Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14827
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 28. mar 2012, 10:11

Funky skrev:På Nordjyske kan man se er kort interview med Poul Sørensen omkring omrokeringen i ledelsen, og i interviewet præsenteres det som om der ikke skal findes nogen erstatning for Poul Sørensen - dvs. der skal ikke være 3 direktører, men en sportslig (Lynge) og en kommerciel.
Dette virker som en logisk konsekvens af, at selskabet nu er barberet helt ind til benet, og kun har kerneforretningen fodbold under vingerne. At have en koncerndirektør gav mening, da vi havde flere forskellige forretninger.

Det er i bestyrelsen, at de store beslutninger vil blive truffet. Jeg håber derfor på at der fortsat sker fornyelse på de poster, da bestyrelsen ikke har formået at styre selskabet fornuftigt hidtil. Der er allerede sket et par ændringer i bestyrelsen, men jeg tror vi vil have godt af flere nye ansigter, der kan være med til at skabe det nye AaB.

Det lyder til at vi fortsat skal spare på investeringerne i spillertruppen. Dette må jeg sige bekymrer mig lidt I mine øjne er vores trup allerede svækket så meget, at vi ikke kan betagtes som faste kandidater til europæisk fodbold. Vores konkurrenter er ikke længere OB, FCM, AGF osv., men Silkeborg, Sønderjyske, etc. Vi er MEGET afhængige af, at vores unge spillere præsterer. Det er fint nu og her, hvor vi heldigvis har ramt talentfulde årgange, men vi risikerer at komme i store problemer, hvis det pludselig ikke lykkes at os forvandle talent til superliganivaeu. Jeg synes ikke det harmonerer med, at AaB fortsat har mål om at være i toppen af dansk fodbold, men det er måske også en definition. Som det ser ud nu, må et realistisk mål for os være, at forblive superligaklub.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 28. mar 2012, 10:50

Hanga skrev:
Funky skrev:På Nordjyske kan man se er kort interview med Poul Sørensen omkring omrokeringen i ledelsen, og i interviewet præsenteres det som om der ikke skal findes nogen erstatning for Poul Sørensen - dvs. der skal ikke være 3 direktører, men en sportslig (Lynge) og en kommerciel.
Dette virker som en logisk konsekvens af, at selskabet nu er barberet helt ind til benet, og kun har kerneforretningen fodbold under vingerne. At have en koncerndirektør gav mening, da vi havde flere forskellige forretninger.

Det er i bestyrelsen, at de store beslutninger vil blive truffet. Jeg håber derfor på at der fortsat sker fornyelse på de poster, da bestyrelsen ikke har formået at styre selskabet fornuftigt hidtil. Der er allerede sket et par ændringer i bestyrelsen, men jeg tror vi vil have godt af flere nye ansigter, der kan være med til at skabe det nye AaB.

Det lyder til at vi fortsat skal spare på investeringerne i spillertruppen. Dette må jeg sige bekymrer mig lidt I mine øjne er vores trup allerede svækket så meget, at vi ikke kan betagtes som faste kandidater til europæisk fodbold. Vores konkurrenter er ikke længere OB, FCM, AGF osv., men Silkeborg, Sønderjyske, etc. Vi er MEGET afhængige af, at vores unge spillere præsterer. Det er fint nu og her, hvor vi heldigvis har ramt talentfulde årgange, men vi risikerer at komme i store problemer, hvis det pludselig ikke lykkes at os forvandle talent til superliganivaeu. Jeg synes ikke det harmonerer med, at AaB fortsat har mål om at være i toppen af dansk fodbold, men det er måske også en definition. Som det ser ud nu, må et realistisk mål for os være, at forblive superligaklub.
Jeg er enig i det, du skriver, og særligt må man huske på, at det da er fint nok at have talenter - men det, som jeg synes man kan se i superligaen lige for øjeblikket er, at der ikke findes nogen substitut for erfaring. Det er erfarne spillere, som bærer holdene omkring AaB igennem.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Yankee » 28. mar 2012, 18:10

