Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 10. feb 2020, 13:41

Nu skal vi simpelthen sælge for 15 mio om året:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-om-aaret

Jeg forudser en skræmmende fremtid for AaB. Bestyrelsen har simpelthen tabt småkagerne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Økonomitråden

Indlæg af Mogens » 10. feb 2020, 13:50

Forza skrev:
10. feb 2020, 13:41
Nu skal vi simpelthen sælge for 15 mio om året:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-om-aaret

Jeg forudser en skræmmende fremtid for AaB. Bestyrelsen har simpelthen tabt småkagerne.
Fint nok at have som mål, men hvis det er med i budgettet (hvilket det naturligvis er), så går vi nok trange tider i møde.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Buzz Killington » 10. feb 2020, 13:54

Forza skrev:
10. feb 2020, 13:41
Nu skal vi simpelthen sælge for 15 mio om året:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-om-aaret

Jeg forudser en skræmmende fremtid for AaB. Bestyrelsen har simpelthen tabt småkagerne.
Hvaaad, det lyder da dejligt ambitiøst når det samtidigt skal kobles på sportslige præstationer og reinvestering.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 10. feb 2020, 14:08

Buzz Killington skrev:
10. feb 2020, 13:54
Forza skrev:
10. feb 2020, 13:41
Nu skal vi simpelthen sælge for 15 mio om året:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-om-aaret

Jeg forudser en skræmmende fremtid for AaB. Bestyrelsen har simpelthen tabt småkagerne.
Hvaaad, det lyder da dejligt ambitiøst når det samtidigt skal kobles på sportslige præstationer og reinvestering.
Det minder mig utrolig meget om den måde Brøndby har kørt deres forretning de seneste mange år. vi kommer ikke til at sælge for 15 mio hvert år. En gang imellem lykkes det, men det er i mine øjne ret urealistisk at vi pludselig skulle gøre det hvert år. Se på hvor få salg vi har haft i den størrelsesorden historisk set sammenholdt med hvor få der har en høj værdi i truppen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Økonomitråden

Indlæg af 9000AaB » 10. feb 2020, 14:27

Forza skrev:
10. feb 2020, 14:08
Buzz Killington skrev:
10. feb 2020, 13:54
Forza skrev:
10. feb 2020, 13:41
Nu skal vi simpelthen sælge for 15 mio om året:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-om-aaret

Jeg forudser en skræmmende fremtid for AaB. Bestyrelsen har simpelthen tabt småkagerne.
Hvaaad, det lyder da dejligt ambitiøst når det samtidigt skal kobles på sportslige præstationer og reinvestering.
Det minder mig utrolig meget om den måde Brøndby har kørt deres forretning de seneste mange år. vi kommer ikke til at sælge for 15 mio hvert år. En gang imellem lykkes det, men det er i mine øjne ret urealistisk at vi pludselig skulle gøre det hvert år. Se på hvor få salg vi har haft i den størrelsesorden historisk set sammenholdt med hvor få der har en høj værdi i truppen.
Syntes ikke 15 mill virker urealistisk.
Det der er mere vigtigt for mig er at vi sikre os videresalgs klausuler og er mere realistiske i forhold til hvor spillerne får spilletid - ellers er det ligemeget med videresalgs klausuler.
Og når det er sagt så må de snart være realistiske i forhold til forretningen skal gå i 0,-

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Økonomitråden

Indlæg af Maglau » 10. feb 2020, 14:42

Synes heller ikke 15 mio lyder af meget når man ser på prisen for helt unge talenter.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 10. feb 2020, 15:01

Maglau skrev:
10. feb 2020, 14:42
Synes heller ikke 15 mio lyder af meget når man ser på prisen for helt unge talenter.
For helt unge talenter i klubber med dette rette ry. FCK, FCM og FCN er de eneste med den slags salg. Bevares, Kaufmann har vi netop lavet en kanon handel på men jeg ser det ikke gentage sig år efter år.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Økonomitråden

Indlæg af Frygah » 11. feb 2020, 09:21

Forza skrev:
10. feb 2020, 15:01
Maglau skrev:
10. feb 2020, 14:42
Synes heller ikke 15 mio lyder af meget når man ser på prisen for helt unge talenter.
For helt unge talenter i klubber med dette rette ry. FCK, FCM og FCN er de eneste med den slags salg. Bevares, Kaufmann har vi netop lavet en kanon handel på men jeg ser det ikke gentage sig år efter år.
Men derfor kan det vel være en god ambition at gå efter - At man vil være bedre til at få de unge spillere til at slå til, som vi har set med Kaufmann, eller som både FCN og FCM har gjort med succes. Og hvor det, sammen med Benham, har været grundstenen i at få et større økonomi og mulighed for at hente dyrere spillere ind, som er salgsbare efter en periode i klubben.

