AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik fri!

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik fri!

Indlæg af Funky » 5. mar 2012, 14:45

http://www.sporten.dk/fodbold/politiet- ... vi-har-set" onclick="window.open(this.href);return false;

Man anholdt 22 AaB-"fans", men politiets opfattelse var, at der var flere, værre, problemer med større grupper af FCK'ere - som dog måtte gå fri da man ikke havde ressourcer til at foretage anholdelser!

Ét ord: NEJ!!!

Og lidt flere: Amøberne kan da for alvor godte og glæde sig, hvis de alene i kraft af antal kan hæve sig over regler og love. ALARM ALARM og VAGT I GEVÆR hvis vi har et system, som kun evner at fange og straffe "de små". Det kan da OVERHOVEDET ikke accepteres!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Peter A. » 5. mar 2012, 15:45

Jeg undrede mig også i går da jeg så billeder/videoklip af hvordan FCK-fansene gik amok udenfor stadion. Hvofor blev de overhovedet lukket ind på stadion?

Og ja, synes også at når man kigger på hændelserne i går ser det ud til at laver man blot ballade nok så får man lov...politi/vagter så da heller ikke ud til at være særlige aktive med at fjerne FCK-fans fra tribunen i løbet af kamipen. I så fald ville tilskuerafsnittet nok have fremstået halvtomt mod slutningen...
Hey AaB!

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af jydenfranord » 5. mar 2012, 19:25

Hvis man laver en gennemgang af det som skete igår, så må der tegne sig et billede af hvis bare man er sindsyg nok, så får man lov til alt.
Det hele starter med FCK fans vælger at forlade den rute de selv har været med til at aftale. Det ser politiet gennem fingre med, men vælger at anholde de AaB'ere der prøver at komme frem til dem (hvilket de naturligvis også skal!!!), men hvorfor ikke anholde eller tilbageholde samtlige folk der er med i FCKs march, når de fraviger den rute der er aftalt.
Da de så kommer frem til stadion vælger FCKs fans at angribe kontrollørene, politiet og indgangen. Politiet skrider ind og får stoppet hærværket, men ingen anholdes, og det virker som alle får lov at komme ind på stadion.
Da FCKs fans er inde på stadion fyres der store mængder fyrværkeri af, og der smides en del ind på banen. Flere gange henstilles der at man ikke må det. Men man forsætter uanfægtet.
Dommeren stopper kampen og der meldes ud at hvis der sker mere stoppes kampen, men spillerne er kun lige kommet på banen da der endnu engang kan ses enkelte stykker fyrværkeri.
Derudover ødelægges toiletterne og kiosken lukkes pga. den onde stemning.

Der er så en enkelt ualmindelig dum knægt der løber ind på banen, han bliver heldigvis stoppet inden det går fuldstændig galt. Men her kan politiet godt reagere, og anholder ham, (igen, hvilket de naturligvis også skal!!!)
Politiet kan åbenbart kun håndtere mindre grupper og enkelt personer. Hvor imod store og truende grupper får lov til at forsætte uden problemer.

Der har været tale om klubberne skal betale politiet i forbindelse med kampene. Hvordan ville det så være efter en kamp som igår, hvis klubberne idømmes en bøde kan de så kræve den betalt af politiet der ikke løste den opgave de blev stillet?

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Henriksen » 5. mar 2012, 19:54

jydenfranord skrev:Hvis man laver en gennemgang af det som skete igår, så må der tegne sig et billede af hvis bare man er sindsyg nok, så får man lov til alt.
Det hele starter med FCK fans vælger at forlade den rute de selv har været med til at aftale. Det ser politiet gennem fingre med, men vælger at anholde de AaB'ere der prøver at komme frem til dem (hvilket de naturligvis også skal!!!), men hvorfor ikke anholde eller tilbageholde samtlige folk der er med i FCKs march, når de fraviger den rute der er aftalt.
Da de så kommer frem til stadion vælger FCKs fans at angribe kontrollørene, politiet og indgangen. Politiet skrider ind og får stoppet hærværket, men ingen anholdes, og det virker som alle får lov at komme ind på stadion.
Da FCKs fans er inde på stadion fyres der store mængder fyrværkeri af, og der smides en del ind på banen. Flere gange henstilles der at man ikke må det. Men man forsætter uanfægtet.
Dommeren stopper kampen og der meldes ud at hvis der sker mere stoppes kampen, men spillerne er kun lige kommet på banen da der endnu engang kan ses enkelte stykker fyrværkeri.
Derudover ødelægges toiletterne og kiosken lukkes pga. den onde stemning.