Funky skrev: Jeg er enig i det, du skriver, og særligt må man huske på, at det da er fint nok at have talenter - men det, som jeg synes man kan se i superligaen lige for øjeblikket er, at der ikke findes nogen substitut for erfaring. Det er erfarne spillere, som bærer holdene omkring AaB igennem.
Der er jeg kun delvist enig. Hos OB er det vel næsten kun unge folk som Ruud, Kadrii og Høegh, der holder niveau og hos Brøndby er det ikke ligefrem Rommedahl, Kristiansen, Nilsson m.fl., der har skinnet i dette forår. Det er derimod unge navne som Norouzi, Makienok, Stenderup, Tørnes og Nicolaj Agger. Det samme gør sig gældende hos Silkeborg og FCM.

Du har ret for så vidt at AGF lever på spillere over 30 og at FCN har stor glæde af Beckmann, Mtiliga og Stokholm. Der har vi afgjort en svaghed i at vores rutinerede, dyre spillere hedder Curth, KEP, Würtz, Rolfe og Augu og slet ikke præsterer på samme niveau som i de to klubber (og til dels også Horsens). Faktisk synes jeg vores unge spillere har præsteret fint i hele sæsonen, mens vores rutinerede kun glimtvis har leveret varen. Det er snarere dér, problemet ligger - at vi bruger "profil-pengene" helt forkert.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af AaBlover4ever » 28. mar 2012, 23:12

Da jeg læste regnskabet i går var jeg egentlig nogenlunde tilfreds og optimistiks. På trods af underskuddet på 40 mio. kr. lød det til, at effektiviseringen og nedskæringen er godt etableret, hvorfor der nu var lys forude.

MEN da jeg så her til aften læser formanden for AaB af 1885's (Jesper Møller) beretning fra klubbens generalforsamling bliver jeg for alvor bange. Jesper Møller skriver/siger øverst på side 5:
Jeg kan også afsløre, at dette ikke havde været muligt uden fantastisk opbakning fra vores bestyrelse, idet vi har besluttet at låne AaB A/S 6 mill. kr., hvilket selvfølgelig ikke har kunnet ske uden en låneoptagelse.
Ydermere står der midt på side 5:
Vores håndsrækning var sammen med en stor hjælp fra Nordea og Spar Nord Bank A/S medvirkende til, at AaB A/S fik sikret fornøden likviditet og kapitalberedskab, så driften kunne fortsætte, lønnen betales og forårssæsonen starte op med kampen søndag den 4. marts mod FC København.
Generelt synes jeg, at Jesper Møller taler i et meget negativt og pessimistisk billede i forhold til AaB A/S' fremtid. Jeg håber ikke det er rigtigt, men de baner jeg læser beretningen i er der tale om at klubben (A/S) har været tæt på betalingsstandsning/konkurs. i februar 2012. Havde man ikke fået/lånt pengene fra 1885 lyder det ikke til, at der har været til udbetaling af løn mv.

Meget tegner derfor i mine øjne til, at der snart kommer endnu en udvidelse af aktierne - måske allerede på kommende generalforsamling?

Jesper Møllers beretning kan læses her: http://aabaf1885.dk/data/aalbb/filedb/23752.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;. De første 6 sider er i særdeleshed interessante, da de omhandler situationen i AaB A/S.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 28. mar 2012, 23:19

http://tv2sport.dk/amatoerer-traette-af ... -underskud" onclick="window.open(this.href);return false;

Ordet må være: "Wow"!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af SkumF » 28. mar 2012, 23:37

"Blandt andet forpligter bestyrelsen for AaB A/S sig til at vedtage et budget for 2013, der udviser et overskud før skat, uden salg af spillere, europæisk deltagelse og med TV-indtægter, der baseres både sommer og vinter på en 10. plads i Superligaen."

