TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AaB Support Club
AaB Support Club
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:46

TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af AaB Support Club » 22. feb 2012, 21:08

http://a-s-c.dk/side/tv-aftaler-og-spilletidspunkter" onclick="window.open(this.href);return false;
Som noget nyt ved offentliggørelse af dette emne, vil vi åbne en tråd hvor i kan debattere jeres holdning til dette emne.

Ordet er frit, men husk at holde debatten pæn og tonen sober :aabfan:
En stærkere fanklub - et stærkere AaB!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af Klaus » 22. feb 2012, 23:33

I disse for vores klub så svære økonomiske tider, er det nok ikke realistisk, at man kan flytte tv-midler over i fanklubberne. Jeg ved egentlig heller ikke, om jeg synes det vil være en god ide.

Med hensyn til spilletidspunkter synes jeg, man skal arbejde på at få de "trælse" mandagskampe delt ud på flere/alle klubber. Vi slipper næppe af med dem, da de har fornuftige seertal. Til gengæld så jeg gerne, at man gjorde forsøg med faste fredagskampe. I gamle dage var søndag aften klokken 19.00 det bedste tidspunkt for fodbold i Aalborg, men for at få det tidspunkt tilbage skal der jo flyttes andre steder.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af hje1980 » 23. feb 2012, 08:54

Hvis bare der var en regel om at mandagskampe KUN må indeholde klubber hvor afstanden er indenfor en MAX afstand... Eks. AaB-AGF, Lyngby-Køge... hvor der er en reel mulighed for at komme til kampen som udeholds-tilskuer.

Om det bliver muligt at TV-pengene også tilfalder de officielle fanklubber.... lykkes det er det da rigtig fint. Klubberne må jo også være interesseret at der er så mange folk på lægterne og stemningen er i top. Gør kampene bedre... bedre støtte til holdende samt et dyrere produkt næste gang der skal forhandles TV aftale hjem...

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af jydenfranord » 23. feb 2012, 11:02

Jeg har som udgangspunkt intet problem med kampene er spredt ud over flere dage, det giver sig bedre mulighed for at følge med i de øvrige klubbers kampe, følge forskellige spillere osv. Dog mener jeg det ville være en god ide med en "kvote" for hvor mange mandagskampe de enkelte klubber kan have på en sæson.

Hvad angår at supportklubberne skal have del i tv pengene, så finder jeg det tæt på latterligt når vi ser på hvor mange klubber der kæmper for det livet økonomisk. Det virker for mig helt forkert at man så kræver penge ind fra den man vil hjælpe og støtte. Jeg mener det er vigtigt at der er en vis distance mellem fodboldklubben og supportklubben. For naturligvis skal man som supporter gøre mest muligt for at støtte klubben, men omvendt skal der også være en distance som gør man kan komme med kritik, hvad enten det er af klubben, ligaen eller tv-aftale. Vi har tidligere talt om hvor forkert det er når en sponsor betaler for en tifo i andre klubber. For mig at se er det endnu værre hvis vi tager del i tv-pengene, da det er med til at gøre det vanskeligere at få supportere med til alle kampe. Men det er måske ligegyldigt, bare der er kolde kontanter i udsigt?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af thomasjn » 23. feb 2012, 11:42

jydenfranord skrev:Jeg har som udgangspunkt intet problem med kampene er spredt ud over flere dage, det giver sig bedre mulighed for at følge med i de øvrige klubbers kampe, følge forskellige spillere osv. Dog mener jeg det ville være en god ide med en "kvote" for hvor mange mandagskampe de enkelte klubber kan have på en sæson.

Hvad angår at supportklubberne skal have del i tv pengene, så finder jeg det tæt på latterligt når vi ser på hvor mange klubber der kæmper for det livet økonomisk. Det virker for mig helt forkert at man så kræver penge ind fra den man vil hjælpe og støtte. Jeg mener det er vigtigt at der er en vis distance mellem fodboldklubben og supportklubben. For naturligvis skal man som supporter gøre mest muligt for at støtte klubben, men omvendt skal der også være en distance som gør man kan komme med kritik, hvad enten det er af klubben, ligaen eller tv-aftale. Vi har tidligere talt om hvor forkert det er når en sponsor betaler for en tifo i andre klubber. For mig at se er det endnu værre hvis vi tager del i tv-pengene, da det er med til at gøre det vanskeligere at få supportere med til alle kampe. Men det er måske ligegyldigt, bare der er kolde kontanter i udsigt?
Helt enig, jeg synes faktisk også det er rart med en bred adgang til TV kampe som jeg også har mulighed for at følge. Mht. TV pengene kan jeg ikke se de skulle vedkomme os som supportere, da det er klubberne der leverer hovedproduktet og os fans i de store klubber i hvert fald klarer det fint uden pengene. Der virker mest af alt sådan blodsuger spillerforeningsagtigt, at vi skulle have andel i TV pengene. En kvote på mandagskampe er jeg også enige med, da det selvfølgelig er skadeligt med for mange mandagskampe - især på udebane - da det er sværere for fans at få det til at passe ind. I samme øje med ville det være rart at Bundby ikke havde patent på Søndag kl. 18 selvom det selvfølgelig giver god mulighed for at nå hjem at se Forbrydelsen og den slags.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af Meelsen » 23. feb 2012, 12:35

Drop mandagskampe, det er noget forpulet lort!!

Køge på en mandag efter pausen, bliver jo umulig at nå for os der bor i Nordjylland. Jeg ser gerne at ASC KBH bliver væk fra den kamp i sympati, så de står med et tomt bur/mark i Køge. Det bliver under alle omstændigheder noget nær umuligt at få samlet folk i busserne fra det nordjyske.

For min skyld kunne det være fint hvis nogen af tv-pengene gik til at få sendt billigere busser afsted til udekampe. Jeg tror ikke på konceptet omkring gevinster i busserne. Hvis man er medlem, så er man medlem fordi at man passionerer med AaB og ikke fordi at man kan få et gavekort på 50 procent i Læsehesten. Det handler om at aktivere sine medlemmer ved hjælp af vilje og passion, ikke om at lokke med slik for næsen af dem. Så hellere billigere busture og billigere øl/vand i bussen, for man skal jo afsted uanset om der er gevinster eller ej!

Evt. kunne man også give billetter gratis til udeholdet på mandage, hvis det betyder så meget med de tv-penge for klubberne.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af BoT » 23. feb 2012, 13:12

Meelsen skrev:...hvis det betyder så meget med de tv-penge for klubberne.
Enig i dit forbehold. Jeg tvivler meget på, at den godt 1 mia. kr store tv-aftale ikke har den store indflydelse på klubbernes økonomi.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af MrBangDK » 23. feb 2012, 14:07

Meelsen skrev:Drop mandagskampe, det er noget forpulet lort!!

Køge på en mandag efter pausen, bliver jo umulig at nå for os der bor i Nordjylland. Jeg ser gerne at ASC KBH bliver væk fra den kamp i sympati, så de står med et tomt bur/mark i Køge. Det bliver under alle omstændigheder noget nær umuligt at få samlet folk i busserne fra det nordjyske.

For min skyld kunne det være fint hvis nogen af tv-pengene gik til at få sendt billigere busser afsted til udekampe. Jeg tror ikke på konceptet omkring gevinster i busserne. Hvis man er medlem, så er man medlem fordi at man passionerer med AaB og ikke fordi at man kan få et gavekort på 50 procent i Læsehesten. Det handler om at aktivere sine medlemmer ved hjælp af vilje og passion, ikke om at lokke med slik for næsen af dem. Så hellere billigere busture og billigere øl/vand i bussen, for man skal jo afsted uanset om der er gevinster eller ej!

Evt. kunne man også give billetter gratis til udeholdet på mandage, hvis det betyder så meget med de tv-penge for klubberne.
Enig - mandagskampe stinker, men nu er de her, og med mindre der sker noget vildt næste gang TV aftalen skal genforhandles, så er de der sgu nok stadigvæk..

Det hjælper ikke en skid, at vi bliver væk, vender ryggen til, etc. Det eneste der ville påvirke TV aftalen er, hvis klubberne slår i bordet og siger nej - og lur mig om der er nogen af de danske klubber der har økonomi til at sige nej til den "bette pose penge" der kommer fra aftalen.

/Bang

P.s. Du skal slet ikke have så ondt af dig selv Meelsen. Selv os der bor på Sjælland har sgu svært ved at få enderne til at gå op med en kamp i Herfølge på en mandag...
Ska' vi hak'?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af Gnu » 23. feb 2012, 15:00

http://spn.dk/fodbold/superliga/article2037608.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis dette billede fortsat er gældende, bliver det nok svært at slippe af med mandagskampene.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af Kasper » 23. feb 2012, 17:08

SPN skrev: Fakta om mandagskampe

Tilskuertal

Gennemsnit for efteråret 2009:

Lørdagskampe: 7.464

Søndagskampe: 8.614

Mandagskampe: 9.210


Seertal

Gennemsnit for efteråret 2009:

Lørdagskampe: 75.098

Søndagskampe: 103.986

Mandagskampe: 126.824
Det er jo klart at tilskuerertallene er høje om mandagen. AGF, OB og AaB har vel spillet i noget nær samtlige mandagskampe siden indførelsen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af salling23 » 23. feb 2012, 17:49

Det er fuldstændigt ligegyldigt med tilskuertallet. Det eneste tv stationerne ser på er seertal, derfor hjælper det ikke noget at blive hjemme fra kampene. Eneste håb er at Brøndby rykker ned, for så kan de ikke være første valg hver gang.
Ang. forslaget med at fans skal have del i tv pengene, så er det helt hen i vejret.
Hvad skal modydelsen være - stemningen bliver jo 10-15% bedre pga gratis busser - vil man til bold på udebane, så kommer man frem uanset busprisen
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af Kasper » 23. feb 2012, 22:36

salling23 skrev:Det er fuldstændigt ligegyldigt med tilskuertallet. Det eneste tv stationerne ser på er seertal, derfor hjælper det ikke noget at blive hjemme fra kampene. Eneste håb er at Brøndby rykker ned, for så kan de ikke være første valg hver gang.
Ang. forslaget med at fans skal have del i tv pengene, så er det helt hen i vejret.
Hvad skal modydelsen være - stemningen bliver jo 10-15% bedre pga gratis busser - vil man til bold på udebane, så kommer man frem uanset busprisen
Gu' er det da røv. Prøv lige og læs artiklen!!!!!!!!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
trenskow
Superliga
Superliga
Indlæg: 692
Tilmeldt: 7. jul 2005, 08:32
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af trenskow » 24. feb 2012, 11:11

Gnu skrev:http://spn.dk/fodbold/superliga/article2037608.ece

Hvis dette billede fortsat er gældende, bliver det nok svært at slippe af med mandagskampene.
Det kommer an på hvor du læser om det
http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... perligaen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er 10% færre tilskuere på hverdage
Siya, siya, Bongaa

Lynge i ren fodboldsnak
"Jeg er ligeglad med 2 år i spjældet, bare det går AaB godt"

One day the world is destroyed by accident. Thats where we come in. We are computer programmers, we cause accidents.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af Gnu » 24. feb 2012, 13:38

I gennemsnit 515 tilskuere færre set over de sidste fem år. Det er nok ikke lige dét, der får afsakffet mandagskampene.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af salling23 » 24. feb 2012, 15:18

Kasper skrev:
salling23 skrev:Det er fuldstændigt ligegyldigt med tilskuertallet. Det eneste tv stationerne ser på er seertal, derfor hjælper det ikke noget at blive hjemme fra kampene. Eneste håb er at Brøndby rykker ned, for så kan de ikke være første valg hver gang.
Ang. forslaget med at fans skal have del i tv pengene, så er det helt hen i vejret.
Hvad skal modydelsen være - stemningen bliver jo 10-15% bedre pga gratis busser - vil man til bold på udebane, så kommer man frem uanset busprisen
Gu' er det da røv. Prøv lige og læs artiklen!!!!!!!!
Nu har jeg ikke for vane at svare på noget inden jeg har læst det, så er den ligesom på plads.
Det fremgår ikke af dit ellers fantastisk velformulerede indlæg, hvad du ikke er enig med mig i. Måske du kunne uddybe det, så vil jeg forsøge at svare fyldestgørende på det.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af dyhrmaN » 24. feb 2012, 16:51

Jeg synes ogsaa, det virker en smule besynderligt, at fanklubben oensker en del af de penge, som kommer ind gennem TV-aftalen.
Det virker graadigt og meget lidt supporter-agtigt, og faar pludselig ASC til at fremstaa grisk og pengeinteresseret snarere end som en egentligt supportklub, og i min verden kan ASC ikke rigtigt goere krav paa andre penge end dem, de faar ind gennem kontingent. Skulle der komme flere, skal det vaere fra frivillige bidragsydere. Det andet virker lummelt og lugter af FC Midtjylland.

Ydermere maa vi nok bare laere at leve med mandagskampene, da de jo tydeligvis ikke lader sig aendre, og desuden er TV-pengene en saa vigtigt del af klubbens oekonomi, at uden de penge, ville vi slet ikke have brug for at snakke om hvorvidt, vi havde lyst til at foelge AaB om mandagen eller ej.

Der hvor supportklubben aktivt kan kaempe, er den geografiske placering af mandagskampene - saadan det som oftest altid bliver klubber taet paa hinanden, saadan det er muligt for alle parter at rejse med til kampen, og alternativt for at genindfoere fredagskampe.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2012, 20:06

Fredagskampe er nice, det vil jeg gerne have mere af. Desværre har TV2/DR1 alt muligt talentlort de aftener, så det bliver næppe aktuelt som en fast del af programmet... Desværre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: TV-Aftaler og spilletidspunkter - Jeres holdning

Indlæg af YesAaBcan » 24. feb 2012, 21:53

At fanklubber skal til at have direkte del i tv pengene og på den måde være "betalt stemning/underholdning" det er jeg squ ikke vild med.

Men hvis AaB, fra tid til anden, måtte have lyst til at smide en 5-tusind kr. seddel i AaB Support Club - kassen, for derigennem at få en ekstra bus fyldt, når det går sydover eller det der er værre, se det kan jeg se mere fidus i (og iøvrigt noget jeg tror og håber de gør allerede idag).
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Besvar