Der er så en enkelt ualmindelig dum knægt der løber ind på banen, han bliver heldigvis stoppet inden det går fuldstændig galt. Men her kan politiet godt reagere, og anholder ham, (igen, hvilket de naturligvis også skal!!!)
Politiet kan åbenbart kun håndtere mindre grupper og enkelt personer. Hvor imod store og truende grupper får lov til at forsætte uden problemer.

Der har været tale om klubberne skal betale politiet i forbindelse med kampene. Hvordan ville det så være efter en kamp som igår, hvis klubberne idømmes en bøde kan de så kræve den betalt af politiet der ikke løste den opgave de blev stillet?
Om end det var ønskeligt, så ville en rydning af udebaneafsnittet nok kræve dobbelt så mange betjente som der var udkommanderet i går, og derfor har man muligvis vurderet, at man ville kunne undgå større tumult og ballade ved trods alt at lade de fleste af tosserne komme ind og se fodbold. Nuvel, de kunne ikke begå sig alligevel, men jeg mener stadig, at havde man anholdt de der gik amok udenfor stadion ved indgangen, så ville der sikkert stadig have sket ballade inde PÅ Stadion, og så var styrken stadig for lille til sådan en opgave (medmindre nogen foretrækker brugen af gas til at rydde afsnittet med ?)

Havde politiet nu skredet endnu mere hårdhændet ind og havde forsøgt at rydde afsnittet, ja, så havde vi set ikke så få FCK-fans på skadestuen, og så havde Politiet sikkert også fået høvl for deres indsats. Havde man stillet op med 2-300 betjente inden kampen kunne et så stort opbud måske også i sig selv have opfordret til ballade - hvem ved. Politiet kan håndtere alle slags grupper, det er bare et spørgsmål om taktik og magtmidler, men jeg er overbevist om at også Politiet prøver at undgå en optrapning på alle mulige måder, så prøv lige at se tingene fra den anden side af hjelmen også... tak

Jeg tror iøvrigt ikke at politiet skelner mellem om det er AaB eller FCK-fans - i deres optik, og i min, er de bare ballademagere der skal pakkes sammen og sendes hjem...
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af jydenfranord » 5. mar 2012, 19:58

Henriksen skrev:
jydenfranord skrev:Hvis man laver en gennemgang af det som skete igår, så må der tegne sig et billede af hvis bare man er sindsyg nok, så får man lov til alt.
Det hele starter med FCK fans vælger at forlade den rute de selv har været med til at aftale. Det ser politiet gennem fingre med, men vælger at anholde de AaB'ere der prøver at komme frem til dem (hvilket de naturligvis også skal!!!), men hvorfor ikke anholde eller tilbageholde samtlige folk der er med i FCKs march, når de fraviger den rute der er aftalt.
Da de så kommer frem til stadion vælger FCKs fans at angribe kontrollørene, politiet og indgangen. Politiet skrider ind og får stoppet hærværket, men ingen anholdes, og det virker som alle får lov at komme ind på stadion.
Da FCKs fans er inde på stadion fyres der store mængder fyrværkeri af, og der smides en del ind på banen. Flere gange henstilles der at man ikke må det. Men man forsætter uanfægtet.
Dommeren stopper kampen og der meldes ud at hvis der sker mere stoppes kampen, men spillerne er kun lige kommet på banen da der endnu engang kan ses enkelte stykker fyrværkeri.
Derudover ødelægges toiletterne og kiosken lukkes pga. den onde stemning.

Der er så en enkelt ualmindelig dum knægt der løber ind på banen, han bliver heldigvis stoppet inden det går fuldstændig galt. Men her kan politiet godt reagere, og anholder ham, (igen, hvilket de naturligvis også skal!!!)
Politiet kan åbenbart kun håndtere mindre grupper og enkelt personer. Hvor imod store og truende grupper får lov til at forsætte uden problemer.

Der har været tale om klubberne skal betale politiet i forbindelse med kampene. Hvordan ville det så være efter en kamp som igår, hvis klubberne idømmes en bøde kan de så kræve den betalt af politiet der ikke løste den opgave de blev stillet?
Om end det var ønskeligt, så ville en rydning af udebaneafsnittet nok kræve dobbelt så mange betjente som der var udkommanderet i går, og derfor har man muligvis vurderet, at man ville kunne undgå større tumult og ballade ved trods alt at lade de fleste af tosserne komme ind og se fodbold. Nuvel, de kunne ikke begå sig alligevel, men jeg mener stadig, at havde man anholdt de der gik amok udenfor stadion ved indgangen, så ville der sikkert stadig have sket ballade inde PÅ Stadion, og så var styrken stadig for lille til sådan en opgave (medmindre nogen foretrækker brugen af gas til at rydde afsnittet med ?)

Havde politiet nu skredet endnu mere hårdhændet ind og havde forsøgt at rydde afsnittet, ja, så havde vi set ikke så få FCK-fans på skadestuen, og så havde Politiet sikkert også fået høvl for deres indsats. Havde man stillet op med 2-300 betjente inden kampen kunne et så stort opbud måske også i sig selv have opfordret til ballade - hvem ved. Politiet kan håndtere alle slags grupper, det er bare et spørgsmål om taktik og magtmidler, men jeg er overbevist om at også Politiet prøver at undgå en optrapning på alle mulige måder, så prøv lige at se tingene fra den anden side af hjelmen også... tak

Jeg tror iøvrigt ikke at politiet skelner mellem om det er AaB eller FCK-fans - i deres optik, og i min, er de bare ballademagere der skal pakkes sammen og sendes hjem...
Jeg mener ikke de skulle have haft mulighed for at komme frem til stadion, da de fraveg den aftalte rute skulle man have skredet ind og fjernet dem. Så ville der være mindre der kunne gå amok ved indgangen, hvor man så kunne fjerne dem der lavede problemer der, da de så kom ind på tribunen, så kunne man fjerne dem der lavede problemer der. Altså tage det i etaper det kom i. Istedet lod man gang på gang ballademagerne vinde og vise de lavede deres egne regler.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Henriksen » 5. mar 2012, 20:00

jydenfranord skrev:
Henriksen skrev:
jydenfranord skrev:Hvis man laver en gennemgang af det som skete igår, så må der tegne sig et billede af hvis bare man er sindsyg nok, så får man lov til alt.
Det hele starter med FCK fans vælger at forlade den rute de selv har været med til at aftale. Det ser politiet gennem fingre med, men vælger at anholde de AaB'ere der prøver at komme frem til dem (hvilket de naturligvis også skal!!!), men hvorfor ikke anholde eller tilbageholde samtlige folk der er med i FCKs march, når de fraviger den rute der er aftalt.
Da de så kommer frem til stadion vælger FCKs fans at angribe kontrollørene, politiet og indgangen. Politiet skrider ind og får stoppet hærværket, men ingen anholdes, og det virker som alle får lov at komme ind på stadion.
Da FCKs fans er inde på stadion fyres der store mængder fyrværkeri af, og der smides en del ind på banen. Flere gange henstilles der at man ikke må det. Men man forsætter uanfægtet.
Dommeren stopper kampen og der meldes ud at hvis der sker mere stoppes kampen, men spillerne er kun lige kommet på banen da der endnu engang kan ses enkelte stykker fyrværkeri.
Derudover ødelægges toiletterne og kiosken lukkes pga. den onde stemning.

Der er så en enkelt ualmindelig dum knægt der løber ind på banen, han bliver heldigvis stoppet inden det går fuldstændig galt. Men her kan politiet godt reagere, og anholder ham, (igen, hvilket de naturligvis også skal!!!)
Politiet kan åbenbart kun håndtere mindre grupper og enkelt personer. Hvor imod store og truende grupper får lov til at forsætte uden problemer.