Er du vanvittig et lavt budget der er forpligtet sig til det. Rystende at det er nødvendigt..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 28. mar 2012, 23:41

AaBlover4ever skrev:Da jeg læste regnskabet i går var jeg egentlig nogenlunde tilfreds og optimistiks. På trods af underskuddet på 40 mio. kr. lød det til, at effektiviseringen og nedskæringen er godt etableret, hvorfor der nu var lys forude.

MEN da jeg så her til aften læser formanden for AaB af 1885's (Jesper Møller) beretning fra klubbens generalforsamling bliver jeg for alvor bange. Jesper Møller skriver/siger øverst på side 5:
Jeg kan også afsløre, at dette ikke havde været muligt uden fantastisk opbakning fra vores bestyrelse, idet vi har besluttet at låne AaB A/S 6 mill. kr., hvilket selvfølgelig ikke har kunnet ske uden en låneoptagelse.
Ydermere står der midt på side 5:
Vores håndsrækning var sammen med en stor hjælp fra Nordea og Spar Nord Bank A/S medvirkende til, at AaB A/S fik sikret fornøden likviditet og kapitalberedskab, så driften kunne fortsætte, lønnen betales og forårssæsonen starte op med kampen søndag den 4. marts mod FC København.
Generelt synes jeg, at Jesper Møller taler i et meget negativt og pessimistisk billede i forhold til AaB A/S' fremtid. Jeg håber ikke det er rigtigt, men de baner jeg læser beretningen i er der tale om at klubben (A/S) har været tæt på betalingsstandsning/konkurs. i februar 2012. Havde man ikke fået/lånt pengene fra 1885 lyder det ikke til, at der har været til udbetaling af løn mv.

Meget tegner derfor i mine øjne til, at der snart kommer endnu en udvidelse af aktierne - måske allerede på kommende generalforsamling?

Jesper Møllers beretning kan læses her: http://aabaf1885.dk/data/aalbb/filedb/23752.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;. De første 6 sider er i særdeleshed interessante, da de omhandler situationen i AaB A/S.
Jeg synes ikke der er meget overraskende i hverken AaB's regnskab eller Jesper Møllers beretning. Det har ligesom ligget i kortene længe at det stod rigtig slemt til. Jeg kan godt lide at der ligger en betingelse om et budget der giver overskud inden spillersalg, europæisk bold og med tv-indtægter fra en 10. plads, selvom det betyder at der skal et par godt spillersalg til i sommerpausen, hvis der skal forstærkes i truppen. Risikoen er selvfølgelig at truppen ikke bliver stærk nok til at holde 10. pladsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 28. mar 2012, 23:42

SkumF skrev:"Blandt andet forpligter bestyrelsen for AaB A/S sig til at vedtage et budget for 2013, der udviser et overskud før skat, uden salg af spillere, europæisk deltagelse og med TV-indtægter, der baseres både sommer og vinter på en 10. plads i Superligaen."

Er du vanvittig et lavt budget der er forpligtet sig til det. Rystende at det er nødvendigt..
Jeg synes mere det er rystende at det ikke altid har været udgangspunktet - i hvert fald i år, der følger på regnskabsår, hvor budgettet ikke har kunnet holde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 28. mar 2012, 23:43

Pastorius skrev: Jeg synes ikke der er meget overraskende i hverken AaB's regnskab eller Jesper Møllers beretning. Det har ligesom ligget i kortene længe at det stod rigtig slemt til. Jeg kan godt lide at der ligger en betingelse om et budget der giver overskud inden spillersalg, europæisk bold og med tv-indtægter fra en 10. plads, selvom det betyder at der skal et par godt spillersalg til i sommerpausen, hvis der skal forstærkes i truppen. Risikoen er selvfølgelig at truppen ikke bliver stærk nok til at holde 10. pladsen.
Der er vel ikke så meget andet at sige til det end at det sætter en tyk streg under hvad Poul Sørensen har sagt om de manglende 10-15 millioner, man ellers havde forventet ved sidste aktie-udvidelse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 399
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Remark » 28. mar 2012, 23:52

En ting at sige

1980 revisited....

Det her ender galt, desværre.