Det er dristigt, men jeg ser ingen anden vej at gå, hvis vi rent faktisk vil mere end blot være midterhold efter dem der spiller det store spil. Det kræver så også vi bakker vores ord op med handling i form af et setup der rent faktisk kan skabe de spillere der skal sælges, samt hente spillere ind som kan sælges videre.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 11. feb 2020, 10:06

Frygah skrev:
11. feb 2020, 09:21
Forza skrev:
10. feb 2020, 15:01
Maglau skrev:
10. feb 2020, 14:42
Synes heller ikke 15 mio lyder af meget når man ser på prisen for helt unge talenter.
For helt unge talenter i klubber med dette rette ry. FCK, FCM og FCN er de eneste med den slags salg. Bevares, Kaufmann har vi netop lavet en kanon handel på men jeg ser det ikke gentage sig år efter år.
Men derfor kan det vel være en god ambition at gå efter - At man vil være bedre til at få de unge spillere til at slå til, som vi har set med Kaufmann, eller som både FCN og FCM har gjort med succes. Og hvor det, sammen med Benham, har været grundstenen i at få et større økonomi og mulighed for at hente dyrere spillere ind, som er salgsbare efter en periode i klubben.

Det er dristigt, men jeg ser ingen anden vej at gå, hvis vi rent faktisk vil mere end blot være midterhold efter dem der spiller det store spil. Det kræver så også vi bakker vores ord op med handling i form af et setup der rent faktisk kan skabe de spillere der skal sælges, samt hente spillere ind som kan sælges videre.
Igen popper signingen af Søren Krogh op som et formentlig ret centralt element i strategien. Dertil går Bælum da virkelig all-in på at brande vores kommende sportschef som en gevaldig hestekræmmer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 11. feb 2020, 10:08

Buzz Killington skrev:
10. feb 2020, 13:54
Forza skrev:
10. feb 2020, 13:41
Nu skal vi simpelthen sælge for 15 mio om året:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-om-aaret

Jeg forudser en skræmmende fremtid for AaB. Bestyrelsen har simpelthen tabt småkagerne.
Hvaaad, det lyder da dejligt ambitiøst når det samtidigt skal kobles på sportslige præstationer og reinvestering.
Enig - hvis det betyder at vores budget bliver lagt efter det (man kan sige at det allerede er...).

Det bliver dog set med mine briller endnu mere væsentligt at vi får øget vores primære indtægter, især på sponsorindtægter er vi jo gået tilbage i mange år mens konkurrenter som AGF vokser. Det er ikke holdbart.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Økonomitråden

Indlæg af Funky » 11. feb 2020, 10:14

Hanga skrev:
11. feb 2020, 10:08
Buzz Killington skrev:
10. feb 2020, 13:54
Forza skrev:
10. feb 2020, 13:41
Nu skal vi simpelthen sælge for 15 mio om året:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-om-aaret

Jeg forudser en skræmmende fremtid for AaB. Bestyrelsen har simpelthen tabt småkagerne.
Hvaaad, det lyder da dejligt ambitiøst når det samtidigt skal kobles på sportslige præstationer og reinvestering.
Enig - hvis det betyder at vores budget bliver lagt efter det (man kan sige at det allerede er...).

Det bliver dog set med mine briller endnu mere væsentligt at vi får øget vores primære indtægter, især på sponsorindtægter er vi jo gået tilbage i mange år mens konkurrenter som AGF vokser. Det er ikke holdbart.
Mon ikke strategien er, at de andre elementer er det, der skal til for at forøge sponsorindtægterne?
Altså,
Søren-Krogh-attraktiv-fodbold
-> spillersalg
-> investering i bedre trup
-> bedre sportslige resultater
-> øget sponsorinteresse
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hanga » 11. feb 2020, 10:32

Funky skrev:
11. feb 2020, 10:14
Hanga skrev:
11. feb 2020, 10:08

Enig - hvis det betyder at vores budget bliver lagt efter det (man kan sige at det allerede er...).