Der har været tale om klubberne skal betale politiet i forbindelse med kampene. Hvordan ville det så være efter en kamp som igår, hvis klubberne idømmes en bøde kan de så kræve den betalt af politiet der ikke løste den opgave de blev stillet?
Om end det var ønskeligt, så ville en rydning af udebaneafsnittet nok kræve dobbelt så mange betjente som der var udkommanderet i går, og derfor har man muligvis vurderet, at man ville kunne undgå større tumult og ballade ved trods alt at lade de fleste af tosserne komme ind og se fodbold. Nuvel, de kunne ikke begå sig alligevel, men jeg mener stadig, at havde man anholdt de der gik amok udenfor stadion ved indgangen, så ville der sikkert stadig have sket ballade inde PÅ Stadion, og så var styrken stadig for lille til sådan en opgave (medmindre nogen foretrækker brugen af gas til at rydde afsnittet med ?)

Havde politiet nu skredet endnu mere hårdhændet ind og havde forsøgt at rydde afsnittet, ja, så havde vi set ikke så få FCK-fans på skadestuen, og så havde Politiet sikkert også fået høvl for deres indsats. Havde man stillet op med 2-300 betjente inden kampen kunne et så stort opbud måske også i sig selv have opfordret til ballade - hvem ved. Politiet kan håndtere alle slags grupper, det er bare et spørgsmål om taktik og magtmidler, men jeg er overbevist om at også Politiet prøver at undgå en optrapning på alle mulige måder, så prøv lige at se tingene fra den anden side af hjelmen også... tak

Jeg tror iøvrigt ikke at politiet skelner mellem om det er AaB eller FCK-fans - i deres optik, og i min, er de bare ballademagere der skal pakkes sammen og sendes hjem...
Jeg mener ikke de skulle have haft mulighed for at komme frem til stadion, da de fraveg den aftalte rute skulle man have skredet ind og fjernet dem. Så ville der være mindre der kunne gå amok ved indgangen, hvor man så kunne fjerne dem der lavede problemer der, da de så kom ind på tribunen, så kunne man fjerne dem der lavede problemer der. Altså tage det i etaper det kom i. Istedet lod man gang på gang ballademagerne vinde og vise de lavede deres egne regler.
Altid nemt at sidde bagefter og være bagklog på så impulsive handlinger. Havde man som du nævner ikke en klar aftale ? Ja, okay, det troede politiet så på....hvor nemt mon det bliver at lave aftaler næste gang. Nu har fjolserne jo bekendt kulør.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Funky » 5. mar 2012, 20:14

Henriksen skrev: Om end det var ønskeligt, så ville en rydning af udebaneafsnittet nok kræve dobbelt så mange betjente som der var udkommanderet i går, og derfor har man muligvis vurderet, at man ville kunne undgå større tumult og ballade ved trods alt at lade de fleste af tosserne komme ind og se fodbold. Nuvel, de kunne ikke begå sig alligevel, men jeg mener stadig, at havde man anholdt de der gik amok udenfor stadion ved indgangen, så ville der sikkert stadig have sket ballade inde PÅ Stadion, og så var styrken stadig for lille til sådan en opgave (medmindre nogen foretrækker brugen af gas til at rydde afsnittet med ?)

Havde politiet nu skredet endnu mere hårdhændet ind og havde forsøgt at rydde afsnittet, ja, så havde vi set ikke så få FCK-fans på skadestuen, og så havde Politiet sikkert også fået høvl for deres indsats. Havde man stillet op med 2-300 betjente inden kampen kunne et så stort opbud måske også i sig selv have opfordret til ballade - hvem ved. Politiet kan håndtere alle slags grupper, det er bare et spørgsmål om taktik og magtmidler, men jeg er overbevist om at også Politiet prøver at undgå en optrapning på alle mulige måder, så prøv lige at se tingene fra den anden side af hjelmen også... tak

Jeg tror iøvrigt ikke at politiet skelner mellem om det er AaB eller FCK-fans - i deres optik, og i min, er de bare ballademagere der skal pakkes sammen og sendes hjem...
Altsammen meget udmærkede betragtninger, men slutresultatet er altså stadig, at der åbenbart ikke er lighed for loven, hvilket jeg finder absolut uspiseligt. Hvis man har forladt sig så meget på indgåede aftaler, at man må stå tilbage og indrømme, at man har ladet mange flere forbrydere gå, end de få, man kunne finde ud af at håndtere, så har man måske nok været lidt tossegod. Derudover har man givet tumperne en meget kedelig lektion i, at de altså kan té sig som de vil - bare de er mange. Det er noget som i sidste ende kan koste dig, mig, og alle mulige andre helt normale mennesker dyrt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Fabbe » 5. mar 2012, 20:20

Funky skrev:ALARM ALARM og VAGT I GEVÆR hvis vi har et system, som kun evner at fange og straffe "de små".
Præcis sådan er det. Man har helt opgivet at håndhæve reglerne på udefanstribunen, når kbh gul og kbh hvid er på besøg. Kalkunerne har trukket sig helt ud, fordi det er til fare for personalets sikkerhed at gøre noget.

MEN ve den knægt med rødt-hvidt halstørklæde, der kommer til at stryge så meget som en tændstik på AaB-tribunen. Han bliver krøllet sammen og slæbt ud, bliver overgivet til politiet og får 2000 i bøde og to års karantæne.

De nemme ofre bliver ædt i en mundfuld.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Henriksen » 5. mar 2012, 20:26

Så må resultatet jo blive at man flytter kampene til at mere moderat tidspunkt, eller ganske enkelt sætter en lavere grænse for hvor mange FCK/udebane-fans man vil have ind ?

Politiet vurderer også der her ud fra egen sikkerhed. Og igen, VÆR SIKKER på, at bliver der skredet meget mere hårdt ind (på begge sider) så er der også brok.

Kan det iøvrigt være rigtigt at det skal være nødvendigt med 100 betjente til en fodboldkamp ? Det er sørgeligt.

Dem der bliver plukket ud på AaB-tribunen bliver jo som regel også snuppet af kontrollørerne (som jo så helt korrekt overgiver dem til politiet). Jeg tror ikke kontrollørerne kan fortage sig samme handlinger i en klynge gale FCK,ere som de aber der var med i går.

Lad nu politiet om at vurdere de sager her udfra hvad de har med at gøre. Men bevares, havde man fløjtet kampen af, fået almindelige mennesker ud, og ryddet FCK-afsnittet med gas, så var avisoverskrifterne nok alligevel blevet en kende mere kradse idag...
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Funky » 5. mar 2012, 21:08

Henriksen skrev:Så må resultatet jo blive at man flytter kampene til at mere moderat tidspunkt, eller ganske enkelt sætter en lavere grænse for hvor mange FCK/udebane-fans man vil have ind ?

Politiet vurderer også der her ud fra egen sikkerhed. Og igen, VÆR SIKKER på, at bliver der skredet meget mere hårdt ind (på begge sider) så er der også brok.

Kan det iøvrigt være rigtigt at det skal være nødvendigt med 100 betjente til en fodboldkamp ? Det er sørgeligt.

Dem der bliver plukket ud på AaB-tribunen bliver jo som regel også snuppet af kontrollørerne (som jo så helt korrekt overgiver dem til politiet). Jeg tror ikke kontrollørerne kan fortage sig samme handlinger i en klynge gale FCK,ere som de aber der var med i går.

Lad nu politiet om at vurdere de sager her udfra hvad de har med at gøre. Men bevares, havde man fløjtet kampen af, fået almindelige mennesker ud, og ryddet FCK-afsnittet med gas, så var avisoverskrifterne nok alligevel blevet en kende mere kradse idag...
Ingen siger, at politiet skal begive sig ud i et slagsmål, som de ikke har en kinamands chance for at vinde. men de skal sgu have på hatten for at måtte stå bagefter og sige "æh bæh buh, vi lod de fleste og værste gå".

Edit:

Politiforeningen (som jeg forstår det den menige politimands fagforening) kritiserer det lave antal betjente, og politiledelsen erkender, at der er noget om snakken:

http://www.tv2nord.dk/artikel/196978:Re ... tifolk?rss" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af BoomZ0R » 5. mar 2012, 22:15

Funky skrev:
Henriksen skrev:Så må resultatet jo blive at man flytter kampene til at mere moderat tidspunkt, eller ganske enkelt sætter en lavere grænse for hvor mange FCK/udebane-fans man vil have ind ?

Politiet vurderer også der her ud fra egen sikkerhed. Og igen, VÆR SIKKER på, at bliver der skredet meget mere hårdt ind (på begge sider) så er der også brok.

Kan det iøvrigt være rigtigt at det skal være nødvendigt med 100 betjente til en fodboldkamp ? Det er sørgeligt.

Dem der bliver plukket ud på AaB-tribunen bliver jo som regel også snuppet af kontrollørerne (som jo så helt korrekt overgiver dem til politiet). Jeg tror ikke kontrollørerne kan fortage sig samme handlinger i en klynge gale FCK,ere som de aber der var med i går.

Lad nu politiet om at vurdere de sager her udfra hvad de har med at gøre. Men bevares, havde man fløjtet kampen af, fået almindelige mennesker ud, og ryddet FCK-afsnittet med gas, så var avisoverskrifterne nok alligevel blevet en kende mere kradse idag...
Ingen siger, at politiet skal begive sig ud i et slagsmål, som de ikke har en kinamands chance for at vinde. men de skal sgu have på hatten for at måtte stå bagefter og sige "æh bæh buh, vi lod de fleste og værste gå".

Edit:

Politiforeningen (som jeg forstår det den menige politimands fagforening) kritiserer det lave antal betjente, og politiledelsen erkender, at der er noget om snakken:

http://www.tv2nord.dk/artikel/196978:Re ... tifolk?rss" onclick="window.open(this.href);return false;
De har sq da skydevåben? Hvordan skulle de kunne tabe?

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Henriksen » 5. mar 2012, 22:52

Funky skrev:
Henriksen skrev:Så må resultatet jo blive at man flytter kampene til at mere moderat tidspunkt, eller ganske enkelt sætter en lavere grænse for hvor mange FCK/udebane-fans man vil have ind ?

Politiet vurderer også der her ud fra egen sikkerhed. Og igen, VÆR SIKKER på, at bliver der skredet meget mere hårdt ind (på begge sider) så er der også brok.

Kan det iøvrigt være rigtigt at det skal være nødvendigt med 100 betjente til en fodboldkamp ? Det er sørgeligt.

Dem der bliver plukket ud på AaB-tribunen bliver jo som regel også snuppet af kontrollørerne (som jo så helt korrekt overgiver dem til politiet). Jeg tror ikke kontrollørerne kan fortage sig samme handlinger i en klynge gale FCK,ere som de aber der var med i går.

Lad nu politiet om at vurdere de sager her udfra hvad de har med at gøre. Men bevares, havde man fløjtet kampen af, fået almindelige mennesker ud, og ryddet FCK-afsnittet med gas, så var avisoverskrifterne nok alligevel blevet en kende mere kradse idag...
Ingen siger, at politiet skal begive sig ud i et slagsmål, som de ikke har en kinamands chance for at vinde. men de skal sgu have på hatten for at måtte stå bagefter og sige "æh bæh buh, vi lod de fleste og værste gå".

Edit:

Politiforeningen (som jeg forstår det den menige politimands fagforening) kritiserer det lave antal betjente, og politiledelsen erkender, at der er noget om snakken:

http://www.tv2nord.dk/artikel/196978:Re ... tifolk?rss" onclick="window.open(this.href);return false;
Præcis...man har handlet ud fra det mandskab man havde til rådighed - og ud fra at man troede og håbede at man havde aftaler med i det mindste bare nogle af primaterne. Derudover arbejder man jo indtil videre efter et dialog-princip. Som man dog vil overveje brugbarheden af. Een ting er sikkert - der er ingen garantier for at der er flere betjente til rådighed næste gang.

Det er ikke politiet på gaden der skal have skylden for ret meget i går - og det havde som jeg også har nævnt tidligere krævet over dobbelt så mange betjente hvis f.eks FCK-afsnittet skulle have været ryddet.

Det jeg bider mest mærke i i det fra tv2-nord er:
- Mange af dem er dybt kriminelle, og de kommer kun for at lave ballade.

Grovheden af det, der sker, er uacceptabel, og det, der kommer bag på os, er, at det ikke blot er den hårde kerne, men faktisk samtlige 450 FCK fans, der følger trop, så det hele esklarer, siger Henrik Skals, indsatsleder hos Nordjyllands Politi.
Dybt dybt urovækkende.....og der SKAL simpelthen skrides ind meget hårdt og kontant nu fra højere instanser.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Funky » 5. mar 2012, 23:04

Henriksen skrev: Præcis...man har handlet ud fra det mandskab man havde til rådighed - og ud fra at man troede og håbede at man havde aftaler med i det mindste bare nogle af primaterne. Derudover arbejder man jo indtil videre efter et dialog-princip. Som man dog vil overveje brugbarheden af. Een ting er sikkert - der er ingen garantier for at der er flere betjente til rådighed næste gang.

Det er ikke politiet på gaden der skal have skylden for ret meget i går - og det havde som jeg også har nævnt tidligere krævet over dobbelt så mange betjente hvis f.eks FCK-afsnittet skulle have været ryddet.

Det jeg bider mest mærke i i det fra tv2-nord er:
- Mange af dem er dybt kriminelle, og de kommer kun for at lave ballade.

Grovheden af det, der sker, er uacceptabel, og det, der kommer bag på os, er, at det ikke blot er den hårde kerne, men faktisk samtlige 450 FCK fans, der følger trop, så det hele esklarer, siger Henrik Skals, indsatsleder hos Nordjyllands Politi.
Dybt dybt urovækkende.....og der SKAL simpelthen skrides ind meget hårdt og kontant nu fra højere instanser.
Jeg mener det ligeledes bør vække bekymring, at politiledelsen åbenbart ikke har tænkt "Plan B", i tilfælde af at det utænkelige skulle ske, at en flok professionelle ballademagere med et alenlangt synderegister (som man altså på forhånd kender!!!) skulle få den tanke at skide på alle aftaler når først de stod i Aalborg og så alt, alt for få strissere i gaderne! Hvad bliver det næste? Et lyserødt velour-håndslaw med de lokale rockerklubber på, at "hvis I lover ikke at lave ulovligheder, så kommer vi ikke uanmeldt på besøg mere - amen"???

Sjovt eksperiment, kære politiledelse, men måske lidt satset, og I må naturligvis tage tæskene for at have satset - og fejlet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Henriksen » 5. mar 2012, 23:15

Det er igen nemt at sidde fra din vinkel og betragte det her på afstand. Der kunne sagtens være skredet brutalt og hårdt ind over for FCKs fans, men hvad havde al kritikken så gået på idag ? Politivold og forurettede Københavnere. Når Politiet er påduttet en dialog-politik så følger man den, og man strækker sig langt for at undgå at optrappe en konklikt. Sådan er det i disse ømtålelige dage.

Du har ret i, at at bredt stort politi-samarbejde var ønskeligt her, så de primater aldrig var kommet nord for Hobro, men så begynder tudekoret fra venstrefløjen at himle op om overvågnings-samfund og politi-stat. Igen bliver politiet fanget i midten som dem der står med aben. Lad os nu gå langt højere op og pegre fingre, og så give politiet de ressourcer de har brug for, og så få markeret een gang for alle til sådan en kamp som igår hvem der bestemmer. For min skyld må de gerne troppe op med 3-400 mand, hunde,vandkanoner og hollændervogne for at sætte de idioter på plads. Men så skal det dælme også følges op med nogle gedigne straffe og opbakning til politiet.

Politiet har evnen - de mangler bare de sidste hårde værktøjer. Så længe de ikke har det, så lad være med at pege fingre af dem, men ret skytset mod ballade-fjolserne.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Funky » 5. mar 2012, 23:27

Henriksen skrev:Det er igen nemt at sidde fra din vinkel og betragte det her på afstand. Der kunne sagtens være skredet brutalt og hårdt ind over for FCKs fans, men hvad havde al kritikken så gået på idag ? Politivold og forurettede Københavnere. Når Politiet er påduttet en dialog-politik så følger man den, og man strækker sig langt for at undgå at optrappe en konklikt. Sådan er det i disse ømtålelige dage.

Du har ret i, at at bredt stort politi-samarbejde var ønskeligt her, så de primater aldrig var kommet nord for Hobro, men så begynder tudekoret fra venstrefløjen at himle op om overvågnings-samfund og politi-stat. Igen bliver politiet fanget i midten som dem der står med aben. Lad os nu gå langt højere op og pegre fingre, og så give politiet de ressourcer de har brug for, og så få markeret een gang for alle til sådan en kamp som igår hvem der bestemmer. For min skyld må de gerne troppe op med 3-400 mand, hunde,vandkanoner og hollændervogne for at sætte de idioter på plads. Men så skal det dælme også følges op med nogle gedigne straffe og opbakning til politiet.

Politiet har evnen - de mangler bare de sidste hårde værktøjer. Så længe de ikke har det, så lad være med at pege fingre af dem, men ret skytset mod ballade-fjolserne.
Jeg mener netop pointen er, at man IKKE kunne skride hårdt (/brutalt) ind - eller bare have præventivt anholdt dem, som stormede den ene indgang på stadion - fordi man ganske simpelt ikke have afsat nok af den allervigtigste ressource: Folk i uniformer. Og hvordan man kan undlade at gå med både livrem og seler med de her folk, som man jo godt VED er på lidt af en mission med at "bevise" at FCKFC AWAY ikke virker og at ingen kan tøjle dem (og tak til ASC for at give dem ret, efter at tumpernes "bevisførelse" bl.a. havde bestået i at storme stadion og smadre den maskine, som skulle registrere dem!) - det fatter jeg ganske simpelt ikke.
Politiet MÅ bare ikke stå med sådanne grupper, og så reelt set blive sat skakmat. Undskyldninger og forklaringer er da okay, men også underordnede - det MÅ bare ikke ske. Det er ikke det, du og jeg betaler dem for, og det kan man ikke byde politifolkene selv. Jeg synes også det skinner igennem, at det ikke havde været specielt trygt for den menige polis at have været i frontlinien af denne spændende og så vidt jeg kan forstå enormt velforberedte dialog-strategi.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Akarita
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 23. nov 2011, 12:27
Favoritspiller: Rasmus Würtz
Geografisk sted: Shanghai, China

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Akarita » 6. mar 2012, 03:59

What i care about is...will our club be fined for the security's reason?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Brodernumsi » 6. mar 2012, 07:40

Akarita skrev:What i care about is...will our club be fined for the security's reason?
Most likely,
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af Pastorius » 6. mar 2012, 07:49

Akarita skrev:What i care about is...will our club be fined for the security's reason?
It will most likely be a moderate fine, unless DBU find something we neglected. FCK however will certainly get fined, since it's the fourth time this year, there has been recorded trouble with their fans. The rules even have the possibility to take away some of their points, but I think that is an unlikely outcome, unless they will win the championship with a good margin, so it wouldn't have any real consequence for them.
Med venlig Hilsen
--
Robert

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af SimonJ » 7. mar 2012, 08:49

Det er som om, at det kommer som et chok for folk, at der er folk, som opsøger slagsmål på store kampdage... Hver gang FCK og Brøndby har været har bliver der oprettet et tråd til hhv. de anholdte og dem, som affyrede pyroteknik af.
Ikke at det kan forsvares med at det sker hver gang. Jeg er da også træt af at se fodboldfans blive fremstillet træls, til tider forkert i medierne, men sådan er spillet.

ASC går ind i kampen om pyroteknik - stolt Aalborgenser

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB-"fans" anholdt - langt flere, værre FCK-"fans" gik f

Indlæg af MrBangDK » 7. mar 2012, 09:00

SimonJ skrev:Det er som om, at det kommer som et chok for folk, at der er folk, som opsøger slagsmål på store kampdage... Hver gang FCK og Brøndby har været har bliver der oprettet et tråd til hhv. de anholdte og dem, som affyrede pyroteknik af.
Ikke at det kan forsvares med at det sker hver gang. Jeg er da også træt af at se fodboldfans blive fremstillet træls, til tider forkert i medierne, men sådan er spillet.

ASC går ind i kampen om pyroteknik - stolt Aalborgenser
Trådene oprettes nok fordi majoriteten af folk herinde er træt af at se, at der er nogen der mener at andre folk SKAL smadres fordi de kommer fra KBH og omegn...

ASC går ind i kampen for kontrolleret brug af pyroteknik - er det dét du gerne vil?
Ska' vi hak'?

Besvar