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af SkumF » 28. mar 2012, 23:56

Pastorius skrev:
SkumF skrev:"Blandt andet forpligter bestyrelsen for AaB A/S sig til at vedtage et budget for 2013, der udviser et overskud før skat, uden salg af spillere, europæisk deltagelse og med TV-indtægter, der baseres både sommer og vinter på en 10. plads i Superligaen."

Er du vanvittig et lavt budget der er forpligtet sig til det. Rystende at det er nødvendigt..
Jeg synes mere det er rystende at det ikke altid har været udgangspunktet - i hvert fald i år, der følger på regnskabsår, hvor budgettet ikke har kunnet holde.
Både og. Der skal jo investeres for at kunne tjene penge. Det gælder både tv, europæisk og spillersalg. Så at budgetere med worst case i alle 3 ting er måske at skrabe budgettet for meget?

Men selvfølgelig bedre end den jubel optimisme der ellers har præget budget planlægningen de sidste år..

Det er måske netop det der skal til for at redde klubben.... Det er sku bare rystende det er kommet her til.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 29. mar 2012, 00:14

SkumF skrev: Både og. Der skal jo investeres for at kunne tjene penge. Det gælder både tv, europæisk og spillersalg. Så at budgetere med worst case i alle 3 ting er måske at skrabe budgettet for meget?

Men selvfølgelig bedre end den jubel optimisme der ellers har præget budget planlægningen de sidste år..

Det er måske netop det der skal til for at redde klubben.... Det er sku bare rystende det er kommet her til.
Når det nu netop ikke har kunnet holde mange år i træk, ville det nok være sundt at stoppe lidt op. Der er jo ingen der forbyder at man bruger mere end budgettet, hvis man også tjener lidt mere end budgettet. AaB er i en situation hvor man ikke kan investere for penge man ikke har - bankerne har smækket kassen i, så de må ud at øge indtægterne for at kunne være med, og det er lige det jeg har efterlyst siden de begyndte besparelserne.

Jeg håber og tror på at 2012 bliver året hvor vi endelig igen ser lidt visioner for at få klubben lidt frem i skoene - først og fremmest økonomisk. I modsat fald er de der 10. pladser ikke et forsigtigt bud længere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Funky » 29. mar 2012, 00:33

Pastorius skrev:
SkumF skrev: Både og. Der skal jo investeres for at kunne tjene penge. Det gælder både tv, europæisk og spillersalg. Så at budgetere med worst case i alle 3 ting er måske at skrabe budgettet for meget?

Men selvfølgelig bedre end den jubel optimisme der ellers har præget budget planlægningen de sidste år..

Det er måske netop det der skal til for at redde klubben.... Det er sku bare rystende det er kommet her til.
Når det nu netop ikke har kunnet holde mange år i træk, ville det nok være sundt at stoppe lidt op. Der er jo ingen der forbyder at man bruger mere end budgettet, hvis man også tjener lidt mere end budgettet. AaB er i en situation hvor man ikke kan investere for penge man ikke har - bankerne har smækket kassen i, så de må ud at øge indtægterne for at kunne være med, og det er lige det jeg har efterlyst siden de begyndte besparelserne.

Jeg håber og tror på at 2012 bliver året hvor vi endelig igen ser lidt visioner for at få klubben lidt frem i skoene - først og fremmest økonomisk. I modsat fald er de der 10. pladser ikke et forsigtigt bud længere.
Det er også vanskeligt at sige, hvor meget dommedag man skal læse ind i den ordning, man har fundet frem til med amatør-afdelingen; det er helt klart ikke nogen GOD situation, men man ved jo ikke hvilke andre muligheder AaB evt. har haft, hvis amatørerne ikke ville spytte i kassen, og skal man se noget positivt i det, så er det vel, at AaB på den her måde har fundet en løsning "inden for husets 4 vægge".

Jeg gad også godt vide hvordan hele den her deal hænger sammen med Poul Sørensens fratræden, Lynges forfremmelse, osv. Tror der er et par "gode" historier gemt dér...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Kasper » 29. mar 2012, 00:49

Jeg skal her i overordnede træk redegøre for indholdet af rammeaftalen:

..

