Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af nik » 20. jan 2012, 13:53

Mere indavl, mere af vennerne giver hinanden en retræte post, det må snart stoppe, han har mere eller mindre sat byen i stå, han kan nok ikke lokke penge ud af kammerat enggård

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Klaus » 20. jan 2012, 15:45

Sådan helt apropos lokalpolitik. Jeg bilder mig ind, at den Soc'ernes nye borgmesterkandidat var ret aktiv på debatsiden for nogle år siden.... Men måske husker jeg forkert????

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. jan 2012, 15:57

Klaus skrev:Sådan helt apropos lokalpolitik. Jeg bilder mig ind, at den Soc'ernes nye borgmesterkandidat var ret aktiv på debatsiden for nogle år siden.... Men måske husker jeg forkert????
Nu du siger det mener jeg faktisk at han har forfattet et par indlæg herinde. Han er ihvertfald AaB-interesseret.
Janteloven eksisterer IKKE!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jonas386 » 20. jan 2012, 17:13

Følger ikke med i politik i Aalborg, men er det Lindvang der er blevet opstillet?
Spørger fordi jeg ikke følger med og af ren interesse.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 20. jan 2012, 17:36

jonas386 skrev:Følger ikke med i politik i Aalborg, men er det Lindvang der er blevet opstillet?
Spørger fordi jeg ikke følger med og af ren interesse.
Tror sgu sosserne er en tand for reaktionære til ham :-)

...men enten et brugernavn eller et rigtig navn på manden ville da være rart for os der ikke længere bor derhjemme og følger med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jan 2012, 17:36

jonas386 skrev:Følger ikke med i politik i Aalborg, men er det Lindvang der er blevet opstillet?
Spørger fordi jeg ikke følger med og af ren interesse.
Thomas Kastrup Larsen - som helt klart i dén grad er AaB dreng.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af jonas386 » 20. jan 2012, 17:47

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Følger ikke med i politik i Aalborg, men er det Lindvang der er blevet opstillet?
Spørger fordi jeg ikke følger med og af ren interesse.
Thomas Kastrup Larsen - som helt klart i dén grad er AaB dreng.
Arh okay, siger mig ikke lige noget. Ikke med mindre det er Mr. Larsen som skriver herinde indimellem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af limey » 20. jan 2012, 19:56

jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Følger ikke med i politik i Aalborg, men er det Lindvang der er blevet opstillet?
Spørger fordi jeg ikke følger med og af ren interesse.
Thomas Kastrup Larsen - som helt klart i dén grad er AaB dreng.
Arh okay, siger mig ikke lige noget. Ikke med mindre det er Mr. Larsen som skriver herinde indimellem.
Hold sjæft, det kunne være sjovt!

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af sir-kargo » 20. jan 2012, 21:34

Ha ha - ja den er sgu sjov nok.
Var det ikke ham der blev nedkæmpet af 4-6 politibetjente, der måtte tilkalde forstærkning - for som de skrev i aalborg stiftstidende dengang: "Mand gik amok i jomfru Ane gade og brølede som en tyr da x-antal betjente forsøgte at anholde ham!" :o

mener det var tilbage i 93-94 og han var talk of the time ude på UNI - LOL.
Nå det kan jo ske for den bedste AaB-supporter! :cheers:
limey skrev:
jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Følger ikke med i politik i Aalborg, men er det Lindvang der er blevet opstillet?
Spørger fordi jeg ikke følger med og af ren interesse.
Thomas Kastrup Larsen - som helt klart i dén grad er AaB dreng.
Arh okay, siger mig ikke lige noget. Ikke med mindre det er Mr. Larsen som skriver herinde indimellem.
Hold sjæft, det kunne være sjovt!
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

Uffe
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12. jul 2005, 22:23
Geografisk sted: 8220 Brabrand

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Uffe » 1. feb 2012, 09:08

Av, det ser ikke godt ud:

http://aabsport.dk/nyheder/2012/02/AaB- ... inger.aspx

Nedjustering, Ishockey og College afvikles, Poul Sørensen fratræder....

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 1. feb 2012, 09:15

Uffe skrev:Av, det ser ikke godt ud:

http://aabsport.dk/nyheder/2012/02/AaB- ... inger.aspx

Nedjustering, Ishockey og College afvikles, Poul Sørensen fratræder....
Intet kan overraske længere... Godnat AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Brodernumsi » 1. feb 2012, 09:18

At man har forventet flere tilskuer og højere placering i suppen i andet halvår af 2011, siger vel bare at som forventet, dem der laver budget ikke er rigtig kloge...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Meelsen » 1. feb 2012, 09:28

Hvis man ikke afhænder hockey'en, hvor stort et minus snakker vi så? 50-60 mille?

Og hvad fanden snakker de om med tilskuertallet? Et snit på næsten 9.000 pr. gang for 2011. Sikke en skuffende udvikling i forhold til de flotte tilskuertal under Pehrsson og andre mindeværdige sæsoner med snit på langt over de 10.000!
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Svante
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 2. maj 2009, 19:10

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Svante » 1. feb 2012, 09:29

Hanga skrev:
Uffe skrev:Av, det ser ikke godt ud:

http://aabsport.dk/nyheder/2012/02/AaB- ... inger.aspx

Nedjustering, Ishockey og College afvikles, Poul Sørensen fratræder....
Intet kan overraske længere... Godnat AaB.
Omvendt kan man se positivt på det. Jeg HÅBER inderligt at det skaber mere fokus på at få rettet klubben op igen, og få fokus på fodbolden, som for mig er mest essentielt. At College bliver afviklet, og der skabes et elitefodboldcollege burde/kan give mere fokus på det enkelte talent, og derved udvikle flere 1. holdsspillere til videresalg..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2012, 09:32

Brodernumsi skrev:At man har forventet flere tilskuer og højere placering i suppen i andet halvår af 2011, siger vel bare at som forventet, dem der laver budget ikke er rigtig kloge...
I 4. kvartal står der vel, hvilket for langt den største del må kunne føres hen på ishockey.

Hvis jeg skal finde noget positivt så er det at der bliver gjort noget ved collegedelen. Den har ikke været i nærheden af at vise noget der kunne ligne et holdbart forretningskoncept - i øvrigt helt på linje med hvad jeg skrev allerede dengang modellen blev offentliggjort. Med en baggrund i efterskoleverdenen har jeg altid haft rigtig svært ved at se, hvordan der skulle kunne komme en forretning ud af det. Da der så ydermere blev sat en stopper for den (lidt for) kreative sportsskolemodel, som bla Viborg benyttede til at hive offentlige tilskud med ind, så var det da helt umuligt.

Tilbage hænger vi nok stadig på en lejeaftale på bygningerne der enten skal betales ud eller bliver liggende som en fast udgift.

Meget afhænger af hvem der efterfølger Poul Sørensen. De troende må gerne sende en lille bøn afsted om at det bliver en rigtig kompetent mand.
Med venlig Hilsen
--
Robert

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af SGLoco » 1. feb 2012, 09:47

"Desuden er der realiseret færre TV-indtægter pga. lavere placering i Superligaen og færre tilskuerindtægter i både fodbold og ishockey i 4. kvartal 2011 end forventet"

Argggggg.... Det er jo håbløst amatør agtigt det firma her!!! Hvordan kan man efter en sæson som sidste år regne med bedre indtægter ved placering... Hvordan kan man regne med flere tilskuer (Der har da været et gennemsnit på 8-9000 i denne sæson)... ved godt ishockey også er en del af det, men helt ærlig??? hvordan skulle det kunne blive 5-10 millioner ekstra???? Hvor er vi nordjyder fucking amatører!!! Indavl af værste skuffe...

De har jo fuldstændig kørt det her brand i sænk..... AaB kan da ikke klare et minus på 35-40 mil. igen... Der er lånt så mange penge.. aktionærerne har måttet hjælpe så mange gange nu... Likviditeten er i bund...

Og nu vil man af med ishockey og gøre college mindre (fra 100 til 20 elever)... Wauvvv... Det skriger jo til himlen det her... AaB er nu nødt til at sælge mindst 1 måske 2 spillere i sommerens vindue for at gå i nul.. Og det bliver de nødt til hvert eneste år.. De kan jo ikke tjene penge på andre måder..

Hvis ikke der kommer en rigmand og hjælper er jeg overbevist om at AaB går i betalingsstansning inden for 2 år.. Jeg kan ikke se hvordan de skal få penge til at hænge sammen eller hvordan de skal tjene penge uden at sælge spillere og det kan altså ikke lade sig gøre hvert år at sælge en spiller i dette marked..

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af astonvilla » 1. feb 2012, 09:51

Det er jo det glade vanvid derude... Jeg er simpelhen rystet! Jeg havde forventet at der var sat en stopper for hele de Cirkus de har kørende...men åbenbart ikke.

Og nu skal vi sidde med en "short-timer" på direktørposten det næste kritiske halve år... Oh My God, skuden er virkelig ved at synke.
Så hjælper det ikke meget at drengene kæmper røven ud af bukserne på banen for at undgå nedrykning. En tvangsnedrykning som følge af økonomisk uføre virker nært forestående.

Og til debatten ovenfor, omkring budgettering (og jeg kan love Jer for, at såfremt nogen havde siddet og budgetteret i stil med det Hornevej har præsteret de seneste år i en "almindelig" privat virksomhed var alle mand blevet fyret for længe siden!):

Så udtales der at: "...Desuden er der realiseret færre TV-indtægter pga. lavere placering i Superligaen og færre tilskuerindtægter i både fodbold og ishockey i 4. kvartal 2011 end forventet".

Undskyld mig - men hvad FANDEN havde de regnet med da de lagde budgetter?? 2. plads i både fodbold og ishockey og 10,000 tilskuere per kamp??

Faktum er at vi ligger på en placering i Superligaen der er langt over hvad man kan forvente - hvis man ser på den trup vi har. Der kom naturligvis færre tilskuere end forventet til AGF kampen pga orkanen - men det kan for pokker da ikke vælte hele læsset (det er sådan nogle eventualiteter man tager højde for i et budget - man har trods alt mange års erfaring hermed nu).
Nu følger jeg ikke ishockey så tæt - men det er da også mit indtryk at de præsterer på niveau med hvad man kan forvente af den trup vi har pt.

Det er meget bekymrende det der foregår på Hornevej. Meget. Og meget trist også - et økonomisk kollaps venter lige om hjørnet.

Jeg har altid været i mod "rigmandsmodellen" i fodboldklubber...men som sagerne står nu, ja så er det et spørgsmål om at der kommer én stærk og svinerig person ind over AaB A/S, afnoterer selskabet og derefter kører klubben på hans nåde og pengepung ELLER en tur i Danmarksserien ved udgangen af 2013 eller deromkring...
Bienvenu Bassogog!

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 728
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af tommas jensen » 1. feb 2012, 10:30

Hvad er det næste de lukker ned. Der er vist ikke ret meget mere tilbage end fodbolden. :thumbsdown:

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af MrBangDK » 1. feb 2012, 10:35

Man skærer ishockey (og den administration der følger med) væk = penge sparet

Man skærer ind til benet på college = penge sparet (dog med minus af nogle lejede bygninger - kender ikke historien med dem)

Men hvor fa'en skal de finde resten af pengene? De to manøvrer står jo ikke mål med de penge der mistes.

Man kan håbe, at der er flere der vil smide sponsorpenge efter en ren fodboldforretning.. Men man kan have sine tvivl...
Ska' vi hak'?

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 728
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af tommas jensen » 1. feb 2012, 10:41

De har sku været AMATØRER på hornevej de sidste mange år. :thumbsdown:

Besvar