nedrykningen
Men hvis man forholder sig til den økonomiske virkelighed, laver man så den slags underskud? Altså, jeg mener...hvis man rykker ned, er det så at forholde sig til den økonomiske virkelighed at høvle lønkronerne ud til en flok 1. divisionsstpillere, selv om man ved, at indtægterne slet ikke kan følge med?

Det kan man selvfølgelig diskutere. Jeg studser bare over, at Brian Steen roser sig selv for længe at have forholdt sig til den økonomiske virkelighed, men alligevel arbejde med en spillertrup, der var alt for dyr til indtægterne i 1. division.

Jeg ville ikke klappe mig selv på skulderen i sådan en situation. Det svarer jo nærmest til at miste sit arbejde og tabe halvdelen af sin indtægt, men så ellers gå amok i overforbrug - og alligevel ringe til sin bankrådgiver og sige, at man altså bare er super ansvarlig.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af salling23 » 4. jan 2012, 19:25

Nu bruger han ordet LÆNGE, hvilket jeg ikke bryder mig om - set fra mit synspunkt er 2 år ikke længe.

Spillerlønningerne i 1.division: alternativet var at sælge ud af spillerne og risikere ikke at komme op igen - hvilket sandsynligvis ville ende med konkurs.
Randers har åbenbart indarbejdet en klausul i deres spilleres kontrakter om mindre i løn ved nedrykning, men tror det er de færreste klubber der har dette
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Agge
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. aug 2006, 12:24
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Udlandet

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Agge » 5. jan 2012, 10:56

Så ser det ud som om både Wæhler og Ahlmann er på plads, også efter sommerferien:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lads-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis bestyrelsen ikke kan sige ja, til kontraktforlængelserne på trods af Wæhlers lønnedgang er det i hvert fald på tide at være virkelig nervøs for klubbens økonomi!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Freddie » 5. jan 2012, 16:08

Det er vel også en formalitet. Lynge vil næppe blive lykkelig, hvis hans bestræbelser bliver negligeret få uger efter at der er holdt budgetmøde.

Der er vel heller ikke meget at sige til, at lønningerne skal ned. Konkurrencesituationen på en kontrakt til en spiller, der er fyldt 36 når den træder i kraft er næppe særlig gunstig. Jeg ved heller ikke hvor tryg jeg er ved at have kontrakt med en spiller, der er næsten 38 når den udløber.

Set på baggrund på de sidste 4 kampe Wæhler spillede i efteråret, ligner han ikke en mand, der har meget fremtid. Et håbløst, overgearet straffe mod OB, en fjoget udvisning mod Brøndby. Derefter2 spilledages karantæne mod FC Midtjylland og Horsens med 6 point til holdet, og til sidst to elendige kampe uden point at rejse på ferie på. Jeg håber bestemt på mere konsekvens for Wæhler i de kommende 18 måneder.
Agge skrev:Så ser det ud som om både Wæhler og Ahlmann er på plads, også efter sommerferien:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lads-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis bestyrelsen ikke kan sige ja, til kontraktforlængelserne på trods af Wæhlers lønnedgang er det i hvert fald på tide at være virkelig nervøs for klubbens økonomi!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. jan 2012, 16:21

Freddie skrev:Det er vel også en formalitet. Lynge vil næppe blive lykkelig, hvis hans bestræbelser bliver negligeret få uger efter at der er holdt budgetmøde.

Der er vel heller ikke meget at sige til, at lønningerne skal ned. Konkurrencesituationen på en kontrakt til en spiller, der er fyldt 36 når den træder i kraft er næppe særlig gunstig. Jeg ved heller ikke hvor tryg jeg er ved at have kontrakt med en spiller, der er næsten 38 når den udløber.

Set på baggrund på de sidste 4 kampe Wæhler spillede i efteråret, ligner han ikke en mand, der har meget fremtid. Et håbløst, overgearet straffe mod OB, en fjoget udvisning mod Brøndby. Derefter2 spilledages karantæne mod FC Midtjylland og Horsens med 6 point til holdet, og til sidst to elendige kampe uden point at rejse på ferie på. Jeg håber bestemt på mere konsekvens for Wæhler i de kommende 18 måneder.
Jeg forstår slet ikke den trang til at dømme Wähler ude eller for gammel på baggrund af de seneste 4 kampe. Og slet ikke når man bruger en fejludvisning som argument!

Wähler har spillet uhørt godt i sin tid i AaB. At manden ikke skulle have lov til at have en MINDRE downperiode er helt sort for mig.

Selvfølgelig skal han, som alle andre, ned i løn. Det kommer han så også. Alt andet lige må man jo også sige at fodboldspilleres løn i mange år har været så kvalmende høj så man et eller andet sted render rundt i evig misundelse over at det kan lade sig gøre at få så meget for at lave så lidt. Jeg er glad for at de forkælede fodboldspillere også får lov til at smage lidt finanskrise omend de slet ikke nærmer sig de økonomiske vanskeligheder krisen har bragt mange af os dødelige.

Men det er fantastisk at Wähler får lov at blive her. Det er jo ikke hverdagskost at vi forlænger med en udlænding så det indikerer da ret kraftigt at Lynge stadig er meget tilfreds med kaptajnens indsats, også på trods af dommerfejlen i Brøndby som nogle herinde åbenbart mener er Wählers skyld.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Elscorpio » 5. jan 2012, 18:45

Køllen I Møllen skrev:Men det er fantastisk at Wähler får lov at blive her. Det er jo ikke hverdagskost at vi forlænger med en udlænding så det indikerer da ret kraftigt at Lynge stadig er meget tilfreds med kaptajnens indsats, også på trods af dommerfejlen i Brøndby som nogle herinde åbenbart mener er Wählers skyld.
Wæhler er om noget manden der viser det vi har brug for: vilje, kampgejst og et højt bundniveau.

Han kan jo bidrage med en masse rutine til vores unge forsvarsspillere som jeg håber kan overtage når Wæhler hopper på pension om en 5 års tid :thumbsup:

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af 12mand » 5. jan 2012, 19:04

Elscorpio skrev:
Køllen I Møllen skrev:Men det er fantastisk at Wähler får lov at blive her. Det er jo ikke hverdagskost at vi forlænger med en udlænding så det indikerer da ret kraftigt at Lynge stadig er meget tilfreds med kaptajnens indsats, også på trods af dommerfejlen i Brøndby som nogle herinde åbenbart mener er Wählers skyld.
Wæhler er om noget manden der viser det vi har brug for: vilje, kampgejst og et højt bundniveau.

Han kan jo bidrage med en masse rutine til vores unge forsvarsspillere som jeg håber kan overtage når Wæhler hopper på pension om en 5 års tid :thumbsup:
wæhler som ungdoms træner, når han ikk kan spille superliga mere!
lynge er gud!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Freddie » 7. jan 2012, 09:26

Nu dømmer jeg ham heller ikke ude. Jeg har det dog sådan, at for en spiller med hans erfaringsgrundlag, har han lavet mange begynderfejl og virker overskruet. En gammel spiller som Wæhler, burde netop have tacklet situationen mod OB, der takket være Chris Rolfe blev gratis, på en anden måde. Selv en lilleputspiller smider sig ned i feltet, hvis der kommer et muskelbundt af en nordmand ukontrolleret tumlende imod ham. Jeg er desuden enig i, at udvisningen mod Brøndby var forkert, men det er igen helt urutineret, at give en dommer en chance for at smide en rødstribet ud. Han gør det sgu.

Når to situationer, der kunne have været undgået med et minimum af erfaring, og når det så pludselig følges op af to kampe, hvor han lignede en, der intet havde at gøre på et SAS-ligahold kort tid før han forventer at skulle forlænge en kontrakt, som skal træde i kraft efter at han er fyldt 36, så har jeg mine betænkeligheder, hvilket ikke skal tolkes som om jeg dømmer ham ude.

Hvis jeg var Lynge og Kent, og ikke havde for mange penge til min rådighed, så ville jeg absolut se tingene lidt an. Vi ved efter 125 år på sportsscenen, at spillere bliver for gamle. Ellers havde Wæhler jo konkurreret med Munken, og dermed ville han kunne se frem til et ophold på bænken eller reserveholdet.
Køllen I Møllen skrev:
Jeg forstår slet ikke den trang til at dømme Wähler ude eller for gammel på baggrund af de seneste 4 kampe. Og slet ikke når man bruger en fejludvisning som argument!

Wähler har spillet uhørt godt i sin tid i AaB. At manden ikke skulle have lov til at have en MINDRE downperiode er helt sort for mig.

Selvfølgelig skal han, som alle andre, ned i løn. Det kommer han så også. Alt andet lige må man jo også sige at fodboldspilleres løn i mange år har været så kvalmende høj så man et eller andet sted render rundt i evig misundelse over at det kan lade sig gøre at få så meget for at lave så lidt. Jeg er glad for at de forkælede fodboldspillere også får lov til at smage lidt finanskrise omend de slet ikke nærmer sig de økonomiske vanskeligheder krisen har bragt mange af os dødelige.

Men det er fantastisk at Wähler får lov at blive her. Det er jo ikke hverdagskost at vi forlænger med en udlænding så det indikerer da ret kraftigt at Lynge stadig er meget tilfreds med kaptajnens indsats, også på trods af dommerfejlen i Brøndby som nogle herinde åbenbart mener er Wählers skyld.

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af SGLoco » 11. jan 2012, 19:31

http://www.sporten.dk/fodbold/AaB-gambl ... rs-fremtid

Det ser altså ikke for godt ud med forlængelserne... Tror ikke de forlænger medmindre der kommer et salg eller Chanko finder en klub... Kan ikke se hvor pengene skulle komme fra...

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Peter A. » 11. jan 2012, 23:12

Og det er altså værd at bemærke at der åbenbart ikke er råd til en forlængelse på trods at man til sommer får de 300-350.000 man pt. kaster efter Chanko pr. måned fri i lønbudgettet.

Det er meget skræmmende og kritisk!

...og pinligt! Sidste år fik man var det ikke ca. 30 mill. ind ved salg af ny aktier, samt 6-7 millioner til at hente spillere i foråret sidste år.

Sat på sidsen kan man da godt få en lidt skidt smagen over at vi reddede os i sidste sekunde i sommers på bekostning af Randers der modsat os ser ud til at fornuftigt styr på Deres økonomi.

Det foruroligende at vi vores økonomi stadig sejler på hvad...6.-7. år?
Hey AaB!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af alithebeast » 11. jan 2012, 23:33

Nu er det jo også muligt, at Wæhler ikke forlanger mere, end AaB er i stand til, men mere end de er villige til at give for en snart pensionistmoden fodboldspiller.
Hader København!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 12. jan 2012, 00:06

alithebeast skrev:Nu er det jo også muligt, at Wæhler ikke forlanger mere, end AaB er i stand til, men mere end de er villige til at give for en snart pensionistmoden fodboldspiller.
Det er ikke de signaler, Lynge sender. Han indikerer at det entydigt er AaB's elendige økonomi som forhindrer ham i at give Wæhler et udspil.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af alithebeast » 12. jan 2012, 00:14

Funky skrev:
alithebeast skrev:Nu er det jo også muligt, at Wæhler ikke forlanger mere, end AaB er i stand til, men mere end de er villige til at give for en snart pensionistmoden fodboldspiller.
Det er ikke de signaler, Lynge sender. Han indikerer at det entydigt er AaB's elendige økonomi som forhindrer ham i at give Wæhler et udspil.
Selvfølgelig gør han det, man ser ikke Lynge i pressen stå og braldre op om, at man lige vil kigge markedet an først, så man kan se, om det skulle være muligt at få noget bedre for pengene. Det er sådan set også fint nok, jeg er overbevist om, at Wæhler ikke får tilbud, som vi ikke kan matche, hvis vi vil.
Hader København!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. jan 2012, 01:18

Hvis man ellers skal tage det Lynge tilsyneladende har udtalt i den linkede artikel for gode varer, så siger han jo faktisk ikke at AaB ikke har råd til Wæhler, men at han ikke kan tilbyde ham en kontrakt før der er overblik over økonomien for 2012-13. For mig lyder det som om han stadig afventer at få et færdigt budget, men at et evt. spillersalg selvfølgelig vil gøre at han ville kunne handle med det samme, fordi der så vil komme en indtjening udover det der budgetteres med.

Jeg synes faktisk det er positivt at der nu endelig sidder en ledelse som i dén grad vender hver mønt, hvis det havde været tilfælde i de sidste 10 år havde situationen i dag sikkert været en anden, og jeg ser det her som et tegn på at man nu er villig til virkeligt at arbejde for at få vendt situationen til sorte tal og fornyet tro på forretningen AaB.

