AaB - FCK 4. marts 2012

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Simon » 25. feb 2012, 21:53

Ja, vi kan vel lige så godt kigge fremad mod næste kamp mod FCK, hvor vi i mine øjne skal lægge en helt anden indsats for dagen. Mere vilje, mere effektivitet og ikke mindst flere mål.
Jeg ved godt at Djurgården "kun" var en træningskamp, men de kunne da i det mindste vise at de havde lyst til at vinde kampen.

Min bud på en opstilling til kampen:

Nicolai
Bøge Lasse KEP Ahlmann
Rolfe Würtz Augo Dalsgaard
Helenius Curth

-Bøge og Ahlmann var ude i dag med hhv skade og sygdom, men er de klar er de efter min mening også startere. Patrick kan være et alternativ i forsvaret, men IKKE Due.

-Wichmann gjorde det godt da han blev skiftet ind. Han kunne være et godt alternativ til enten Würtz eller Augo.

-Dalsgaard synes jeg også gjorde det fint med enkelte rush op i banen. Han bør efter min mening også være på kanten og ikke i forsvaret som i dag. (Det var nok også kun i mangel af bedre)

-Due fortjener ikke genvalg efter indsatsen i dag og jeg mener der er andre der spiller hans plads bedre.

-Lucas mener jeg ganske enkelt ikke er klar til superligabold endnu. Han ka måske være med et langt stykke hen ad vejen teknisk, men fysisk bliver han jo blæst omkuld, når nogen går på kroppen af ham.

-Helenius i front, ved jeg ikke helt hvad jeg ska synes om. I dag så man ikke meget til ham, men han holder godt på bolden, hvilket vi kan få brug for mod FCK. Kayke kunne være et alternativ.

-Curth synes jeg efter kampen i dag, har fortjent genvalg. Der blev arbejdet (hvilket jeg i øvrigt synes at man altid ser fra hans side af) og han kom dog også frem til en chance han burde ha scoret på. Men efter min mening arbejder han hårdere på det end de øvrige angribere.

Mit bud på resultat mod FCK er et 2-måls nederlag. Jeg er AaB fan men også realistisk.

Hvad mener I?

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Freddie » 26. feb 2012, 14:08

Umiddelbart må jeg sige, at en startopstilling uden Patrick Kristensen peger på, at vi absolut har et fremragende hold. Det kommer sikkert heller ikke til at holde stik.
Derefter er jeg ret sikker på, at det ikke bliver et resultat i en træningskamp, der kommer til at rykke ret meget på startopstillingen. Resultatet er jo så ganske underordnet. Det vigtigste er, at der blev prøvet nogle ting af, og dem, der ikke virkede, kommer ikke i spil endnu. Blandt andet Dalsgaard som back, hvilket jeg rigtig godt kunne forestille mig. Bare fordi det ikke gik alt for godt i går, er det ikke det samme, som at den tanke så er død. Et burde dog være sikkert, og det er, at den ide næppe kommer på banen mod FCK.
Jeg er ganske sikker på, at Anders Due er med i startelleveren. Han har Kents tillid, og dermed er den sag klaret.

Mit bud på startelleveren er:
Nicolai Larsen
Patrick Kristensen, Kenneth Emil Petersen, Lasse Nielsen, Ahlmann.
Chris Rolfe, Thomas Augustinussen, Rasmus Würtz, Anders Due.
Nicklas Helenius, Jeppe Curth.

Til sidst lige at bemærke, at FCK også tabte til et svensk hold i går. 0-1 mod Elfsborg. De regner også med, at en dårlig generalprøve giver en god premiere. Lad os ødelægge den tanke. Dommertrioen risikerer meget let at blive værste modstander.
Simon skrev:Ja, vi kan vel lige så godt kigge fremad mod næste kamp mod FCK, hvor vi i mine øjne skal lægge en helt anden indsats for dagen. Mere vilje, mere effektivitet og ikke mindst flere mål.
Jeg ved godt at Djurgården "kun" var en træningskamp, men de kunne da i det mindste vise at de havde lyst til at vinde kampen.

Min bud på en opstilling til kampen:

Nicolai
Bøge Lasse KEP Ahlmann
Rolfe Würtz Augo Dalsgaard
Helenius Curth

-Bøge og Ahlmann var ude i dag med hhv skade og sygdom, men er de klar er de efter min mening også startere. Patrick kan være et alternativ i forsvaret, men IKKE Due.

-Wichmann gjorde det godt da han blev skiftet ind. Han kunne være et godt alternativ til enten Würtz eller Augo.

-Dalsgaard synes jeg også gjorde det fint med enkelte rush op i banen. Han bør efter min mening også være på kanten og ikke i forsvaret som i dag. (Det var nok også kun i mangel af bedre)

-Due fortjener ikke genvalg efter indsatsen i dag og jeg mener der er andre der spiller hans plads bedre.

-Lucas mener jeg ganske enkelt ikke er klar til superligabold endnu. Han ka måske være med et langt stykke hen ad vejen teknisk, men fysisk bliver han jo blæst omkuld, når nogen går på kroppen af ham.

-Helenius i front, ved jeg ikke helt hvad jeg ska synes om. I dag så man ikke meget til ham, men han holder godt på bolden, hvilket vi kan få brug for mod FCK. Kayke kunne være et alternativ.

-Curth synes jeg efter kampen i dag, har fortjent genvalg. Der blev arbejdet (hvilket jeg i øvrigt synes at man altid ser fra hans side af) og han kom dog også frem til en chance han burde ha scoret på. Men efter min mening arbejder han hårdere på det end de øvrige angribere.

Mit bud på resultat mod FCK er et 2-måls nederlag. Jeg er AaB fan men også realistisk.

Hvad mener I?

kasper.a
Landshold
Landshold
Indlæg: 867
Tilmeldt: 22. sep 2005, 17:59
Geografisk sted: 9550

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af kasper.a » 27. feb 2012, 10:53

Hvis folk ikke allerede har opdaget det, så vil jeg godt henlede opmærksomheden på det arrangement som Vesttribunen holder på Hr. Nielsen.

Mere info og tilmelding: http://www.facebook.com/events/245689168848600/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ses Aalborg.

Billede
Hent Martin P. og Bræmer hjem!

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af rAaBe » 27. feb 2012, 16:06

Simon skrev:Ja, vi kan vel lige så godt kigge fremad mod næste kamp mod FCK, hvor vi i mine øjne skal lægge en helt anden indsats for dagen. Mere vilje, mere effektivitet og ikke mindst flere mål.
Jeg ved godt at Djurgården "kun" var en træningskamp, men de kunne da i det mindste vise at de havde lyst til at vinde kampen.
Jeg så ikke antydningen af at man manglende lyst til at vinde kampen, men måske at man spillede en venskabskamp hvor man ikke ville risikere skader. At så Djurgaarden spillede over kanten et par gange var så til gengæld pænt provokerende. Fighten som vi ikke viste kommer så forhåbentligt når vi spiller i ligaen.
Simon skrev: -Wichmann gjorde det godt da han blev skiftet ind. Han kunne være et godt alternativ til enten Würtz eller Augo.
Helt enig - han kan noget fremad og midt på banen så vi ikke kun er farlige over kanterne!
Simon skrev:-Dalsgaard synes jeg også gjorde det fint med enkelte rush op i banen. Han bør efter min mening også være på kanten og ikke i forsvaret som i dag. (Det var nok også kun i mangel af bedre)
Enig - Jeg synes dog han og Helenius så godt ud i angrebet sammen i første halvleg.
Simon skrev:-Due fortjener ikke genvalg efter indsatsen i dag og jeg mener der er andre der spiller hans plads bedre.
Nu spillede Due jo venstre back bagved Lucas Andersen i den halvleg han fik, så jeg synes ikke hans spil skal vurderes på den kamp. Jeg kan ikke umiddelbart se hvem han skulle stå klart (eller tydeligt) bagved i kampen om venstre kant
Simon skrev: -Helenius i front, ved jeg ikke helt hvad jeg ska synes om. I dag så man ikke meget til ham, men han holder godt på bolden, hvilket vi kan få brug for mod FCK. Kayke kunne være et alternativ.
Jeg var positivt overrasket over Helenius: gode løb både til/fra bold, gode modtagelser/vendinger/viderespilninger i pressede situationer + en enkelt solo præstation hvor hammeren af et langskud desværre sad lige på målmanden.
Simon skrev:Hvad mener I?
Jeg kan sagtens forestille mig at dit ciffertip (0-2) kan holde hjem, men jeg har kun set den ene træningskamp som det unægteligt er svært at vurdere meget ud fra. Jeg forventer at vi starter bagefter FCK (klarhedsmæssigt), som må forventes at have en bredere trup, hvor man nok bedre kan tillade sig et mere fysisk spil i opstarten/forberedelserne. Mit håbefulde bud på et resultat: 3-2 (To af Helenius + 1 af Würtz eller en af backerne).