Det bliver dog set med mine briller endnu mere væsentligt at vi får øget vores primære indtægter, især på sponsorindtægter er vi jo gået tilbage i mange år mens konkurrenter som AGF vokser. Det er ikke holdbart.
Mon ikke strategien er, at de andre elementer er det, der skal til for at forøge sponsorindtægterne?
Altså,
Søren-Krogh-attraktiv-fodbold
-> spillersalg
-> investering i bedre trup
-> bedre sportslige resultater
-> øget sponsorinteresse
Enig. Derudover håber jeg at signalværdien kan have en effekt. Som flere har efterlyst i lang tid: Smid nu den forsigtige, underspillede rolle og vis at I vil fremad. AaB fans er ikke tilfredse med at være den bløde mellemvare. Det synes jeg at det virker til at AaB har forstået i løbet af 2019, og det er nye toner der er kommet fra bestyrelsen det sidste års tid, dog stadig til tider lidt forvirrende og selvmodsigende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Økonomitråden

Indlæg af Uldahl » 11. feb 2020, 10:38

Frygah skrev:
11. feb 2020, 09:21
Forza skrev:
10. feb 2020, 15:01
Maglau skrev:
10. feb 2020, 14:42
Synes heller ikke 15 mio lyder af meget når man ser på prisen for helt unge talenter.
For helt unge talenter i klubber med dette rette ry. FCK, FCM og FCN er de eneste med den slags salg. Bevares, Kaufmann har vi netop lavet en kanon handel på men jeg ser det ikke gentage sig år efter år.
Men derfor kan det vel være en god ambition at gå efter - At man vil være bedre til at få de unge spillere til at slå til, som vi har set med Kaufmann, eller som både FCN og FCM har gjort med succes. Og hvor det, sammen med Benham, har været grundstenen i at få et større økonomi og mulighed for at hente dyrere spillere ind, som er salgsbare efter en periode i klubben.

Det er dristigt, men jeg ser ingen anden vej at gå, hvis vi rent faktisk vil mere end blot være midterhold efter dem der spiller det store spil. Det kræver så også vi bakker vores ord op med handling i form af et setup der rent faktisk kan skabe de spillere der skal sælges, samt hente spillere ind som kan sælges videre.
Helt enig. :thumbsup: Der er ingen anden vej at gå, hvis ikke man har en sukkerfar eller bestyrelse der vil blive ved med at betale gildet.

Jeg er optimist med den nye strategi, og spille en fast spille stil, der nok takket være Søren Krogh også bliver indført på U holdene.

Det vil gøre overgangen fra U spiller til Superliga spille så meget nemmere når det ny oprykkede talent kender spillestil, og sin rolle på holdet. Hvorfor det ikke har været praktiseret før kan man jo så undre sig over.

Med salg af Kaufman og Abildgård for omkring de 40 mio samt bestyrelsens udmelding om en kapital tilførelse på op til 150 mio. Ny sportschef og Søren Krogh fra FCN der har erfaring i at få de unge ind på holdet hurtigt. Samt vi åbenbart ikke kun skal koncentrere os om nordjysk talent udvikling så er absolut muligt.

Sidst men ikke mindst har man indset at vi skal være meget bedre til at scoute spillere. :aabfan:

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Økonomitråden

Indlæg af Danni » 11. feb 2020, 16:39

Hvis der menes, at der hver eneste år skal sælges for 15 mil. eller derover, synes jeg det lyder ambitiøst, men hvis det skal forstås som, at der i gennemsnit skal sælges for 15 mil om året, så er det meget realistisk. Pengene bliver jo større og større og det er ikke længe siden, der røg en spiller for over 40 mil.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Økonomitråden

Indlæg af Spanky » 25. feb 2020, 12:38

I ugens udgave af Ripodsten påstår Dennis Søndergaard, at det var en forudsætning med en godkendelse af kapitaludvidelsen på den ekstraordinære generalforsamling sidst år før revisor ville godkende regnskabet.