Jeg tror nu stadig at man nok skal få en forlængelse i hus med Wæhler, men jeg mener omvendt ikke at det vil være en katastrofe hvis det ikke lykkes - vi er et midterhold både med og uden vores stærke norske ven. Spillede vi med om nedrykning eller om mesterskabet og skulle i Europa var han en helt anderledes vigtig brik.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2012, 01:50

Jesper Schmidt skrev:Hvis man ellers skal tage det Lynge tilsyneladende har udtalt i den linkede artikel for gode varer, så siger han jo faktisk ikke at AaB ikke har råd til Wæhler, men at han ikke kan tilbyde ham en kontrakt før der er overblik over økonomien for 2012-13. For mig lyder det som om han stadig afventer at få et færdigt budget, men at et evt. spillersalg selvfølgelig vil gøre at han ville kunne handle med det samme, fordi der så vil komme en indtjening udover det der budgetteres med.

Jeg synes faktisk det er positivt at der nu endelig sidder en ledelse som i dén grad vender hver mønt, hvis det havde været tilfælde i de sidste 10 år havde situationen i dag sikkert været en anden, og jeg ser det her som et tegn på at man nu er villig til virkeligt at arbejde for at få vendt situationen til sorte tal og fornyet tro på forretningen AaB.

Jeg tror nu stadig at man nok skal få en forlængelse i hus med Wæhler, men jeg mener omvendt ikke at det vil være en katastrofe hvis det ikke lykkes - vi er et midterhold både med og uden vores stærke norske ven. Spillede vi med om nedrykning eller om mesterskabet og skulle i Europa var han en helt anderledes vigtig brik.
Jeg synes nu mest det er negativt. Det er fint at ledelsen har indset at det er nødt til at løbe rundt i sig selv. Det er vi enige om, men det er ikke fint at der endnu ikke er kommet nok balance i økonomien til at vi kan lave en forlængelse med Wæhler. Vi snakker jo ikke om at ekspandere truppen, men om at forlænge med en af vore vigtigste spillere til en formodet lavere løn end han får nu. Det er heller ikke fint, hvis budgettet ikke er på plads endnu - eller det kun er på plads på den måde at der ikke kan bruges en klenje før der er kommet to ind. Indtil videre ser det ud til at hele den økonomiske redningsplan består i at spare på udgifterne i endnu hurtigere tempo end indtægterne falder. Den kurs kan kun ende et sted. Jeg er fuldt bevidst om at opgaven ikke er nem, men AaB's budget er nødt til at komme i nærheden af top fem før vi har en reel chance for at klare os i den ende af tabellen fodboldmæssigt også. Det kommer det ikke ved kun at spare, de er nødt til at opfinde nye måder at tjene penge på også. Selv med et budget i top-fem er det en forudsætning at der også er orden på økonomien i god tid. Lynge har alle dage været bedst på transfermarkedet, når han har handlet i god tid. Prica og Bhele blev fx begge handlet færdigforhandlet flere måneder inde de skulle starte svjh. Som det ser ud lige nu, ser det ud til at vores budget har svært ved at holde sig i den top fem jeg mener er forudsætningen, og hvis det så ovenikøbet er så usikkert at det sætter Lynge under hårdt pres på transfermarkedet (både mht. til køb, salg og forllængelser) så tror jeg vi skal være mere end lykkelige for at fastholde vores nuværende placering, bare nogenlunde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Freddie » 12. jan 2012, 04:21

Jeg har nu et andet syn på sagen om Wæhlers forlængelse.

For mig ligner det en fortsættelse af den endeløse række af umulige forlængelsforhandlinger, når forskerordningen ophører.

Det er endnu ikke lykkedes for AaB at forlænge en kontrakt med en udenlandsk spiller, der har været her i mere end 3 år, heller ikke når pengene har været allerstørst.

Det jeg læser er, at Wæhler er villig til at gå ned i løn, men mit spørgsmål er: Taler vi nettoløn eller bruttoløn?

Hvis sagen er som den plejer, taler spilleren om nedgang i nettolønnen, men det AaB har desperat brug for, er nedgang i brottolønnen.

Nedgang i nettoløn vil næsten med garanti betyde, at en ny kontrakt med Wæhler vil resultere i en dramatisk stigning i bruttoløn, og det er ikke den medicin AaB har brug for nu, ligesom det ikke har været når vi talte om Nomvethe, Andreas Johanson, Califf og hvad de hedder alle sammen.
Hvis AaB skal kunne indgå en aftale, der passer til den økonomiske virkelighed med en nedgang i bruttoløn, skal Wæhler måske acceptere en nettoløn, der ender på 1/3 af hvad han er vant til, og det er næppe det, han ønsker og taler om.

I modsat fald skal AaB ryste op med en gedigen lønforhøjelse til en spiller, der meget let kan være på vej ind i et meget mørkt karriereefterår, og de penge, der ikke er der, vil være spildt. Jeg vil hævde, at den sum, der er i spil, kan investeres på en langt bedre måde, end i en forsvarsspiller, der end ikke har imponeret i de seneste kampe, vel nærmere lignet en hund i et spil kegler, hvis man skal være helt ærlig.

Det ligner en skilsmisse med Wæhler.
Pastorius skrev: Jeg synes nu mest det er negativt. Det er fint at ledelsen har indset at det er nødt til at løbe rundt i sig selv. Det er vi enige om, men det er ikke fint at der endnu ikke er kommet nok balance i økonomien til at vi kan lave en forlængelse med Wæhler. Vi snakker jo ikke om at ekspandere truppen, men om at forlænge med en af vore vigtigste spillere til en formodet lavere løn end han får nu. Det er heller ikke fint, hvis budgettet ikke er på plads endnu - eller det kun er på plads på den måde at der ikke kan bruges en klenje før der er kommet to ind. Indtil videre ser det ud til at hele den økonomiske redningsplan består i at spare på udgifterne i endnu hurtigere tempo end indtægterne falder. Den kurs kan kun ende et sted. Jeg er fuldt bevidst om at opgaven ikke er nem, men AaB's budget er nødt til at komme i nærheden af top fem før vi har en reel chance for at klare os i den ende af tabellen fodboldmæssigt også. Det kommer det ikke ved kun at spare, de er nødt til at opfinde nye måder at tjene penge på også. Selv med et budget i top-fem er det en forudsætning at der også er orden på økonomien i god tid. Lynge har alle dage været bedst på transfermarkedet, når han har handlet i god tid. Prica og Bhele blev fx begge handlet færdigforhandlet flere måneder inde de skulle starte svjh. Som det ser ud lige nu, ser det ud til at vores budget har svært ved at holde sig i den top fem jeg mener er forudsætningen, og hvis det så ovenikøbet er så usikkert at det sætter Lynge under hårdt pres på transfermarkedet (både mht. til køb, salg og forllængelser) så tror jeg vi skal være mere end lykkelige for at fastholde vores nuværende placering, bare nogenlunde.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2012, 07:46

Freddie skrev: For mig ligner det en fortsættelse af den endeløse række af umulige forlængelsforhandlinger, når forskerordningen ophører.
Ah, den del af det havde jeg ikke lige spottet. Uanset så er det principielle omkring AaBs økonomi nu stadig betænkeligt. Ledelsen er simpelthen nødt til at skabe lidt luft til handlefrihed for Lynge, hvis han skal have en ordentlig forhandlingssituation og mulighed for at være lidt på forkant.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Yankee » 12. jan 2012, 09:26

Freddie skrev:Jeg har nu et andet syn på sagen om Wæhlers forlængelse.

For mig ligner det en fortsættelse af den endeløse række af umulige forlængelsforhandlinger, når forskerordningen ophører.

Det er endnu ikke lykkedes for AaB at forlænge en kontrakt med en udenlandsk spiller, der har været her i mere end 3 år, heller ikke når pengene har været allerstørst.
Det ligner en skilsmisse med Wæhler.
Det argument holder i hvert fald ikke. Forskerordningen gælder i 5 år, og Wæhler har til sommer kun været her i 3½.

http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter ... r/671.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Efter 1/1 2014 er der dog sløje chance for at se Wæhler i AaB i en treårig periode, idet skatten da forhøjes til normalt niveau med tilbagevirkende kraft.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Peter A. » 12. jan 2012, 10:07

Husk også lige på at Wæhler har været ude at sige at han måtte påregne - og han var klar til - at gå ned i løn.
Hey AaB!

Besvar