- de nuværende 4 generalforsamlingsvalgte bestyrelsesmedlemmer i AaB
A/S skal erklære sig villige til at fortsætte i bestyrelsen på den kommende
generalforsamling, ligesom vi indstiller borgmester Henning G.
Jensen til den ledige 7. post
Er der nogen der kan forklare mig hvordan det kan blive en del af aftalen?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 29. mar 2012, 06:57

Spændende/skræmmende beretning af Jesper Møller. Essensen er berørt herinde, men jeg studser en del over dette led i rammeaftalen mellem AaB A/S og AaB 1885.
1885 indtræder i den mellem AaB A/S og Himmerland Erhverv ApS
indgåede lejeaftale vedrørende Sundheds- og Kvartershuset, beliggende Fyrkildevej 1, Aalborg.
Hvorfor pokker er AaB A/S involverede her og endnu mere væsentligt, hvorfor har vi aldrig hørt noget om det? Det lyder i skræmmende grad som endnu en handel blandt de indspiste venner i A/S bestyrelsen som aldrig har nået offentligheden for hvorfor pokker skulle AaB A/S leje sig ind i et prestigebyggeri midt i et af byens mest belastede kvarterer? Det giver umiddelbart ingen mening for den professionelle afdeling og hvis man har haft planer med dette burde det vel anyway have været meddelt til Fondsbørsen? Kan forstå, at AaB af 1885 måske kan have behov for lokaler i lokalområdet, men hvad A/S har lavet fatter jeg ikke.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 29. mar 2012, 08:26

Funky skrev: Det er også vanskeligt at sige, hvor meget dommedag man skal læse ind i den ordning, man har fundet frem til med amatør-afdelingen; det er helt klart ikke nogen GOD situation, men man ved jo ikke hvilke andre muligheder AaB evt. har haft, hvis amatørerne ikke ville spytte i kassen, og skal man se noget positivt i det, så er det vel, at AaB på den her måde har fundet en løsning "inden for husets 4 vægge".

Jeg gad også godt vide hvordan hele den her deal hænger sammen med Poul Sørensens fratræden, Lynges forfremmelse, osv. Tror der er et par "gode" historier gemt dér...
Det kan jeg ikke helt følge. Der kan godt være en smule i PS' fratrædelse. Det er umuligt at vurdere udefra om den skyldes at han ikke selv fandt udfordringer nok i den nye konstruktion eller om bestyrelsen ikke fandt at han (og hans løn - sikkert) passede ind i det nye setup. Men det er vel også det.

Jeg kender slet ikke Claus Jensen, så jeg har ikke nogen baggrund for at vurdere hvad han kan gøre, men Lynge har alligevel haft meget at skulle have sagt i AaB, nu bliver det bare mere formelt også - og så kommer han jo ikke til at bruge så stor en del af sin tid på at handle med spillere (af naturlige årsager).

Det eneste der kan bekymre mig i den henseende er om der er ledelsesmæssig kapacitet nok til at hive AaB op ved hårrødderne og skabe den forandring og fremdrift der skal til for at vi igen kommer op hvor vi skal være.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14827
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 29. mar 2012, 09:30

SkumF skrev:"Blandt andet forpligter bestyrelsen for AaB A/S sig til at vedtage et budget for 2013, der udviser et overskud før skat, uden salg af spillere, europæisk deltagelse og med TV-indtægter, der baseres både sommer og vinter på en 10. plads i Superligaen."

Er du vanvittig et lavt budget der er forpligtet sig til det. Rystende at det er nødvendigt..
Wow, jeg skal love for at skeen er kommet i den anden hånd... De næste mange sæsoner kommer til at handle om, at holde os i superligaen, det kan der ikke være meget tvivl om. Lykkes det ikke, er vi færdige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Pastorius » 29. mar 2012, 09:36

Hanga skrev: Wow, jeg skal love for at skeen er kommet i den anden hånd... De næste mange sæsoner kommer til at handle om, at holde os i superligaen, det kan der ikke være meget tvivl om. Lykkes det ikke, er vi færdige.
Der er andre alternativer. Jeg går da bla. ud fra at der stadig arbejdes hårdt på at rejse kapital i bestyrelsen. De første 6 mill vil jo så nok gå til at betale 1885 ud.