Det var alligevel noget af en påstand.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 25. feb 2020, 12:47

Spanky skrev:
25. feb 2020, 12:38
I ugens udgave af Ripodsten påstår Dennis Søndergaard, at det var en forudsætning med en godkendelse af kapitaludvidelsen på den ekstraordinære generalforsamling sidst år før revisor ville godkende regnskabet.

Det var alligevel noget af en påstand.
Det lyder bestemt som en and, vi har jo stadig millioner på kistebunden selvom vi har kørt med underskud på driften i nogle år (i øvrigt ikke usædvanligt for en fodboldklub), så hvorfor i alverden skulle en revisor ikke ville godkende det?

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sanchez94 » 25. feb 2020, 12:49

Spanky skrev:
25. feb 2020, 12:38
I ugens udgave af Ripodsten påstår Dennis Søndergaard, at det var en forudsætning med en godkendelse af kapitaludvidelsen på den ekstraordinære generalforsamling sidst år før revisor ville godkende regnskabet.

Det var alligevel noget af en påstand.
Specielt fordi, at det ikke står nogen steder i regnskabet, at der er usikkerheder vedr. going concern, usikkerheder ved indregning og måling eller noget som helst andet der skulle kunne indikere det.
Desuden tror jeg simpelthen ikke på at revisor vil stille sådan et ultimatum. Almindelig praksis, hvis revisor har dårlig mave fornemmelse omkring likviditeten i et selskab, indhentes der en støtte erklæring fra aktionærene eller fra pengeinstituttet.

Det minder om en løgn den gode Søndergaard har fundet på, for at få sig selv til at virke vigtig.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 25. feb 2020, 12:51

Spanky skrev:
25. feb 2020, 12:38
I ugens udgave af Ripodsten påstår Dennis Søndergaard, at det var en forudsætning med en godkendelse af kapitaludvidelsen på den ekstraordinære generalforsamling sidst år før revisor ville godkende regnskabet.

Det var alligevel noget af en påstand.
Nu skal jeg ikke lade som om jeg ved noget om den slags; men umiddelbart tænker jeg, at man måske har sat nogle penge af til investeringer i truppen, infrastruktur osv. og sat en kommende kapitaludvidelse som en 'sikkerhed'? Siden (ret mig hvis jeg tager fejl, og det gør jeg måske) har man solgt både Kaufmann og Abildgaard til ca. 40 millioner, hvor en del af de penge virker til at være øremærket til investeringer. Hvilket så omvendt skaber mindre behov for en kommende kapitaludvidelse.
Det er et gæt. Et problem kunne ellers være, at AaB er låst fordi muligheden for kapitaludvidelse (såfremt det er nødvendigt) ikke er givet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Økonomitråden

Indlæg af doukas » 25. feb 2020, 15:32

Spanky skrev:
25. feb 2020, 12:38
I ugens udgave af Ripodsten påstår Dennis Søndergaard, at det var en forudsætning med en godkendelse af kapitaludvidelsen på den ekstraordinære generalforsamling sidst år før revisor ville godkende regnskabet.

Det var alligevel noget af en påstand.
Nu er jeg ikke økonomiekspert, men det er vel ikke en revisors lod at kræve noget som helst for godkendelser af regnskaber? Regnskabet er vel som det er, uanset hvad der planlægges af kapitaludvidelser?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af Sanchez94 » 26. feb 2020, 08:43

doukas skrev:
25. feb 2020, 15:32
Spanky skrev:
25. feb 2020, 12:38
I ugens udgave af Ripodsten påstår Dennis Søndergaard, at det var en forudsætning med en godkendelse af kapitaludvidelsen på den ekstraordinære generalforsamling sidst år før revisor ville godkende regnskabet.

Det var alligevel noget af en påstand.
Nu er jeg ikke økonomiekspert, men det er vel ikke en revisors lod at kræve noget som helst for godkendelser af regnskaber? Regnskabet er vel som det er, uanset hvad der planlægges af kapitaludvidelser?
Det er ikke helt rigtigt.

Revisor kan sagtens kræve at der bliver indhentet en støtteerklæring, bliver gennemført dit og dat, hvis revisor mener der er problemer med going concern. AaB vil nok gerne have en blank påtegning og efterlever derfor revisorskrav.

Jeg tror dog stadig det er en stor fed løgn som hr. Søndergaard er kommet med.

Besvar