Trøjepris!!

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Trøjepris!!

Indlæg af Simon » 1. mar 2012, 14:20

Jeg sad og gloede på fjendens support forum til på søndag og faldt over noget interresant... En spillertrøje til 249 ,- (Bare rolig, det kunne ikke falde mig ind at investere i den. Om jeg så fik den smidt i nakken, ville jeg ikke gå med den.) :D Nu skal der nok være nogen der tænker: "Jamen, den lortetrøje er heller ik mere værd".
Alligevel tænker jeg, hvorfor er det man som AaB mand, som gerne vil være klædt i rødt og hvidt, skal betale 600 kr??
Det er vel også i klubbens interesse at så mange som muligt er i rød-hvide farver når der er bold på hjemmebanen (udebane, for den sags skyld) for at få lidt mere farve på hjemmebanen, end der er nu.
Er der nogen der ved hvorfor priserne ligger i det leje?? Omvendt, er der nogen der har en forklaring på hvorfor fuckernes trøjer er så billige som de er??

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Trøjepris!!

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2012, 14:42

Simon skrev:Jeg sad og gloede på fjendens support forum til på søndag og faldt over noget interresant... En spillertrøje til 249 ,- (Bare rolig, det kunne ikke falde mig ind at investere i den. Om jeg så fik den smidt i nakken, ville jeg ikke gå med den.) :D Nu skal der nok være nogen der tænker: "Jamen, den lortetrøje er heller ik mere værd".
Alligevel tænker jeg, hvorfor er det man som AaB mand, som gerne vil være klædt i rødt og hvidt, skal betale 600 kr??
Det er vel også i klubbens interesse at så mange som muligt er i rød-hvide farver når der er bold på hjemmebanen (udebane, for den sags skyld) for at få lidt mere farve på hjemmebanen, end der er nu.
Er der nogen der ved hvorfor priserne ligger i det leje?? Omvendt, er der nogen der har en forklaring på hvorfor fuckernes trøjer er så billige som de er??
De har lige fået ny trøjesponsor og skal have solgt ud af de gamle?
(De skifter til Addidas).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Trøjepris!!

Indlæg af le Cid » 1. mar 2012, 14:48

Jeg har købt den nyeste AaB trøje til 300,- inden blæsevejrskampen mod gjæf...
Den blå/lilla udetrøje købte jeg også til spotpris.
Jeg er sikker på, at den nye PS&E trøje kommer til at koste minimum det samme som AaBs ditto.

...til gengæld synes jeg, at det er hampert at kræve samme pris for en trøje i børnestørrelser!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Trøjepris!!

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2012, 14:50

le Cid skrev: ...til gengæld synes jeg, at det er hampert at kræve samme pris for en trøje i børnestørrelser!
Jep - det er årsagen til at min søn ikke har AaB-tøj. Han må nøjes med billigere alternativer som Barcelona.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Trøjepris!!

Indlæg af Simon » 1. mar 2012, 15:07

le Cid skrev:Jeg har købt den nyeste AaB trøje til 300,- inden blæsevejrskampen mod gjæf...
Du skriver den nye trøje!! Den bliver da først lanceret før FCK kampen.
:P Hvor køber du dine trøjer??

Peter-AaB
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 18. jul 2005, 14:45

Re: Trøjepris!!

Indlæg af Peter-AaB » 1. mar 2012, 15:12

Jeg begriber ikke, trøjerne skal være så dyre! De produceres formentlig i fjernøsten, til enhedsomkostninger der vel maksimalt er omkring 30 kroner.
Direktørerne rundt omkring i klubberne taler om, at det skal være en total-oplevelse at gå til fodbold, og de bifalder god stemning på tribunerne med klubernes trøjer mv som en væstenlig del af festen. Mon ikke også, det er lettere at sælge sponsorater, når der er fest og farver på lægterne!?
Jeg mener at man med fordel, kan sælge en ny trøje for en pris af eksempelvis 300 kr, den lavere gevinst pr solgt trøje vil foruden et mersalg også medføre en bedre branding og som ovenfor skrevet øgede sponsorindtægter.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Trøjepris!!

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. mar 2012, 15:14

Simon skrev:
le Cid skrev:Jeg har købt den nyeste AaB trøje til 300,- inden blæsevejrskampen mod gjæf...
Du skriver den nye trøje!! Den bliver da først lanceret før FCK kampen.
:P Hvor køber du dine trøjer??
Han skriver den nyeste. Og den nye kommer ikke før til sommer. Men ellers ramte du da plet.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Trøjepris!!

Indlæg af le Cid » 1. mar 2012, 15:39

Poker-One-Kenobi skrev:
Simon skrev:
le Cid skrev:Jeg har købt den nyeste AaB trøje til 300,- inden blæsevejrskampen mod gjæf...
Du skriver den nye trøje!! Den bliver da først lanceret før FCK kampen.
:P Hvor køber du dine trøjer??
Han skriver den nyeste. Og den nye kommer ikke før til sommer. Men ellers ramte du da plet.
Præcis!
Og den er købt i stadionhallen :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Trøjepris!!

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2012, 16:05

Peter-AaB skrev:Jeg begriber ikke, trøjerne skal være så dyre! De produceres formentlig i fjernøsten, til enhedsomkostninger der vel maksimalt er omkring 30 kroner.
Direktørerne rundt omkring i klubberne taler om, at det skal være en total-oplevelse at gå til fodbold, og de bifalder god stemning på tribunerne med klubernes trøjer mv som en væstenlig del af festen. Mon ikke også, det er lettere at sælge sponsorater, når der er fest og farver på lægterne!?
Jeg mener at man med fordel, kan sælge en ny trøje for en pris af eksempelvis 300 kr, den lavere gevinst pr solgt trøje vil foruden et mersalg også medføre en bedre branding og som ovenfor skrevet øgede sponsorindtægter.
Der er ganske sikkert folk (hos trøjeproducenterne) der regner på hvad trøjerne skal koste så profitten maksimeres. De er åbenlyst ikke enig i din kalkulation. Jeg tror ikke AaB har megen indflydelse på trøjens pris.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Trøjepris!!

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. mar 2012, 23:44

Simon skrev:Jeg sad og gloede på fjendens support forum til på søndag og faldt over noget interresant... En spillertrøje til 249 ,- (Bare rolig, det kunne ikke falde mig ind at investere i den. Om jeg så fik den smidt i nakken, ville jeg ikke gå med den.) :D Nu skal der nok være nogen der tænker: "Jamen, den lortetrøje er heller ik mere værd".
Alligevel tænker jeg, hvorfor er det man som AaB mand, som gerne vil være klædt i rødt og hvidt, skal betale 600 kr??
Det er vel også i klubbens interesse at så mange som muligt er i rød-hvide farver når der er bold på hjemmebanen (udebane, for den sags skyld) for at få lidt mere farve på hjemmebanen, end der er nu.
Er der nogen der ved hvorfor priserne ligger i det leje?? Omvendt, er der nogen der har en forklaring på hvorfor fuckernes trøjer er så billige som de er??
http://aabshoppen.dk/shop/standard/Spil ... 10-11.aspx

Brugeravatar
Akarita
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 23. nov 2011, 12:27
Favoritspiller: Rasmus Würtz
Geografisk sted: Shanghai, China

Re: Trøjepris!!

Indlæg af Akarita » 2. mar 2012, 17:35

Yeah...why cant the jersey be cheap?
I mean, many of them were MADE IN CHINA, but i must pay several times as much as a reasonable price.
Now the club has financial problem, the price-reduction can increasing sales and make profits.
Actually i DO like to buy a jersey(which is on sale) myself, but the carriage expense is not cheap.....after all i'm just a poor university student. *sigh*

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Trøjepris!!

Indlæg af abbifar » 3. mar 2012, 10:57

Akarita skrev:Yeah...why cant the jersey be cheap?
I mean, many of them were MADE IN CHINA, but i must pay several times as much as a reasonable price.
Now the club has financial problem, the price-reduction can increasing sales and make profits.
Actually i DO like to buy a jersey(which is on sale) myself, but the carriage expense is not cheap.....after all i'm just a poor university student. *sigh*
I'm going to China again in June (Beijing and Tianjin). I would be happy to bring a jersey and send it to you inside China - that would be a lot cheaper for you.

If this would be interesting then send me info on which jersey you would like, which size and if you want number and name printed on the jersey. No problem.

BR
Abbifar (Thomas)
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Akarita
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 23. nov 2011, 12:27
Favoritspiller: Rasmus Würtz
Geografisk sted: Shanghai, China

Re: Trøjepris!!

Indlæg af Akarita » 3. mar 2012, 16:21

abbifar skrev:
Akarita skrev:Yeah...why cant the jersey be cheap?
I mean, many of them were MADE IN CHINA, but i must pay several times as much as a reasonable price.
Now the club has financial problem, the price-reduction can increasing sales and make profits.
Actually i DO like to buy a jersey(which is on sale) myself, but the carriage expense is not cheap.....after all i'm just a poor university student. *sigh*
I'm going to China again in June (Beijing and Tianjin). I would be happy to bring a jersey and send it to you inside China - that would be a lot cheaper for you.

If this would be interesting then send me info on which jersey you would like, which size and if you want number and name printed on the jersey. No problem.

BR
Abbifar (Thomas)
Awwww that's very kind of you!

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Trøjepris!!

Indlæg af The Point Maker » 22. mar 2012, 12:24

Come on gutter, I ved da trøjerne koster det i næsten samtlige klubber rundt omkring i verden. Trøjerne er en indtægt for adidas og AaB - selvfølgelig skal de ikke bare gives væk. Så skal sæsonkort også kun kote 200 osv. Hvis man synes 600 (inkl tryk) er for meget for 1 stk mærkevare, ovenikøbet ens hjerteklubs, som man støtter samtidigt, jamen så hold med en klub som laver billigere trøjer. Syns det er lidt til grin. Debatten om børnestørrelser til samme pris er dog fair - men igen jeg tror omkostningsforholdet ikke er meget mindre.

Besvar