Registrering på udebaneture

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Registrering på udebaneture

Indlæg af Yankee » 7. mar 2012, 21:12

Lad os samle denne debat i en anden tråd end kamptråden.

"Som et præventivt tiltag har de fem klubber desuden besluttet i fællesskab at udvikle et system, som vil betyde, at tilskuere og fans til udebaneafsnit skal registrere sig med navn og adresse og på kampdagen være i stand til at fremvise legitimation, som matcher informationerne på billetten for at få adgang til udebaneafsnittet på stadion. Udviklingen af dette system sættes i værk, så klubberne igen på sigt kan sikre muligheden for at tilbyde tilskuere og fans udebaneafsnit til alle kampe."

Jeg gentager mine spørgsmål:

Hvilke episoder til AaBs udekampe er det, der retfærdiggør dette væsentlige indgreb i tilhængernes frihed og fleksibilitet?

Hvad vil AaB helt konkret opnå ved at indføre denne begrænsning på tilhængernes bevægelsesfrihed?

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Dot Bot » 7. mar 2012, 21:14

Så er debatsiden glad nu.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af alithebeast » 7. mar 2012, 21:14

Yankee skrev:Lad os samle denne debat i en anden tråd end kamptråden.

"Som et præventivt tiltag har de fem klubber desuden besluttet i fællesskab at udvikle et system, som vil betyde, at tilskuere og fans til udebaneafsnit skal registrere sig med navn og adresse og på kampdagen være i stand til at fremvise legitimation, som matcher informationerne på billetten for at få adgang til udebaneafsnittet på stadion. Udviklingen af dette system sættes i værk, så klubberne igen på sigt kan sikre muligheden for at tilbyde tilskuere og fans udebaneafsnit til alle kampe."

Jeg gentager mine spørgsmål:

Hvilke episoder til AaBs udekampe er det, der retfærdiggør dette væsentlige indgreb i tilhængernes frihed og fleksibilitet?

Hvad vil AaB helt konkret opnå ved at indføre denne begrænsning på tilhængernes bevægelsesfrihed?
Ingen

Intet
Hader København!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Kasper » 7. mar 2012, 21:19

Sørgeligt og jeg føler mig som AaB-fan, og en del af den flok der altid er afsted, pisset godt og grundigt op og ned af ryggen. Hvorfor skal vi med i dette tiltag?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Hanga » 7. mar 2012, 21:21

Kasper skrev:Sørgeligt og jeg føler mig som AaB-fan, og en del af den flok der altid er afsted, pisset godt og grundigt op og ned af ryggen. Hvorfor skal vi med i dette tiltag?
Den eneste logiske forklaring jeg kan finde, må være at AaB er så desperate efter at holde BIF og FCK væk fra Aalborg Stadion, at de kaster os med i gryden. Jeg nægter simpelthen at tro på, at de ser os som et problem... Vi har opført os eksemplarisk i lang tid, med meget meget få uheldige episoder.

Jeg synes helt klart AaB Support bør markere sig her!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Gentleman Finn » 7. mar 2012, 21:22

Man får lyst til at låne Lynges ord, mestre i idioti.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af hje1980 » 7. mar 2012, 21:27

Eller måske AaB vil sikre INDEN der sket noget...
og vise at AaB kan styre deres fans og undgå bøderne...

Og der har været røg og lys rundt omkring.

Synes det er fint og kan ikke se problemet. Såfremt man har rent mel i posen kan der jo ikke ske noget at de får navn og adresse hvis man vil med rundt.
ASC har jo også både navn og adresse. Det er der ingen der brokker sig over...

pallesk
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. jan 2011, 14:34

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af pallesk » 7. mar 2012, 21:27

jeg vil gætte på at FCK har haft det som krav, at hvis de skulle skrotte udebaneafsnit, så skulle de andre involverede klubber stille med det som en slags vi-mødes-på-midten-ting.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Holm-o1 » 7. mar 2012, 21:31

Meelsen skrev:Ja, det er jo nemt nok for dig Poker, med de få gange på året du får luftet brylcremen.

Vi har brugt de seneste 3 år på at skabe en kulisse til kampene som vi som fans og AaB som klub kunne være stolte af og så smider AaB dette i fjæset på os. Hvor nemt tror du det bliver af fylde busser til udekampe nu?

Nævn et nævneværdigt problem vi har haft på tribunen i Aalborg, udover baneløberen?

Tilod mig lige at flytte dette.
..

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af alithebeast » 7. mar 2012, 21:33

hje1980 skrev:Eller måske AaB vil sikre INDEN der sket noget...
og vise at AaB kan styre deres fans og undgå bøderne...

Og der har været røg og lys rundt omkring.

Synes det er fint og kan ikke se problemet. Såfremt man har rent mel i posen kan der jo ikke ske noget at de får navn og adresse hvis man vil med rundt.
ASC har jo også både navn og adresse. Det er der ingen der brokker sig over...
Har du også givet den lokale købmand dit CPR-nummer, fordi der er en risiko for at der bliver stjålet?
Hader København!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Yankee » 7. mar 2012, 21:35

hje1980 skrev:Eller måske AaB vil sikre INDEN der sket noget...
og vise at AaB kan styre deres fans og undgå bøderne...
Det er da en KÆMPE hån mod os hundredevis af fans, der følger AaB på udebane. Vi har opført os EKSEMPLARISK i mange, mange år uden én eneste anmærkning fra DBU, så vidt jeg ved. Nu vælger AaB så at ligestille os med hooligans og FCK-sinker. Det er simpelthen for groft efter min mening.

Og jo, man kan godt have noget imod registrering uden at være ballademager. Det er dels irriterende at man nu ikke længere kan lokke venner og bekendte med på udebaneafsnittet uden at de køber billet og registrerer sig lang tid i forvejen, og dels er signalværdien HELT, HELT gal. Dette kan ikke undgå at medføre en modreaktion fra os fans i en situation, hvor forholdet til klubben vel aldrig har været bedre, og man mere end nogensinde har brug for os. Håbløst!

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af nik » 7. mar 2012, 21:46

Man prøver at kommer politikkerne i forkøbet der vil give politiet lov til flyttekamptidspunktet, men det får de nu nok alligevel.
Kan ikke se det er et problem at AaB går med i det samarbejde når der ikke er problemer, sidste var vel i Hobro.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af JFL » 7. mar 2012, 21:46

Kollektiv afstraffelse virker bare ikke. Vreden blandt AaB fansene, der er med på udebaneture hver anden weekend, og som har opført sig fint er fuldt forståelig. Det er helt grotesk, at det skal gå ud over uskyldige mennesker. Det her tiltag kan man kun forestille sig vil vende kurven. Gør-som-vi-siger holdningen bliver ofte mødt at en vi-gør-det-sik-modsatte holdningen.

Men nu får Poker og ligesindede - og alle os andre - lov til at se effekterne af kollektiv afstraffelse. Det har da i hvert fald som det første pisset en masse trofaste (og fredelige) AaB-drenge af. Så langt så godt.

seamann

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af seamann » 7. mar 2012, 21:54

Yankee skrev:
hje1980 skrev:Eller måske AaB vil sikre INDEN der sket noget...
og vise at AaB kan styre deres fans og undgå bøderne...
Det er da en KÆMPE hån mod os hundredevis af fans, der følger AaB på udebane. Vi har opført os EKSEMPLARISK i mange, mange år uden én eneste anmærkning fra DBU, så vidt jeg ved. Nu vælger AaB så at ligestille os med hooligans og FCK-sinker. Det er simpelthen for groft efter min mening.

Og jo, man kan godt have noget imod registrering uden at være ballademager. Det er dels irriterende at man nu ikke længere kan lokke venner og bekendte med på udebaneafsnittet uden at de køber billet og registrerer sig lang tid i forvejen, og dels er signalværdien HELT, HELT gal. Dette kan ikke undgå at medføre en modreaktion fra os fans i en situation, hvor forholdet til klubben vel aldrig har været bedre, og man mere end nogensinde har brug for os. Håbløst!
Nu har jeg kun set AaB på udebane een gang - det var i Randers med nederlag 5-0 i mesterskabssæsonen - og der opførte AaB fanafsnittet sig ikke ok. Mener ligeledes at have hørt om problemer i Hobro. Så at der ikke har været problemer i mange, mange år er vist en overdrivelse.

I øvrigt kan jeg fint forstå at man ikke vil lade sig registere, også selv om man er en fredelig fan, der er for meget big brother over det. Så anbefalingen må være Gug planteskole og Bauhaus hver anden søndag + bold på stadion hver anden søndag.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Kasper » 7. mar 2012, 21:59

hje1980 skrev:Eller måske AaB vil sikre INDEN der sket noget...
og vise at AaB kan styre deres fans og undgå bøderne...

Og der har været røg og lys rundt omkring.

Synes det er fint og kan ikke se problemet. Såfremt man har rent mel i posen kan der jo ikke ske noget at de får navn og adresse hvis man vil med rundt.
ASC har jo også både navn og adresse. Det er der ingen der brokker sig over...
Jamen der er jo allerede styr på os fans der tager afsted. AaB kommer til at miste mange aktive fans på dette stunt. Desværre nok også mig.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Agesen
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. dec 2007, 00:00

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Agesen » 7. mar 2012, 22:02

seamann skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev:Eller måske AaB vil sikre INDEN der sket noget...
og vise at AaB kan styre deres fans og undgå bøderne...
Det er da en KÆMPE hån mod os hundredevis af fans, der følger AaB på udebane. Vi har opført os EKSEMPLARISK i mange, mange år uden én eneste anmærkning fra DBU, så vidt jeg ved. Nu vælger AaB så at ligestille os med hooligans og FCK-sinker. Det er simpelthen for groft efter min mening.

Og jo, man kan godt have noget imod registrering uden at være ballademager. Det er dels irriterende at man nu ikke længere kan lokke venner og bekendte med på udebaneafsnittet uden at de køber billet og registrerer sig lang tid i forvejen, og dels er signalværdien HELT, HELT gal. Dette kan ikke undgå at medføre en modreaktion fra os fans i en situation, hvor forholdet til klubben vel aldrig har været bedre, og man mere end nogensinde har brug for os. Håbløst!
Nu har jeg kun set AaB på udebane een gang - det var i Randers med nederlag 5-0 i mesterskabssæsonen - og der opførte AaB fanafsnittet sig ikke ok. Mener ligeledes at have hørt om problemer i Hobro. Så at der ikke har været problemer i mange, mange år er vist en overdrivelse.

I øvrigt kan jeg fint forstå at man ikke vil lade sig registere, også selv om man er en fredelig fan, der er for meget big brother over det. Så anbefalingen må være Gug planteskole og Bauhaus hver anden søndag + bold på stadion hver anden søndag.

Så er du jo den helt rette til at fortælle hvordan aabfans opføre sig..

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Yankee » 7. mar 2012, 22:06

seamann skrev: Nu har jeg kun set AaB på udebane een gang - det var i Randers med nederlag 5-0 i mesterskabssæsonen - og der opførte AaB fanafsnittet sig ikke ok. Mener ligeledes at have hørt om problemer i Hobro. Så at der ikke har været problemer i mange, mange år er vist en overdrivelse.
Men de episoder er dels slet ikke sammenlignelige med BIF/FCK og dels hhv. 2½ og 4½ år gamle. I begge tilfælde blev situationen løst af lige dele dialog og selvjustits. Så hvad er det AaB vil opnå med denne provokation? Man risikerer at starte en konflikt med klubbens egne fans på grund af at nogle FCK-fans ikke kunne styre sig.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Gentleman Finn » 7. mar 2012, 22:06

Håber at mange vælger at trodse dette, der er opbygget en dejlig udebanekultur i Aalborg som vil være synd at smide ud af vinduet i trods

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af alithebeast » 7. mar 2012, 22:10

Men med de penge man kan spare, så er det lige ved der kan blive både en tur til London og Barcelona på en sæson.
Hader København!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. mar 2012, 22:12

Nårh ja, den gamle sang om at hvis man skal aflevere sit navn og adresse for at købe en billet, så er man blevet sidestillet med en forbryder. Fuldstændigt ligesom man bliver behandlet som en terrorist når man skal ud og flyve, fordi man skal aflevere lidt person info. Klart at det er en ALT ALT for høj pris at betale, bare for at slippe for hærværk, vold, trusler, anholdelser, blus der bliver kastet på banen, kampe der bliver afbrudt osv... Jeg troede faktisk i havde misforstået pressemeddelsen, og var bange for ikke at kunne tage på udebaneture i fremtiden. Men panikken drejer sig selvfølgelig om en registrering af navn og adresse som måske kommer engang i fremtiden.

Besvar