Situationen er som den har været de sidste år. Der skal rejses flere penge, hvis vi skal kunne være med hvor det er sjovt. Det har været nødvendigt at spare, men vi kan ikke spare os ud af problemerne - så dør vi.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af thomasjn » 29. mar 2012, 09:39

Pastorius skrev:
Funky skrev: Det er også vanskeligt at sige, hvor meget dommedag man skal læse ind i den ordning, man har fundet frem til med amatør-afdelingen; det er helt klart ikke nogen GOD situation, men man ved jo ikke hvilke andre muligheder AaB evt. har haft, hvis amatørerne ikke ville spytte i kassen, og skal man se noget positivt i det, så er det vel, at AaB på den her måde har fundet en løsning "inden for husets 4 vægge".

Jeg gad også godt vide hvordan hele den her deal hænger sammen med Poul Sørensens fratræden, Lynges forfremmelse, osv. Tror der er et par "gode" historier gemt dér...
Det kan jeg ikke helt følge. Der kan godt være en smule i PS' fratrædelse. Det er umuligt at vurdere udefra om den skyldes at han ikke selv fandt udfordringer nok i den nye konstruktion eller om bestyrelsen ikke fandt at han (og hans løn - sikkert) passede ind i det nye setup. Men det er vel også det.

Jeg kender slet ikke Claus Jensen, så jeg har ikke nogen baggrund for at vurdere hvad han kan gøre, men Lynge har alligevel haft meget at skulle have sagt i AaB, nu bliver det bare mere formelt også - og så kommer han jo ikke til at bruge så stor en del af sin tid på at handle med spillere (af naturlige årsager).

Det eneste der kan bekymre mig i den henseende er om der er ledelsesmæssig kapacitet nok til at hive AaB op ved hårrødderne og skabe den forandring og fremdrift der skal til for at vi igen kommer op hvor vi skal være.
Mht. Claus Jensen mener jeg faktisk, at han stået for en perlerække af nytænkende forslag de sidste par år. Tør ikke lige pege på noget konkret, men jeg mener tit hans navn er blevet nævnt i forbindelse med diverse nye tiltag. Om han har en topleder i maven aner jeg ikke, men han er i hvert fald nytænkende.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14827
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomiske problemer

Indlæg af Hanga » 29. mar 2012, 09:50

Pastorius skrev:
Hanga skrev: Wow, jeg skal love for at skeen er kommet i den anden hånd... De næste mange sæsoner kommer til at handle om, at holde os i superligaen, det kan der ikke være meget tvivl om. Lykkes det ikke, er vi færdige.
Der er andre alternativer. Jeg går da bla. ud fra at der stadig arbejdes hårdt på at rejse kapital i bestyrelsen. De første 6 mill vil jo så nok gå til at betale 1885 ud.

Situationen er som den har været de sidste år. Der skal rejses flere penge, hvis vi skal kunne være med hvor det er sjovt. Det har været nødvendigt at spare, men vi kan ikke spare os ud af problemerne - så dør vi.
Jeg er helt enig - vi kan spare så meget, at risikoen for store fald i indtægter som følge af nedrykning bliver for stor. Men jeg frygter godt nok, at vi får svært ved at tiltrække tilstrækkelig kapital. Jeg håber at rygtet om investorgruppen med ca. 40 mil i posen er rigtigt, for det vil give os ro og tid til at skabe et indtjeningsgrundlag der gør, at vi ikke behøver at spare så meget, som der er lagt op til.

Men de der hidtil har troet, at AaB ikke kan gå konkurs, må alvorligt overveje det synspunkt!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar