AaB - FCK 4. marts 2012

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Funky » 6. mar 2012, 13:43

Køllen I Møllen skrev:
Funky skrev:Diskussionen om, hvornår man er fan, handler for mig at se om, hvilke motiver man har for at troppe op til en fodboldkamp. Hvis man evner at se lidt ud over sig selv selv og lytte til hvad omverdenen og klubben siger, så er man "fan" af noget andet end sig selv - man sætter noget højere end sig selv. Hvis man kun møder op for at dyrke sig selv og sin stamme-identitet ud i sådan en ekstrem, at man totalt tilsidesætter og ligefrem går i konfklikt med den klub, man påstår at være fan AF, så er man ikke "fan" - for man sætter sig selv (og de stamme-brødre man leger huleboer med) totalt i centrum. Jo bevares, FCK-"fansene" kan sikkert godt lide FCK - men altså ikke så meget, at det skal lægge nogen bånd på deres adfærd, som altså helt tydeligt IKKE er i klubbens interesse. Folk som bevidst skader noget kan ikke være fan af samme.

Det er jo helt basalt: Er man fan af nogen, så interesserer man sig for, hvad vedkommende tænker og mener. De her tosser interesserer sig ikke for andet end hvad de selv tænker og mener. De har så meget ret, synes de selv, at fælles regler og love, hvor man nogle gange må acceptere IKKE at få ret, bare er noget man skider på.
Jeg er meget uenig. Jeg ville have nemmere ved at forstå jer hvis I mente at se ikke er "rigtige" eller ordentlige fans. Men fans er de sgu, uanset om I vil det eller ej.
Jamen så forklar mig da hvordan man kan være "fan af noget" man helt bevidst undlader at lytte til, og ligefrem skader. Jeg er slet ikke ude på et skænderi, jeg forstår bare ikke hvordan du kan bruge ordet "fan" i den betydning jeg har skrevet om de her aber.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Fabbe » 6. mar 2012, 14:01

Funky skrev:Jamen så forklar mig da hvordan man kan være "fan af noget" man helt bevidst undlader at lytte til, og ligefrem skader. Jeg er slet ikke ude på et skænderi, jeg forstår bare ikke hvordan du kan bruge ordet "fan" i den betydning jeg har skrevet om de her aber.
Fordi "fan" er et meget enkelt begreb, som ikke er synonym med lakaj eller undersåt. Lad være med at tillægge ordet en masse, det ikke betyder. En fan er en fan. Charlie Manson var Beatles-fan, men det gjorde ham ikke mere sympatisk.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Buzz Killington » 6. mar 2012, 14:06

Funky skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Funky skrev:Diskussionen om, hvornår man er fan, handler for mig at se om, hvilke motiver man har for at troppe op til en fodboldkamp. Hvis man evner at se lidt ud over sig selv selv og lytte til hvad omverdenen og klubben siger, så er man "fan" af noget andet end sig selv - man sætter noget højere end sig selv. Hvis man kun møder op for at dyrke sig selv og sin stamme-identitet ud i sådan en ekstrem, at man totalt tilsidesætter og ligefrem går i konfklikt med den klub, man påstår at være fan AF, så er man ikke "fan" - for man sætter sig selv (og de stamme-brødre man leger huleboer med) totalt i centrum. Jo bevares, FCK-"fansene" kan sikkert godt lide FCK - men altså ikke så meget, at det skal lægge nogen bånd på deres adfærd, som altså helt tydeligt IKKE er i klubbens interesse. Folk som bevidst skader noget kan ikke være fan af samme.

Det er jo helt basalt: Er man fan af nogen, så interesserer man sig for, hvad vedkommende tænker og mener. De her tosser interesserer sig ikke for andet end hvad de selv tænker og mener. De har så meget ret, synes de selv, at fælles regler og love, hvor man nogle gange må acceptere IKKE at få ret, bare er noget man skider på.
Jeg er meget uenig. Jeg ville have nemmere ved at forstå jer hvis I mente at se ikke er "rigtige" eller ordentlige fans. Men fans er de sgu, uanset om I vil det eller ej.
Jamen så forklar mig da hvordan man kan være "fan af noget" man helt bevidst undlader at lytte til, og ligefrem skader. Jeg er slet ikke ude på et skænderi, jeg forstår bare ikke hvordan du kan bruge ordet "fan" i den betydning jeg har skrevet om de her aber.
Hvis der ligger i ordet 'fan' at man holder med nogen, så er de fans. Hvis der ligger i ordet 'fan' at man ønsker sit hold det bedste, så er de fans. Disse personer er tilsyneladende fanatiske supportere af deres klub, en support, der får dem til at opføre sig ekstremt. Det er sgu en meget nymodens ting, at nogle forsøger at tage patent på en bestemt brug af ordet fan. Historisk set beskriver fan vel blot en der er fanatisk pasioneret omkring sin støtte til et hold, og her er de FCK folk jeg så på tribunen i den kategori. Det er ikke det samme som at sige at de er behagelige eller sympatiske mennesker, men fans er de.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. mar 2012, 14:07

Funky skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Funky skrev:Diskussionen om, hvornår man er fan, handler for mig at se om, hvilke motiver man har for at troppe op til en fodboldkamp. Hvis man evner at se lidt ud over sig selv selv og lytte til hvad omverdenen og klubben siger, så er man "fan" af noget andet end sig selv - man sætter noget højere end sig selv. Hvis man kun møder op for at dyrke sig selv og sin stamme-identitet ud i sådan en ekstrem, at man totalt tilsidesætter og ligefrem går i konfklikt med den klub, man påstår at være fan AF, så er man ikke "fan" - for man sætter sig selv (og de stamme-brødre man leger huleboer med) totalt i centrum. Jo bevares, FCK-"fansene" kan sikkert godt lide FCK - men altså ikke så meget, at det skal lægge nogen bånd på deres adfærd, som altså helt tydeligt IKKE er i klubbens interesse. Folk som bevidst skader noget kan ikke være fan af samme.

Det er jo helt basalt: Er man fan af nogen, så interesserer man sig for, hvad vedkommende tænker og mener. De her tosser interesserer sig ikke for andet end hvad de selv tænker og mener. De har så meget ret, synes de selv, at fælles regler og love, hvor man nogle gange må acceptere IKKE at få ret, bare er noget man skider på.
Jeg er meget uenig. Jeg ville have nemmere ved at forstå jer hvis I mente at se ikke er "rigtige" eller ordentlige fans. Men fans er de sgu, uanset om I vil det eller ej.
Jamen så forklar mig da hvordan man kan være "fan af noget" man helt bevidst undlader at lytte til, og ligefrem skader. Jeg er slet ikke ude på et skænderi, jeg forstår bare ikke hvordan du kan bruge ordet "fan" i den betydning jeg har skrevet om de her aber.
Jeg er bestemt da heller ikke ude på et skænderi :) Jeg synes bare det er interessant at diskutere dette emne.

Jo, altså jeg mener jo at når man er fan så er man tilhænger af noget. Det kan være af noget musik, et sportshold eller af en grøntsag. Personlig er jeg helt vild med peberrod, æder det i rigelige mængder og hver eneste dag. Der står dog (i min definition af det at være fan) ikke noget om HVORDAN man skal agere overfor det man er fan af. Jeg har selv engang købt et hus hvor der i haven var en masse peberrod. Jeg elsker som sagt peberrod. Men det passede mig egentlig ikke så godt at det voksede vildt i min have så jeg fjernede det. Nu er jeg ikke meget for at bruge begrebet "fan af peberrod" men alligvevel, jeg elsker jo stadig peberrod selvom jeg ikke handlede i dets interesse.... Det er en langt ude sammenligning men hvad gør man ikke for at bringe lidt humor ind i en diskussion vi begge er enige om ikke skal udvikles til et skænderi? :)

Ligesådan med fck-aberne. De er fans af fck. Og det er det uanset hvor åndssvagt og primitivt de opfører sig. De er dårlige fans. Men de er fans. De skulle skydes og hænges osv, men de er altså stadig fck-fans. Der står jo ingen steder skrevet at man SKAL opføre sig på en bestemt måde for at vinde den tvivlsomme ære det måtte være at kunne kalde sig fck-fan. Det er en gratis (og grim) titel som det står enhver for at tage.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. mar 2012, 14:20

Er det ikke pænt ligegyldigt om vi kalder dem fans eller ej, de ser sig selv som fans og det er vel det som tæller? De er fans, de er bare dårlige fans!

Langt vigtigere er vel diskussionen om hvorfor helvede man ikke gør noget ved problemet? Og hvorfor bl.a vores egen fanclub bruger lejligheden til at kritisere et af de eneste tiltag der er blevet gjort imod problemet, FCKAWAY. Ideen med FCKAWAY er jo ikke at man fra indførelsen slipper for alle ballademagere, men derimod at det skal være lettere at finde frem til ballademagere og sanktionere dem efterfølgende. Kan man finde bare et af de fjolser fra i søndags via ordningen har den jo tjent et formål, istedet bliver det udlagt som om det er ordningens skyld at der er ballade?? Synes sgu det er pinligt, at man efter sådan en oplevelse som i sændags hellere vil bruge det til sin egen politik om at "man endelig skal undgå kollektiv afstraffelse" end at melde ud at lortet fandme skal straffes reste af sæsonen og at aberne ikke er velkomne i fremtiden. Sådan lidt firkantet stillet op.

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Cx » 6. mar 2012, 14:24

Køllen I Møllen skrev:
Toarn skrev:Jeg synes det er forsmædeligt at en far og hans søn kom gående ad Annebergvej før kampen iført AaB halstørklæder lige der omkring hvor udeholdets fans kom væltende og blev bedt af politiet om at fjerne de røde farver af frygt for at de ville blive overfaldet.
Ja, det er helt væk det der. Det skal bare ikke ske. Så ser jeg hellere at man lukker helt af for københavnske tilskuere når vi spiller mod dem. En familie skal denondelyneme have lov at iføre sig cirkustøj og tage til bold. Bare det at man vurderer at der er risiko for et overfald skriger jo til himlen om at disse tosser burde fjernes fra jordens overflade hurtigst muligt.

Synes AaB forlængst skulle have valgt at lukke for tilskuere fra de to klubber.
Hvor er det synd og skam at komme dertil. Jeg vil jeg synes er noget så forkert - man bør vel i stedet appelere til, at sikkerheden omkring udeholdet varetages i mere udpræget grad af udeholdets kontrollører. Dengang Viborg lå i vores bedste liga, var der vel nærmest tradition for ballade pga. af Viborgs kontrollørers og visse AaB-fans særprægede kærlighed for hinanden.

Det må alt andet lige være lettere for eks. FCK's kontrollører at have en fornuftig dialog med FCK's rejsende fans!

Det er jo et mindretal, der søndag var skyld i den ballade der blev - og mon det ikke er muligt for bl.a. FCK at kunne opnå en anden oplevelse hvis eks. også FCK's ledelse fik en anden indgangsvinkel til deres fangrupperinger!

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Cx » 6. mar 2012, 14:28

Poker-One-Kenobi skrev:Er det ikke pænt ligegyldigt om vi kalder dem fans eller ej, de ser sig selv som fans og det er vel det som tæller? De er fans, de er bare dårlige fans!

Langt vigtigere er vel diskussionen om hvorfor helvede man ikke gør noget ved problemet? Og hvorfor bl.a vores egen fanclub bruger lejligheden til at kritisere et af de eneste tiltag der er blevet gjort imod problemet, FCKAWAY. Ideen med FCKAWAY er jo ikke at man fra indførelsen slipper for alle ballademagere, men derimod at det skal være lettere at finde frem til ballademagere og sanktionere dem efterfølgende. Kan man finde bare et af de fjolser fra i søndags via ordningen har den jo tjent et formål, istedet bliver det udlagt som om det er ordningens skyld at der er ballade?? Synes sgu det er pinligt, at man efter sådan en oplevelse som i sændags hellere vil bruge det til sin egen politik om at "man endelig skal undgå kollektiv afstraffelse" end at melde ud at lortet fandme skal straffes reste af sæsonen og at aberne ikke er velkomne i fremtiden. Sådan lidt firkantet stillet op.
Hvordan vil du så undgå at 'aberne' køber billetter til vores familietribune og tager toget herop?

Når du laver sådan et tiltag er du vel ude på at udelukke elementer - men gør jo netop også, at man ikke længere har styr på dem! Du kan udelukke dem fra et fanafsnit - men jeg ser ikke hvad det afhjælper på, at de dukker op alligevel!

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. mar 2012, 14:36

Cx skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Er det ikke pænt ligegyldigt om vi kalder dem fans eller ej, de ser sig selv som fans og det er vel det som tæller? De er fans, de er bare dårlige fans!

Langt vigtigere er vel diskussionen om hvorfor helvede man ikke gør noget ved problemet? Og hvorfor bl.a vores egen fanclub bruger lejligheden til at kritisere et af de eneste tiltag der er blevet gjort imod problemet, FCKAWAY. Ideen med FCKAWAY er jo ikke at man fra indførelsen slipper for alle ballademagere, men derimod at det skal være lettere at finde frem til ballademagere og sanktionere dem efterfølgende. Kan man finde bare et af de fjolser fra i søndags via ordningen har den jo tjent et formål, istedet bliver det udlagt som om det er ordningens skyld at der er ballade?? Synes sgu det er pinligt, at man efter sådan en oplevelse som i sændags hellere vil bruge det til sin egen politik om at "man endelig skal undgå kollektiv afstraffelse" end at melde ud at lortet fandme skal straffes reste af sæsonen og at aberne ikke er velkomne i fremtiden. Sådan lidt firkantet stillet op.
Hvordan vil du så undgå at 'aberne' køber billetter til vores familietribune og tager toget herop?

Når du laver sådan et tiltag er du vel ude på at udelukke elementer - men gør jo netop også, at man ikke længere har styr på dem! Du kan udelukke dem fra et fanafsnit - men jeg ser ikke hvad det afhjælper på, at de dukker op alligevel!

Lures
Cx
Jeg er sikker på, at de færreste vil gide tage turen herop, hvis der ikke er nogen organiserede ture hverken med bus eller hos DSB og de ikke kan få et udebaneafsnit og derfor ikke kan stå samlet. At du mener at man har styr på dem fordi de står i et udebaneafsnit er jo ret komisk i sig selv, specielt efter i søndags.

Alternativt spiller man kampen klokken 13 og de eneste fck-aber der får adgang er dem som har taget en bus fra parken som ved den sidste brøndbykamp. Hvis genierne fra fck's fanclub så kunne undlade at lave fri bar hele vejen, ville det jo også være en hjælp. Men principielt mener jeg bare at lortet skal blive hjemme resten af sæsonen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Buzz Killington » 6. mar 2012, 14:46

Poker-One-Kenobi skrev:Er det ikke pænt ligegyldigt om vi kalder dem fans eller ej, de ser sig selv som fans og det er vel det som tæller? De er fans, de er bare dårlige fans!
Jeg syntes nu ikke det ligegyldigt om 'man' kan betegne dem fans eller ej, specielt ikke når forskellige klubber forsøger at distancere sig fra problemet ved nægte dem betegnelsen 'fan'. Man forsøger at gemme sig fra at det er et reelt problem ved fankulturen, at folk begynder at opføre sig som dyr blot fordi de har et fællesskab og har bestemt trøje på.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Cx » 6. mar 2012, 14:58

Poker-One-Kenobi skrev:Jeg er sikker på, at de færreste vil gide tage turen herop, hvis der ikke er nogen organiserede ture hverken med bus eller hos DSB og de ikke kan få et udebaneafsnit og derfor ikke kan stå samlet. At du mener at man har styr på dem fordi de står i et udebaneafsnit er jo ret komisk i sig selv, specielt efter i søndags.

Alternativt spiller man kampen klokken 13 og de eneste fck-aber der får adgang er dem som har taget en bus fra parken som ved den sidste brøndbykamp. Hvis genierne fra fck's fanclub så kunne undlade at lave fri bar hele vejen, ville det jo også være en hjælp. Men principielt mener jeg bare at lortet skal blive hjemme resten af sæsonen.
Jeg har det så utroligt svært ved at alle andre skal bøde - kampe skal flyttes - osv. på grund af det her. Hvis du flytter sådan en kamp til kl. 13, vil jeg tro at AaB vil tabe en del penge på det! Jeg tror ikke på tidspunktet er betydende - og jeg tvivler på at alkoholpromillen har den store betydning for at der blev fyret romerlys af eller ej. Det var jo ikke en lys ide, de fik i branderten på vej herop!

Nu mener jeg også at det alt andet lige ville være bedre, at FCK/udeholdet fik ansvaret for udebaneafsnittet - og dermed vil jeg da også tro, at det langt mest fornuftige var, at man kunne samle samtlige udeholdets fans i afsnittet.

Vi skal jo huske på, at det er en forbavsende lille gruppe mennesker, der reelt er skyld i balladen søndag - og så snart klubberne indser, at det ikke hjælper alverden at kalde dem 'mestre i idioti' og andre dumsmarte afstandstagen til problemet, så tror jeg man er nået en stor del af vejen til at løse op for de problemer man løb ind i søndag.

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. mar 2012, 15:19

Cx skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Jeg er sikker på, at de færreste vil gide tage turen herop, hvis der ikke er nogen organiserede ture hverken med bus eller hos DSB og de ikke kan få et udebaneafsnit og derfor ikke kan stå samlet. At du mener at man har styr på dem fordi de står i et udebaneafsnit er jo ret komisk i sig selv, specielt efter i søndags.

Alternativt spiller man kampen klokken 13 og de eneste fck-aber der får adgang er dem som har taget en bus fra parken som ved den sidste brøndbykamp. Hvis genierne fra fck's fanclub så kunne undlade at lave fri bar hele vejen, ville det jo også være en hjælp. Men principielt mener jeg bare at lortet skal blive hjemme resten af sæsonen.
Jeg har det så utroligt svært ved at alle andre skal bøde - kampe skal flyttes - osv. på grund af det her. Hvis du flytter sådan en kamp til kl. 13, vil jeg tro at AaB vil tabe en del penge på det! Jeg tror ikke på tidspunktet er betydende - og jeg tvivler på at alkoholpromillen har den store betydning for at der blev fyret romerlys af eller ej. Det var jo ikke en lys ide, de fik i branderten på vej herop!

Nu mener jeg også at det alt andet lige ville være bedre, at FCK/udeholdet fik ansvaret for udebaneafsnittet - og dermed vil jeg da også tro, at det langt mest fornuftige var, at man kunne samle samtlige udeholdets fans i afsnittet.

Vi skal jo huske på, at det er en forbavsende lille gruppe mennesker, der reelt er skyld i balladen søndag - og så snart klubberne indser, at det ikke hjælper alverden at kalde dem 'mestre i idioti' og andre dumsmarte afstandstagen til problemet, så tror jeg man er nået en stor del af vejen til at løse op for de problemer man løb ind i søndag.

Lures
Cx

Du laver den klassiske kobling med at undgå kollektiv afstraffelse for så undgår man at uskyldige bliver ramt. Dette holder jo åbenlyst ikke længere, når så mange uskyldige og fuldstændigt normale menneskers fodbolddag skal påvirkes af den lille gruppe aber. Fortæl mig lige hvorfor det er vigtigere at ikke EN fck-tosse for meget bliver ramt af sanktioner, end at en familliefar kan tage sine børn med til fodbold uden at føle sig truet og få at vide at de skal tage striberne af for politiet kan ikke beskytte dem? Hvorfor skal hensynet til en gruppe, hvor politiet iøvrigt mener det var stort set hele flokken i udebaneafsnittet som var med i udskejelserne, veje tungere end hensynet til den almindelige fan som bare gerne vil gå til fodbold?

Iøvrigt, det har hjulpet at flytte tidspunktet i england, hvorfor tror du ikke det ville hjælpe her? Og er den eventuelle økonomiske udgift ikke mere end opvejet af manglende vold i gaderne, ro på stadion, ingen smadrede toiletter og boder som må lukkes, ingen truede aabfans som ikke kan gå i fred på vej til og fra stadion? Osv osv....

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. mar 2012, 15:21

MHJ skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Er det ikke pænt ligegyldigt om vi kalder dem fans eller ej, de ser sig selv som fans og det er vel det som tæller? De er fans, de er bare dårlige fans!
Jeg syntes nu ikke det ligegyldigt om 'man' kan betegne dem fans eller ej, specielt ikke når forskellige klubber forsøger at distancere sig fra problemet ved nægte dem betegnelsen 'fan'. Man forsøger at gemme sig fra at det er et reelt problem ved fankulturen, at folk begynder at opføre sig som dyr blot fordi de har et fællesskab og har bestemt trøje på.
Er faktisk enig her, det er usselt at klubberne fraskriver sig ansvar ved at kategorisere dem som ballademagere der tilfældigvis vandrer ind på stadions rundt omkring i landet hver eneste søndag.

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Cx » 6. mar 2012, 15:45

Poker-One-Kenobi skrev:Du laver den klassiske kobling med at undgå kollektiv afstraffelse for så undgår man at uskyldige bliver ramt. Dette holder jo åbenlyst ikke længere, når så mange uskyldige og fuldstændigt normale menneskers fodbolddag skal påvirkes af den lille gruppe aber. Fortæl mig lige hvorfor det er vigtigere at ikke EN fck-tosse for meget bliver ramt af sanktioner, end at en familliefar kan tage sine børn med til fodbold uden at føle sig truet og få at vide at de skal tage striberne af for politiet kan ikke beskytte dem? Hvorfor skal hensynet til en gruppe, hvor politiet iøvrigt mener det var stort set hele flokken i udebaneafsnittet som var med i udskejelserne, veje tungere end hensynet til den almindelige fan som bare gerne vil gå til fodbold?

Iøvrigt, det har hjulpet at flytte tidspunktet i england, hvorfor tror du ikke det ville hjælpe her? Og er den eventuelle økonomiske udgift ikke mere end opvejet af manglende vold i gaderne, ro på stadion, ingen smadrede toiletter og boder som må lukkes, ingen truede aabfans som ikke kan gå i fred på vej til og fra stadion? Osv osv....
Jeg får godt nok lagt mange meninger i munden, som jeg slet ikke har beskrevet...

Nu er jeg blot så retsskaffen, at jeg ikke mener, det er i orden at dømme uskyldige! Jeg er blot af den overbevisning at der findes en anden og bedre løsning end forbud, sanktioner og endnu mere forbud!

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. mar 2012, 15:55

Cx skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Du laver den klassiske kobling med at undgå kollektiv afstraffelse for så undgår man at uskyldige bliver ramt. Dette holder jo åbenlyst ikke længere, når så mange uskyldige og fuldstændigt normale menneskers fodbolddag skal påvirkes af den lille gruppe aber. Fortæl mig lige hvorfor det er vigtigere at ikke EN fck-tosse for meget bliver ramt af sanktioner, end at en familliefar kan tage sine børn med til fodbold uden at føle sig truet og få at vide at de skal tage striberne af for politiet kan ikke beskytte dem? Hvorfor skal hensynet til en gruppe, hvor politiet iøvrigt mener det var stort set hele flokken i udebaneafsnittet som var med i udskejelserne, veje tungere end hensynet til den almindelige fan som bare gerne vil gå til fodbold?

Iøvrigt, det har hjulpet at flytte tidspunktet i england, hvorfor tror du ikke det ville hjælpe her? Og er den eventuelle økonomiske udgift ikke mere end opvejet af manglende vold i gaderne, ro på stadion, ingen smadrede toiletter og boder som må lukkes, ingen truede aabfans som ikke kan gå i fred på vej til og fra stadion? Osv osv....
Jeg får godt nok lagt mange meninger i munden, som jeg slet ikke har beskrevet...

Nu er jeg blot så retsskaffen, at jeg ikke mener, det er i orden at dømme uskyldige! Jeg er blot af den overbevisning at der findes en anden og bedre løsning end forbud, sanktioner og endnu mere forbud!

Lures
Cx

Jamen så skriv dog endelig de løsninger, istedet for det sædvanlige pladder om at blive dømt og kollektivt straffet, bare fordi man bryder alle aftaler med politi, truer folk på vej til stadion, smadrer et toilet og truer personalet på stadion, afbryder fodboldkampen med ulovlige blus kastet ind på banen og generelt opfører sig som om man har lov til at pisse på alt og alle fordi man jo er fck. Det nærmer sig jo Oslo syndrom når AaBs egen fanclub bruger opmærksomheden til at skyde skylden på blusforbud og FCKaway, efter at være blevet trampet ned på egen jord.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af nik » 6. mar 2012, 16:04

Dejligt man politisk side endelig tager fat i det nu og lader politiet bestemme hvornår kampene skal spilles, nu vil højrisikokampene nok blive spillet lige over middag, så er folk nok ikke så fulde

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Holm-o1 » 6. mar 2012, 16:05

nik skrev:Dejligt man politisk side endelig tager fat i det nu og lader politiet bestemme hvornår kampene skal spilles, nu vil højrisikokampene nok blive spillet lige over middag, så er folk nok ikke så fulde
Fedt, så behøves man jo ikke lede efter en morgenfest!
..

Cx
Allstar
Allstar
Indlæg: 1213
Tilmeldt: 14. aug 2005, 10:22

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Cx » 6. mar 2012, 16:16

Poker-One-Kenobi skrev:Jamen så skriv dog endelig de løsninger, istedet for det sædvanlige pladder om at blive dømt og kollektivt straffet, bare fordi man bryder alle aftaler med politi, truer folk på vej til stadion, smadrer et toilet og truer personalet på stadion, afbryder fodboldkampen med ulovlige blus kastet ind på banen og generelt opfører sig som om man har lov til at pisse på alt og alle fordi man jo er fck. Det nærmer sig jo Oslo syndrom når AaBs egen fanclub bruger opmærksomheden til at skyde skylden på blusforbud og FCKaway, efter at være blevet trampet ned på egen jord.
Det har jeg såmænd også gjort i et tidligere indlæg, som du har kommenteret på. Det kunne være en ide at læse igennem inden, du beskriver mine holdninger som 'pladder'.

Du behøver såmænd ikke gentage visse FCK-fans hærgen. Det har jeg læst mange gange - og jeg har såmænd også taget afstand til det.

At du er uenig i, hvad ASC gør - eller uenig i mine holdninger, er i orden. Men det du tillægger, at jeg så er ligeglad med hvad der foregår er helt forkert. Jeg vil tro du mener Stockholm syndrom (Oslo-syndrom er vist noget andet :thumbsup: ), hvor du argumenterer med ASC's brev, det synes jeg er helt forkasteligt! ASC forsøger jo at belyse en problematik, som vi også har inden for egne rækker!

Lures
Cx
"Vi vinder guld i år...."

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af JFL » 6. mar 2012, 16:28

nik skrev:Dejligt man politisk side endelig tager fat i det nu og lader politiet bestemme hvornår kampene skal spilles, nu vil højrisikokampene nok blive spillet lige over middag, så er folk nok ikke så fulde
http://m.b.dk/touch/content.pml?guid=ww ... gs-fodbold

At flytte kampe til tidligere tidspunkter virker ikke. Tværtimod.

Kan desuden citere journalist og forfatter af bogen Hooligan - de danske broderskaber, Tom Carstensen, som på facebook i dag skriver:
"Hr. Bødskov. Lyt nu til fagkundskaben. Og med fagkundskab mener jeg ikke politiforeningen. Det er en interesseorganisation.

'formiddagskampe for så er folk ikke så fulde'. Problemet er altså ikke om almindelige fans har fået to, fire eller syv øl. Dem der vil balladen de vil den. Punktum. Og de mennesker der virkelig vil slås de kommer da bare direkte fra byen godt skudt af på diverse hvis man lægger kampene om formiddagen."

Jeg kan desuden anbefale den bog, hvor man følger ledere indenfor FCK, Brøndby og AGF hooligangrupperinger.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. mar 2012, 16:37

Cx skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Jamen så skriv dog endelig de løsninger, istedet for det sædvanlige pladder om at blive dømt og kollektivt straffet, bare fordi man bryder alle aftaler med politi, truer folk på vej til stadion, smadrer et toilet og truer personalet på stadion, afbryder fodboldkampen med ulovlige blus kastet ind på banen og generelt opfører sig som om man har lov til at pisse på alt og alle fordi man jo er fck. Det nærmer sig jo Oslo syndrom når AaBs egen fanclub bruger opmærksomheden til at skyde skylden på blusforbud og FCKaway, efter at være blevet trampet ned på egen jord.
Det har jeg såmænd også gjort i et tidligere indlæg, som du har kommenteret på. Det kunne være en ide at læse igennem inden, du beskriver mine holdninger som 'pladder'.

Du behøver såmænd ikke gentage visse FCK-fans hærgen. Det har jeg læst mange gange - og jeg har såmænd også taget afstand til det.

At du er uenig i, hvad ASC gør - eller uenig i mine holdninger, er i orden. Men det du tillægger, at jeg så er ligeglad med hvad der foregår er helt forkert. Jeg vil tro du mener Stockholm syndrom (Oslo-syndrom er vist noget andet :thumbsup: ), hvor du argumenterer med ASC's brev, det synes jeg er helt forkasteligt! ASC forsøger jo at belyse en problematik, som vi også har inden for egne rækker!

Lures
Cx
Olso syndromet, at et undertrykt folk identificerer sig med deres undertrykkere og overtager deres holdninger, sådan ultra forsimplet, opkaldt efter israels osloforhandlinger og perioden efter.
Hvorfor skal AaBs fanclub rende FCKs ærinde, og så endda blot dage efter de har opført sig sådan i vores by og på vores stadion? Så vidt jeg ved arbejder AaBs forskellige fangrupperinger glimrende sammen med både politi og DSB, og det er da også lang tid siden at der har været problemer med AaB fans på udebane, hvorfor skal vores fanclub så til at fjerne ansvar fra FCKs spader og istedet lægge det over på Away ordning og forbud mod blus? Vi har da på ingen måde samme problematik som FCK og Brøndby, vi har måske tidligere haft en minimal smule anløb til det, men hvornår er en kamp sidst blevet stoppet pga AaB fans? Hvornår har AaB fans sidst smadret toiletter eller brændt hundrede sæder af? Synes det er vanvittigt at tage ansvaret fra de 2 klubber som gennem de sidste mange år har stået for langt hoveddelen af problemerne, og istedet gøre det til et generelt problem for alle klubber, for sådan er virkeligheden ikke.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FCK 4. marts 2012

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. mar 2012, 16:40

JFL skrev:
nik skrev:Dejligt man politisk side endelig tager fat i det nu og lader politiet bestemme hvornår kampene skal spilles, nu vil højrisikokampene nok blive spillet lige over middag, så er folk nok ikke så fulde
http://m.b.dk/touch/content.pml?guid=ww ... gs-fodbold

At flytte kampe til tidligere tidspunkter virker ikke. Tværtimod.

Kan desuden citere journalist og forfatter af bogen Hooligan - de danske broderskaber, Tom Carstensen, som på facebook i dag skriver:
"Hr. Bødskov. Lyt nu til fagkundskaben. Og med fagkundskab mener jeg ikke politiforeningen. Det er en interesseorganisation.

'formiddagskampe for så er folk ikke så fulde'. Problemet er altså ikke om almindelige fans har fået to, fire eller syv øl. Dem der vil balladen de vil den. Punktum. Og de mennesker der virkelig vil slås de kommer da bare direkte fra byen godt skudt af på diverse hvis man lægger kampene om formiddagen."

Jeg kan desuden anbefale den bog, hvor man følger ledere indenfor FCK, Brøndby og AGF hooligangrupperinger.
Måske skulle man kigge på england hvor man konsekvent ligger højrisiko-kampe klokken 12-13, istedet for at ophøje en dansk "fanforsker" til sandheden. Hvis det ikke virkede i england, tvivler jeg sgu på at de ville gøre det.

Besvar