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Simon » 28. feb 2012, 08:23

rAaBe skrev:
Simon skrev:Ja, vi kan vel lige så godt kigge fremad mod næste kamp mod FCK, hvor vi i mine øjne skal lægge en helt anden indsats for dagen. Mere vilje, mere effektivitet og ikke mindst flere mål.
Jeg ved godt at Djurgården "kun" var en træningskamp, men de kunne da i det mindste vise at de havde lyst til at vinde kampen.
Jeg så ikke antydningen af at man manglende lyst til at vinde kampen, men måske at man spillede en venskabskamp hvor man ikke ville risikere skader. At så Djurgaarden spillede over kanten et par gange var så til gengæld pænt provokerende. Fighten som vi ikke viste kommer så forhåbentligt når vi spiller i ligaen.

Manglende fight/manglende lyst til at vinde (Potato/potato) :D
Simon skrev:-Dalsgaard synes jeg også gjorde det fint med enkelte rush op i banen. Han bør efter min mening også være på kanten og ikke i forsvaret som i dag. (Det var nok også kun i mangel af bedre)
Enig - Jeg synes dog han og Helenius så godt ud i angrebet sammen i første halvleg.
Simon skrev:-Due fortjener ikke genvalg efter indsatsen i dag og jeg mener der er andre der spiller hans plads bedre.
Nu spillede Due jo venstre back bagved Lucas Andersen i den halvleg han fik, så jeg synes ikke hans spil skal vurderes på den kamp. Jeg kan ikke umiddelbart se hvem han skulle stå klart (eller tydeligt) bagved i kampen om venstre kant

Enig - det var ikke hans plads. Lad ham vise hvad han kan på venstrekanten. Medmindre at han spiller op til sit allerbedste, mener jeg også at folk som Rolfe og Dalsgaard (Ja Dalsgaard!!) står foran ham i køen.
Simon skrev: -Helenius i front, ved jeg ikke helt hvad jeg ska synes om. I dag så man ikke meget til ham, men han holder godt på bolden, hvilket vi kan få brug for mod FCK. Kayke kunne være et alternativ.
Jeg var positivt overrasket over Helenius: gode løb både til/fra bold, gode modtagelser/vendinger/viderespilninger i pressede situationer + en enkelt solo præstation hvor hammeren af et langskud desværre sad lige på målmanden.

Jeg synes stadig han kommer frem til for lidt afslutninger, når manden udtaler at han vil score minimum 5 mål i halvsæsonen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af frederikshavneren » 28. feb 2012, 13:56

Ser frem til en meget spændende forårspremiere mod FC København. Premiere kampe er pr. definition altid nervøse, hvilket sikkert også bliver tilfældet på søndag.
Græsset på Aalborg Stadion så i lørdags udmærket ud årstiden i betragtning, hvorfor eventuelt dårligt spil ikke kan undskyldes med en "vintersmadret bane".

Angående selve kampen forventer jeg en ret tæt forestilling, med overvægt i spil og chancer til københavnerne. Kampen er cv jensens premiere som cheftræner i løveklubben, i en kamp hvor mesterne selvfølgelig er gigantfavoritter. Nøglen til AaB succes er først og fremmest at stoppe Damen (N´Doye), hvilket selvfølgelig er lettere sagt end gjort. Det er vigtigt at prøve at frustrere N´Doye, som kan gøres ved kontant spil (lige en opgave for KEP :innocent: ).

Et andet punkt hvor jeg virkelig frygter at AaB får store problemer i kampen er ved fcks dødbolde (især hjørnespark). Nu hvor Wæhler er væk så ser AaB ret tynde ud i luftrummet især ved modstandernes dødbolde. Tilbage af gode headere er der vel kun Lasse og KEP (Augu og Helenius har højden, men er bestemt ikke særligt gode i luftspillet). At vi så tilmed som traditionen foreskriver i AaB har en målmand med "sæbehandsker" i feltet gør det ikke bedre.
FCK er meget stærke ved dødbolde, her tænker jeg især på s. ottesen, k. stadsgaard og n´doye. Det bliver derfor meget vigtigt at minimere antallet af fck hjørnespark.

Spilletidspunktet på søndag kl. 18., vejrudsigten og at det er en premierekamp burde indikere et højt tilskuertal, men jeg forventer alligevel et tilskuertal på max. 7.000.

Som andre debattører tror jeg desværre på en 2-0 sejr til fck efter en relativt jævn kamp, hvor AaBs kæmpe problemer med det offensive chanceskabende spil endnu engang bliver udstillet.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af rAaBe » 28. feb 2012, 15:33

Simon skrev:
rAaBe skrev:
Simon skrev:Ja, vi kan vel lige så godt kigge fremad mod næste kamp mod FCK, hvor vi i mine øjne skal lægge en helt anden indsats for dagen. Mere vilje, mere effektivitet og ikke mindst flere mål.
Jeg ved godt at Djurgården "kun" var en træningskamp, men de kunne da i det mindste vise at de havde lyst til at vinde kampen.
Jeg så ikke antydningen af at man manglende lyst til at vinde kampen, men måske at man spillede en venskabskamp hvor man ikke ville risikere skader. At så Djurgaarden spillede over kanten et par gange var så til gengæld pænt provokerende. Fighten som vi ikke viste kommer så forhåbentligt når vi spiller i ligaen.

Manglende fight/manglende lyst til at vinde (Potato/potato) :D
Simon skrev:-Dalsgaard synes jeg også gjorde det fint med enkelte rush op i banen. Han bør efter min mening også være på kanten og ikke i forsvaret som i dag. (Det var nok også kun i mangel af bedre)
Enig - Jeg synes dog han og Helenius så godt ud i angrebet sammen i første halvleg.
Simon skrev:-Due fortjener ikke genvalg efter indsatsen i dag og jeg mener der er andre der spiller hans plads bedre.
Nu spillede Due jo venstre back bagved Lucas Andersen i den halvleg han fik, så jeg synes ikke hans spil skal vurderes på den kamp. Jeg kan ikke umiddelbart se hvem han skulle stå klart (eller tydeligt) bagved i kampen om venstre kant

Enig - det var ikke hans plads. Lad ham vise hvad han kan på venstrekanten. Medmindre at han spiller op til sit allerbedste, mener jeg også at folk som Rolfe og Dalsgaard (Ja Dalsgaard!!) står foran ham i køen.
Simon skrev: -Helenius i front, ved jeg ikke helt hvad jeg ska synes om. I dag så man ikke meget til ham, men han holder godt på bolden, hvilket vi kan få brug for mod FCK. Kayke kunne være et alternativ.
Jeg var positivt overrasket over Helenius: gode løb både til/fra bold, gode modtagelser/vendinger/viderespilninger i pressede situationer + en enkelt solo præstation hvor hammeren af et langskud desværre sad lige på målmanden.

Jeg synes stadig han kommer frem til for lidt afslutninger, når manden udtaler at han vil score minimum 5 mål i halvsæsonen.
Mht. manglende fight versus manglende vilje til at vinde, så synes jeg et af stederne man kan se forskellen er i reaktionen fra spillerne, når modstanderne scorer. Er det en
"¤!%&#!&#¤/! andens også noget is og ort - jeg sover ikke i nat af bare arrigskab"-reaktion
eller er det en
"nå hva jo jo, det går jo nok alligevel altsammen - hvad skal vi have til kaffen"-reaktion?

Ellers: enig enig og enig! Kunne også godt tænke mig at se flere afslutninger fra Helenius - og at jeg ikke kan få øje på de gange, hvor det er oplagt han bør afslutte (eller søge den) - er ikke det samme som at de ikke er der ;)

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af damp » 28. feb 2012, 19:34

Håber på en skæv 4-5-1, for at få ekstra fylde på midten.


Bøgelund---------Lasse------KEP----------Ahlmann

----------------Würtz----------------------------------
-------------------------------AUGO--------------------
Dalsgaard---------------------------------------Rolfe
------------------Wichmann----------------------------
------------------------Helenius-----------------------

Så skal Dalsgaard, Rolfe og Wichmann støtte op om Helenius, og Würtz og Augo skal tænke på at fylde ud på midten.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af sociopaten » 28. feb 2012, 22:40

frederikshavneren skrev:Ser frem til en meget spændende forårspremiere mod FC København. Premiere kampe er pr. definition altid nervøse, hvilket sikkert også bliver tilfældet på søndag.
Græsset på Aalborg Stadion så i lørdags udmærket ud årstiden i betragtning, hvorfor eventuelt dårligt spil ikke kan undskyldes med en "vintersmadret bane".

Angående selve kampen forventer jeg en ret tæt forestilling, med overvægt i spil og chancer til københavnerne. Kampen er cv jensens premiere som cheftræner i løveklubben, i en kamp hvor mesterne selvfølgelig er gigantfavoritter. Nøglen til AaB succes er først og fremmest at stoppe Damen (N´Doye), hvilket selvfølgelig er lettere sagt end gjort. Det er vigtigt at prøve at frustrere N´Doye, som kan gøres ved kontant spil (lige en opgave for KEP :innocent: ).

Et andet punkt hvor jeg virkelig frygter at AaB får store problemer i kampen er ved fcks dødbolde (især hjørnespark). Nu hvor Wæhler er væk så ser AaB ret tynde ud i luftrummet især ved modstandernes dødbolde. Tilbage af gode headere er der vel kun Lasse og KEP (Augu og Helenius har højden, men er bestemt ikke særligt gode i luftspillet). At vi så tilmed som traditionen foreskriver i AaB har en målmand med "sæbehandsker" i feltet gør det ikke bedre.
FCK er meget stærke ved dødbolde, her tænker jeg især på s. ottesen, k. stadsgaard og n´doye. Det bliver derfor meget vigtigt at minimere antallet af fck hjørnespark.

Spilletidspunktet på søndag kl. 18., vejrudsigten og at det er en premierekamp burde indikere et højt tilskuertal, men jeg forventer alligevel et tilskuertal på max. 7.000.

Som andre debattører tror jeg desværre på en 2-0 sejr til fck efter en relativt jævn kamp, hvor AaBs kæmpe problemer med det offensive chanceskabende spil endnu engang bliver udstillet.
Jeg giver dig ret med hensyn til Helenius, men Augo er da truppens bedste header sammen med Lasse.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af astonvilla » 29. feb 2012, 10:26

Er der nogen der ved noget om "hvor klar" Lasse Nielsen egentlig er?
Han har (som jeg husker det) ikke spillet en hel kamp i hele opstartsfasen...

Jeg tror Lasse bliver vores vigtigste mand i dette forår - håber han er fit for fight!
Bienvenu Bassogog!

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af BoomZ0R » 1. mar 2012, 10:11

http://onside.dk/nyheder/superligaen/ke ... n=newsfeed" onclick="window.open(this.href);return false;

SÅDAN! Det er indstillingen :thumbsup:

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Since » 2. mar 2012, 10:58

Hallooo! Der er forårspremiere mod Fck om 2 dage. Hvor er AaB fans henne? 8 online på forum indikerer vel ikke just fodboldfeber i Aalborg. :oops:

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af BoT » 2. mar 2012, 11:09

Since skrev:Hallooo! Der er forårspremiere mod Fck om 2 dage. Hvor er AaB fans henne? 8 online på forum indikerer vel ikke just fodboldfeber i Aalborg. :oops:
Det er fordi, vi ikke har indkøbt en fløde-dreng til at stå på mål.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Elscorpio » 2. mar 2012, 12:15

Går i KEPs fodspor og tror også på en 2-0 sejr, det afhænger dog af hvor godt vi kan holde damen nede og hvordan vi klarer os ved dødboldene.

Der kommer 7301 tilskuere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Yankee » 2. mar 2012, 12:44

I lighed med andre har jeg svært ved at se hvor vores chancer ligger. Dog synes jeg der er muligheder, selvom FCK har en overvældende bredde og en ny dygtig træner.

Jeg forventer at FCK stiller således:



Mod denne yderst kapable start-11'er er muligheden i mine øjne primært at komme over vores højrekant overfor midtersøgende Vingaard og meget offensive Oviedo. Vi skal leve på kontra, og derfor håber jeg vi bringer Dalsgaard på en meget offensiv højrekant. I front skal vi have en angriber, der kan søge ned i rummet foran deres midterforsvar og måske skabe nogle misforståelser i det nye makkerpar. Sölvi er ikke særlig komfortabel i mere bevægeligt markeringsspil, og Curth skal udnytte enhver mulighed for at trække ham frem i banen, så Helenius kan komme ud og løbe med Stadsgaard. Samtidig skal Due holde bredden så Lars Jacobsen kan pilles ud af både deres offensiv og defensiv.



Med lidt held, koncentration og 90 minutters konstant løbearbejde kan vi godt producere et brugbart resultat mod overmagten. KOM SÅ DE RØDE!

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af JFL » 2. mar 2012, 12:45

Defensiven ser jeg ikke ret meget grund til at diskutere. Der er 4 spillere, der er bedre end de andre, hvis en af dem ikke spiller, så er det stort set lige meget hvem, der tager over. PK er vikar på backs'ene og Pol og Godtfredsen er lige ringe vikarer til midterforsvaret.

Men på midtbanen kan der leges lidt. Jeg mener, at Lucas skal starte stort set hver gang og også mod FCK. Han er vores bedste spiller og det største slagsobjekt vi har. Det handler om at få ham kørt i stilling til et salg til sommer, som gerne må være et to cifret millionbeløb. Spiller han et fremragende forår kan det betyde et par ekstra millioner i AaB kassen ved et salg. Om han skal spille centralt bag angriberne, eller om han skal have kanten må Kent vurdere. Men lad os sige, han får kanten, hvilket nok er det mest sandsynlige.

På den anden kant skal vi spille med Rolfe. Han er vores eneste skudtrussel udefra og kan også sætte sin direkte modspiller af med sin fart. Desuden har han også blik for målgivende afleveringer, hvilket i den grad er en mangelvare hos AaB.

På midten ser jeg Würtz som selvskrevet. Han er god til det, han gør. Han rydder op. Augo er nok også selvskrevet i Kents optik, selvom han er mindre god til det han gør. Han skal gerne være en, som også kan have blik for det fremadrettet. Det gør han bare ikke ret godt. Men jeg synes at kunne se en tendens til noget Risgaard-agtigt i slutningen af efteråret, hvor han lavede flere dybdeløb ind i feltet og på den måde blev lidt målfarlig. Det kan være en nøgle til flere mål og jeg tror faktisk Augo er den rette mand til at lave de løb i kraft af sin store fysik.
Det er svært at gøre noget for en mand som Wichmann, som på sine bedste dage er klart at foretrække fremfor Augo og sikkert også vil kunne lave de samme dybdeløb og samtidigt være en bedre boldspiller, men med de to darlings på midten er der ikke meget at gøre. Der bliver bare ikke skabt ret meget fremad banen fra Würtz og Augo, men man kan så håbe at Lucas og Rolfe kan stå for det kreative fremad.

Angreb er der heller ikke meget at diskutere. Curth har ikke scoret siden Prica og har i min optik brugt sin goodwill på den konto. Helenius virker som vores mest målfarlige mand, og jeg tror på at ham og Dalsgaard kan få et ret godt samarbejde. Det betyder ikke, at de kommer til at score voldsomt mange mål. Jeg tror, at Helenius' eget mål om 5 mål mere i denne sæson er meget godt ramt.

På mange måder har vi et middelmådigt hold, der passer meget godt til den placering vi har nu. Jeg er ret sikker på, at vi taber mod FCK, hvilket heller ikke er nogen katastrofe. Der er to mål for sæsonen. 1. få salgsobjekterne så højt op i pris som muligt ved at give dem spilletid. 2. slutte så højt i tabellen som muligt.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 3. mar 2012, 09:37

JFL skrev:Defensiven ser jeg ikke ret meget grund til at diskutere. Der er 4 spillere, der er bedre end de andre, hvis en af dem ikke spiller, så er det stort set lige meget hvem, der tager over. PK er vikar på backs'ene og Pol og Godtfredsen er lige ringe vikarer til midterforsvaret.

Men på midtbanen kan der leges lidt. Jeg mener, at Lucas skal starte stort set hver gang og også mod FCK. Han er vores bedste spiller og det største slagsobjekt vi har. Det handler om at få ham kørt i stilling til et salg til sommer, som gerne må være et to cifret millionbeløb. Spiller han et fremragende forår kan det betyde et par ekstra millioner i AaB kassen ved et salg. Om han skal spille centralt bag angriberne, eller om han skal have kanten må Kent vurdere. Men lad os sige, han får kanten, hvilket nok er det mest sandsynlige.

På den anden kant skal vi spille med Rolfe. Han er vores eneste skudtrussel udefra og kan også sætte sin direkte modspiller af med sin fart. Desuden har han også blik for målgivende afleveringer, hvilket i den grad er en mangelvare hos AaB.

På midten ser jeg Würtz som selvskrevet. Han er god til det, han gør. Han rydder op. Augo er nok også selvskrevet i Kents optik, selvom han er mindre god til det han gør. Han skal gerne være en, som også kan have blik for det fremadrettet. Det gør han bare ikke ret godt. Men jeg synes at kunne se en tendens til noget Risgaard-agtigt i slutningen af efteråret, hvor han lavede flere dybdeløb ind i feltet og på den måde blev lidt målfarlig. Det kan være en nøgle til flere mål og jeg tror faktisk Augo er den rette mand til at lave de løb i kraft af sin store fysik.
Det er svært at gøre noget for en mand som Wichmann, som på sine bedste dage er klart at foretrække fremfor Augo og sikkert også vil kunne lave de samme dybdeløb og samtidigt være en bedre boldspiller, men med de to darlings på midten er der ikke meget at gøre. Der bliver bare ikke skabt ret meget fremad banen fra Würtz og Augo, men man kan så håbe at Lucas og Rolfe kan stå for det kreative fremad.

Angreb er der heller ikke meget at diskutere. Curth har ikke scoret siden Prica og har i min optik brugt sin goodwill på den konto. Helenius virker som vores mest målfarlige mand, og jeg tror på at ham og Dalsgaard kan få et ret godt samarbejde. Det betyder ikke, at de kommer til at score voldsomt mange mål. Jeg tror, at Helenius' eget mål om 5 mål mere i denne sæson er meget godt ramt.

På mange måder har vi et middelmådigt hold, der passer meget godt til den placering vi har nu. Jeg er ret sikker på, at vi taber mod FCK, hvilket heller ikke er nogen katastrofe. Der er to mål for sæsonen. 1. få salgsobjekterne så højt op i pris som muligt ved at give dem spilletid. 2. slutte så højt i tabellen som muligt.
enig og uenig..

syntes du er lidt hård ved vores back-up i forsvaret. Til gengæld er jeg helt på linie med Lucas - der må være en grund til at kent har startet ham i alle træningskampe (ganske vist på forskellige pladser) - så jeg vil tro der er en god sandsynlighed for at han starter mod FCK - måske i stedet for Due. Jeg syntes iøvrigt han var det største lyspunkt mod djurgården.
Ja, Rolfe sikkert på højrekanten - men han gjorde til gengæld ikke meget væsen af sig i den sidste træningskamp.

Augo, Wurtz, Wichmann - jeg vil i modsætning til dig klart foretrække Augo på den defensive midt - han har et bedre blik for og hurtigere flow i spillet end wurtz, der til gengæld er en bedre bolderobrer. Opspillet bliver bare lidt omstændeligt med Wurtz en gang imellem. Augo har i efteråret spillet sig ind i en mere offensiv midtbanerolle - og jeg syntes han viste fine takter i starten mod djurgården. det bliver sandsynligvis de 2.
Wichmann er dog en dark horse med en ganske god teknik og god bevægelighed - jeg syntes tit han får bragt sig i nogle ok afslutningspositioner, men han afslutter sjældent. Men potentialet er der til at score nogle flere mål.

Jeg tror vi starter med Helenius og Curth.

Måske dalsgaard som højre kant i stedet for Rolfe.

jeg tror iøvrigt vi har en god chance mod FCK - de skuffede fælt i deres sidste træningskamp - og ny træner/manager og et FCN-hold, der bider dem i haserne i ligaen - det er ikke sikkert de cruiser mod et nyt mesterskab.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Schredni » 3. mar 2012, 11:28

JFL skrev:Defensiven ser jeg ikke ret meget grund til at diskutere. Der er 4 spillere, der er bedre end de andre, hvis en af dem ikke spiller, så er det stort set lige meget hvem, der tager over. PK er vikar på backs'ene og Pol og Godtfredsen er lige ringe vikarer til midterforsvaret.

Men på midtbanen kan der leges lidt. Jeg mener, at Lucas skal starte stort set hver gang og også mod FCK. Han er vores bedste spiller og det største slagsobjekt vi har. Det handler om at få ham kørt i stilling til et salg til sommer, som gerne må være et to cifret millionbeløb. Spiller han et fremragende forår kan det betyde et par ekstra millioner i AaB kassen ved et salg. Om han skal spille centralt bag angriberne, eller om han skal have kanten må Kent vurdere. Men lad os sige, han får kanten, hvilket nok er det mest sandsynlige.

På den anden kant skal vi spille med Rolfe. Han er vores eneste skudtrussel udefra og kan også sætte sin direkte modspiller af med sin fart. Desuden har han også blik for målgivende afleveringer, hvilket i den grad er en mangelvare hos AaB.

På midten ser jeg Würtz som selvskrevet. Han er god til det, han gør. Han rydder op. Augo er nok også selvskrevet i Kents optik, selvom han er mindre god til det han gør. Han skal gerne være en, som også kan have blik for det fremadrettet. Det gør han bare ikke ret godt. Men jeg synes at kunne se en tendens til noget Risgaard-agtigt i slutningen af efteråret, hvor han lavede flere dybdeløb ind i feltet og på den måde blev lidt målfarlig. Det kan være en nøgle til flere mål og jeg tror faktisk Augo er den rette mand til at lave de løb i kraft af sin store fysik.
Det er svært at gøre noget for en mand som Wichmann, som på sine bedste dage er klart at foretrække fremfor Augo og sikkert også vil kunne lave de samme dybdeløb og samtidigt være en bedre boldspiller, men med de to darlings på midten er der ikke meget at gøre. Der bliver bare ikke skabt ret meget fremad banen fra Würtz og Augo, men man kan så håbe at Lucas og Rolfe kan stå for det kreative fremad.

Angreb er der heller ikke meget at diskutere. Curth har ikke scoret siden Prica og har i min optik brugt sin goodwill på den konto. Helenius virker som vores mest målfarlige mand, og jeg tror på at ham og Dalsgaard kan få et ret godt samarbejde. Det betyder ikke, at de kommer til at score voldsomt mange mål. Jeg tror, at Helenius' eget mål om 5 mål mere i denne sæson er meget godt ramt.

På mange måder har vi et middelmådigt hold, der passer meget godt til den placering vi har nu. Jeg er ret sikker på, at vi taber mod FCK, hvilket heller ikke er nogen katastrofe. Der er to mål for sæsonen. 1. få salgsobjekterne så højt op i pris som muligt ved at give dem spilletid. 2. slutte så højt i tabellen som muligt.
Jeg er helt og aldeles enig fra start til slut.

Vi skal hele tiden holde for øje at holdet sidste sæson spillede med om nedrykning og kan vi tage et skridt op til en midterplacering er det mere end bare fint, især taget i betragtning af at vi har så mange unge talenter på holdet. AaB skal leve af at sælge talenter og derfor skal de talenter vi har skubbes frem i køen. Det betyder spilletid til Lucas Andersen, Helenius og Dalsgaard. Den slags satsninger vil fra tid til anden betyde point-tab, men sådan er lives så uretfærdigt. I en tid hvor AaB er i økonomisk krise så må middelmodighed være godt nok.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Elscorpio » 3. mar 2012, 12:01

Endnu engang er Bøgelund skadet :@

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... d-fck.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Fibersprængning i lysken under træningen igår :@ :@

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Hanga » 3. mar 2012, 12:07

Elscorpio skrev:Endnu engang er Bøgelund skadet :@

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... d-fck.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Fibersprængning i lysken under træningen igår :@ :@
Man vidste jo bare at det ville ske før eller siden... Meget meget ærgeligt når nu han var på vej til topform.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar